BE548412A - - Google Patents

Info

Publication number
BE548412A
BE548412A BE548412DA BE548412A BE 548412 A BE548412 A BE 548412A BE 548412D A BE548412D A BE 548412DA BE 548412 A BE548412 A BE 548412A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
variator
speed
modify
stretching
spinning
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE548412A publication Critical patent/BE548412A/fr

Links

Classifications

    • DTEXTILES; PAPER
    • D01NATURAL OR MAN-MADE THREADS OR FIBRES; SPINNING
    • D01HSPINNING OR TWISTING
    • D01H1/00Spinning or twisting machines in which the product is wound-up continuously
    • D01H1/14Details
    • D01H1/20Driving or stopping arrangements

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Textile Engineering (AREA)
  • Spinning Methods And Devices For Manufacturing Artificial Fibers (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   L'invention concerne un dispositif pour filer des fibres, notamment en vue de déterminer les caractéristiques d'étirage. 



   Il importe particulièrement de contr8ler l'aptitude au filage des fibres avant leur mise en oeuvre dans la filature. Ceci comprend notamment la détermination des caractéristiques d'étirage optimum, afin que les étireu- ses puissent être réglées en fonction du produit à mettre en oeuvre. Le mé- tier à filer n'offre généralement aucune possibilité d'effectuer de tels essais, étant donné que les transformations requises sont trop longues et que, pendant les essais, la machine n'est pas disponible pour la production courante, ce qui représente une perte sensible. 



   Les métiers à filer de format réduit connus, que l'on peut désigner par le terme de métiers-miniatures, peuvent, il est vrai, servir pour l'ap- préciation de l'aptitude au filage des fibres et pour la préparation d'un fil pouvant être soumis aux essais de résistance. Toutefois les caractéris- tiques de filage des fibres ne peuvent être déterminées que difficilement avec un tel métier, étant donné que, tout comme dans les métiers normaux, on n'y dispose d'aucune possibilité de régler le taux d'étirage pendant le filage. 



   Or, la détermination de l'aptidude à l'étirage c o m porte, également la mesure de la régularité de la mèche et du fil fini. Ces mesures étaient jusqu'ici effectuées au cours d'opérations distinctes-, avant ou après le filage., à l'aide d'appareils à essayer le fil connus, ce qui donnait souvent lieu à l'interversion des fils. 



  Dans ces appareils, les résultats des divers réglages de l'étireuse ne peu- vent être connus qu'avec un retard notable, ce qui est très fastidieux et doit être considéré comme une grande perte de temps. 



   Partant de là, la présente invention vise à établir un dispositif qui permet de déterminer d'une manière simple les effets   d#s   à une modifi- cation des caractéristiques d'étirage en cours de filage, ainsi que l'irré-   gularité   de la mèche et du fil fini:Les traits particulièrement,marquants de l'invention consistent en ce que, pour examiner les effets des caractéris- tiques   d'étirage ,   on peut modifier les vitesses de rotation des cylindres inférieurs à l'aide de variateurs de vitesses progressifs. 



  De préférence, on intercale un variateur de vitesse progressif distinct pour régler la vitesse de chacun des systèmes, à savoir, la sortie, l'étirage total et l'étirage préparatoire. La disposition des variateurs, considérés à partir du moteur, est telle que le premier variateur règle la vitesse des cylindres délivreur, intermédiaire et d'entrée, que le second variateur règle la vitesse des cylindres d'entrée et intermédiaire, tandis que le troisième variateur règle la vitesse du cylindre intermédiaire. 



   Une solution de variante consiste à régler progressivement, de façon connue, la vitesse de rotation de la broche. 



   Un autre avantage de l'invention consiste en ce que l'irrégularité tant de la mèche que du fil est contr81ée à l'aide d'au moins un instrument de mesure pendant le filage. On prévoit à cet effet des points de mesure au voisinage immédiat de l'étireuse, soit, en amont du cylindre d'entrée et en aval du cylindre délivreur. 



   Selon une autre caractéristique de l'invention, le résultat de la mesure fourni par le point de mesure prévu à l'entrée des fibres n'est indi- qué qu'après que les fibres ont passé le second point de mesure. De   préféren--   ce, les résultats fournis par les deux points de mesure sont transmis aux indicateurs ou à un enregistreur double par l'entremise d'un ruban d'enre- gistrement magnétique sans fin.

   Suivant que la vitesse de passage est plus ou moins élevée, on peut ou bien varier progressivement   la vites.se   de passage 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 du ruban d'enregistrement, ou bien, et si la vitesse du ruban est con- stante, décaler les têtes enregistreuses., 
Selon une autre variante, les résultats des mesures peuvent être reportés sur la bande de papier à diagrammes à l'aide de deux enregistreurs décalés l'un par rapport à l'autre, la vitesse de passage de cette bande étant dans ce cas réglable de façon progressive ; ou bien, et lorsque la vi- tesse du papier est constante, la distance des deux enregistreurs est varia- ble. 



   L'invention ne convient pas uniquement pour les essais, mais est également applicable aux métiers à filer de fabrication. L'objet de l'inven- tion est représenté dans les dessins annexés, dans lesquels : la Figure 1 est une vue latérale du dispositif à échelle réduite. 



   La figure 2 est un schéma du système de variateurs selon la Figure 1. 



   La figure 3 est un schéma de l'appareil de mesure pour la détermina- tion simultanée de l'irrégularité de la mèche et du fil. 



   La Figure 4 est un schéma d'un procédé de mesure simplifié par rap- port   à   celui de la figure 30 
La Figure 1 représente le dispositif vu de côté. Il est construit .à la manière des métiers à filer connus, sauf que l'on prévoit trois varia- teurs progressifs pour le réglage de la vitesse de rotation des cylindres d'entrée, intermédiaire et délivreur. 



   Le bâti 1 constitué en cornières réunies par soudure porte, dans sa partie inférieure, le moteur commande 20 Celui-ci commande, par les pou- lies à gradins 3 et 4 et les courroies trapézoïdales 5, le tambour 6 suppor- té de part et d'autre dans des porte-paliers montés sur des potences 7. La corde à broches 8 s'étend du tambour 6 aux broches 9. Cette corde est ten- due de façon connue à l'aide d'un tendeur à galet suspendu 10. Les variateurs 12 et 13 sont fixés aux potences 11, tandis que le variateur 14 est monté sur le bâti 1, sur lequel sont égalment fixés le râtelier 15 et le support de cylindres 160 Dans le support 16 sont montés les tourillons des cylin- dres d'entrée 17, des cylindres intermédiaires 18 et des cylindres délivreurs 19.

   Pour plus de clarté, on a omis de représenter l'étireuse, le guide-fil, la plate-bande (porte-anneaux) et la commande de cette dernière. 



   Sur l'arbre du tambour 6 est montée, à l'opposé du côté commande, la poulie de transmission 20.Cette poulie commande, à l'aide de la courroie trapézoïdale 21 et de la poulie 22, l'arbre primaire du variateur 12. La vi- tesse de rotation de l'arbre secondaire de ce variateur peut être modifiée progressivement à l'aide du volant à main 23 et au moyen de la chaîne de commande 24.

   Sur l'arbre secondaire du variateur 12 est fixé le pignon à chaîne 25,qui commande le tourillon 19 du cylindre délivreur par l'entre- mise de la chaîne 26 et du pignon à chaîne 270 En outre, l'arbre secondaire du variateur 12 porte une poulie à chaîne 28 qui transmet l'énergie motrice de ce variateur, par l'entremise de la chaîne 29 et de la poulie à chaîne 30, à l'arbre primaire du variateur 130 
La vitesse de rotation de l'arbre secondaire du variateur 13 peut être réglée de façon progressive à l'aide du solvant à main 31 et par l'en- tremise de la chaîne de commande 32. Sur l'arbre secondaire du variateur 13 est calée une'poulie à chaîne 33 qui commande le tourillon 17 du cylindre d'entrée à l'aide de la chaîne 34 et de la poulie à chaîne 35.

   L'arbre   secon-   daire du variateur 13 porte en outre une poulie à chaîne 36 qui transmet l'énergie motrice de ce variateur, par la chaîne 37 et la poulie à chaîne 38, 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 à l'arbre primaire du variateur 14. La vitesse de rotation de l'arbre se- condaire du variateur 14 peut être   réglée   de façon progressive à l'aide du volant à main 39 et de la chaîne de commande 40. Sur l'arbre secondaire du variateur 14 est fixée la poulie à chaîne 41 qui entraîne le tourillon 18 du cylindre intermédiaire par la chaîne 42 et la poulie à chaîne 43. 



   La Figure 2 est une représentation schématique du système des varia- teurs décrit à propos de la Figure 1 et sert à expliquer la disposition des variateurs à réglage progressif. 



   L'actionnement du volant 23 permet de régler la vitesse de rotation du tourillon 19 du cylindre délivreur,lequel tourne ainsi à une vitesse plus ou moins élevée, suivant le réglage adopté. L'étireuse délivre   ain   une quantité plus ou moins grande de fil. Etant donné que la vitesse de rotation des broches 9 demeure invariable au cours de ce processus, le fil se voit imprimer une torsion plus ou moins importante. Ceci n'influence pas le taux d'étirage, étant donné que, conformément au réglage, le touril- lon 17 du cylindre d'entrée et le tourillon 18 du cylindre intermédiaire tournent également à une vitesse plus ou moins élevée. 



   L'actionnement du volant 31 permet de modifier les vitesses de ro- tation du tourillon 17 du cylindre d'entrée et du tourillon 18 du cylindre intermédiaire, lesquels tournant ainsi plus ou moins vite, suivant le ré- glageo Il n'en résulte aucune modification de la vitesse du tourillon du cylindre délivreur, de sorte que l'on obtient un étirage principal plus ou moins important et, par conséquent - en considérant que l'étirage prépara- toire ne subit pagode modification - un étirage total plus. ou moins impor- tante 
L'actionnement du volant 39 permet de modifier la vitesse du   touril-   lon 18 du cylindre intermédiaire lequel tourne ainsi à une vitesse plus ou moins grande, suivant le réglage.

   Cette manoeuvre ne modifie pas les vitesses du tourillon 17 du cylindre d'entrée et du tourillon 19 du cylindre délivreur, de sorte que, ici également, l'étirage total ne subit pas de modification. 



  Il se produit un étirage préparatoire plus important où moins important de la mèche auquel correspond un étirage principal moins important ou plus   im-   portant, de sorte que l'on obtient une répartition différente du taux d'éti- rage dans les limites d'un étirage total demeuré constant. 



   La transmission par poulie à gradins entre le moteur 2 et le tam- bour   6 peut   être remplacée par un variateur progressif, ce qui offre une quatrième possibilité de réglage de la vitesse. 



   La Figure 3,est une représentation schématique de l'appareil de mesure comportant des condensateurs de mesure disposés directement devant et derrière l'étireuseo Cet appareil de mesure permet de mesurer simultané- ment l'irrégularité des parties non étirées et étirées de la mèche et du fil fini qui comportent les mêmes fibres. 



   Le râtelier 15 porte comme il est connu en soi, la bobine de banc 44 dont on dévide la mèche 45. 



  Dans ,le support des cylindres, non représenté, est fixée la barre de support 46 pour l'étireuse dont le bras de guidage 47 presse les paires de cylindres supérieurs 48, 49, 50 oontre les cylindres inférieurs 51, 52, 53 montés sur les tourillons 17, 18, 19. Le fil étiré 54 traverse le guide-fil 55 et, après que le curseur 56 de la plate-bande 57 lui a donné de la torsion, est enroulé sur la busette 58 placé sur la broche 9. 



   La mèche et le fil fini traversent, en amont et en aval de l'étireu- se, les condensateurs de mesure 59, 60 des émetteurs   61,   62. Ces émetteurs consistent chacun en un générateur à lampes modulé en fréquence avec détec- 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 tion en haute fréquence. La basse fréquence obtenue après détection est fournie à des amplificateurs d'enregistrement magnétique et de reproduction 63 et   64,   auxquels sont affectées les têtes enregistreuses 65 et 66. Ces têtes enregistreuses 65,66 transmettent les irrégularités du fil, à partir de 20 c/s à un ruban d'enregistrement magnétique 67 à double piste. Les deux têtes enregistreuses 65, 66, dont chacune enregistre sur une piste de la bande d'enregistrement 67, sont décalées l'une par rapport à l'autre. 



   Le temps que nécessite un point du ruban 67 pour parvenir de la tête enregistreuse 65 à la tête enregistreuse 66 doit correspondre exacte- ment au temps dont une fibre a besoin pour parcourir la distance entre les condensateurs de mesure 59 et 60. Pour atteindre ce résultat, on peut pré- voir   un   réglage progressif de la vitesse de la bande 67 ou bien, si la vi- tesse de la bande demeure invariable, monter les têtes enregistreuses de façon mobileo   Beux   lecteurs 68,69 explorent la fréquence tracée sur la bande 67 et fournissent celle-ci, par l'entremise des amplificateurs de re- production 63, 64 à deux instruments de mesure 70, 71 ou   àt un   double enre-   gistreur   72,   73  De   cette façon,

   les irrégularités des parties de la mèche et du fil fini constituées par les mêmes fibres, sont tracées simultanément et côté à côté sur le papier'd'enregistrement 74 et/ou indiquées simultané- ment dans les deux instruments de mesure   70,   71. 



   La Figure 4 montre une variante simplifiée du procédé de mesure décrit ci-dessus. Ici, on ne produit pas un enregistrement sur un ruban magnétique, mais lé résultat est inscrit directement sur le papier d'enre- gistrement 79 à l'aide des deux amplificateurs 75, 76 et des deux enregis-   treurs   77,78 décalés l'un parrapport à l'autre.

     On   peut soit adapter la vitesse du papier d'enregistrement mobile 79 à la durée du passage d'une fibre individuelle, grâce à une avance réglable, soit, et cela lorsque la vitesse du papier est constante, rendre réglable la distance entre les deux enregistreurs 77, 78, de telle façon que le temps dont un point du papier d'enregistrement 79 a   besein   pour parvenir de l'enregistreur 77 à l'enregistreur 78 corresponde au temps dont une fibre a besoin pour passer du condensateur 59 au condensateur 60. Ce procédé de mesure permet donc également de marquer cote à côte, sur le papier à diagrammes 79, les irré- gularités des parties de la mèche et du fil obtenues à partir de mêmes fi- bres. 



    REVENDICATIONS.  



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   The invention relates to a device for spinning fibers, in particular with a view to determining the drawing characteristics.



   It is particularly important to check the spinning ability of the fibers before their use in the spinning. This includes in particular the determination of the optimum stretching characteristics, so that the stretchers can be adjusted as a function of the product to be used. The spinning machine generally does not offer any possibility of carrying out such tests, since the required conversions are too long and, during the tests, the machine is not available for current production, which represents a significant loss.



   Known small-format spinning looms, which may be designated by the term miniature looms, can, it is true, be used for the assessment of the spinning ability of fibers and for the preparation of. a wire capable of being subjected to resistance tests. However, the spinning characteristics of the fibers can only be determined with difficulty with such a loom, since, as in normal looms, there is no possibility of adjusting the draw rate during spinning. .



   However, the determination of the ability to draw c o m carries, also the measurement of the regularity of the wick and the finished yarn. These measurements have hitherto been carried out in separate operations, before or after spinning, using known yarn testing devices, which often gave rise to the inversion of the yarns.



  In these devices, the results of the various settings of the stretching machine can only be known with a noticeable delay, which is very tedious and should be regarded as a great waste of time.



   On this basis, the present invention aims to establish a device which makes it possible to determine in a simple manner the effects of a modification of the drawing characteristics during spinning, as well as the irregularity of the spinning. roving and finished wire: The particularly salient features of the invention consist in that, in order to examine the effects of the drawing characteristics, it is possible to modify the rotational speeds of the lower rolls with the aid of speed variators. progressive.



  Preferably, a separate progressive speed variator is inserted to adjust the speed of each of the systems, namely, the output, the total stretching and the preparatory stretching. The arrangement of the variators, considered from the engine, is such that the first variator regulates the speed of the delivery, intermediate and input cylinders, that the second variator regulates the speed of the input and intermediate cylinders, while the third variator adjusts the speed of the intermediate cylinder.



   An alternative solution consists in gradually adjusting, in a known manner, the speed of rotation of the spindle.



   Another advantage of the invention is that the irregularity of both the wick and the yarn is checked using at least one measuring instrument during the spinning. Measuring points are provided for this purpose in the immediate vicinity of the drawing machine, ie upstream of the inlet cylinder and downstream of the delivery cylinder.



   According to another characteristic of the invention, the result of the measurement supplied by the measurement point provided at the entry of the fibers is only indicated after the fibers have passed the second measurement point. Preferably, the results provided by the two measuring points are transmitted to the indicators or to a dual recorder via an endless magnetic recording tape.

   Depending on whether the passage speed is higher or lower, the passage speed can either be progressively varied.

 <Desc / Clms Page number 2>

 recording tape, or, if the tape speed is constant, shift the recording heads.,
According to another variant, the results of the measurements can be transferred to the strip of chart paper using two recorders offset with respect to each other, the speed of passage of this strip being in this case adjustable from progressive way; or else, and when the speed of the paper is constant, the distance of the two recorders is variable.



   The invention is not only suitable for testing, but is also applicable to manufacturing spinners. The object of the invention is shown in the accompanying drawings, in which: Figure 1 is a side view of the device on a reduced scale.



   Figure 2 is a diagram of the drive system according to Figure 1.



   Figure 3 is a schematic of the measuring apparatus for the simultaneous determination of the irregularity of the wick and the thread.



   Figure 4 is a diagram of a simplified measurement method compared to that of Figure 30
Figure 1 shows the device seen from the side. It is constructed in the manner of known spinning looms, except that three progressive variators are provided for the adjustment of the speed of rotation of the input, intermediate and delivery rolls.



   The frame 1, made up of angles joined together by welding, carries, in its lower part, the motor controls 20 The latter controls, by the stepped pulleys 3 and 4 and the trapezoidal belts 5, the drum 6 supported on both sides. the other in bearing carriers mounted on jib cranes 7. The pin rope 8 extends from the drum 6 to the pins 9. This rope is tensioned in a known manner by means of a tensioner with a suspended roller 10 The variators 12 and 13 are fixed to the brackets 11, while the variator 14 is mounted on the frame 1, on which are also fixed the rack 15 and the cylinder support 160 In the support 16 are mounted the cylinder journals input 17, intermediate cylinders 18 and delivery cylinders 19.

   For clarity, we have omitted to show the stretcher, the wire guide, the bed (ring holder) and the control of the latter.



   On the shaft of the drum 6 is mounted, opposite the control side, the transmission pulley 20. This pulley controls, by means of the V-belt 21 and the pulley 22, the primary shaft of the variator 12 The speed of rotation of the secondary shaft of this variator can be gradually modified using the handwheel 23 and by means of the control chain 24.

   On the secondary shaft of the variator 12 is fixed the chain pinion 25, which controls the journal 19 of the delivery cylinder through the gap between the chain 26 and the chain sprocket 270 In addition, the secondary shaft of the variator 12 carries a chain pulley 28 which transmits the driving energy of this variator, through the chain 29 and the chain pulley 30, to the primary shaft of the variator 130
The speed of rotation of the secondary shaft of the variator 13 can be gradually adjusted using the hand solvent 31 and through the control chain 32. On the secondary shaft of the variator 13 is wedged a chain pulley 33 which controls the journal 17 of the input cylinder with the aid of the chain 34 and the chain pulley 35.

   The secondary shaft of the variator 13 also carries a chain pulley 36 which transmits the driving energy of this variator, through the chain 37 and the chain pulley 38,

 <Desc / Clms Page number 3>

 to the primary shaft of the variator 14. The speed of rotation of the secondary shaft of the variator 14 can be gradually adjusted using the handwheel 39 and the control chain 40. On the shaft The secondary of the variator 14 is fixed the chain pulley 41 which drives the journal 18 of the intermediate cylinder by the chain 42 and the chain pulley 43.



   Figure 2 is a schematic representation of the inverter system described with reference to Figure 1 and serves to explain the arrangement of the stepless dimmers.



   The actuation of the flywheel 23 makes it possible to adjust the speed of rotation of the journal 19 of the delivery cylinder, which thus rotates at a more or less high speed, depending on the setting adopted. The drawing machine thus delivers a greater or lesser quantity of wire. Since the speed of rotation of the pins 9 remains invariable during this process, the wire is given a more or less important twist. This does not influence the stretch ratio, since, according to the setting, the journal 17 of the input cylinder and the journal 18 of the intermediate roll also rotate at a higher or lower speed.



   The actuation of the flywheel 31 makes it possible to modify the speeds of rotation of the journal 17 of the input cylinder and of the journal 18 of the intermediate cylinder, which thus rotate more or less quickly, depending on the setting. modification of the speed of the journal of the delivery cylinder, so that a more or less important main stretching is obtained and, consequently - considering that the preparatory stretching does not undergo the modification - a total stretching more. or less important
The actuation of the flywheel 39 makes it possible to modify the speed of the journal 18 of the intermediate cylinder which thus rotates at a greater or lesser speed, depending on the setting.

   This maneuver does not modify the speeds of the journal 17 of the input cylinder and of the journal 19 of the delivery cylinder, so that, here also, the total stretching is not modified.



  There is a greater or lesser preparatory stretching of the wick to which corresponds a less or greater main stretching, so that a different distribution of the stretching ratio is obtained within the limits of a. total stretch remained constant.



   The stepped pulley transmission between motor 2 and drum 6 can be replaced by a progressive variator, which offers a fourth possibility of speed adjustment.



   Figure 3, is a schematic representation of the measuring apparatus comprising measuring capacitors arranged directly in front of and behind the stretching machine. This measuring apparatus allows simultaneous measurement of the irregularity of the unstretched and stretched parts of the wick and of the finished yarn that have the same fibers.



   The rack 15 carries, as is known per se, the bench coil 44 from which the wick 45 is unwound.



  In, the support of the cylinders, not shown, is fixed the support bar 46 for the stretching machine, the guide arm 47 of which presses the pairs of upper rolls 48, 49, 50 against the lower rolls 51, 52, 53 mounted on the journals 17, 18, 19. The drawn yarn 54 passes through the yarn guide 55 and, after the slider 56 of the bed 57 has given it twist, is wound on the nozzle 58 placed on the spindle 9.



   The wick and the finished wire pass through, upstream and downstream of the stretcher, the measuring capacitors 59, 60 of the emitters 61, 62. These emitters each consist of a frequency modulated lamp generator with detection.

 <Desc / Clms Page number 4>

 tion in high frequency. The low frequency obtained after detection is supplied to magnetic recording and reproduction amplifiers 63 and 64, to which the recording heads 65 and 66 are assigned. These recording heads 65,66 transmit the irregularities of the wire, from 20 c / s to a dual track magnetic recording tape 67. The two recording heads 65, 66, each of which records on a track of the recording tape 67, are offset from each other.



   The time it takes for a point on the tape 67 to reach from the recording head 65 to the recording head 66 must exactly match the time that a fiber needs to travel the distance between the measuring capacitors 59 and 60. To achieve this result , it is possible to provide a progressive adjustment of the speed of the tape 67 or else, if the speed of the tape remains unchanged, mount the recording heads in a mobile manner o Two readers 68,69 explore the frequency traced on the tape 67 and supply this, through the reproduction amplifiers 63, 64 to two measuring instruments 70, 71 or to a double recorder 72, 73 In this way,

   the irregularities of the parts of the wick and of the finished yarn formed by the same fibers are drawn simultaneously and side by side on the recording paper 74 and / or indicated simultaneously in the two measuring instruments 70, 71.



   Figure 4 shows a simplified variant of the measurement method described above. Here, a recording is not produced on a magnetic tape, but the result is written directly on the recording paper 79 by means of the two amplifiers 75, 76 and the two recorders 77,78 shifted l ' one over another.

     We can either adapt the speed of the mobile recording paper 79 to the duration of the passage of an individual fiber, thanks to an adjustable advance, or, and this when the speed of the paper is constant, make the distance between the two recorders adjustable. 77, 78, so that the time taken for a point on the recording paper 79 to reach from recorder 77 to recorder 78 is the time required for a fiber to pass from capacitor 59 to capacitor 60. This measuring method therefore also makes it possible to mark side by side, on the diagram paper 79, the irregularities of the parts of the wick and of the yarn obtained from the same fibers.



    CLAIMS.


    

Claims (1)

1. Dispositif comportant au moins un point de filage pour le filage de fibres à'l'aide d'une étireuse, d'une broche à filer et d'un dispositif de bobinage, caractérisé en ce que, pour contrôler les caractéristiques d'étirage et de filage, on fait en sorte que le taux d'étirage dans les di- verses zones d'étirage et/ou la vitesse de passage des fibres à travers l'étireuse soient ajustables par la modification des vitesses de rotation des cylindres d'étirage inférieurs à l'aide de variateurs à réglage pro- gressifo 2. 1. Device comprising at least one spinning point for spinning fibers using a drawing machine, a spinning spindle and a winding device, characterized in that, to control the characteristics of drawing and spinning, it is ensured that the rate of drawing in the various drawing zones and / or the speed of passage of the fibers through the drawing machine can be adjusted by modifying the rotational speeds of the rolls d 'lower stretching using stepless variators 2. Dispositif selon la revendication 1, caractérisé en ce que la vitesse de rotation des cylindres d'étirage inférieure est réglable de telle façon que le taux d'étirage préliminaire, le taux d'étirage principal et le taux d'étirage total, ainsi que la sortie du fil, puissent être modifiés de façon progressive pendant l'opération de filage. Device according to Claim 1, characterized in that the rotational speed of the lower stretching rolls is adjustable such that the preliminary stretching ratio, the main stretching ratio and the total stretching ratio, as well as the output of the yarn, can be changed gradually during the spinning operation. 3. Dispositif selon les revendications 1 et 2, caractérisé en ce qu'il est prévu, en amont de l'étireuse, des variateurs à réglage progressif, à savoir un pour modifier la sortie, un autre pour modifier le taux d'étira- ge total et un troisième pour modifier le taux d'étirage préparatoire. <Desc/Clms Page number 5> 3. Device according to claims 1 and 2, characterized in that there is provided, upstream of the stretching machine, gradually adjustable variators, namely one to modify the output, another to modify the stretch rate. total ge and a third to modify the preparatory stretching ratio. <Desc / Clms Page number 5> 4. Dispositif selon les revendications 1 et 2, caractérisé en ce que, dans le cas d'une étireuse à trois paires de cylindres, les variateurs sont disposés de telle façon que, partant du moteur, le premier variateur peut modifier les vitesses de rotation des cylindres de 'sortie, d'entrée, et intermédiaire, le second variateur peut modifier les vitesses de rota- tion des cylindres d'entrée et intermédiaire, et, le troisième variateur peut modifier la vitesse de rotation du cylindre intermédiaire. 4. Device according to claims 1 and 2, characterized in that, in the case of a stretching machine with three pairs of cylinders, the variators are arranged such that, starting from the motor, the first variator can modify the rotational speeds. of the output, input, and intermediate cylinders, the second variator can change the rotational speeds of the input and intermediate cylinders, and, the third variator can vary the rotational speed of the intermediate cylinder. 5. Dispositif selon les revendications 1 et 2, caractérisé en ce que, dans le cas dune étireuse à zone unique et à deux paires de cylindres, les variateurs sont disposés de telle façon que, partant du moteur, le pre- mier variateur peut modifier progressivement les vitesses de rotàtion des deux cylindres, tandis que le second variateur peut modifier progressivement les vitesses de rotation du cylindre d'entrée. 5. Device according to claims 1 and 2, characterized in that, in the case of a stretching machine with a single zone and two pairs of cylinders, the variators are arranged in such a way that, starting from the motor, the first variator can modify gradually the rotational speeds of the two cylinders, while the second variator can gradually modify the rotational speeds of the input cylinder. 6. Dispositif selon les revendications 1 et 2, caractérisé en ce que, dans le cas d'étireuses à quatre paires de cylindres, les variateurs sont disposés de telle façon que, partant du moteur, le premier variateur permet de modifier les vitesses de rotation du cylindre délivreur, du cylin- dre d'entrée et des deux cylindres intermédiaires, le deuxième variateur per- met de modifier là vitesse de rotation du cylindre d'entrée et des deux cylindres intermédiaires, le troisième variateur permet de modifier la vites- se de rotation des deux cylindres intermédiaires, tandis que,,-le quatrième variateur permet de modifier la vitesse de rotation de l'un des deux cy- lindres intermédiaires. 6. Device according to claims 1 and 2, characterized in that, in the case of stretchers with four pairs of cylinders, the variators are arranged such that, starting from the motor, the first variator makes it possible to modify the rotational speeds. of the delivery cylinder, the input cylinder and the two intermediate cylinders, the second variator enables the speed of rotation of the input cylinder and the two intermediate cylinders to be modified, the third variator enables the speed to be modified of rotation of the two intermediate cylinders, while ,, - the fourth variator makes it possible to modify the speed of rotation of one of the two intermediate cylinders. 7. Dispositif selon les revendications 1 et 2, caractérisé en ce que, dans le cas d'étireuses à quatre paires de cylindres et à zone de conden- sation sans étirage, les vitesses de rotation des cylindres inférieurs qui délimitent la zone de condensation sont réglées conjointement de façon pro- gressive au moyen d'un variateur. 7. Device according to claims 1 and 2, characterized in that, in the case of stretchers with four pairs of rolls and with a condensing zone without stretching, the speeds of rotation of the lower rolls which delimit the condensing zone are jointly adjusted gradually by means of a dimmer. 8. Dispositif selon la revendication 1, caractérisé en ce que, pour contrôler les caractéristiques d'étirage et de filage, on vérifie, pendant le processus de filage, l'irrégularité de la mèche entrante et du fil fini sortant à l'aide d'au moins un appareil de mesure incorporé au dispositif. 8. Device according to claim 1, characterized in that, in order to control the drawing and spinning characteristics, during the spinning process, the irregularity of the incoming wick and the outgoing finished yarn is checked by means of 'at least one measuring device incorporated in the device. 9. Dispositif selon les revendications 1 et 8 caractérisé en ce que des points de mesure sont prévus au voisinage immédiat de l'étireuse, à savoir, en amont du cylindre d'entrée et en aval du cylindre délivreur. 9. Device according to claims 1 and 8 characterized in that the measuring points are provided in the immediate vicinity of the stretching machine, namely, upstream of the input cylinder and downstream of the delivery cylinder. 10. Dispositif selon les revendications 1, 8 et 9, caractérisé en ce que le résultat de la mesure concernant les fibres venant du premier point de mesure est indiqué au moment où ces mêmes fibres passent par le deuxième point de mesure. 10. Device according to claims 1, 8 and 9, characterized in that the result of the measurement relating to the fibers coming from the first measurement point is indicated when these same fibers pass through the second measurement point. 11. Dispositif selon les revendications 1 et 8 à 10, carabtérisé en ce que les résultats fournis par les deux points de mesure sont transmis aux indicateurs ou enregistreurs au moyen d'une bande sans fin d'enregistre- ment magnétique. 11. Device according to claims 1 and 8 to 10, characterized in that the results provided by the two measuring points are transmitted to the indicators or recorders by means of an endless magnetic recording tape. 12. Dispositif selon les revendications 1, 8 et 9, çaractérisé en ce que les résultats des mesures sont transmis à l'aide de deux enregistreurs décalés l'un par rapport à l'autre sur un papier à graphiques à vitesse d' avancement réglable. 12. Device according to claims 1, 8 and 9, characterized in that the results of the measurements are transmitted by means of two recorders offset with respect to one another on a graphic paper with adjustable speed of advance. .
BE548412D BE548412A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE548412A true BE548412A (en)

Family

ID=175021

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE548412D BE548412A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE548412A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP1737775B1 (en) Method for production of a yarn by the assembly of several staple yarns subjected to a prior transformation and device for carrying out the same
FR2725433A1 (en) METHOD AND DEVICE FOR DEPOSITING A TAPE OF TEXTILE FIBERS IN A TAPE CONTAINER, IN PARTICULAR ON A STRETCHING BENCH
EP0357670B1 (en) Jig
BE548412A (en)
CA1282289C (en) Thread or wire assembling device and process, and assemblies thus made
CH616712A5 (en)
CH642404A5 (en) INSTALLATION FOR REGULATING THE SECTION OF THE FIBER WICK EXIT FROM A DRAWING MACHINE.
JP2002160869A (en) Device winding, at least, single yarn by melt spinning
EP0168357B1 (en) Apparatus for simultaneously twisting and drawng on a spinning frame
CH636135A5 (en) METHOD AND DEVICE FOR REWINDING CONES IN THE FORM OF CONES ON CONTINUOUS SPINNING.
EP0753613B1 (en) Device for continuously inserting a core in a sliver
CH618751A5 (en)
FR2725734A1 (en) Winding sized yarn to check sizing
EP0089299B1 (en) Drawing method for a fibrous textile structure, and apparatus therefor
BE495575A (en)
FR2635339A1 (en) FREE SPINNING TYPE SPINNING PROCESS, AND DEVICE FOR CARRYING OUT SAID METHOD
BE499634A (en)
BE843335A (en) METHOD AND APPARATUS FOR COMMUNICATING A FALSE TORSION, INTENDED FOR THE PRODUCTION OF CREPED YARNS IN THE FORM OF SEVERAL FILAMENTS
WO2004104283A2 (en) Device for regulation and control of the stability of the tension balance in a synthetic thread
BE546372A (en)
BE565665A (en)
CH283712A (en) Process for converting a yarn with continuous filaments into spun yarn by means of a direct spinning machine, a spinning machine for implementing this process and yarn obtained by said process.
WO2004104280A2 (en) Device for regulation and control of the stability of the tension balance in a synthetic thread
CH359388A (en) Device for reducing the spinning tensions in a continuous ring spinning machine
CH464263A (en) Device for stabilization on mobile track tamping machine