BE547010A - - Google Patents

Info

Publication number
BE547010A
BE547010A BE547010DA BE547010A BE 547010 A BE547010 A BE 547010A BE 547010D A BE547010D A BE 547010DA BE 547010 A BE547010 A BE 547010A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
juice
chamber
container
stabilization
mixing chamber
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE547010A publication Critical patent/BE547010A/fr

Links

Landscapes

  • Non-Alcoholic Beverages (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   On connaît une installation pour la séparation du jus sucré, où le jus brut parcourt une auge divisée en cham- bres de mélange et de stabilisation et où l'agent séparateur, notamment le jus précédemment séparé, d'alcalinité décrois- sante et en quantité multiple de la quantité de jus brut est amené en contre-courant au jus brut dans les différentes chambres. Toutefois, dans ces installations chaque chambre de stabilisation est reliée à la chambre de mélange précédant la chambre de mélange adjacente par une conduite d'inversion spéciale pourvue d'une pompe de renversement. 



   Bien qu'il soit possible, au moyen d'une telle instal- lation, d'amener dans chaque chambre de mélange une propor- tion pour ainsi dire exactement déterminée d'agent séparateur et d'obtenir en même temps un mélange intime dans chaque chambre, on ne peut toutefois pas éviter qu'une partie du jus en circulation ne soit aspirée par la pompe aménagée dans la conduite d'inversion suivante et ne soit détournée 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 ainsi du parcours favorable à l'effet visé. En outre, l'ins- tallation connue exige plusieurs pompes de renversement ainsi qu'un mécanisme agitateur actionné spécialement.

   Ces instal- lations et d'autres installations connues sont disposées hori- zontalement et font emploi d'une auge, ouverte à la partie supérieure, de telle sorte que le mélange de jus vient en contact avec l'oxygène de l'air, ce quiest désavantageux comme on le sait . 



   Le procédé suivant l'invention montre comment tous les inconvénients ci-dessus mentionnés peuvent être suppri- més d'une manière très avantageuse. Elle est caractérisée par la propulsion ou le refoulement positif du jus inversé au moyen de dispositifs de refoulement (pompes et conduites de refoulement) aménagés à l'intérieur du récipient, de fa- çon continue, d'une chambre à la chambre qui la suit dans le sens de la circulation, et par le refoulement positif du jus brut d'une chambre de mélange à la chambre de stabilisa- tion qui y est raccordée et de cette dernière à la chambre de mélange qui la suit dans le sens du courant liquide au moyen de conduites d'inversion disposées à l'extérieur du récipient. 



   Contrairement à l'installation connue, le procédé suivant l'invention permet d'employer un récipient fermé pour l'exécution des réactions chimiques, de rendre inutile l'em- ploi d'un mécanisme agitateur, et d'atteindre avec certitude l'alcalinité désirée dans les différents compartiments. En outre, on évite l'arrivée d'oxygène et la formation d'écume. 



   En outre, un autre avantage important du procédé sui- vant l'invention réside dans le fait que l'agent de sépara- tion est ajouté avant l'entrée dans la dernière chambre de mélange au jus en circulation fermée retiré de l'avant-der- nière chambre de stabilisation. De cette façon on obtient sur tous les autres procédés connus et les installations servant à leur réalisation l'avantage de ne pas recueillir à la sortie de la dernière chambre-de mélange un jus   défec-   

 <Desc/Clms Page number 3> 

 
 EMI3.1 
 tLtcu:;û:t;.n .. lJll:] ''l'1'''' est par cctméauent dus jus de h. >,ut- ou de basse alcalinité. 



   On peut   aussi,   suivant un autre mode d'exéoution du procédé, régler la puissance de refoulement des installations de refoulement d'après le débit du jus amené. Dans le cas où les quantités de jus admises sont sujettes à varier, on obtient ainsi toujours automatiquement les proportionnalités désirées du mélange dans les différents compartiments. 



   L'installation permettant de réaliser le procédé sui- vant l'invention et d'autres caractéristiques de l'invention sont représentées à titre d'exemple sur le dessin annexé, dans lequel : 
La figure 1 est une coupe longitudinale verticale d' un récipient de mélange vertical. 



   La figure 2 est une coupe longitudinale verticale de ce récipient de mélange, vu dans une autre direction. 



   La figure 3 est une coupe suivant la ligne III-III de la figure 1. 



   La figure 4 est une coupe suivant la ligne IV-IV de la figure 2. 



   Le récipient de préférence cylindrique 1 est subdivisé en compartiments I à VI par des tôles obturatrices en forme de trémies 3. Chaque tôle obturatrice 3 est pourvue d'un tuyau 5 disposé concentriquement au récipient 1 et pénétrant dans le compartiment sous-jacent . A l'intérieur de chaque tuyau 5 se trouve un dispositif propulseur, par exemple une aile d'hélice, 14a, 14b.... 14e, et tous ces dispositifs sont actionnés ensemble par un arbre de commande continu a. 



  Chaque tuyau porte à son extrémité inférieure une tôle d'im- pact 2, dont le diamètre est inférieur à celui'du récipient 1 et ménage ainsi un intervalle annulaire 4 entre cette tôle et la paroi du récipient. Chaque tuyau 5 est pourvu au-dessus de la tôle d'impact 2 d'une série d'ouvertures 5a uuiformé- ment réparties sur sa périphérie. 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 
 EMI4.1 
 



  Ces dispositifs forment duna le r-<:i.f.i cut, 1 'jrJ; ru bres de mélange 6a, 6b... Ge et dec cii.i><1>1><;:i de ;;t".1Úll;;',.tion 7a, 7b...7f. Le jus brut punutre, par la l;ubuluJ'(: de .cvrj:ur- dei.ient 9, sous la pression d'une pompe, tanj;*At5.-Ll.oe:,,;;iit dans la chambre de mélange 6a et le jus alcr.7-i:;. rjort, de la chambre de mélange 6f par la conduite div,,cuatLon 11 qr;,v;int laquelle est placée une cloison séparatrice 12. La pre dère chambre stabilisatrice 7a est reliée par des conduites d'in- version en regard les unes des autres   15a   à la   chaire   de mé- lange superjacente 6b, ces conduites 15a débouchant tangen- tiellemèt dans la chambre de mélange 6b.

   De la même manière les chambres de stabilisation 7b, 7c.... 7e sont chacune re- liées aux chambres de mélange superjacentes par des conduites d'inversion 15b, 15c... 15e; toutefois, la conduite la plus élevée 15e n'est pas raccordée directement au compartiment VI, mais à une auge b qui relie les deux embouchures des conduites d' inversion 15e et est pourvue   cornue   les tôels sé- paratrices 3 d'une sortie tubulaire b1 et d'un dispositif propulseur b2 monté dans celle-ci et actionné également par l'arbre a. La tôle d'impact 2' qui y est adjointe est reliée à l'arbre a et tourne avec celui-ci. On forme ainsi la chambre de mélange 6f. L'agent de séparation est introduit- dans   l'auge b   par un dispositif d'amenée 13 de construction connue.

   L'admission de l'agent de séparation est réglée, également d'une manière connue, par un appareil de mesure de la valeur pH prévu à la sortie 11 du jus. 



   La chambre inférieure 7a est établie sous forme de trémie et pourvue d'une fermeture c. Les impuretés, telles que les boues, les graviers, le sable, etc., se rassemblent dans la trémie inféreure et peuvent être évacuées de temps à autre en ouvrant la fermeture c. La hauteur   des   différents 
 EMI4.2 
 compartiments I à VI augmente de l'entrée du Jus . la soz tie de celui-ci suivant les quantités qui y circula. 



   Comme il sera expsé ci-après, le récipient est rempli 
 EMI4.3 
 de jus dont l' alcalin1 t 8.uLSlaente (le 1;,;;, r=, 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 haut de compartiment a compartiment. Ceci étant, le jus brut qui pénètre dans la chambre de   mélange   6a est mélangé au jus à circulation inverse refoulé dans la chambre par le dispositif propulseur 14e et arrive par l'intervalle annulai- re dans la chambre de stabilisation 7a   d'où   il est refoulé par la conduite d'inversion 15a dans la chambre de mélange   6b   où il est mélangé de la.

   même manière au jus à circulation ,inverse d'alcalinité plus élevée refoulé dans la chambre 6b par le dispositif propulseur 14d, et   d'où   il est refoulé danc la chambre de stabilisation 7b et de là par la conduite d'in- version 15b dans la,chambre de mélange 6c, et ainsi de suite, jusqu'à ce que le jus amené ainsi progressivement à un degré d'alcalinité plus élevé parvienne'par la conduite 15c dans   l'auge b   où il est mélangé à l'agent de séparation ajouté et atteint dans la chambre 6f  le   'degré d'alcalinité ou la valeur pH désiré. Ce jus pénètre dans la chambre .de stabili- sation 7f et une partie de ce jus qui correspond en quantité au jus brut introduit plus l'agent de séparation ajouté, s'écoule, par le passage formé par la cloison 12, dans le conduit d'évacuation 11.

   La partie restante du jus est re- foulée comme jus circulatoire au moyen du dispositif   propul-   seur 14a dans la chambre de mélange 6c, y est mélangé avec le jus de plus faible alcalinité arrivant de la chambre de stabilisation 7d par la conduite d'inversion 15d, pénètre alors dans la chambre de stabilisation 7e où une partie s'élève comme il a été décrit par la conduite 15e, tandis que la partie restante est de nouveau envoyée au moyen du dispositif   propulseur   14b dans la chambre de mélange suivan- te 6d. Ce processus se poursuit d'une manière continue jus- qu'à ce que le jus en circulation parvienne au degré d'alca- linité le plus faible dans   la.chambre   de stabilisation 7a. 



   Hais dans l'exploitation pratique, il n'est pas possi- ble de maintenir consta.nte l'arrivée du jus brut venant de la diffusion, de telle sorte que par exemple lors de   l'arr@@és   

 <Desc/Clms Page number 6> 

 du jus en petite quantité les proportions désirées du mélange sont altérées. Pour éviter cet inconvénient on règle la vi- tesse de rotation de l'arbre a et par   conséquent   la quantité de jus en circulation, en fonction d'un débitmètre d installa dans la conduite d'arrivée du jus brut, au moyen d'   @   régula- teur de vitesse e. De cette manière les proportions du mélan- ge sont maintenues automatiquement constantes même en cas d'arrivée variable du jus. 



   Un réglage supplémentaire est effectué au moyen d'un organe d'étranglement f monté dans chaque conduit d'inversion 15a.... 15e, de telle sorte qu'on peut par des mesurages de la valeur pH dans les diverses chambres de stabilisation (robinets d'échantillonnage) contrôler la marche de   l'alcali-   nité ou de la courbe des pH dans les différents compartiments. 



   L'installation suivant l'invention n'est pas limitée à l'exemple d'exécution représenté. Le récipient   1   peut aussi être disposé horizontalement si l'on veut renoncer à 1 éva- cuation ordonnée des impuretés. Dans ce cas le récipient doit être pourvu à la partie supérieure de tuyaux d'évacuation d'air appropriés raccordés à la chambre 6f et   l'auge b   doit être fermée. En outre, l'arbre a peut être disposé excentri- quement par rapport au récipient ou   à   la colonne 1. 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   An installation is known for the separation of sweet juice, in which the raw juice passes through a trough divided into mixing and stabilization chambers and where the separating agent, in particular the juice previously separated, of decreasing alkalinity and in quantity. multiple of the amount of raw juice is fed back to the raw juice in the different chambers. However, in these installations each stabilization chamber is connected to the mixing chamber preceding the adjacent mixing chamber by a special inversion line provided with a reversing pump.



   Although it is possible, by means of such an installation, to bring into each mixing chamber an almost exactly determined proportion of separating agent and at the same time to obtain an intimate mixture in each chamber, however, it is not possible to prevent part of the circulating juice from being sucked up by the pump fitted in the following reversing line and being diverted

 <Desc / Clms Page number 2>

 thus the course favorable to the targeted effect. Furthermore, the known installation requires several reversing pumps as well as a specially actuated agitator mechanism.

   These installations and other known installations are arranged horizontally and make use of a trough, open at the top, so that the juice mixture comes into contact with the oxygen in the air, this which is disadvantageous as we know.



   The process according to the invention shows how all the above-mentioned disadvantages can be eliminated in a very advantageous manner. It is characterized by the positive propulsion or discharge of the juice in reverse by means of delivery devices (pumps and delivery pipes) arranged inside the container, continuously, from one chamber to the chamber which follows it. in the direction of circulation, and by the positive discharge of the raw juice from a mixing chamber to the stabilization chamber connected to it and from the latter to the mixing chamber which follows it in the direction of the liquid stream by means of reversal pipes arranged outside the container.



   Contrary to the known installation, the process according to the invention makes it possible to employ a closed vessel for carrying out the chemical reactions, to make the use of a stirring mechanism unnecessary, and to achieve with certainty the alkalinity desired in the different compartments. In addition, the arrival of oxygen and the formation of foam are avoided.



   Further, another important advantage of the process according to the invention is that the separating agent is added before entering the last mixing chamber to the closed circulating juice withdrawn from the front. last stabilization chamber. In this way, over all the other known processes and the installations used to carry them out, the advantage is obtained of not collecting at the outlet of the last mixing chamber a defective juice.

 <Desc / Clms Page number 3>

 
 EMI3.1
 tLtcu:; û: t; .n .. lJll:] '' l'1 '' '' is mainly due to the juice of h. >, ut- or low alkalinity.



   It is also possible, according to another embodiment of the process, to adjust the delivery power of the delivery installations according to the flow rate of the juice supplied. In the event that the quantities of juice admitted are subject to vary, the desired proportionalities of the mixture are thus always obtained automatically in the different compartments.



   The installation making it possible to carry out the process according to the invention and other characteristics of the invention are shown by way of example in the appended drawing, in which:
Figure 1 is a vertical longitudinal section of a vertical mixing vessel.



   Figure 2 is a vertical longitudinal section of this mixing container, seen in another direction.



   Figure 3 is a section taken along line III-III of Figure 1.



   Figure 4 is a section on the line IV-IV of Figure 2.



   The preferably cylindrical container 1 is subdivided into compartments I to VI by shutter plates in the form of hoppers 3. Each shutter plate 3 is provided with a pipe 5 disposed concentrically to the container 1 and penetrating into the underlying compartment. Inside each pipe 5 is a propellant device, for example a propeller wing, 14a, 14b .... 14e, and all these devices are actuated together by a continuous drive shaft a.



  Each pipe carries at its lower end an impact sheet 2, the diameter of which is smaller than that of the container 1 and thus leaves an annular gap 4 between this sheet and the wall of the container. Each pipe 5 is provided above the impact plate 2 with a series of openings 5a uniformly distributed over its periphery.

 <Desc / Clms Page number 4>

 
 EMI4.1
 



  These devices form the r - <: i.f.i cut, 1 'jrJ; mixture ru bres 6a, 6b ... Ge et dec cii.i> <1> 1> <;: i de ;; t ".1Úll ;; ',. tion 7a, 7b ... 7f. The raw juice punutre, by the l; ubuluJ '(: de .cvrj: ur- dei.ient 9, under the pressure of a pump, tanj; * At5.-Ll.oe: ,, ;; iit in the mixing chamber 6a and the juice alcr.7-i:;. rjort, of the mixing chamber 6f by the pipe div ,, cuatLon 11 qr;, v; int which is placed a dividing wall 12. The first stabilizing chamber 7a is connected by from the opposite one another 15a to the superjacent mixing tank 6b, these lines 15a opening tangentially into the mixing chamber 6b.

   In the same way, the stabilization chambers 7b, 7c .... 7e are each connected to the superjacent mixing chambers by inversion conduits 15b, 15c ... 15e; however, the uppermost line 15e is not connected directly to compartment VI, but to a trough b which connects the two openings of the reversal pipes 15e and is provided with the separating sheets 3 of a tubular outlet b1. and a propellant device b2 mounted therein and also actuated by the shaft a. The impact plate 2 'which is attached thereto is connected to the shaft a and rotates with the latter. This forms the mixing chamber 6f. The separating agent is introduced into the trough b via a supply device 13 of known construction.

   The admission of the separating agent is regulated, also in a known manner, by a device for measuring the pH value provided at the outlet 11 of the juice.



   The lower chamber 7a is established in the form of a hopper and provided with a closure c. Impurities, such as sludge, gravel, sand etc. collect in the lower hopper and can be discharged from time to time by opening the closure c. The height of the different
 EMI4.2
 compartments I to VI increases the entry of the juice. soz tie of it according to the quantities which circulated there.



   As will be explained below, the container is filled
 EMI4.3
 of juice whose alkaline 1 t 8.uLSlaente (the 1;, ;;, r =,

 <Desc / Clms Page number 5>

 top of compartment has compartment. This being the case, the raw juice which enters the mixing chamber 6a is mixed with the reverse circulation juice discharged into the chamber by the propellant device 14e and arrives through the annular gap in the stabilization chamber 7a from where it is obtained. discharged through the reversal line 15a into the mixing chamber 6b where it is mixed from the.

   same way as the circulating juice, the reverse of higher alkalinity discharged into the chamber 6b by the propellant device 14d, and from where it is discharged into the stabilization chamber 7b and from there through the inversion line 15b into la, mixing chamber 6c, and so on, until the juice thus gradually brought to a higher degree of alkalinity arrives through line 15c into trough b where it is mixed with the mixing agent. separation added and reached in chamber 6f the desired degree of alkalinity or pH value. This juice enters the stabilization chamber 7f and a part of this juice which corresponds in quantity to the raw juice introduced plus the separating agent added, flows, through the passage formed by the partition 12, into the duct. evacuation 11.

   The remaining part of the juice is returned as circulatory juice by means of the propelling device 14a into the mixing chamber 6c, there is mixed with the juice of lower alkalinity arriving from the stabilization chamber 7d via the inversion line. 15d, then enters the stabilization chamber 7e where a part rises as described by line 15e, while the remaining part is again sent by means of the propellant device 14b into the following mixing chamber 6d . This process continues in a continuous manner until the circulating juice reaches the lowest degree of alkalinity in the stabilization chamber 7a.



   But in practical operation, it is not possible to keep constant the arrival of the raw juice coming from the distribution, so that, for example, when stopping

 <Desc / Clms Page number 6>

 juice in small quantities the desired proportions of the mixture are altered. To avoid this inconvenience, the speed of rotation of the shaft a and consequently the quantity of juice in circulation is adjusted, as a function of a flowmeter d installed in the raw juice inlet pipe, by means of @ speed regulator e. In this way, the proportions of the mixture are automatically kept constant even in the event of variable arrival of the juice.



   Further adjustment is effected by means of a throttle member f mounted in each inversion duct 15a .... 15e, so that it is possible by measurements of the pH value in the various stabilization chambers ( sampling taps) check the progress of the alkalinity or the pH curve in the various compartments.



   The installation according to the invention is not limited to the exemplary embodiment shown. The container 1 can also be arranged horizontally if the orderly evacuation of impurities is to be dispensed with. In this case the receptacle must be provided at the upper part with suitable exhaust air pipes connected to the chamber 6f and the trough b must be closed. In addition, the a-shaft may be disposed eccentrically with respect to the container or to the column 1.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

REVENDICATIONS 1/ Procédé pour l'utilisation d'une installation ser- vant à la séparation du jus sucré, dans lequel le jus brut circule dans un récipient, divisé en chambres de mélange et chambres de stabilisation et dans lequel l'agent de sépara- tion, ou le jus précédèrent séparé, à alcalinité décrois- s'ante, et en quantités multiples de celles de jus brut in- troduites, est amené dans les différentes chambres en contre- courant par rapport au jus brut, caractérisé en ce que la propulsion ou le refoulement positif du jus en circulation est effectué au moyen de dispositifs propulseurs établis à l'intérieur du récipient (pompes et conduites de refoulât) <Desc/Clms Page number 7> EMI7.1 d'un'" manière continus, d'une chambre vers ce11.'1 f'11iL lu [';1.).11; CLAIMS 1 / Process for the use of an installation serving for the separation of sweet juice, in which the raw juice circulates in a container, divided into mixing chambers and stabilization chambers and in which the separating agent , where the juice preceded separated, with decreasing alkalinity, and in quantities multiple of those of raw juice introduced, is brought into the different chambers in counter-current with respect to the raw juice, characterized in that the propulsion or the positive discharge of the circulating juice is carried out by means of propellants established inside the container (pumps and discharge lines) <Desc / Clms Page number 7> EMI7.1 in a continuous manner, from one chamber to ce11.'1 f'11iL lu ['; 1.). 11; , dans le ocno de la circulation et e-n ce (111E: la px'oyta7.:;its ou le reL'oulClI18!l"G positif'*du jus brut d'une c>'i<mcbre de ifi6îi;ix.¯j,< à la charnp1:I-e 'él'è stabilisation qui. y e::!t rCtCCOrd8e et t 1'.: celle- 'fi';:''''''' ......,,<?:²â, la chambre de mélange qui 7¯Ïn suit, d;ùn.iJ le #en;> du courant; de liquide, se fait par des conduites de dérivation. disposées à l'extérieur du récipient. EMI7.2 , in the ocno of the circulation and in this (111E: the px'oyta7.:; its or the reL'oulClI18! the "positive G '* of the raw juice of a c>' i <member of ifi6îi; ix. ¯j, <at charnp1: Ie 'él'è stabilization which. Ye ::! T rCtCCOrd8e and t 1' .: that- 'fi' ;: '' '' '' '...... ,, <?: ²â, the mixing chamber which follows 7¯Ïn, d; ùn.iJ the #en;> of the liquid stream, is made by bypass pipes arranged outside the container. EMI7.2 2/ Procédé suivant la revend i-cation 1, cur'J.ct0rirJé en ce que l'agent de séparation est mélangé avant non entrés dans la dernière chambre de mélange au jus en circulât]on tiré de l'avant dernière chambre de stabilisation. EMI7.3 2 / A method according to resells i-cation 1, cur'J.ct0rirJé in that the separating agent is mixed before not entering the last mixing chamber with the circulating juice] taken from the penultimate stabilization chamber . EMI7.3 3/ Peoc.6d.6 suivant les revendications 1 et 2, caracté- risé en ce que la puissance de refoulement des dispositifs propulseurs est réglée en fonction du débit du jus introduit. 3 / Peoc.6d.6 according to claims 1 and 2, charac- terized in that the delivery power of the propellant devices is adjusted as a function of the flow rate of the juice introduced. 4/ Installation pour l'exécution du procédé suivant les revendication 1 à 3, caractérisé en ce que les chambres de mélange et les chambres de stabilisation (6,7) qui se suivent alternativement d'une manière connue sont disposées dans un récipient fermé (1), de préférence vertical, en ce que cha- que chambre de stablisation (7) est formée par la chambre de mélange (6) qui la suit au moyen d'une tôle de fermeture (3), de préférence en forme de trémie qui possède une ouverture de passage (5a) ménagée dans un tuyau (5) raccordé à la trémie et: 4 / Installation for carrying out the method according to claims 1 to 3, characterized in that the mixing chambers and the stabilization chambers (6,7) which follow each other alternately in a known manner are arranged in a closed container ( 1), preferably vertical, in that each stabilization chamber (7) is formed by the mixing chamber (6) which follows it by means of a closing plate (3), preferably in the form of a hopper which has a passage opening (5a) formed in a pipe (5) connected to the hopper and: s'engageant dans la chambre de mélange suivante, et à l''intérieur de laquelle est monté un dispositif propulseur, par exemple une aile d'hélice (14a, 14b... 14e), fixé sur un arbre continu (a), en ce que, en-dessous des ouvertures (5a) des tuyaux (5), est disposée une tôle d'impact (2) qui laisse entre elle et la paroi du récipient un intervalle libre (4) donnant passage à la chambre de stabilisation sui- vante (7), et en ce que les chambres de stabilisation (7a,7b ... 7f) sont reliées par des conduits d'inversion à la chambre de mélange -(6) qui suit la chambre de mélange superjacente dans le sens de la circulation du jus brut. engaging in the following mixing chamber, and inside which is mounted a propellant device, for example a propeller wing (14a, 14b ... 14e), fixed on a continuous shaft (a), in that, below the openings (5a) of the pipes (5), is disposed an impact plate (2) which leaves between it and the wall of the container a free space (4) giving passage to the stabilization chamber (7), and in that the stabilization chambers (7a, 7b ... 7f) are connected by inversion conduits to the mixing chamber - (6) which follows the superjacent mixing chamber in the direction of the flow of raw juice. 5/ Installation suivant la revendication 4, caractéri- <Desc/Clms Page number 8> EMI8.1 sée en ce qu'une autre nu. ChH!'"b""{> .dû m41uw;e (b) pour 1-j jun alcalisé ;et l'agent 4e cépara+i"Y'I ont di,yj<on;5<; '1 'J.V;.dLt le la dernière chambre de mélange (6f). 5 / Installation according to claim 4, charac- <Desc / Clms Page number 8> EMI8.1 sée in that another nude. ChH! '"B" "{> .dû m41uw; e (b) for 1-j jun alkalized; and agent 4e separates + i" Y'I have di, yj <on; 5 <; '1' J.V; .dLt the last mixing chamber (6f). 6/ Installatioa suivant; les revendication..! 4 et 5, caractérisée en ce!que.;L'arbre continu (a) commun à tous les EMI8.2 dispositifs prppulseurs ou de refoulement (14);ezt b concentriquement au, récipient ,( ? )- et en ce que la tôle d'im- EMI8.3 pact (2) ménage un-.intervalle cirulaire (4) doiin,iii dans la chambre de stabilisation (7) suivante. 6 / Next installatioa; the claims ..! 4 and 5, characterized in that.; The continuous shaft (a) common to all EMI8.2 propellants or delivery devices (14); ezt b concentrically with the, container, (?) - and in that the impeller EMI8.3 pact (2) provides a circular interval (4) doiin, iii in the following stabilization chamber (7). 7/ Installation suivant les revendications 5 et 6, caractérisée en ce que le récipient (1) possède une.tubulure d'évacuation inférieure (CI pour les matières non dissoutes, telles que graviers, sables, etc. 7 / Installation according to claims 5 and 6, characterized in that the container (1) has a lower discharge un.tubulure (CI for undissolved materials, such as gravel, sand, etc. 8/ Installation suivant les revendications 4, 6 et 7, caractérisée en ce que les conduites d'inversion (15) débou- chent tangentiellement dans le récipient (1). 8 / Installation according to claims 4, 6 and 7, characterized in that the reversal pipes (15) open out tangentially into the container (1). 9/ Installation suivant les revendications 4 à 7, ca- ractérisée en ce que deux conduites d'inversion (15) sont raccordées à chaque chambre par des tubulures disposées en regard l'une de l'autre. 9 / Installation according to claims 4 to 7, charac- terized in that two reversing conduits (15) are connected to each chamber by pipes arranged opposite one another. 10/ Installation suivant les revendications 5 à 9, ca- ractérisée en ce que, pour contrôler à tout moment la valeur du pH dans les différentes chambres, des dispositifs d'étran- glement (f) sont montés dans les conduits d'inversion (15). 10 / Installation according to claims 5 to 9, charac- terized in that, in order to control the pH value in the various chambers at any time, restricting devices (f) are mounted in the inversion conduits ( 15). 11/ Installation suivant les revendications 4 à 10, ca- ractérisée en ce que la hauteur des compartiments (I à VI) augmente de l'entrée à la sortie du jus en fonction des quan- tités de jus en circulation. 11 / Installation according to claims 4 to 10, charac- terized in that the height of the compartments (I to VI) increases from the inlet to the outlet of the juice as a function of the quantities of juice in circulation.
BE547010D BE547010A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE547010A true BE547010A (en)

Family

ID=174124

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE547010D BE547010A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE547010A (en)

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
EP0065775A2 (en) * 1981-05-25 1982-12-01 Braunschweigische Maschinenbauanstalt AG Process and apparatus for continuous evaporative crystallisation

Cited By (2)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
EP0065775A2 (en) * 1981-05-25 1982-12-01 Braunschweigische Maschinenbauanstalt AG Process and apparatus for continuous evaporative crystallisation
EP0065775A3 (en) * 1981-05-25 1983-06-01 Braunschweigische Maschinenbauanstalt Ag Process and apparatus for continuous evaporative crystallisation

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0073729B1 (en) Stirring equipment for the dispersion of gas during the treatment of metal baths
LU82828A1 (en) APPARATUS AND METHOD FOR MIXING A FLUID MATERIAL AND A FILLER
CA1026182A (en) Artificial lung
CH628252A5 (en) DEVICE FOR THE CONTINUOUS MIXING OF SOLID PRODUCTS IN THE DIVIDED STATE AND LIQUID PRODUCTS.
CA2695043A1 (en) Liquid aeration system
JP2007268376A (en) Apparatus for generating minute gas bubble
BE547010A (en)
EP0507795A1 (en) Method for de-aerating from an aqueous composition and device for implementing the method.
WO1990008585A1 (en) Device for regulating and reducing a polyphasic flow, and its use
FR2570576A1 (en) LIQUID DISPENSING BASIN FOR COOLING AND COOKING CARBONATION APPARATUS
EP0488838B1 (en) Device for agitating and holding particles in suspension in a polyphasic flow
EP2014430B1 (en) Installation for preparing a moist material such as concrete or mortar and its use
FR2471124A1 (en) Anaerobic fermentation of liq. manure to produce gas and fertiliser - in horizontal cylindrical digester with axial rotary agitator
SU897268A1 (en) Apparatus for mixing gas and liquid
EP0295180A2 (en) Process for bleaching or delignification of a cellulose pulp with oxygen, and plant for carrying out the process
KR200156973Y1 (en) Apparatus for supplying bubble mortar
FR2479017A1 (en) DEVICE FOR MIXING LIQUID, AND ITS APPLICATION TO REFRIGERATION METHOD AND MACHINE
EP1711244B1 (en) Continuous method for partially crystallising a solution and a device for carrying out said method
FR2587234A1 (en) CONCENTRATOR FOR PASTA OR SUSPENSION, IN PARTICULAR FOR PAPER PULP
EP1297254B1 (en) Proportioning pump for introducing an additive in a fluid stream
JP2000271463A (en) Inline dynamic mixing device
SU917856A1 (en) Liquid mixing device
JP4498837B2 (en) Dispensing and feeding device for solid-liquid mixture
FR2532930A1 (en) Reactor for the treatment of waste water by a physicochemical route.
WO1992010786A1 (en) Device for pressure supplying a photographic coating station