BE544289A - - Google Patents

Info

Publication number
BE544289A
BE544289A BE544289DA BE544289A BE 544289 A BE544289 A BE 544289A BE 544289D A BE544289D A BE 544289DA BE 544289 A BE544289 A BE 544289A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
piston
casing
valve according
eccentric
tap
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE544289A publication Critical patent/BE544289A/fr

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F16ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS; GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVE FUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS; THERMAL INSULATION IN GENERAL
    • F16KVALVES; TAPS; COCKS; ACTUATING-FLOATS; DEVICES FOR VENTING OR AERATING
    • F16K31/00Actuating devices; Operating means; Releasing devices
    • F16K31/44Mechanical actuating means
    • F16K31/52Mechanical actuating means with crank, eccentric, or cam
    • F16K31/528Mechanical actuating means with crank, eccentric, or cam with pin and slot
    • F16K31/5286Mechanical actuating means with crank, eccentric, or cam with pin and slot comprising a sliding valve
    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B67OPENING, CLOSING OR CLEANING BOTTLES, JARS OR SIMILAR CONTAINERS; LIQUID HANDLING
    • B67DDISPENSING, DELIVERING OR TRANSFERRING LIQUIDS, NOT OTHERWISE PROVIDED FOR
    • B67D3/00Apparatus or devices for controlling flow of liquids under gravity from storage containers for dispensing purposes
    • B67D3/04Liquid-dispensing taps or cocks adapted to seal and open tapping holes of casks, e.g. for beer
    • B67D3/043Liquid-dispensing taps or cocks adapted to seal and open tapping holes of casks, e.g. for beer with a closing element having a linear movement, in a direction perpendicular to the seat
    • B67D3/044Liquid-dispensing taps or cocks adapted to seal and open tapping holes of casks, e.g. for beer with a closing element having a linear movement, in a direction perpendicular to the seat and venting means operated automatically with the tap

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • General Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Mechanically-Actuated Valves (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   L'invention se rapporte à un robinet de soutirage pour le débit de liquides, notamment de la bière* Il est généralement connu de munir le robinet de soutirage d'une entrée à air menant à 1'extrémité supérieure du conduit d'écoulement du robinet, afin que le liquide, se trouvant dans ce conduit lors de la fermeture du robinet, puisse s'écouler rapidement. L'admission d'air doit être fermée tant que le robinet de soutirage est ouvert, pour empêcher une entrée d'air pendant le débit du liquide. 



   Il y a beaucoup de robinets de soutirage qui sont agencés comme robinets à cône, mais ceux-ci perdent bientôt leur étanchéité par la friction de métal sur métal. Le canal à air, nécessaire pour la vidange du canal d'écoulement après la fermeture du robinet, n'est dans les robinets à cône que petit en raison du manque de place et il se bouche généralement déjà après peu de temps lorsque des liquides visqueux, tels que de la bière, sont débités. 



   Dans les robinets à soupape d'arrêt il est pratique- ment   impossible   d'aménager un conduit d'air vers le tube d'écoulement Il est en conséquence nécessaire de choisir.. 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 le diamètre intérieur du tube d'é oulement e tels robinets de soutirage très grand, ce qui agrandit inutilement la section de la conduite. 



   Les robinets de soutirage usuels   à   tiroir rotatif cu à tiroir-piston demandent une haute précision de fabri-   cation   et une grosse consommation de matières, de sorte que leur prix élevé s'oppose à une introduction   générale.   



   La caractéristique essentielle du robinet de soutirage selon l'invention consiste en ce qu'un tiroir-piston ferme et ouvre l'ouverture pour l'admission d'air au conduit d'écoulement et que ce tiroir-piston ouvre, en continuant son mouvement, l'organe de fermeture de l'amenée du liquide au conduit d'écoulement après la fermeture de 1'admission d'air, pour ouvrir,lors de son mouvement en sens inverse, l'admission d'air seulement après la fermeture de l'amenée du liquide . L'organe de fermeture pour le liquide peut être agencé de différentes manières. Dans une forme d'exécu tion de   l'invention     l'organe de   fermeture pour le liquide- est constitué par un autre piston., disposé sur la même tige de piston.

   L'organe de fermeture   pour   le liquide peut toutefois être également par exemple une soupape, qui est actionnée par la tige de   pister   du tiroir commandant l'admission   d'air.   



   D'autres caractéristiques de l'invention concernent l'agencement du tiroir-piston et de son enveloppe,   1 'agence-   ment des pièces des organes de   fermetmre   et de l'admission d'air ainsi que les moyens prévus pour le blocage du tiroir- piston dans ses différentes positions. 



   Les dessins représentent plusieurs formes d'excution de robinets agencés selon l'invention, et dans lesquels un tiroir-piston ferme et ouvre l'ouverture pour l'admission   d'air   au conduit d'écoulement. 



   La figure 1 montre en coupe verticale médiane un   robi-   

 <Desc/Clms Page number 3> 

 
 EMI3.1 
 net d S01!tti:wge avec tube d*écoulement. 



   La figure 2 est une élévation latérale   d'une   extrémité du robinet de soutirage avec les pièces servant à son   actionnemnt.   



   La figure 3 en est une coupe transversale suivant la 
 EMI3.2 
 ligne III-ïT7 lie la figure 1. 



   Les figures-4 à 7 représentent un dispositif d'actionnement pour le robinet de soutirage agissant au moyen d'un excentrique, et dont la figure 4 est une coupe horizontale, la figure 5 une coupe transversale suivant la ligne 
V-V de la figure 4, la figure 6 une coupe longitudinale verticale de l'extrémité de la tige de piston avec l'excentrique, et la figure 7 une élévation laté Le sans la tige de piston. 



   La figure 8 montre en coupe verticale une autre forme d'exécution du robinet de soutirage, dans lequel le liquide peut être arrêté par une soupape. 



   Les figures 9 à 11   montrenè   des pièces du dispositif d'actionnement à excentrique du robinet de soutirage repré- senté dans la figure 8, et dont, la figure 9 est une vue en plan'de la tête de la tige de piston, enlevée de l'enveloppe du robinet, la figure   10 est   une coupe transversale suivant la ligne X-X   delà figurer   et la figure 11 est une vue frontale de la pièce représentée enfigure   9.   



   La figure 12 est une coupe verticale d'une troisième forme d'exécution, dans laquelle le robinet de soutirage comporte deux pistons coaxiaux et une soupape. 



   Les figure 13 et 14 montrent en coupe longitudinale et en coupe transversale suivant la ligne XIV-XIV un robinet 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 de soutirage muni de deux pistons coaxiaux. Dans cxe robinet de soutirage la tige de piston est actionnée par un disque excentrique qui est logé dans deux évidements en forme de fentes de l'enveloppe du tiroir-piston, disposés l'un en face de l'autre. 



   La figure 15 représente une coupe longitudinale d'un autre exemple pour   l'actionnement   du piston au moyen d'un disque excentrique. 



   Le robinet de soutirage montré dans les figures 1 à 3 comporte une enveloppe tubulaire 1, dans laquelle la tige de piston 2 est guidée de façon à pouvoir coulisser longitudinale- ment. Sur la partie amincie 21 de la tige de piston sont fixés, à une certaine distance 1'un de l'autre, les pistons 3 et 4. Sur aute extrémité de la tige de piston 2 est vissée la poignée-bouton. En outre un tenon 5 avec la pommette 6, traversant la lumière 8 de l'enveloppe 1, est vissé dans la tige de piston 2. Une encoche latérale 9 de la lumière 8 permet au tenon 5 d'y enclencher et de fixer ainsi le robinet de soutirage dans la position d'arrêt. 



   Autour de l'enveloppe 1 est serrée une bague de fixa- tion 11, dans laquelle est fixée   l'une des   extrémités du conduit d'écoulement 12. A l'endroit de l'embranchement du conduit d'écoulement 12 le diamètre intérieur de l'enveloppe 1 est légèrement agrandi. L'élargissement 10 en résultant s'ajuste avec ses deux bords 22 coniquement à la paroi intérieure de l'enveloppe, de sorte que les pistons élastiques 3   et 4   se compriment sans résistance notable, lorsqu'ils glissent sur les bords 22 de l'élargissement. Par la diminution du frottement des pistons à l'endroit de l'élargissement 10 l'actionnement du robinet de soutirage est considérablement facilité, sans diminution de l'étanchéité. 



   Dans la figure 1 le robinet de soutirage est représenté dans une position intermédiaire du tiroir-piston, dans laquelle 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 le piston 4 a déjà coupé   l'amenée   de l'air extérieur par le pe çage 13 et l'espace 14 entre l'enveloppe 1 et la tige de piston 21 au conduit   d'écoulement   12, tandis que l'autre   plutôt   
3, constituant l'organe d'arrêt pour le passage du liquida de l'enveloppe 1 dans le conduit d'écoulement 12, se trouve immédiatement avant son ouverture. Lorsque les istons   uont   déplacés davantage vers la gauche, le piston 3 libère finale- ment entièrement la section de passage entre l'enveloppe 1 et le conduit d'écoulement 12, tandis que l'entrée à air reste fermée.

   Lorsque, par un mouvement en sens inverse du tiroir- piston l'amenéede liquide est arrêtée,- l'admission d'air au conduit d'écoulement 12 reste également fermée, jusqu'à ce que dans la position, représentée dans la figure 1, le liquide est effectivement arrêté. En continuant le mouvement du tiroir-piston vers la droite, l'admission d'air au conduit d'écoulement 12 par couverture 13 et l'espace 14 est immédiate- ment après libérée, de sorte que le liquide se trouvant dans le conduit 12 puisse s'écouler rapidement. 



   ' Les deux pistons 3 et 4 sont fait avantageusement en une matière souple, telle que du caoutchouc, de la matière plastique etc. 



   Dans l'exemple montré dans les figures 4 à 7 le tiroir-piston peut être   munit   tel que représenté dans la figure 1, de deux pistons. Le dispositif d'actionnant pour la tige de piston 2 est cependant autrement conçu dans ce cas, un disque excentrique 16, qui s'encastre dans un évidement de la tige de piston 2, provoquât un mouvement de va et vient de cette dernière. L'enveloppe 1 qui guide la tige de piston 2 comporte à son extrémité une fente longitudinale 20 de laquelle   saillit   des deux cotés le disque excentrique.

   En outre l'enveloppe 1 possède un renforcement 23 dans lequel se place la vis 17, ces deux pièces constituant ensemble le palier pour le tourillon 15 muni de la poignée pivotante 18 et qui avec son extrémité applatie 24 s'engage dans une encoche + 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 corp pondante du disque excentrique 16. 



   La figure 8 représenta un robinet de soutirage, dans lequel la liaison entre 1'ouvture 25 pour l'entrée d'air dans ltenveloppe 26 et le conduit d'écoulement 27 est également établie et coupée par un piston 28 qui est disposé sur la partie diminuée 29 d'une tige de piston   30,   coulissable dans l'enveloppe 26. L'organe de fermeture pour le liquide est cependant constitué dans ce cas par une soupape sollicitée par le ressort 31, et dont   le.plateau   32 est actionné par la tige de piston 29 du tiroir commandant l'admission d'air. La tige .de piston 29, 30 enlève par un mouvement vers la droite le plateau de soupape 32 de son siège à   rencontre   de la pression du ressort, de sorte que le liquide peut atteindre le conduit d'écoulement 72 tandis que l'admission d'air est fermée par-le piston 28.

   Au sens inverse du mouvement l'admission d'air est ouverte après la fermeture de la soupape pour le liquide, étant donné que le piston 28 passe au delà de 1'ouvetture 25 et la libère. 



   Le dispositif excentrique du robinet de soutirage selon les figures 8 à 11 ne se compose que de deux pièces, qui peuvent, pour le nettoyage, être enlevées de l'enveloppe 26 du robinet de soutirage aussi facilement, sans desserrage de vis ou d'autres pièces de fixation. A cet effet une calotte 34, s'emboîtant sur l'extrémité de l'enveloppe et pourvue d'un alésage cylindrique, est fixée à l'extrémité en forme de goujon 33 de la tige de piston 30. De plus un tenon 35 est solidement fixé dans l'extrémité de l'enveloppe, autour duquel le corps excentrique 36 pivote avec sa poignée 38 et son perçage excentrique 37 Ce corps excentrique s'engage dans un évidement 39 qui l'entoure partiellement et qui est aménagé dans un renfor. latéral de la calotte 34.

   Cet évidement n'est ouvert que d'u côté, de sorte que le côté fermé 40 sert de butée et limite le   mouvraient   tournant de l'excentrique. 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 



   Pour ne permettre l'enlèvement du corps excentrique 
36 de son   tenon   35 que dans une position déterminée, montrée dans la figure 8, une gorge circulaire 42 est pratiquée tout autour de celle des   extrémités¯du   corps.excentrique 36 qui s'engage dans la calotte 34, gorge dans laquelle s'engage l'ergot 41 fixé dans la calotte 34. Celui-ci ne peut entrer dans oubien sortir   de-la   gorge annulaire 42 que par une étroite rainure axiale 43 , de sorte que le corps excentrique 36 ne peut être mis en place dans l'évidement latéral 39 de la calotte 34 ou en être enlevé que dans la position montrée dans la figure 8. 



   Après avoir enlevé le corps excentrique 36 la calotte 34 peut être retirée axialement, ensemble avec la tige de piston 
30, 29, de l'enveloppe 26, le tenon 35 fixé à l'enveloppe glissant dans la fente longitudinale 44 de la calotte 34. Cette fente, longitudinale 44 est coudée latéralement à son extrémité 45, de sorte que le tenon 35 bute tout   dabord   contre la fin de la fente 44, mais la calotte peut ensuite être retirée entièrement de l'enveloppe après avoir esquissé un léger mouvement rotatif. 



  Pour remettre la calotte 34 sur l'enveloppe 26 et pour la remise en place du corps excentrique 36 le procédé est le même. 



   La figure 12 montre un robinet'de soutirage qui comporte, outre un piston 45 pour l'ouverture et la fermeture d'un passage 46 pour l'admission d'air, un deuxième piston 47 comme organe de fermeture pour le liquide, et en plus une soupape d'arrêt actionnée par l'extrémité de la tige de piston 48. Dans l'exemple représenté cette soupape est constituée de façon connus par un clapet de retenue 49 en caoutchouc, présentant une incision. L'extrémité de l'enveloppe 50 du robinet de soutirage est agencée en bride filetée, permettant de visser le robinet de soutirage dans le taraudage correspondant de la bonde   d'un   tonneau métallique 52 dans lequel se trouve introduit le   clapet   de retenu 49 en caoutchouc avec son support métallique 53 et un joint 54.

   La commande de la tige de piston 48 par le corps 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 excentrique 55 correspond essentiellement au   dispositir   ecentri- que selon les figures 8 à 11. 



   L'amenée du liquide au conduit d'écoulement 56 est 11 bérée, lorsque le piston 47 entre dans une partie élargie 57 de   1 t enveloppe   50 dont le diamètre est plus grand que celui du piston et lorsque en poursuivant son mouvement la tige de piston 48 ouvre le clapet de,retenue. Ceci constitue donc une double garantie contre un écoulement non désiré du liquide. 



   Les figures 13 à 15 montrent d'autres formes   d'exécution   de la commande de la tige de piston par un disque excentrique 59 ou 60, qui sont logés dans des évidements   e   forme de fente 61, 62, disposés   l'un   en face de l'autre dans 1'enveloppe 52 du tiroir-piston. Selon les figures 13 et 14 la poignée de commande est constituée par un tenon 64 fixé radialement dans le disque excentrique 59, et par la pommette 63. Le disque excentrique peut tourner autour d'une pivot 65, qui peut être introduit à travers de perçages dans   l'enveloppe   58 et un perçage correspondant du disque 59, et qui est fixé à   l'aide   d'un étrier à ressort.

   Après'avoir enlevé le pivot, le disque excentrique 59 avec sa poignée peut être sorti et le tiroir- piston retiré de l'enveloppe, de sorte que toutes les pièces sont facilement démontables pour leur nettoyage-et peuvent être remontées aussi facilement. Un dispositif de verrouillage, par exemple une serrure, peut être introduit dans une* ouverture 67 du disque excentrique 59 et dans des perçages correspondants dans ltenveloppe 58, pour bloquer le robinet de soutirage dans la position de fermeture montrée dans la figure 13. 



   Dans l'exemple selon la figure 15 le pivot 68 du disque excentrique 60 est disposé de telle façon, que l'angle compris entre l'axe longitudinal de la tige 69 du tiroir-piston d'une part, et la ligne de liaison entre l'axe de pivotement 68 de l'excentrique et le point où la tige de piston 69 touche le disque excentrique 60 d'autre part, est si petit qu'il y a 

 <Desc/Clms Page number 9> 

   autofreinae   entre le disque excentrique et le   moment   de reta exercé par la pression de la tige de piston contre   l'excentrique.   



   La pratique a prouvé que cet angle doit être plus petit que 20 .      



   Les surfaces latérales des pistons élastiques disposés dans le robinet de soutirage sont avantageusement conique. Le côté des pistons   -tourné   vers l'amenée du liquide présente; de préférence, un cône court et applati, tandis que l'autre côté de ces pistons ou bien les deux côtés des pistons d'arrêt pour l'air forment un cône plus allongé et plus pointu. 



   REVENDICATIONS 
1  Robinet de soutirage dont l'admission d'air au conduit d'écoulement est obturable, notamment pour le débit de la bière, caractérisé en ce qu'un tiroir-piston ferme et ouvre l'ouverture pour l'admission d'air au conduit d'écoulement, et que ce tiroir- piston est agencé de telle façon, qu'en continuant son mouvement il ouvre l'organe de fermeture de l'amenée du liquide au conduit d'écoulement après la fermeture de l'admission d'air, pour ouvrir, lors de son mouvement en sens inverse, l'admission d'air après la fermeture de l'amenée du liquide. 



  2  Robinet de soutirage suivant 1, caractérisé en ce que l'organe de fermeture pour le liquide est constitué par un autre piston, disposé sur la même tige de piston. 



  3  Robinet de soutirage suivant 1, caractérisé en ce que l'organe de fermeture pour le liquide est constitué par une soupape, qui est actionné par la tige de piston du tiroir commandant l'admission d'air. 



  4  Robinet de soutirage suivant 1, caractérisé en ce que comme   @   organe de fermeture pour le liquide aussi bien un autre piston, disposé sur la tige   de   piston du tiroir commandant l'admission d'air, qu'une soupape actionnée par cette tige de piston, sont prévus. 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   The invention relates to a draw-off valve for the flow of liquids, in particular beer. It is generally known to provide the draw-off valve with an air inlet leading to the upper end of the flow line of the tap. , so that the liquid, which is in this conduit when the valve is closed, can flow quickly. The air inlet should be closed as long as the draw-off valve is open, to prevent entry of air during liquid flow.



   There are many draw-off valves that are arranged as cone valves, but these soon lose their seal due to metal-to-metal friction. Due to the lack of space, the air channel, which is necessary for emptying the flow channel after closing the tap, is only small in cone valves due to the lack of space and it usually clogs already after a short time with viscous liquids. , such as beer, are debited.



   In shut-off valves it is practically impossible to provide an air duct to the discharge tube. It is therefore necessary to choose ..

 <Desc / Clms Page number 2>

 the internal diameter of the element tube e such very large draw-off taps, which unnecessarily enlarges the section of the pipe.



   Conventional rotary spool or piston spool draw-off valves require high manufacturing precision and high material consumption, so their high price precludes general introduction.



   The essential characteristic of the draw-off valve according to the invention consists in that a piston slide closes and opens the opening for the admission of air to the flow duct and that this piston slide opens, continuing its movement. , the closing member for supplying the liquid to the flow duct after the air intake has been closed, to open, during its movement in the opposite direction, the air intake only after the closing of the air inlet. the supply of liquid. The liquid closure member can be arranged in different ways. In one embodiment of the invention, the closure member for the liquid consists of another piston, arranged on the same piston rod.

   The liquid closure member may however also be, for example, a valve, which is actuated by the track rod of the slide valve controlling the air intake.



   Other characteristics of the invention relate to the arrangement of the piston slide and its casing, the arrangement of the parts of the closure members and of the air intake as well as the means provided for blocking the slide. - piston in its different positions.



   The drawings show several embodiments of valves arranged according to the invention, and in which a piston slide closes and opens the opening for the admission of air to the flow duct.



   Figure 1 shows in median vertical section a robi-

 <Desc / Clms Page number 3>

 
 EMI3.1
 net d S01! tti: wge with drain tube.



   Figure 2 is a side elevation of one end of the draw-off valve with parts for its actuation.



   Figure 3 is a cross section along the
 EMI3.2
 line III-T7 links Figure 1.



   Figures-4 to 7 show an actuating device for the draw-off valve acting by means of an eccentric, and of which Figure 4 is a horizontal section, Figure 5 a cross section along the line
V-V of Figure 4, Figure 6 a vertical longitudinal section of the end of the piston rod with the eccentric, and Figure 7 a side elevation Le without the piston rod.



   Figure 8 shows in vertical section another embodiment of the draw-off tap, in which the liquid can be stopped by a valve.



   Figures 9 to 11 show parts of the eccentric actuator of the draw-off valve shown in Figure 8, and of which, Figure 9 is a plan view of the head of the piston rod, removed from the valve casing, Figure 10 is a cross section along the line XX shown and Figure 11 is a front view of the part shown in Figure 9.



   FIG. 12 is a vertical section of a third embodiment, in which the draw-off valve comprises two coaxial pistons and a valve.



   Figures 13 and 14 show in longitudinal section and in cross section along line XIV-XIV a tap

 <Desc / Clms Page number 4>

 draw-off equipped with two coaxial pistons. In this draw-off valve, the piston rod is actuated by an eccentric disc which is housed in two slot-shaped recesses in the casing of the piston slide, arranged opposite each other.



   Figure 15 shows a longitudinal section of another example for actuating the piston by means of an eccentric disc.



   The draw-off valve shown in Figures 1 to 3 comprises a tubular casing 1, in which the piston rod 2 is guided so as to be able to slide longitudinally. On the thinned part 21 of the piston rod are fixed, at a certain distance from each other, the pistons 3 and 4. On the aute end of the piston rod 2 is screwed the button handle. In addition a tenon 5 with the cheekbone 6, passing through the slot 8 of the casing 1, is screwed into the piston rod 2. A lateral notch 9 of the slot 8 allows the pin 5 to engage there and thus fix the draw-off tap in the off position.



   Around the casing 1 is clamped a fixing ring 11, in which is fixed one of the ends of the flow duct 12. At the location of the branch of the flow duct 12 the internal diameter of envelope 1 is slightly enlarged. The resulting enlargement 10 fits with its two edges 22 conically to the inner wall of the casing, so that the resilient pistons 3 and 4 compress without noticeable resistance as they slide over the edges 22 of the casing. enlargement. By reducing the friction of the pistons at the location of the enlargement 10, the actuation of the draw-off valve is considerably facilitated, without reducing the tightness.



   In Figure 1 the draw-off valve is shown in an intermediate position of the piston spool, in which

 <Desc / Clms Page number 5>

 the piston 4 has already cut the supply of outside air through the piercing 13 and the space 14 between the casing 1 and the piston rod 21 to the flow duct 12, while the other rather
3, constituting the stopper for the passage of the liquid from the casing 1 into the flow duct 12, is located immediately before its opening. When the istons have moved further to the left, the piston 3 finally completely frees the passage section between the casing 1 and the flow duct 12, while the air inlet remains closed.

   When, by a movement in the opposite direction of the slide-piston the supply of liquid is stopped, - the air admission to the flow duct 12 also remains closed, until in the position, shown in figure 1 , the liquid is effectively stopped. Continuing the movement of the piston slide to the right, the air inlet to the flow duct 12 by cover 13 and the space 14 is immediately afterwards released, so that the liquid in the duct 12 can flow quickly.



   The two pistons 3 and 4 are advantageously made of a flexible material, such as rubber, plastics etc.



   In the example shown in Figures 4 to 7 the piston slide may be provided as shown in Figure 1, with two pistons. The actuating device for the piston rod 2 is however differently designed in this case, an eccentric disc 16, which fits into a recess of the piston rod 2, causing a back and forth movement of the latter. The casing 1 which guides the piston rod 2 has at its end a longitudinal slot 20 from which the eccentric disc protrudes on both sides.

   In addition, the casing 1 has a reinforcement 23 in which the screw 17 is placed, these two parts together constituting the bearing for the journal 15 provided with the pivoting handle 18 and which with its flattened end 24 engages in a notch +

 <Desc / Clms Page number 6>

 corp ponding of the eccentric disc 16.



   Figure 8 shows a draw-off valve, in which the connection between the opening 25 for the entry of air into the casing 26 and the flow duct 27 is also established and cut off by a piston 28 which is disposed on the part. reduced 29 by a piston rod 30, slidable in the casing 26. The closing member for the liquid is however constituted in this case by a valve biased by the spring 31, and whose le.plateau 32 is actuated by the piston rod 29 of the slide controlling the air intake. The piston rod 29, 30 removes the valve plate 32 by a clockwise movement from its seat against the spring pressure, so that the liquid can reach the flow line 72 while the inlet d. the air is closed by the piston 28.

   In the reverse direction of movement the air inlet is opened after the liquid valve closes, as the piston 28 passes past the opening 25 and releases it.



   The eccentric device of the draw-off valve according to Figures 8 to 11 consists of only two parts, which can, for cleaning, be removed from the casing 26 of the draw-off valve just as easily, without loosening screws or the like. fasteners. For this purpose a cap 34, fitting onto the end of the casing and provided with a cylindrical bore, is fixed to the end in the form of a stud 33 of the piston rod 30. In addition a tenon 35 is securely fixed in the end of the casing, around which the eccentric body 36 pivots with its handle 38 and its eccentric bore 37. This eccentric body engages in a recess 39 which partially surrounds it and which is provided in a reinforcement. side of the cap 34.

   This recess is only open from one side, so that the closed side 40 serves as a stopper and limits the rotation of the eccentric.

 <Desc / Clms Page number 7>

 



   To allow the removal of the eccentric body
36 of its tenon 35 that in a determined position, shown in Figure 8, a circular groove 42 is made all around that of the ends of the eccentric body 36 which engages in the cap 34, groove in which engages the lug 41 fixed in the cap 34. The latter can enter or exit the annular groove 42 only through a narrow axial groove 43, so that the eccentric body 36 cannot be placed in the recess side 39 of the cap 34 or be removed only in the position shown in figure 8.



   After removing the eccentric body 36 the cap 34 can be axially removed, together with the piston rod
30, 29, of the casing 26, the tenon 35 fixed to the casing sliding in the longitudinal slot 44 of the cap 34. This longitudinal slot 44 is bent laterally at its end 45, so that the tenon 35 abuts everything first against the end of slot 44, but the cap can then be removed entirely from the casing after making a slight rotary motion.



  To put the cap 34 back on the casing 26 and to replace the eccentric body 36, the process is the same.



   Figure 12 shows a draw-off valve which comprises, besides a piston 45 for opening and closing a passage 46 for the air intake, a second piston 47 as a closing member for the liquid, and in plus a stop valve actuated by the end of the piston rod 48. In the example shown this valve is constituted in known manner by a check valve 49 made of rubber, having an incision. The end of the casing 50 of the draw-off valve is arranged as a threaded flange, making it possible to screw the draw-off valve into the corresponding thread of the bung of a metal barrel 52 in which the rubber retention valve 49 is inserted. with its metal support 53 and a seal 54.

   Control of the piston rod 48 by the body

 <Desc / Clms Page number 8>

 eccentric 55 essentially corresponds to the ecentric arrangement according to Figures 8 to 11.



   The supply of liquid to the flow duct 56 is bere, when the piston 47 enters an enlarged part 57 of 1 t casing 50 whose diameter is greater than that of the piston and when, continuing its movement, the piston rod 48 opens the check valve. This therefore constitutes a double guarantee against an unwanted flow of the liquid.



   Figures 13 to 15 show other embodiments of the control of the piston rod by an eccentric disc 59 or 60, which are housed in the slot-shaped recesses 61, 62, arranged one in front of the other in the envelope 52 of the piston drawer. According to Figures 13 and 14, the control handle is constituted by a tenon 64 fixed radially in the eccentric disc 59, and by the cheekbone 63. The eccentric disc can rotate around a pivot 65, which can be introduced through holes. in the casing 58 and a corresponding hole in the disc 59, and which is fixed using a spring clip.

   After removing the pivot, the eccentric disc 59 with its handle can be pulled out and the piston drawer removed from the casing, so that all parts are easily removable for cleaning - and can be reassembled just as easily. A locking device, for example a lock, can be inserted into an opening 67 of the eccentric disc 59 and corresponding holes in the casing 58, to lock the draw-off valve in the closed position shown in figure 13.



   In the example according to Figure 15 the pivot 68 of the eccentric disc 60 is arranged such that the angle between the longitudinal axis of the rod 69 of the piston spool on the one hand, and the connecting line between the pivot axis 68 of the eccentric and the point where the piston rod 69 touches the eccentric disc 60 on the other hand, is so small that there is

 <Desc / Clms Page number 9>

   self-braking between the eccentric disc and the reta moment exerted by the pressure of the piston rod against the eccentric.



   Practice has proven that this angle should be smaller than 20.



   The lateral surfaces of the elastic pistons arranged in the draw-off valve are advantageously conical. The side of the pistons -turned towards the supply of the liquid present; preferably a short, flat cone, while the other side of these pistons or both sides of the air stop pistons form a more elongated and pointed cone.



   CLAIMS
1 Tapping valve whose air admission to the flow duct is closable, in particular for the flow of beer, characterized in that a piston slide closes and opens the opening for the air admission to the flow conduit, and that this piston slide is arranged in such a way that by continuing its movement it opens the closing member of the liquid supply to the flow conduit after the closing of the inlet of air, to open, during its movement in the opposite direction, the air intake after closing the liquid supply.



  2 draw-off valve according to 1, characterized in that the closing member for the liquid consists of another piston, arranged on the same piston rod.



  3 following draw-off valve 1, characterized in that the closing member for the liquid is constituted by a valve, which is actuated by the piston rod of the slide controlling the air intake.



  4 draw-off valve according to 1, characterized in that as @ closing member for the liquid as well another piston, arranged on the piston rod of the spool controlling the air intake, a valve actuated by this rod piston, are provided.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

5 Robinet de soutirage suivant 4, caractérisé en c. que le piston servant d'organe de fermeture pour le liquide, libère le <Desc/Clms Page number 10> EMI10.1 1..,.- 53.6e pour le liquide avant que la tige de pistou ;,s.b,..: .1.. soapape, en s'introduisant dans une partie élargie de l'enveloppa du tiroir-piston, dont le diamètre est plus grand que le dia- mètre du piston* 6 Robinet de soutirage suivant 4 et 5, caractérisé en ce que la soupape pour le liquide, actionnée par la tige de piston, est constituée par un clapet de retenue, connu en soi, par exemple en caoutchouc. 5 Tapping tap according to 4, characterized in c. that the piston serving as a closing member for the liquid releases the <Desc / Clms Page number 10> EMI10.1 1 .., .- 53.6e for the liquid before the piston rod;, sb, ..: .1 .. soapape, by being introduced into an enlarged part of the envelope of the piston drawer, whose diameter is larger than the diameter of the piston * 6 Withdrawal valve according to 4 and 5, characterized in that the valve for the liquid, actuated by the piston rod, is constituted by a check valve, known per se, by rubber example. 7 Robinet de soutirage suivant 1 à 6, caractérisé en ce que les pistons sont amovibles et en une matière souple, telle que le caoutchouc, les matières plastiques etc. 7 Tap-off valve according to 1 to 6, characterized in that the pistons are removable and made of a flexible material, such as rubber, plastics etc. 8 Robinet de soutirage suivant 1 à 7, caractérisé en deque le diamètre intérieurde l'enveloppe du tiroir-piston est légèrement agrandi à l'endroit de l'embranchement du conduit d'écoulement et que l'élargissement en résultant s'ajuste avec ses deux bords coniquement au reste de la paroi intérieure de l'enveloppe du tiroir-piston. 8 Tapping valve according to 1 to 7, characterized in that the internal diameter of the casing of the piston slide is slightly enlarged at the location of the branching of the flow duct and that the resulting enlargement adjusts with its two edges conically to the rest of the inner wall of the piston spool casing. 9 Robinet de soutirage suivant 1 à 8, caractérisé en ce que les surfaces latérales des pistons sont coniques. 9 Tapping tap according to 1 to 8, characterized in that the lateral surfaces of the pistons are conical. 10 Robinet de soutirage suivant 9, caractérisé en ce que le côté des pistons tourné vers l'amenée du'liquide ne présente qu'un cône court, tandis que l'autre côté des pistons .forme un cône plus allongé et plus pointu. 10 following tap-off valve 9, characterized in that the side of the pistons facing the supply of the liquid has only a short cone, while the other side of the pistons forms a more elongated and more pointed cone. 11 Robinet de soutirage suivant 1 à 10, caractérisé en ce que le passage pour l'air est formé par au moins un perçage dans la paroi de l'enveloppe du tiroir-piston et par un espace entre la surface intérieure de cette enveloppe et la tige du tiroir- piston. 11 Tapping valve according to 1 to 10, characterized in that the passage for the air is formed by at least one bore in the wall of the casing of the piston slide and by a space between the inner surface of this casing and the piston slide rod. 12 Robinet de soutirage suivant 1 à 11, caractérisé en ce que saillent l'extrémité de la tige de piston @ de l'enveloppe du tiroir-piston est munie d'une poignée, par exemple d'une pommette ou d'une duoille de préhension et que le tiroir-piston se trouve guidé en ligne droite par un tenon traversant 'une fente de la <Desc/Clms Page number 11> paroi de l'enveloppe et peut être bloqué dans des embranchements de cette fente. 12 Draw-off valve according to 1 to 11, characterized in that the end of the piston rod @ of the casing of the piston slide is provided with a handle, for example a cheekbone or a pair of gripping and that the piston slide is guided in a straight line by a tenon passing through a slot in the <Desc / Clms Page number 11> wall of the casing and can be blocked in branches of this slot. 13 Robinet de soutirage suivant 1 à 11, caractérisé en ce que la tige de piston est déplacée par-un excentrique s'y engageant, qui est.disposé dans ou sur l'enveloppe du tiroir-piston et est muni d'une poignée. 13 Draw-off valve according to 1 to 11, characterized in that the piston rod is moved by an eccentric engaging therein, which est.disposé in or on the casing of the piston slide and is provided with a handle. 14 Robinet de soutirage suivant 13, caractérisé en ce que le disque excentrique est logé dans des évidements en forme de fentes de l'enveloppe du tiroir-piston, disposés l'un en face de l'autre. 14 Tap-off valve according to 13, characterized in that the eccentric disc is housed in recesses in the form of slots in the casing of the piston drawer, arranged one opposite the other. 15 Robinet de soutirage suivant 1, caractérisé en ce qu'un appen- dice radial du disque excentrique constitue la poignée d'action- nement et que le pivot du disque excentrique est amovible, par exemple peut être retiré. Tap-off valve according to 1, characterized in that a radial appendage of the eccentric disc constitutes the operating handle and that the pivot of the eccentric disc is removable, for example can be withdrawn. 16 Robinet de soutirage suivant 13 à 15, caractérisé en ce que le pivot uc disque excentrique est disposé de telle façon, que l'angle compris entre l'axe longitudinal de la tige du tiroir- piston d'une part, et la ligne de liaison entre l'axe de pivote- ment de l'excentrique et le point où la tige de piston touche le disque excentrique d'autre part, est si petit qu'il y a autofreinage du disque excentrique par rapport au,moment de rota- tion exercé par la pression de la tige de piston contre l'excen- trique. 16 Draw-off valve according to 13 to 15, characterized in that the pivot uc eccentric disc is arranged such that the angle between the longitudinal axis of the rod of the piston slide on the one hand, and the line of connection between the pivot axis of the eccentric and the point where the piston rod touches the eccentric disc on the other hand, is so small that there is self-braking of the eccentric disc with respect to the moment of rotation. tion exerted by the pressure of the piston rod against the eccentric. 17 Robinet de soutirage suivant 16, caractérisé en ce que la poignée est agencée obliquement au disque excentrique. 17 Tap following 16, characterized in that the handle is arranged obliquely to the eccentric disc. 18 Robinet de soutirage suivant 13 à 17, caractérisé en ce que des ouvertures, se superposant dans la position de felemture sont prévue dans le disque excentrique et dans la paroi de l'enveloppe du tiroir-piston, destinées à recevoir un organe de verrouillage. 18 tap-off valve according to 13 to 17, characterized in that openings, superimposed in the felemture position, are provided in the eccentric disc and in the wall of the casing of the piston slide, intended to receive a locking member. 19 Robinet de soutirage suivant 1 à 13, caractérisé en ce qu'une calotte, s'emboîtant sur l'extrémité de l'enveloppe, est fixée à l'extrémité de la tige de pistpn et qu'un excentrique muni d'une poignée est disposé-de façon tournante sur un pivot radial de l'enveloppe, qui traverse une fente longitudinale de la calotte <Desc/Clms Page number 12> l'excentrique s'engageant dans un évidement de la calotte qu il actionne en même temps que la tige de piston. 19 Tapping valve according to 1 to 13, characterized in that a cap, fitting on the end of the casing, is fixed to the end of the piston rod and an eccentric provided with a handle is rotatably disposed on a radial pivot of the casing, which passes through a longitudinal slot in the cap <Desc / Clms Page number 12> the eccentric engaging in a recess of the cap which it actuates at the same time as the piston rod. 20 Robinet de soutirage suivant 19, caractérisé en ce que 1'évi dement de la calotte n'est ouvert que d'un côté, de sorte que le côté fermé sert de butée limitant le mouvement tournant de 1' excentrique. 20 tap-off valve according to 19, characterized in that the recess in the cap is only open on one side, so that the closed side serves as a stop limiting the rotational movement of the eccentric. 21 Robinet de soutirage, suivant 19 et 20, caractérisé en ce que la fente longitudinale de la calotte coulissant sur l'enve- loppe est coudée latéralement et prolongée jusqu'au bord de la calotte, de sorte que celle-ci petu être retirée entièrement de l'enveloppe par un mouvement rotatif. 21 Tapping tap, according to 19 and 20, characterized in that the longitudinal slot of the sliding cap on the casing is bent laterally and extended to the edge of the cap, so that the latter can be completely withdrawn. of the envelope by a rotary movement. 22 Robinet de soutirage suivant 1 à 21, caractérisé en ce que pour une disposition horizontale de l'enveloppe du tiroir-piston le tube d'écoulement est dirigé vers le bas et légèrement coudé à son extrémité/ 23 Robinet de soutirage suivant 1 à 22, caractérisé en ce que le conduit d'écoulement est constitué par un tuyau amovible- et flexible en matière artificielle, de préférence en matière par- faitement transparente. 22 Tapping valve according to 1 to 21, characterized in that for a horizontal arrangement of the casing of the piston slide the flow tube is directed downwards and slightly bent at its end / 23 Tapping tap according to 1 to 22 , characterized in that the flow duct is constituted by a removable and flexible pipe made of artificial material, preferably of perfectly transparent material.
BE544289D BE544289A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE544289A true BE544289A (en)

Family

ID=172302

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE544289D BE544289A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE544289A (en)

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
WO1997038938A1 (en) * 1996-04-17 1997-10-23 Grittmann Guenter Plug cock for beer containers

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
WO1997038938A1 (en) * 1996-04-17 1997-10-23 Grittmann Guenter Plug cock for beer containers

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2683506A1 (en) Closure permitting drinking, for containers intended to contain a liquid
FR2688197A1 (en) DISTRIBUTOR CLOSURE WITH TIP COLLAR.
CA2191535C (en) Tamper proof valve connector
CA2312200A1 (en) Automatic fastening device for the valve of a compressed or liquified gas bottle
FR2487472A1 (en) PERFECTED VALVE FOR A FAUCET
FR2560180A1 (en) DEVICE FOR SUPPLYING LIQUIDS
FR2878750A1 (en) Surgical or medical instrument e.g. endovascular introducer, valve for e.g. percutaneous operation, has actuation unit with cable transmitting movement to end of flexible portion, where ends of cable are fixed to gripping unit and groove
BE544289A (en)
WO1994028454A1 (en) Spectacle hinge
CH650989A5 (en) CLOSURE DEVICE WITH TRANSVERSELY MOVABLE TUBING.
WO2003062542A1 (en) Shower hose comprising a two-way valve and two-way valve for a shower hose
WO2006081928A1 (en) Dispensing closure device for a container
FR3050788A1 (en) TASTING VALVE
FR2952813A1 (en) Device for connecting containers for transforming e.g. liquid during medical intervention, has obturation unit movably mounted between rest position and active position in which obturation unit brings valve in opened position
EP0223717A2 (en) Removable dispensing tap for a liquid container
FR2587781A1 (en) OFFSET VALVE WHICH SEPARATES THE VALVE IS INDEPENDENT OF THE DIRECTION OF ACTION OF THE DIFFERENTIAL PRESSURE
FR2846392A1 (en) STOP CORNER, AND CORRESPONDING STOP VALVE
FR2741134A1 (en) CONTROL HANDLE OF A VALVE WITH AN INVIOLABLE LATCH AND FAUCET EQUIPPED WITH SUCH A HANDLE
CH695743A5 (en) Combination fitting for fixing tube to pouring spout, has locking screw exerting pressure on zone of end part of spout opposite to oblique side part in order to block end part against side part and axial stop and to fix spout and tube
EP3802402B1 (en) Tap comprising a dismountable cannula
BE549933A (en)
EP1317636B1 (en) Expansion valve for quick mounting on a gas bottle
EP1600674A1 (en) Valve for gas cylinder
FR2681661A1 (en) Tap (valve)
BE350145A (en)