BE540808A - - Google Patents

Info

Publication number
BE540808A
BE540808A BE540808DA BE540808A BE 540808 A BE540808 A BE 540808A BE 540808D A BE540808D A BE 540808DA BE 540808 A BE540808 A BE 540808A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
improvement according
piano
strings
keyboard
construction
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE540808A publication Critical patent/BE540808A/fr

Links

Classifications

    • GPHYSICS
    • G10MUSICAL INSTRUMENTS; ACOUSTICS
    • G10CPIANOS, HARPSICHORDS, SPINETS OR SIMILAR STRINGED MUSICAL INSTRUMENTS WITH ONE OR MORE KEYBOARDS
    • G10C3/00Details or accessories
    • G10C3/10Tuning pins; Tensioning devices
    • GPHYSICS
    • G10MUSICAL INSTRUMENTS; ACOUSTICS
    • G10CPIANOS, HARPSICHORDS, SPINETS OR SIMILAR STRINGED MUSICAL INSTRUMENTS WITH ONE OR MORE KEYBOARDS
    • G10C1/00General design of pianos, harpsichords, spinets or similar stringed musical instruments with one or more keyboards

Landscapes

  • Physics & Mathematics (AREA)
  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Acoustics & Sound (AREA)
  • Multimedia (AREA)
  • Stringed Musical Instruments (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Perfectionnements dans la construction des pianos droits et les pianos obtenus de la sorte. 



   On a souvent cherché à construire des pianos droits qui au lieu des trois cordes habituelles n'avaient que deux cordes pour chaque note, mais cela sans succès parce que le volume sonore était trop réduit surtout dans certaines octave. 



     @   La présente invention a pour objet plusieurs perfectionnements apportés dans la construction du piano droit grâce auxquels on obtient une sonorité considérablement accrue,.de sorte qu'on peut suivant l'invention également construire des pianos à deux cordes par touche dans toutes les octaves et qui sont parfaitement sonores ; au surplus 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 ces perfectionnements constituent des améliorations et des simplifications constructives importantes permettant de rationa- liser la construction et de l'approprier au travail en série ou à la chaîne. 



   Le sommier du piano, qui est une pièce de bois dans laquelle sont plantées les chevilles auxquelles s'accrochent les cordes, est, suivant l'invention, constitué en bois lamellé, protégé de l'influence de l'humidité et de la sécheresse, non pas comme dans la construction habituelle par une plaque de fonte parfaitement inefficace, mais par un film étanche en matière plastique. 



   Suivant l'invention les contre-sillets de la construc- tion classique sont entièrement supprimés, ce qui est ren possible par le fait que le sillet est constitué par un épau- lement formant au voisinage immédiat de la cheville, un seuil élevé et large sur lequel, du fait de leur tension, les cordes sont appliquées fortement, tout en étant en contact intime avec le sillet sur une longueur de 10 à 25 mm. 



   Dans le piano suivant l'invention, la table d'harmonie est par comparaison avec les constructions connues, construite avec un bombage sensiblement.accru, dont il résulte une pression beaucoup plus forte des cordes sur le chevalet. 



   Alors que dans les constructions connues les montants du cadre métallique passaient devant le chevalet dont ils ren- daient une portion correspondante inutilisable pour le place- ment des cordes, suivant l'invention ces montants sont logés dans l'épaisseur même du chevalet permettant ainsi d'utiliser celui-ci complètement pour les cordes, dont la division et le réglage des organes mécaniques en sont fortement améliorés. 



   Suivant l'invention les barres de renforcement de la table qui soutiennent le chevalet à l'encontre de la pression qu'il subit des cordes, sont profilées comme des poutres 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 d'égale résistance, présentant au droit du chevalet une épaisseur plus grande et qui diminue progressivement vers les deux extré- mités. 



   Suivant l'invention le clavier comprenant les touches, leur support et consoles constitue un ensemble solidaire amovi- ble, qui peut être démonté et logé dans la caisse, pour permettre un emballage rationnel et plus solide, le remontage à destina- tion étant à la portée d'un ouvrier quelconque. 



   Selon l'invention les marteaux frappeurs sont disposés dans l'axe même du manche qui les supporte, ce qui permet moyennant le déplacement latéral du clavier de transposer auto- matiquement une partition d'un demi ton vers le haut ou vers le bas. 



   Suivant l'invention, la caisse qui enveloppe le piano est constituée et disposée de manière à former caisse de résonance et à amplifier les sons émis, qui sont ainsi renforcés dans une mesure sensiblement plus grande que dans les construc- tions connues, un ou plusieurs diffuseurs par exemple en toile métallique, tissu ou autre matière appropriée, étant au surplus logés dans la partie supérieure ou inférieure à l'avant de   la!   caisse pour permettre l'expansion du son dans cette direction. 



   Le piano suivant l'invention est supporté sur le sol par des coussins anti-vibratoires, par exemple en caoutchouc ou autre matière élastique, ce qui empêche toute transmission méca- nique de vibrations au plancher. 



     @   Les pédales du piano suivant l'invention sont constitu- ées par des simples lames d'acier, sans articulation ni ressort, qui agissent directement soit sur un fil de nylon ou autre matière élastique appropriée, soit sur un mécanisme du type classique. 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 



   L"assemblage du barrage, du sommier, de la table d'harmonie, des barres de table, et de la ceinture de la caisse est réalisé en une seule opération, dans une presse spécialement conçue à cette fin, 
La finition au lieu d'être opérée dans le piano même, est réalisée en usine dans un cadre étalon, ce qui rend possible par voie de conséquence, l'interchangeabilité du clavier et de la mécanique. 



   La protection du clavier est assurée par un cylindre ou couvercle de clavier amovible et éclipsable, constitué au surplus au moyen d'une matière transparente, en plexiglass ou autre similaire, qui permet de voir le clavier, même en posi- tion de fermeture. 



   L'arrière du piano est mis à profit comme support d'accessoires meublants tels que bibliothèque ou secrétaire amovible, tablette de support pour objets divers, lampe à direction variable ou autres loisibles, 
L'invention englobe également à titre de produits nouveaux les pianos dans la construction desquels sont incro porés les perfectionnements susdits. 



     Tout 'particulièrement   elle protège à ce titre les pianos à deux cordes par touche dans toutes les octaves, dont la construction incorpore l'un et l'autre ou l'ensemble des dits perfectionnements. 



   Afin d'en mieux faire apparaître les particularités, les différents perfectionnements faisant l'objet de la présen- te invention seront décrits ci-dessous en   s'en   référant aux dessins annexés donnés à titre d'exemples non limitatifs de l'invention. 



   Dans ces dessins - la figure 1 est une coupe au travers d'un sommier d'un 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 piano droit de construction classique ; - la figure 2 est une coupe au travers d'un sommier d'un piano droit suivant une autre réalisation connue ; - la figure 3 montre schématiquement dans la construction classique, la manière dont les cordes sont tendues par des broches de renvoi fixées dans le sillet; - la figure 4 est une coupe par le plan d'une corde 'au travers de l'ensemble de la construction du piano suivant la présente invention. 



   La figure 1 montre le   sommier   en bois lamellé 1, dans lequel est plantée la cheville 2, servant à la tension de la corde 3 dont une extrémité est enroulée autour d'elle, tandis que le sillet! et le contre-sillet 2 pressent sur elle grâce à une vis engagée dans le sommier. 



   La figure 2 montre les mêmes organes, avec cependant une réalisation différente du contre-sillet 5 
Entre la cheville 2 et le sillet ± de ces constructions classiques suivant les figures 1 et 2, se situe une assez grande longueur de corde inutilisée, ce qui entraînait pour le piano des dimensions inutilement exagérées, que la présente invention permet dé diminuer sensiblement. 



   Dans les constructions classiques des figures 1 et 2 une plaque de fonte 6 est appliquée sur le sommier pour le renforcer et le protéger.des intempéries. 



   Autour de la cheville 2 ces mêmes constructions pré- voyaient une rondelle en bois 1 destinée à assurer l'étanchéi- té entre la cheville 2 et la plaque de fonte 6, en fait ce dis- positif n'était guère efficace et n'assurait qu'une protection illusoire des variations d'humidité relative de l'air. 



   La figure 3 représente trois cordes 8-8-8 d'une note, 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 dans-un piano de type classique connu, pour montrer notamment le tracé oblique qu'il est nécessaire de donner aux cordes, dont la tension était assurée par la combinaison des broches, 
9-9-9 fixées dans le chevalet 12 et des chevilles de support 
11-11-11. 



   La construction suivant l'invention qui est repré- sentée en coupe dans la figure 4, comporte le sommier 1 en bois lamellé, dans lequel la cheville 2 est enfoncée beaucoup plus profondément que dans les constructions connues, ce qui lui assure une fixation plus robuste. A l'endroit de la cheville le sommier n'est pas, comme dans les constructions connues, revêtu d'une plaque en fonte, mais la cheville est au contraire dégagée, ce qui, selon l'invention, permet de la pourvoir d'un revêtement en matière plastique, absolument étanche, assurant aux variations de degré hygrométrique de l'air, une protection absolue et durable, ce qui est   d'impor-   tance capitale en cette matière. 



   Dans la réalisation suivant l'invention, la   corde 2.   enroulée autour de la cheville 2, passe directement sur le      sillet 1 qui à son voisinage immédiat, est prévu sous la forme d'un seuil proéminent, solidaire du bord de la plaque de renforcement en fonte 6. 



   Grâce à la construction suivant l'invention la longueur totale de corde est fortement diminuée et par suite de la conformation particulière du sillet qui émerge forte- ment au dessus de la plaque en fonte et de la cheville, la corde appuie sur ce sillet avec une pression très forte et sur une longueur assez grande de 10 à 25 mm, rendant ainsi super- flu tout contre-sillet. 



   Cette disposition permet aussi lors du réglage fnal 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 de déplacer quelque peu transversalement la corde qui, grâce à son adhérence sur le sillet en forme de seuil, due à la forte tension et à la grande longueur de contact restera parfaitement à l'endroit où on l'aura placée.

   Les cordes peuvent donc être facilement réglées de manière à se situer exactement dans la trajectoire du marteau frappeur et la construction suivant l'invention présente ainsi par rapport   aux constructions   anciennes, l'avantage de permettre d'ajuster sur place les cordes pour les placer exactement sous la frappe des marteaux, supprimant ainsi la main d'oeuvre extrêmement coûteuse et spécialisée qui était nécessaire dans la réalisa- tion des pianos suivant les procédés classiques, le réglage transversal des cordes étant suivant l'invention à la portée d'un ouvrier de capacité moyenne. C'est là un avantage tech- nique extrêmement important à ajouter à celui de la plus grande hauteur active de corde, dont la partie non-chantante située entre le sillet et la cheville est suivant l'invention réduite considérablement. 



   Suivant l'invention le montant 12 du cadre métalli- que traverse l'épaisseur même du chevalet dans une saignée appropriée ménagée à sa partie postérieure. De cette manière, on ne perd plus toute une largeur du chevalet qui, du fait de la présence du montant métallique, était dans les construc- tions classiques, inutilisable pour le cordage.

   La largeur du piano est donc suivant l'invention diminuée en conséquence ou réciproquement l'invention permet d'élargir la division du chevalet facilitant l'accès aux pièces de la mécanique; par ailleurs la disposition du montant suivant l'invention permet une construction beaucoup plus robuste que celle   e   

 <Desc/Clms Page number 8> 

 usage   jusqu'ici,   la table 13 présentant suivant l'invention u bombage plus prononce, ce qui permet   d'augmenter   encore la pression des cordes. 



   Suivant l'invention les barres   14.   placées à 1'arrière de la table d'harmonie, pour en assurer le renforcement et soutenir le chevalet à l'encontre de la poussée des cordes sont profilées comme une poutre d'égale résistance, leur épaisseur étant à son maximum au droit du chevalet 10 et diminuant de plus en plus vers les deux extrémités. 



   L'expérience a montré que ce profilage des barres de renforcement suivant l'invention permet d'obtenir une efficacité sensiblement meilleure tout en simplifiant la construction. 



   L'expérience a montré également que par leur   conjugai-   son les nouvelles particularités constructives de la table d'harmonie et du cordage suivant la présente invention permet- tent une construction simplifiée et accélérée, se prêtant au surplus à un travail de série. 



   Ainsi par l'emploi d'une presse appropriée, on peut grâce aux perfectionnements faisant l'objet de l'invention effectuer en une seule opération l'assemblage du barrage, du sommier, de la table   d'harmonie,des   barres de table et de la ceinture de la caisse.; 
Cette exécution simultanée de toute une série d'opé- rations séparées dont chacune nécessitait dans le passé le recours à des ouvriers hautement spécialisés, est possible par l'emploi d'une presse spéciale, conçue pour cet usage, qui est conditionnée de manière   à   exercer simultanément dans les différentes directions voulues les pressions nécessaires et mettant à'profit selon   le,rythme   de production   exigé ,   soit les propriétés de prise plus ou moins rapide des colles,

   soit celles 

 <Desc/Clms Page number 9> 

   des:   apparel de collage électronique à haute fréquence soit ces   deux     propriétés   comibnées rationnellement adaptées à la fabricatin des pianos. 



   Au surplus grâce aux particularités constructives nouvelles, la finition ne doit plus être opérée dans chaque piano terminé, Dais elle peut être pratiquée en usine dans un cadre étalon, l'interchangeabilité du clavier et de la mécani- que étant absolument loisible dans un piano construit suivant   1. ' invention.    



   Toutes les cordes sont suivant l'invention placées verticalement sans aucun renvoi, grâce à la suppression presque complète de leurs parties   hon-chantantes   et tous les marteaux frappeurs sont placés dans le plan de déplacement du a qui les supporte; non seulement cela représente une simplifica- tion constructive importante, mais cela permet au surplus une division du chevalet rigoureusement la même pour chaque note, de sorte qu'il est possible avec le piano suivant l'invention d'opérer un déplacement latéral du clavier et d'obtenir ainsi automatiquement la transposition d'une partition d'un demi ton vers le haut ou vers le bas. 



   Dans la construction suivant l'invention le clavier avec les touches, les supports et leurs consoles constitue un tout amovible et démontable que l'on peut facilement détacher et loger dans la caisse du piano, ce qui pour les expéditions permet un emballage parallélipipédique simple et robuste du piano, tout en réduisant le cubage et les frais de transport. 



   A destination, le clavier peut tout simplement être fixé en place par un ouvrier non spécialisé.      



   Suivant l'invention la caisse d'entourage du piano est   constituée   en bois   loge:', en   matière   moulée   ou autre convenable et conditionnée de manière à former caisse de 

 <Desc/Clms Page number 10> 

 résonance qui assure une amplification importante des sons qui dans les constructions connues étaient souvent étouffés. 



   Suivant l'invention, dans la partie antérieure de la caisse, devant le cordage, il est prévu dans la paroi de la caisse, une ou plusieurs fenêtres garnies dé toile métallique, tissu ou tout autre matière 'de manière à constituer un diffuseur facilitant l'expansion du son vers l'avant du piano. 



   Grâce à la combinaison des divers perfectionnements susdits, un piano peut être construit en série, tout en ayant un encombrement fortement réduit; sa sonorité est considérable- ment améliorée et il est possible de construire suivant 1'inven tion un piano à deux cordes par note dans toutes les octaves qui donne une sonorité remarquable en tous points   égale -   celle des meilleurs pianos de construction classique. 



   L'invention incorpore en plus quelques particularités constructives qui représentent des simplifications techniques intéressantes et donnent au piano un aspect extérieur nouveau . 



   C'est ainsi que le piano est porté par des coussins élastiques en caoutchouc ou matière similaire qui constituent une suspension antivibratoire efficace, laquelle à rencontre de ce qui se passait dans les pianos de construction habituelle, empêche toute transmission vibratoire au plancher. 



   Les pédales sont, suivant l'invention, formées par de simples lames d'acier, sans articulation ni ressort, agissant directement sur un fil de nylon ou autre matière élastique similaire, ce qui constitue une simplification à l'extrême sans altérer en rien le fonctionnement parfait. 



   Suivant l'invention le cylindre, ou couvercle du clavier, constitué en plexigalss ou autre matière transparente et non vibratoire est adapté de manière amovible de sorte que 

 <Desc/Clms Page number 11> 

 tout en assurant la protection du clavier, il permet de voir celui-ci même dans la position de fermeture, ce qui contribue à améliorer sensiblement l'aspect esthétique du piano. 



   Le meuble du piano propremmnt dit peut   en   outre, suivant l'invention être mis à profit comme' support d'accessoi- res divers, tels que lampe à direction variable, tablette de support pour objets divers (partitions, cendrier, etc) pouvant être amovible et éclipsable sous le fond du clavier, biblio- thèque ou rayonnage amovible fixé au dos du piano, ces appropri- ations diverses permettant de rompre avec l'aspect inesthéti- que des pianos habituels et notamment de placer l'instrument ailleurs que contre une paroi tout en assurant une utilité supplémentaire. 



   La combinaison des différentes particularités sui- vant l'invention ci-dessus décrites, permet de construire un piano de dimensions moindres et de poids considérablement ré- duit (jusqu'à la moitié du poids des pianos connus), la fabri- cation pouvant se faire en grande série et ne nécessitant pas comme les pianos de construction classique une finition indi- viduelle attentive et de longue durée, par des ouvriers spécialisés. 



   L'invention couvre non seulement l'application des divers perfectionnements qui ont été décrits ci-dessus mais également tous dispositifs équivalents, ainsi que au titre de produits nouveaux les pianos qui incorporent ces perfectionne-. ments, et tout particulièrement les pianos à deux cordes par touche dans toutes les octaves, ainsi qu'il sera revendiqua di-dessous.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Improvements in the construction of upright pianos and pianos obtained in this way.



   We have often tried to build upright pianos which instead of the usual three strings had only two strings for each note, but this was unsuccessful because the sound volume was too low, especially in certain octaves.



     @ The present invention relates to several improvements made in the construction of the upright piano thanks to which a considerably increased sound is obtained, so that according to the invention it is also possible to construct pianos with two strings per key in all octaves and which are perfectly sound; in addition

 <Desc / Clms Page number 2>

 these improvements constitute significant constructive improvements and simplifications making it possible to rationalize the construction and make it suitable for series or assembly-line work.



   The base of the piano, which is a piece of wood in which are planted the pegs to which the strings are attached, is, according to the invention, made of laminated wood, protected from the influence of humidity and drought, not as in the usual construction by a perfectly inefficient cast iron plate, but by a waterproof plastic film.



   According to the invention, the counter-saddles of the conventional construction are entirely omitted, which is made possible by the fact that the saddle consists of a shoulder forming, in the immediate vicinity of the ankle, a high and wide threshold on which, because of their tension, the strings are applied strongly, while being in intimate contact with the nut over a length of 10 to 25 mm.



   In the piano according to the invention, the soundboard is by comparison with known constructions, built with a substantially.accru bending, which results in a much stronger pressure of the strings on the bridge.



   While in the known constructions the uprights of the metal frame passed in front of the easel, of which they rendered a corresponding portion unusable for the placement of the strings, according to the invention these uprights are housed in the thickness of the easel, thus allowing 'use this completely for strings, the division and adjustment of the mechanical parts of which are greatly improved.



   According to the invention the reinforcing bars of the table which support the easel against the pressure which it undergoes from the strings, are profiled like beams

 <Desc / Clms Page number 3>

 of equal resistance, presenting a greater thickness to the right of the bridge and which gradually decreases towards the two ends.



   According to the invention, the keyboard comprising the keys, their support and consoles constitutes a detachable integral assembly, which can be disassembled and housed in the body, to allow rational and more solid packaging, the reassembly for destination being at the reach of any worker.



   According to the invention, the batting hammers are arranged in the same axis of the handle which supports them, which allows, by means of the lateral displacement of the keyboard, to automatically transpose a partition of a semitone up or down.



   According to the invention, the body which surrounds the piano is constructed and arranged so as to form a resonance chamber and to amplify the sounds emitted, which are thus reinforced to a substantially greater extent than in known constructions, one or more diffusers for example made of wire mesh, fabric or other suitable material, being furthermore housed in the upper or lower part at the front of the! body to allow sound expansion in that direction.



   The piano according to the invention is supported on the floor by anti-vibration cushions, for example made of rubber or other elastic material, which prevents any mechanical transmission of vibrations to the floor.



     @ The pedals of the piano according to the invention are constituted by simple steel blades, without articulation or spring, which act directly either on a nylon thread or other suitable elastic material, or on a mechanism of the conventional type.

 <Desc / Clms Page number 4>

 



   The assembly of the bracing, the box spring, the soundboard, the table bars, and the belt of the body is carried out in a single operation, in a press specially designed for this purpose,
The finishing, instead of being carried out in the piano itself, is carried out in the factory in a standard framework, which consequently makes possible the interchangeability of the keyboard and the mechanics.



   The protection of the keyboard is ensured by a removable and eclipsable cylinder or keyboard cover, made up in addition by means of a transparent material, plexiglass or the like, which allows the keyboard to be seen, even in the closed position.



   The back of the piano is used as a support for furnishing accessories such as a bookcase or removable secretary, support shelf for various objects, variable direction lamp or other possibilities,
The invention also encompasses, as new products, pianos in the construction of which the aforementioned improvements are incorporated.



     In particular it protects in this respect pianos with two strings per key in all octaves, the construction of which incorporates both or all of the said improvements.



   In order to show their particular features more clearly, the various improvements forming the subject of the present invention will be described below with reference to the appended drawings given by way of non-limiting examples of the invention.



   In these drawings - figure 1 is a section through a box spring of a

 <Desc / Clms Page number 5>

 classically constructed upright piano; - Figure 2 is a section through a base of an upright piano according to another known embodiment; - Figure 3 shows schematically in the conventional construction, the way in which the strings are stretched by return pins fixed in the nut; - Figure 4 is a sectional plan of a string 'through the entire construction of the piano according to the present invention.



   Figure 1 shows the laminated wood base 1, in which the peg 2 is planted, serving to tension the rope 3, one end of which is wrapped around it, while the nut! and the counter-nut 2 press on it thanks to a screw engaged in the bed base.



   Figure 2 shows the same components, with however a different embodiment of the counter nut 5
Between the peg 2 and the nut ± of these conventional constructions according to Figures 1 and 2, there is a fairly large length of unused string, which resulted in the piano unnecessarily exaggerated dimensions, which the present invention allows to decrease significantly.



   In the conventional constructions of Figures 1 and 2, a cast iron plate 6 is applied to the bed base to reinforce it and protect it from the weather.



   Around the dowel 2 these same constructions provided for a wooden washer 1 intended to ensure the seal between the dowel 2 and the cast iron plate 6, in fact this device was hardly effective and did not ensure an illusory protection against variations in relative humidity of the air.



   Figure 3 shows three 8-8-8 strings of one note,

 <Desc / Clms Page number 6>

 in a known classical type piano, in particular to show the oblique outline that it is necessary to give to the strings, the tension of which was ensured by the combination of the pins,
9-9-9 fixed in the easel 12 and support pegs
11-11-11.



   The construction according to the invention, which is shown in section in FIG. 4, comprises the bed base 1 in laminated wood, in which the peg 2 is driven much deeper than in known constructions, which gives it a more robust fixing. . At the location of the ankle, the base is not, as in known constructions, covered with a cast iron plate, but the ankle is on the contrary released, which, according to the invention, allows it to be provided with a plastic covering, absolutely waterproof, ensuring absolute and lasting protection against variations in the humidity of the air, which is of capital importance in this matter.



   In the embodiment according to the invention, the rope 2 wound around the ankle 2 passes directly over the nut 1 which in its immediate vicinity is provided in the form of a prominent threshold, integral with the edge of the reinforcement plate cast iron 6.



   Thanks to the construction according to the invention, the total string length is greatly reduced and as a result of the particular conformation of the nut which emerges strongly above the cast iron plate and the peg, the string presses on this nut with a very strong pressure and over a fairly large length of 10 to 25 mm, making any cross-nut superfluous.



   This arrangement also allows during the final adjustment

 <Desc / Clms Page number 7>

 to move the string somewhat transversely which, thanks to its grip on the saddle in the form of a threshold, due to the high tension and the long contact length, will remain perfectly in the place where it has been placed.

   The strings can therefore be easily adjusted so as to be located exactly in the trajectory of the hitting hammer and the construction according to the invention thus has, compared to old constructions, the advantage of allowing the strings to be adjusted on the spot to place them exactly. under the strike of the hammers, thus eliminating the extremely expensive and specialized labor which was necessary in the realization of the pianos according to the conventional methods, the transverse adjustment of the strings being according to the invention within the reach of a skilled worker. medium capacity. This is an extremely important technical advantage to be added to that of the greater active height of the string, of which the non-singing part situated between the nut and the peg is according to the invention considerably reduced.



   According to the invention, the upright 12 of the metal frame passes through the very thickness of the easel in a suitable groove made in its rear part. In this way, a whole width of the bridge is no longer lost which, due to the presence of the metal upright, was in conventional constructions unusable for stringing.

   The width of the piano is therefore according to the invention reduced as a consequence or reciprocally the invention makes it possible to widen the division of the bridge facilitating access to the mechanical parts; moreover the arrangement of the upright according to the invention allows a much more robust construction than that e

 <Desc / Clms Page number 8>

 use until now, the table 13 having according to the invention u more pronounced bending, which allows to further increase the pressure of the strings.



   According to the invention, the bars 14. placed at the rear of the soundboard, to ensure the reinforcement thereof and to support the bridge against the thrust of the strings are profiled like a beam of equal strength, their thickness. being at its maximum to the right of the bridge 10 and decreasing more and more towards the two ends.



   Experience has shown that this profiling of the reinforcing bars according to the invention makes it possible to obtain a significantly better efficiency while simplifying the construction.



   Experience has also shown that by their combination the new construction features of the soundboard and the string according to the present invention allow a simplified and accelerated construction, lending itself moreover to series work.



   Thus, by using an appropriate press, it is possible, thanks to the improvements which are the subject of the invention, to assemble the dam, the base, the soundboard, the table bars and waistline .;
This simultaneous execution of a whole series of separate operations, each of which in the past required the use of highly specialized workers, is possible by the use of a special press, designed for this use, which is packaged in such a way as to simultaneously exert the necessary pressures in the different directions required and taking advantage according to the required production rate, i.e. the more or less rapid setting properties of the adhesives,

   either those

 <Desc / Clms Page number 9>

   des: high-frequency electronic bonding equipment is these two properties rationally adapted to the manufacture of pianos.



   In addition, thanks to the new constructive peculiarities, the finishing does not have to be operated any more in each finished piano, but it can be practiced in the factory in a standard framework, the interchangeability of the keyboard and the mechanics being absolutely possible in a built piano. according to 1. invention.



   All the strings are according to the invention placed vertically without any reference, thanks to the almost complete elimination of their hon-singing parts and all the hitting hammers are placed in the plane of movement of the a which supports them; not only does this represent an important constructive simplification, but it also allows a division of the bridge rigorously the same for each note, so that it is possible with the piano according to the invention to operate a lateral displacement of the keyboard and thus obtain automatically the transposition of a partition of a semitone up or down.



   In the construction according to the invention the keyboard with the keys, the supports and their consoles constitutes a removable and dismountable whole which can be easily detached and housed in the body of the piano, which for shipments allows simple parallelepiped packaging and robustness of the piano, while reducing volume and transport costs.



   At destination, the keyboard can simply be fixed in place by an unskilled worker.



   According to the invention the surrounding body of the piano is made of wood lodges: ', of molded material or other suitable and packaged so as to form a case of

 <Desc / Clms Page number 10>

 resonance which ensures a significant amplification of the sounds which in known constructions were often muffled.



   According to the invention, in the front part of the body, in front of the rope, there is provided in the wall of the body, one or more windows lined with wire mesh, fabric or any other material 'so as to constitute a diffuser facilitating the expansion of sound towards the front of the piano.



   Thanks to the combination of the various aforementioned improvements, a piano can be built in series, while having a greatly reduced size; its tone is considerably improved and it is possible to construct according to the invention a piano with two strings per note in all octaves which gives a remarkable tone in all respects equal - that of the best pianos of classical construction.



   The invention also incorporates some construction features which represent interesting technical simplifications and give the piano a new exterior appearance.



   Thus the piano is carried by elastic cushions of rubber or similar material which constitute an effective anti-vibration suspension, which, contrary to what happened in pianos of usual construction, prevents any vibration transmission to the floor.



   The pedals are, according to the invention, formed by simple steel blades, without articulation or spring, acting directly on a nylon thread or other similar elastic material, which constitutes an extreme simplification without altering in any way the perfect functioning.



   According to the invention the cylinder, or cover of the keyboard, made of plexigals or other transparent and non-vibratory material is removably adapted so that

 <Desc / Clms Page number 11>

 while ensuring the protection of the keyboard, it makes it possible to see it even in the closed position, which contributes to significantly improving the aesthetic appearance of the piano.



   According to the invention, the piano cabinet itself can also be used as a support for various accessories, such as variable-directional lamp, support shelf for various objects (sheet music, ashtray, etc.) which can be used. removable and eclipsable under the back of the keyboard, library or removable shelving attached to the back of the piano, these various appropriations make it possible to break with the unaesthetic aspect of the usual pianos and in particular to place the instrument elsewhere than against a wall while providing additional utility.



   The combination of the various peculiarities following the invention described above makes it possible to construct a piano of smaller dimensions and considerably reduced weight (up to half the weight of known pianos), the manufacture being able to take place. to be produced in large series and not requiring, like pianos of classical construction, a careful and long-lasting individual finishing by specialized workers.



   The invention covers not only the application of the various improvements which have been described above but also all equivalent devices, as well as, as new products, the pianos which incorporate these improvements. ments, and especially pianos with two strings per key in all octaves, as will be claimed below.


    

Claims (1)

REVENDICATIONS. CLAIMS. 1 Perfectionnement dans la construction des pianos droits caractérisé par le fait qu'il comporte dans toutes les octaves, des cordes droites disposées verticalement et dont la partie chantante est de longueur suffisante pour l'obtention d'une sonorité parfaite. 1 Improvement in the construction of upright pianos characterized by the fact that it comprises in all the octaves, straight strings arranged vertically and whose singing part is of sufficient length to obtain a perfect tone. 2 .- Perfectionnement suivant 1, caractérisé par le fait que le sommier en bois lamellé est protégé de l'influ- ence de l'humidité et de la sécheresse, non par une plaque en fonte inefficace, mais par un film continu en matière plastique. 2 .- Improvement according to 1, characterized by the fact that the laminated wood base is protected from the influence of humidity and drought, not by an ineffective cast iron plate, but by a continuous plastic film . 3 .- Perfectionnement suivant.1 et 2, caractérisé par le fait que le sillet est constitué par un épaulement formant, au voisinage immédiat de la cheville de tension, un seuil proéminent et large sur lequel, du fait de leur tension, les cordes sont fortement appliquées formant avec lui un contact intime sur une longueur de 10 à 25 mm permet- tant ainsi la suppression des contre-sillets du type classique, le raccourcissement sensible de la partie non-chantante des cordes, et un déplacement relatif subséquent de celles-ci dans le sens transversal, pour les disposer exactement dans la trajectoire de frappe du marteau. 3 .- Following improvement 1 and 2, characterized by the fact that the nut is constituted by a shoulder forming, in the immediate vicinity of the tension pin, a prominent and wide threshold on which, due to their tension, the strings are strongly applied forming with it an intimate contact over a length of 10 to 25 mm thus allowing the elimination of the counter-saddles of the classic type, the appreciable shortening of the non-singing part of the strings, and a subsequent relative displacement of the strings. ci in the transverse direction, to place them exactly in the strike path of the hammer. 4 Perfectionnement suivant les revendications précédentes consistant dans le fait que la table d'harmonie a un bombage sensiblement accentué, d'où. résulte une pression beaucoup plus forte des cordes sur le chevalet. 4 Improvement according to the preceding claims consisting in the fact that the soundboard has a substantially accentuated crowning, hence. results in a much stronger pressure of the strings on the bridge. 5 .- Perfectionnement suivant les revendications précédentes caractérisé par le fait que le montant du cadre de renforcement traverse l'arrière du. chevalet, dans une alvéole y prévue à cette fin, rendant ainsi toute la largeur <Desc/Clms Page number 13> de celui-ci utilisable pour le placement des cordes, tout en permettant une construction plus robuste, une division plus facile des cordes et une plus grande accessibilité'des organes . de réglage. 5.- Improvement according to the preceding claims characterized in that the amount of the reinforcing frame passes through the rear of. easel, in a cell provided there for this purpose, thus making the entire width <Desc / Clms Page number 13> of it usable for string placement, while allowing for more robust construction, easier string splitting and greater accessibility to organs. adjustment. 6 .- Perfectionnement suivant les revendications précédentes caractérisé par le fait que les barres de renfor- cement qui, à l'encontre de la pression qu'il subit de la part des cordes, soutiennent le chevalet, sont profilées comme des poutres d'égale résistance, présentant au droit du chevalet l'épaisseur la plus grande, laquelle décroît progressivement vers les deux extrémités. 6 .- Improvement according to the preceding claims characterized in that the reinforcing bars which, against the pressure to which it is subjected from the strings, support the bridge, are profiled like beams of equal value. resistance, presenting the greatest thickness to the right of the bridge, which gradually decreases towards the two ends. 7 Perfectionnement suivant les revendications précédentes caractérisé par le fait que le clavier comprenant les touches, leurs supports et consoles, forme un ensemble solidaire amovible, qui peut être démonté et logé dans la caisse, pour permettre un emballage rationnel et solide, le remontage à destination étant réalisable par un ouvrier non qual if ié. 7 Improvement according to the preceding claims characterized in that the keyboard comprising the keys, their supports and consoles, forms a removable integral unit, which can be disassembled and housed in the body, to allow rational and solid packaging, reassembly at destination being achievable by an unskilled worker. 8 .- Perfectionnement suivant les revendications précédentes.' caractérisé par le fait que les marteaux frappeurs sont disposés dans le plan de déplacement du manche qui les supporte, ce qui moyennant un déplacement latéral du clavier permet de transposer automatiquement une partition d'un demi ton vers le haut ou vers le bas. 8 .- Improvement according to the preceding claims. characterized by the fact that the hitting hammers are arranged in the plane of movement of the neck which supports them, which by means of a lateral movement of the keyboard makes it possible to automatically transpose a partition of a semitone up or down. 9 .- Perfectionnement suivant les revendications précédentes caractérisé par le fait que l'enveloppe du piano est constituée et disposée de manière à former caisse de résonance, amplifiant les sons émis qui sont ainsi renforcés dans une mesure beaucoup plus grande que dans les constructions <Desc/Clms Page number 14> connues, un ou plusieurs diffuseurs métalliques, tissu ou autre matière appropriée, étant au surplus prévus dans la partie antérieure de la caisse pour permettre l'expansion du son vers l'avant du piano. 9 .- Improvement according to the preceding claims characterized in that the envelope of the piano is formed and arranged so as to form a resonance chamber, amplifying the sounds emitted which are thus reinforced to a much greater extent than in the constructions <Desc / Clms Page number 14> known, one or more metal diffusers, fabric or other suitable material, being furthermore provided in the front part of the body to allow the expansion of the sound towards the front of the piano. 10 Perfectionnement suivant les revendications précédentes caractérisé par le fait que les supports du piano sur le sol sont formés par dés coussins anti-vibatires en caoutchouc ou autre matière élastique, empêchant toute transmission vibratoire au plancher. 10 Improvement according to the preceding claims, characterized in that the piano supports on the floor are formed by anti-vibration cushions made of rubber or other elastic material, preventing any vibration transmission to the floor. 11 .- Perfectionnement suivant les revendications précédentes caractérisé par le fait que les pédales du piano sont constituées par des simples lames d'acier, sans articu- lation ni ressort, et qui agissent directement sur un f de nylon ou autre matière élastique appropriée. 11. Improvement according to the preceding claims, characterized in that the piano pedals consist of simple steel blades, without articulation or spring, and which act directly on a nylon f or other suitable elastic material. 12 .- Perfectionnement suivant les revendications précédentes caractérisé par le fait que l'assemblage du barrage, du sommier, de la table d'harmonie, des barres de table, et de la ceinture de la caisse est réalisée en une seule opération, dans une presse spécialement conçue à cette fin. 12 .- Improvement according to the preceding claims characterized in that the assembly of the barrier, the bed base, the soundboard, the table bars, and the belt of the body is carried out in a single operation, in a press specially designed for this purpose. 13 .- Perfectionnement suivant les revendications précédentes caractérisé par le fait que grâce aux particulari- tés constructives nouvelles, la finition au lieu d'être opérée da le piano même, est réalisée 'en usine dans un cadre étalon ce qui rend possible par vois de conséquence, l'interchangeabi- lité du clavier et de la mécanique. 13 .- Improvement according to the preceding claims characterized in that thanks to the new constructive peculiarities, the finishing instead of being operated on the piano itself, is carried out in the factory in a standard framework which makes it possible by way of consequence, the interchangeability of the keyboard and the mechanics. 14 .- Perfectionnement suivant les revendications précédentes caractérisé par le fait que la protection du cla- vier est assurée par un cylindre ou couvercle de clavier amovible ut éclipsable, constitué au surplus au moyen d'une <Desc/Clms Page number 15> matière transparente, en plexiglass ou autre similaire, qui permet de voir le clavier, même en position de fermeture. 14.- Improvement according to the preceding claims, characterized in that the protection of the keyboard is provided by a removable cylinder or keyboard cover ut eclipsable, constituted in addition by means of a <Desc / Clms Page number 15> transparent material, plexiglass or other similar, which allows the keyboard to be seen, even in the closed position. 15 .- Perfectionnement suivant les revendications précédentes caractérisé par le fait que l'arrière du piano est mis à profit comme support d'accessoires meublants tels que bibliothèque ou secrétaire amovible, tablette de support pour objets divers, lampe à direction variable ou autres loisibles. 15 .- Improvement according to the preceding claims characterized in that the rear of the piano is used as a support for furniture accessories such as a library or removable secretary, support shelf for various objects, variable direction lamp or other possible. 16 .- A titre de produits nouveaux les pianos dans 1a construction desquels sont incorporés l'un et l'autre ou l'ensemble des perfectionnements faisant l'objet des revendica- t.ions précédentes. 16. As new products, pianos in the construction of which are incorporated both or all of the improvements which are the subject of the preceding claims. 170.- A titre de produits nouveaux, tout particuliè rement les pianos à deux cordes par touche dans toutes le; octaves, dans la construction desquels sont incorporés l'un et l'autre ou l'ensemble des perfectionnements faisant l'objet des revendications 1 à 15. 170.- As new products, especially pianos with two strings per key in all; octaves, in the construction of which are incorporated both or all of the improvements which are the subject of claims 1 to 15.
BE540808D BE540808A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE540808A true BE540808A (en)

Family

ID=170050

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE540808D BE540808A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE540808A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
US20120073420A1 (en) Rattle system for cajon
FR2677160A1 (en) Musical instruments with strummed or plucked strings
DE7509710U (en) SWINGING STAND FOR MUSICAL INSTRUMENTS
BE540808A (en)
WO2021044087A1 (en) Electronic piano
US127383A (en) Improvement in piano-fortes
US239949A (en) feeudentheil
US204106A (en) Improvement in grand piano-fortes
FR2818420A1 (en) METHOD AND DEVICE FOR PERFORMING A SUCCESS OF PERCUSSIONS CLOSED BY A SINGLE OPERATOR
BE376772A (en)
FR2996041A1 (en) Single-foot, cantilevered grand piano for use in concert, has foot including metal framework having perforated plate placed under sounding board of piano, where metal framework metal is assembled by mechanical-welding
FR2929436A1 (en) Piano e.g. baby grand piano, has frame having flat plates that form respective sides of frame, and longitudinal profile extending from plate to another plate and connecting plates, where profile and plates are made of aluminum
US640294A (en) Pianoforte.
FR2807862A1 (en) Violin fingerboard and body made from combination of wood and carbon fibres
CH344288A (en) Music instrument
FR2486695A1 (en) Frame for hurdy gurdy - has support columns between base and sounding board for bridge and keyboard
US439688A (en) bisch
DE90940C (en)
JPH0116141Y2 (en)
BE361629A (en)
DE202019004025U1 (en) Miniature hi-hat (with realistic hi-hat sound) for cajon
US949269A (en) Resonating-support for sound-reproducing instruments.
FI80161B (en) RESONANSBOTTEN.
USD9249S (en) Design for a bass-relief
US1416248A (en) Grand piano