BE526574A - - Google Patents

Info

Publication number
BE526574A
BE526574A BE526574DA BE526574A BE 526574 A BE526574 A BE 526574A BE 526574D A BE526574D A BE 526574DA BE 526574 A BE526574 A BE 526574A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
float
product
deodorant
dispenser according
container
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE526574A publication Critical patent/BE526574A/fr

Links

Classifications

    • EFIXED CONSTRUCTIONS
    • E03WATER SUPPLY; SEWERAGE
    • E03DWATER-CLOSETS OR URINALS WITH FLUSHING DEVICES; FLUSHING VALVES THEREFOR
    • E03D9/00Sanitary or other accessories for lavatories ; Devices for cleaning or disinfecting the toilet room or the toilet bowl; Devices for eliminating smells
    • E03D9/02Devices adding a disinfecting, deodorising, or cleaning agent to the water while flushing
    • E03D9/03Devices adding a disinfecting, deodorising, or cleaning agent to the water while flushing consisting of a separate container with an outlet through which the agent is introduced into the flushing water, e.g. by suction ; Devices for agents in direct contact with flushing water
    • E03D9/033Devices placed inside or dispensing into the cistern
    • E03D9/036Scoop-like devices

Landscapes

  • Health & Medical Sciences (AREA)
  • Public Health (AREA)
  • Epidemiology (AREA)
  • Life Sciences & Earth Sciences (AREA)
  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Hydrology & Water Resources (AREA)
  • Water Supply & Treatment (AREA)
  • Disinfection, Sterilisation Or Deodorisation Of Air (AREA)
  • Apparatus For Disinfection Or Sterilisation (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  DISTRIBUTEUR DE PRODUIT DESODORISANTo 
On sait qu'il a déjà été proposé de disposer, notamment dans les cabinets d'aisance, des distributeurs de produits désinfectants et/ ou désodorisants. 



   L'inconvénient de ces dispositifs est qu'ils nécessitent de la part de l'usager une manoeuvre supplémentaire à laquelle il n'est pas habitué et qu'il néglige le plus souvent d'exécuter. 



   La présente invention a pour objet un distributeur de produit désodorisant et/ ou désinfectant agencé de façon à fonctionner en synchronisme avec le système de chasse d'eau des appareils sanitaires et plus particulièrement des water-closets, urinoirs et similaires 
Ainsi, la simple manoeuvre de la chasse d'eau aura pour effet d'actionner simultanément .le distributeur de produit désodorisant sans qu'il soit même nécessaire que l'usager en soit informé. 



   Conformément à un mode de réalisation préféré de   l'invention,   le distributeur est constitué par un organe distributeur proprement dit agencé de   fagon   à provoquer, dès la mise en action de cette chasse d'eau, la sortie hors d'un récipient de stockage et   l'acheminement   vers un point convenable d'une quantité déterminée du produit viséo 
Ce produit pourra, bien entendu, être à l'état solide,   liqui-   de ou gazeux, concentré ou dilué, sans pour cela sortir du cadre de l'invention. 



   L'invention prévoit plus particulièrement parmi les divers modes de réalisation possibles, notamment dans le cas d'utilisation en combinaison avec un système de chasse d'eau par flotteur, un distributeur 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 dont le fonctionnement est déterminé par le déplacement   d'un   flotteur additionnel suivant les mouvements du plan d'eau et dissimulé à la vue de l'usager. 



     @   Un mode de réalisation préféré, applicable dans le cas oùle produit employé est à l'état liquide, consiste dans l'adjonction au réservoir de chasse   ou   à proximité de ce dernier d'un récipient de stockage du produit, dans lequel plonge un petit récipient ou mesure d'une contenance spécialement étudiée et qui, sous l'effet des déplacements du flotteur, lors de la baisse du plan d'eau à l'intérieur du réservoir;, se déverse dans un récipient spécial ou, mieux, dans le réservoir lui-même où il se trouve mélangé à l'eau destinée à la chasse ultérieure et soumis à un véritable 'brassage. 



   L'invention prévoit également, dans ce cas, l'addition au produit désodorisant et/ ou désinfectant d'un produit doué de propriétés détartrantes et qui évitera l'entartrage des canalisations d'évacuation. 



   Conformément à une autre caractéristique de 1''invention applicable à ce cas particulier, la mesure destinée à prélever la quantité voulue de produit est portée à l'extrémité d'une tige creuse formant conduit d'évacuation et dont l'autre extrémité est agencée de façon à se déverser lors des déplacements angulaires qui lui sont communiqués par les déplacements verticaux du flotteur additionnel, dans la tige creuse dudit flotteur spécialementaménagéeà cet effet. 



   Le flotteur additionnel pourra également être relié, dans le cas ou le produit désodorisant està l'état solide, à une sorte de registre ou obturateur agencé de façon à dégager   l'orifice   d'un récipient contenant des pastilles ou blocs, lors du mouvement descendant ou ascendant du flotteur additionnel et à provoquer la chute d'un nombre toujours égal de pastilles dans une coupelle appropriée ou mieux dans le réservoir de la chasse d'eau. 



   Enfin, dans le cas où le produit est à l'état gazeux, l'un quelconque des organes commandant la chasse d'eau ou un organe soumis aux fluctuations du plan d'eau à l'intérieur du réservoir de chasse est relié, par exemple par l'intermédiaire d'une tringlerie, à une soupape commandant la sortie d'une quantité déterminée de gaz. 



   L'invention comporte, en outre, d'autres caractéristiques qui ressortent tant de la description qui va suivre que du dessin annexé dans lequel : les Figs. 1 et 2 sont deux vues en élévation avec coupe partielle représentant, dans ses deux positions d'utilisation, un mode de réalisation d'un distributeur de liquide désodorisant conforme à l'invention, combiné avec une chasse d'eau à flotteur à commande par chaîne, la Fig. 3 représente à plus grande échelle, en perspective avec- arrachement, les éléments constitutifs de   l'organe   distributeur proprement dit, les Fig. 4 et 5 sont des vues analogues aux Fig. 1 et 2   mon-   trant un mode de réalisation d'un distributeur de pastilles désodorisantes conforme à l'invention, combiné avec une chasse d'eau de même catégorie, la Fig.

   6 est une vue en élévation d'un distributeur de désodorisant gazeux combiné avec une chasse d'eau à actionnement par manette et les Figs. 7 et 3 sont des vues de détail à plus grande échelle.. 



   En se reportant aux Fig. 1 et 2, 1 représente un réservoir de chasse d'eau   avec   canalisation d'évacuation 2, chaine de commande 3 et dis- 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 positif de fermeture automatique de   l'alimentation   par flotteur non re- présenté. 



   Le couvercle amovible.4 du réservoir comporte un   ajourage   5 dans lequel est engagée une tige creuse 6 (Fig.   3)   avec orifice d'évacua- tion inférieur 7 et solidaire d'un flotteur 8. Sur l'autre extrémité 9, conformée en entonnoir,est montée oscillante par l'intermédiaire d'un axe 10 une tige creuse 11 débouchant dans une sorte de cuiller 12. Cette tige est solidaire d'un axe 13 monté oscillant dans des portées ménagées dans la paroi correspondante d'un récipient 14 pourvu d'un bouchon de rem- plissage 15 et destiné à contenir le liquide D désodorisant et/ ou désin- fectant et / ou détartrant. 



   L'extrémité 9 en forme d'entonnoir de la tige creuse 6 eat encochée en   9à   pour permettre le passage de la tige 11 tandis que l'écar- tement des axes 10 et 13 et la courbure de ladite tige sont calculés de ¯ telle sorte que, pour les deux positions extrêmes du flotteur 8,,la tige creuse 11 et la cuiller 12 dont elle est solidaire occupent respectivement les deux positions représentées aux Fig. 1 et 2. 



   La Fig. 1 correspond à la période de non-utilisation de la chasse d'eau pour laquelle le réservoir 1 est rempli de liquide. La cuiller repose au fond du récipient   14.   



   Lorsque la chasse d'eau est actionnée, le réservoir 1 se vide, le flotteur   8   s'abaisse sous l'effet de la pesanteur entraînant par l'intermédiaire de l'axe 10 la tige creuse 11 qui   ptvote   autour de l'axe 13 jusqu'à la position représentée à la Fig. 2. Pendant le mouvement correspondant, la cuiller 12 qui était pleine de liquide D se soulève et dès qu'elle a dépassé l'horizontale passant par l'axe 13, le liquide s'écoule par la canalisation 11, tombe dans l'entonnoir 9 et par la canalisation 6 et l'orifice 7 se déverse dans le réservoir 1. 



   Cependant le flotteur habituel du réservoir de la chasse d'eau s'est lui-même abaissé en même temps que l'eau s'écoulait dudit réservoir et a ouvert le robinet d'alimentation qui s'est fermé lorsque le niveau d'eau a atteint sa cote maxima 
L'admission brusque de l'eau d'alimentation provoque un véritable brassage de sorte que le réservoir se trouve en définitive empli d'une solution homogène dans l'eau, du liquide désinfectant et/ ou désodorisant, lequel peut d'ailleurs   posséder,   ainsi qu'il a déjà été dit, des propriétés détartrantes en vue d'éviter l'entartrage des canalisations d'évacuation. 



  L'évaporation de cette solution   entraine   une   désodorisation   et éventuellement une désinfection de l'atmosphère contenue dans la pièce où se trouve la chasse d'eau. 



   Dans le mode de réalisation représenté aux Fig.   4   et 5, le flotteur 6 est solidaire d'une tige rigide   17.'' reliée   de façon articulée à une biellette 20 par l'intermédiaire d'un axe 19 traversant une bouton nière ménagée à l'extrémité de cette dernière; celle-ci, qui est montée oscillante autour d'un axe fixe   21,   est reliée à son extrémité et par   l'in-   termédiaire d'un axe 22 et d'une boutonnière à un registre 23 monté coulissant verticalement entre les glissières 24 d'un distributeur 25. 



  Ce dernier comporte, à sa partie inférieure, un logement 26 destiné à recevoir des pastilles P du produit désinfectant et/ ou désodorisant et/ ou détartrant; ces pastilles sont sollicitées par un ressort   à bou-   din 27 vers un orifice extrême qui se trouve obturé par le registre 23 dans la position de la Fig. 4- 
Lorsque l'eau est évacuée du réservoir 1, le flotteur 8 sonlève le registre 23, qui dégage l'orifice du logement 26, de sorte que la pastille la plus éloignée du ressort 27 vient s'appliquer contre la paroi de guidage du registre 23.

   Lorsque celui-ci, sollicité par la tige 17 du flotteur   8   et la biellette 20, revient à la position de la Fig. 4, 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 sa tranche inférieure pousse ladite pastille qui, par un   ajourage     28   du couvercle, tombe dans le réservoir 1 dans l'eau duquel elle se dissout. 



   La Fig. 6-représente, la combinaison d'un distributeur de gaz désinfectant et désodorisant conforme à l'invention avec une chasse d'eau comportant, d'une façon connue, un réservoir d'eau 29 dont l'évacuation est provoquée par traction sur une manette 30 montée oscillante autour d'un axe 31. 



   Conformément à l'invention, cette manette 30 est solidaire d'un appendice 30a en contact avec un galet 32 porté par l'extrémité en forme de chape d'une tringle 33 coulissant dans un guide 34 porté par un collier monté sur la canalisation d'évacuation du réservoir 29. 



   Cette tringle traverse un presse étoupe 35 ménagé sur l'une des parois d'une chambre 36 en communication avec un réservoir de gaz désinfectant et désodorisant; elle actionne une soupape 33 sollicitée au contact de son siège par un ressort à boudin 39 ou tout moyen élastique équivalent et qui fait communiquer ladite chambre avec une chambre 37 communiquant avec l'atmosphère par deux ajutages symétriques 40. 



   Il apparaît de suite qu'en actionnant la chasse d'eau,   1-la-   sager provoque l'ouverture de la soupape 38 et le départ dans l'atmosphère d'une quantité de gaz correspondant au volume de la pièce à désodoriser. 



   Il est bien entendu que l'invention ne saurait être limitée aux modes de réalisation exposés ci-dessus et en particulier que le produit utilisé n'est pas nécessairement introduit dans le réservoir de la chasse d'eau. C'est ainsi que les modes de réalisation ci-dessus visés peuvent,   à l'aide   d'une transformation minime.* être modifiés de façon que le produit désodorisant soit déposé, en vue de son évaporation ultérieure, dans une coupelle de forme quelconque convenable, communiquant avec l'atmosphère mais à l'abri de la poussière. 
 EMI4.1 
 



  IVVENDICATIONS. - 
1. - Distributeur de produit désodorisant et/ ou désinfectant et/ ou détartrant agencé de façon à fonctionner   en-synchronisme   avec le système de chasse d'eau des appareils sanitaires, caractérisé en ce qu'il est constitué par un organe distributeur proprement dit, agencé de façon à provoquer dès la mise en action de ladite chasse d'eau, la sortie hors d'un récipient de stockage et l'acheminement vers un point convenable d'une quantité déterminée du produit visé.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  DEODORIZING PRODUCT DISPENSER
We know that it has already been proposed to have, in particular in lavatories, distributors of disinfectant and / or deodorant products.



   The drawback of these devices is that they require an additional maneuver on the part of the user to which he is not accustomed and which he most often neglects to perform.



   The present invention relates to a dispenser of deodorant and / or disinfectant product arranged to operate in synchronism with the flushing system of sanitary ware and more particularly of water closets, urinals and the like.
Thus, the simple operation of the flushing will have the effect of simultaneously actuating the dispenser of deodorant product without it being even necessary for the user to be informed.



   According to a preferred embodiment of the invention, the dispenser is constituted by a dispensing member proper arranged so as to cause, as soon as this flush is put into action, the outlet from a storage container and the routing to a suitable point of a determined quantity of the targeted product
This product can of course be in the solid, liquid or gaseous, concentrated or diluted state, without departing from the scope of the invention.



   The invention more particularly provides, among the various possible embodiments, in particular in the case of use in combination with a flushing system by float, a distributor

 <Desc / Clms Page number 2>

 the operation of which is determined by the movement of an additional float following the movements of the body of water and hidden from the view of the user.



     @ A preferred embodiment, applicable in the case where the product used is in the liquid state, consists in adding to the cistern or near the latter a storage container for the product, in which a small container or measure of a specially designed capacity and which, under the effect of the movements of the float, when the body of water falls inside the tank ;, pours into a special container or, better, into the tank itself where it is mixed with the water intended for the subsequent flushing and subjected to a real 'mixing.



   The invention also provides, in this case, the addition to the deodorant and / or disinfectant product of a product endowed with descaling properties and which will prevent scaling of the evacuation pipes.



   In accordance with another characteristic of the invention applicable to this particular case, the measure intended to take the desired quantity of product is taken to the end of a hollow rod forming an evacuation duct and the other end of which is arranged so as to discharge during the angular displacements communicated to it by the vertical displacements of the additional float, into the hollow rod of said float specially fitted for this purpose.



   The additional float may also be connected, in the case where the deodorant product is in the solid state, to a sort of register or shutter arranged so as to release the orifice of a container containing tablets or blocks, during the downward movement. or rising of the additional float and to cause the fall of an always equal number of pellets in a suitable cup or better in the cistern of the flush.



   Finally, in the case where the product is in the gaseous state, any one of the organs controlling the flushing or an organ subjected to fluctuations in the body of water inside the flushing tank is connected, by for example by means of a linkage, to a valve controlling the output of a determined quantity of gas.



   The invention also comprises other characteristics which emerge both from the description which follows and from the appended drawing in which: FIGS. 1 and 2 are two views in elevation with partial section showing, in its two positions of use, an embodiment of a deodorizing liquid dispenser according to the invention, combined with a float flush with control by chain, FIG. 3 shows on a larger scale, in perspective with cutaway, the constituent elements of the actual dispensing member, FIGS. 4 and 5 are views similar to FIGS. 1 and 2 showing an embodiment of a deodorant tablet dispenser according to the invention, combined with a toilet of the same category, FIG.

   6 is an elevational view of a gas deodorant dispenser combined with a lever-actuated toilet flush and FIGS. 7 and 3 are detail views on a larger scale.



   Referring to Figs. 1 and 2, 1 represents a cistern with drain pipe 2, control chain 3 and dis-

 <Desc / Clms Page number 3>

 positive automatic closing of the supply by float not shown.



   The removable cover 4 of the tank has a cutout 5 in which is engaged a hollow rod 6 (FIG. 3) with a lower discharge opening 7 and integral with a float 8. On the other end 9, shaped as funnel, is mounted oscillating by means of an axis 10 a hollow rod 11 opening into a kind of spoon 12. This rod is integral with a shaft 13 mounted to oscillate in bearings formed in the corresponding wall of a container 14 provided with a filler cap 15 and intended to contain the deodorant and / or disinfectant and / or descaling liquid D.



   The funnel-shaped end 9 of the hollow rod 6 is notched at 9à to allow the passage of the rod 11 while the spacing of the axes 10 and 13 and the curvature of said rod are calculated in such a way that, for the two extreme positions of the float 8, the hollow rod 11 and the spoon 12 to which it is integral respectively occupy the two positions shown in FIGS. 1 and 2.



   Fig. 1 corresponds to the period of non-use of the flush for which the tank 1 is filled with liquid. The spoon rests at the bottom of the container 14.



   When the flush is actuated, the tank 1 empties, the float 8 is lowered under the effect of gravity driving through the axis 10 the hollow rod 11 which rotates around the axis 13 up to the position shown in FIG. 2. During the corresponding movement, the spoon 12 which was full of liquid D rises and as soon as it has passed the horizontal passing through the axis 13, the liquid flows through the pipe 11, falls into the funnel. 9 and through pipe 6 and orifice 7 flows into tank 1.



   However, the usual float of the flushing tank itself lowered at the same time as the water was flowing from said tank and opened the supply valve which closed when the water level was reached. has reached its maximum rating
The sudden admission of the feed water causes a real stirring so that the tank is ultimately filled with a homogeneous solution in water, disinfectant and / or deodorant liquid, which may also have, as has already been said, descaling properties with a view to preventing scaling of the evacuation pipes.



  Evaporation of this solution causes deodorization and possibly disinfection of the atmosphere contained in the room where the flush is located.



   In the embodiment shown in Figs. 4 and 5, the float 6 is integral with a rigid rod 17. '' hingedly connected to a rod 20 by means of a pin 19 passing through a niere button formed at the end of the latter; the latter, which is mounted oscillating about a fixed axis 21, is connected at its end and by means of an axis 22 and a buttonhole to a register 23 mounted to slide vertically between the slides 24 d '' a distributor 25.



  The latter comprises, at its lower part, a housing 26 intended to receive tablets P of the disinfectant and / or deodorant and / or descaler; these pellets are biased by a coil spring 27 towards an end opening which is closed by the register 23 in the position of FIG. 4-
When the water is evacuated from the reservoir 1, the float 8 removes the register 23, which releases the orifice of the housing 26, so that the pellet furthest from the spring 27 comes to rest against the guide wall of the register 23 .

   When the latter, urged by the rod 17 of the float 8 and the rod 20, returns to the position of FIG. 4,

 <Desc / Clms Page number 4>

 its lower edge pushes said pellet which, through a cutout 28 in the cover, falls into the reservoir 1 in which water it dissolves.



   Fig. 6-shows the combination of a disinfectant and deodorant gas distributor according to the invention with a flush comprising, in a known manner, a water tank 29, the discharge of which is caused by pulling on a lever 30 mounted oscillating around an axis 31.



   According to the invention, this lever 30 is integral with an appendage 30a in contact with a roller 32 carried by the end in the form of a clevis of a rod 33 sliding in a guide 34 carried by a collar mounted on the pipe d 'emptying the tank 29.



   This rod passes through a stuffing box 35 formed on one of the walls of a chamber 36 in communication with a reservoir of disinfectant and deodorant gas; it actuates a valve 33 urged in contact with its seat by a coil spring 39 or any equivalent elastic means and which communicates said chamber with a chamber 37 communicating with the atmosphere by two symmetrical nozzles 40.



   It immediately appears that by actuating the flush, 1-la- sager causes the opening of the valve 38 and the departure into the atmosphere of a quantity of gas corresponding to the volume of the room to be deodorized.



   It is understood that the invention could not be limited to the embodiments described above and in particular that the product used is not necessarily introduced into the cistern of the flush. Thus, the embodiments referred to above can, with the aid of a minimal transformation. * Be modified so that the deodorant product is deposited, with a view to its subsequent evaporation, in a cup of any shape. suitable, communicating with the atmosphere but protected from dust.
 EMI4.1
 



  IVVENDICATIONS. -
1. - Distributor of deodorant and / or disinfectant and / or descaling product arranged to operate in synchronism with the flushing system of sanitary appliances, characterized in that it consists of a dispensing member proper, arranged so as to cause, as soon as said flush is put into action, the exit out of a storage container and the delivery to a suitable point of a determined quantity of the targeted product.


    

Claims (1)

2. - Distributeur d'après la revendication 1, caractérisé en ce que l'organe distributeur est actionné par un flotteur additionnel disposé à l'intérieur du réservoir de la chasse d'eau et soumis aux variations de niveau du plan d'eau. 2. - Dispenser according to claim 1, characterized in that the dispenser member is actuated by an additional float disposed inside the cistern of the flush and subjected to variations in the level of the water body. 3. - Distributeur d'après la revendication 2, caractérisé en ce qu'un petit récipient de contenance convenable plonge dans le récipient de stockage contenant le liquide désodorisant et, sous l'effet du déplacement du flotteur consécutif à la baisse du plan d'eau, le déverse dans un récipient spécial ou dans le réservoir de chasse. 3. - Dispenser according to claim 2, characterized in that a small container of suitable capacity is immersed in the storage container containing the deodorant liquid and, under the effect of the displacement of the subsequent float to the lowering of the plane of water, pours it into a special container or into the cistern. 4. - Distributeur d'après la revendication 3, caractérisé en ce que le récipient destiné à prélever la quantité voulue de produit est porté à l'extrémité d'une tige creuse formant conduit d'évacuation et dont l'autre extrémité est agencée de façon à déverser le liquide, lors des déplacements angulaires qui lui sont communiqués par les déplacements verticaux du flotteur additionnel, dans la tige creuse dudit flotteur spécialement aménagée à cet effet. 4. - Dispenser according to claim 3, characterized in that the container for withdrawing the desired quantity of product is carried at the end of a hollow rod forming an evacuation duct and the other end of which is arranged to so as to discharge the liquid, during the angular displacements communicated to it by the vertical displacements of the additional float, into the hollow rod of said float specially fitted for this purpose. 5. - Distributeur d'après la revendication 2, caractérisé en ce que le flotteur actionne un organe distributeur provoquant ou permettant <Desc/Clms Page number 5> l'évacuation hors du récipient de stockage d'un nombre toujours constant de pastilles ou de blocs du produit visé. 5. - Distributor according to claim 2, characterized in that the float actuates a distributor member causing or allowing <Desc / Clms Page number 5> evacuation out of the storage container of an always constant number of pellets or blocks of the targeted product. 6. - Distributeur d'après la revendication 2, caractérisé en ce que le flotteur actionne l'ouverture d'une valve permettant la sortie d'une quantité convenable de produit gazeux désodorisant. 6. - Dispenser according to claim 2, characterized in that the float actuates the opening of a valve allowing the exit of a suitable quantity of gaseous deodorant product. 7. - Distributeur d'après la revendication 1, caractérisé en ce que l'un quelconque des organes actionnant la chasse d'eau ou soumis aux mouvements de cette dernière est relié à une valve permettant la sortie d'une quantité convenable du produit gazeux désodorisant. 7. - Dispenser according to claim 1, characterized in that any one of the members actuating the flush or subjected to the movements of the latter is connected to a valve allowing the outlet of a suitable quantity of the gaseous product. deodorant. RESUME . ABSTRACT . Distributeur de produits désodorisant et/ou désinfectant et/ ou détartrant fonctionnant en synchronisme avec le système de chasse d'eau des appareils sanitaires. en annexe :3 dessins. Distributor of deodorizing and / or disinfecting and / or descaling products operating in synchronism with the flushing system of sanitary appliances. in appendix: 3 drawings.
BE526574D BE526574A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE526574A true BE526574A (en)

Family

ID=160493

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE526574D BE526574A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE526574A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2547331A1 (en) FLOW DEVICE FOR WATER HUNTING
CA2613837A1 (en) Cleaning agent dispenser for a flushing tank
FR2523281A1 (en) APPARATUS FOR MAKING ICE AND FOR A REFRIGERATOR
US10947712B2 (en) Device for delaying introduction of agents to a cistern
IL183546A (en) Toilet disinfectant dispensing system and method therefor
FR2936000A1 (en) WATER HUNTING DEVICE, IN PARTICULAR FOR W.C. BOWL AND W.C. BOWL ASSEMBLY AND HUNTING DEVICE OBTAINED FROM WATER
US8112824B2 (en) Dosing device for a toilet
US4507811A (en) Toilet bowl dispenser
BE526574A (en)
FR2700791A1 (en) Device forming siphon and toilet bowl provided with such a device.
FR2967427A1 (en) DEVICE FOR DISPENSING DEODORIZING PRODUCT FOR WC FLUSH HUNTING DEVICE
FR2613743A1 (en) Water-flushing system for a W.C
FR3070992A1 (en) LATERAL SLIDE CARTRIDGE CONTAINING A LIQUID SANITARY PRODUCT INTENDED FOR INJECTION BY A PUMP IN THE WATER HUNTING RESERVOIR FOR TOILET MAINTENANCE
EP0399917B1 (en) Sanitizer
FR3070991A1 (en) PUMP FOR THE DELIVERY OF SANITARY PRODUCT IN A TOILET WATER HUNT RESERVOIR
BE503098A (en)
WO2022201733A1 (en) Washing water supplying device
FR2925539A3 (en) Toilet flushing water controlling device for use in connection with reservoir, has outlet provided at lower end of funnel part, and flushing device displacing sealing ball away from outlet for releasing water from reservoir
FR2604461A1 (en) W-C unit with anal shower system
US492631A (en) John pickering
US3135969A (en) Deodorant dispenser
JP2022148089A (en) Washing water supply device
BE383007A (en)
FR2805553A1 (en) WC cistern dispenser for household disinfecting/cleaning substances has reservoir with outlet valve and filling aperture with cover
FR2856416A1 (en) Sanitary device for use in exiguous place, has knobs activated by persons knee/hip pressure to activate flushing system to supply water to toilet and wash basins, where flow is regulated by tap to extend flow duration in wash basin