BE522460A - - Google Patents

Info

Publication number
BE522460A
BE522460A BE522460DA BE522460A BE 522460 A BE522460 A BE 522460A BE 522460D A BE522460D A BE 522460DA BE 522460 A BE522460 A BE 522460A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
tractor
wheels
frame
driving
vehicle
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE522460A publication Critical patent/BE522460A/fr

Links

Classifications

    • EFIXED CONSTRUCTIONS
    • E01CONSTRUCTION OF ROADS, RAILWAYS, OR BRIDGES
    • E01CCONSTRUCTION OF, OR SURFACES FOR, ROADS, SPORTS GROUNDS, OR THE LIKE; MACHINES OR AUXILIARY TOOLS FOR CONSTRUCTION OR REPAIR
    • E01C19/00Machines, tools or auxiliary devices for preparing or distributing paving materials, for working the placed materials, or for forming, consolidating, or finishing the paving
    • E01C19/22Machines, tools or auxiliary devices for preparing or distributing paving materials, for working the placed materials, or for forming, consolidating, or finishing the paving for consolidating or finishing laid-down unset materials
    • E01C19/23Rollers therefor; Such rollers usable also for compacting soil
    • E01C19/25Rollers therefor; Such rollers usable also for compacting soil propelled by animals or vehicles
    • E01C19/255Rollers therefor; Such rollers usable also for compacting soil propelled by animals or vehicles by vehicles placed on the rolling device; provided with means for facilitating rapid road transport, e.g. retractable transport wheels

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Architecture (AREA)
  • Civil Engineering (AREA)
  • Structural Engineering (AREA)
  • Lifting Devices For Agricultural Implements (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   E. V. TWOSE LIMITED, résidant à   TIVERTO N,   Devonshire (Gde Bretagne). 



  PERFECTIONNEMENT RELATIF AUX DISPOSITIFS DE CYLINDRAGE POUR ROUTES, CHEMINS,
PISTES D'AVIATION, CHAMPS ET SOLS ANALOGUES. 



   Cette invention se rapporte à des dispositifs de cylindrage pour cylindrer les routes, les chemins, pistes d'aviation., champs, avec ou sans terbes et toute surface de sol analogue      
Suivant cette invention, ledit dispositif de cylindrage comprend un châssis reposant sur le sol par l'intermédiaire d'éléments rotatifs compre- nant au moins un cylindre compresseur; l'ensemble composé du châssis et de ses éléments rotatifs étant adapté de façon à être propulsé sur le sol par un entraînement venant du moteur d'un tracteur ou autre véhicule automobile à roues reposant sur ledit ensemble, ledit entraînement étant transmis d'une ou des deux roues motrices du tracteur ou autre véhicule automobile à roues, à un ou plusieurs des éléments rotatifs de support de l'ensemble du châssis. 



   Selon une forme généralement préférée de l'invention, tous les éléments rotatifs de support du châssis sont des cylindres. Une disposition convenable étant celle dans laquelle il y a trois de ces cylindres, un à l'a- vant du châssis et deux sur un axe commun à l'arrière de celui-ci. Le che- min cylindre par le rouleau de tête se juxtaposant et de préférence débordant les chemins cylindres par les rouleaux arrière de l'ensemble. 



   Ainsi qu'on le verra, la combinaison comprenant le dispositif de cylindrage suivant cette invention, et un tracteur ou autre véhicule automo- bile qui lui est associé, constitue effectivement un cylindre compresseur automoteur complet susceptible d'être utilisé pratiquement sur tous les sols, soit en avant,soit en arrière, à des vitesses qui peuvent varier dans de lar- ges limites, les organes de commande du véhicule automobile étant utilisés pour faire varier la vitesse et la direction de   1'entraînements   
Le freinage de cette combinaison automotrice est également pos- 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 sible par l'utilisation des freins du véhicule automobile et dans la forme généralement préférée de l'invention ci-dessus indiquée comme pouvant être employée,

   par l'usage d'un arrangement dans lequel les deux rouleaux arrière du châssis sont respectivement entraînés par les deux roues motrices du véhi- cule automobile. 



   L'action du différentiel à travers lequel l'effort moteur du véhicule automobile est transmis à ses roues (dans l'utilisation normale du véhicule sur le sol), est alors transféré aux rouleaux arrière du châssis   cylindreur   par l'intermédiaire de la liaison motrice entre les roues motri- ces du véhicule et ces rouleaux. 



   Le dispositif de cylindrage selon la présente invention (dans le cas où il serait conçu pour être utilisé avec un tracteur comme véhicule automobile de l'ensemble combiné), sera en général construit pour l'emploi avec un tracteur Standard ou un certain nombre de types de tracteurs stan- dard, ce qui aurait pour résultat qu'un fermier entrepreneur de travaux pu- blics ou autres usagers de ce genre, déjà en possession d'un tracteur de cer- tains modèles pourrait convertir immédiatement ce tracteur en un cylindre compresseur auto-propulse en le faisant simplement reposer sur le dispositif de cylindrage, objet de la présente invention et en couplant les dispositifs de transmission qui connectent la ou les roues motrices du tracteur avec le ou les éléments rotatifs supports,qui sont alors entraînés.

   (Ces éléments sup- ports étant habituellement un ou plusieurs des rouleaux de l'ensemble de   cy-   lindrage) 
L'invention sera maintenant décrite plus complètement, au moyen d'un exemple avec reports aux dessins ci-annexés, qui illustrent un dispositif de cylindrage conforme à l'invention et destiné à être utilisé avec un trac- teur comme "véhicule automobile". Dans ces dessins la figure 1 est une vue du dispositif de cylindrage avec le tracteur, qui lui est associé. Cette ap- plication étant conforme à la forme généralement préférée de l'invention ci- dessus mentionnée; la figure 2 est une vue en bout du dispositif lui-même. 



  Vu vers l'arrière de ce dispositif, la figure 3 est une vue en élévation pri- vée de certains détails de construction du dispositif, également avec son tracteur associé. 



   La figure 4 est une vue en plan correspondant, le tracteur n'é- tant pas figuré. 



   La figure 5 est une vue en plan analogue à la fig. 4 mais vue de l'avant montrant une forme modifiée du dispositif de direction qui est plus particulièrement décrit ci-après. 



   Et la figure 6 est une élévation partielle du dispositif mon- trant des modifications possibles qui seront plus particulièrement décrites plus loin. 



   Les mêmes numéros de référence s'appliquent aux mêmes pièces dans les différentes figures. 



   En se référant tout d'abord aux figures 1, 2 et 3, le châssis du dispositif consiste en un cadre rigide 1, supporté par trois cylindres 2, 3, 4. Le rouleau 2 est   à   l'avant et les rouleaux 3 et 4 à l'arrière. Le rouleau 2 est orientable pour la direction et les deux rouleaux arrière ont un axe commun en position fixe relativement au châssis. 



   Les longueurs des rouleaux et leur position relative dans le dispositif susdit sont telles que le chemin cylindre par le rouleau 2 déborde les chemins cylindres par les rouleaux arrière 3 et 4 de la manière décrite précédemment. 



   Une paire de chemins de roulement 5 et 6 s'étendent le long 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 du châssis de chaque côté de ce   derniero   Quand le tracteur est en position sur le dispositif,(ce qui signifie comme indiqué dans le texte et le résumé ci-après, la position pour laquelle les roues motrices du tracteur sont en- gagées de manière   à   entraîner les cylindres du dispositif de cylindrage). 



   Ses roues avant 7 et 8 reposent sur ces chemins de roulement étant engagées dans les gouttières étroites 9 et 10 - lesquelles servent à fixer la position des roues, déterminant par suite la position de fonction- nement du tracteur relativement au dispositif, tandis que les roues motrices (arrière) 11 et 12 du tracteur se trouvent à la verticale au-dessus de l'ar- rière du chemin de roulement (ce qui signifie l'extrémité correspondant aux rouleaux 3 et 4 de   l'ensemble').   



   Les roues motrices étant soulevées de telle façon par rapport au chemin de roulement qu'elles tournent sans toucher le chemin de roulement lui-même. 



   Dans la vue de profil des chemins.de roulement une position de ce chemin à l'avant est horizontale et une partie un peu plus longue à l'arrière est inclinée par rapport à l'horizontale descendant vers l'arriè- re du chemin de roulement comme le montre le dessin tandis qu'une troisième portion entre la partie horizontale avant et la partie descendante arrière s'incline en remontant vers l'arrière, par suite il y a virtuellement un cou- de 13 dans le profil du chemin de roulement près du milieu de sa longueur. 



   Sur ce coude, les roues arrière du tracteur montent tandis que le tracteur est amené en position sur le dispositif, par le moyen d'une paire de rampes amovibles 14 (fig. 3) partant du sol vers les chemins de rou- lement, jusqu'à l'avant de ce dernier. 



   Ces rampes peuvent former une partie amovible du dispositif et si on le désire elles peuvent être arrimées au châssis sur des supports ap- propriés. Dans le dispositif pratique décrit, elles sont portées sur la par-' tie arrière du cadre entre les deux rouleaux arrière 3 et 4. Deux tiges de protection 15 et 16 étant prévues sur le châssis, suivant la disposition in- diquée sur la fig. 2, et les rampes sont posées entre ces tiges et fixées là en position d'arrimage. 



   Comme cela a déjà été indiqué, les roues arrière du tracteur, quand ce dernier est en position de travail sur le dispositif, (cette position étant indiquée en fig. 1) sont élevées de telle façon qu'elles quittent les chemins de roulement et qu'elles peuvent tourner sans toucher ces derniers. 



   Elles sont ainsi élevées après que le tracteur a été conduit sur les chemins de la manière ci-dessus décrite, par l'élévateur hydraulique ou autre du tracteur, étant entendu que le tracteur qui est destiné à être employé avec le dispositif de cylindrage faisant l'objet de la présente inven- tion (suivant le présent dispositif de ladite invention) a été équipé d'un tel dispositif de levage. 



   Les moyens et dispositions à employer pour permettre à l'ap- pareil de levage du tracteur d'être utilisé pour amener les roues motrices à la position mentionnée, peuvent varier largement. 



   Il est indiqué comme dans le dispositif de l'invention illus- tré par les figs. de 1 à 4, un arrangement dans lequel, quand le tracteur est dans une position initiale de repos (qui sera désignée par la suite comme "la position de repos") sur les chemins de roulement 5 et 6 de l'ensemble du châssis du dispositif avec les roues arrière du tracteur aussi bien que ses roues avant, reposant sur les chemins, le carter d'essieux arrière du tracteur se trouve à la verticale d'une paire de patins en U 17 - 18 - portée par des leviers 19 et 20, pivotés à leurs extrémités avant sur des membrures 21 - 22 - qui s'élèvent du cadre rigide 1 de l'ensemble du châssis. 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 



   Ces leviers reposent normalement par leur arrière sur la péri- phérie des cylindres arrière 3 et 4, étant dans cette position pendant que le tracteur est amené sur les chemins de roulement 5 et 6 (voir fig. 2). Et lorsque le tracteur ayant atteint sa position de repos dans laquelle le car- ter d'essieux arrière se trouve à la verticale des patins   en ?   17 - 18, les leviers 19 et 20 sont alors reliés à l'élévateur hydraulique du tracteur   (fig.3);   de cette façon,ils sont élevables autour des pivots des leviers et remontent les roues arrière 11 et 12 du tracteur à la position relevée à laquelle il a été fait référence. Les leviers 19 et 20 ayant été amenés à la position re- levée, des pièces de supports 23 (fig 3) soutiennent les leviers en s'insé- rant entre ces derniers et le châssis.

   Une fois ces supports reliés et fixés en   position,le   dispositif élévateur du tracteur est relâché pour permettre au poids du tracteur, pour la partie de ce dernier qui a été supportée par l'élévateur,d'être transféré aux pièces supports 23 qui le transmettent au châssis 1. 



   Dans le dispositif pratique décrit, les leviers 19 et 20 sont reçus dans les mâchoires 24 à la partie supérieure (extrémités libres) des leviers et sont maintenus serrés dans celles-ci par la vis 2$ qui serre les mâchoires. De cette façon, une liaison solide et sûre est obtenue. 



   L'effort moteur des roues arrière 11 - 12 du tracteur dans la position de travail est transmis aux cylindres arrière 3 et 4 du châssis à travers une transmission à chaînes et pignons comprenant dans le cas de cha- que roue arrière 11 ou 12 et cylindres correspondant 3 ou 4, un pignon 26 sur la roue du tracteur, un pignon 27 sur un arbre de transmission 28 disposé trans- versalement et porté par des paliers convenables fixés au châssis, un pignon 29 sur cet arbre 28, un pignon 30 sur l'axe du cylindre 3 ou 4 et deux chai nes sans fin 31 - 32 - l'une (31) tournant autour des pignons 26 - 27 et l'au- tre (32) autour des pignons   29 - 30.   Les pignons 26 des roues arrière du trac- teur sont boulonnés sur ces dernières et constituent en fait une adjonction au tracteur,

  lui permettant d'être utilisé avec le dispositif de cylindrage objet de l'invention et la chaîne sans fin 31 est disposée autour de ces pignons après que le tracteur a été amené à sa position de repos   c'est-à-dire,   avant l'opération d'élévation des roues arrière en position de travail où elles ne sont plus en contact avec les chemins de roulement. 



   Le cylindre avant 2 du châssis est monté de façon à posséder un degré de liberté de rotation autour d'un axe vertical à l'intersection de l'axe longitudinal du cylindre et de l'axe longitudinal du châssis -ceci en vue de la direction de l'ensemble. 



   Dans ce cas pratique de l'invention (fig. 1 - Fig. 2), le cy- lindre est monté entre les bras d'un bâti en forme d'U. De la partie médiane de ce bâti, un tourillon 34 s'insère librement dans un palier vertical 35, porté par le châssis 1 sur lequel il est soudé et dont il forme une partie intégrante rigidement fixée aux longerons. La direction est transmise au rou- leau 2 depuis le volant 36 fixé à la tige de direction   37,   convenablement dis- posée pour être sous le contrôle du conducteur du dispositif, lequel s'assied sur le siège 38 du tracteur pour conduire la machine.

   La tige de direction 37 est montée convenablement dans un palier support sur le châssis 1 et dans l'arrangement décrit dans les figures 1 à 4; elle actionne le bâti 33 par une chaîne 40 arrimée à ses extrémités aux deux côtés du bâti et courant autour d'un pignon 41 fixé   à   la tige 37 et sur un pignon guide   42,   monté four, dans un palier prévu sur le châssis. 



   La tige de direction   37 est   disposée à un endroit tel qu'elle passe à travers le volant de direction du tracteur quand ce dernier est en position de travail sur le dispositif de cylindrage entre deux bras adjacents de ce volant. De cette façon, on a un arrangement grâce auquel le volant du tracteur est bloqué dans la position -marche avant, marche-arrière - tout prêt à partir quand il devra quitter le dispositif de cylindrage. 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 



   Si on le désire, un arrangement indiqué à la fig. 5 peut être employé et il est généralement préférable d'employer cette disposition suivant laquelle la fixation du rouleau 2 est telle que ce dernier a un mouvement de bascule autour d'un axe horizontale s'étendant au long d'un châssis et coupant l'axe longitudinal du cylindre à un point situé au milieu de sa longueur. 



   A cette extrémité, les paliers 43 de l'axe -du cylindre aux deux extrémités de celui-ci sont montés sur un cadre rectangulaire dans le plan de l'axe du cylindre est tourillonnés en un point médian du cadre (transver- salement au châssis) jusqu'au bâti en forme d'U 45; cedit bâti entourant la moitié supérieure du cylindre et étant rigidement relié à un pivot 46, tourillonnant dans le palier'47 du châssis et le cadre rectangulaire 44 étant manoeuvré par un mécanisme à chaîne et pignon depuis la tige de direction 48, similaire dans sa disposition et son opération à la tige de direction 37, dans la construction décrite plus haut. 



   Ladite transmission par chaîne dans la disposition de la fig.5 comprend une longueur de chaîne 49 partant d'un ancrage 50 sur le cadre rec- tangulaire 44, d'abord vers l'arrière du châssis jusqu'à un pignon 51 libre sur la tige de direction 48, puis de ce pignon elle va sur un autre pignon 52, situé sur la même ligne que le premier, transversalement au châssis et finalement vers le pignon 52p puis s'arrête à l'ancrage 53, sur le cadre rec- tangulaire 44 du côté opposé à l'ancrage 50. 



   Le pignon 52, est coaxial avec le pignon 53 auquel il est fixé, et le pignon 54 est relié par une chaîne sans fin 55, au pignon 56 coaxial avec la tige de direction 45 fixe sur cette dernière et d'un diamètre infé- rieur au pignon 54. Un tel arrangement permet, on le conçoit, une démulti- plication du mouvement'de la tige de direction 48, lorsqu'elle actionne le ca- dre rectangulaire 44. 



   Si on le désire la même disposition peut être employée dans la construction faisant l'objet des figures 1 à 4 ou vise-versa, 1 l'arran- gement indiqué dans ces figures peut être employé dans une construction par ailleurs semblables à la fig. 5. 



   Si on le veut, un engrenage de changement de vitesse peut être inséré dans la liaison entre l'une des roues motrices du tracteur et le rou- leau correspondant du dispositif de cylindrage par exemple dans l'arbre de transmission 28,les dispositifs de manoeuvre convenables étant alors prévus pour être manoeuvrés depuis le siège du conducteur du tracteur lorsque ce dernier est en position de travail. 



   Les cylindres   2-3-4   peuvent comme dans la construction dé- crite, être creux et prévus pour recevoir une charge (par exemple de l'eau ou du sable), à travers un orifice approprié, situé sur un côté du rouleau, ledit orifice étant normalement fermé par un couvercle 57, fixé par des bou- lons. 



   Une autre forme de l'invention peut être celle dans laquelle les roues motrices du tracteur en position de travail sont en contact avec les rouleaux-arrière du dispositif, la force motrice passant directement dans ce cas, des roues motrices du tracteur aux rouleaux de cylindrage, au lieu de le faire indirectement par l'intermédiaire d'éléments de transmis- sion comme dans la forme de l'invention décrite par les figures 1 et 4. 



   Suivant une autre forme de l'invention décrite à la Fig. 6, les roues motrices 11 et 12 du tracteur entraînent par friction   les'rou-   leaux de transmission 58 - 59, dont les axes sont parallèles à ceux des cylindres 3 et 4, ces rouleaux 58 - 59, tourillonnant dans des paliers fixés au châssis et entraînant les cylindres compresseurs à travers une transmis- sion par chaîne et pignon ou jeu d'engrenage analogue   60 - 61,.   

 <Desc/Clms Page number 6> 

 



   Avec un tel arrangement, il est possible de faire apparaître grâce à la configuration de la jante des roues motrices du tracteur, un cer- tain degré de vibration lors du mouvement, vibration transférée au sol par les cylindres et favorable au travail de cylindrage ainsi que les spécialistes au cylindrage le savent.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   E. V. TWOSE LIMITED, residing in TIVERTO N, Devonshire (Gde Bretagne).



  IMPROVEMENT RELATED TO CYLINDERING DEVICES FOR ROADS, ROADS,
AVIATION TRACKS, FIELDS AND SIMILAR SOILS.



   This invention relates to rolling devices for rolling roads, paths, runways, fields, with or without terbes and any similar ground surface.
According to this invention, said rolling device comprises a frame resting on the ground by means of rotating elements comprising at least one compressor cylinder; the assembly consisting of the chassis and its rotating elements being adapted so as to be propelled on the ground by a drive from the engine of a tractor or other wheeled motor vehicle resting on said assembly, said drive being transmitted from one or from the two driving wheels of the tractor or other wheeled motor vehicle, to one or more of the rotating support elements of the entire frame.



   According to a generally preferred form of the invention, all the rotating support elements of the frame are cylinders. A suitable arrangement being that in which there are three such cylinders, one at the front of the frame and two on a common axis at the rear thereof. The cylinder path by the head roller juxtaposing and preferably extending beyond the cylinder paths by the rear rollers of the assembly.



   As will be seen, the combination comprising the rolling device according to this invention, and a tractor or other motor vehicle which is associated with it, effectively constitutes a complete self-propelled compressor cylinder capable of being used on practically any ground, either forward or backward, at speeds which can vary within wide limits, the motor vehicle controls being used to vary the speed and direction of the drives
The braking of this self-propelled combination is also possible.

 <Desc / Clms Page number 2>

 possible by the use of the brakes of the motor vehicle and in the generally preferred form of the invention indicated above as being able to be employed,

   by the use of an arrangement in which the two rear rollers of the chassis are respectively driven by the two driving wheels of the motor vehicle.



   The action of the differential through which the driving force of the motor vehicle is transmitted to its wheels (in normal use of the vehicle on the ground), is then transferred to the rear rollers of the roller chassis via the drive link between the driving wheels of the vehicle and these rollers.



   The rolling device according to the present invention (in the event that it is designed for use with a tractor as a motor vehicle of the combined assembly), will in general be constructed for use with a Standard tractor or a number of types. standard tractors, which would result in a farmer, public works contractor or other such user, already in possession of a tractor of certain models, could immediately convert that tractor into an auto compressor cylinder. propels by simply making it rest on the rolling device, object of the present invention and by coupling the transmission devices which connect the drive wheel (s) of the tractor with the rotating support element (s), which are then driven.

   (These supporting elements usually being one or more of the rollers of the spinning assembly)
The invention will now be described more fully, by means of an example with transfers to the accompanying drawings, which illustrate a rolling device according to the invention and intended for use with a tractor as a "motor vehicle". In these drawings, FIG. 1 is a view of the rolling device with the tractor, which is associated with it. This application being in accordance with the generally preferred form of the invention mentioned above; Figure 2 is an end view of the device itself.



  Viewed towards the rear of this device, Figure 3 is a private elevational view of certain constructional details of the device, also with its associated tractor.



   Figure 4 is a corresponding plan view, the tractor not being shown.



   FIG. 5 is a plan view similar to FIG. 4 but seen from the front showing a modified form of the steering device which is more particularly described below.



   And FIG. 6 is a partial elevation of the device showing possible modifications which will be more particularly described later.



   The same reference numbers apply to the same parts in the different figures.



   Referring first to Figures 1, 2 and 3, the frame of the device consists of a rigid frame 1, supported by three cylinders 2, 3, 4. Roller 2 is at the front and rollers 3 and 4 in back. The roller 2 is orientable for the direction and the two rear rollers have a common axis in a fixed position relative to the frame.



   The lengths of the rollers and their relative position in the aforesaid device are such that the cylinder path by the roller 2 overflows the cylinder paths by the rear rollers 3 and 4 in the manner described above.



   A pair of raceways 5 and 6 extend along

 <Desc / Clms Page number 3>

 of the chassis on each side of the latter o When the tractor is in position on the device, (which means as indicated in the text and the summary below, the position for which the driving wheels of the tractor are engaged so as to drive the cylinders of the rolling device).



   Its front wheels 7 and 8 rest on these tracks being engaged in the narrow gutters 9 and 10 - which serve to fix the position of the wheels, thereby determining the operating position of the tractor relative to the device, while the wheels drive units (rear) 11 and 12 of the tractor are located vertically above the rear of the raceway (meaning the end corresponding to rollers 3 and 4 of the assembly ').



   The driving wheels being raised in such a way relative to the raceway that they turn without touching the raceway itself.



   In the profile view of the raceways, a position of this race at the front is horizontal and a slightly longer part at the rear is inclined with respect to the horizontal descending towards the rear of the raceway. bearing as shown in the drawing while a third portion between the front horizontal part and the rear descending part tilts upwards towards the rear, as a result there is virtually a bend 13 in the profile of the raceway near the middle of its length.



   On this bend, the rear wheels of the tractor rise while the tractor is brought into position on the device, by means of a pair of removable ramps 14 (fig. 3) starting from the ground towards the rolling tracks, up to 'in front of the latter.



   These ramps can form a removable part of the device and if desired they can be secured to the frame on suitable supports. In the practical device described, they are carried on the rear part of the frame between the two rear rollers 3 and 4. Two protective rods 15 and 16 being provided on the frame, in the arrangement shown in FIG. 2, and the ramps are placed between these rods and fixed there in the stowed position.



   As has already been indicated, the rear wheels of the tractor, when the latter is in the working position on the device, (this position being indicated in fig. 1) are raised in such a way that they leave the tracks and 'they can turn without touching them.



   They are thus raised after the tractor has been driven on the tracks in the manner described above, by the hydraulic or other lift of the tractor, it being understood that the tractor which is intended to be used with the rolling device making the The object of the present invention (according to the present device of said invention) has been equipped with such a lifting device.



   The means and arrangements to be employed in enabling the lifting device of the tractor to be used to bring the driving wheels to the position mentioned can vary widely.



   It is indicated as in the device of the invention illustrated by FIGS. from 1 to 4, an arrangement in which, when the tractor is in an initial rest position (which will be referred to hereinafter as "the rest position") on the raceways 5 and 6 of the entire chassis of the device with the rear wheels of the tractor as well as its front wheels, resting on the tracks, the rear axle housing of the tractor is located vertically by a pair of U-shoes 17 - 18 - carried by levers 19 and 20, pivoted at their front ends on frames 21 - 22 - which rise from the rigid frame 1 of the entire frame.

 <Desc / Clms Page number 4>

 



   These levers normally rest from their rear on the periphery of the rear cylinders 3 and 4, being in this position while the tractor is brought on the tracks 5 and 6 (see fig. 2). And when the tractor having reached its rest position in which the rear axle housing is vertically above the runners? 17 - 18, the levers 19 and 20 are then connected to the hydraulic lift of the tractor (fig.3); in this way, they can be lifted around the pivot points of the levers and raise the rear wheels 11 and 12 of the tractor to the raised position referred to. The levers 19 and 20 having been brought to the raised position, support pieces 23 (fig 3) support the levers by fitting between them and the frame.

   Once these supports are connected and fixed in position, the lifting device of the tractor is released to allow the weight of the tractor, for the part of the latter which has been supported by the elevator, to be transferred to the support pieces 23 which transmit it. to the chassis 1.



   In the practical device described, the levers 19 and 20 are received in the jaws 24 at the upper part (free ends) of the levers and are held clamped therein by the screw 2 $ which clamps the jaws. In this way, a strong and secure bond is obtained.



   The driving force of the rear wheels 11 - 12 of the tractor in the working position is transmitted to the rear cylinders 3 and 4 of the chassis through a chain and pinion transmission comprising in the case of each rear wheel 11 or 12 and cylinders corresponding 3 or 4, a pinion 26 on the tractor wheel, a pinion 27 on a transmission shaft 28 arranged transversely and carried by suitable bearings fixed to the frame, a pinion 29 on this shaft 28, a pinion 30 on the 'axis of cylinder 3 or 4 and two endless chains 31 - 32 - one (31) rotating around pinions 26 - 27 and the other (32) around pinions 29 - 30. Pinions 26 of the rear wheels of the tractor are bolted to the latter and in fact constitute an addition to the tractor,

  allowing it to be used with the rolling device object of the invention and the endless chain 31 is arranged around these sprockets after the tractor has been brought to its rest position, that is to say, before the operation of raising the rear wheels into the working position where they are no longer in contact with the tracks.



   The front cylinder 2 of the chassis is mounted so as to have a degree of freedom of rotation about a vertical axis at the intersection of the longitudinal axis of the cylinder and the longitudinal axis of the chassis - this in view of the steering from the whole.



   In this practical case of the invention (fig. 1 - Fig. 2), the cylinder is mounted between the arms of a U-shaped frame. From the middle part of this frame, a journal 34 fits freely into a vertical bearing 35, carried by the frame 1 on which it is welded and of which it forms an integral part rigidly fixed to the side members. The steering is transmitted to the roller 2 from the steering wheel 36 attached to the steering rod 37, suitably arranged to be under the control of the operator of the device, who sits on the seat 38 of the tractor to operate the machine.

   The steering rod 37 is suitably mounted in a support bearing on the frame 1 and in the arrangement described in Figures 1 to 4; it actuates the frame 33 by a chain 40 secured at its ends to both sides of the frame and running around a pinion 41 fixed to the rod 37 and on a guide pinion 42, mounted in a furnace, in a bearing provided on the frame.



   The steering rod 37 is disposed at a location such that it passes through the steering wheel of the tractor when the latter is in the working position on the rolling device between two adjacent arms of this steering wheel. In this way there is an arrangement whereby the tractor flywheel is locked in the position - forward, reverse - ready to go when it has to leave the cylinder device.

 <Desc / Clms Page number 5>

 



   If desired, an arrangement shown in fig. 5 can be employed and it is generally preferable to employ this arrangement whereby the fixing of the roller 2 is such that the latter has a rocking motion about a horizontal axis extending along a frame and intersecting the longitudinal axis of the cylinder at a point in the middle of its length.



   At this end, the bearings 43 of the axis -du cylinder at both ends of the latter are mounted on a rectangular frame in the plane of the axis of the cylinder is journaled at a midpoint of the frame (transversely to the frame ) up to the U-shaped frame 45; said frame surrounding the upper half of the cylinder and being rigidly connected to a pivot 46, journalled in the bearing 47 of the frame and the rectangular frame 44 being operated by a chain and pinion mechanism from the steering rod 48, similar in its arrangement and its operation at the steering rod 37, in the construction described above.



   Said chain transmission in the arrangement of FIG. 5 comprises a length of chain 49 starting from an anchor 50 on the rectangular frame 44, first towards the rear of the frame up to a free pinion 51 on the steering rod 48, then from this pinion it goes to another pinion 52, located on the same line as the first, transversely to the frame and finally to the pinion 52p then stops at the anchor 53, on the rec- tangular 44 on the side opposite to the anchor 50.



   The pinion 52 is coaxial with the pinion 53 to which it is attached, and the pinion 54 is connected by an endless chain 55 to the pinion 56 coaxial with the steering rod 45 fixed on the latter and of a smaller diameter. to the pinion 54. Such an arrangement allows, it will be appreciated, a demultiplication of the movement of the steering rod 48, when it actuates the rectangular frame 44.



   If desired the same arrangement may be employed in the construction forming the subject of Figures 1 to 4 or vice versa, the arrangement shown in these figures may be employed in a construction otherwise similar to FIG. 5.



   If desired, a speed change gear can be inserted in the connection between one of the driving wheels of the tractor and the corresponding roller of the rolling device, for example in the transmission shaft 28, the maneuvering devices suitable then being provided to be maneuvered from the tractor driver's seat when the latter is in the working position.



   The cylinders 2-3-4 can, as in the construction described, be hollow and designed to receive a load (for example water or sand), through a suitable orifice, located on one side of the roller, said orifice being normally closed by a cover 57, fixed by bolts.



   Another form of the invention may be that in which the driving wheels of the tractor in the working position are in contact with the rear rollers of the device, the driving force passing directly in this case, from the driving wheels of the tractor to the cylindrical rollers. , instead of doing so indirectly through the intermediary of transmission elements as in the form of the invention described by Figures 1 and 4.



   According to another form of the invention described in FIG. 6, the driving wheels 11 and 12 of the tractor drive by friction the transmission rollers 58 - 59, the axes of which are parallel to those of the cylinders 3 and 4, these rollers 58 - 59, journaling in bearings fixed to the frame and driving the pressure cylinders through a chain and pinion transmission or the like 60 - 61 ,.

 <Desc / Clms Page number 6>

 



   With such an arrangement, it is possible to make appear, thanks to the configuration of the rim of the driving wheels of the tractor, a certain degree of vibration during the movement, vibration transferred to the ground by the cylinders and favorable to the rolling work as well as cylinders specialists know this.


    

Claims (1)

Gomme on le conçoit, il n'est plus nécessaire dans la disposi- tion de la fig. 6, de soulever l'arrière du tracteur au-dessus des chemins de roulement 5 et 6, commé dans le cas des figures 1 et 2, car les rouleaux de transmission 58 - 59, ont leurs jantes au niveau de ces chemins de telle fagon que le tracteur une fois amené en place grâce aux rampes, les roues motrices 11 et 12 sont déjà en contact avec les rouleaux de transmission, RESUME. As will be appreciated, it is no longer necessary in the arrangement of FIG. 6, to raise the rear of the tractor above the tracks 5 and 6, as in the case of figures 1 and 2, because the transmission rollers 58 - 59, have their rims at the level of these tracks in such a way that the tractor, once brought into place thanks to the ramps, the driving wheels 11 and 12 are already in contact with the transmission rollers, ABSTRACT. Dispositif de cylindrage pour routes, chemins, pistes d'avia- tion, champs avec ou sans végétation, et autres surfaces de sol analogues, comprenant un châssis supporté par des éléments rotatifs comprenant au moins un cylindre compresseur, l'ensemble compose du châssis et de ses éléments rotatifs étant adapté de façon à être propulsé sur le sol par un entraîne- ment venant du moteur d'un tracteur ou autre véhicule automobile à roues re- posant sur ledit ensemble, ledit entraînement étant transmis d'une ou des deux roues motrices du tracteur, ou autre véhicule automobile à roues à un ou plu- sieurs des éléments rotatifs de support de l'ensemble du châssis. Rolling device for roads, paths, airways, fields with or without vegetation, and other similar ground surfaces, comprising a frame supported by rotating elements comprising at least one compressor cylinder, the assembly comprising the frame and its rotating elements being adapted so as to be propelled on the ground by a drive coming from the engine of a tractor or other wheeled motor vehicle resting on said assembly, said drive being transmitted from one or both wheels drive units of the tractor, or other motor vehicle with wheels, to one or more of the rotating support elements of the entire chassis. L'invention est en outre caractérisée par les points suivants pris isolément, ou en combinaison : 1. -,Les éléments rotatifs de support sont des rouleaux compres- seurs, trois cylindres étant prévus, un à l'avant du châssis, et deux sur un axe commun à l'arrière de celui-ci. The invention is further characterized by the following points taken individually or in combination: 1. - The rotating support elements are compression rollers, three cylinders being provided, one at the front of the frame, and two on the front. a common axis at the rear of it. 2. - Le chemin cylindre par le rouleau avant se juxtapose au minimum et déborde de préférence sur les chemins cylindres par les rouleaux latéraux arrière de l'ensemble. 2. - The cylinder path via the front roller is juxtaposed to a minimum and preferably overflows onto the cylinder paths via the rear side rollers of the assembly. 3. - Deux des éléments rotatifs de support du châssis sont en- traînés respectivement par les deux roues motrices du tracteur ou autre vé- hicule automobile à roues. L'action du différentiel à travers lequel l'ef- fort moteur du véhicule automobile ou du tracteur est transmis à ses roues dans l'utilisation normale sur le sol est alors transférée aux rouleaux arriè- re du châssis cylindreur par l'intermédiaire de la liaison motrice entre les roues motrices du véhicule et ces rouleaux. 3. - Two of the rotating chassis support elements are respectively driven by the two drive wheels of the tractor or other wheeled motor vehicle. The action of the differential through which the driving force of the motor vehicle or the tractor is transmitted to its wheels in normal use on the ground is then transferred to the rear rollers of the roller frame via the driving link between the driving wheels of the vehicle and these rollers. 4. - II est prévu sur le châssis, des chemins de roulement le long desquels le tracteur ou autre véhicule automobile est amené en position de travail. 4. - It is provided on the chassis, tracks along which the tractor or other motor vehicle is brought into the working position. 5. - Ledit tracteur ou autre véhicule automobile est:maintenu en position de travail sur le dispositif au moyen de logements pratiqués dans les chemins de roulement où s'incrustent les roues porteuses non motri- ces du véhicule. 5. - Said tractor or other motor vehicle is: maintained in the working position on the device by means of housings made in the tracks where the non-driven load wheels of the vehicle are embedded. 6. - Le dispositif de cylindrage comprend une paire de ram- pes sur lesquelles grimpe le tracteur ou autre véhicule automobile depuis le sol jusqu'aux chemins de roulement lesdites rampes pouvant être séparées du châssis, ou avoir une position d'arrimage sur celui-ci. 6. - The rolling device comprises a pair of rams on which the tractor or other motor vehicle climbs from the ground to the tracks, said ramps being able to be separated from the frame, or to have a stowed position on it. this. 7. - L'effort moteur d'une ou des roues motrices dudit trac- teur ou autre véhicule automobile est, transmis indirectement à un ou plu- sieurs éléments rotatifs de support du châssis à travers un moyen de trans- mission incorporé dans l'ensemble de ce châssis. <Desc/Clms Page number 7> 7. - The driving force of one or more driving wheels of said tractor or other motor vehicle is transmitted indirectly to one or more rotary chassis support elements through a transmission means incorporated in the chassis. whole of this chassis. <Desc / Clms Page number 7> 8. - Les moyens de transmission comprennent pour chaque élément rotatif de support du châssis, recevant l'effort d'une roue motrice du trac- teur ou autre véhicule,un pignon fixe à ladite roue, un autre pignon sur un arbre de transmission tournant dans des paliers fixés au châssis, ledit arbre entraînant à son tour des éléments rotatifs de support et une chaîne sans fin entourant les deux pignons précédents. 8. - The transmission means comprise for each rotating element of the chassis support, receiving the force of a driving wheel of the tractor or other vehicle, a pinion fixed to said wheel, another pinion on a rotating transmission shaft. in bearings fixed to the frame, said shaft in turn driving rotating support elements and an endless chain surrounding the two preceding sprockets. 9. - L'arbre de transmission est relié à l'élément rotatif de support à travers une transmission à chaîne comprenant : 1 pignon sur l'ar- bre de transmission, un pignon fixé à l'élément support rotatif et une chaî- ne sans fin, tournant autour de ces deux pignons. 9. - The transmission shaft is connected to the rotating support element through a chain transmission comprising: 1 pinion on the transmission shaft, a pinion fixed to the rotating support element and a chain endless, revolving around these two gears. 10. - La position de travail du tracteur ou autre véhicule automobile à roues relativement à l'ensemble châssis du dispositif est suréle- vée de façon à ce que les roues motrices du tracteur ou autre véhicule auto- mobile peuvent tourner sans contact avec le dispositif, des moyens étant in- corporés pour soulever l'arrière du tracteur à cet effet. 10. - The working position of the tractor or other motor vehicle with wheels relative to the frame assembly of the device is raised so that the driving wheels of the tractor or other motor vehicle can turn without contact with the device. , means being incorporated to lift the rear of the tractor for this purpose. 11. - Les moyens de surélévation du tracteur ou autre véhicu- le sont établis pour fonctionner avec le dispositif de levage hydraulique, nor- malement prévus sur ledit tracteur ou autre véhicule. 11. - The means for raising the tractor or other vehicle are established to work with the hydraulic lifting device, normally provided on said tractor or other vehicle. 12. - La surélévation du tracteur est assurée par une paire de leviers pivotant relativement au châssis et soulevant le carter d'axe des roues motrices du véhicule, lesdits leviers étant couplés au système de le- vage dudit véhicule. 12. - The lifting of the tractor is ensured by a pair of levers pivoting relative to the chassis and lifting the axle housing of the driving wheels of the vehicle, said levers being coupled to the lifting system of said vehicle. 13. - Les moyens de transmission pour chaque élément rotatif de support recevant l'effort d'une roue motrice du tracteur ou autre véhi- cule, sont constitués par un rouleau tournant dans des paliers fixés au châs- sis et reliés par une transmission à l'élément rotatif de support, la périphé- rie de la roue motrice entraînant par friction ledit rouleau. 13. - The transmission means for each rotating support element receiving the force of a driving wheel of the tractor or other vehicle, consist of a roller rotating in bearings fixed to the frame and connected by a transmission to the rotating support element, the periphery of the driving wheel frictionally driving said roller. 14. - L'entraînement des roues motrices du tracteur ou autre véhicule est transmis aux éléments rotatifs de support par friction direc- te, la périphérie de la roue motrice entraînant directement la périphérie de l'élément rotatif de support du châssis. 14. - The drive of the driving wheels of the tractor or other vehicle is transmitted to the rotating support elements by direct friction, the periphery of the driving wheel directly driving the periphery of the rotating support element of the chassis. A titre de produit industriel nouveau, tout dispositif de cy- lindrage pour routes, chemins, pistes d'aviation, champs avec ou sans végéta- tion et autres surfaces de sol analogues, tel que décrit ci-dessus. As a new industrial product, any spinning device for roads, paths, runways, fields with or without vegetation and other similar ground surfaces, as described above.
BE522460D BE522460A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE522460A true BE522460A (en)

Family

ID=157723

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE522460D BE522460A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE522460A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP3131769B1 (en) Vehicle having a chassis and a pendulum nacelle
EP0495713B1 (en) Off-road motor vehicle for a paraplegic handicapped person
FR2495089A1 (en) SMALL FOUR-WHEEL AUTOMOBILE
FR2630683A1 (en) VEHICLE FOR MOVING VEHICLES ON RAILS
FR2577506A1 (en) CRAWLER VEHICLE EQUIPPED WITH A LOW AND COMPACT ENGINE ASSEMBLY
FR2616405A1 (en) MOTORIZED TRICYCLE WITH INDEPENDENT REAR WHEELS
EP1378426B1 (en) Kit for elastomeric track for motor vehicle, and vehicle equipped with such a kit
FR2531055A1 (en) LIFTING CRANE
EP0241377B1 (en) Removable power unit and associated vehicle such as a golf caddy
FR2586774A1 (en) TRANSMISSION AND CHANGE OF SPEED FOR AGRICULTURAL TRACTOR, BY DISPLACEMENT GEAR, IN PARTICULAR FOR LAWN MOWER
FR2534213A1 (en) TRACTOR OR SIMILAR VEHICLE HAVING DRIVE AND STEERING WHEELS CONTROLLED BY ROCKETS
BE522460A (en)
FR2507135A1 (en) AGRICULTURAL TRACTOR CONTROL APPARATUS
CA2260319A1 (en) Vehicle for driving on snowy surfaces
BE891162A (en) SMALL FOUR-WHEEL AUTOMOBILE
FR2802887A1 (en) FLEXIBLE TRACK DRIVE DEVICE FOR MOTOR VEHICLE
FR2512411A1 (en) Self-steering vehicle trailer - has pair of wheels mounted on tiltable links on horizontal axle
BE515829A (en)
FR2715630A1 (en) Motorcycle and sidecar wheel transmission
FR2775247A1 (en) Bicycle with central frame forming suspension
EP0323933A1 (en) Rail-road vehicles
FR2554063A1 (en) Movable machine intended especially for agriculture
BE502564A (en)
BE544759A (en)
FR2543905A1 (en) Differential for steerable front wheels of agricultural tractor