BE521354A - - Google Patents

Info

Publication number
BE521354A
BE521354A BE521354DA BE521354A BE 521354 A BE521354 A BE 521354A BE 521354D A BE521354D A BE 521354DA BE 521354 A BE521354 A BE 521354A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
box
cover
support
box according
ear
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE521354A publication Critical patent/BE521354A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B65CONVEYING; PACKING; STORING; HANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL
    • B65DCONTAINERS FOR STORAGE OR TRANSPORT OF ARTICLES OR MATERIALS, e.g. BAGS, BARRELS, BOTTLES, BOXES, CANS, CARTONS, CRATES, DRUMS, JARS, TANKS, HOPPERS, FORWARDING CONTAINERS; ACCESSORIES, CLOSURES, OR FITTINGS THEREFOR; PACKAGING ELEMENTS; PACKAGES
    • B65D5/00Rigid or semi-rigid containers of polygonal cross-section, e.g. boxes, cartons or trays, formed by folding or erecting one or more blanks made of paper
    • B65D5/42Details of containers or of foldable or erectable container blanks
    • B65D5/44Integral, inserted or attached portions forming internal or external fittings
    • B65D5/52External stands or display elements for contents
    • B65D5/5206External stands for supporting the container in display position, e.g. easels, covers forming a support for the containers in the display position

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Cartons (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  RECIPIENT, PAR EXEMPLE BOITE EN CARTON D'ETALAGES ET DE VENTE. 



   L'invention est relative à un récipient, de préférence en carton ou analogue, par exemple une boite en carton d'étalage et de vente pour marchandises de toutes espèces. On connaît des boites en carton de ce genre qui portent sur leur face inférieure un support redresseur à charnière, rabattu à plat sur la face inférieure de la boite en carton pendant son transport, de manière qu'il prenne peu de place, et qu'il puisse être relevé pour dresser la boite en carton, de manière que celle-ci se dispose en position oblique et que les marchandises contenues dans la boite soient offertes   commodé-   ment au regard de l'acheteur quand le couvercle est ouvert.

   Il est déjà connu de construire des boites en carton de ce genre de manière   que:le   support redresseur s'ouvre et se dresse automatiquement aussit8t qu'on sort la boite de son emballage et qu'on la dépose à l'état libre, le support redresseur étant bloqué dans cette position. Dans ce but, est tendu entre le support redresseur et la boite en carton un moyen de traction élastique, par exemple un ruban en caoutchouc, qui tire le support redresseur dans sa position redressée après sa mise en liberté. Le support redresseur y consiste en deux bandes de carton ou analogue fixées à une de leurs extrémités à la face inférieure de la boite en carton, en une pièce de support et une pièce d'arrét pivotant l'une sur l'autre et pénétrant l'une dans l'autre par leurs extrémités libres de manière que leur mouvement mutuel soit limité.

   Dans des boites en carton de ce genre, il est encore nécessaire d'ouvrir le couvercle séparément et de l'amener dans la position oblique permettant un exament sans obstacle de la marchandise se trouvant dans la boite, 
Suivant l'invention, une boite de ce genre   èst   perfectionnée de manière que pendant le transport, le couvercle soit fermé et que le support redresseur repose à plat sur le fond de la boite, et, qu'on revanche, après avoir retiré la boite en carton de son emballage, le support redresseur se 'dresse automatiquement et le couvercle s'ouvre en même temps automatiquement 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 et se fixe dans une position déterminée.

   Suivant l'invention, on y'aboutit du fait que le moyen de traction est fixé d'une part au support redresseur et s'accroche d'autre part au couvercle de manière que lorsque le support redresseur rabattu à plat sur la face inférieure de la boite, ainsi que le couvercle fermé ont été libérés, le moyen de traction tire le support dans sa position redressée et le couvercle dans sa position ouverte. Le moyen de traction est de préférence adapté à une oreille fixée au couvercle. Pour éviter que, sous l'action de la traction du moyen de traction, le couvercle ne se rabatte trop en arrière, mais pour qu'il se dispose en revanche dans une position déterminée, il est recommandé d'adapter à l'oreille fixée au couvercle des épaulements d'appui qui limitent la position d'ouverture du couvercle en venant s'appuyer contre la boite.

   Ces épaulements d'appui peuvent être¯ constitués par des pattes latérales des oreilles pouvant être relevées, audessus desquelles passe le moyen de traction de manière à tirer les pattes vers le haut quand on ouvre le couvercle. La partie du support redresseur devant être fixée à la boite peut être poussée en dessous de la couche extérieure du dos de la boite et y être fixée. En outre, la pièce d'arrêt, du support redresseur, constitué de deux pièces articulées sur la boite, pivo- 
 EMI2.1 
 tant-l'une -sur l'antre .e.t guidées 'llIl6 -dans 1 , peut -gtre formée d'l1Il secteur de la pièce de support plus grande. 



   Dans une autre forme de réalisation, l'oreille fixée au couvercle s'accroche par son extrémité libre à une fente prévue dans le dos de la botte en carton, de préférence dans sa couche extérieure, et présente des épaulements latéraux qui s'appuient sur le bord de la fente quand le couvercle est ouvert. De cette façon, les pattes latérales de l'oreille deviennent inutiles et peuvent aisément être supprimées. L'invention comprend en outre, la construction du support redresseur de telle sorte qu'il ne consiste plus en deux parties, mais qu'il ne forme qu'une pièce unique.

   Conformément à l'invention, on   y   aboutit du fait que le support redresseur porte une pièce intérieure formée de deux fentes longitudinales qui se rattache au support suivant deux plis et se subdivise en deux sections suivant un pli pouvant être replié en sens opposé, le moyen de traction -étant fixé à la section tournée vers l'extrémité libre du support. Par cette construction, le support redresseur ne comprend plus qu'une pièce et n'a par conséquent plus besoin d'être fixé que sur un bord. Dans la position rabattue, il se dispose également entièrement à plat sur la face inférieure de la boite. 



  L'oreille du couvercle et la fente sur le dos de la boite ainsi que le support redresseur peuvent aisément être opposés à des boites d'étalages en carton construites de la manière usuelle. La hauteur du support redresseur peut s'adapter à des conditions particulières dans de larges limites. 



   On représente sur le dessin des exemples de réalisation de l'objet de l'invention. 



   La figure 1 représente une vue deprofil de la première forme de réalisation quand le couvercle est fermé et le support redresseur rabattu sur la face   inférieure .de   la'boite. 



   La figure 2 est une vue prise du dessus de la boite fermée; la figure 3 est une vue prise d'en dessous de la boite fermée; la figure 4 est une vue de dos de la boite en carton dressée et ouverte, et la figure 5 sa vue de profil. 



   La figure 6 représente une vue partielle du dos du second   exem--   ple de réalisation quand la boite en carton est fermée; la figure 7 est une vue partielle de profil de la boite en car- 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 ton fermée, en partie en coupe suivant la ligne   VII-VII   de la figure 6 ; la figure 8 est une vue partielle de dos de la boite en carton ouverte et dresséeet   @   la figure 9 est la vue en profil qui y correspond, en partie en coupe suivant la ligne IX-IX de la figure 8. 



   La boite d'étalage en carton 1 représentée sur les figures 1 à 5 est construite de la manière habituelle et présente un couvercle 2 pouvant se rabattreo Sur le couvercle est disposée une oreille 3 qui consiste en une partie médiane 4 et deux pattes 6 pouvant être repliées latéralement autour d'un pli   5.  La pièce médiane 4 est fixée au couvercle par collage ou bien au moyen d'agrafes de cahiers 4a tandis que les pattes 6 reposent librement sur le couvercle de manière que leurs arêtes terminales 7 devant servir d'épaulement d'appui, s'étendent le long du bord du couvercle 8 (figure 2). La pièce médiane 4 porte un dépassant 9 qui n'est pas collé'. Les pattes 6 portent chacune une entaille 10. 



   Sur le fond 1 de la boite est disposé un support redresseur en deux pièces, dont la pièce principale 11 de forme sensiblement rectangulaire, est introduite par son extrémité dans la paroi de dos de la boite formée de plusieurs couches, y est fixée, et peut tournerautour d'un pli 12 coïncidant avec le bord de la boite. Sur la pièce principale 11 est découpée une pièce d'arrêt 13 ayant la forme d'un T portant des pattes latérales 14. 



  Elle est fixée dans la position s'adaptant dans la section de la pièce principale   à   son extrémité inférieure 15 par des agrafes 16 au fond de la boîte, et peut tourner autour d'un pli 17. La pièce principale 11 présente sur ses arêtes intérieures formées par la section de la pièce d'arrêt 13 une entaille 18 de chaque côté. Dans l'entaille 18 et au-dessus du dépassant 9 de l'oreille 3 du couvercle, est accroché un ruban de caoutchouc qui pénètre également dans les entailles 10 des pattes 6 de l'oreille. 



   Pour le transport, le couvercle 2 est fermé et les pattes 6 de l'oreille 3 sont appliquées à plat sur le couvercle, de même que les pièces 11 et 13 du support redresseur le sont sur le fond du carton (figure 1), de manière que le ruban de caoutchouc 19 soit tendu. Les faces supérieure et inférieure de la boite sont représentées dans cette position des pièces sur les figures 2 et 3.

   Dans cette position, les pièces sont maintenues à l'encontre de la traction du ruban de caoutchouc par l'emballage qui n'est pas   représentéo   Si, après avoir retiré la boite de son emballage, on libère le couvercle et le support 'redresseur, le ruban de caoutchouc 19 tire le couvercle 2 et les pièces 11 et 13 du support redresseur dans la position représentée sur les figures 4 et 5 pour laquelle la boite 1 peut être disposée en position oblique conforme à la figure 5 quand le couvercle est ouvert. 



  Les pattes 6 sont alors tirées vers le haut par la traction du ruban de caoutchouc 19 et se disposent de la manière représentée sur la figure 5 pour laquelle les arêtes 7 s'appuient sur le dos de la boite. 



   Dans la forme de réalisation suivant les figures 6 à   9,   la boite d'étalage 21 construite de la manière habituelle, possède un couvercle rabattable 22. Sur ce couvercle est fixé par collage ou au moyen d'agrafes de cahiers, une oreille 23 sur laquelle sont formées deux anses 25 par des découpures latérales arquées. La pièce qui s'attache au dos de la boite d'étalage 21 porte deux épaulements latéraux 26 à partir desquels l'oreille se prolonge par une patte terminale étroite 27, qui pénètre dans une fente 28 de la couche extérieure 29 du dos de la boite. Le fond de la boite porte un support redresseur 30.

   La pièce 31 est fixée au fond de la boite par collage ou au moyen d'agrafes de cahiers et la partie restante du support peut tourner le long du pli 32 terminant la pièce 31.Une pièce intérieure 34 formée par deux fentes longitudinales 33, se raccorde au support suivant les plis 35 et 36 et est subdivisée en deux sections 38 et 39 par un pli 37 pouvant être replié en sens inverse. Le plis 36 se prolonge également au-delà de la 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 partie extérieure 40 de l'appui 30 de manière à former une pièce terminale 41 rabattable du support. Sur la pièce 39 est créée une patte de suspension 43 à travers un évidement 42A cette patte de suspension est accroché un ruban en caoutchouc   44   dont l'autre extrémité passe au-dessus de la partie inférieure de l'oreille 23 et des anses 25 dans les fentes 24.

   De cette façon, le support redresseur 30 est raccordé de façon élastique à l'oreille 23. Dans la position fermée de la boîte., les piéces sont disposées de la façon représentée sur les figures 6 et 7 au fond de la boite, à son dos et au couvercle, positions dans lesquelles elles sont maintenues par l'emballage de la boite , qui n'est pas représentée Si on libère le couvercle et le support redresseur, le ruban de caoutchouc   44   tire les pièces dans la position visible sur les figures 8 et 9 pour laquelle la boite 21 est maintenue en position oblique, représentée sur la figure 9, quand le couvercle -est-ouvert. le mouvement d'ouverture du couvercle est ainsi limité du fait que les épaulements 26 s'appuient sur l'arête de la fente 28. 



    REVENDICATIONS.   



   1.- Récipient, par exemple boite en carton pour étalage ou pour la vente, muni d'un couvercle rabattable et d'un support redresseur qui est articulé sur le fond de la boite,est soumisà l'action d'un moyen de trac-   tion   élastique, et après avoir été libéré, est tiré automatiquement par le moyen de traction dans la position redressée, caractérisé en ce que le moyen de traction est d'un côté fixé au support redresseur et s'accroche de l'autre côté au couvercle, de manière que, lorsque le support redresseur rabattu sur le fond du carton et le couvercle fermé, sont libérés, le moyen de traction tire le support dans sa position redressée et le couvercle dans sa position ouverte.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  CONTAINER, FOR EXAMPLE CARDBOARD BOX FOR DISPLAYS AND SALES.



   The invention relates to a container, preferably cardboard or the like, for example a cardboard display and sales box for goods of all kinds. Cardboard boxes of this type are known which carry on their underside a hinged straightening support, folded flat on the underside of the cardboard box during transport, so that it takes up little space, and that it can be raised to erect the cardboard box, so that the latter is disposed in an oblique position and the goods contained in the box are conveniently offered to the viewer of the purchaser when the cover is open.

   It is already known to construct cardboard boxes of this kind so that: the straightening support opens and rises automatically as soon as the box is taken out of its packaging and placed in the free state, the rectifier support being blocked in this position. For this purpose, is stretched between the straightening support and the cardboard box an elastic traction means, for example a rubber tape, which pulls the straightening support in its upright position after its release. The straightening support consists of two strips of cardboard or the like fixed at one end to the underside of the cardboard box, a support piece and a stop piece pivoting on one another and penetrating the 'one into the other by their free ends so that their mutual movement is limited.

   In cardboard boxes of this kind, it is still necessary to open the cover separately and bring it to the oblique position allowing an unimpeded examination of the goods in the box,
According to the invention, a box of this type is improved so that during transport, the cover is closed and the straightening support rests flat on the bottom of the box, and, on the other hand, after having removed the box in cardboard box of its packaging, the straightening support is automatically raised and the cover opens automatically at the same time

 <Desc / Clms Page number 2>

 and is fixed in a determined position.

   According to the invention, this results in the fact that the traction means is fixed on the one hand to the straightening support and on the other hand hooks to the cover so that when the straightening support folded flat on the underside of the box, as well as the closed lid have been released, the traction means pulls the support in its upright position and the lid in its open position. The traction means is preferably adapted to an ear attached to the cover. To prevent, under the action of the traction of the traction means, the cover from folding too far back, but so that it is placed in a specific position, it is recommended to adapt to the fixed ear the cover of the support shoulders which limit the opening position of the cover by coming to rest against the box.

   These support shoulders can be formed by lateral tabs of the ears which can be raised, above which passes the traction means so as to pull the tabs upwards when the cover is opened. The portion of the straightening bracket to be attached to the box can be pushed below the outer layer of the back of the box and secured there. In addition, the stop piece, of the straightening support, consisting of two parts articulated on the box, pivots
 EMI2.1
 both -on -on the antrum .e.t guided 'llIl6 -in 1, may -gtre formed of il1Il sector of the larger support piece.



   In another embodiment, the ear attached to the cover hooks at its free end to a slot provided in the back of the cardboard boot, preferably in its outer layer, and has side shoulders which rest on the edge of the slot when the cover is open. In this way, the side ears of the ear become unnecessary and can easily be removed. The invention further comprises the construction of the straightening support such that it no longer consists of two parts, but that it forms a single part.

   According to the invention, this is achieved by the fact that the straightening support carries an inner part formed of two longitudinal slots which is attached to the support in two folds and is subdivided into two sections along a fold that can be folded in the opposite direction, the means - being attached to the section facing the free end of the support. By this construction, the rectifier support only comprises one part and therefore no longer needs to be fixed on one edge. In the folded position, it also lies completely flat on the underside of the box.



  The ear of the cover and the slot on the back of the box as well as the straightening support can easily be opposed to cardboard display boxes constructed in the usual manner. The height of the straightening support can be adapted to particular conditions within wide limits.



   Embodiments of the object of the invention are shown in the drawing.



   Figure 1 shows a side view of the first embodiment when the cover is closed and the straightening support folded over the underside of the box.



   Figure 2 is a top view of the closed box; Figure 3 is a view taken from below of the closed box; Figure 4 is a rear view of the upright and open cardboard box, and Figure 5 its side view.



   FIG. 6 represents a partial view of the back of the second exemplary embodiment when the cardboard box is closed; Figure 7 is a partial profile view of the carbon box

 <Desc / Clms Page number 3>

 tone closed, partly in section along line VII-VII of figure 6; Figure 8 is a partial rear view of the open and erected cardboard box, and Figure 9 is the corresponding side view, partly in section taken on line IX-IX of Figure 8.



   The cardboard display box 1 shown in Figures 1 to 5 is constructed in the usual way and has a cover 2 which can be folded down. On the cover is arranged an ear 3 which consists of a middle part 4 and two legs 6 which can be folded down. folded laterally around a fold 5. The middle part 4 is fixed to the cover by gluing or else by means of notebook clips 4a while the legs 6 rest freely on the cover so that their end edges 7 to serve as bearing shoulder, extend along the edge of the cover 8 (Figure 2). The middle part 4 carries a protrusion 9 which is not glued '. The legs 6 each have a notch 10.



   On the bottom 1 of the box is disposed a rectifier support in two parts, the main part 11 of which is substantially rectangular in shape, is introduced by its end into the back wall of the box formed of several layers, is fixed there, and can turn around a fold 12 coinciding with the edge of the box. On the main part 11 is cut a stop part 13 having the shape of a T carrying side tabs 14.



  It is fixed in the position fitting in the section of the main part at its lower end 15 by staples 16 at the bottom of the box, and can rotate around a fold 17. The main part 11 has on its inner edges formed by the section of the stopper 13 a notch 18 on each side. In the notch 18 and above the protrusion 9 of the ear 3 of the cover, is hung a rubber tape which also enters the notches 10 of the tabs 6 of the ear.



   For transport, the cover 2 is closed and the tabs 6 of the ear 3 are applied flat on the cover, just as the parts 11 and 13 of the straightening support are closed on the bottom of the box (figure 1), from so that the rubber tape 19 is stretched. The upper and lower faces of the box are shown in this position of the parts in Figures 2 and 3.

   In this position, the parts are held against the traction of the rubber tape by the packaging which is not shown. If, after removing the box from its packaging, the cover and the straightening support are released, the rubber tape 19 pulls the cover 2 and the parts 11 and 13 of the straightening support in the position shown in Figures 4 and 5 for which the box 1 can be arranged in an oblique position in accordance with Figure 5 when the cover is open.



  The tabs 6 are then pulled upwards by the traction of the rubber tape 19 and are arranged in the manner shown in FIG. 5 for which the ridges 7 rest on the back of the box.



   In the embodiment according to Figures 6 to 9, the display box 21 constructed in the usual way, has a hinged cover 22. On this cover is fixed by gluing or by means of notebook staples, an ear 23 on which are formed by two handles 25 by arcuate side cutouts. The part which attaches to the back of the display box 21 carries two lateral shoulders 26 from which the ear is extended by a narrow end tab 27, which enters a slit 28 in the outer layer 29 of the back of the display. box. The bottom of the box carries a straightening support 30.

   The part 31 is fixed to the bottom of the box by gluing or by means of notebook staples and the remaining part of the support can rotate along the fold 32 ending the part 31. An inner part 34 formed by two longitudinal slots 33, is connects to the support along folds 35 and 36 and is subdivided into two sections 38 and 39 by a fold 37 which can be folded in the opposite direction. The folds 36 also extend beyond the

 <Desc / Clms Page number 4>

 outer part 40 of the support 30 so as to form a folding end piece 41 of the support. On the piece 39 is created a suspension tab 43 through a recess 42A this suspension tab is hung a rubber tape 44 whose other end passes over the lower part of the ear 23 and the handles 25 in the slots 24.

   In this way, the straightening support 30 is resiliently connected to the ear 23. In the closed position of the box., The parts are arranged as shown in Figures 6 and 7 at the bottom of the box, at its back and to the cover, positions in which they are held by the packaging of the box, which is not shown If the cover and the straightening support are released, the rubber tape 44 pulls the parts into the position shown in the figures 8 and 9 for which the box 21 is held in an oblique position, shown in Figure 9, when the cover -est-open. the opening movement of the cover is thus limited because the shoulders 26 rest on the edge of the slot 28.



    CLAIMS.



   1.- Container, for example cardboard box for display or for sale, provided with a hinged cover and a straightening support which is articulated on the bottom of the box, is subjected to the action of a trac means - elastic tion, and after being released, is pulled automatically by the traction means into the upright position, characterized in that the traction means is on one side fixed to the straightening support and hooks on the other side to the cover, so that when the straightening support folded over the bottom of the carton and the closed cover are released, the pulling means pulls the support into its upright position and the cover into its open position.


    

Claims (1)

2.- Boite suivant la revendication 1, caractérisée en ce que le moyen de traction est accroché à une oreille fixée au couvercle. 2.- Box according to claim 1, characterized in that the traction means is hooked to an ear fixed to the cover. 3. - Boite suivant les revendications 1 et 2, caractérisée en ce que l'oreille fixée au couvercle porte des épaulements d'appui qui limitent la position ouverte du couvercle en se reposant sur la boite. 3. - Box according to claims 1 and 2, characterized in that the lug attached to the cover carries bearing shoulders which limit the open position of the cover by resting on the box. 4. - Boite suivant les revendications 1 à 3, caractérisée en ce que l'oreille porte des pattes latérales pouvant être relevées et munies d'arêtes d'appui, au-dessus desquelles passe le moyen de traction de manière à tirer les pattes vers le haut quand on ouvre le couvercle. 4. - Box according to claims 1 to 3, characterized in that the ear carries side legs which can be raised and provided with bearing ridges, above which passes the traction means so as to pull the legs towards up when you open the lid. 5.- Boite suivant les revendications 1 à 4, dans laquelle le support redresseur consiste en deux pièces articulées sur la boite, pouvant pivoter 1-lune sur l'autre et guidées l'une dans l'autre, en une pièce d'appui et une pièce d'arrêt, caractérisée en ce que la pièce d'arrêt plus petite est formée par une section de la pièce de support plus grande. 5.- Box according to claims 1 to 4, wherein the straightening support consists of two parts articulated on the box, can pivot 1-moon on the other and guided one in the other, in a support part and a stopper, characterized in that the smaller stopper is formed by a section of the larger support piece. 60 - Boite suivant les revendications 1 à 3, caractérisée en ce que l'oreille fixée au couvercle pénètre par son extrémité libre dans une fente du dos de la boite et présente des épaulements latéraux qui s'appuient sur le bord de la fente quand le couvercle est ouvert. 60 - Box according to claims 1 to 3, characterized in that the ear attached to the cover penetrates by its free end into a slot in the back of the box and has lateral shoulders which rest on the edge of the slot when the cover is open. 7.- Boite d'étalage suivant la revendication 6, caractérisée en ce que le support redresseur présente unepièce intérieure formée de deux fentes longitudinales, raccordée au support suivant deux plis et subdivisée en deux sections, par un autre pli rabattable en sens inverse, le moyen de traction étant fixé sur la section tournée du côté de l'extrémité libre du support 8.- Boite d'étalage suivant les revendications 6 et 7, carac- <Desc/Clms Page number 5> térisée en ce que le pli s'étend sur toute la largeur du support redresseur. 7. A display box according to claim 6, characterized in that the straightening support has an inner part formed of two longitudinal slots, connected to the support in two folds and subdivided into two sections, by another foldable fold in the opposite direction, the pulling means being fixed on the section facing towards the free end of the support 8.- Display box according to claims 6 and 7, charac- <Desc / Clms Page number 5> terized in that the fold extends over the entire width of the straightening support.
BE521354D BE521354A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE521354A true BE521354A (en)

Family

ID=156951

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE521354D BE521354A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE521354A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
CA2274719A1 (en) Wrapping-type packaging with an integrated lateral carrying handle
FR2571949A1 (en) Folding display case having an automatic unfolding capability
FR2670182A1 (en) Box with mobile trough comprising a first-opening indicator, and blank for making such a box
BE521354A (en)
BE1011351A5 (en) Box for pastry and cakes deployable, made in blank cutting in one piece.
EP0027091B1 (en) Display case
FR2538695A1 (en) Dispenser for sheets of paper with vertical loading and front dispensing
FR2540465A3 (en) Box made of cardboard or similar material
FR2593779A1 (en) BACKGROUND COMPOSITE PACKAGING OF THE TRAY TYPE ASSOCIATED WITH A BOOTH AND A LINK BELT INTERNAL LINK
CH454013A (en) Cardboard packaging box for pastry
FR2868396A1 (en) Article e.g. cosmetic product container, packaging device, has outer envelope comprising double wall to reinforce structure of envelope, and cordon to displace article relative to envelope between top and bottom positions
FR2571701A1 (en) Box for use especially as cigarette packaging
FR2789973A1 (en) Presentation box for foodstuff sachets has cover panel with corrugated feet to align sachets
FR2564038A1 (en) Quick-opening and -closing document filing wallet
FR2605595A1 (en) Cardboard package for the packaging and display of an object such as a food product or a fragile article
BE414445A (en)
EP1057753B1 (en) Package containing a reel of sheet material
FR2723829A1 (en) Cardboard display box for e.g. dish
FR2637258A1 (en) Packages made of corrugated or compact cardboard, of variable height, with a cross-shaped cut-out, provided with special devices to ensure the closure
BE888921A (en) HINGE AND CONTAINER EQUIPPED WITH SUCH A HINGE
BE543597A (en)
FR2767307A1 (en) Box formed from single blank of cardboard material
BE639417A (en)
BE362242A (en)
FR2746074A1 (en) Folding box for packaging