BE519483A - - Google Patents

Info

Publication number
BE519483A
BE519483A BE519483DA BE519483A BE 519483 A BE519483 A BE 519483A BE 519483D A BE519483D A BE 519483DA BE 519483 A BE519483 A BE 519483A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
boot
channels
strip
ventilation
sole
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE519483A publication Critical patent/BE519483A/fr

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A43FOOTWEAR
    • A43BCHARACTERISTIC FEATURES OF FOOTWEAR; PARTS OF FOOTWEAR
    • A43B3/00Footwear characterised by the shape or the use
    • A43B3/02Boots covering the lower leg

Landscapes

  • Footwear And Its Accessory, Manufacturing Method And Apparatuses (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  BOTTES OU ARTICLES SIMILAIRES. 



   On sait que les bottes en caoutchouc ou autres matières similaires présentent l'avantage d'assurer une excellente étanchéité, mettant ainsi les pieds et la partie des jambes recouverts à l'abri des intempéries et de l'humidité extérieure. 



   Toutefois, du fait même de cette étanchéité parfaite l'humidité intérieure et notamment celle résultant de la transpiration ne peut s'évacuer à l'extérieur et reste confinée à l'intérieur de la botteAu bout d'un certain temps, l'accumulation de cette humidité rend la botte très inconfortable. 



   La présente invention a notamment pour but de remédier à cet inconvénient.\) en permettant l'évacuation de l'humidité intérieure, sans nuire pour cela à l'excellente étanchéité de la botteo 
Elle concerne à cet effet une botte ou article similaire caractérisé par un système d'aération comprenant un ou plusieurs canaux débouchant d'une part dans le logement du pied ou à proximité de ce logement et, d'autre part, à l'air libre en un point situé à une certaine hauteur du sol et de préférence à la partie supérieure de la botte, ces canaux permettant une aération qui assurer l'évacuation de l'humidité intérieure et augmente le confort, sans nuire à l'étanchéité de la botte. 



   Suivant un mode de réalisation de l'invention le système d'aération de la botte comprend deux canaux ménagés en avant et en arrière de la tige de la botte et débouchant comme indiqué   précédemment   cette disposition des canaux ayant pour effet une aération active de la botte par suite des mouvements et des déformations de la tige pendant la marche. 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



   Suivant un autre mode de réalisation de l'invention les canaux avant et arrière débouchent respectivement à l'intérieur du logement de la pointe du pied et du talon de manière à répartir l'effet d'aération dans tout le logement du pied. 



   L'invention concerne aussi un procédé pour la fabrication des canaux du système d'aération des bottes conformes à l'invention, caractérisé par ce que l'on   dispose, à   la place du canal d'aération un noyau souple tel que corde, on colle sur la botte une bande souple qui chevauche la corde dans le sens transversal, puis on retire la corde, la partie centrale de la bande, maintenue écartée de la botte par le noyau, formant le canal recherché. 



   L'invention concerne également un mode de réalisation de la botte conforme à l'un ou plusieurs des paragraphes précédents caractérisé par des moyens permettant d'écarter la plante du pied de la première de la botte, de manière à ménager un espace ou une série d'espaces dans lesquels l'air d'aération peut circuler, ce qui améliore' encore l'efficacité de l'aération. 



   La présente invention concerne également une botte ou article similaire, caractérisée en ce que les canaux du système d'aération sont formés par des bandes nervurées longitudinalement, collées à l'extérieur de la botte de façon à ce que les nervures et les bords de la bande adhèrent à la botte, tandis que la partie comprise entre les nervures reste creuse et forme canal, ce qui permet de réaliser des bottes aérées à partir de bottes ordinaires, au moyen d'opérations simples. 



   L'invention concerne également un procédé de fabrication de bottes aérées suivant lequel on lamine entre un cylindre lisse et un cylindre à gorges une masse de produit plastique pour obetnir une bande à nervures longitudinales, on découpe dans cette bande, des bandes élémentaires découpées, contre une botte fabriquée par les procédés connus, de manière à ce que les nervures soient contre la surface extérieure de la botte, et ménagent entre la bande nervurée et cette botte un canal d'aération. 



   L'invention concerne enfin, à titre du produit industriel nouveau: a) une feuille d'un produit élastique tel que le caoutchouc présentant sur une face des nervures longitudinales ménageant entre elles des canaux, b) une bande d'un produit élastique tel que le caoutchouc présentant sur une face, au moins deux nervures longitudinales ménageant entre elles un canal. 



   L'invention s'étend également aux caractéristiques décrites ciaprès et à leurs diverses combinaisons possibles. 



   Une botte conforme à l'invention est représentée à titre d'exemple non limitatif sur les dessins ci-joints dans lesquels : 
Les figures 1 et 2 sont respectivement des vues en perspective avant et arrière de la botte. 



   La figure 3 est une vue en coupe longitudinale. 



   La figure   4   est une vue d'arrière. 



   La figure 5 est une vue de dessus. 



   La figure 6 est une section par la ligne X-X ou Y-Y de la fi- 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 gure 3. 



   La figure 7 est une vue en perspective de l'extérieur de la botte. 



   La figure 8 est une vue en coupe transversale de cette botte. 



   < La figure 9 est une vue schématisée du procédé de fabrication .de la bande de caoutchouc nervurée. 



   La figure 10 montre en perspective un élément découpé de cette bande. 



   La figure 11 est une vue en coupe transversale d'un élément avant la pose sur la botte. 



   La figure 12 est une vue en coupe transversale d'un élément collé sur la botte et formant canal. 



   La figure 13 est une vue en coupe transversale de la botte avec un élément prêt à être collé. 



   La figure 14 est une vue en coupe transversale de la botte avec un élément collé et formant le canal 
Dans la botte représentée à titre d'exemple sur ces dessins, le système d'aération comprend deux canaux A-B débouchant d'une part à l'intérieur du logement du pied et d'autre part à l'air libre, à la partie supérieure de la botte. Le canal d'aération A de la pointe a son ouverture 1 ou départ sous le galon supérieur 2 du front de la botte. Il descend en ligne droite le long de la tige 3 pour aboutir à la pointe du pied. 



  Quatre orifices circulaires 4 le relient à l'intérieur de la botte au-dessus des doigts de pied. 



   Le départ ou ouverture 5 du canal d'aération du talon B se trouve à l'arrière de la botte sous le galon supérieur 1 de la tige. 



  Il descend également la tige en ligne droite peut être intérieurement relié au talon par un orifice circulaire 6. 



   Cette disposition des canaux d'aération l'un à l'avant, l'autre à l'arrière de la tige de la botte a pour effet de provoquer une aération active par suite des mouvements et des déformations multiples de la tige de la botte pendant la marche, principalement sensibles en avant et en arrière de cette tige, ont pour résultat de créer alternativement des aspirations et des refoulements d'air qui entraînent avec lui l'humidité intérieure de la botte. 



   A ces mouvements de la tige de la botte s'ajouteront d'ailleurs ceux du pied de la botte   lui-même;   qui coopère ainsi à l'aération. 



   Les canaux A-B de ce système d'aération sont ménagés extérieurement par rapport au corps de la botte de façon à ne pas gêner le confort de l'usager par des saillies internes. - 
Les canaux A-B et le système d'aération peuvent être réalisés de diverses fagons, mais notamment suivant le procédé de l'invention qui consiste à disposer tout d'abord à la place du canal à réaliser une corde formant noyau souple. 



  On colle ensuite sur la botte une bande souple 7 telle que par exemple une toile gommée qui, dans le sens transversal, chevauche la corde. 



   Une fois le collage de la bande 7 réalisé, on enlève la corde 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 en la tirant et la bande 7 reste collée sur la bande par ses parties laté-   rales,   tandis que sa partie centrale ayant pris la forme de la corde réalise le canal recherchéo La bande 7 peut encore être recouverte au moyen d'une bande ou d'une couche de revêtement 8 améliorant l'aspect et éventuellement la résistance mécanique du canal. 



   La botte conforme à l'invention est en outre munie intérieurement d'une semelle poreuse réalisée par exemple en tresse de sisaloCette semelle peut par exemple se composer d'une couche de fibres tressées dans le sens de la largeur et d'une couche supérieure tressée dans le sens de la longueur du pied. Cette semelle 9 repose sur la première et maintient le pied à une certaine distance de cette première en réalisant ainsi sous la plante du pied un espace ou une série d'espaces dans lesquels l'air d' aération peut   circuler-.   Cette semelle améliore ainsi l'efficacité de 1' aération en permettant à l'air qui rentre par le canal A de s'évacuer par le canal B et inversement au cours des mouvements de la marche.

   Elle évite en outre le contact du pied avec la première de caoutchouc et elle contribue à une démarche plus souple et plus confortable. 



   En définitive,l'ensemble de ce système d'aération est très efficace surtout pendant la marche, période pendant laquelle la transpiration est généralement la plus intenseo En effet, le mouvement et la flexion du pied et d'une partie de la botte provoquent un refoulement et une aspiration d'air à travers les canaux ainsi qu'une circulation intérieure   où   le pied reste sec et aéré. 



   Il est à remarquer enfin que cette aération ne porte en aucune façon préjudice à   l'étanchéité   de la botte puisque les canaux A-B ont leur ouverture 1 et 5 au niveau de la partie supérieure de la botte. 



   Bien entendu, l'invention n'est pas limitée à l'exemple décrit ci-dessus qui peut donner naissance à de nombreuses variantes. 



   Ainsi, on peut faire varier le nombre et l'emplacement des canaux d'aération de même que la hauteur et l'importance de la section de ces canauxEn outre, ces canaux peuvent déboucher à l'intérieur de la botte et à l'air libre, aussi bien par un seul orifice que par plusieurs orifices groupés ou convenablement répartis sur une surface étendue. 



   A titre de variante., la figure 6 bis montre une réalisation dans laquelle les canaux A-B sont ménagés sur les côtés latéraux de la botte 
Suivant une forme d'exécution de l'invention, on fabrique tout d'abord une bande A de matière élastique imperméable, telle que du caoutchouc, présentant des nervures longitudinales B ménageant entre elles des canaux C. 



   Cette bande est obtenue en laminant une masse de produit rendu plastique. entre deux cylindres D et F dont 1'un D présente en creux des gorges G dont le profil correspond à celui des nervures B. 



   On découpe dans la bande ainsi fabriquée les éléments destinés à former les canaux d'aération de la botte (figure   4)   
On encolle ces éléments du côté des nervures et on les pose sur la botte de façon à ce que les nervures se trouvent disposées longitudinalement à l'emplacement choisi pour les canaux et contre l'enveloppe extérieure de la botte (figure 5 et figure 7). 



   Les bords extérieurs de chaque côté de la bande découpée sont rabattue et collés définitivement contre l'enveloppe extérieure de la botte. 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 



  Le canal d'aération est formé par le vide ménagé entre les nervures (figure 6 et figure 8). 



   Après vulcanisation de la botte les canaux ainsi obtenus deviennent indéformables et assurent   le aération   aux emplacements choisis (figure 1). 



   Le logement du pied est ainsi aéré de façon permanente la déformation de la chaussure au cours de la marche donnant lieu à un effet d'aspiration et de refoulement favorisant   l'accès- de   l'air dans le logement du pied et son expulsion à l'extérieur. 



   Le procédé décrit ci-dessus permet de réaliser notamment les avantages techniques suivants: 
1 ) Il permet de réaliser des bottes aérées par le même procédé et au moyen des mêmes opérations que des bottes ordinaires lisses à l'extérieur. Les opérations nécessaires pour former les canaux d'aération sont réduites au découpage et au collage des éléments. 



   2 ) La fabrication de la bande à nervures dans laquelle sont découpés les éléments, est réalisée sans plus de difficultés qu'une bande lisse. Un cylindre lamineur seulement présente une gravure . 



   3 ) Le procédé s'applique aussi bien à la fabrication de bottes à hautes tiges que de chaussures basses. 



   4 ) Le procédé de l'invention qui ne comporte pas de moulage est peu coûteux et d'un grand rendement. 



   REVENDICATIONS.      



   1 ) Botte ou article similaire caractérisé par un système d'aération comprenant un ou plusieurs canaux A-B débouchant d'une part dans le logement du pied ou à proximité de ce logement, et d'autre part, à l'air libre en un point situé à une certaine hauteur du sol, ces canaux permettant une aération qui assure l'évacuation de l'humidité intérieure et augmente le confort sans nuire à l'étanchéité de la botte.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  BOOTS OR SIMILAR ARTICLES.



   It is known that rubber boots or other similar materials have the advantage of ensuring excellent sealing, thus protecting the covered feet and part of the legs from bad weather and external humidity.



   However, because of this perfect seal, the internal moisture and in particular that resulting from perspiration cannot be evacuated to the outside and remains confined inside the boot. After a certain time, the accumulation of this humidity makes the boot very uncomfortable.



   The object of the present invention is in particular to remedy this drawback. \) By allowing internal moisture to be evacuated, without thereby affecting the excellent waterproofness of the boot.
It relates to this end to a boot or similar article characterized by a ventilation system comprising one or more channels opening out on the one hand into the housing of the foot or near this housing and, on the other hand, into the open air. at a point located at a certain height from the ground and preferably at the upper part of the boot, these channels allowing ventilation which ensures the evacuation of interior humidity and increases comfort, without compromising the waterproofness of the boot .



   According to one embodiment of the invention, the ventilation system of the boot comprises two channels formed in front and behind the upper of the boot and opening out, as indicated above, this arrangement of the channels having the effect of active ventilation of the boot. as a result of movements and deformations of the rod during walking.

 <Desc / Clms Page number 2>

 



   According to another embodiment of the invention, the front and rear channels open out respectively inside the housing of the toe of the foot and of the heel so as to distribute the ventilation effect throughout the housing of the foot.



   The invention also relates to a method for the manufacture of the channels of the ventilation system of boots according to the invention, characterized in that, instead of the ventilation channel, a flexible core such as a rope is available, glue a flexible band on the boot which overlaps the rope in the transverse direction, then the rope is withdrawn, the central part of the band, kept apart from the boot by the core, forming the desired channel.



   The invention also relates to an embodiment of the boot according to one or more of the preceding paragraphs, characterized by means for moving the sole of the foot away from the insole of the boot, so as to leave a space or a series spaces in which the aeration air can circulate, which further improves the efficiency of the aeration.



   The present invention also relates to a boot or similar article, characterized in that the channels of the ventilation system are formed by longitudinally ribbed bands, glued to the outside of the boot so that the ribs and the edges of the tape adhere to the boot, while the part between the ribs remains hollow and channel-shaped, which allows ventilated boots to be made from ordinary boots, by means of simple operations.



   The invention also relates to a method of manufacturing ventilated boots according to which a mass of plastic product is rolled between a smooth cylinder and a grooved cylinder in order to obtain a strip with longitudinal ribs, and from this strip, elementary strips are cut against. a boot manufactured by the known methods, so that the ribs are against the outer surface of the boot, and form a ventilation channel between the ribbed band and this boot.



   The invention finally relates, as a new industrial product: a) a sheet of an elastic product such as rubber having on one side longitudinal ribs forming channels between them, b) a strip of an elastic product such as the rubber having on one face at least two longitudinal ribs forming a channel between them.



   The invention also extends to the characteristics described below and to their various possible combinations.



   A boot according to the invention is shown by way of nonlimiting example in the accompanying drawings in which:
Figures 1 and 2 are respectively front and rear perspective views of the boot.



   FIG. 3 is a view in longitudinal section.



   Figure 4 is a rear view.



   Figure 5 is a top view.



   Figure 6 is a section through line X-X or Y-Y of the fi

 <Desc / Clms Page number 3>

 gure 3.



   Figure 7 is a perspective view of the exterior of the boot.



   Figure 8 is a cross-sectional view of this boot.



   <Figure 9 is a schematic view of the manufacturing process of the ribbed rubber band.



   FIG. 10 shows in perspective an element cut from this strip.



   Figure 11 is a cross-sectional view of an element before fitting on the boot.



   Figure 12 is a cross-sectional view of an element glued to the boot and forming a channel.



   Figure 13 is a cross-sectional view of the boot with an element ready to be glued.



   Figure 14 is a cross-sectional view of the boot with an element glued and forming the channel
In the boot shown by way of example in these drawings, the ventilation system comprises two channels AB opening out on the one hand inside the housing of the foot and on the other hand into the open air, at the upper part. of the boot. The ventilation channel A of the toe has its opening 1 or start under the upper braid 2 of the front of the boot. It descends in a straight line along rod 3 to end at the tip of the foot.



  Four circular holes 4 connect it to the inside of the boot above the toes.



   The start or opening 5 of the heel ventilation channel B is located at the rear of the boot under the upper strip 1 of the upper.



  It also descends the upper in a straight line can be internally connected to the heel by a circular hole 6.



   This arrangement of the ventilation channels one at the front and the other at the rear of the boot upper has the effect of causing active ventilation as a result of the movements and multiple deformations of the boot upper. during walking, mainly sensitive in front and behind this rod, have the result of alternately creating air aspirations and expulsions which carry with it the interior humidity of the boot.



   In addition to these movements of the upper of the boot, those of the foot of the boot itself will be added; which thus cooperates with ventilation.



   The A-B channels of this ventilation system are provided on the outside of the body of the boot so as not to hamper the comfort of the user by internal projections. -
The channels A-B and the aeration system can be produced in various ways, but in particular according to the method of the invention which consists in placing first of all in place of the channel to be produced a cord forming a flexible core.



  A flexible strip 7 is then glued onto the boot, such as for example a rubberized canvas which, in the transverse direction, overlaps the cord.



   Once the tape 7 has been glued, the rope is removed

 <Desc / Clms Page number 4>

 by pulling it and the strip 7 remains stuck to the strip by its lateral parts, while its central part having taken the form of the cord forms the desired channel. The strip 7 can still be covered by means of a strip or d a coating layer 8 improving the appearance and possibly the mechanical resistance of the channel.



   The boot according to the invention is also provided internally with a porous sole made for example of sisalo braid This sole can for example consist of a layer of fibers braided in the direction of the width and of a braided upper layer in the direction of the length of the foot. This sole 9 rests on the insole and maintains the foot at a certain distance from the insole, thus providing a space or a series of spaces under the sole of the foot in which the ventilation air can circulate. This sole thus improves the efficiency of ventilation by allowing the air which enters through channel A to escape through channel B and vice versa during the movements of walking.

   It also prevents contact of the foot with the rubber insole and contributes to a smoother and more comfortable gait.



   Ultimately, the whole of this ventilation system is very effective, especially during walking, a period during which perspiration is generally the most intense. Indeed, the movement and flexion of the foot and part of the boot cause a delivery and suction of air through the channels as well as internal circulation where the foot remains dry and ventilated.



   Finally, it should be noted that this ventilation in no way prejudices the tightness of the boot since the channels A-B have their openings 1 and 5 at the level of the upper part of the boot.



   Of course, the invention is not limited to the example described above which can give rise to many variants.



   Thus, the number and location of the aeration channels can be varied as well as the height and size of the cross section of these channels. In addition, these channels can lead to the inside of the boot and to the air. free, both by a single orifice and by several orifices grouped or suitably distributed over an extended surface.



   As a variant, FIG. 6 bis shows an embodiment in which the channels A-B are provided on the lateral sides of the boot
According to one embodiment of the invention, a strip A of impermeable elastic material, such as rubber, having longitudinal ribs B forming between them channels C.



   This strip is obtained by rolling a mass of product made plastic. between two cylinders D and F, one of which has hollow grooves G whose profile corresponds to that of the ribs B.



   The elements intended to form the ventilation channels of the boot are cut from the strip thus manufactured (figure 4)
These elements are glued on the side of the ribs and placed on the boot so that the ribs are arranged longitudinally at the location chosen for the channels and against the outer shell of the boot (figure 5 and figure 7) .



   The outer edges of each side of the cut strip are folded down and permanently glued against the outer shell of the boot.

 <Desc / Clms Page number 5>

 



  The aeration channel is formed by the vacuum formed between the ribs (figure 6 and figure 8).



   After vulcanization of the boot, the channels thus obtained become undeformable and provide ventilation at the selected locations (figure 1).



   The housing of the foot is thus permanently ventilated the deformation of the shoe during walking giving rise to a suction and discharge effect favoring the access of air in the housing of the foot and its expulsion to the foot. 'outside.



   The process described above makes it possible in particular to achieve the following technical advantages:
1) It makes it possible to make ventilated boots by the same process and by means of the same operations as ordinary boots smooth on the outside. The operations required to form the ventilation channels are reduced to cutting and gluing the elements.



   2) The production of the ribbed strip from which the elements are cut is carried out without more difficulty than a smooth strip. Only one rolling roll has an engraving.



   3) The process is applicable both to the manufacture of boots with high uppers and to low shoes.



   4) The method of the invention which does not include molding is inexpensive and of high yield.



   CLAIMS.



   1) Boot or similar article characterized by a ventilation system comprising one or more channels AB opening on the one hand in the housing of the foot or near this housing, and on the other hand, in the open air at a point located at a certain height from the ground, these channels allow ventilation which ensures the evacuation of interior humidity and increases comfort without compromising the waterproofness of the boot.


    

Claims (1)

2 ) Botte conforme à la revendication 1, caractérisé par ce que le système d'aération de la botte comprend deux canaux A-B ménagés en avant et en arrière de la tige de la botte et débouchant comme indiqué précédemment, cette disposition des canaux ayant pour effet une aération active de la botte par suite des mouvements et des déformations de la tige pendant la marche. 2) Boot according to claim 1, characterized in that the ventilation system of the boot comprises two channels AB formed in front and behind the upper of the boot and opening out as indicated above, this arrangement of the channels having the effect active ventilation of the boot as a result of movements and deformations of the upper during walking. 3 ) Botte conforme à la revendication 2, caractérisée par ce que les canaux avant A et arrière B débouchent respectivement à l'intérieur du logement de la pointe du pied et du talon, de manière à répartir l'effort d'aération dans tout le logement du pied. 3) Boot according to claim 2, characterized in that the front A and rear B channels open out respectively inside the housing of the toe and heel, so as to distribute the ventilation force throughout the foot housing. 4 ) Botte conforme aux revendications de 1 à 3 caractérisé par ce que les canaux A-B débouchent dans le logement du pied par un ou plusieurs orifices, ce qui présente dans ce dernier cas l'avantage de mieux répartir l'aération. 4) Boot according to claims 1 to 3 characterized in that the channels A-B open into the housing of the foot through one or more orifices, which in the latter case has the advantage of better distributing the ventilation. 5 ) Botte conforme à la revendication 1, caractérisée par ce que les canaux A-B sont ménagés extérieurement par rapport au corps de la botte de manière à ne pas gêner le confort. <Desc/Clms Page number 6> 5) Boot according to claim 1, characterized in that the channels A-B are formed externally relative to the body of the boot so as not to interfere with comfort. <Desc / Clms Page number 6> 6 ) Procédé de fabrication de bottes conformes aux revendications de 1 à 5, caractérisé par ce que l'on dispose à la place du canal d'aération un noyau souple tel que corde, on colle sur la botte une bande souple (7) qui chevauche la corde dans le sens transversal, puis on retire la corde, la partie centrale de la bande, maintenue écartée de la botte par le noyau, formant le canal recherché. 6) A method of manufacturing boots according to claims 1 to 5, characterized in that one has in place of the ventilation channel a flexible core such as rope, one sticks on the boot a flexible strip (7) which overlaps the rope in the transverse direction, then the rope is removed, the central part of the band, kept away from the boot by the core, forming the desired channel. 7 ) Procédé conforme à la revendication 6, caractérisé par ce qu'on revêt la bande (7) servant à former le canal avec une bande (8) ou une couche de revêtement. 7) Process according to claim 6, characterized in that the strip (7) serving to form the channel is coated with a strip (8) or a coating layer. 8 ) Botte conforme à la revendication 1 caractérisée par des moyens permettant d'écarter la plante du pied de la première de la botte, de manière à ménager un espace ou une série d'espaces dans lesquels l'air d'aération peut circuler,ce qui améliore encore l'efficacité de l'aération. 8) Boot according to claim 1 characterized by means for removing the sole of the foot from the insole of the boot, so as to provide a space or a series of spaces in which the ventilation air can circulate, which further improves the efficiency of ventilation. 9 ) Botte conforme à la revendication 8, caractérisée par ce que les moyens pour écarter la plante du pied de la première de la botte sont constitués par une semelle poreuse (9) reposant sur la première de la botte. 9) Boot according to claim 8, characterized in that the means for removing the sole of the foot from the sole of the boot are constituted by a porous sole (9) resting on the sole of the boot. 10 ) Botte conforme à la revendication 8, caractérisée par ce que les moyens pour écarter la plante du pied de la première de la botte sont constitués par une semelle en tresse de fibres végétales . 10) Boot according to claim 8, characterized in that the means for moving the sole of the foot away from the insole of the boot consist of a sole made of a braid of plant fibers. 11 ) Botte ou article similaire, conforme à la revendication 1, caractérisée par ce que les canaux du système d'aération sont formés par des bandes nervurées longitudinalement, collées à l'extérieur de la botte de façon à ce que les nervures et les bords de la bande adhèrent à la botte, tandis que la partie comprise entre les nervures reste creuse et forme canal, ce qui permet de réaliser des bottes aérées à partir de bottes ordinaires, au moyen d'opérations simples 12 ) Procédé de fabrication de bottes aérées notamment conformes à la revendication 11 , caractérisé par ce qu'on lamine entre un cylindre lisse et un cylindre à gorges une masse de produit plastique pour obtenir une bande à nervures longitudinales, on découpe dans cette bande, des bandes élémentaires à nervures longitudinales, on colle ces bandes élémentaires découpées, 11) Boot or similar article, according to claim 1, characterized in that the channels of the ventilation system are formed by strips ribbed longitudinally, glued to the outside of the boot so that the ribs and the edges of the tape adhere to the boot, while the part between the ribs remains hollow and channel-shaped, which allows ventilated boots to be made from ordinary boots, by means of simple operations 12) A method of manufacturing ventilated boots in particular according to claim 11, characterized in that a mass of plastic product is rolled between a smooth cylinder and a grooved cylinder to obtain a strip with longitudinal ribs, is cut from this strip, elementary strips with longitudinal ribs, these cut elementary strips are glued, contre une botte fabriquée par les procédés connus, de manière à ce que les nervures soient contre la surface extérieure de la botte, et ménagent entre la bande nervurée et cette botte un canal d'aéra- tiono 13 ) Procédé conforme à la revendication 12 , caractérisé par ce qu'on découpe la bande élémentaire de façon à ce que cette bande présente des bords longitudinaux de part et d'autre des nervures, et on colle ces bords contre la face extérieure de la botte, en les déformant. against a boot manufactured by the known methods, so that the ribs are against the outer surface of the boot, and leave between the ribbed strip and this boot an air duct. 13) Method according to claim 12, characterized in that the elementary strip is cut so that this strip has longitudinal edges on either side of the ribs, and these edges are glued against the outer face of the boot, by deforming them. 14 ) Une feuille d'un produit élastique, pour la mise en oeuvre du procédé conforme aux revendications 12 et 13, cette feuille présentant sur une face des nervures longitudinales ménageant entre elles des canaux. 14) A sheet of an elastic product, for the implementation of the method according to claims 12 and 13, this sheet having on one face longitudinal ribs forming channels between them.
BE519483D BE519483A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE519483A true BE519483A (en)

Family

ID=155697

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE519483D BE519483A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE519483A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0804103B1 (en) Shoe assembly method
EP0114848B1 (en) Removable inner soles
FR2486778A1 (en) TONGUE FOR SHOES, IN PARTICULAR SPORTS AND SHOES COMPRISING SUCH A TAB
EP2670268A1 (en) Shoe having an improved upper
CH670037A5 (en)
EP2132998A1 (en) Innerboot for a sports shoe
FR2484215A1 (en) Process for making plastics sports shoe - has bands of plastics material mounted on to supple sock fitted on core
EP2162030B1 (en) Item of footwear with ventilated sole
BE519483A (en)
FR2709047A1 (en) Novel article of footwear with a thermoformed sole and method for manufacturing it
CH693622A5 (en) Sports shoe, in particular for gliding sports.
FR2823648A1 (en) SHOE SOLE
WO2017125676A1 (en) Footwear sole
FR2863458A1 (en) Reinforced sole and heel for footwear has slender reinforcing elements extending to at least half thickness of flexible sole material in which they are embedded
EP0016891A1 (en) Process for manufacturing sports shoes and shoes so manufactured
FR2628300A1 (en) Moulded PVC shoe sole with insert of softer lighter material EVA - for reduced wt. and enhanced comfort
FR2707464A1 (en) Improvement to articles of footwear
FR2737394A1 (en) SHOE FOR THE PRACTICE OF A SPORTS SPORT
FR2695809A1 (en) Footwear sole - comprises flat layer of material with transverse hollow tubular elements attached to underside
FR3107435A3 (en) Ventilated shoe
FR2649595A1 (en) Article of footwear with aeropneumatic (aircushion) sole
EP2709477A1 (en) Ventilated shoe having an air inlet in the upper portion
WO1999003671A1 (en) Footwear item, moulding device used for making same and manufacturing method
CH319922A (en) Boot and process for the manufacture of this boot
EP0774216A1 (en) Improved footwear and method of making the same