BE518670A - - Google Patents

Info

Publication number
BE518670A
BE518670A BE518670DA BE518670A BE 518670 A BE518670 A BE 518670A BE 518670D A BE518670D A BE 518670DA BE 518670 A BE518670 A BE 518670A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
drum
air
crusher
crusher according
sorting
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE518670A publication Critical patent/BE518670A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B02CRUSHING, PULVERISING, OR DISINTEGRATING; PREPARATORY TREATMENT OF GRAIN FOR MILLING
    • B02CCRUSHING, PULVERISING, OR DISINTEGRATING IN GENERAL; MILLING GRAIN
    • B02C17/00Disintegrating by tumbling mills, i.e. mills having a container charged with the material to be disintegrated with or without special disintegrating members such as pebbles or balls
    • B02C17/18Details

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Food Science & Technology (AREA)
  • Disintegrating Or Milling (AREA)
  • Combined Means For Separation Of Solids (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  BROYEUR A TAMBOUR. 



   La présente invention a trait à un broyeur à tambour qui peut être équipé ou non d'un séparateur à vent. L'alimentation du broyeur à tambour en matière à broyer peut se faire avec un dispositif connu quelconque utilisant des moyens mécaniques ou   pneumatiques.   



   L'invention consiste en premier lieu en ce qu'on a disposé une buse d'air pour l'admission séparée de l'air de triage au voisinage du dispositif d'alimentation en matière du tambour broyeur et, de préférence, au-dessous de ce dispositif. Ce courant d'air de triage a pour effet que la matière à broyer introduite dans le tambour broyeur se trouve répartie en se classant sur la longueur de ce tambour d'une façon correspondant à sa position granulo-   métrique,   de telle manière qu'à chaque grosseur de grain de la matière à broyer soit conjugué un trajet de broyage dans le tambour adapté à cette grosseur de grain.

   Ainsi, les gros grains doivent être   soumisrà   l'action de broyage directement, autant que possible, après leur introduction dans le tambour, de manière que la longueur totale du tambour soit disponible pour cette fraction de la matière à broyer. La matière à broyer qui se présente à l'álimentation du tambour broyeur déjà à l'état assez fin doit, par contre, être entraînée assez loin dans l'intérieur du tambour broyeur par le courant d'air de triage. 



   Cette façon de procéder a pour but que le broyeur   à   tambour ne soit plus chargé par la matière à broyer que dans la mesure nécessaire suivant la composition granulométrique de chaque cas de la matière à broyer. 



   Il est déjà connu d'alimenter le tambour broyeur en matière à broyer directement par un courant d'air. Dans ce cas, le courant d'air doit être calculé pour vaincre les frottements entre la matière à broyer chargée et le   conduit@d'alimentation   de transport allant au broyeur à tambour. C'est la raison pour laquelle une telle disposition ne permet, pas, comme la présente 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 -invention, de régler le courant d'air exclusivement suivant les exigences de l'action de triage exposée-de la matière à broyer à l'intérieur du tambour broyeur 
Afin d'obtenir le triage le plus efficace possible, il est avantageux que- la largeur de la buse d'air de triage corresponde au moins à la largeur du courant d'alimentation en matière débité par le dispositif fournisseur. 



  La buse d'air de triage peut avantageusement présenter une section rectangulaire et il est utile de prévoir un dispositif pour la variation de la distance en hauteur entre le dispositif d'alimentation en matière et la buse d'air de triage. On peut aussi produire une modification de la hauteur de la section de sortie de la buse, par exemple, par la permutation de buses correspondantes de formes différentes. Il est également possible de modifier l'inclinaison du couloir d'alimentation de matière et on peut enfin employer un dispositif pour faire varier la quantité d'air de triage passant par la buse. 



   Le but de tous ces dispositifs est de pouvoir adapter avec la plus grande précision l'air de triage qui est amené au tambour séparément de   l'aLi-   mentation en matière, dans chaque cas suivant la nature, la composition granulométrique et la teneur en humidité de la matière à broyer pour obtenir un bon effet de triage. Le couloir oscillant bien connu constitue un dispositif d'alimentation en matière particulièrement approprié, parce qu'il permet de régler le débit avec une grande précision et indépendamment du réglage du courant d'air de triage. 



   Il est avantageux de grouper le dispositif d'alimentation en matière, le couloir d'alimentation en matière et la buse d'air de triage dans un carter fermé, qui est relié au broyeur d'une manière aussi étanche que possible à l'air. Dans ce cas, l'étanchéité de l'ouverture d'entrée de la matière chargée peut être assurée par la matière même. 



   Si l'on incorpore un séparateur à vent dans un broyeur à tambour de ce genre, il est en outre avantageux, suivant l'invention, que l'ouverture pour le courant d'air de séparation entoure, en forme d'anneau, celle cu courant d'air d'amenée de matière. De cette manière, le courant d'air de séparation exerce son effet de façon que l'effet désiré de classement du courant d'air de triage ne soit pas influencé désavantageusement. Un appareil directeur peut être conjugué au canal d'air annulaire destiné au courant d'air de séparation. La conformation des sections du canal d'air annulaire est faite avantageusement de manière qu'une détente appropriée du courant d'air de séparation se produise lors de l'entrée de l'air de séparation dans le tambour broyeur. 



   Le courant d'air de séparation a pour but de retirer immédiatemen t du broyeur la matière qui a été réduite à la finesse désirée et, en outre, le courant d'air de séparation a pour rôle d'évacuer du broyeur la fraction de la matière qui présenterait déjà la finesse désirée lors de l'introduction dans le broyeur, sans que cette fraction de matière soit pratiquement soumise à l'action de broyage par les outils broyants, le remplissage en corps de broyage ou autres éléments. 



   L'invention propose aussi des moyens pour dégager l'ouverture de sortie du courant d'air de séparation au canal d'air annulaire de la matière à broyer même. A cet effet, des moyens de transport participant à la rotation du tambour du broyeur sont recommandés. Ces moyens de transport peuvent être conformés comme aubes directrices pour l'air de séparation et l'orientation de ces aubes se fait de préférence de la manière qu'un mouvement de torsion en sens opposé à la rotation du tambour est impriméà   l'ai   de séparation. 



   D'autres détails de l'invention ressortent des exemples de réalisation représentés aux dessins annexés. 



   La figure 1 est une coupe-élévation d'un dispositif d'alimentation de matière pour un tambour broyeur comportant un dispositif d'amenée d'air de triage. 



   Les figures 2 et 3 sont une coupe longitudinale et une vue de face 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 du couloir d'alimentation en matière et de la buse d'air de triage. 



   Les figures 4 et 5 sont une coupe longitudinale et une vue de face d'un appareil directeur pour le courant d'air de séparation. 



   Les figures 6 et 7 sont également une coupe longitudinale et une vue de face de la disposition suivant les figures   4   et 5, selon une variante de réalisation. 



   La figure 8 est un développement d'une partie de l'appareil   direa-   teur avec la partie adjacente de l'enveloppe en spirale. 



   La figure 9 est une coupe longitudinale de l'extrémité du côté d'a- limentation d'un tambour broyeur suivant un autre exemple de réalisation. 



   La figure 10 est un développement d'une coupe suivant la ligne A-B de la figure 9. 



   Suivant la figure 1, on a disposé un carter 2 à l'extrémité d'ali- mentation 1 du tambour broyeur, non représenté, ce carter étant relié au tam- bour broyeur d'une façon aussi étanche à l'air que possible. Au-dessus de ce carter 2 se trouve la trémie d'alimentation 3 pour la matière à broyer. 



   La roue à augets est disposée au-dessous de cette trémie 3 et constitue le dispositif d'alimentation. La matière d'alimentation est amenée de la roue à augets 4 par le couloir 5 dans le tambour broyeur. La buse à air de triage 6 se trouver avec le tube de pression d'air 7, au-dessous du couloir
5. Le dispositf d'alimentation avec le couloir d'alimentation et la buse d'air de triage sont donc groupés dans le carter 2 en formant un bloc. La matière à broyer 8 se trouvant dans la trémie 3 assure l'étanchéité par rapport à l'air atmosphérique à l'entrée de la matière dans le broyeur. 



   Les figures 2 et 3 montrent, à plus grande échelle, le couloir d'alimentation 5 et la buse d'air de triage 6, 7. On voit par la figure 3 que la buse d'air de triage présente une section rectangulaire et qu'elle est un peu plus large que la largeur du couloir d'alimentation 5. 



   Un dispositif selon la figure 1 peut alors être introduit dans l'ouverture centrale 9 de la tête du broyeur suivant les figures 4 et 5 ou 6 et 7 respectivement. Dans ces figures, l'extrémité d'entrée du tambour broyeur est désignée par le chiffre de référence 10. 



   Suivant les figures 4 et 5, à cette extrémité 10 du tambour broyeur se raccorde un appareil directeur 11, pour l'air de séparation, qui est relié à l'extrémité du tambour broyeur à l'aide d'un joint à labyrinthe 12. L'enveloppe de l'appareil directeur 11 est munie d'aubes 13, dont un détail est représenté en développement à la figure 8. On voit que la section de   l'en -   loppe de l'appareil directeur s'ouvre en forme de cône vers l'intérieur du tambour broyeur. 



   Une enveloppe en spirale   14   est raccordée à l'enveloppe de l'appareil directeur Il. L'air de séparation est introduit, par la tubulure de refoulement 15, dans l'enveloppe en spirale 14, où s'effectue la détente de l'air de séparation, qui traverse le broyeur à l'état détendu en suivant un trajet hélicoïdal par suite de l'inclinaison des aubes 13. Suivant les figures 4 et 5, la hauteur axiale de l'enveloppe en spirale 14 augmente dans le sens de l'écoulement de l'air de séparation. 



   La forme de réalisation suivant les figures 6 et 7 concorde essentiellement avec la forme de réalisation suivant les figures 4 et 5, avec la différence que la tubulure de refoulement 16, pour l'air de séparation, débouche dans une enveloppe 17, dont la largeur considérée dans le sens de l'axe du broyeur reste constante, tandis que l'étendue radiale diminue progressivement jusqu'à 0 dans le sens d'écoulement du courant d'air de séparation. 



   Dans la réalisation suivant la figure 9, le broyeur à tambour est constitué par l'enveloppe du tambour 18, représentée partiellement, qui est montée sur des couronnes de roulement et commandée par une couronne dentée d'une manière connue. Ces détails ne faisant pas l'objet de l'invention, ne 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 sont pas représentés sur le dessin. L'enveloppe de tambour 18 se termine par une section de tambour conique 19, qui est raccordée par le joint d'étanchéité 20 à la tête fixe 21 du broyeur. 



   La tête de broyeur   21,   qui est supportée par le pied 22, est constituée par   uhe   enveloppe d'amenée d'air 23 en forme de spirale et la conduite d'amenée d'air y afférente 24. L'enveloppe d'amenée d'air 23 ménage une ouverture centrale 25, dans laquelle on peut monter, par exemple, le dispositif d'alimentation en matière avec la buse d'air de triage selon la figure 1. 



   Des aubes directrices 26 sont montées dans la section conique 19 du tambour La figure 10 montre une coupe développée de ces aubes. La flèche en traits forts de la figure 10 indique le sens de rotation du tambour 18. Les aubes directrices 26 étant solidaires de la section de tambour 19, elles tournent dans le même sens de rotation pendant la marche du broyeur. 



  Les flèches en traits interrompus de la figure 10 indiquent le trajet de l'air de séparation venant du dispositif d'amenée d'air et passant par les aubes directrices 26. 



   Lorsque le broyeur est arrêté, le remplissage, composé des corps broyants et de la matière à broyer, atteint un certain niveau dans le tambour 18 et remplit plus ou moins la partie inférieure de la section conique 19 du tambour; il se peut alors qu'il bouche au moins partiellement et au bord inférieur l'ouverture de sortie de l'air de séparation, et, en particulier, 1' ouverture de sortie du canal conique d'amenée d'air 27. Lorsqu'on met le broyeur en marche, les aubes directrices 26 assurent le transport du remplissage se trouvant à la portée de ces aubes directrices en direction du tambour.

   La forme conique de la section 19 du tambour contribue particulièrement à dégager effectivement l'ouverture de sortie du dispositif d'amenée d'air de séparation du remplissage du broyeur, de manière que l'air de séparation puisse entrer dans le tambour 18 sans être gêné par le remplissage du broyeur. 



   La figure 10 montre par ailleurs que l'orientation choisie des aubes directrices 26 imprime une torsion à l'air de séparation introduit dans le broyeur par le dispositif d'amenée d'air, cette torsion de l'air de séparation a pour effet que cet air est amené au tambour 18 suivant un trajet en forme de spirale, de sorte que cette   torsion   est opposée au sens de rotation du tambour. De ce fait, on crée des conditions particulièrement favorables pour que l'air de séparation balaie la section du tambour 18 de manière que les fractions suffisamment réduites de la matière à broyer soient effectivement évacuées du broyeur par ce courant d'air de séparation. 



   Autant qu'on fait fonctionner le broyeur à tambour avec séparation pneumatique, il peut travailler également de préférence en équi-courant suivant le principe d'une installation de broyage et séchage utilisant de l'air ou d'autres fluides gazeux comme agents de séchage. L'air de triage et 1'air de séparation peuvent également être utilisés à cette fin. 



   REVENDICATIONS.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  DRUM CRUSHER.



   The present invention relates to a drum mill which may or may not be equipped with a wind separator. The feeding of the drum mill with material to be ground can be done with any known device using mechanical or pneumatic means.



   The invention consists firstly in that an air nozzle is arranged for the separate admission of sorting air in the vicinity of the material supply device of the grinding drum and, preferably, below. of this device. This sorting air current has the effect that the material to be ground introduced into the grinding drum is distributed by classifying itself over the length of this drum in a manner corresponding to its granulometric position, so that each grain size of the material to be ground is combined with a grinding path in the drum adapted to this grain size.

   Thus, coarse grains should be subjected to the grinding action directly, as much as possible, after their introduction into the drum, so that the full length of the drum is available for that fraction of the material to be ground. On the other hand, the material to be ground which is fed to the grinding drum, already in a fairly fine state, must be carried far enough into the interior of the grinding drum by the sorting air stream.



   The purpose of this procedure is for the drum mill to be no longer loaded with the material to be ground except to the extent necessary according to the particle size composition of each case of the material to be ground.



   It is already known to feed the grinding drum with material to be ground directly by a stream of air. In this case, the air flow must be calculated to overcome the friction between the charged ground material and the transport feed line to the drum mill. This is the reason why such a provision does not allow, like the present

 <Desc / Clms Page number 2>

 -invention, to regulate the air flow exclusively according to the requirements of the exposed sorting action of the material to be ground inside the grinding drum
In order to achieve the most efficient sorting possible, it is advantageous that the width of the sorting air nozzle corresponds at least to the width of the material feed stream discharged by the supply device.



  The sorting air nozzle can advantageously have a rectangular cross section and it is useful to provide a device for varying the height distance between the material supply device and the sorting air nozzle. It is also possible to produce a change in the height of the outlet section of the nozzle, for example, by the permutation of corresponding nozzles of different shapes. It is also possible to modify the inclination of the material feed passage and finally it is possible to use a device to vary the quantity of sorting air passing through the nozzle.



   The aim of all these devices is to be able to adapt with the greatest precision the sorting air which is supplied to the drum separately from the material supply, in each case according to the nature, the particle size composition and the moisture content. of the material to be ground to obtain a good sorting effect. The well-known oscillating corridor constitutes a particularly suitable material supply device, because it makes it possible to regulate the flow rate with great precision and independently of the regulation of the sorting air flow.



   It is advantageous to group the material supply device, the material supply passage and the sorting air nozzle in a closed housing, which is connected to the mill as airtight as possible. . In this case, the sealing of the inlet opening of the loaded material can be ensured by the material itself.



   If a wind separator is incorporated in such a drum mill, it is further advantageous according to the invention that the opening for the separation air stream surrounds, in the form of a ring, that cu air flow of material supply. In this way, the separating air stream exerts its effect so that the desired effect of classifying the sorting air stream is not adversely affected. A directing apparatus may be combined with the annular air channel for the separation air stream. The conformation of the sections of the annular air channel is advantageously made so that an appropriate expansion of the stream of separation air occurs upon entry of the separation air into the grinding drum.



   The purpose of the separation air stream is to immediately remove from the mill the material which has been reduced to the desired fineness and, in addition, the separation air stream has the role of removing from the mill the fraction of the material. material which would already have the desired fineness when introduced into the mill, without this fraction of material being practically subjected to the grinding action by the grinding tools, the filling with grinding body or other elements.



   The invention also provides means for clearing the outlet opening of the air stream separating the annular air channel from the material to be ground itself. For this purpose, means of transport participating in the rotation of the crusher drum are recommended. These transport means can be configured as guide vanes for the separation air and the orientation of these vanes is preferably done in such a way that a twisting movement in the direction opposite to the rotation of the drum is imparted to the air. separation.



   Other details of the invention emerge from the embodiments shown in the accompanying drawings.



   Figure 1 is a sectional elevation of a material supply device for a crusher drum comprising a sorting air supply device.



   Figures 2 and 3 are a longitudinal section and a front view

 <Desc / Clms Page number 3>

 of the material feed passage and of the sorting air nozzle.



   Figures 4 and 5 are a longitudinal section and a front view of a directing apparatus for the separation air stream.



   Figures 6 and 7 are also a longitudinal section and a front view of the arrangement according to Figures 4 and 5, according to an alternative embodiment.



   Figure 8 is a development of part of the steering apparatus with the adjacent part of the spiral casing.



   FIG. 9 is a longitudinal section through the end of the feed side of a crusher drum according to another exemplary embodiment.



   Figure 10 is a development of a section taken along line A-B of Figure 9.



   According to FIG. 1, a casing 2 has been arranged at the supply end 1 of the grinding drum, not shown, this casing being connected to the grinding drum as airtight as possible. Above this housing 2 is the feed hopper 3 for the material to be ground.



   The bucket wheel is arranged below this hopper 3 and constitutes the feed device. The feed material is fed from the bucket wheel 4 through the passage 5 into the grinding drum. The sorting air nozzle 6 is located with the air pressure tube 7, below the lane
5. The supply device with the supply passage and the sorting air nozzle are therefore grouped in the housing 2 forming a block. The material to be ground 8 located in the hopper 3 provides a seal against atmospheric air at the entry of the material into the grinder.



   Figures 2 and 3 show, on a larger scale, the feed passage 5 and the sorting air nozzle 6, 7. It can be seen from Figure 3 that the sorting air nozzle has a rectangular section and that 'it is a little wider than the width of the feed corridor 5.



   A device according to Figure 1 can then be introduced into the central opening 9 of the head of the crusher according to Figures 4 and 5 or 6 and 7 respectively. In these figures, the inlet end of the crusher drum is designated by the reference numeral 10.



   According to Figures 4 and 5, to this end 10 of the grinding drum is connected a directing device 11, for the separation air, which is connected to the end of the grinding drum by means of a labyrinth seal 12. The casing of the directing apparatus 11 is provided with vanes 13, a detail of which is shown in development in FIG. 8. It is seen that the section of the casing of the directing apparatus opens in the form of a cone towards the inside of the crusher drum.



   A spiral envelope 14 is connected to the envelope of the directing apparatus II. The separation air is introduced, through the delivery pipe 15, into the spiral casing 14, where the separation air is released, which passes through the mill in the relaxed state following a helical path. as a result of the inclination of the vanes 13. According to Figures 4 and 5, the axial height of the spiral casing 14 increases in the direction of the flow of the separation air.



   The embodiment according to Figures 6 and 7 is essentially consistent with the embodiment according to Figures 4 and 5, with the difference that the delivery pipe 16, for the separation air, opens into a casing 17, the width of which considered in the direction of the axis of the mill remains constant, while the radial extent gradually decreases to 0 in the direction of flow of the separation air stream.



   In the embodiment according to FIG. 9, the drum crusher is formed by the casing of the drum 18, shown partially, which is mounted on rolling rings and controlled by a toothed ring in a known manner. Since these details are not the subject of the invention,

 <Desc / Clms Page number 4>

 are not shown in the drawing. The drum shell 18 ends with a conical drum section 19, which is connected by the seal 20 to the fixed head 21 of the mill.



   The crusher head 21, which is supported by the foot 22, consists of a spiral-shaped air supply casing 23 and the related air supply duct 24. The air supply casing d The air 23 provides a central opening 25, in which the material supply device with the sorting air nozzle according to figure 1 can be fitted, for example.



   Guide vanes 26 are mounted in the conical section 19 of the drum. FIG. 10 shows a developed section of these vanes. The arrow in strong lines in FIG. 10 indicates the direction of rotation of the drum 18. The guide vanes 26 being integral with the drum section 19, they rotate in the same direction of rotation during the operation of the crusher.



  The arrows in dashed lines in FIG. 10 indicate the path of the separation air coming from the air supply device and passing through the guide vanes 26.



   When the crusher is stopped, the filling, consisting of the grinding bodies and the material to be ground, reaches a certain level in the drum 18 and more or less fills the lower part of the conical section 19 of the drum; it may then be that at least partially and at the lower edge the outlet opening for the separation air, and, in particular, the outlet opening of the conical air supply channel 27. When the crusher is started, the guide vanes 26 transport the filling within reach of these guide vanes in the direction of the drum.

   The conical shape of the section 19 of the drum particularly contributes to effectively clearing the outlet opening of the separating air supply device from the filling of the mill, so that the separating air can enter the drum 18 without being. hampered by filling the crusher.



   FIG. 10 also shows that the chosen orientation of the guide vanes 26 imparts a twist to the separation air introduced into the mill by the air supply device, this twisting of the separation air has the effect that this air is supplied to the drum 18 in a spiral-shaped path, so that this twist is opposed to the direction of rotation of the drum. As a result, particularly favorable conditions are created for the separation air to sweep the section of the drum 18 so that the sufficiently small fractions of the material to be ground are effectively discharged from the mill by this flow of separation air.



   As long as the drum mill is operated with pneumatic separation, it can also work preferably in equi-current according to the principle of a grinding and drying plant using air or other gaseous fluids as drying agents. . Sorting air and separating air can also be used for this purpose.



   CLAIMS.


    

Claims (1)

--------------- 1. Broyeur à tambourdans lequel la matière à broyer est chargée dans le tambour par un courant d'air, caractérisé en ce qu'une buse d'air de triage est disposée séparément du dispositif d'alimentation de matière et, de préférence, au-dessous de ce dernier, 2. Broyeur à tambour suivant la revendication 1, caractérisé en ce que la largeur de la buse d'air de triage correspond au moins à la largeur du courant de matière débité par le dispositif d'alimentation en matière. --------------- 1. Drum crusher in which the material to be ground is fed into the drum by a stream of air, characterized in that a sorting air nozzle is arranged separately from the material supply device and, preferably, at the below the latter, 2. Drum crusher according to claim 1, characterized in that the width of the sorting air nozzle corresponds at least to the width of the material stream delivered by the material supply device. 3. Broyeur à tambour suivant la revendication 2, caractérisé en ce que la buse d'air de triage présente une section rectangulaire. 3. Drum crusher according to claim 2, characterized in that the sorting air nozzle has a rectangular section. 4. Broyeur à tambour suivant les revendications 1 à 3, caractérisé en ce qu'on a prévu un dispositif pour faire varier la distance en hauteur entre le dispositif d'alimentation en matière et la buse d'air de triage. 4. Drum mill according to claims 1 to 3, characterized in that there is provided a device for varying the height distance between the material supply device and the sorting air nozzle. 5. Broyeur à tambour suivant les revendications 1 à 4, caractéris é <Desc/Clms Page number 5> en ce qu'une possibilité de variation de la hauteur de la section de sortie de la buse est assurée avantageusement par permutation de buses correspondan- tes de formes différentes. 5. Drum crusher according to claims 1 to 4, characterized <Desc / Clms Page number 5> in that a possibility of varying the height of the outlet section of the nozzle is advantageously provided by permutation of corresponding nozzles of different shapes. 6. Broyeur à tambour suivant les revendications 1 à 5, caractérisé par un dispositif pour faire varier l'inclinaison du couloir d'alimentation en matière. 6. Drum crusher according to claims 1 to 5, characterized by a device for varying the inclination of the material feed passage. 7. Broyeur à tambour suivant les revendications 1 à 6, caractérisé par un dispositif pour la variation de la quantité d'air de triage passant par la buse. 7. Drum mill according to claims 1 to 6, characterized by a device for varying the amount of sorting air passing through the nozzle. 8. Broyeur à tambour suivant les revendications 1 à 7, caractérisé en ce qu'on utilise un couloir oscillant, connu comme tel, mais à débit ré - glable, comme dispositif d'alimentation. 8. Drum crusher according to claims 1 to 7, characterized in that an oscillating corridor, known as such, but with adjustable flow rate, is used as the feed device. 9. Broyeur à tambour suivant les revendications 1 à 8, caractérisé en ce qu'on a groupé le dispositif d'alimentation en matière, le couloir d'a- limentation en matière et la buse d'air de triage dans un carter fermé commun, qui est avantageusement relié au broyeur d'une façon étanche à l'air, l'étan- chéité de l'ouverture d'entrée de la matière chargée pouvant être assurée par la matière même. 9. Drum crusher according to claims 1 to 8, characterized in that the material feed device, the material feed passage and the sorting air nozzle have been grouped together in a common closed housing. , which is advantageously connected to the mill in an airtight manner, the tightness of the inlet opening for the loaded material being able to be ensured by the material itself. 10. Broyeur à tambour avec séparation pneumatique suivant les reven- dications 1 à 9, caractérisé en ce que l'ouverture pour le courant d'air de séparation entoure en forme d'anneau celle du courant d'introduction de la matière à broyer. 10. Drum crusher with pneumatic separation according to claims 1 to 9, characterized in that the opening for the separation air stream surrounds in a ring shape that of the feed stream of the material to be ground. 11 broyeur à tambour suivant la revendication 10, caractérisé en ce qu'un dispositif directeur est conjugué au canal annulaire pour l'air de séparation. 11 drum mill according to claim 10, characterized in that a directing device is coupled to the annular channel for the separation air. 12. Broyeur à tambour suivant les revendications 10 et 11, caractérisé en ce que le canal annulaire à air est ouvert vers l'intérieur du broyeur et présente une section diminuant dans le sens du courant, puis, en outre, en ce que le dispositif directeur, conjugué au canal annulaire à air, se trouve dans une section s'élargissant dans le sens de l'écoulement. 12. Drum crusher according to claims 10 and 11, characterized in that the annular air channel is open towards the interior of the crusher and has a section decreasing in the direction of the current, then, in addition, in that the device director, together with the annular air channel, is in a section widening in the direction of flow. 13. Broyeur à tambour suivant les revendications 10 à 12, caractérisé en ce que le canal annulaire à air fait partie de la tête fixe du broyeur. 13. Drum crusher according to claims 10 to 12, characterized in that the annular air channel forms part of the fixed head of the crusher. 14. Broyeur à tambour suivant les revendications 10 à 13, caractérisé en ce qu'une section du tambour de forme conique est intercalée entre la tête du broyeur et le tambour et reliée à ce dernier. 14. Drum crusher according to claims 10 to 13, characterized in that a conical shaped section of the drum is interposed between the head of the crusher and the drum and connected to the latter. 15. Broyeur à tambour suivant les revendications 10 à 14, caractérisé en ce que des moyens servant au transport de la matière à broyer et au dégagement de l'ouverture de sortie du canal annulaire à air sont conjugués à cette ouverture de sortie. 15. Drum crusher according to claims 10 to 14, characterized in that means for transporting the material to be ground and for clearing the outlet opening of the annular air channel are combined with this outlet opening. 16. Broyeur à tambour suivant la revendication 15, caracté risé en ce que ces moyens de transport participent à la rotation du tambour du broyeur. 16. Drum crusher according to claim 15, characterized in that these transport means participate in the rotation of the drum of the crusher. 17. Broyeur à tambour suivant les revendications 10 à 16, caractérisé en ce que ces moyens de transport sont conformés comme aubes directrices pour l'air de séparation. 17. Drum mill according to claims 10 to 16, characterized in that these transport means are designed as guide vanes for the separation air. 18. Broyeur à tambour suivant les revendications 10 à 17, caraco risé en ce que les aubes directrices sont orientées de façon qu'elles impriment à l'air de séparation une torsion en sens opposé à la rotation du tambour. 18. Drum crusher according to claims 10 to 17, camisole ized in that the guide vanes are oriented so that they impart to the separation air a twist in the direction opposite to the rotation of the drum.
BE518670D BE518670A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE518670A true BE518670A (en)

Family

ID=155150

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE518670D BE518670A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE518670A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0215015B1 (en) Plant for projecting particles of carbon dioxide ice
FR2693130A1 (en) Set of waste paper treatment.
FR2519873A1 (en) DEVICE FOR SEPARATING A LIQUID
FR2470641A1 (en) DEVICE FOR DRUM GRINDERS
FR2617516A1 (en) APPARATUS FOR DISTRIBUTING A FIBROUS CELLULOSIC PASTE
BE518670A (en)
LU84948A1 (en) TUBULAR CRUSHER FOR THE CRUSHING OF NATURAL AND SYNTHETIC RAW MATERIALS, PARTICULARLY FOR THE CEMENT INDUSTRY
FR2507925A1 (en) SPRAY MILL
FR2584306A1 (en) DEVICE FOR SEPARATING NON-DESIRED PARTICLES PRESENT IN A FIBER PASTE
EP0501910B1 (en) Tangential separator
WO2000043304A1 (en) Device for dispersing a divided solid material inside a receptacle
FR2729820A1 (en) DEVICE FOR TREATING A HETEROGENEOUS MIXTURE, PARTICULARLY HONEY AND WAX
EP0655402B1 (en) Tangential separator
BE851835R (en) METHOD OF ADJUSTING THE QUANTITY OF MATERIAL IN A CRUSHING COMPARTMENT OF A BALL CRUSHER TUBE
EP0094307B1 (en) Jet mills
BE1006175A3 (en) Introduction device or power of a material in a mill and vertical mill team device.
WO2000031747A1 (en) Method and installation for treating a nuclear fuel powder
CH337776A (en) Apparatus for transporting powdery material
BE517451A (en)
FR2766386A1 (en) Device for distributing a divided solid material evenly into a vessel
FR2776642A1 (en) Transport, grinding, mixing and pneumatic delivery of powdered animal feeds
FR2511268A3 (en) Adaptation of cyclone separators for throughput variation - using interchangeable throttling inserts in inlet duct
WO2021053015A1 (en) Method and set for repairing a steam generator of a nuclear reactor
BE534515A (en)
BE372780A (en)