BE512588A - - Google Patents

Info

Publication number
BE512588A
BE512588A BE512588DA BE512588A BE 512588 A BE512588 A BE 512588A BE 512588D A BE512588D A BE 512588DA BE 512588 A BE512588 A BE 512588A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
sealing body
valve according
sealing
valve
seal
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE512588A publication Critical patent/BE512588A/fr

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F16ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS; GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVE FUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS; THERMAL INSULATION IN GENERAL
    • F16KVALVES; TAPS; COCKS; ACTUATING-FLOATS; DEVICES FOR VENTING OR AERATING
    • F16K3/00Gate valves or sliding valves, i.e. cut-off apparatus with closing members having a sliding movement along the seat for opening and closing
    • F16K3/28Gate valves or sliding valves, i.e. cut-off apparatus with closing members having a sliding movement along the seat for opening and closing with resilient valve members

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • General Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Lift Valve (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  ROBINET. 



   L'invention concerne un robinet comportant un joint d'étan- chéité élastique prévu à la carotte, ce robinet étant applicable notamment comme robinet de passage ou de prise d'eau pour les conduites d'eau. L'in- vention consiste essentiellement'en ce que le joint d'étanchéité élastique entoure l'extrémité libre de la carotte à la manière d'un godet, qu'une bride extérieure de ce joint est serrée à contact étanche entre la partie inférieure du boisseau et la partie supérieure de celui-ci, et que, dans la position de fermeture, le fond ou partie inférieure du joint pénètre dans un siège ou une chambre d'étanchéité qui coupe les canaux de passage du robinet., de façon à obturer les embouchures de ces canaux sur tout leur pourtour et de les isoler l'une de l'autre.

   Un tel robinet se distingue par une conformation et une étanchéité particulièrement simples et efficaces, cela tant en ce qui concerne l'étanchéité de la carotte du robinet vis-à- vis de l'extérieur que sous le rapport de la fermeture des canaux à obturer. 



  Le corps¯ d'étanchéité en forme de godet et le siège d'étanchéité ou la cham- bre d'étanchéité présentent avantageusement des dimensions telles que le corps   d'étanchéité   pénètre dans la chambre d'étanchéité avec une certaine tension préalable. Le corps d'étanchéité et le siège destiné à le recevoir peuvent présenter une forme sphérique. Suivant une autre variante de l'invention, le corps d'étanchéité et son siège, ainsi que les parois correspondantes de la chambre d'étanchéité.. présentent une forme conique.

   Afin d'éviter une solli- citation excessive du corps   d'étanchéité;   la course de la carotte du robinet est avantageusement limitée par des butées et il est généralement recommandé dedispo- ser, entre la tige de la carotte et la partie-supérieure du corps   d'étanchéi-   té, une douille ou une pièce intermédiaire tubulaire, destinée à soutenir le corps d'étanchéité vers   l'intérieur.,   notamment lorsqu'il est étiré longi- tudinalement lors du serrage de la carotte, afin d'empêcher ainsi la bride extérieure du corps d'étanchéité de glisser hors de son siège. 



   D'autres détails avantageux de l'invention ressortiront des dessins   annexés,,'dans   lesquels   l'invention ..est.représentée   par quelques exem- ples d'exécution. Dans ces dessins: 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 
La Fig. 1 est un exemple d'exécution d'un robinet de prise d'eau selon l'invention, en coupe longitudinale; 
Les Figs. 2 et   4   représentent trois autres modes d'exécution de l'invention qui diffèrent entre eux en ce qui concerne la conformation et la disposition de la chambre d'étanchéité et des canaux de passage; 
Les Figs. 5 à 7 représentent trois modes d'exécution parti- culiers de la liaison entre la carotte du robinet et le corps d'étanché- ité. 



   Dans l'exemple d'exécution de la Fig. 1, le robinet y repré- senté comprend, comme d'habitude..' 'un boisseau établi en deux parties, à savoir, la partie supérieure 1 et la partie inférieure 2, vissées l'une à l'autre. La partie 2 comprend une chambre 3, dénommée ci-après "chambre à corps d'étanchéité qui reçoit le corps où le joint   d'étanchéité   5, plus éxactement le fond ou la partie inférieure 4 de celui-ci, lorsque le robi- net est fermé.

   Dans l'exemple d'exécution de la fig. l, ainsi que dans les Figs. 2 et 3, la chambre 3 est délimitée en bas par une surface sphérique, le fond ou partie inférieure du corps d'étanchéité 5 présentant une confor- mation sphérique correspondante, avec ceci toutefois que le corps d'étanchéi- té 5 et son fond   4   pénètrent dans la chambre 3 avec une tension préalable. 



  Dans la chambre à joint d'étanchéité 3 débouchent les canaux de passage 8 et 9, la disposition étant telle que   cétte   chambre coupe les canaux 8 et 9; par conséquent dans l'exemple d'exécution de la Fig. 1, le point le plus bas de la chambre 3 se situe à une plus grande profondeur que les bords inférieurs des canaux de passage 8 et 9. Le corps d'étanchéité 5 présente à son extrémité supérieure une bride extérieure 6 qui s'engage dans une gorge annulaire 17 de la partie supérieure 2 du boisseau.

   Entre la partie supé- rieure 1 du boisseau d'une part et la partie inférieure 2 de ce boisseau, ou plus exactement la bride extérieure 6 du corps d'étanchéité 5 d'autre part, est interposé un anneau de blocage qui, lors du vissage dé la partie supé- rieure 1 sur la partie inférieure 2, agit de façon à enfoncer fermement la bride 6 du corps d'étanchéité dans la gorge annulaire 17 et s'applique ensui- te sur le bord supérieur du boisseau inférieur 2, de façon que cette bride ne puisse pas être délogée par écrasement. A l'intérieur du corps d'étanchéi- té 5 est engagée la carotte 7 du robinet, laquelle s'engage dans le boisseau supérieur 1 de la manière habituelle, à l'aide d'un filet, de sorte que la carotte peut être élevée et abaissée par la rotation de la clef 20.

   La cour- se du mouvement ascendant et descendant de la carotte 7 est cependant   limitas   d'une part par la rondelle de blocage 16 et d'autre part par le bord inférieur du boisseau supérieur 1. 



   Dans l'exemple d'exécution de la Fig. 1, la carotte du robi- net est établie en une seule pièce et peut tourner au contact de la surfa- ce supérieure d'un disque de glissement 11 en matière dure, insérée dans le corps d'étanchéité 5. La rotation de la carotte 7 dans le corps de soupape ou d'étanchéité 5 est encore facilitée par une douille 12, également insérée dans le joint d'étanchéité et qui a d'autre part-pour effet d'allonger la partie supérieure de ce joint vers le.bas, empêchant ainsi la bride 6 de glisser hors de la gorge annulaire   17.   



   La bride 6 du corps d'étanchéité 5, ainsi que les éléments à vis y adjoints, assurent l'étanchéité du boisseau du robinet vis-à-vis de l' extérieur. Lorsqu'on tourne la carotte 7 de façon à la déplacer vers le bas jusqu'à ce qu'elle atteigne le disque de glissement ll, le corps d'étanché- ité 5 s'étire ét son fond 4 s'applique à contact plein contre les parois de la chambre à corps d'étanchéité 3, tout en obturant d'une façon étanche les bords des canaux de passage 8 et 9 sur la totalité de leur pourtour. L'é- tanchéité de la ferneture est encore améliorée par le fait que la pression s'exerçant dans la conduite d'eau-sollicite également le corps   d'étanchéi-   té élastique contre les surfaces d'obturation du canal opposé.

   Le bord su- périeur de l'ouverture d'écoulement 9 est de préférence légèrement arrondi à l'endroit où il débouche dans la chambre à-corps d'étanchéité 3. 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 



   Diaprés la Fig. 2, la partie inférieure 2 du boisseau -peut être réalisée de façon que les embouchure des canaux dans la chambre à corps d'étanchéité forment entre elles un   angle.,   tandis'   que,     diaprés.la   Fig. 3, les embouchures des canaux de passage dans cette chambre peuvent se situer à des niveaux différents, comme montré en 18. Selon la Fig. 4, le fond de la chambre à corps d'étanchéité, ainsi que ce corps lui-même peuvent présenter une forme tronconique,, Ici également,, les cônes tronqués s'adaptent l'un dais l'autre avec une certaine tension préalable. 



   Selon la Fig. 5, on prévoit à l'extrémité inférieure de la carotte 7 un organe d'entraînement 13, sous la forme d'une bague élastique fendue par exemple, qui peut tourner aisément sur cette carotte mais qui est enserrée sur son pourtour extérieur par le corps d'étanchéité. Cet as- semblage par serrage est encore consolidé lors de la fermeture du robinet, par le fait que, vu l'étirage axial du corps   d'étançhéité,   le fût creux de   celui-ci'se   contracte vers l'intérieur et enserre ainsi l'organe d'entraîne- ment d'une façon capable de résister à la traction., D'après la fig. 6 une pièce creuse -d'assemblage 14, destinée à agir comme organe   d'entraînement,   est emboîtée à articulation,. de la maniéré connue en soi, sur l'extrémité inférieure de la carotte..

   de façon à exercer par ailleurs le même effet que celui décrit à propos de la Fig. 5. 



  D'après la Fig. 7, la carotte 7 est établie sous la forme d'une tige file- tée, guidée dans un filet de la manière connue en soi, dans la partie supé- rieure 1 du boisseau et reliée à articulation à une-tige inférieure 15 dont l'extrémité inférieure est pourvue d'un renflement qui s'adapte dans le corps d'étanchéité en assurant   l'obturation.des   canaux, la contraction du fût creux du joint   d'étanchéité,  due à l'étirage axial   de,celui-ci,,   ayant pour effet que ce renflement est enserré par ledit-joint et agit comme'- piston d'aspiration. Des organes d'entraînement 13, 14, 15 décrits ci-des- sus ont pour but de favoriser bu de déterminer au besoin la détente du corps d'étanchéité lors de l'ouverture du robinet, sans qu'il y ait une liaison rigide entre ces organes et le joint. 



   - Les embouchures des canaux de passage 8 et 9 peuvent présen- ter des sections de différentes dimensions et de différentes formes, à sa- voir, circulaires, ovales ou polygonales. 



   Le joint d'étanchéité 5 est constitué utilement en caoutchouc ou autre matière élastique, la partie de ce joint qui correspond à la tête circulaire ou conique étant avantageusement plus dure que son fût creux, lequel est soumis à un étirage axial. 



   REVENDICATIONS. 



   1. Robinet notamment pour conduites d'eau, comportant un joint d'étanchéité élastique prévu à la carotte; caractérisé en ce que le joint d'étanchéité élastique entoure l'extrémité libre de la carotte à la manière d'un godet, qu'une bride extérieure de ce joint est serrée à con- tact étanche entre la partie inférieure du boisseau et la partie supérieure de celui-ci, et que dans la position de fermeture, le fond   ou¯partie   in- férieure du joint pénètre dans un siège d'étanchéité qui coupe les canaux de passage du robinet, de façon à obturer les ouvertures de ces canaux sur tout leur pourtour et de les isoler l'un de l'autre.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  TAP.



   The invention relates to a valve comprising an elastic seal provided at the core, this valve being applicable in particular as a water passage or water intake valve for water pipes. The invention consists essentially in that the elastic seal surrounds the free end of the core in the manner of a cup, that an outer flange of this seal is tightened in sealing contact between the lower part. of the plug and the upper part thereof, and that, in the closed position, the bottom or lower part of the seal enters a seat or a sealing chamber which intersects the passage channels of the valve., so as to plug the mouths of these channels all around and isolate them from one another.

   Such a valve is distinguished by a particularly simple and effective conformation and sealing, both with regard to the sealing of the core of the tap with respect to the outside and with regard to the closing of the channels to be closed. .



  The cup-shaped seal body and the seal seat or chamber preferably have such dimensions that the seal body enters the seal chamber with some pre-tension. The sealing body and the seat intended to receive it may have a spherical shape. According to another variant of the invention, the sealing body and its seat, as well as the corresponding walls of the sealing chamber .. have a conical shape.

   In order to avoid excessive stress on the sealing body; the stroke of the valve core is advantageously limited by stops and it is generally recommended to arrange, between the core of the core and the upper part of the sealing body, a sleeve or a tubular intermediate piece, intended supporting the seal body inwardly, especially when stretched longitudinally while clamping the core, thereby to prevent the outer flange of the seal body from sliding out of its seat.



   Further advantageous details of the invention will emerge from the accompanying drawings, in which the invention is represented by some working examples. In these drawings:

 <Desc / Clms Page number 2>

 
Fig. 1 is an exemplary embodiment of a water intake valve according to the invention, in longitudinal section;
Figs. 2 and 4 show three other embodiments of the invention which differ from one another as regards the shape and arrangement of the sealing chamber and of the passage channels;
Figs. 5 to 7 show three particular embodiments of the connection between the valve core and the sealing body.



   In the example of execution of FIG. 1, the valve represented therein comprises, as usual .. '' a valve established in two parts, namely, the upper part 1 and the lower part 2, screwed together. Part 2 comprises a chamber 3, hereinafter referred to as a "sealing body chamber which receives the body or the seal 5, more exactly the bottom or the lower part 4 thereof, when the valve is closed.

   In the example of execution of FIG. 1, as well as in Figs. 2 and 3, the chamber 3 is delimited at the bottom by a spherical surface, the bottom or lower part of the sealing body 5 having a corresponding spherical shape, except that the sealing body 5 and its bottom 4 enter chamber 3 with prior tension.



  In the seal chamber 3 open the passage channels 8 and 9, the arrangement being such that this chamber intersects the channels 8 and 9; therefore in the exemplary embodiment of FIG. 1, the lowest point of the chamber 3 is located at a greater depth than the lower edges of the passage channels 8 and 9. The sealing body 5 has at its upper end an outer flange 6 which engages in an annular groove 17 of the upper part 2 of the plug.

   Between the upper part 1 of the plug on the one hand and the lower part 2 of this plug, or more exactly the outer flange 6 of the sealing body 5 on the other hand, is interposed a locking ring which, during screwing of the upper part 1 onto the lower part 2, acts so as to firmly insert the flange 6 of the sealing body into the annular groove 17 and then applies to the upper edge of the lower plug 2, so that this flange cannot be dislodged by crushing. Inside the sealing body 5 is engaged the sprue 7 of the tap, which engages in the upper plug 1 in the usual way, by means of a thread, so that the sprue can be raised and lowered by turning the key 20.

   The course of the upward and downward movement of the sprue 7 is however limited on the one hand by the locking washer 16 and on the other hand by the lower edge of the upper plug 1.



   In the example of execution of FIG. 1, the valve core is made in one piece and can rotate in contact with the upper surface of a hard material sliding disc 11, inserted in the sealing body 5. The rotation of the core 7 in the valve or seal body 5 is further facilitated by a sleeve 12, also inserted in the seal and which has the further effect of extending the upper part of this seal downwards. , thus preventing the flange 6 from sliding out of the annular groove 17.



   The flange 6 of the sealing body 5, as well as the screw elements attached thereto, ensure the sealing of the valve plug vis-à-vis the outside. When the core 7 is turned so as to move it downwards until it reaches the sliding disc 11, the sealing body 5 stretches and its bottom 4 is fully in contact. against the walls of the chamber with a sealing body 3, while sealing off the edges of the passage channels 8 and 9 over their entire periphery. The sealing of the closure is further improved by the fact that the pressure exerted in the water pipe also urges the resilient sealing body against the sealing surfaces of the opposite channel.

   The upper edge of the flow opening 9 is preferably slightly rounded where it opens into the sealing body chamber 3.

 <Desc / Clms Page number 3>

 



   Shaded in Fig. 2, the lower part 2 of the plug -can be made so that the mouths of the channels in the chamber with the sealing body form an angle between them., While, in accordance with FIG. 3, the mouths of the passage channels in this chamber can be located at different levels, as shown at 18. According to FIG. 4, the bottom of the chamber with a sealing body, as well as this body itself may have a frustoconical shape ,, Here also, the truncated cones fit one another with a certain preliminary tension.



   According to FIG. 5, there is provided at the lower end of the sprue 7 a drive member 13, in the form of a split elastic ring for example, which can easily turn on this sprue but which is clamped on its outer periphery by the body sealing. This clamping assembly is further consolidated when the valve is closed by the fact that, given the axial stretching of the sealing body, the hollow shaft of the latter contracts inwards and thus encloses the sealing body. The driving member in a manner capable of resisting traction. According to FIG. 6 a hollow assembly -d'assembly 14, intended to act as a drive member, is nested with articulation ,. in the manner known per se, on the lower end of the carrot.

   so as to exert, moreover, the same effect as that described with regard to FIG. 5.



  According to Fig. 7, the sprue 7 is established in the form of a threaded rod, guided in a thread in the manner known per se, in the upper part 1 of the plug and hingedly connected to a lower rod 15 of which the the lower end is provided with a bulge which fits into the sealing body ensuring the obturation of the channels, the contraction of the hollow shaft of the seal, due to the axial stretching thereof ,, having the effect that this bulge is gripped by said seal and acts as'- suction piston. The purpose of the drive members 13, 14, 15 described above is to help determine if necessary the relaxation of the sealing body when the valve is opened, without there being a rigid connection. between these components and the joint.



   - The mouths of the passage channels 8 and 9 can have sections of different dimensions and different shapes, namely circular, oval or polygonal.



   The seal 5 is usefully made of rubber or other elastic material, the part of this seal which corresponds to the circular or conical head being advantageously harder than its hollow shaft, which is subjected to axial stretching.



   CLAIMS.



   1. Tap, in particular for water pipes, comprising an elastic seal provided at the core; characterized in that the elastic seal surrounds the free end of the sprue in the manner of a cup, that an outer flange of this seal is tightened in leaktight contact between the lower part of the plug and the part upper part thereof, and that in the closed position, the bottom or the lower part of the seal enters a sealing seat which intersects the passage channels of the valve, so as to close the openings of these channels on all around them and isolate them from each other.


    

Claims (1)

2. Robinet selon la revendication 1, caractérisé en ce que le joint d'étanchéité en forme de godet et le siège d'étanchéité s'adap- tent l'un dans l'autre avec une certaine tension préalable. 2. Valve according to claim 1, characterized in that the cup-shaped seal and the seal seat fit into each other with a certain pre-tension. 3. Robinet selon les revendications 1 et 2, caractérisé en ce que le fond du joint d'étanchéité et du siège d'étanchéité présentent une conformation sphérique. 3. Valve according to claims 1 and 2, characterized in that the bottom of the seal and of the seal seat have a spherical conformation. 4. Robinet selon les revendications 1 et 2, caractérisé par <Desc/Clms Page number 4> une conformation conique du corps d'étanchéité et du siège d'étanchéité. 4. Valve according to claims 1 and 2, characterized by <Desc / Clms Page number 4> a conical conformation of the sealing body and the sealing seat. 5. Robinet selon les revendications 1 à 4, caractérisé en ce que la course de la carotte du robinet est limitée par-des butées. 5. Valve according to claims 1 to 4, characterized in that the stroke of the valve core is limited by stops. 6. Robinet selon les revendications 1 à 5, caractérisé en ce qu'un tronçon tubulaire est intercalé entre la partie supérieure du corps d'étanchéité et la carotte du robinet. 6. Valve according to claims 1 to 5, characterized in that a tubular section is interposed between the upper part of the sealing body and the valve core. 7. Robinet selon les revendications 1 à 6, caractérisé en ce que la carotte est établie en une seule pièce et s'appuie à rotation sur un disque de glissement prévu dans le corps d'étanchéité. 7. Valve according to claims 1 to 6, characterized in that the sprue is made in one piece and is supported in rotation on a sliding disc provided in the sealing body. 8. Robinet selon les revendications 1 à 6, caractérisé en ce qu'un organe d'entraînement, prévu à l'extrémité inférieure de la ca- rotte, est serré dans le corps d'étanchéité pour agir à la manière d'une articulation, cet organe d'entraînement favorisant ou déterminant la dé- tente du corps d'étanchéité lors de l'ouverture du robinet, l'élément d' entraînement pouvant être constitué par une bague élastique fendue, par une pièce creuse d'assemblage ou par un piston d'aspiration. 8. Valve according to claims 1 to 6, characterized in that a drive member, provided at the lower end of the casing, is clamped in the sealing body to act in the manner of a joint. , this drive member promoting or determining the relaxation of the sealing body when the valve is opened, the drive element possibly being constituted by a split elastic ring, by a hollow assembly part or by a suction piston. 9. Robinet selon les revendications 1 à 8, caractérisé en ce qu'une bride du corps d'étanchéité s'engage dans une gorge annulaire pratiquée dans la partie inférieure du boisseau, cette gorgé présentant des dimensions telles que, une fois les deux parties du boisseau réunies par vissage, cette bride soit fortement comprimée mais ne puisse pas se déloger par écrasement. - .1 10. Robinet selon les revendications 1 à 9. caractérisé en ce que les embouchures du canal de passage dans la chambre du corps d' étanchéité peuvent présenter des sections de différentes dimensions, de forme circulaire, ovale ou polygonale et peuvent être décalées en hauteur l'une par rapport à l'autre. 9. Valve according to claims 1 to 8, characterized in that a flange of the sealing body engages in an annular groove made in the lower part of the plug, this groove having dimensions such that, once the two parts of the plug assembled by screwing, this flange is strongly compressed but cannot be dislodged by crushing. - .1 10. Valve according to claims 1 to 9. characterized in that the openings of the passage channel in the chamber of the sealing body may have sections of different dimensions, of circular, oval or polygonal shape and may be offset in height. 'one in relation to the other. Il. Robinet selon les revendications 1 à 10, caractérisé en ce que la tête sphérique ou conique du corps d'étanchéité est établie en une matière plus dure que le fût creux, soumis à un étirage axial, de ce corps. He. Valve according to Claims 1 to 10, characterized in that the spherical or conical head of the sealing body is made of a material harder than the hollow barrel, subjected to axial stretching, of this body. 12. Robinet selon les revendications 1 à 10, caractérisé en ce que les bords de l'embouchure d'écoulement s'ouvrant dans la chambre d'étanchéité, notamment le bord supérieur de cette embouchure, sont arron- dis afin d'empêcher une détérioration du corps d'étanchéité. en annexe 2 dessins.- 12. Valve according to claims 1 to 10, characterized in that the edges of the flow mouth opening into the sealing chamber, in particular the upper edge of this mouth, are rounded in order to prevent a flow. deterioration of the sealing body. in appendix 2 drawings.
BE512588D BE512588A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE512588A true BE512588A (en)

Family

ID=150986

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE512588D BE512588A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE512588A (en)

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US2992808A (en) * 1958-10-06 1961-07-18 Oscar C Rixson Co Metering valve

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US2992808A (en) * 1958-10-06 1961-07-18 Oscar C Rixson Co Metering valve

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2483540A1 (en) PNEUMATIC OR HYDRAULIC CYLINDER
FR2671847A1 (en) FITTINGS HANDLE.
EP0766633B1 (en) A lid with a seal in combination with a container
WO2009016287A2 (en) Connector with improved outer washing
FR2561330A1 (en) BEARING FOR TOURILLON
BE512588A (en)
FR2886709A1 (en) Medical liquid transferring connector, has valve with elastomer skirt, case comprising conduit with small and large diameter sections, and fixed nozzle that slides in cover of valve without penetrating in valve slot
FR2828173A1 (en) Screw cap for bottle has additional frustro-conical interior sealing skirt whose lower end fits over top thread on bottle neck and has diameter less than exterior diameter of neck
FR2729905A1 (en) WINDSCREEN WIPER DEVICE COMPRISING IMPROVED MEANS FOR DISASSEMBLING ITS DRIVE HEAD
WO2010046566A1 (en) Cap with sliding stopper
EP1358414B1 (en) Valve with snap-on liner in the body
EP0783085A1 (en) Flexible piece for mounting into a bore
EP1600674A1 (en) Valve for gas cylinder
FR2786247A1 (en) Tube/cable electrical channel sealing cap having tubular section with screw thread and deformable upper inner/outer trapezoidal section with cap screwing into position.
FR2990010A1 (en) BODY FOR ATTACHING AN ATTACHMENT TO A SUPPORT AND SUPPORT ON A STRUCTURE
FR2515300A1 (en) ANNULAR SEAL FOR BATHTUB DRAIN VALVE
FR2656073A1 (en) Air guide duct with a flap
EP0129455A1 (en) Self-locking nut with captive washer, and an assembly using such a nut
FR2689945A1 (en) Hollow plug fitted between double walls of structure - includes internal wall and external wall pierced by opening for access of screw, with hollow plug between these two walls
FR2503826A1 (en) VALVE DISASSEMBLY TOOL
BE515632A (en)
FR2802605A1 (en) NON-RETURN VALVE
EP0814004A1 (en) Sealing ring for the drive shaft of a windscreen wiper
FR2700379A3 (en) Tube connector with hermetic sealing
FR2681661A1 (en) Tap (valve)