BE505870A - - Google Patents

Info

Publication number
BE505870A
BE505870A BE505870DA BE505870A BE 505870 A BE505870 A BE 505870A BE 505870D A BE505870D A BE 505870DA BE 505870 A BE505870 A BE 505870A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
mist
products
active
active products
product
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE505870A publication Critical patent/BE505870A/fr

Links

Landscapes

  • Agricultural Chemicals And Associated Chemicals (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



    PROCEDE-FOUR     APPLIQUER:-DES-PRODUITS   PROTECTEURS DE PLANTES, ANTI-PARASITAIRES ET ANTI-EPIDEMIQUES   AINSI'QUE-'DES'PRODUITS   PROTECTEURS CONTRE ;LA   GELEE.   



   Lorsqu'on applique par poudrage des produits protecteurs de plantes  anti-parasitaires,   anti-épîdémiques   et protecteurs contre la gelée, des quantités énormes de matières de charge ou de coupage sont projetées en même temps que les produits actifs. Ces matières de charge sont pourtant absolument nécessaires pour garantir une répartition uniforme du produit actif sur les surfaces à traiter. La conséquence directe en est une dimi- nution de l'effet insecticide et ou fongicideles petites particules du produit actif étant enveloppées ou absorbées par les matières de charge et ne pouvant dès lors plus produire entièrement leur   effet.   Il en résulte dans ce cas que les quantités de produit actif appliquées sont beaucoup trop considérables.

   Il faut encore ajouter à cela que les produits actifs se trouvant à   l'état   solide et fixés sur les matières inertes ne peuvent, à la température ordinaire, développer leur action insecticide   et/ou   fon- gicide, que lorsqu'ils sont dissous ou activés par les agents atmosphéri- ques ou les secrétions des plantes traitées et/ou des   insectes.   On ne peut donc pour ces raisons, même en répartissant beaucoup plus finement et uniformément les produits actifs se trouvant à   l'état   solide, obtenir'une augmentation de l'effet, ni une réduction des quantités de produits actifs; au contraire, on est obligé avec le procédé de poudrage, d'utiliser des quantités disproportionnées de produits actifs et de matières de charge. 



  Cet inconvénient est continuellement déploré dans toute la littérature s'y rapportant et les autorités en la matière (F.Stellwaag, Ko Escherich, etco)   raccordent   à dire que pour la lutte   antiparasitaire   chimique les moyens employés sont disproportionnés. Les quantités extraordinairement élevées de matières de charge mélangées au produit actif ont pour effet de nécessiter pour   Inexécution   du procédé de poudrage, un temps et une   main=d'oeuvre   considérables (proportions moyennes entre le produit actif et la charge : 5 - 95). 



   Il en est de même pour   l'arrosage   et la pulvérisation de   liqui-   des,   d'émulsions   ou de suspensions de produits actifs insecticides   et/ou   òn= 

 <Desc/Clms Page number 2> 

   gicideso   L'agent de suspension ou de dissolution - en général de l'eau - assure alors une activité suffisante des produits actifs,, mais représente quand même la matière de charge. Le rapport entre le produit actif et la charge, qui est alors encore plus désavantageux que dans le procédé par pou-   drage,   est de 1:99, et même encore pire.

   Pour la lutte anti-parasitaire sur de grandes étendues, par exemple dans l'exploitation forestière, l'exécution du procédé d'arrosage et de pulvérisations avec de l'eau comme produit de dissolution ou de suspension,, est impossible dans beaucoup de cas. 



   Bien que les procédés par fumigation connus permettent d'uti- liser les produits actifs purs sans matières de charge ou de dissolution., ils sont néanmoins totalement inapplicables pour la protection de plantes à l'air libre et peu dans des enceintes closes (serres, habitations,   cuisi-   nes, étables etc.). On sait qu'il est difficile de faire déposer la fumée produite par le procédé de fumigation, sur les parasites à combattre.9 non seulement à   l'air   libre mais également dans des enceintes closes. 



   On sait que   l'application   des produits actifs purs par le pro- cédé de gazéification n'entre pas en ligne de compte pour la lutte anti- parasitaire à l'air libre et est liée à de sérieux inconvénients dans des enceintes closes (voir   ci-après).   



   Il n'était donc jusqu-'ici pas possible d'appliquer les pro- duits actifs purs à l'état très divisé et très actif de la manière simple et généralement pratiquéeg par poudrage et par pulvérisation. Il semblait en outre n'y avoir aucune chance de succès de continuer à travailler dans ce   sens.,   étant donné que tous les efforts tendant à transformer en un fin brouillard les liquides   pulvérisés,   sont restés sans résultats. Les brouillards ne se montraient pas stables et leur efficacité restait loin en arrière de celle des liquides pulvérisés de façon courante (voir H. Zillich, Handbuch der   Pflanzerikrankheiteng   1938,6e tome po 186). 



     Or    on a trouvé qu'un brouillard constitué par des produits actifs purs, c'est-à-dire un brouillard ne contenant que les produits ac- tifs à l'état liquides se montre étonnamment efficace et permet avec une quantité sensiblement réduite de produits actifs, d'atteindre dans le do- maine général de la lutte   anti-parasitaire   et de la protection des plantes, un résultat qu'on n'avait pas pu obtenir   jusqu'ici   par les procédés connus. 



  La présente invention se propose d'appliquer les produits protecteurs de plantes, anti-parasitaires, anti-épidémiques et de protection contre la ge- lée, sous la forme de brouillards contenant uniquement les produits actifs à l'état liquides ce brouillard étant dans ce cas composé de particules dont la grandeur moyenne se situe en-dessous de 50 micronso Les produits sont en quelque sorte amenés à l'état liquide et transformés par disper- sion ou atomisations en un véritable brouillard, qui contient uniquement les produits actifs à l'état liquide, et qui dans ce cas présente en   majeu-   re partie des particules si petites qu'une cristallisation de   celles-ci   est retardée sinon complètement évitée. 



     On   a trouvé en outre qu'en employant un dissolvant approprié., de préférence difficilement inflammable et à bas point   d'ébullitions   on parvient à vaporiser par formation   d'un   brouillard la solution de produit actif et que le brouillard de produit actif ainsi obtenu est uniquement composé de produit actif pur. On a constaté avec étonnement dans ce cas que malgré l'évaporation immédiate du   dissolvant.,   la matière active reste plusieurs jours à 1?état d'agrégat liquide,, 
Cette constatation est probablement le fait d'un retardement de la cristallisation. Ce retard pourrait s'expliquer enrecherchant si le nombre de germes cristallins dépend sensiblement de la grandeur de la   quan-   tité de liquide présent.

   La formation de germes cristallins est un proces- sus statistique-accidentel qui est d'autant plus probable que la quantité de liquide en agrégat est élevée. Pour une quantité égale la probabilité est d'autant plus grande que la molécule de la matière cristallisante est plus simple, c'est-à-dire symétriquement sphérique. Inversement, plus la 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 construction de la molécule est compliquée (par exemple allongée), et plus la quantité de matière en agrégat est   petite,   moins il y a de probabilité de formation d'un germe.

   Par conséquente les très petites gouttelettes ne con- tiennent qu'une quantité tellement petite de molécules désordonnées de l'in- 
 EMI3.1 
 sotioid que la formation accidentelle d'un ordre de groupes de molécules9 o9est âdix e donc de germes de cristallisations devient très peu probable et par conséquent nécessite un temps d.9 autant plus long, et ce encore en tenant compte de la complexité des compositions organiques entrant en ligne de compte. 



   Il s'est avéré particulièrement intéressant de former le   brouil-   lard à 1?aide de-gaz comprimés, le solvant du produit actif étant dans ce cas évaporé par la formation du   brouillard.,,   lequel est ainsi uniquement com- posé de produit actif. 



   On peut ajouter à la solution de produit actif à transformer en brouillard, des substances qui maintiennent ce produit dans la forme ap- propriée au but   poursuivie   dans les gouttelettes du brouillard, ces substan- ces pouvant également agir pour retarder la cristallisation. Il est égale- ment possible de dissoudre des produits de   protection   contre la gelée et de les transformer de la même manière en brouillard. 



   Il faut particulièrement mettre en évidence, qui jusqu'ici le 
 EMI3.2 
 liquide de tous les produits pour la protection des plantes ou anti-parasi-   taires,   en solution, en suspension ou émulsionnés servait de support, tan- dis que suivant la présente invention le dissolvant permet uniquement la formation de brouillard et n'est pas contenu   das   le   brouillard   même et ne fait donc pas fonction de matière de support. 



   EXEMPLES 
 EMI3.3 
 1) On dissout dans 70 kg de trithloràthylène comme dissolvant, 30 kgo de p-chlordiphényltrichlorméthylméthane put ou industriels comme pro- duit actif. 



   2) On dissout 0,5 - 5 kg de   monothiophosphate   paranitrophényl- 
 EMI3.4 
 diéthylique9 comme produit actif dans 95 - 99e5 kg de chlorure de méthylène. 



  3) On dissout 30 kg du sel de fer de 1?acide diméthylthioearba- mique actif comme fongicide, dans 70 kg de chloroforme. 



  4) 30 kg dPhexa@h1o!"@yclohexane enrichi d9isomères gamma, oow- me produit actif, sont dissous dans 60 kg d9al@ool méthyliques comme sol= vant et 1 kg d9ïh.1 fluide, comme substance complémentaire de retardement de la cristallisation. 



   5) Une combinaison des différents produits actifs, cités, pré- sente des avantages particuliers, les effets spécifiques se   complètent.   



  C'est ainsi qu'on peut par exemple   dissoudre     omme   produits actifs 15 kg 
 EMI3.5 
 de ehlordiphéByltriehIoraéthylméthane et 15 kg d9hexs@hlor@y@lohexane dans 70 kg de   chlorure   de méthylène,   etc.   



   Les solutions citées produisent par pulvérisation à 1'aide   d'injecteurs   à air comprimée   un   brouillard très   8@tifs   constitué par les produits actifs pure, les différentes particules de ceux-ci se trouvant à   1?état   liquide. 



   Les avantages du nouveau procédé et les progrès qu'il permet de réaliser sont les suivants : 
1) Chaque petite particule du brouillard obtenu par le procédé 
 EMI3.6 
 suivant la présente invention, est eonstituoe eaa@ntielleacnt par du pro- duit actif pur. Celui-ci arrive donc, purs sans mélange, finement divisé et à 1-'état liquide sur les germes de parasites et de maladies et peut donc de cette manière produire, librement et complètement son effet. 



   2) Le nouveau procédé permet de réaliser une diminution sensi- ble de la quantité de produit   actif.   Alors   que.par   exemple, on utilisait 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 jusqu'ici pour un poudrage connu par avion¯, pour une forêt   d'une   étendue de 1000 ha.,environ 600000 kg de poudre, il ne faut pour la même surface, sui- vant le nouveau procéder que 100000 1 de liquide à transformer en brouil- lard. 



   3) Les brouillards de produits actifs obtenus par le procédé de la présente invention, possèdent à 1?état finement divisés et volumineux..- une grande stabilité et permettent non seulement un traitement poussé d'en- ceintes   closes,   par la formation de brouillards, mais encore et surtout le traitement à 1-laide de brouillards, de plantations d'arbres, de fruits, de vignes et de cultures de tout   genreo   
4) Le brouillard n'étant constitué que par des produits actifs purs sous une forme très   active!)   même de légers nuages de brouillard tra- versant rapidement les cultures produisent encore un effet   complète   
5) Par suite de la portée étendue du procédés on peut réaliser dans la lutte anti-parasitaire une économie de temps incomparable,

   équiva- lente à celle réalisée par   Inaction   connue, à 1?aide d'avions, ce qui permet ainsi de combattre également sur de grandes et de très grandes étendues la reproduction en masse de parasites, dans le temps très court que laisse le développement des insectes. Le nouveau procédé permet en outre une écono- mie sensible en main-d'oeuvre et en moyens de travail. 



   6) L'accès des cultures agricoles et les détériorations des plantes utiles qui en résultait sont évités grâce au grand rayon   d9action   du brouillard de produits actifs purs, qui même fortement dilués sont en- core suffisamment actifs, tout comme on évite dans la lutte anti-parasitai- re dans 1?exploitation forestière, la circulation pénible à de petits in- tervalles à travers les peuplements qu'exigeait le poudrage motorisé. 



   7) Le nouveau procédé n'est pas uniquement applicable dans la lutte anti-parasitaire et pour la protection des plantes, mais est également très intéressant pour   Inapplication   de produits dans la lutte   anti-épidémi-   que. La destruction de germes dans   1?air   dans des enceintes closes, à   1?aide   de désinfectants sous forme de brouillards, se fait avec beacoup plus de succès que par les procédés connus. 



   8) Les produits protecteurs contre la gelée peuvent également, de la manière citée, être appliqués sous la forme de brouillards et leur application est de la sorte plus économique et appropriée qu'elle ne Pétait jusqu'ici. 



    REVENDICATIONS.   



   1.- Procédé d'application de produits pour la protection des plantes, produits anti-parasitaires, produits anti-épidémiques ou produits de protection contre la gelée, caractérisé en ce que ces produits sont appli- qués sous forme de brouillards contenant les produits actifs à   1?état   liqui-   de!)   la grandeur moyenne des particules de ces brouillards se situant en-des- sous de 50   microns.  



   <Desc / Clms Page number 1>
 



    OVEN PROCESSING APPLY: -PRODUCTS PROTECTING PLANTS, ANTI-PARASITICS AND ANTI-EPIDEMICS AS WELL AS -'PRODUCTS PROTECTING AGAINST; JELLY.



   When anti-parasitic, anti-epidemic and frost-protective plant protectors are applied by powder coating, enormous quantities of fillers or cutting materials are sprayed at the same time as the active products. These fillers are however absolutely necessary to guarantee a uniform distribution of the active product on the surfaces to be treated. The direct consequence is a reduction in the insecticidal and / or fungicidal effect of the small particles of the active product being enveloped or absorbed by the fillers and therefore no longer able to fully produce their effect. In this case, the result is that the amounts of active product applied are much too considerable.

   It should also be added to this that the active products in the solid state and fixed on the inert materials can, at ordinary temperature, develop their insecticidal and / or fungicidal action, only when they are dissolved or activated. by atmospheric agents or secretions from treated plants and / or insects. It is therefore not possible for these reasons, even by distributing the active products in the solid state much more finely and uniformly, an increase in the effect or a reduction in the quantities of active products; on the contrary, it is necessary with the powdering process, to use disproportionate amounts of active products and fillers.



  This drawback is continually deplored in all the literature relating to it and the authorities in the matter (F. Stellwaag, Ko Escherich, etco) agree that for chemical pest control the means employed are disproportionate. The extraordinarily large quantities of fillers mixed with the active product have the effect of requiring for the performance of the powder coating process a considerable amount of time and labor (average proportions between the active product and the filler: 5 - 95).



   It is the same for watering and spraying liquids, emulsions or suspensions of insecticidal active products and / or òn =

 <Desc / Clms Page number 2>

   gicideso The suspending or dissolving agent - generally water - then ensures sufficient activity of the active products, but still represents the filler. The ratio of active product to filler, which is then even more disadvantageous than in the powder process, is 1:99, and even worse.

   For pest control over large areas, for example in forestry, the execution of the process of watering and spraying with water as the product of dissolution or suspension, is impossible in many cases. .



   Although the known fumigation processes make it possible to use pure active products without fillers or dissolving materials, they are nevertheless totally inapplicable for the protection of plants in the open air and little in closed enclosures (greenhouses, dwellings, kitchens, stables etc.). It is known that it is difficult to deposit the smoke produced by the fumigation process on the parasites to be combated. 9 not only in the open air but also in closed enclosures.



   We know that the application of pure active products by the gasification process is not taken into account for pest control in the open air and is linked to serious drawbacks in closed enclosures (see below. -after).



   It was therefore heretofore not possible to apply pure active products in the highly divided and very active state in the simple and generally practiced manner by powdering and spraying. Further, there seemed to be no chance of success in continuing to work in this direction, as all efforts to transform the sprayed liquids into a fine mist have been unsuccessful. The mists were not stable and their effectiveness remained far behind that of liquids sprayed in a common way (see H. Zillich, Handbuch der Pflanzerikrankheiteng 1938, 6e volume po 186).



     However, it has been found that a mist consisting of pure active products, that is to say a mist containing only the active products in the liquid state, is surprisingly effective and allows, with a significantly reduced quantity of products. active agents, to achieve in the general field of pest control and plant protection, a result which had not been possible hitherto by known methods.



  The present invention proposes to apply the plant protection, anti-parasitic, anti-epidemic and frost protection products in the form of mists containing only the active products in the liquid state, this mist being in this mist. case composed of particles whose average size is below 50 micronso The products are in a way brought to the liquid state and transformed by dispersion or atomization into a real mist, which contains only the products active in the liquid state, and which in this case mainly has particles so small that crystallization of these is delayed if not completely avoided.



     It has furthermore been found that by employing a suitable solvent, preferably hardly flammable and having a low boiling point, it is possible to vaporize the solution of active product by forming a mist and that the mist of active product thus obtained is obtained. only composed of pure active product. It was surprisingly found in this case that despite the immediate evaporation of the solvent, the active ingredient remains for several days in the state of liquid aggregate.
This finding is probably the result of a delay in crystallization. This delay could be explained by researching whether the number of seed crystals depends appreciably on the magnitude of the quantity of liquid present.

   The formation of seed crystals is a statistical-accidental process which is all the more probable as the quantity of liquid in aggregate is high. For an equal quantity the probability is all the greater as the molecule of the crystallizing material is simpler, that is to say symmetrically spherical. Conversely, the more the

 <Desc / Clms Page number 3>

 Construction of the molecule is complicated (eg elongated), and the smaller the amount of aggregate material, the less likelihood of germ formation.

   Therefore very small droplets contain only such a small amount of disordered molecules of the in-
 EMI3.1
 sotioid that the accidental formation of an order of groups of molecules9 o9 is ten and therefore seeds of crystallizations becomes very unlikely and therefore requires a time d.9 that much longer, and this again taking into account the complexity of organic compositions coming into play.



   It has been found to be particularly advantageous to form the mist with the aid of compressed gases, the solvent of the active product being in this case evaporated by the formation of the mist, which thus consists only of the active product. .



   Substances can be added to the solution of active product to be transformed into a mist which maintain this product in the form suitable for the purpose pursued in the droplets of the mist, these substances also being able to act to delay crystallization. It is also possible to dissolve frost protection products and transform them in the same way into fog.



   It is particularly necessary to highlight, which so far the
 EMI3.2
 liquid of all products for the protection of plants or anti-parasitics, in solution, in suspension or emulsified served as a support, while according to the present invention the solvent only allows the formation of mist and is not contained in the fog itself and therefore does not function as a support material.



   EXAMPLES
 EMI3.3
 1) 30 kg of p-chlordiphenyltrichlormethylmethane put or industrial as active product are dissolved in 70 kg of trithlorethylene as a solvent.



   2) 0.5 - 5 kg of paranitrophenyl monothiophosphate is dissolved
 EMI3.4
 diethyl9 as active product in 95 - 99e5 kg of methylene chloride.



  3) 30 kg of the iron salt of dimethylthioearbamic acid active as fungicide is dissolved in 70 kg of chloroform.



  4) 30 kg dPhexa @ h1o! "@ Yclohexane enriched with gamma isomers, oow- me active product, are dissolved in 60 kg of methyl al @ ool as solvent and 1 kg of fluid, as additional substance for retarding crystallization .



   5) A combination of the different active products mentioned has particular advantages, the specific effects complement each other.



  This is how we can for example dissolve as active products 15 kg
 EMI3.5
 of ehlordipheByltriehIoraethylmethane and 15 kg of hexs @ hlor @ y @ lohexane in 70 kg of methylene chloride, etc.



   The solutions cited produce by spraying with the aid of compressed air injectors a very strong mist consisting of the pure active products, the various particles thereof being in the liquid state.



   The advantages of the new process and the advances it enables are as follows:
1) Each small particle of the fog obtained by the process
 EMI3.6
 according to the present invention, is eonstituoe eaa @ ntielleacnt by pure active product. The latter therefore arrives pure without mixing, finely divided and in a liquid state on the germs of parasites and diseases and can therefore in this way freely and completely produce its effect.



   2) The new process makes it possible to achieve a significant reduction in the quantity of active product. Whereas, for example, we used

 <Desc / Clms Page number 4>

 hitherto for a powder known by plane ¯, for a forest of an area of 1000 ha., approximately 600000 kg of powder, one needs for the same surface, according to the new process only 100000 1 of liquid to transform in fog.



   3) The mists of active products obtained by the process of the present invention, in a finely divided and bulky state, have a high stability and not only allow a thorough treatment of closed chambers, by the formation of mists. , but also and above all the treatment with 1-using mists, plantations of trees, fruits, vines and crops of all kinds.
4) The fog consists only of pure active products in a very active form!) Even light clouds of fog passing quickly through the crops still produce a full effect
5) Due to the extended scope of the process, an incomparable saving of time can be achieved in pest control,

   equivalent to that achieved by known inaction, with the aid of airplanes, which thus makes it possible to combat also over large and very large areas the mass reproduction of parasites, in the very short time allowed for the development of the parasites. insects. The new process also allows significant savings in manpower and labor.



   6) Access to agricultural crops and the resulting deterioration of useful plants are avoided thanks to the large radius of action of the mist of pure active products, which even when strongly diluted are still sufficiently active, just as is avoided in the fight against -Parasitic in logging, the heavy traffic at small intervals through the stands required by motorized dusting.



   7) The new process is not only applicable in anti-parasitic control and for plant protection, but is also very interesting for the application of products in anti-epidemic control. The destruction of germs in the air in closed enclosures, with the aid of disinfectants in the form of mists, is carried out with much more success than by the known methods.



   8) Frost protectants can also, as mentioned, be applied in the form of mists and their application is therefore more economical and suitable than hitherto.



    CLAIMS.



   1.- Process for the application of products for the protection of plants, anti-parasitic products, anti-epidemic products or products for protection against frost, characterized in that these products are applied in the form of mists containing the active products in the liquid state!) the average particle size of these mists is below 50 microns.


    

Claims (1)

2.- Procédé suivant la revendication 1, caractérisé en ce que les produits actifs avantageusement solides sont dissous avant la formation de brouillard, dans des solvants de préférence difficilement inflammables et facilement volatils. 2. A method according to claim 1, characterized in that the advantageously solid active products are dissolved before the formation of mist, in solvents which are preferably hardly flammable and easily volatile. 3.- Procédé suivant les revendications, 1 et 2, caractérisé en ce que le solvant est vaporisé par la transformation en brouillard de la so- lution de produits actifs, avantageusement à l'aids de gaz comprîmes, et qu'ainsi on obtient un brouillard uniquement composé de produits actifs. 3. A method according to claims 1 and 2, characterized in that the solvent is vaporized by converting the solution of active products into a mist, advantageously with the aid of compressed gases, and that thus a mist only composed of active products. 4.- Procédé suivant les revendications 1 et 3, caractérisé en ce qu'on ajoute à la solution de produits actifs transformée en brouillard, des substances qui maintiennent le produit actif, dans les gouttelettes de brouillard, sous la forme appropriée à chaque cas,, et qui peuvent également <Desc/Clms Page number 5> agir pour retarder la eristallisation. 4.- Method according to claims 1 and 3, characterized in that one adds to the solution of active products transformed into mist, substances which maintain the active product, in the mist droplets, in the form appropriate to each case, , and who can also <Desc / Clms Page number 5> act to delay eristallization. 5.- Procédé suivant les revendications 1 à 3, caractérisé en ce qu'on dissout et transforme en brouillard des produits pour la protection des plantes contre la gelée. 5. A method according to claims 1 to 3, characterized in that one dissolves and transforms into mist products for the protection of plants against frost.
BE505870D BE505870A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE505870A true BE505870A (en)

Family

ID=146288

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE505870D BE505870A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE505870A (en)

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
DE2146639A1 (en) * 1971-09-17 1973-03-22 Stahl Karl Heinz DILUTION CONCENTRATE FOR PLANT TREATMENT PRODUCTS

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
DE2146639A1 (en) * 1971-09-17 1973-03-22 Stahl Karl Heinz DILUTION CONCENTRATE FOR PLANT TREATMENT PRODUCTS

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0025379B1 (en) Process for the preparation of suspensions or stable powders of stable microcapsules having a variable porosity, and products so obtained
LU83408A1 (en) HERBICIDE COMPOSITIONS BASED ON N- (3,4-DICHLOROPHENYL) -N&#39;-METHOXY-N&#39;-METHYLUREE AND 2,6-DINITRO-N, N-DIPROPYL-4-TRIFLUOROMETHYLANILINE
Cissokho et al. Substances inertes et plantes à effet insecticide utilisées dans la lutte contre les insectes ravageurs des céréales et légumineuses au Sénégal et en Afrique de l’Ouest
CA2728174A1 (en) Method for controlling soil insects
CH625121A5 (en) Process for preparing an insecticidal shampoo
US10743535B2 (en) Insecticide for flight-capable pests
JP5240914B2 (en) Pest control material
FR2530417A1 (en) SOLID PESTICIDE COMPOSITION IN POWDER OR PELLETS
US8901037B2 (en) Composition having a germination-preventing activity, processes for obtaining said compositions and use thereof
WO2004082358A2 (en) Universal insecticide and insect-repellent and method for production thereof
BE505870A (en)
US10750751B2 (en) Honey based biocide composition
EP3704942B1 (en) Use as a plant growth regulator and/or herbicide
EP3791723A1 (en) Repulsive composition and associated method
FR2590766A1 (en) PRODUCTS FOR COMBATTING BACTERIA AND PHYTOPATHOGENIC MYCETES
US1263856A (en) Agricultural spraying.
US2212701A (en) Plant spray compound
FR2844677A1 (en) Pesticide treatment for stored produce, enclosures, structures and works of art comprises applying a volatile sulfur compound by nebulization
FR3040124A1 (en) COMPOSITION COMPRISING A FENUGRC PURE GERM-COTYLEDON FRACTION AND PHYTOSANITARY APPLICATION
RU2076602C1 (en) Composition for plant protection against harmful insects
JPH04290804A (en) Insect pest controlling agent
BE512865A (en)
US20240215574A1 (en) Controlled-release dispenser article for controlling insects
BE1017143A6 (en) Hydrolipidique film containing virucide virus h5n1.
JP2006504778A (en) Production method of larvae control evaporation suppression powder