BE505339A - - Google Patents

Info

Publication number
BE505339A
BE505339A BE505339DA BE505339A BE 505339 A BE505339 A BE 505339A BE 505339D A BE505339D A BE 505339DA BE 505339 A BE505339 A BE 505339A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
switch
adjustment
connection device
axis
auxiliary switch
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE505339A publication Critical patent/BE505339A/fr

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F24HEATING; RANGES; VENTILATING
    • F24CDOMESTIC STOVES OR RANGES ; DETAILS OF DOMESTIC STOVES OR RANGES, OF GENERAL APPLICATION
    • F24C15/00Details
    • F24C15/10Tops, e.g. hot plates; Rings
    • F24C15/102Tops, e.g. hot plates; Rings electrically heated
    • F24C15/106Tops, e.g. hot plates; Rings electrically heated electric circuits
    • HELECTRICITY
    • H01ELECTRIC ELEMENTS
    • H01HELECTRIC SWITCHES; RELAYS; SELECTORS; EMERGENCY PROTECTIVE DEVICES
    • H01H89/00Combinations of two or more different basic types of electric switches, relays, selectors and emergency protective devices, not covered by any single one of the other main groups of this subclass
    • H01H89/04Combination of a thermally actuated switch with a manually operated switch

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Chemical & Material Sciences (AREA)
  • Combustion & Propulsion (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • General Engineering & Computer Science (AREA)
  • Baking, Grill, Roasting (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 
 EMI1.1 
 



  DISPOSITIF DE 'CONNEXI0N POUR FO.R.S :EI:,EB:TRI.QUES;,' g,R,E,GIr,A; SANS'GRëDINS 'DU CHAUFFAGE 'DES PLATEAUX DE CUISSON OU 'DES   FOURS.   



   Les interrupteurs à gradins pour foyers employés jusqu'ici ne permettent qu'une adaptation grossière du chauffage des plateaux de cuisson ou des fours au produit à cuire ou à rotir. Pour éviter les pertes d'éner- gie se produisant de ce fait, on a créé des appareils qui permettaient, par réglage sans gradins, une adaptation précise du chauffage électrique à la nécessité présente. Dans un tel dispositif l'interrupteur de réglage sans gradins est, par exemple, constitué par un interrupteur rapide ou à rupture brusque, qui, pendant l'opération de réglage, est commandé par une lame bimé- tallique chauffé électriquement.

   En vue de la connexion ou de la déconnexion, de même qu'en vue du réglage de la puissance calorifique, l'interrupteur rapide (interrupteur de réglage) est actionné à la main. -Pendant l'opération de réglage, de même que lors de la connexion et de la déconnexion à la main, l'interrupteur de réglage doit mettre en jeu la pleine puissance calorifique de l'appareil à régler. Comme cette opération ne s'effectue toutefois que de façon unipolaire, on ne peut, avec un tel dispositif de réglage, répondre à l'exigence - qui se pose pour des raisons de sécurité - d'une déconnexion de tous les pôles du chauffage des plateaux de cuisson ou des fours. 



   De plus, le circuit des contacts de l'interrupteur de réglage, en particulier en vue d'éviter des différences de température relativement grandes lors du réglage de l'interrupteur aux faibles températures de l'ap- pareil, doit être très petit. Ceci a pour conséquence que, lors de la con- nexion, et, en particulier, lors de la déconnexion à la main, il se produit une forte combustion des contacts de réglage, et, ainsi, une diminution de la précision du réglage et une réduction de la durée de vie du dispositif, Lors de la connexion sur un court-circuit éventuellement existant, il faut escompter une destruction du système de contacts à cause du petit circuit de l'interrupteur rapide. 



   Pour éviter ces inconvénients, un dispositif de connexion pour 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 foyers électriques à réglage sans gradins du chauffage des plateaux de cuis- son ou des fours est conformé selon l'invention, de telle façon qu'un in- terrupteur auxiliaire bipolaire soit prévu, en série, avec l'interrupteur rapide (interrupteur de réglage) destiné au réglage sans gradins, si bien que, lors de la connexion à la main, l'interrupteur de réglage est d'abord actionné et ensuite, l'interrupteur auxiliaire bipolaire, tandis que lors de la déconnexion, l'actionnement se fait de façon inverse. 



   Dans ce cas, les deux interrupteurs sont actionnés par un organe de commande commun. Selon l'invention, la réalisation du système de connexion est pratiquement choisie de telle façon que les deux interrupteurs aient un axe de rotation commun. Pour l'application aux foyers électriques en parti- culier, il est avantageux de disposer dans un boîtier commun l'interrupteur de réglage et l'interrupteur auxiliaire. Un ou plusieurs disques à cames fixés sur l'axe de rotation peuvent servir à l'actionnement de l'interrupteur auxiliaire prévu, par exemple, dans l'espace contenu dans le couvercle du boî- tier.

   Pour atteindre un angle de rotation supérieur à 180 , on prévoit les contacts de l'interrupteur auxiliaire à des distances différentes de l'axe de rotation et ces contacts sont actionnés au moyen d'un disque isolant pré- sentant deux cames situées asymétriquement du côté frontal. Comme, selon l'invention, l'interrupteur de réglage et l'interrupteur auxiliaire sont mon- tés ensemble de telle façon que les dimensions externes correspondent à cel- les d'un interrupteur de foyer normal, le remplacement du dispositif de con- nexion par un interrupteur de foyer normal est possible sans inconvénient. 



   Dans un dispositif de connexion conformé selon l'invention, des- tiné au réglage sans gradins du chauffage des plateaux de cuisson ou des fours, la déconnexion de tous les pôles, nécessaire pour les foyers électri- ques, est garantie. Puisqu'aussi bien lors de la connexion que lors de la déconnexion à la main, l'interrupteur de réglage est sans courant, sa durée de vie est augmentée. Lors de la connexion sur un court-circuit éventuel- lement existant, seuls les contacts auxiliaires sont suilicités, puisque les contacts de l'interrupteur de réglage sont déjà fermes. 



   Le dessin représente, en trois figures, un exemple de réalisation conforme à l'invention. La figure 1 montre un schéma, la figure 2, une cou- pe longitudinale verticale et la figure 3, une vue en plan du dispositif ou système de connexion, sans le couvercle du boîtier ni l'interrupteur auxiliai- re.

   On a choisi les mêmes chiffres de référence à la figure 1 qu'aux figures 2 et 3, pour désigner les parties identiques ou correspondantes entre elles, 
L'intérrupteur rapide 2 (interrupteur de réglage) sert au réglage du chauffage d'un plateau de cuisson 1, par exemple, ledit interrupteur étant, pendant l'opération de réglage, commandé par une lame bimétallique 3, chauffée électriquement, qui est reliée au levier de déclenchement 5, par l'intermédiai- re de la partie   4,   en formant un U, et qui est montée à rotation sur l'axe 6, Le disque à came 8, rotatif avec l'axe 7, et le disque à cames 9, fixé sur le même axe, servent à la mise en circuit ou hors circuit manuelle du dispo- sitif de connexion, A la figure 1, les contacts 10 et 11 de l'interrupteur auxiliaire bipolaire sont représentés ouverts.

   Lors de la rotation vers la droite de l'axe 7, l'interrupteur de réglage 2 est également ouvert, par l'in- termédiaire des éléments 3 à 5. Si,- alors, l'axe 7 tourne vers la gauche, l'interrupteur de réglage 2 se ferme en premier lieu et, ensuite, se ferment les contacts 10 et 11, de l'interrupteur auxiliaire. 



   A la figure 2, on peut voir l'agencement du contact 10 de l'inter- rupteur auxiliaire, avec son contre-contact 12,dans le couvercle 13 du boi- tier 14. Le contact 11 de l'interrupteur auxiliaire est situé dans le même plan, parallèle au contact 10 et caché derrière l'axe 7 de l'interrupteur, de telle façon que son contre-contact 15 se trouve à gauche dudit axe de l'in- terrupteur.

   Le disque à cames 9 est, en vue de l'actionnement des contacts 10 et 11 de l'interrupteur auxiliaire, pourvu de cames frontales 16 et 17, grâce auxquelles lors de la rotation de l'axe de l'interrupteur, les ressorts des contacts, fixés en 18 et 19, sont courbés vers le bas, au delà de leur bombement 20 (21) et grâce auxquelles les contacts sont ouverts, 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 
La figure 3 montre un agencement de l'interrupteur de réglage 2, qui peut être actionné par la lame bimétallique 3, chauffée électriquement, par l'intermédiaire des éléments 4 et 5, ou encore à la main, au moyen du disque à came 8, fixé sur l'axe 7 de l'interrupteur, par l'intermédiaire du levier 23, monté à rotation sur l'axe 22, au moyen des éléments 3 à 50 
Un inconvénient du dispositif conforme à la représentation de la figure 1 est, toutefois,

   qu'un réglage du travail électrique nécessaire pour poursuivre la cuisson n'est possible que par mise hors circuit constan- te de toute l'énergie se trouvant dans le plateau de cuisson. Mais comme pratiquement seule doit être réglée la puissance servant à continuer la cuis- son, puissance qui est toujours considérablement inférieure à la puissance totale ou la puissance du début de la cuisson, les dispositifs de réglage con- nus doivent rendre sans effet la grande différence de puissance existant en- tre la puissance de commencement de la cuisson et celle de la continuation de la cuisson, par interruption fréquente du chauffage du plateau de cuisson. 



  Mais la fréquence des mises en circuit et la puissance de sectionnement exi- gent des appareils robustes et entraînent une détérioration rapide des élé- ments de connexion. 



   Pour éviter cet inconvénient, on emploie utilement des plateaux électriques de cuisson, en particulier des plaques de réchaud, à   incandescen-'   ce, à conducteur de chaleur subdivisé, en adaptant un interrupteur de réglage qui, selon l'invention, est conformé de telle façon que la puissance totale et une   puissance.-partielle   soient réglables à gradins et que la,puissance de continuation de cuisson soit toutefois-réglable sans gradins. 



     Dans'l'un   des agencements conformes à l'invention, le dispositif de réglage, puisqu'il ne doit régler sans gradins qu'une partie de la puis- sance totale des plateaux de cuisson, peut être construit plus petit et moins coûteux qu'auparavant. Grâce à la réduction de la fréquence des mises en cir- cuit, dans le cas d'une puissance de sectionnement plus petite, la durée de vie des contacts de connexion et, par suite, la précision du réglage sont sen- siblement accrues. Comme l'organe de réglage, dans cet agencement, ne règle sans gradins qu'une puissance partielle, la précision du réglage est accrue, si bien que même les puissances les plus petites peuvent être réglées sans gradins.

   Du fait que la puissance de cuisson peut être adaptée au but envi- sagé, même dans le cas des quantités de produit à cuire les plus petites, les pertes de puissance sont encore réduites. 



   La figure 4 représente un plateau de cuisson et mieux, une pla- que de réchaud à incandescence, avec trois anneaux de chauffe concentriques 24, 25 et 26. L'organe de connexion se compose des segments de contact 27, 28, 29 et 30, disposés, par exemple, dans un même plan, et du levier de con- tact 31, qui est fixé sur l'axe 32. De plus, à l'organe de connexion appar- tiennent le disque non rond   33,.-fixé   également   sur.l'axe.32   mais, toutefois, dans un autre   plan,,le   levier coudé   34,   le.support 35, la lame bimétallique 36 et le levier de déclenchement 37. Le levier coudé 34 et le support 35, auquel sont fixés la lame bimétallique 36 et le levier de déclenchement 37, sont montés à rotation sur l'axe 38.

   La résistance de chauffe pour la lame bimétallique est désignée par 39 et l'interrupteur de l'organe de réglage, par 40. Sur un anneau gradué, placé autour des segments de contact, sont indiquées les positions de réglage possibles. En 0 se trouve la position de déconnexion; en III, la pleine puissance du plateau de cuisson et en   II,  une partie de celle-ci seulement. Lors de la continuation de la connexion par les positions 5, 4,   3,   2 et 1, le travail électrique nécessaire pour la continua- tion de la cuisson peut sans gradins être réduit à une valeur minimum par dé- connexion constante de cette puissance partielle. Par déplacement du levier de contact 31 ou du disque non rond 33, la fréquence des mises en circuit peut être modifiée.

   Plus petite est la distance de l'extrémité libre de la lame bimétallique à l'extrémité du levier coudé 34 qui s'applique au disque non rond 33, plus l'interrupteur 40 est ouvert fréquemment par le levier de dé-   clenchement   37, lorsque la résistance 39 est en circuit. Après refroidisse- ment de la lame bimétallique 36, l'interrupteur 40 est refermé et l'opération peut se répéter.



   <Desc / Clms Page number 1>
 
 EMI1.1
 



  CONNECTION DEVICE FOR FO.R.S: EI :, EB: TRI.QUES ;, 'g, R, E, GIr, A; WITHOUT 'GRëDINS' OF HEATING 'OF COOKING TRAYS OR' OVENS.



   The step switches for hearths used up to now only allow rough adaptation of the heating of the baking trays or ovens to the product to be baked or roasted. In order to avoid the energy losses resulting from this, devices have been created which allow, by stepless adjustment, a precise adaptation of the electric heating to the present need. In such a device, the stepless adjustment switch is, for example, constituted by a fast or snap-action switch, which, during the adjustment operation, is controlled by an electrically heated bimetal blade.

   For connection or disconnection, as well as for setting the heating output, the quick switch (setting switch) is operated by hand. -During the adjustment operation, as well as when connecting and disconnecting by hand, the adjustment switch must activate the full heat output of the appliance to be adjusted. As this operation is only carried out unipolar, however, with such an adjustment device, it is not possible to meet the requirement - which arises for safety reasons - of disconnection of all the heating poles of the baking trays or ovens.



   In addition, the circuit of the setting switch contacts, in particular in order to avoid relatively large temperature differences when setting the switch at low temperatures of the apparatus, must be very small. This has the consequence that, during connection, and, in particular, during disconnection by hand, there is a strong combustion of the adjustment contacts, and thus a decrease in the precision of the adjustment and a reduction of the service life of the device. When connecting to a possibly existing short-circuit, destruction of the contact system due to the small circuit of the fast switch must be expected.



   To avoid these drawbacks, a connection device for

 <Desc / Clms Page number 2>

 Electric fireplaces with stepless adjustment of the heating of the cooking trays or of the ovens is conformed according to the invention in such a way that an auxiliary bipolar switch is provided, in series, with the rapid switch (adjustment switch ) intended for stepless adjustment, so that when connecting by hand the adjustment switch is first actuated and then the bipolar auxiliary switch, while when disconnected it is actuated in reverse.



   In this case, the two switches are actuated by a common control member. According to the invention, the embodiment of the connection system is practically chosen such that the two switches have a common axis of rotation. For the application to electric fireplaces in particular, it is advantageous to have the setting switch and the auxiliary switch in a common housing. One or more cam discs fixed on the axis of rotation can be used to actuate the auxiliary switch provided, for example, in the space contained in the cover of the housing.

   To achieve an angle of rotation greater than 180, the contacts of the auxiliary switch are provided at different distances from the axis of rotation and these contacts are actuated by means of an insulating disc with two cams located asymmetrically on the side. frontal. Since, according to the invention, the setting switch and the auxiliary switch are mounted together in such a way that the external dimensions correspond to those of a normal household switch, the replacement of the connection device by a normal focus switch is possible without inconvenience.



   In a connection device according to the invention, intended for stepless adjustment of the heating of the baking trays or the ovens, the disconnection of all the poles, necessary for the electric hotplates, is guaranteed. Since both when connecting and disconnecting by hand, the setting switch is without current, its service life is increased. When connecting to a possibly existing short-circuit, only the auxiliary contacts are suiicited, since the setting switch contacts are already closed.



   The drawing represents, in three figures, an exemplary embodiment according to the invention. Figure 1 shows a diagram, Figure 2 a vertical longitudinal section and Figure 3 a plan view of the connection device or system, without the housing cover and the auxiliary switch.

   The same reference numerals were chosen in Figure 1 as in Figures 2 and 3, to designate identical or corresponding parts to each other,
The quick switch 2 (adjustment switch) is used to adjust the heating of a baking tray 1, for example, said switch being, during the adjustment operation, controlled by a bimetallic blade 3, electrically heated, which is connected to the release lever 5, through part 4, forming a U, and which is rotatably mounted on axis 6, The cam disc 8, rotatable with axis 7, and the disc with cams 9, fixed on the same axis, are used to manually switch on or off the connection device. In FIG. 1, contacts 10 and 11 of the bipolar auxiliary switch are shown open.

   When the axis 7 rotates to the right, the setting switch 2 is also open, via elements 3 to 5. If, - then, the axis 7 rotates to the left, l The setting switch 2 closes first and then the contacts 10 and 11 of the auxiliary switch close.



   In FIG. 2, one can see the arrangement of the contact 10 of the auxiliary switch, with its counter-contact 12, in the cover 13 of the box 14. The contact 11 of the auxiliary switch is located in the same plane, parallel to the contact 10 and hidden behind the axis 7 of the switch, so that its counter-contact 15 is to the left of the said axis of the switch.

   The cam disc 9 is, with a view to actuating the contacts 10 and 11 of the auxiliary switch, provided with front cams 16 and 17, thanks to which, during the rotation of the axis of the switch, the springs of the contacts, fixed at 18 and 19, are curved downwards, beyond their bulge 20 (21) and thanks to which the contacts are open,

 <Desc / Clms Page number 3>

 
Figure 3 shows an arrangement of the setting switch 2, which can be actuated by the bimetallic blade 3, electrically heated, through elements 4 and 5, or by hand, by means of the cam disc 8 , fixed on the axis 7 of the switch, by means of the lever 23, rotatably mounted on the axis 22, by means of elements 3 to 50
A disadvantage of the device according to the representation of Figure 1 is, however,

   that adjustment of the electrical work necessary to continue cooking is only possible by constantly switching off all the energy in the cooking tray. But since practically only the power used to continue cooking, a power which is always considerably lower than the total power or the power at the start of cooking, must be regulated, the known regulating devices must render the great difference ineffective. of power existing between the power at the start of cooking and that of the continuation of cooking, by frequent interruption of the heating of the cooking plate.



  However, the frequency of switching on and the disconnecting power require robust devices and lead to rapid deterioration of the connection elements.



   To avoid this drawback, electric cooking trays, in particular incandescent hotplates, with a subdivided heat conductor, are usefully employed, by adapting an adjustment switch which, according to the invention, is designed in such a way. so that the total power and a partial power can be adjusted in steps and that the continuing cooking power is however adjustable without steps.



     In one of the arrangements according to the invention, the adjustment device, since only part of the total power of the cooking trays has to be adjusted without steps, can be made smaller and less expensive than 'before. Thanks to the reduction in the frequency of switching on, in the case of a smaller isolating power, the service life of the connection contacts and, consequently, the precision of the setting are considerably increased. Since the regulator, in this arrangement, regulates only a partial power without steps, the precision of the regulation is increased, so that even the smallest powers can be regulated without steps.

   Since the cooking power can be adapted to the intended purpose, even in the case of the smallest quantities of product to be cooked, the power losses are further reduced.



   Figure 4 shows a baking tray and better still an incandescent hotplate, with three concentric heating rings 24, 25 and 26. The connection member consists of contact segments 27, 28, 29 and 30. , arranged, for example, in the same plane, and of the contact lever 31, which is fixed on the axis 32. In addition, to the connection member belong the non-round disc 33, .- fixed. also on.l'axe.32 but, however, in another plane, the angled lever 34, the.support 35, the bimetallic blade 36 and the release lever 37. The angled lever 34 and the support 35, to which are fixed the bimetallic blade 36 and the trigger lever 37, are rotatably mounted on the axis 38.

   The heating resistance for the bimetallic blade is designated by 39 and the switch of the adjustment member, by 40. On a graduated ring, placed around the contact segments, the possible adjustment positions are indicated. At 0 is the disconnection position; in III, the full power of the cooking plate and in II, only part of it. When continuing the connection via positions 5, 4, 3, 2 and 1, the electrical work required for the continuation of cooking can be reduced to a minimum value without steps by constantly disconnecting this partial power. . By moving the contact lever 31 or the non-round disc 33, the frequency of the switching on can be changed.

   The smaller the distance from the free end of the bimetallic blade to the end of the angled lever 34 which applies to the non-round disc 33, the more frequently the switch 40 is opened by the trigger lever 37, when resistor 39 is on. After cooling of the bimetallic blade 36, the switch 40 is closed again and the operation can be repeated.


    

Claims (1)

REVENDICATIONS. CLAIMS. 1. - Dispositif de connexion pour foyers électriques à réglage sans gradins du chauffage des plateaux de cuisson ou des fours, caractérisé en ce qu'à l'interrupteur rapide (interrupteur de réglage) prévu pour le ré- glage sans gradins, il est prévu, en série, un interrupteur auxiliaire bi- polaire, et en ce que lors de la mise en circuit à la main, forcément tout d'abord l'interrupteur de réglage et ensuite l'interrupteur auxiliaire bipo- laire sont actionnés, la marche inverse se produisant lors de la mise hors circuit. 1. - Connection device for electric fireplaces with stepless adjustment of the heating of cooking trays or ovens, characterized in that the quick switch (adjustment switch) provided for stepless adjustment, it is provided , in series, a two-pole auxiliary switch, and in that when switching on by hand, first of all the setting switch and then the two-pole auxiliary switch are actuated, reverse operation occurring when switching off. 2. - Dispositif de connexion suivant la revendication 1, carac- térisé en ce que l'interrupteur de réglage est conformé de telle façon que par lui, outre la sélection des deux gradins de capacité (capacité totale et une capacité partielle), un réglage sans gradins de la puissance partiel- le choisie est également possible, qui correspond à un degré de cuisson con- tinue. 2. - Connection device according to claim 1, charac- terized in that the adjustment switch is shaped such that by it, in addition to the selection of the two capacity steps (total capacity and a partial capacity), an adjustment without steps of the selected partial power is also possible, which corresponds to a continuous cooking degree. 3. - Dispositif de connexion suivant les revendications 1 et 2, caractérisé en ce que les deux interrupteurs prévus dans le même boîtier peu- vent être actionnés par un organe d'actionnement commun, par exemple s'ils sont montés sur un axe de rotation commun. 3. - Connection device according to claims 1 and 2, characterized in that the two switches provided in the same housing can be actuated by a common actuator, for example if they are mounted on an axis of rotation. common. 4. - Dispositif de connexion suivant les revendications 1 à 3, caractérisé en ce que pour actionner l'interrupteur auxiliaire prévu dans l'espace contenu dans le couvercle du boîtier, on a recours à un ou plu- sieurs disques à cames fixés sur l'axe de rotation. 4. - Connection device according to claims 1 to 3, characterized in that to actuate the auxiliary switch provided in the space contained in the housing cover, one or more cam discs fixed on the housing are used. 'rotation axis. 5. - Dispositif de connexion suivant les revendications 1 à 4, caractérisé en ce que les contacts de l'interrupteur auxiliaire sont pré- vus de façon asymétrique par rapport à l'axe de rotation et en ce que pour les actionner, on a recours à un disque isolant à cames frontales. 5. - Connection device according to claims 1 to 4, characterized in that the contacts of the auxiliary switch are provided asymmetrically with respect to the axis of rotation and in that to actuate them, recourse is had to with an insulating disc with frontal cams. 6. - Dispositif de connexion suivant les revendications 1 à 5, caractérisé en ce que la construction de l'interrupteur de réglage et de l'interrupteur auxiliaire est combinée de telle façon que les dimensions externes correspondent à celles d'un interrupteur de foyer normal. 6. - Connection device according to claims 1 to 5, characterized in that the construction of the adjustment switch and the auxiliary switch is combined so that the external dimensions correspond to those of a normal home switch .
BE505339D BE505339A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE505339A true BE505339A (en)

Family

ID=145913

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE505339D BE505339A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE505339A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2714520A1 (en) Electrical switch with separable contacts.
FR2470575A1 (en) ELECTRIC COOKING APPARATUS
FR2473222A1 (en) ELECTRIC CIRCUIT SWITCH
FR2608882A1 (en) THERMAL PROTECTION ARRANGEMENT FOR A SOLID DISK GLASS COOKTOP
BE505339A (en)
FR2655805A1 (en) HEATING ELEMENT CONTROL CIRCUIT.
FR2484819A1 (en) ELECTRIC APPARATUS FOR HEATING LIQUIDS
EP1051099B1 (en) Thermostat with thermistors and switch-relays for heating resistors in an electrical household appliance
EP2743959B1 (en) Thermal trip device and current breaking apparatus comprising one such device
FR2527884A1 (en) THERMOSTAT
EP0623303A1 (en) Electric cooking apparatus
FR2600457A1 (en) CALIBRATION SHEET FOR CIRCUIT BREAKERS IN MOLDED HOUSING
FR3067870A1 (en) ELECTRICAL PROTECTION APPARATUS COMPRISING A CURRENT LIMITER DEVICE
FR2943486A1 (en) Electric cooking apparatus i.e. traditional domestic cooking oven, has heating units for heating food stored in cooking chamber, where one heating unit is mounted in series with other two heating units that are mounted in parallel
EP0783860B1 (en) Cooking vessel with variable cooking power
EP0200920A2 (en) Domestic electric range
EP2743958A1 (en) Electric current breaking apparatus, in particular a coupling breaker
BE514530A (en)
EP0262716A2 (en) Device for monitoring the cooking process of vegetables
EP0677860B1 (en) Thermostat for controlling the power supply circuit of the heating element of an apparatus
FR2759490A1 (en) CIRCUIT BREAKER ASSEMBLY WITH CURRENT SUPPRESSION ELEMENT FOR THE PROTECTION OF INDUCTION MOTORS
EP2743957B1 (en) Electric current breaking apparatus, in particular a coupling breaker
FR2695509A1 (en) Device for controlling at least two status indication lights.
EP0352169A1 (en) Power control apparatus, especially for cooking plates or the like
EP1571518A1 (en) Detachable heating subassembly adapted to be placed on the main body of a cooking device