BE502290A - - Google Patents

Info

Publication number
BE502290A
BE502290A BE502290DA BE502290A BE 502290 A BE502290 A BE 502290A BE 502290D A BE502290D A BE 502290DA BE 502290 A BE502290 A BE 502290A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
air
hearth
valve
chamber
partition
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE502290A publication Critical patent/BE502290A/fr

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F24HEATING; RANGES; VENTILATING
    • F24HFLUID HEATERS, e.g. WATER OR AIR HEATERS, HAVING HEAT-GENERATING MEANS, e.g. HEAT PUMPS, IN GENERAL
    • F24H3/00Air heaters
    • F24H3/02Air heaters with forced circulation
    • F24H3/06Air heaters with forced circulation the air being kept separate from the heating medium, e.g. using forced circulation of air over radiators
    • F24H3/067Air heaters with forced circulation the air being kept separate from the heating medium, e.g. using forced circulation of air over radiators using solid fuel

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Physics & Mathematics (AREA)
  • Thermal Sciences (AREA)
  • Chemical & Material Sciences (AREA)
  • Combustion & Propulsion (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • General Engineering & Computer Science (AREA)
  • Solid-Fuel Combustion (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  PERFECTIONNEMENTS AUX APPAREILS DE CHAUFFAGE   D'AIR.   



   L'invention est relative aux appareils de chauffage d'air, et con- cerne en particulier les appareils à foyers   associés,   ainsi que les foyers de ces appareils. 



   . Il est connu d'employer pour le chauffage de locaux, ou d'autres applications,,des appareils constitués par une enveloppe comprenant dune part, une entrée et une sortie pour Pair ainsi qu'un ventilateur pour propulser cet air, en sorte que le dit air se trouve dans l'enveloppe sous une certaine pressionet d'autre part un foyer destiné à procurer 1?échauffement de   l'air,   disposé dans l'enveloppe,et dont le fonctionnement est assuré à l'interventi- on d'air sous pression. Cet air sous pression est généralement fourni par un ventilateur indépendant du premier. 



   Un objet de l'invention est de procurer une disposition et des agen- cements grâce auxquels les appareils connus peuvent être simplifiés,, en   rédui-   sant également les frais d'entretien,de surveillance et   d'établissement    
Un autre objet de   l'invention   est de procurer un appareil   du   genre en question dont le foyer est capable d'utiliser une grande variété de com- bustibles solides,et notamment des charbons gras. 



   Conformément à l'invention, dans un appareil constitué   d'une   enve- loppe comprenant   d'une   part une entrée et une sortie pour Pair, ainsi qu'un ventilateur pour propulser l'air à travers l'appareil, en sorte que cet air se trouve placé sous une certaine   pression;,   et   diantre   part un foyer propre à procurer   léchauffement   dudit   airs,   dont le fonctionnement exige   l'utilisa-   tion   permanente   ou intermittente d'air   pulsé.,   on a recours pour   1-'alimenta-   tion en air dudit foyer à de   l'air   prélevé dans le débit du ventialateur-pro- pulseur précité. 



   Selon une autre caractéristique de l'invention,   Pair   pulsé néces- saire au fonctionnement du foyer y est introduit,en particulier à partir de 1?espace interne, sous pression, d'une enveloppe qui l'entoure,\) sous le contrô- le de dispositifs influencés par les conditions thermiques du courant   :)air   

 <Desc/Clms Page number 2> 

 échauffé débité par l'appareil. 



   Suivant un mode de réalisation préféré, les dispositifs de contrô- le de l'air introduit dans le foyer comprennent une valve électro-magnétique commandée par des relais sensibles aux variations de température, tels des thermostats. 



   Et afin que l'invention puisse être bien comprise, elle sera décri- te ci-après plus en détail, en référence au dessin annexé, en relation avec une réalisation dans laquelle le foyer prévu est apte à utiliser des combusti- bles solides variés, et notamment des charbons gras, cette réalisation n'étant bien entendu aucunement limitative. Dans le dessin : 
Fig. 1 est une vue en élévation et coupe de l'appareil; 
Fig. 2 est une vue en plan, en coupe, sensiblement selon   2-2   de la fig. 1. 



   Fig. 3 est une vue en élévation et coupe, sensiblement selon 3-3 de la fig. 2; 
Fig. 4 est.une vue partielle, analogue à la fig. 3, vue de l'autre côté de l'appareil. 



   En référence au dessin, 1 désigne une enveloppe qui comprend à sa partie inférieure une entrée 2, à laquelle est raccordée un ventilateur souf- flant 3, et à sa partie supérieure une sortie 4, à laquelle peut faire suite un carneau, non représenté, conduisant l'air échauffé à un emplacement d'uti- lisation, tel un local à chauffer. 



   A l'intérieur de cette enveloppe 1 est agencé un foyer désigné dans l'ensemble par 5, qui comprend, dans l'exemple, une enveloppe 6 dont les parois sont garnies intérieurement de réfractaire   7,   et qui est divisée par une cloison verticale incomplète 8 en une chambre de foyer relativement gran- de ou large 9, et une chambre de combustion relativement étroite 10, ces deux chambres communiquant entre elles par le dessous de la clôison 8. 



   A la partie inférieure , la chambre de foyer est délimitée par une grille ou sole, une grille 11 dans l'exemple, qui s'étend au moins jusqu'en dessous de la chambre de combustion 10, et dont la partie sous la cloison 8 et la dite chambre est de préférence composée d'éléments basculants. Sous la grille est prévu un cendrier clos 12 s'étendant jusqu'à l'extérieur de l'en- veloppe 1 et équipé du récipient habituel. 



   La chambre de foyer 9 est pourvue d'une ouverture de chargement 13, à laquelle s'adapte un conduit 14 s'étendant jusqu'à l'extérieur de l'envelop- pe 1, et fermé par une porte 15, à laquelle est associé un dispositif de ver- rouillage 16. 



   D'autre part, la dite chambre 9 est fermée à sa partie supérieu- re par une paroi 17, continue sauf une ouverture. 18 fermée normalement par un clapet 19 qui est soulevé par une came 20 du dispositif de verrouillage 16 chaque fois que la porte 15 est ..ouverte. 



   La chambre de combustion 10 se prolonge vers le haut par un conduit 21 qui affecte, par exemple, la forme d'un double versant et débouche au des- sus de la paroi 17 dans une chambre 22, à laquelle se raccorde le conduit 23 de départ vers la cheminée. 



   Il résulte de cette disposition un parcours allongé des flammes et produits de la combustion, et à l'ouverture du clapet 19 une mise en communi- cation directe de la chambre de foyer 9 avec la chambre 22 et la cheminée. 



   Le conduit 21 est équipé de parois telles que 24 servant à assurer un contact intime de l'air circulant dans l'enveloppe 1 vers la sortie 4 avec le dit conduit   21.   



   Dans la chambre de foyer 9 est aménagée une arrivée d'air de com- bustion primaire, constituée par une chambre 25 régnant sur toute la longueur de la paroi correspondante, et débouchant dans ladite chambre 9 par une fente 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 verticale ou à peu près,25a, voisine de la dite paroi, et régnant pratique- ment sur toute sa longueur, ménagée par une paroi plongeante 26, que l'on peut munir de petites ouvertures transversales 27, le cas échéant obturables par un   registre,   28. 



   L'entrée de l'air dans la chambre 25 est assurée par une ouverture 29. 



   A la partie inférieure de la cloison 8 est aménagée une amenée d'air de combustion secondaire 30, constituée par des évidements 31 formés dans la partie postérieure de la face inférieure d'éléments réfractaires jux- taposés 32 en association avec le bord supérieur d'un massif ou garnissage réfractaire sousjacent 33, l'ensemble procurant en même temps une fente de dis- tribution 34   qui;,   comme le canal 30, règne pratiquement sur toute la longueur de la cloison 8. L'entrée de l'air dans le canal 30 est assurée par une ouver- ture 35 en bout de ce canal. 



   L'organisation des éléments réfractaires   32,   ainsi que de cette amenée d'air, est décrite en détail dans une demande de brevet de même date, du demandeur, pour !Perfectionnements aux appareils de chauffage utilisant des combustibles solides, tels en particulier que ceux à charbons   gras".   



   Dans un foyer agencé comme susdit, lorsque du combustible solide occupe la chambre de foyer jusqu'à un niveau situé au dessus du bord inférieur de la cloison 8, et que de   l'air   primaire est introduit par 29 dans la cham- bre 25 et   s'écoule   par la fente 25a, il pénètre dans le lit de combustible, déterminant sa combustion et l'entraînement des gaz de distillation et pro- duits de combustion vers l'entrée de la chambre de combustion 10, où la com- bastion est complétée par l'air secondaire entrant par 35 et s'écoulant par 30 et   34,   les flammes et produits de la combustion ascensionnant la chambre 10 et passant par le conduit 21 à la chambre   22   et à la cheminée par   23.   



   Pour introduire de Pair par 29 et 35 à partir de l'espace interne de l'enveloppe 1, il suffit en principe de laisser à découvert ces ouvertures 29 et   35,  leurs sections étant convenablement calculées. Toutefois, comme dans la pratique il n'est pas nécessaire de maintenir constamment le foyer à un degré   dactivité   uniforme, en particulier élevé, mais qu'il convient au con- traire de pouvoir agir sur son activité suivant les besoins des appareils d' utilisation.

   compte tenu de ce que, dans le chauffage des locaux par exemple, des périodes de ralenti sont économiquement désirables et que, par ailleurs le foyer lui-même à des variations inhérentes qu'il convient de corrigera 
Pour satisfaire ces desiderata, l'entrée de l'air à l'ouverture   29,   ou à l'ouverture 35, ou aux deux, est contrôlée, avantageusement comme suit dans l'hypothèse où l'introduction d'air est réglée simultanément pour les deux entrées. 



   Comme on peut le voir sur le dessin, ces entrées sont réunies à un même conduit 36, accolé à la paroi du foyer et pourvu en 37 d'une   ouver-   ture avec laquelle peut coopérer un clapet 38. Ce clapet peut être actionné d'une manière quelconque convenable pour s'appliquer sur et découvrir couver- ture   37,   le dispositif d'actionnement préféré étant toutefois un éléctro-ai- mant schématisé en 39, dont la tige 40 du clapet forme le noyau.

   Dans le cir- cuit de cet électro-aimant est branché,en même temps qu'une source de courant convenable, un relais sensible aux variations de température, comme un thermo- stat, que l'on dispose dans un emplacement type approprié et règle à volonté, et qui agit pour admettre ou supprimer le passage du courant dans   l'électro,   et par là attirer (ou repousser) le clapet 38, à l'encontre de   Inaction   d'un ressort   41.   Dans la disposition représentée, on a supposé que le clapet 38 était écarté de 1?ouverture 37 chaque fois   qu'il   convient   d'activer   le foyer mais la disposition inverse pourrait aussi bien être adoptée. 



   Lorsque le clapet 38 est appliqué contre l'ouverture   37,   les arri- vées d'air primaire et secondaire sont coupées, et ceci n'est pas toujours désirable si, notamment, les périodes de ralenti doivent être prolongées. 



  Pour admettre pendant ces périodes une quantité d'air suffisante à éviter l'extinction du foyer, il est prévu de munir le clapet 38 d'une tige 40 creu- 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 se, la section de passage pouvant être déterminée une fois pour toutes, ou bien être rendue réglable à l'aide d'un pointeau ou autre dispositif répondant à ce but et non représenté. 



   Il ressort de ce qui précède que si le clapet 38 étant fermé, et le foyer au ralenti, la température est insuffisante à l'emplacement type, le relais de contrôle agira pour écarter le clapet de l'ouverture 37 avec intro- duction d'air sous pression en   29   et 35. Si au contraire la température dési- rée est atteinte et tend à être dépassée à cet emplacement, le relais agira pour permettre au clapet de refermer l'ouverture 37, le foyer tendant à re- venir progressivement au ralenti, mais poursuivant néanmoins son fonctionne- ment à l'aide de l'air passant à travers la tige du clapet et de là aux dites ouvertures 29 et   35.   



   Bien que l'on se soit borné à la description plus détaillée d'un mode de réalisation seulement, il est bien entendu que l'invention n'y est pas limitée, mais qu'elle englobe les modifications et les agencements ou disposi- tifs équivalents. 



    REVENDICATIONS   
1.- Perfectionnements aux appareils de chauffage d'air du type dé- fini comprenant une enveloppe comportant d'une part une entrée et une sortie pour l'air, ainsi qu'un ventilateur pour propulser l'air à travers l'appareil, en sorte qu'il se trouve placé dans l'enveloppe sous une certaine pression, et d'autre part un foyer propre à échauffer le dit air, qui consistent à avoir recours, pour l'alimentation en air du foyer, à de l'air prélevé dans le dé- bit du ventilateur-propulseur.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  IMPROVEMENTS TO AIR HEATING APPLIANCES.



   The invention relates to air heaters, and relates in particular to associated fireplaces, as well as the fireplaces of these devices.



   . It is known to use for space heating, or other applications, devices consisting of a casing comprising on the one hand, an inlet and an outlet for air as well as a fan to propel this air, so that the said air is located in the casing under a certain pressure and on the other hand a hearth intended to provide the heating of the air, arranged in the casing, and the operation of which is ensured by the intervention of air under pressure. This pressurized air is generally supplied by a fan independent of the first.



   It is an object of the invention to provide an arrangement and arrangements whereby the known apparatuses can be simplified, while also reducing the costs of maintenance, supervision and establishment.
Another object of the invention is to provide an apparatus of the kind in question the hearth of which is capable of using a wide variety of solid fuels, and in particular fatty coals.



   According to the invention, in an apparatus consisting of a casing comprising on the one hand an inlet and an outlet for air, as well as a fan for propelling the air through the apparatus, so that this air is placed under a certain pressure ;, and besides a proper hearth to provide the heating of said air, the operation of which requires the permanent or intermittent use of pulsed air., recourse is had to be made for the supply of air. air from said hearth to air taken from the flow rate of the aforementioned fan-propellant.



   According to another characteristic of the invention, the pulsed air necessary for the operation of the fireplace is introduced therein, in particular from the internal space, under pressure, of a casing which surrounds it, \) under the control- the of devices influenced by the thermal conditions of the current:) air

 <Desc / Clms Page number 2>

 heated output by the device.



   According to a preferred embodiment, the devices for controlling the air introduced into the fireplace comprise an electromagnetic valve controlled by relays sensitive to temperature variations, such as thermostats.



   And so that the invention may be fully understood, it will be described below in more detail, with reference to the appended drawing, in relation to an embodiment in which the intended fireplace is suitable for using various solid fuels, and in particular fatty carbons, this embodiment not being of course in no way limiting. In the drawing:
Fig. 1 is a view in elevation and in section of the apparatus;
Fig. 2 is a plan view, in section, substantially along 2-2 of FIG. 1.



   Fig. 3 is a view in elevation and in section, substantially along 3-3 of FIG. 2;
Fig. 4 est.a partial view, similar to FIG. 3, view from the other side of the device.



   With reference to the drawing, 1 designates an enclosure which comprises at its lower part an inlet 2, to which a blower fan 3 is connected, and at its upper part an outlet 4, which may follow a flue, not shown, leading the heated air to a place of use, such as a room to be heated.



   Inside this casing 1 is arranged a hearth designated generally by 5, which comprises, in the example, a casing 6 whose walls are lined internally with refractory 7, and which is divided by an incomplete vertical partition 8 into a relatively large or wide hearth chamber 9, and a relatively narrow combustion chamber 10, these two chambers communicating with each other from below the partition 8.



   At the lower part, the hearth chamber is delimited by a grille or sole, a grille 11 in the example, which extends at least to below the combustion chamber 10, and of which the part under the partition 8 and said chamber is preferably composed of tilting elements. Under the grid is provided a closed ashtray 12 extending to the outside of the casing 1 and equipped with the usual container.



   The hearth chamber 9 is provided with a loading opening 13, to which fits a duct 14 extending to the outside of the casing 1, and closed by a door 15, to which is associated with a locking device 16.



   On the other hand, said chamber 9 is closed at its upper part by a wall 17, continuous except for one opening. 18 normally closed by a valve 19 which is lifted by a cam 20 of the locking device 16 each time the door 15 is opened.



   The combustion chamber 10 is extended upwards by a duct 21 which, for example, takes the shape of a double slope and opens above the wall 17 into a chamber 22, to which the duct 23 is connected. departure towards the fireplace.



   The result of this arrangement is an elongated path of the flames and combustion products, and when the valve 19 opens, the hearth chamber 9 is placed in direct communication with the chamber 22 and the chimney.



   The duct 21 is equipped with walls such as 24 serving to ensure intimate contact of the air circulating in the casing 1 towards the outlet 4 with the said duct 21.



   In the hearth chamber 9 is arranged a primary combustion air inlet, consisting of a chamber 25 reigning over the entire length of the corresponding wall, and opening into said chamber 9 through a slot

 <Desc / Clms Page number 3>

 vertical or approximately, 25a, adjacent to said wall, and reigning practically over its entire length, provided by a plunging wall 26, which can be provided with small transverse openings 27, which can be closed off by a register , 28.



   The entry of air into chamber 25 is provided through an opening 29.



   At the lower part of the partition 8 is arranged a secondary combustion air supply 30, constituted by recesses 31 formed in the rear part of the lower face of juxtaposed refractory elements 32 in association with the upper edge of the wall. an underlying refractory block or lining 33, the assembly simultaneously providing a distribution slit 34 which, like the channel 30, reigns practically over the entire length of the partition 8. The air inlet into the channel 30 is provided by an opening 35 at the end of this channel.



   The organization of the refractory elements 32, as well as of this air supply, is described in detail in a patent application of the same date, by the applicant, for Improvements in heating devices using solid fuels, such in particular as those with fatty coals ".



   In a hearth arranged as aforesaid, when solid fuel occupies the hearth chamber up to a level situated above the lower edge of the partition 8, and the primary air is introduced through 29 into the chamber 25 and flows through slot 25a, it enters the fuel bed, determining its combustion and the entrainment of the distillation gases and combustion products towards the inlet of the combustion chamber 10, where combustion is completed by the secondary air entering through 35 and flowing through 30 and 34, the flames and combustion products ascending the chamber 10 and passing through the duct 21 to the chamber 22 and the chimney through 23.



   In order to introduce Air through 29 and 35 from the internal space of the casing 1, it suffices in principle to leave these openings 29 and 35 uncovered, their sections being suitably calculated. However, as in practice it is not necessary to constantly maintain the fireplace at a uniform, in particular a high, level of activity, but rather it is advisable to be able to act on its activity according to the needs of the appliances. .

   taking into account that, in space heating, for example, periods of idling are economically desirable and that, moreover, the fireplace itself has inherent variations which should be corrected
To satisfy these desiderata, the entry of air at opening 29, or at opening 35, or both, is controlled, advantageously as follows on the assumption that the introduction of air is adjusted simultaneously to the two entrances.



   As can be seen in the drawing, these inlets are joined to the same duct 36, attached to the wall of the hearth and provided at 37 with an opening with which a valve 38 can cooperate. This valve can be actuated by in any suitable manner to apply to and uncover cover 37, the preferred actuator being, however, an electric magnet shown schematically at 39, of which the valve stem 40 forms the core.

   In the circuit of this electromagnet is connected, at the same time as a suitable current source, a relay sensitive to temperature variations, such as a thermostat, which is placed in an appropriate standard location and regulates at will, and which acts to admit or suppress the passage of current in the electro, and thereby attract (or repel) the valve 38, against Inaction of a spring 41. In the arrangement shown, we have assumed that the valve 38 was moved away from the opening 37 whenever it was appropriate to activate the fireplace but the reverse arrangement might as well be adopted.



   When the valve 38 is pressed against the opening 37, the primary and secondary air supplies are cut off, and this is not always desirable if, in particular, the idling periods are to be prolonged.



  To admit during these periods a sufficient quantity of air to prevent the extinction of the hearth, provision is made to provide the valve 38 with a hollow rod 40.

 <Desc / Clms Page number 4>

 itself, the passage section can be determined once and for all, or be made adjustable using a needle or other device meeting this purpose and not shown.



   It emerges from the foregoing that if the valve 38 being closed, and the combustion chamber at idle speed, the temperature is insufficient at the typical location, the control relay will act to move the valve away from the opening 37 with the introduction of air under pressure at 29 and 35. If, on the contrary, the desired temperature is reached and tends to be exceeded at this location, the relay will act to allow the valve to close opening 37, the combustion chamber tending to gradually return to slowed down, but nevertheless continuing its operation with the aid of the air passing through the valve stem and from there to said openings 29 and 35.



   Although we have confined ourselves to the more detailed description of one embodiment only, it is understood that the invention is not limited thereto, but that it encompasses modifications and arrangements or devices. equivalent.



    CLAIMS
1.- Improvements to air heaters of the defined type comprising a casing comprising on the one hand an inlet and an outlet for the air, as well as a fan to propel the air through the device, so that it is placed in the casing under a certain pressure, and on the other hand a clean hearth to heat the said air, which consist in having recourse, for the air supply of the hearth, to air taken from the flow of the propellant fan.


    

Claims (1)

2.- Perfectionnements selon la revendication 1, caractérisés en ce que le foyer est disposé à l'intérieur de l'enveloppe à travers laquelle l'air est propulsé. 2.- Improvements according to claim 1, characterized in that the hearth is disposed inside the casing through which the air is propelled. 3. - Perfectionnements selon la revendication 2, caractérisés en ce que l'air pulsé nécessaire au fonctionnement du foyer est prélevé dans l'es- pace interne de l'enveloppe qui l'entoure. 3. - Improvements according to claim 2, characterized in that the pulsed air necessary for the operation of the home is taken from the internal space of the envelope which surrounds it. 4.- Perfectionnements selon l'une des revendications 1 à 3, carac- térisés en ce que l'air pulsé est introduit dans le foyer sous le contrôle de dispositifs influencés par les conditions thermiques du courant d'air dé- bité par l'appareil. 4.- Improvements according to one of claims 1 to 3, charac- terized in that the pulsed air is introduced into the home under the control of devices influenced by the thermal conditions of the air flow delivered by the. apparatus. 5.- Un mode de réalisation des perfectionnements selon l'une quel- conque des revendications précédentes, dans lequel le foyer est du type com- prenant une enveloppe garnie intérieurement de réfractaire et divisée par une cloison verticale incomplète en une chambre de foyer à grille ou sole, et une chambre de combustion, communiquant entre elles par le dessous de la cloison, avec une arrivée d'air primaire dans la partie supérieure de la chambre de foyer qui est éloignée de la cloison, et une arrivée d'air de combustion se- condaire à ou vers la partie inférieure de la cloison, et apte à brûler des combustibles solides variés, en particulier des charbons gras. 5.- An embodiment of the improvements according to any one of the preceding claims, in which the hearth is of the type comprising an envelope lined internally with refractory and divided by an incomplete vertical partition into a grate hearth chamber. or hearth, and a combustion chamber, communicating with each other through the underside of the partition, with a primary air inlet in the upper part of the hearth chamber which is remote from the partition, and a combustion air inlet secondary to or towards the lower part of the partition, and suitable for burning various solid fuels, in particular fatty coals. 6.- Un mode de réalisation selon l'une quelconque des revendica- tions précédentes, dans lequel le contrôle de l'introduction d'air au foyer est assuré par une valve ou clapet, de préférence à commande électro-magné- tique. 6. An embodiment according to any one of the preceding claims, in which the control of the introduction of air to the hearth is provided by a valve or flap, preferably with electromagnetic control. 7. - Un mode de réalisation selon la revendication 6, dans lequel la valve ou clapet électro-magnétique est commandé par un relais sensible aux variations de température, tel un thermostat, notamment disposé dans un em- placement type approprié du courant d'air débité par l'appareil. 7. - An embodiment according to claim 6, wherein the valve or electromagnetic valve is controlled by a relay sensitive to temperature variations, such as a thermostat, in particular disposed in an appropriate standard location of the air stream. debited by the device. 8.- Un mode de réalisation selon la revendication 6 ou 7, dans le- quel la vanne ou clapet comporte une tige creuse, débouchant extérieurement à l'atmosphère, de manière à permettre l'introduction d'une quantité déter- minée d'air dans le foyer, réglée une fois pour toute ou à volonté, lorsqu'il <Desc/Clms Page number 5> occupe sa position de fermeture. 8.- An embodiment according to claim 6 or 7, in which the valve or valve comprises a hollow rod, opening externally to the atmosphere, so as to allow the introduction of a determined quantity of air in the fireplace, regulated once and for all or at will, when <Desc / Clms Page number 5> occupies its closed position. 9.- Un mode de réalisation selon l'une quelconque des revendicati- ons 5 à 8, dans lequel les amenées d'air primaire et secondaire au foyer sont contrôlées par un dispositif commun, notamment associé à un conduit unissant entre elles les dites amenées d'air. 9.- An embodiment according to any one of claims 5 to 8, in which the primary and secondary air supplies to the home are controlled by a common device, in particular associated with a duct joining together the said supplies. of air. 10.- Les perfectionnements aux appareils de chauffage d'air du type défini, en substance comme décrit. 10.- Improvements to air heaters of the type defined, substantially as described. 11.- Les appareils de chauffage d'air du type définie agencés et fonctionnant en substance comme décrit, ou ainsi que décrit en référence à, ou illustré par le dessin annexé. 11.- Air heaters of the type defined, arranged and operating in substance as described, or as described with reference to, or illustrated by the accompanying drawing.
BE502290D BE502290A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE502290A true BE502290A (en)

Family

ID=143843

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE502290D BE502290A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE502290A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0277888B1 (en) Gas oven with a steam generator
US4178908A (en) Fireplace heating unit
FR2499223A1 (en) BOILER, IN PARTICULAR FOR HEATING INSTALLATION
BE502290A (en)
FR2485166A1 (en) DEFLECTOR ASSEMBLY FOR STOVE AND DISASSEMBLY METHOD, STOVE AND METHOD FOR ASSEMBLING THE SAME
EP0216760A1 (en) Heating stove and method for the combustion of fuels in heating stoves
EP0094455A2 (en) Grate for the combustion of solid fuels in stoves, furnaces, fires, etc
EP0271392B1 (en) Boiler using solid fuel, particularly a boiler using wood
CH621618A5 (en) Wood-fired heating apparatus
EP0034136B1 (en) Domestic heating installations
FR2527315A1 (en) Double hearth burner using solid fuel - has either one or both hearths operating according to heat required
FR2547393A1 (en) COMBUSTION CHAMBER FOR SOLID FUELS
FR2473156A1 (en) Open fireplace converting to solid fuel stove - has upper and lower hearths incorporating heat exchanger for auxiliary heat supply
FR2512176A1 (en) Enclosed hearth solid fuel burner with controlled primary air - uses two chamber burner with automatically controlled primary air admission and constant secondary air flow
FR2607228A1 (en) Solid-fuel-burning boiler having a high efficiency
US1152332A (en) Furnace.
FR2503847A1 (en) Air heater operating on either gas or electricity - uses parallel chambers containing electric heating elements and gas combustion chambers in alternate ducts
FR2887014A1 (en) Closed combustion furnace for use as wood heating appliance in chimney, has air intake, with openings, located near upper part of flames and above wood combustion zone, and another air intake at level of door which allows accessing zone
FR2682176A1 (en) Wood-fired pyrolysis boiler, with inverse combustion and force draught
FR2764971A1 (en) Open and closed wood burning fireplace
FR2549202A1 (en) Heating device using solid fuels.
BE377987A (en)
FR2518224A1 (en) Heat recuperator for open fireplace - has air heating enclosure and reverse draught hearth with heat exchanger
FR2458764A1 (en) Central heating boiler for volatile rich materials - has water jacket dividing flue into two parts and adjustable hot gases diversion
FR2544468A1 (en) Heating apparatus comprising a heat recuperator