BE495554A - - Google Patents

Info

Publication number
BE495554A
BE495554A BE495554DA BE495554A BE 495554 A BE495554 A BE 495554A BE 495554D A BE495554D A BE 495554DA BE 495554 A BE495554 A BE 495554A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
color
punches
pulses
model
colors
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE495554A publication Critical patent/BE495554A/fr

Links

Classifications

    • DTEXTILES; PAPER
    • D03WEAVING
    • D03CSHEDDING MECHANISMS; PATTERN CARDS OR CHAINS; PUNCHING OF CARDS; DESIGNING PATTERNS
    • D03C3/00Jacquards
    • D03C3/20Electrically-operated jacquards

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Textile Engineering (AREA)
  • Looms (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  PERFECTIONNEMENTS AUX MACHINES TEXTILES. 



   Cette,invention concerne des perfectionnements relatifs aux machi- nes textiles, telles que les métiers à tisser textiles, les machines d'établis- sement de modèle ou dessins, les dispositifs de mise en place des canettes, les métiers à ratières, les machines à tricoter, les machines à fabriquer les galons et les dentelles, et à toute machine textile du type demandant une sé- lection automatique des différents fils, pour la formation d'un dessin dans le tissu résultant, et a pour-objet de prévoir des moyens par lesquels la sélection des fils du dessin,qui peuvent être, ou ne pas être, colorés, est effectuée plus efficacement que jusqu'à ce jour. 



   Selon la présente invention, il est prévu un dispositif pour la sélection des fils du dessin d'une machine textile du type mentionné, qui com- prend des moyens sensibles photo-électriquement, répondant à la couleur, agen- cés pour être impressionnés, au moyen des filtres individuels d'un filtre à couleurs multiples, ou par l'équivalent de ceux-ci, par une couleur d'un mo- dèle de couleur, et des moyens, manoeuvrables sous l'action des impulsions multiples émises par les moyens sensibles   photo-électriquement)répondant   à la couleur, mis en action par une telle impression, pour sélectionner un cir- cuit qui effectue la manoeuvre des moyens qui déterminent la sélection du fil correspondant à la couleur du dessin de couleur "vu" par les moyens sensibles photo-électriquement, répondant à la couleur. 



   Toujours selon la présente invention, il est prévu un dispositif, pour la préparation de cartons Jacquard, qui comprend des moyens sensibles photo-électriquement, répondant à la couleur, agencés pour être impressionnés, par l'intermédiaire des filtres individuels d'un filtre à couleurs multiples, ou par l'équivalent de ceux-ci, par une couleur d'un modèle de couleur, et,des moyens, manoeuvrables sous l'action des impulsions multiples émises par les moyens sensibles photo-électriquement, répondant à la couleur, pour détermi- ner si un poinçon ou des poinçons sont à rendre inopérants dans le but spéei- fié ci-après, et dans ce cas, quel poinçon ou quels poinçons d'une série de poinçons d'un mécanisme de piguage sont à rendre inopérants. 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



   La production de cartons Jacquard, pour l'emploi dans une forme de mécanisme de sélection de fils colorés de chaîne ou de. trame, agencé pour être contrôlé par de tels cartons, est réalisée par l'utilisation d'un modè- le de couleur,tracé dans des sections régulières sur un diagramme, par exemple, sur un fond réticulé dont chaque section représente l'apparition d'un fil du dessin de la chaîne sur la face ou sur l'envers du tissu. 



   Le soulèvement des fils de couleurs, requis pour donner de telles apparitions est contrôlé par les cartons Jacquard qui sont perforés dans une série de positions fixée, situées en relation avec les limites du carton, cha- cune d'elles correspondant à un fil de chaîne sur un des châssis du métier. 



  Le contrôle réalisé par les cartons est tel, que dans une méthode, l'absence de perforation correspond au soulèvement d'un fil, de telle sorte qu'il ap- paraisse sur la face ou sur l'envers du'tissu., tandis que, dans une méthode en variante, la présence d'une perforation correspond au soulèvement d'un fil. 



   Chaque carton Jacquard est piqué, au moyen d'un ensemble de poin- çons, qui, s'ils sont actionnés d'une course complète, percent un trou dans le carton, correspondant à chaque fil, dans chacune des sections du modèle, sur une ligne transversale du diagramme du modèle qui est interprèté, pendant le réglage de l'ensemble des poinçons. Selon la première méthode mentionnée ci-dessus, le déplacement des poinçons à la main, effectué antérieurement, pour percer l'ébauche,assure que les parties non perforées du carton cor- respondent à l'apparition des fils du modèle comme ils sont déterminés par la couleur du dessin du diagramme. Cette interprétation, par déplacement des poinçons individuels du modèle, demande une grande précision et une grande habileté. 



   Selon la présente invention, un dispositif sensible photo-électri- quement, répondant à la couleur, est disposé d'une manière telle qu'en "regar- dant" le diagramme du modèle, ou une représentation de celui-ci, il puisse choisir entre les couleurs employées dans chacune des sections du modèle pour¯ caractériser les différents motifs du modèle dans le métier, et, en conséquen- ce, produire la manoeuvre d'un mécanisme de piquage, de telle façon que la ou les perforations appropriées du carton soient omises.

   Dans une disposi- tion selon la présente invention, un groupe de poinçons est contrôlé par des moyens qui, en réponse à des impulsions électriques émises par un dispositif sensible photo-électriquement, répondant à la couleur, et déterminées par la couleur de la section du dessin qui impressionne le dit dispositif, sont ac- tionnés pour rendre inopérants le ou les poinçons correspondant à la couleur. 



   Une méthode de mise en oeuvre de l'invention comprend l'illumina- tion du modèle réticulé, et le passage du reflet d'un carré du modèle, suc- cessivement à travers trois filtres séparés d'un filtre rotatif, sur la sur- face d'un dispositif sensible photo-électriquement, répondant à la couleur, agencé pour être impressionné successivement par chaque carré réfléchi de la grille et pour envoyer trois impulsions électriques vers un dispositif agen- cé (a) pour faire correspondre les impulsions reçues avec les couleurs du mo- dèle, et (b) pour envoyer l'information vers le mécanisme de manoeuvre des poinçons comme demandé.

   ' Le passage du carton, par le groupe de poinçons con- trôlé par le dispositif sensible photo-électriquement, répondant à la couleur, est agencé pour .être synchronisé avec le passage rythmé des sections du mo- dèle de couleur, plus d'une de celles-ci pouvant passer simultanément. 



   Ainsi, on peut voir que, par différentiation directe entre les couleurs différentes,utilisées dans.le diagramme du modèle en passage, le dispositif sensible photo-électriquement, répondant à la couleur, réalise la sélection ou la non sélection du poinçon requis. 



   Il est évident, d'après ce qui précède, que les couleurs employées pour le modèle et la couleur des fils choisis peuvent être les mêmes, mais il est à noter que'cette relation ne doit pas nécessairement exister, et que les couleurs réelles des fils de chaîne ou de trame, placés dans le métier, ne doivent pas présenter de relation de couleurs par rapport à ceux du modè- le. 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 



   L'invention sera maintenant décrite plus particulièrement, avec référence aux dessins annexés, dans lesquels : la figure 1 consiste en un diagramme de disposition qui illustre schématiquement une méthode de mise en oeuvre de l'invention, et la figure 2 consiste en un agencement du circuit du diagramme de disposition représenté à la figure 1, à l'exception de la source de lumière, du réflecteur de celle-ci et du mécanisme de piquage. 



   En se référant à la figure 1, on voit qu'une source de lumière 1 est disposée pour éclairer une partie d'un modèle de couleur qui est dé- placée automatiquement d'une façon rythmée à travers un dispositif 2. La par- tie éclairée du modèle de couleur est réfléchie comme un rayon, successivement à travers les filtres d'un filtre rotatif à trois couleurs 3. Le rayon, alors qu'il passe à travers un des filtres du filtre à trois couleurs 3, est projeté sur une cellule photo-électrique 4, avec pour résultat de créer une impulsion électrique, d'un caractère défini, qui est émise par la cellule. 



  Chacune des trois impulsions émises par la cellule photo-électrique 4 passe par un amplificateur 5. Les trois impulsions amplifiées, qui sont émises par l'amplificateur 5, varient en intensité et sont envoyées, à la suite l'une de l'autre,le long d'un conducteur unique vers un commutateur monté sur l'axe d'un moteur qui entraîne le filtre de couleurs 3. Le commutateur envoie les trois impulsions vers trois conducteurs séparés reliés à un "discriminateur de couleur" 6. Une forme de "discriminateur de couleur"appropriée pour ser- vir en liaison avec la présente invention, et qui est capable de fonctionner à grande vitesse, est décrite dans la demande de brevet du Royaume-Uni n  1059 du 14 janvier 1949.

   En dépendance du caractère des impulsions émises par l'am- plificateur 5, le "discriminateur de couleurs" 6 détermine vers quelle ligne 6' de cinq lignes séparées, chacune correspondant à une couleur, une impulsion électrique correspondant à la couleur "vue" du modèle de couleur est transmi- se. L'impulsion ainsi transmise est envoyée à travers un des bras d'un inter- rupteur 8 afin de fournir de l'énergie à un des relais d'une série de relais, ci-après désignés comme "relais d'emmagasinage" 7. Le relais ainsi excité préparé, mais ne ferme pas le circuit pour le passage d'une impulsion élec- trique provenant d'un générateur T', vers le dispositif de contrôle du poin- çon qui correspond à la couleur "vue" du modèle de couleur. 



   Lorsque le circuit,préparé par le "relais d'emmagasinage" 7, est- fermé, une impulsion est transmise, le long d'une ligne sélectionnée 10, vers l'un des cinq poinçons du mécanisme de piquage 12, de façon à libérer les moyens de retenue, par exemple une broche, reliant le poinçon à un organe de commande, et par là rendant le mécanisme de piquage 12 capable de percer une série de quatre trous dans un carton, laissant un espace non perforé qui cor- respond au poinçon dont le dispositif de retenue a été libéré. 



   Le dispositif 2, duquel les couleurs du modèle de couleur sont réfléchies, à travers les filtres de couleurs 3, vers la cellule photo-élec- trique 4, agit avec deux couleurs, l'une après l'autre, dans le but de tra- vailler avec deux mailles. Par conséquent, après que la cellule photo-élec- trique 4 a émis trois impulsions, correspondant à la couleur de la première maille, elle "rythme" la seconde couleur et émet une seconde série de trois impulsions, correspondant à la seconde couleur "vue" du modèle de couleur. 



  La seconde série d'impulsion choisit, par l'intermédiaire du "discriminateur de couleur" 6, une des lignes de la série de cinq lignes. Après que l'im- pulsion de la première couleur a passé par le "discriminateur de couleur" 6, le commutateur 8 se déplace de façon à compléter un circuit partant du gé- nérateur T', à travers un bras 9A du relais d'emmagasinage 7, vers le dispo- sitif de contrôle du poinçon relié au conducteur 10, de façon à rendre le poinçon correspondant inopérant, tandis qu'on même temps, une impulsion pro- venant du "discriminateur de couleur" 6, correspondant à la seconde couleur, est transmise à travers un bras du commutateur 8, le long de conducteur 11, vers le poinçon choisi d'une seconde rangée de-poinçons.

   De cette manière, deux ensembles de poinçons, chacun d'eux étant contrôlé par le "discrimina- teur de couleur" 6, piquent, en alignement l'une avec l'autre, deux rangées de trous, un trou étant omis pour chaque rangée. Le trou omis de chaque ran- 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 gée correspond au fil de couleur choisi. Comme le modèle de couleur est amené à travers le dispositif 2, de même les cartons sont amenés, en syn- chronisme, à travers le mécanisme de piquage 12 et après qu'un nombre dé- siré de rangées par exemple, 15 et 30, ont été piquées dans le carton, un mécanisme compteur 13 agit par commutation, dans un mécanisme de'mise en place   14   qui choisit automatiquement les poinçons à manoeuvrer pour perfo- rer des trous de mise en place dans le carton. 



   De plus, en dépendance du nombre de mailles par pouce désiré, le modèle se présente vers une extrémité, plus tôt, ou plus tard, et ce faisant cause, si le carton n'est pas terminé, les impulsions qui choississent norma- lement le poinçon qui est à rendre inopérant, pour arrêter et mettre en ac- tion les moyens qui assurent que le carton est entièrement perforé vers son extrémité. L'extrémité du carton est détectée par un dispositif compteur 13, après quoi tout les poinçons sont relâchés. Il sera aisément compris, de l'exposé ci-dessus, que le mécanisme peut être   employé?pour   les, fils de toute chaîne désirée. 



   En se référant à la figure 2 des dessins, on voit que lorsqu'un carton est inséré entre les'rouleaux d'alimentation du mécanisme de piquage 12 (figure 1); les contacts 16A du bloc 16 (figure 2) sont fermés et en con-' séquence le mécanisme rythmant les impulsions   18, -le   commutateur d'impulsions M du bloc 6C pour la ligne de couleur choisie et le dispositif 13 sont tous relâchés. Le commutateur M du bloc 6C constitue le générateur d'impulsions pour le "discriminateur de couleurs" 6A et pour l'alimentation rythmée du bloc 18. Une source de lumière (non montrée) est agencée pour éclairer une par- tie du modèle de couleur laquelle est progressivement déplacée d'une façon graduelle, par exemple, par un dispositif d'avance électromécanique dont le dispositif de contrôle est contenu dans le bloc 18.

   Le modèle est amené à travers un dispositif d'une manière telle que sa partie éclairée soit réflé- chie comme un rayon, successivement à travers les filtres du filtre rotatif à trois couleurs représenté par le bloc 3. Le rayon est envoyé sur une cel- lule photo-électrique 4, alors qu'il passe à travers un des filtres du fil- tre à trois couleurs 3, avec pour résultat qu'une impulsion électrique est émise par la cellule et que chacune des trois impulsions, émises par la cel-   lule   photo-électrique 4, est envoyée à travers un amplificateur 5.

   Les trois impulsions amplifiées, qui sont émises par l'amplificateur 5, varient en in- tensité et sont transportées en succession le long d'un conducteur unique vers un commutateur P du bloc SA,monté sur l'axe d'un moteur qui entraîne le filtre de couleurs 3, et qui est mené en synchronisme avec et à la moitié de la vitesse de l'arbre du mécanisme de piquage 12 (figure 1). Le commutateur P délivre les impulsions vers trois conducteurs séparés, reliés à un "discri- minateur de couleurs" 6A comprenant trois tubes thyratron qui contrôlent des commutateurs agencés pour relier une source de puissance T, à travers un com- mutateur M du bloc 6C, vers l'un quelconque d'une série de huit contacts, 6a, 6b, 6c, 6d, 6e, 6f, 6g et 6h.

   Les tubes thyratron du bloc 6A sont alimentés par du courant à haute tension, par l'intermédiaire du commutateur N du bloc 6B, le commutateur étant conformé de telle manière que les tubes soient remis hors de charge après chaque couleur. Une forme de "discriminateur de cou- leur" qui est convenable, en relation avec la présente invention, est décrite dans la demande de brevet du   Royayme-Uni,   n  1059 du   14   janvier 1949. En rapport avec le caractère des impulsions émises à partir de l'amplificateur 5, le "discriminateur de couleurs" 6A détermine le long de quelle ligne 6' des cinq lignes séparées s'étendant à partir des contacts 6b, 6d, 6f, 6g et 6h correspondant chacun à une couleur, une impulsion électrique, correspon- dant à la couleur "vue" du modèle de couleur, est transmise.

   L'impulsion ainsi transmise est envoyée par l'intermédiaire du bras 8' du bloc 8 à tra- vers le contact 8g afin de fournir de l'énergie à un relais 7' d'une série de relais indiquée par le bloc "relais d'emmagasinage" 7. Le relais 7', ain- si excité,¯prépare, mais ne ferme pas, le circuit pour le passage d'une im- pulsion électrique, partant d'un générateur T', à travers le commutateur 9A du bloc 9, vers le dispositif de contrôle du poinçon qui correspond à la cou- leur   "vue"   du modèle de couleur. 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 



   Lorsque le circuit, préparé par le relais 7' des "relais d'emma- gasinage" 7, est fermé, une impulsion est transmise le long d'un conducteur choisi 10 (figure 1) vers l'un des cinq poinçons d'un mécanisme de piquage 12 (figure 1) de façon à libérer les moyens de retenue, par exemple, une bro- che, reliant le poinçon à un organe de commande, et de ce fait, rendant le mécanisme. de piquage capable de percer une série de quatre trous dans un car- ton, laissant un espace non perforé qui correspond au poinçon dont les moyens de retenue ont été relâchés. 



   Le dispositif 2 (figure 1) à partir duquel les couleurs du modè- le de couleur sont réfléchies, à travers les filtres de couleur 3, vers la cel- lule photo-électrique 4, est agencé pour agir, comme établi plus haut, avec deux couleurs se succédant, dans le but de travailler avec deux mailles. A- près que la cellule   photo-électrique 4 a   émis trois impulsions correspondant à la couleur de la première section, ou carré, du modèle de couleur, elle est impressionnée par la seconde couleur du modèle de couleur et émet une secon- de série de trois impulsions correspondant à la couleur "vue" de la seconde section du modèle de couleur. La seconde série d'impulsions sélectionne, à travers le "discriminateur de couleurs" 6A,une des lignes de la série de cinq lignes s'étendant à partir des contacts 6b, 6d, 6f, 6g et 6h.

   Après que l'im- pulsion de la première couleur a passé à 'travers le "discriminateur de couleurs" 6A, le commutateur 9A se place dans une position où il complète un circuit, provenant du générateur T', vers les moyens de contrôle du poingon, reliés au conducteur 10 (figure 1), de façon à rendre le poinçon correspondant ino- pérant, tandis que, dans le même temps, une impulsion provenant du   "dicrimi-   nateur de couleurs 6A, correspondant à la seconde couleur est transmise, par l'intermédiaire du bras 8' de l'interrupteur et contact 8h, le long du   conduc-   teur 11 (figure 1) vers une seconde rangée de poinçons, De cette façon, deux ensembles de poinçons, contrôlés chacun par le   "disoriminateur   de couleurs" 6A perforent, en ligne l'une avec l'autre, deux rangées de trous,

   un des trous étant omis dans chacune des rangées, le trou omis de chaque rangée correspon- dant au fil de couleur choisi. 



   Afin de remplir le but déterminé ci-dessus, l'arbre qui entraîne le filtre de couleurs 3, le commutateur P du bloc 5A, le commutateur M du bloc 6C et le commutateur N du bloc 6B est disposé pour tourner au double de la vitesse de l'arbre principal du mécanisme de piquage, arbre qui fait également tourner, le commutateur 9A du bloc 9, le commutateur 7A du "relais d'emmaga- sinage" 7 et le commutateur SA du bloc 8.

   En même temps que le modèle de cou- leur est amené à travers le dispositif 2 (figure 1), par le dispositif de con- trôle électro-mécanique 18, de même les cartons sont entraînés, en'synchronis- me, à travers le mécanisme de piquage 12 (figure 1) et après qu'un nombre dé- siré de rangées, par exemple 15 et 30, ont été percées dans le carton, un mé- canisme compteur 13, comprenant un interrupteur à cinquante lignes, se met en place dans le mécanisme d'entrelacement   14,   à travers le relais 14A du bloc 14 qui ..sélectionne automatiquement les poingons à manoeuvrer pour per- forer le carton avec le nombre voulu de trous et avec les trous de mise en place. 



   De plus, en dépendance du nombre de mailles par pouce qui sont dé- sirées, le modèle de couleur arrive à une extrémité, plus tôt, ou plus tard. 



  Ce faisant, le mécanisme d'envoi:' rythmé ferme les contacts 18a et ainsi ar- rête les impulsions transmises par le commutateur M du bloc 6C, vers la ligne sélectionnée en dernier lieu par le "discriminateur de couleurs" 6A, par quoi aucun poinçon n'est repoussé, et en conséquence le carton est perforé avec des rangées de dix perforations transversales vers son extrémité. Lorsque l'extrémité du carton est atteinte, le bras compteur 13A du mécanisme comp- teur 13 ferme le circuit de remise à zéro du mécanisme compteur 13 et en mê- me temps actionne les dispositifs   14   et 15 qui assurent ensemble que tous les poinçons soient relâchés pour permettre au carton d'être retiré.

   Ainsi, on voit que, selon la forme de réalisation de la présente invention, établie ci-dessus, il est prévu un mécanisme par le piquage automatique de trous dans les cartons Jacquard qui économise une quantité considérable de travail pré- cis et compliqué qui jusqu'à présent était fait manuellement. 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 



   On notera qu'au lieu que les impulsions transmises à partir du "discriminateur de couleurs"   6A -soient   envoyées vers le mécanisme de piqua- ge   12,   lesdites impulsions pourraient être envoyées vers le mécanisme associé ou métier à faire fonctionner, pour choisir le fil désiré, directement, sans   l'intervention   d'une mécanique Jacquard. De plus, il sera aisément remarqua, par les techniciens que la présente invention est également applicable à un dispositif   Axminster   de mise en place des canettes. 



   REVENDICATIONS. 



   1. - Dispositif pour la sélection des fils d'un modèle dans une machine textile du type mentionné, qui comprend des moyens sensibles photo- électriquement, répondant à la couleur, agencés pour être impressionnés, par l'intermédiaire des filtres individuels d'un filtre à plusieurs couleurs ou par l'équivalent de ceux-ci, par une dés couleurs d'un modèle de couleur, et des moyens, manoeuvrables, sous l'effet des impulsions multiples émises par les moyens sensibles photo-électriquement, répondant à la couleur, et occa- sionnées par une telle impression, pour sélectionner un circuit qui assure la manoeuvre des moyens qui déterminent la sélection du fil correspondant à la couleur du modèle de couleur "vu" par lesdits moyens sensibles photo-élec- triquement, répondant à la couleur. 



   2. - Dispositif pour la préparation de cartons-Jacquard comprenant des moyens sensibles photo-électriquement, répondant à la couleur, agencés pour "voir", par l'intermédiaire des filtres individuels d'un filtre à plu- sieurs couleurs,ou par l'équivalent de ceux-ci,une des couleurs d'un   mode -   le de couleur, et des moyens, manoeuvrables sous l'effet des impulsions mul- tiples émises par les moyens sensibles photo-électriquement, répondant à la couleur, afin de déterminer si un ou des poinçons, d'une série de poinçons d'un mécanisme de piquage des cartons, sont à rendre inopérants, et si tel est le cas, quel ou quels poinçons sont à rendre inopérants. 



   3. - Dispositif selon les revendications 1 ou 2, dans lequel les impulsions multiples émises par les moyens sensibles photo-électriquement, répondant à la couleur, font agir des moyens de commutation qui sélection- nent l'un des circuits d'une série, par exemple, le circuit qui effectue le relâchement de l'un des poinçons d'une série de poinçons.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  IMPROVEMENTS TO TEXTILE MACHINES.



   This invention relates to improvements relating to textile machines, such as textile looms, pattern making or drawing machines, can setting devices, dobby looms, dobby machines. knitting, braid and lace making machines, and any textile machine of the type requiring automatic selection of the different yarns, for the formation of a pattern in the resulting fabric, and its purpose is to provide means by which the selection of the threads of the design, which may or may not be colored, is carried out more efficiently than to date.



   According to the present invention, there is provided a device for the selection of the threads of the pattern of a textile machine of the type mentioned, which comprises photoelectrically sensitive means, responsive to color, arranged to be impressed at the same time. by means of the individual filters of a multi-color filter, or the equivalent thereof, by a color of a color model, and means, operable by the action of the multiple pulses emitted by the means photo-electrically sensitive) responding to the color, activated by such printing, to select a circuit which operates the means which determine the selection of the wire corresponding to the color of the color pattern "seen" by the means photo-electrically sensitive, responding to color.



   Still according to the present invention, there is provided a device, for the preparation of Jacquard cartons, which comprises photoelectrically sensitive means, responding to the color, arranged to be impressed, by means of the individual filters of a filter. multiple colors, or the equivalent thereof, by a color of a color model, and, means, operable under the action of multiple pulses emitted by the photoelectrically sensitive means, responding to the color, to determine whether a punch or punches are to be made inoperative for the purpose specified below, and in this case, which punch or which punches of a series of punches of a punching mechanism are to be made inoperative .

 <Desc / Clms Page number 2>

 



   The production of Jacquard cartons, for use in a form of picking mechanism of colored warp or yarns. frame, arranged to be controlled by such cartons, is achieved by the use of a color pattern, drawn in regular sections on a diagram, for example, on a reticulated background, each section of which represents the appearance of 'a thread of the warp design on the face or back of the fabric.



   The lifting of the colored threads, required to give such appearances is controlled by the Jacquard cartons which are perforated in a series of fixed positions, located in relation to the borders of the carton, each of them corresponding to a warp thread. on one of the frames of the trade.



  The control carried out by the boxes is such that in one method, the absence of perforation corresponds to the lifting of a thread, so that it appears on the face or on the back of the fabric. that, in an alternative method, the presence of a perforation corresponds to the lifting of a wire.



   Each Jacquard board is stitched, by means of a set of punches, which, if actuated one full stroke, punch a hole in the board, corresponding to each thread, in each of the sections of the pattern, on a transverse line of the diagram of the model which is interpreted, during the setting of the set of punches. According to the first method mentioned above, the displacement of the punches by hand, carried out previously, to pierce the blank, ensures that the unperforated parts of the cardboard correspond to the appearance of the threads of the pattern as they are determined by the color of the diagram drawing. This interpretation, by moving the individual punches of the model, requires great precision and great skill.



   According to the present invention, a photoelectrically sensitive, color responsive device is arranged in such a way that by "looking" at the diagram of the model, or a representation thereof, he can choose. between the colors used in each of the sections of the pattern to ¯ characterize the different patterns of the pattern in the loom, and, consequently, to produce the operation of a stitching mechanism, such that the appropriate perforation (s) of the cardboard are omitted.

   In an arrangement according to the present invention, a group of punches is controlled by means which, in response to electrical pulses emitted by a photoelectrically sensitive device, responsive to the color, and determined by the color of the cross section of the drawing which impresses the said device, are activated to render inoperative the punch or punches corresponding to the color.



   One method of carrying out the invention comprises illuminating the cross-linked model, and passing the reflection of a square of the model, successively through three filters separate from a rotary filter, on the over-. face of a photoelectrically sensitive device, responding to color, arranged to be successively impressed by each reflected square of the grid and to send three electrical pulses to a device arranged (a) to match the pulses received with the model colors, and (b) to send the information to the punch operating mechanism as requested.

   The passage of the cardboard, through the group of punches controlled by the photo-electrically sensitive device, responding to the color, is arranged to be synchronized with the rhythmic passage of the sections of the color model, more than one. of these can pass simultaneously.



   Thus, it can be seen that, by direct differentiation between the different colors, used in the diagram of the passing model, the photo-electrically sensitive device, responding to the color, performs the selection or non-selection of the required punch.



   It is evident from the above that the colors used for the pattern and the color of the yarns chosen may be the same, but it should be noted that this relation does not necessarily have to exist, and that the actual colors of the warp or weft threads, placed in the loom, must not exhibit any color relation to those of the model.

 <Desc / Clms Page number 3>

 



   The invention will now be described more particularly, with reference to the accompanying drawings, in which: FIG. 1 consists of an arrangement diagram which schematically illustrates a method of carrying out the invention, and FIG. 2 consists of an arrangement of the circuit of the layout diagram shown in Figure 1, with the exception of the light source, the reflector thereof and the stitching mechanism.



   Referring to figure 1, it can be seen that a light source 1 is arranged to illuminate a part of a color model which is moved automatically in a rhythmic manner through a device 2. The part light of the color model is reflected as a ray, successively through the filters of a rotating three-color filter 3. The ray, as it passes through one of the filters of the three-color filter 3, is projected onto a photoelectric cell 4, with the result of creating an electrical pulse, of a defined character, which is emitted by the cell.



  Each of the three pulses emitted by the photoelectric cell 4 passes through an amplifier 5. The three amplified pulses, which are emitted by the amplifier 5, vary in intensity and are sent, one after the other, along a single conductor to a switch mounted on the shaft of a motor which drives the color filter 3. The switch sends the three pulses to three separate conductors connected to a "color discriminator" 6. A form of A "color discriminator" suitable for use in connection with the present invention, and which is capable of operating at high speed, is described in UK Patent Application No. 1059 of January 14, 1949.

   Depending on the character of the pulses emitted by the amplifier 5, the "color discriminator" 6 determines towards which line 6 'of five separate lines, each corresponding to a color, an electrical pulse corresponding to the color "seen" of the. color pattern is transmitted. The pulse thus transmitted is sent through one of the arms of a switch 8 in order to supply energy to one of the relays in a series of relays, hereinafter referred to as “storage relays” 7. The relay thus excited prepared, but does not close the circuit for the passage of an electric pulse coming from a generator T ', to the punch control device which corresponds to the color "seen" of the model of color.



   When the circuit, prepared by the "storage relay" 7, is closed, a pulse is transmitted, along a selected line 10, to one of the five punches of the stitching mechanism 12, so as to release the retaining means, for example a pin, connecting the punch to a control member, and thereby making the stitching mechanism 12 capable of punching a series of four holes in a carton, leaving an unperforated space which corresponds to the punch whose retainer has been released.



   The device 2, from which the colors of the color model are reflected, through the color filters 3, to the photocell 4, works with two colors, one after the other, for the purpose of tra - valuing with two stitches. Therefore, after the photocell 4 emits three pulses, corresponding to the color of the first mesh, it "rates" the second color and emits a second series of three pulses, corresponding to the second color "seen. "of the color model.



  The second series of pulses chooses, by means of the "color discriminator" 6, one of the lines of the series of five lines. After the pulse of the first color has passed through "color discriminator" 6, switch 8 moves to complete a circuit from generator T ', through an arm 9A of the relay. storage 7, towards the punch control device connected to the conductor 10, so as to make the corresponding punch inoperative, while at the same time, an impulse coming from the "color discriminator" 6, corresponding to the second color, is transmitted through an arm of the switch 8, along conductor 11, to the selected punch of a second row of punches.

   In this way two sets of punches, each of them controlled by the "color discriminator" 6, puncture, in alignment with each other, two rows of holes, one hole being omitted for each row. . The hole omitted from each run-

 <Desc / Clms Page number 4>

 age corresponds to the chosen color thread. As the color pattern is fed through the device 2, likewise the cartons are fed, in synchronism, through the stitching mechanism 12 and after a desired number of rows, for example, 15 and 30, have been stitched into the carton, a counter mechanism 13 acts by switching, in a delivery mechanism 14 which automatically chooses which punches to operate to punch locating holes in the carton.



   In addition, depending on the number of stitches per inch desired, the pattern presents itself towards one end, sooner, or later, and in so doing causes, if the cardboard is not finished, the pulses which normally choose the punch which is to be made inoperative, to stop and activate the means which ensure that the cardboard is fully perforated towards its end. The end of the carton is detected by a counter device 13, after which all the punches are released. It will be readily understood from the above discussion that the mechanism can be employed for the yarns of any desired warp.



   Referring to Figure 2 of the drawings, it is seen that when a carton is inserted between the feed rollers of the stitching mechanism 12 (Figure 1); contacts 16A of block 16 (FIG. 2) are closed and consequently the pulse timing mechanism 18, the pulse switch M of block 6C for the chosen color line and device 13 are all released. Switch M of block 6C constitutes the pulse generator for the "color discriminator" 6A and for the timed supply of block 18. A light source (not shown) is arranged to illuminate part of the color model. which is progressively moved in a gradual manner, for example, by an electromechanical advancement device whose control device is contained in block 18.

   The model is brought through a device in such a way that its illuminated part is reflected like a ray, successively through the filters of the three-color rotary filter represented by block 3. The ray is sent on a cell. photoelectric lule 4, as it passes through one of the filters of the three-color filter 3, with the result that an electric pulse is emitted by the cell and each of the three pulses, emitted by the cell. photoelectric lule 4, is sent through an amplifier 5.

   The three amplified pulses, which are emitted by amplifier 5, vary in intensity and are transported in succession along a single conductor to a switch P of the SA block, mounted on the axis of a motor which drives the color filter 3, and which is driven in synchronism with and at half the speed of the shaft of the stitching mechanism 12 (Figure 1). Switch P delivers the pulses to three separate conductors, connected to a "color discriminator" 6A comprising three thyratron tubes which control switches arranged to connect a power source T, through a switch M of block 6C, to any of a series of eight contacts, 6a, 6b, 6c, 6d, 6e, 6f, 6g and 6h.

   The thyratron tubes of block 6A are supplied with high voltage current, via switch N of block 6B, the switch being shaped such that the tubes are put back out of load after each color. One form of "color discriminator" which is suitable in connection with the present invention is described in United Kingdom patent application No. 1059 of January 14, 1949. In connection with the character of the pulses emitted from it of amplifier 5, "color discriminator" 6A determines along which line 6 'of the five separate lines extending from contacts 6b, 6d, 6f, 6g and 6h each corresponding to a color, an electrical pulse , corresponding to the "seen" color of the color model, is transmitted.

   The impulse thus transmitted is sent through the intermediary of the arm 8 'of the block 8 through the contact 8g in order to supply energy to a relay 7' of a series of relays indicated by the "relay d" block. 'storage' 7. The relay 7 ', thus energized, ¯ prepares, but does not close, the circuit for the passage of an electric pulse, leaving a generator T', through the switch 9A of the block 9, to the device for controlling the punch which corresponds to the color "seen" of the color model.

 <Desc / Clms Page number 5>

 



   When the circuit, prepared by the relay 7 'of the "storage relays" 7, is closed, a pulse is transmitted along a selected conductor 10 (figure 1) to one of the five punches of a stitching mechanism 12 (FIG. 1) so as to release the retaining means, for example, a spindle, connecting the punch to a control member, and thereby making the mechanism. stitching device capable of drilling a series of four holes in a cardboard box, leaving an unperforated space which corresponds to the punch whose retaining means have been released.



   The device 2 (figure 1) from which the colors of the color model are reflected, through the color filters 3, towards the photoelectric cell 4, is arranged to act, as established above, with two successive colors, in order to work with two stitches. A- fter that the photocell 4 has emitted three pulses corresponding to the color of the first section, or square, of the color model, it is impressed with the second color of the color model and emits a second series of three pulses corresponding to the "seen" color of the second section of the color model. The second series of pulses selects, through "color discriminator" 6A, one of the series of five lines extending from contacts 6b, 6d, 6f, 6g and 6h.

   After the pulse of the first color has passed through the "color discriminator" 6A, the switch 9A moves to a position where it completes a circuit, from the generator T ', to the control means of the controller. punch, connected to conductor 10 (Figure 1), so as to render the corresponding punch inoperative, while, at the same time, an impulse from the "color dicriminator 6A, corresponding to the second color is transmitted, via the arm 8 'of the switch and contact 8h, along the conductor 11 (figure 1) towards a second row of punches, In this way, two sets of punches, each controlled by the "disoriminator of colors "6A perforate, in line with each other, two rows of holes,

   one of the holes being omitted in each of the rows, the omitted hole of each row corresponding to the chosen colored thread.



   In order to fulfill the purpose determined above, the shaft which drives color filter 3, switch P of block 5A, switch M of block 6C and switch N of block 6B is arranged to rotate at double the speed. of the main shaft of the stitching mechanism, which shaft also rotates, switch 9A of block 9, switch 7A of "storage relay" 7 and switch SA of block 8.

   At the same time that the color model is fed through the device 2 (figure 1), by the electro-mechanical control device 18, the boxes are also driven, in synchronism, through the box. stitching mechanism 12 (figure 1) and after a desired number of rows, for example 15 and 30, have been pierced through the carton, a counter mechanism 13, comprising a fifty-line switch, is activated. place in the interlacing mechanism 14, through the relay 14A of the block 14 which automatically selects the punches to be operated to punch the cardboard with the desired number of holes and with the insertion holes.



   Also, depending on how many stitches per inch are desired, the color pattern comes to an end, sooner, or later.



  In doing so, the timing send mechanism closes contacts 18a and thus stops the pulses transmitted by switch M of block 6C, to the line last selected by "color discriminator" 6A, whereby no punch is not repelled, and as a result the carton is perforated with rows of ten transverse perforations towards its end. When the end of the box is reached, the counter arm 13A of the counter mechanism 13 closes the reset circuit of the counter mechanism 13 and at the same time actuates the devices 14 and 15 which together ensure that all the punches are released to allow the carton to be removed.

   Thus, it is seen that, according to the embodiment of the present invention, set forth above, there is provided a mechanism by the automatic stitching of holes in Jacquard cartons which saves a considerable amount of precise and complicated labor which up to 'now was done manually.

 <Desc / Clms Page number 6>

 



   Note that instead of the pulses transmitted from the "color discriminator" 6A - being sent to the stitching mechanism 12, said pulses could be sent to the associated mechanism or loom to be operated, to choose the thread. desired, directly, without the intervention of a Jacquard mechanism. In addition, it will be readily appreciated by technicians that the present invention is also applicable to an Axminster can setting device.



   CLAIMS.



   1. - Device for the selection of the yarns of a model in a textile machine of the type mentioned, which comprises photo-electrically sensitive means, responding to the color, arranged to be impressed, by means of the individual filters of a filter with several colors or by the equivalent thereof, by a color dice of a color model, and means, operable, under the effect of multiple pulses emitted by the photoelectrically sensitive means, responding to the color, and occasioned by such printing, to select a circuit which operates the means which determine the selection of the wire corresponding to the color of the color model "seen" by said photoelectrically sensitive means, responding to the colour.



   2. - Device for the preparation of Jacquard cartons comprising photo-electrically sensitive means, responding to the color, arranged to "see", by means of the individual filters of a filter with several colors, or by the 'equivalent of these, one of the colors of a mode - the color, and means, operable under the effect of multiple pulses emitted by the photoelectrically sensitive means, responding to the color, in order to determine if one or more punches, of a series of punches of a cardboard stitching mechanism, are to be rendered inoperative, and if such is the case, which punches or punches are to be rendered inoperative.



   3. - Device according to claims 1 or 2, wherein the multiple pulses emitted by the photoelectrically sensitive means, responding to the color, operate switching means which select one of the circuits of a series, for example, the circuit which performs the release of one of the punches of a series of punches.


    

Claims (1)

4. - Dispositif selon la revendication 3, dans lequel une cer- taine quantité de couleurs d'un modèle de couleur sont "vues" en se succé- dant et dans lequel l'effet des impulsions de la couleur ou des couleurs de commande sont retardées par un "relais d'emmagasinage" jusqu'à ce que les im- pulsions, créées par la ou les couleurs suivantes, soient transmises, après quoi un certain nombre de séries d'impulsions agissent, soit pour déterminer la sélection des fils correspondant aux couleurs du modèle de couleur, soit pour déterminer si un ou,des poinçons d'un certain nombre de séries de poin- çons sont à rendre inopérants pour le but spécifié, et s'il en est ainsi, quel poinçon ou quels poinçons sont à rendrê inopérants. 4. Device according to claim 3, in which a certain quantity of colors of a color model are "seen" in succession and in which the effect of the pulses of the color or of the control colors are. delayed by a "storage relay" until the pulses, created by the following color (s), are transmitted, after which a certain number of series of pulses act, either to determine the corresponding wire selection to the colors of the color model, either to determine whether one or more punches of a number of sets of punches are to be rendered inoperative for the specified purpose, and if so, which punch or punches are to be rendered inoperative. 5. - Dispositif selon les-revendications 2, 3 ou 4, dans lequel est prévu un mécanisme compteur, agencé pour mettre en fonctionnement, après l'achèvement du nombre requis de trous, des moyens de poinçonnage de trous de mise en place dans le carton. 5. - Device according to-claims 2, 3 or 4, wherein there is provided a counter mechanism, arranged to put into operation, after the completion of the required number of holes, means for punching holes in place in the cardboard. 6. - Dispositif selon les revendications 2, 3, 4 ou 5, dans le- quel est prévu un mécanisme manoeuvrable après qu'un nombre déterminé à l'a- vance de rangées de trous ont été piqués dans un carton afin de compléter le carton, si le nombre de trous, déjà piqués dans le carton, ne s'étendent pas sur la longueur requise le long du cartons, dans le but spécifié. 6. - Device according to claims 2, 3, 4 or 5, in which there is provided a maneuverable mechanism after a predetermined number of rows of holes have been stitched into a box in order to complete the carton, if the number of holes, already stitched in the carton, do not extend the required length along the carton, for the specified purpose. 7. - Dispositif pour. la sélection des fils d'un modèle, dans une machine textile du type mentionné, en substance comme décrit ci-avant, avec référence aux dessins annexés. <Desc/Clms Page number 7> 7. - Device for. the selection of the yarns of a model, in a textile machine of the type mentioned, in substance as described above, with reference to the accompanying drawings. <Desc / Clms Page number 7> 8. - Dispositif pour la préparation de cartons Jacquard, en substance comme décrit ci-avant, avec référence aux dessins annexés. 8. - Device for the preparation of Jacquard cartons, in substance as described above, with reference to the accompanying drawings.
BE495554D BE495554A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE495554A true BE495554A (en)

Family

ID=139012

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE495554D BE495554A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE495554A (en)

Cited By (5)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
DE925279C (en) * 1952-01-06 1955-03-17 Neumag Closed-shed dobby
DE1079559B (en) * 1951-12-13 1960-04-07 Philippe Pasquet Process for the production of a photoelectrically scannable original which has binding points
DE1135388B (en) * 1952-11-13 1962-08-23 Ibm Deutschland Arrangement for the photoelectric scanning of color values of a sample cartridge serving as a web template with the help of the color comparison and for entering symbols corresponding to the scanned color values on jacquard cards or other symbol carriers
DE1155728B (en) * 1952-11-13 1963-10-10 Ibm Deutschland Arrangement for the photoelectric scanning of color values of a sample cartridge serving as a web template with the help of the color comparison and for entering symbols corresponding to the scanned color values on jacquard cards or other symbol carriers
DE1214823B (en) * 1960-02-15 1966-04-21 Andre Corbaz Method for transferring a pattern by means of electrical impulses to a program carrier for the needle selection of an automatic, multi-system knitting machine, in particular a circular knitting machine

Cited By (6)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
DE1079559B (en) * 1951-12-13 1960-04-07 Philippe Pasquet Process for the production of a photoelectrically scannable original which has binding points
DE925279C (en) * 1952-01-06 1955-03-17 Neumag Closed-shed dobby
DE1135388B (en) * 1952-11-13 1962-08-23 Ibm Deutschland Arrangement for the photoelectric scanning of color values of a sample cartridge serving as a web template with the help of the color comparison and for entering symbols corresponding to the scanned color values on jacquard cards or other symbol carriers
DE1155728B (en) * 1952-11-13 1963-10-10 Ibm Deutschland Arrangement for the photoelectric scanning of color values of a sample cartridge serving as a web template with the help of the color comparison and for entering symbols corresponding to the scanned color values on jacquard cards or other symbol carriers
DE1214823B (en) * 1960-02-15 1966-04-21 Andre Corbaz Method for transferring a pattern by means of electrical impulses to a program carrier for the needle selection of an automatic, multi-system knitting machine, in particular a circular knitting machine
DE1214823C2 (en) * 1960-02-15 1974-12-05 Andre Corbaz Method for transferring a pattern by means of electrical impulses to a program carrier for the needle selection of an automatic, multi-system knitting machine, in particular a circular knitting machine

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0629727B1 (en) Knitted jacquard velvet made on a weft stitch circular knitting machine and process for its manufacture
BE495554A (en)
EP0796360B1 (en) Weaving machine
EP3150754B1 (en) Control system for a jacquard mechanism, jacquard mechanism and weaving machine equipped with such a system
BE897288A (en) WEFT PRESENTER FOR WEAVING
US2225842A (en) Circular knitting machine
US1972044A (en) Knitting machine
BE511628A (en)
US2539995A (en) Sorting machine
FR2465813A3 (en) JERSEY SOCKET ADJUSTED BY DOT TRANSFER, WITH COLOR DRAWING EFFECT ON A PART OF THE LEG, AND MANUFACTURING DEVICE FOR EQUIPPING A SINGLE CHAIN SOCKS FOR SOCKS
JPS60104564A (en) Yarn opening apparatus for circular flat knitting machine
US3963057A (en) Method of making pile fabrics and the pile fabric made thereby
GB2165560A (en) Tufted patterned carpet
BE556554A (en)
US1896635A (en) Knitting machine
EP0063090B1 (en) Device for selecting the hooks of a dobby by the successive tracing of the two halves of a jacquard card
CH629862A5 (en) SEWING MACHINE.
CH629861A5 (en) SEWING MACHINE.
EP0078720B1 (en) Method of knitting stripes or repeating crossbands on a multisystem circular knitting machine, apparatus therefor and products obtained
CH646219A5 (en) SEWING HEAD.
US1344611A (en) Embroidering-machine
US2020429A (en) Selective controlling device for electrically operated brocade looms
US2960163A (en) High speed perforators for recording information
FR2551101A1 (en) DEVICE FOR CONTROLLING THE WINDING OF THE CAN BY A SWITCH ACTUATED BY LIFTING THE PRESSER FOOT IN A SEWING MACHINE SHUTTLE
FR2530678A1 (en) Installation for operating jacks of shank machines