BE482881A - - Google Patents

Info

Publication number
BE482881A
BE482881A BE482881DA BE482881A BE 482881 A BE482881 A BE 482881A BE 482881D A BE482881D A BE 482881DA BE 482881 A BE482881 A BE 482881A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
float chamber
communication
valve
compressed air
ejector
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE482881A publication Critical patent/BE482881A/fr

Links

Landscapes

  • Jet Pumps And Other Pumps (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Perfectionnements aux appareils élévatoires de liquide. 



   Cette invention se rapporte aux appareils élévatoires de liquide du type comportant une chambre à flotteur qui est soumise alternativement à une aspiration et une pression pour produire l'aspiration et le refoulement, respectivement, du liquide. 



   Lorsque le liquide contient des matières solides celles- ci amènent des difficultés dans le fonctionnement des soupapes de retenue automatiques qui admettent le liquide dans la cham- bre à flotteur et le débitent de celle-ci. Ces soupapes sont sujettes à rester ouvertes et à empêcher ainsi le fonctionne- ment de l'appareil. 



   Le but de la présente invention est de créer un dispo- sitif efficace et sur lequel on puisse compter pour commander l'entrée et la sortie de la chambre à flotteur. 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



   L'invention concerne un appareil élévatoire de liquide du type spécifié actionné par l'air comprimé et comportant un dispositif soumis à l'action de l'air comprimé pour ouvrir la communication d'entrée et fermer la communication de sortie avec la chambre à flotteur, pendant les périodes d'aspiration, et pour ouvrir la communication de sortie et fermer la. communication d'entrée avec cette chambre pendant les périodes de refoulement. 



   L'invention consiste en outre à commander les communica- tions d'entrée et de sortie par un tiroir de distribution commun, actionné par un piston, dont les déplacements sont provoqués par l'air comprimé agissant sur ses faces opposées. 



   L'invention consiste aussi en un appareil élévatoire de liquide comportant, en combinaison, une chambre à flotteur, une soupape double sur une tige se prolongeant dans la chambre à flotteur, un flotteur coulissant sur cette tige entre deux col- liers de butée,   -une   communication admettant l'air comprimé dans le boisseau de la soupape double, une sortie de ce boisseau de soupape commandée par l'un des éléments de   la   soupape double, un éjecteur alimenté par cette sortie, une conduite   d'évacuation   entre l'éjecteur et la chambre à flotteur, une soupape sur cette conduite d'évacuation, un dispositif actionné par l'air compri- mé allant à l'éjecteur pour ouvrir cette soupape en vue de per- mettre à l'éjecteur de faire le vide dans la chambre à flotteur,

   un dispositif commandant la communication d'entrée et la commu- nication de sortie de la chambre à flotteur et soumis à l'action de l'arrivée d'air comprim4 amené à l'éjecteur pour provoquer l'ouverture de la. communication d'entrée et la fermeture de   la   communication de sortie, et un dispositif au moyen duquel l'air comprimé amené à la chambre à flotteur à travers le second élé- ment de la soupape double ferme la communication d'entrée et ouvre la communication de sortie. 



   L'invention concerne encore un tiroir de distribution qui commande simultanément la communication d'entrée et la commu- 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 nication de sortie de la chambre à flotteur, fermant l'une et ouvrant l'autre, un piston raccordé à ce tiroir, un cylindre renfermant le piston, une communication entre une extrémité de ce cylindre et la conduite d'admission d'air comprimé à   l'4jec-   teur, et une communication entre l'autre extrémité du cylindre et la conduite d'admission d'air comprimé allant de la soupape double à la chambre à flotteur. 



   Dans les dessins annexés,   Fig.l   est une coupe verticale d'un appareil élévatoire de liquide pourvu de dispositifs pour commander l'entrée et la sortie de la chambre à flotteur et construit suivant une forme d'exécution appropriée de la présente invention. L'appareil est représenté dans la position où le liquide est aspiré dans la chambre à flotteur. 



   Fig.2 est une vue semblable à la, fig.l mais montrant les organes dans la position voulue pour refouler le liquide de la chambre à flotteur. 



   L'appareil comprend une chambre à flotteur a pourvue en b d'une tubulure d'aspiration et de refoulement combinée, c, dé- signant le tuyau d'admission d'air comprimé. Le passage de celui-ci est commandé par une soupape double d, e, attelée à la tige f sur laquelle un flotteur g glisse entre des colliers de butée h et 1. Lorsque la soupape double occupe la position re- présentée sur la fig.l, l'air comprimé arrive à la tuyère d'éjec- teur j et produit un vide dans la tubulure k   raccordée   à la chambre à flotteur a par l'intermédiaire de la soupape m   comman-   dée par la membrane n. Cette dernière est repoussée de haut en bas par la pression de l'air qui actionne l'éjecteur, de telle sorte que lorsque celui-ci se trouve en action la soupape m est ouverte.

   En même temps, l'air comprimé se rend par le tuyau o au cylindre p pour agir sur une face du piston g qui est relié au tiroir de distribution r commandant les deux   tuya.ux s   et t, le 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 tuyau s conduisant au réservoir u d'où le liquide doit être élevé et t conduisant au refoulement. Lorsque la pression agit sur le piston g par le tuyau o, le piston déplace le tiroir r et ouvre le tuyau d'aspiration s en même temps qu'il ferme le tuyau de refoulement t à l'endroit où ils s'ouvrent dans la boite de distribution v communiquant avec la chambre à flotteur a par la tubulure b. Il existe une communication w entre le côté de la soupape e correspondant à la chambre à flotteur et la face du piston g opposée à celle à la.quelle le tuyau o est relié.

   Lorsque la soupape d est ouverte et que l'air comprimé passe du tuyau à la. chambre à flotteur, de telle sorte que celle-ci débite du liquide, l'air comprimé arrive aussi par l'intermédiaire du tuyau w, sur la face externe du   piston g   et le repousse dans la position représentée sur la fig.2, où le tiroir r ouvre le tuyau de refoulement t et ferme le tuyau d'aspiration s. 



   On voit donc que lorsque 1-éjecteur 1 fonctionne pour créer une aspiration dans la. chambre a du flotteur,l'air com- primé agit par le tuyau o de manière à déplacer le   piston g   pour ouvrir la conduite d'aspiration s et fermer la conduite de refoulement t. Le remplissage de la chambre à flotteur s'effectue alors jusqu'à ce que ce dernier g rencontre le collier h sur la tige f, soulève celle-ci, ferme la soupape d en l'appliquant sur son siège et ouvre la soupape e en la soulevant de son siège. La pression de l'air est alors supprimée dans l'éjecteur et le tuyau o et est appliquée au liquide de la chambre à flotteur et, par l'intermédiaire du tuyau w, au piston g de manière à repous- ser ce dernier dans la position de la fig.2, où le tiroir r ouvre la conduite de refoulement t et ferme la conduite d'aspira- tion s.

   Le refoulement se fait alors. La soupape d est maintenue sur son siège par la pression de l'air qui s'exerce au-dessous d'elle, tandis que le flotteur descend et rencontre finalement le collier 1 pour ouvrir la soupape d et fermer la soupape e, après quoi le cycle des opérations recommence. 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 



   Toute pression pouvant subsister dans la chambre à flot- teur a après que la soupape e a été fermée est éliminée par la soupape à clapet automatique x lorsque la soupape m commence à   s'ouvrir.   



   Si on le désire, le piston 3. peut actionner deux tiroirs de distribution, l'un pour le tuyau d'aspiration s, l'autre pour le tuyau de refoulement t, au lieu d'un seul pour les deux tuyaux. 



   La commande positive du système de distribution pour les tuyaux d'aspiration et de   refoulement s-   et t, en synchronisme avec la variation des conditions de pression dans la chambre à flot- teur, est très efficace et sûre et elle supprime les inconvénients des soupapes d'aspiration et de refoulement automatiques. 



   Le   piston g,   peut être actionné à la main si on le désire, au moyen de la poignée y. 



   REVENDICATIONS --------------------------- 
1.- Appareil élévatoire de liquide, du type où une cham- bre à flotteur est soumise alternativement à une aspiration et une compression pour provoquer l'entrée du liquide dans cette chambre et son refoulement de celle-ci, et où l'aspiration et la compression sont produites par l'emploi d'air comprimé,   caracté-   risé en ce que pendant la période d'aspiration l'air comprimé agit sur un dispositif pour ouvrir la communication d'entrée et fermer la communication de sortie avec la chambre à flotteur, tandis que pendant la période de refoulement il agit sur ce dispositif pour ouvrir la communication de sortie et fermer la communication d'entrée. 



   2. - Appareil élévatoire de liquide suivant la revendica- tion 1, caractérisé en ce que les communications d'entrée et de sortie sont commandées par un tiroir de distribution commun ac- tionné par un piston.. 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Improvements to liquid lifting devices.



   This invention relates to liquid elevating apparatus of the type comprising a float chamber which is alternately subjected to suction and pressure to produce suction and discharge, respectively, of the liquid.



   When the liquid contains solids these cause difficulties in the operation of the automatic check valves which admit the liquid into the float chamber and discharge it therefrom. These valves are liable to remain open and thus prevent operation of the apparatus.



   The object of the present invention is to provide an efficient and reliable device for controlling the entry and exit of the float chamber.

 <Desc / Clms Page number 2>

 



   A liquid lifting apparatus of the specified type operated by compressed air and comprising a device subjected to the action of compressed air for opening the inlet communication and closing the outlet communication with the float chamber. , during the suction periods, and to open the output communication and close the. entry communication with this chamber during periods of discharge.



   The invention further consists in controlling the input and output communications by a common distribution spool actuated by a piston, the movements of which are caused by the compressed air acting on its opposite faces.



   The invention also consists of a liquid lifting device comprising, in combination, a float chamber, a double valve on a rod extending into the float chamber, a float sliding on this rod between two stop collars, - a communication admitting the compressed air in the plug of the double valve, an outlet of this valve plug controlled by one of the elements of the double valve, an ejector supplied by this outlet, an evacuation pipe between the ejector and the float chamber, a valve on this discharge line, a device actuated by the compressed air going to the ejector to open this valve in order to allow the ejector to evacuate in the ejector. float chamber,

   a device controlling the inlet communication and the outlet communication of the float chamber and subjected to the action of the inlet of compressed air supplied to the ejector to cause the opening of the. input communication and the closing of the output communication, and a device by means of which the compressed air supplied to the float chamber through the second element of the double valve closes the input communication and opens the communication Release.



   The invention further relates to a distribution spool which simultaneously controls input communication and communication.

 <Desc / Clms Page number 3>

 outlet nication of the float chamber, closing one and opening the other, a piston connected to this slide, a cylinder containing the piston, a communication between one end of this cylinder and the compressed air inlet pipe to the nozzle, and communication between the other end of the cylinder and the compressed air intake line from the double valve to the float chamber.



   In the accompanying drawings, Fig. 1 is a vertical section of a liquid lifting apparatus provided with devices for controlling the entry and exit of the float chamber and constructed in accordance with a suitable embodiment of the present invention. The apparatus is shown in the position where the liquid is sucked into the float chamber.



   Fig.2 is a view similar to, fig.l but showing the members in the desired position to discharge the liquid from the float chamber.



   The apparatus comprises a float chamber a provided at b with a combined suction and discharge pipe, c, denoting the compressed air inlet pipe. The passage of the latter is controlled by a double valve d, e, coupled to the rod f on which a float g slides between stop collars h and 1. When the double valve occupies the position shown in fig. 1, the compressed air arrives at the ejector nozzle j and produces a vacuum in the pipe k connected to the float chamber a through the valve m controlled by the membrane n. The latter is pushed from top to bottom by the air pressure which actuates the ejector, so that when the latter is in action the valve m is open.

   At the same time, the compressed air goes through the pipe o to the cylinder p to act on one face of the piston g which is connected to the distribution spool r controlling the two pipes s and t, the

 <Desc / Clms Page number 4>

 pipe s leading to the reservoir u from which the liquid must be raised and t leading to the discharge. When the pressure acts on the piston g through the pipe o, the piston moves the spool r and opens the suction pipe s at the same time as it closes the delivery pipe t where they open in the distribution box v communicating with the float chamber a via the tubing b. There is a communication w between the side of the valve e corresponding to the float chamber and the face of the piston g opposite to that to which the pipe o is connected.

   When valve d is open and compressed air passes from pipe to. float chamber, so that it delivers liquid, the compressed air also arrives via the pipe w, on the external face of the piston g and pushes it back into the position shown in fig. 2, where the spool reopens the delivery pipe t and closes the suction pipe s.



   We therefore see that when 1-ejector 1 operates to create a suction in the. chamber a of the float, the compressed air acts through the pipe o so as to move the piston g to open the suction line s and close the discharge line t. The float chamber is then filled until the latter g meets the collar h on the rod f, lifts the latter, closes the valve d by applying it to its seat and opens the valve e by lifting her from her seat. The air pressure is then removed in the ejector and the pipe o and is applied to the liquid in the float chamber and, through the pipe w, to the piston g so as to push the latter back into the position in fig. 2, where the spool reopens the delivery pipe t and closes the suction pipe s.

   The repression then takes place. The valve d is held in its seat by the pressure of the air exerted below it, while the float moves down and finally meets the collar 1 to open the valve d and close the valve e, after which the cycle of operations begins again.

 <Desc / Clms Page number 5>

 



   Any pressure that may remain in the float chamber a after the valve e has been closed is released by the automatic poppet valve x when the valve m begins to open.



   If desired, the piston 3. can actuate two distribution spools, one for the suction pipe s, the other for the delivery pipe t, instead of just one for the two pipes.



   The positive control of the distribution system for the suction and discharge pipes s- and t, in synchronism with the variation of the pressure conditions in the float chamber, is very efficient and safe and it eliminates the inconveniences of the valves. automatic suction and discharge.



   The piston g, can be operated by hand if desired, by means of the handle y.



   CLAIMS ---------------------------
1.- Liquid lifting device, of the type in which a float chamber is subjected alternately to suction and compression to cause the liquid to enter this chamber and its discharge from it, and where the suction and compression are produced by the use of compressed air, characterized in that during the suction period the compressed air acts on a device to open the inlet communication and close the outlet communication with the chamber. float, while during the discharge period it acts on this device to open the output communication and close the input communication.



   2. - Liquid lifting device according to claim 1, characterized in that the input and output communications are controlled by a common distribution spool actuated by a piston.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

@ 3.- Appareil élévatoire de liquide comportant en combi- <Desc/Clms Page number 6> naison une chambre à flotteur, une soupape double sur une tige qui se prolonge dans la chambre à flotteur, un flotteur coulis- sant sur cette tige entre deux colliers prévus sur celle-ci, une conduite à air comprimé raccordée au boisseau de la soupape dou- ble, une sortie de ce boisseau de soupape commandée par l'un des éléments de la soupape double, un éjecteur alimenté par cette sortie, une conduite d'échappement entre l'éjecteur et la cham- bre à flotteur, une soupape sur cette conduite d'échappement, un dispositif sur lequel l'air comprimé agit en allant à l'éjecteur pour ouvrir cette soupape en vue de permettre à l'éjecteur de faire le vide dans la chambre à flotteur, @ 3.- Liquid lifting device comprising in combination <Desc / Clms Page number 6> a float chamber, a double valve on a rod which extends into the float chamber, a float sliding on this rod between two collars provided on it, a compressed air line connected to the plug of the double valve - ble, an outlet of this valve plug controlled by one of the elements of the double valve, an ejector supplied by this outlet, an exhaust pipe between the ejector and the float chamber, a valve on this exhaust pipe, a device on which the compressed air acts by going to the ejector to open this valve in order to allow the ejector to evacuate the float chamber, un dispositif comman- dant la communication d'entrée et la communication de sortie avec la chambre à flotteur et soumis à l'action de l'air comprimé admis à l'éjecteur pour provoquer l'ouverture de la. communication d'entrée et la fermeture de la communication de sortie, et un dispositif faisant fermer la communication d'entrée et ouvrir la communication de sortie par l'air comprimé admis dans la cham- bre à flotteur par l'autre élément de la soupape double. a device controlling the input communication and the output communication with the float chamber and subjected to the action of the compressed air admitted to the ejector to cause the opening of the. input communication and the closing of the output communication, and a device for closing the input communication and opening the output communication by the compressed air admitted into the float chamber through the other element of the valve double. 4. - Appareil élévatoire de liquide suivant la revendica- tion 3, caractérisé en ce qu'il comporte un tiroir de distribu- tion qui commande simultanément la communication d'entrée et la communication de sortie avec la chambre à flotteur, fermant l'une et ouvrant l'autre, un piston relié à ce tiroir, un cy- lindre renfermant ce piston, une communication entre une extré- mité du cylindre et la conduite d'admission d'air comprimé à l'éjecteur et une communication entre l'autre extrémité du cy- lindre et la conduite d'admission d'air comprimé allant de la soupape double à la chambre à flotteur. 4. - Liquid lifting device according to claim 3, characterized in that it comprises a dispensing drawer which simultaneously controls the input communication and the output communication with the float chamber, closing one of them. and opening the other, a piston connected to this slide, a cylinder enclosing this piston, a communication between an end of the cylinder and the compressed air inlet pipe to the ejector and a communication between the other end of the cylinder and the compressed air intake line from the double valve to the float chamber. 5. - Appareil élévatoire de liquide suivant la revendica- tion 4, comportant un dispositif pour actionner à la main le piston et le tiroir de distribution. 5. - Liquid lifting device according to claim 4, comprising a device for manually actuating the piston and the dispensing spool.
BE482881D BE482881A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE482881A true BE482881A (en)

Family

ID=129446

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE482881D BE482881A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE482881A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2957098A1 (en) DETECTION OF LEAK ON WATER HUNTING FAUCET
FR2523002A1 (en) TOOL TO RIVET
BE482881A (en)
JPS59110903A (en) Valve actuator
FR2498656A1 (en) Automatic disinfectant liquid dispenser for toilets - has venturi connection to toilet supply pressure charging supply cylinder with measured dose
FR2686594A1 (en) Tank for distributing fluid in metered amounts
CH165368A (en) Pressurized fluid braking system.
FR2667892A1 (en) Flushing mechanism for toilets
EP3511476B1 (en) Flushing valve for toilet bowls comprising a double actuation mechanism for releasing a large or a small volume of flushwater
FR2971426A1 (en) Stored pressure fire extinguisher, has valve connected to axial rod that is arranged in axis of inner and outer tubes, where rod carries upper and lower pistons sliding in inner tube and defining space between them
CH240764A (en) Fluid dispensing device.
FR2646497A3 (en) Purge device for a gas supply line to a burner
FR2547644A1 (en) Compressed air lubrication device
BE534486A (en)
EP0165282B1 (en) pneumatic sensor for the control of pneumatic cycles
BE489260A (en)
CH191202A (en) Automatic filling limiter device for all containers, tanks, cisterns, etc.
FR2988803A1 (en) Pneumatic safety control device for controlling actuation of smoke discharge device, has automatic purging unit partially evacuating gas in device to outside of device and being actuated by arrival of compressed gas from secondary source
BE536385A (en)
FR2523659A1 (en) Control economiser for compressed air - has adjustable, double reduction valve controlling actuator operating cycle of actuator moving part
CA2037890A1 (en) Diaphragm valve with flexible pivot
FR2478225A1 (en) Vacuum extractor for emptying liquid container - comprises pump, reservoir and sprung vacuum membrane controlling pump motor
BE902997A (en) Air aspirator for bottles - uses non-return valve, bottle stopper and screw on syringe with exhaust valve
BE563244A (en)
BE519251A (en)