BE481340A - - Google Patents

Info

Publication number
BE481340A
BE481340A BE481340DA BE481340A BE 481340 A BE481340 A BE 481340A BE 481340D A BE481340D A BE 481340DA BE 481340 A BE481340 A BE 481340A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
tread
members
attack
tire
support
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE481340A publication Critical patent/BE481340A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B29WORKING OF PLASTICS; WORKING OF SUBSTANCES IN A PLASTIC STATE IN GENERAL
    • B29DPRODUCING PARTICULAR ARTICLES FROM PLASTICS OR FROM SUBSTANCES IN A PLASTIC STATE
    • B29D30/00Producing pneumatic or solid tyres or parts thereof
    • B29D30/06Pneumatic tyres or parts thereof (e.g. produced by casting, moulding, compression moulding, injection moulding, centrifugal casting)
    • B29D30/52Unvulcanised treads, e.g. on used tyres; Retreading
    • B29D30/54Retreading

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Perfectionnements au rechapage des bandages pneumatiques. 



   Cette invention se rapporte à un appareil pour manipuler des bandages pneumatiques, qui est spécialement destiné à être utilisé pour le rechapage d'enveloppes de pneumatiques. 



   Lorsqu'on rechape un bandage pneumatique, il est néces-   sairelors   de la vulcanisation, de placer un sac à air à l'intérieur de l'enveloppe afin de la maintenir fermement pressée contre les côtés du moule lorsqu'elle est soumise à la vulsanisation. L'introduction et particulièrement l'extraction de ce sac qui consiste en un tube en caoutchcuc gonflable jusqu'à une certaine pression,' n'est pas une opération facile et elle nécessite assez bien de manipulations, ayant souvent comme résultat d'endommager sérieusement le sac et de le rendre inutilisable. 



   L'invention a pour objet un procédé et un appareil sim- 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 pies pour manipuler l'enveloppe du pneumatique afin de faciliter l'enlèvement du sac à air hors de l'enveloppe du pneumatique, lorsque la vulcanisation est terminée. 



   Conformément à cette invention, lorsqu'on manipule un bandage pneumatique pour le rechaper, on applique une pression, simultanément en différents points espacés le long du périmètre ou bande de roulement de l'enveloppe du pneumatique, ce qui a pour résultat d'écarter les parois du bandage pneumatique, de sorte que la distance séparant les talons est augmentée, facilitant ainsi l'extraction ou l'introduction du sac à air. 



   Un dispositif conforme à l'invention pour appliquer une pression au bandage pneumatique peut comprendre plusieurs organes disposés en cercle qui peuvent se déplacer radialement par rapport à un centre commun et qui permettent l'application d'une pression sur le bandage pneumatique lorsqu'on le place à l'intérieur du cercle. 



   Dans une forme de construction, le dispositif comprend une table pour supporter le bandage pneumatique horizontalement ou à plat, et plusieurs organes d'attaque du bandage pneumatique sont montés de façon à pouvoir glisser ou se déplacer par rapport à la table, tandis qu'un mécanisme à leviers, monté sur ces organes, permet de les rapprocher ou de les écarter radialement du bandage pneumatique lorsque celui-ci se trouve sur la table, de façon à appliquer la pression nécessaire. Ces éléments, qui peuvent consister en une plaque munie d'une base, peuvent être montés directement sur la table. 



   Le mécanisme à leviers peut consister en une série de leviers coudés articulés sur des pivots disposés suivant un cercle situé sous le niveau de la table, et ces leviers sont équipés d'un bras s'avançant par dessus le plan de la table pour être relié à des bielles dont les extrémités intérieures ou libres sont équipées de plaques d'attaque du bandage pneumatique. La section de ces pla- 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 ques peut être courbe et elles sont de préférences articulées sur les extrémités des bielles afin qu'elles puissent s'adapter à la bande de roulement du bandage pneumatique.

   L'autre bras, c'est-àdire, le bras le plus bas de chaque levier coudé est dirigé vers l'intérieur pour être relié à une commande commune auxdivers leviers coudés, de sorte qu'en s'élevant ou en   s'abaissant,   la commande fait basculer les leviers coudés autour de leur pivot, déplaçant ainsi les plaques vers l'intérieur ou vers l'extérieur. La commande peut être commandée par un engeenage hélicoïdal ou par exemple par une presse   hydrauli¯ue.   



   L'invention est représentée au dessin annexé. 



   Fig. 1 est un plan schématique d'un appareil à ouvrir un bandage pneumatique, suivant une forme de réalisation de l'invention. 



   Fig. 2 est une élévation en coupe partielle de l'appareil de la Fig. 1 mais à une échelle agrandie et montrant son mécanisme de commande. 



   Fig. b est une vue séparée, en élévation, d'un organe du mécanisme de la fig. 2. 



   Fig. 4 et 5 sont des coupes suivant la ligne 4-4 sur la fig. 3, montrant un dispositif pour soulever le bandage pneumatique, respectivement dans sa position inactive et dans sa position active. 



   L'   appareil   représenté comprend un support en forme de table 1, sur lequel on place le pneumatique à ouvrir pour en retirer le sac à air, et des organes 2 destinés à attaquer la.bande de roulement, qui peuvent se déplacer radialement par rapport   au cen-   tre de la table 1 pour attaquer la bande de roulement du bandage pneumatique et y appliquer une pression suffisante pour provoquer l'écartement de ses parois. 



   Comme c'est montré schématiquement sur la fig.l, il con- 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 vient   d'avcir   au moins six organes ae pression 2, huit de ces or-   ganes   étant en nombre suffisant pour des bandages pneumatiques de dimensions normales. Chaque organe consiste en une plaque arquée verticale à munie d'une base 4 qui peut glisser sur la surface 5 de la table 1, supportant le bandage en position horizontale pour la facilité des opérations. 



   Chacun de ces organes 2 peut être déplacé par une timo- nerie comprenant un levier coudé, désigné d'une façon générale par 6, et dont un bras 7 est relié,par une bielle 8, à des oreilles 9 fixées à l'arrière de la plaque courbée 3 au moyen d'un axe 10. 



  L'axe 10 peut être enlevé de façon que les' éléments 2 puissent, si on le juge nécessaire, être remplacés par d'autres plus grands ou plus petits, par exemple lorsqu'on convertit une machine pour pe- tits pneumatiques en une machine pour très grands pneumatiques. 



   Comme s'est montré sur la figure 2, une série de consoles 11, sur lesquelles les leviers coudés 6 sont articulés en 12, sent fixées le long du périmètre de la table 5 et les bras 13 les plus bas de ces leviers sont dirigés vers l'intérieur, vers le centre de la table b pour y être manoeuvrés par une commande 14 qui peut elle-même être actionnés à la main ou au moteur et qui est   commu-   ne à chacun de ces organes 2. 



   On voit aisément qu'un déplacement axial de la commande 14 produit un déplacement radial correspondant des organes 2 sur la surface 5 de la table. 



   Dans le forme de réalisation représentée, la table 1 sert, primo, à mettre le bandage pneumatique en place par rapport aux organes 2 appliquant la pression, et secondo elle sert de sup- port et de guide aux 'organes 2 dans leur mouvement radial lorsqu'ils transmettent une pression au bandage pneumatique. 



   Il est évident que la table Ide forme annulaire repré- sentée peut être remplacée par un support équipé de bras radiaux pour supporter le bandage pneumatique, les leviers coudés étant mon-   @   

 <Desc/Clms Page number 5> 

 tés sur une partie du bâti. On peut encore supporter le bandage pneumatique au moyen des organes 2 eux-mêmes en augmentant les dimensions radiales de leur base 4. 



   Dans la construction représentée, la commande est actionnée par une presse hydraulique composée d'un piston 15 qui se déplace dans un cylindre 16 supporté par une partie 17 de la charpente de la machine. Il est à remarquer que le bâti 17 comprend une ouverture centrale 18 dans laquelle est introduit un manchon 19 qui supporte le cylindre 16 et auquel est fixéeune butée 20. La plaque 20 présente une allonge 21 formant une boite à bourrage et un guide pour la tige 22 du piston,, cette bielle étant reliée par une extrémité au piston 15 de la presse et par son autre extrémité à la commande 14. La commande 14 consiste en une plaque munie d'un certain nombre d'oreilles 23 sur lesquelles sont articuléeschacune des bielles 24 reliant la commande 14 aux bras 13 des leviers coudés. 



   Lorsque le piston 15 se déplace dans le cylindre 16, la   bielle2est obligée   de s'élever vers la position en traits'de cha'inette sur la fig.2, dans laquelle le levier coudé 6   a,pivoté   autour de son pivot 12, la plaque 3 étant retirée vers le bord extérieur de le table 5.

   Le pneumatique dont le sac à air doit être retiré est donc placé sur la table 1 et lorsqu'on admet la pression sur la face supérieure du piston 15, ce dernier descend vers la position montrée sur la fig.2, et transmet, par l'intermédiaire de la tige 22, une traction dirigée vers le bas sur les bras 13, traction qui est transformée en une pression radiale dirigée vers l'intérieur comme l'indiquent les flèches X sur les figures 1 et 2,obligeant les organes 2 à se déplacer vers l'intérieur pour attaquer la bande de roulement du bandage pneumatique placé sur la. table 1, réduisant ainsi son   di@mètre   dans le plan médian du bandage pneumatique.

   Cette réduction du diamètre de la bande de roulement provoque   1'écartèrent   des talons du bandage pneumatique, de sorte qu'en 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 peut aisément retirer le sac à air.qui se trouve normalement à l'intérieur du bandage pneumatique pendant la vulcanisation. 



   Conformément à une autre caractéristique de l'invention, l'appareil comporte un moyen de produire, avant que les organes d'attaque n'attaquent la bande de roulement, un déplacement relatif entre le bandage pneumatique et son support, ceci afin de créer un espacement suffisant entre le bandage pneumatique et le support pour permettre au bandage pneumatique de s'ouvrir. 



   Comme c'est montré sur les figures 4 et 5, chacun des or-   ganes   d'attaque 2 de la bande de roulement, est de préférence équipé d'un dispositif de soulèvement, comprenant un doigt 25 pouvant pivoter autour d'un axe horizontal sur la base 4 de la plaque ccurbée. Le doigt 25 a de préférence la forme d'un crochet présentant une face   26   de retenue du bandage pneumatique, et lorsque le doigt 25 est repoussé contre son pivot et soumet le. bande'de roulement du bandage pneumatique à son action de levier, la bande de roulement roule sur cette face 26.

   La paroi 5 de l'organe 2 présente une ouverture afin de permettre au doigt 25 de se déplacer contre la pression d'un ressort de rappel 28 vers la position montrée sur la figure 5, où le soulèvement du bandage pneumatique, désigné par T, prend fin par suite de l'entrée en contact du bandage pneumatique avec le paroi 3. 



   Le rôle du doigt 25 est de soulever le bandage pneumatique T de la surface 5 de la table avant que ce pneumatique soit entré en contact avec la paroi arrière 3 de l'organe 2. Comme il a déjà été expliqué et montré qur la figure 4 le doigt 25 attaque le premier le bandage pneumatique, provoquant son soulèvement sans appliquer la pression sur la bande de roulement, jusqu'à ce que le pneumatique soit écarté de la table et attaqué par la face courbée à comme sur la figure 5;

   lorsque/dans cette position, la plaque 3 continue à se déplacer, elle comprime la bande de roule- 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 ment et il. y a suffisamment d'espace entre le bandage pneumatique      et la surface 5 pour mermettre au talon inférieur de s'abaisser en même temps que le talcn supérieur s'élève lorsque le bandage pneu-   matique   est comprimé. 



   Il est évident que,grâce à l'articulation des organes 2 sur les organes de poussée 8, les plaques s'adaptent automatique- ment le long de la bande de roulement du bandage pneumatique et pour la même raison et dans le même but on peut laisser un certain jeu dans les liaisons, dans un plan parallèle à la surface de la table. Afin que les plaques puissent s'adapter à la bande de rou- lement du bandage pneumatique, et que le même appareil puisse   ser.-   vir pour des pneumatiques de dimensions différentes, les points de liaison des bras de levier aux bielles peuvent être réglables. 



  Dans ce but les bielles centrales 24 peuvent présenter des trous supplémentaires 24'.. Le déplacement des organes 2 peut être réali- sé de plusieurs façonset il peut être avantageux d'employer un mécanisme à came et galet au lieu du mécanisme à levier. On peut de même employer une vis hélicoïdale pour élever et abaisser la , commande 14. Le déplacement actif de la commande peut être à sens unique, c'est-à-dire, dans le sens qui comprime le bandage pneu- matique, l'élasticité propre du bandage pneumatique servant à ra- mener les parties vers leur position ouverte, avec les organes écartés dispersés radialement. On peut prévoir un mécanisme à dé- tente rapide et ce mécanisme adapté à une presse hydraulique peut consister en une soupape d'échappement pour relâcher la pression agissant derrière le piston. 



   Dans certains cas on peut désirer augmenter l'écartement des talons en un certain point du bandage pneumatique et,dans ce but, on peut aménager une des plaques de façon qu'elle soit en a- vance sur les autres pour qu'elle exécute lors du fonctionnement un plus grand déplacement que les autres plaques. 



   Il est évident que l'appareil de cette invention peut 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 également être appliqué pour enlever le sac à air des bandages pneumatiques neufs après vulcanisation. 



   REVENDICATIONS      l.- Appareil pour manipuler des bandages pneumatiques, comprenant en combinaison un moyen de supporter le bandage pneumatique sur un de ses flancs, une série d'organes d'attaque de la bande de roulement qui peuvent se déplacer dans un plan à angle droit par rapport au flanc supporté, un mouen d'actionnement pour provoquer le déplacement simultané de ces organes d'attaque afin qu'ils appliquent une pression X en un certain nombre de points sur la. bande de:

   roulement en provoquant ainsi   l'écartement   des parois latérales.' 
2. - Appareil pour manipuler des bandages pneumatiques comprenant un support sur lequel on place ce bandage, des organes d'attaque de la bande de roulement qui peuvent se déplacer libre- ment par rapport au support, une commande commune et un mécanisme reliant ces organes à la commande, de sorte qu'un déplacement de cette dernière amène ces organes d'attaque vers leur position ac- tive sur le support ou les en écarte, position dans laquelle ils attaquent la bande ae roulement pour la soumettre à une pression suffi sante pour produire l'écartement des parois latérales.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Improvements in retreading of pneumatic tires.



   This invention relates to an apparatus for handling pneumatic tires, which is especially intended to be used for the retreading of tire casings.



   When retreading a pneumatic tire, it is necessary during vulcanization to place an air bag inside the casing in order to keep it firmly pressed against the sides of the mold when it is subjected to the vulsanization. . The introduction and particularly the extraction of this bag, which consists of a rubber tube inflatable up to a certain pressure, is not an easy operation and it requires quite a lot of handling, often resulting in serious damage. the bag and render it unusable.



   The invention relates to a method and a simple apparatus.

 <Desc / Clms Page number 2>

 pies to manipulate the tire casing in order to facilitate removal of the air bag from the tire casing when vulcanization is complete.



   In accordance with this invention, when handling a pneumatic tire for retreading, pressure is applied simultaneously at various points spaced along the perimeter or tread of the tire casing, which results in the removal of the tires. walls of the tire, so that the distance between the heels is increased, thus facilitating the extraction or introduction of the air bag.



   A device according to the invention for applying pressure to the pneumatic tire can comprise several members arranged in a circle which can move radially with respect to a common center and which allow the application of pressure to the pneumatic tire when it is place inside the circle.



   In one form of construction, the device comprises a table for supporting the tire horizontally or flat, and several driving members of the tire are mounted so as to be able to slide or move relative to the table, while one lever mechanism, mounted on these members, makes it possible to bring them together or to separate them radially from the pneumatic tire when the latter is on the table, so as to apply the necessary pressure. These elements, which may consist of a plate provided with a base, can be mounted directly on the table.



   The lever mechanism can consist of a series of angled levers articulated on pivots arranged in a circle located below the level of the table, and these levers are equipped with an arm extending over the plane of the table to be connected. to connecting rods, the inner or free ends of which are fitted with pneumatic tire attack plates. The section of these pla-

 <Desc / Clms Page number 3>

 They may be curved and they are preferably articulated on the ends of the connecting rods so that they can adapt to the tread of the tire.

   The other arm, that is, the lower arm of each elbow lever is directed inward to be connected to a command common to the various elbow levers, so that by raising or lowering , the control swings the angled levers around their pivot, thus moving the plates inward or outward. The control can be controlled by a helical engeenage or for example by a hydraulic press.



   The invention is shown in the accompanying drawing.



   Fig. 1 is a schematic plan of an apparatus for opening a pneumatic tire, according to one embodiment of the invention.



   Fig. 2 is a partial sectional elevation of the apparatus of FIG. 1 but on an enlarged scale and showing its operating mechanism.



   Fig. b is a separate elevation view of a member of the mechanism of FIG. 2.



   Fig. 4 and 5 are sections taken along line 4-4 in FIG. 3, showing a device for lifting the pneumatic tire, respectively in its inactive position and in its active position.



   The apparatus shown comprises a support in the form of a table 1, on which the tire to be opened is placed in order to remove the air bag therefrom, and members 2 intended to engage the tread, which can move radially with respect to the tire. center of table 1 in order to attack the tread of the pneumatic tire and apply sufficient pressure to it to cause its walls to separate.



   As is shown schematically in fig. 1, it con-

 <Desc / Clms Page number 4>

 has just passed at least six pressure members 2, eight of these members being in sufficient number for pneumatic tires of normal dimensions. Each member consists of a vertical arched plate provided with a base 4 which can slide on the surface 5 of the table 1, supporting the bandage in a horizontal position for ease of operations.



   Each of these members 2 can be moved by a linkage comprising an angled lever, generally designated by 6, and an arm 7 of which is connected, by a connecting rod 8, to lugs 9 fixed to the rear of the device. the curved plate 3 by means of an axis 10.



  The axle 10 can be removed so that the elements 2 can, if deemed necessary, be replaced by larger or smaller ones, for example when converting a machine for small tires to a machine. for very large tires.



   As shown in Figure 2, a series of consoles 11, on which the angled levers 6 are articulated at 12, are fixed along the perimeter of the table 5 and the lower arms 13 of these levers are directed towards inside, towards the center of the table b to be maneuvered there by a control 14 which can itself be operated by hand or by motor and which is common to each of these components 2.



   It can easily be seen that an axial displacement of the control 14 produces a corresponding radial displacement of the members 2 on the surface 5 of the table.



   In the embodiment shown, the table 1 serves, firstly, to put the pneumatic tire in place relative to the members 2 applying the pressure, and secondo it serves as a support and guide to the members 2 in their radial movement when 'they transmit pressure to the tire.



   It is obvious that the table I of annular shape shown can be replaced by a support equipped with radial arms to support the pneumatic tire, the bent levers being mounted.

 <Desc / Clms Page number 5>

 tees on part of the frame. The tire can also be supported by means of the members 2 themselves by increasing the radial dimensions of their base 4.



   In the construction shown, the control is actuated by a hydraulic press composed of a piston 15 which moves in a cylinder 16 supported by a part 17 of the frame of the machine. It should be noted that the frame 17 comprises a central opening 18 into which is introduced a sleeve 19 which supports the cylinder 16 and to which is fixed a stopper 20. The plate 20 has an extension 21 forming a stuffing box and a guide for the rod. 22 of the piston, this connecting rod being connected by one end to the piston 15 of the press and by its other end to the control 14. The control 14 consists of a plate provided with a certain number of lugs 23 on which each of the connecting rods 24 connecting the control 14 to the arms 13 of the bent levers.



   When the piston 15 moves in the cylinder 16, the connecting rod 2 is forced to rise to the position in lines' of chain in fig. 2, in which the elbow lever 6 has, pivoted around its pivot 12, the plate 3 being withdrawn towards the outer edge of the table 5.

   The tire from which the air bag is to be removed is therefore placed on the table 1 and when the pressure is admitted on the upper face of the piston 15, the latter descends to the position shown in FIG. 2, and transmits, by l 'intermediary of the rod 22, a pull directed downwards on the arms 13, which pull is transformed into a radial pressure directed inwards as indicated by the arrows X in Figures 1 and 2, forcing the members 2 to move inward to attack the tread of the pneumatic tire placed on the. table 1, thus reducing its diameter in the median plane of the tire.

   This reduction in the diameter of the tread causes the beads to move apart from the tire so that in

 <Desc / Clms Page number 6>

 can easily remove the air bag. which is normally inside the tire during vulcanization.



   According to another characteristic of the invention, the apparatus comprises a means of producing, before the attack members attack the tread, a relative displacement between the tire and its support, in order to create a sufficient spacing between the tire and the carrier to allow the tire to open.



   As shown in Figures 4 and 5, each of the tread drive members 2 is preferably equipped with a lifting device, comprising a finger 25 capable of pivoting about a horizontal axis. on the base 4 of the curbed plate. The finger 25 preferably has the shape of a hook having a face 26 for retaining the pneumatic tire, and when the finger 25 is pushed back against its pivot and submits it. tread of the pneumatic tire at its lever action, the tread rolls on this face 26.

   The wall 5 of the member 2 has an opening in order to allow the finger 25 to move against the pressure of a return spring 28 to the position shown in FIG. 5, where the lifting of the pneumatic tire, designated by T, ends as a result of the tire coming into contact with the wall 3.



   The role of the finger 25 is to lift the pneumatic tire T from the surface 5 of the table before this tire has come into contact with the rear wall 3 of the member 2. As has already been explained and shown in FIG. 4. the finger 25 is the first to attack the tire, causing it to lift without applying pressure to the tread, until the tire is pushed away from the table and attacked by the side curved at as in FIG. 5;

   when / in this position the plate 3 continues to move, it compresses the rolling belt

 <Desc / Clms Page number 7>

 ment and he. There is sufficient space between the tire and surface 5 to allow the lower bead to lower as the upper talcum rises as the tire is compressed.



   It is obvious that, thanks to the articulation of the members 2 on the thrust members 8, the plates adapt automatically along the tread of the pneumatic tire and for the same reason and for the same purpose it is possible leave some play in the connections, in a plane parallel to the surface of the table. In order that the plates can adapt to the tread of the tire, and that the same device can be used for tires of different dimensions, the points of connection of the lever arms to the connecting rods can be adjustable.



  For this purpose the central connecting rods 24 may have additional holes 24 '. The movement of the members 2 may be carried out in several ways and it may be advantageous to employ a cam and roller mechanism instead of the lever mechanism. Likewise, a helical screw can be used to raise and lower the control 14. The active movement of the control can be one-way, that is, in the direction which compresses the tire, the control. inherent elasticity of the pneumatic tire serving to return the parts to their open position, with the spaced members dispersed radially. A quick release mechanism can be provided and this mechanism adapted to a hydraulic press can consist of an exhaust valve to release the pressure acting behind the piston.



   In some cases it may be desired to increase the bead spacing at a certain point of the tire and, for this purpose, one of the plates may be arranged so that it is ahead of the others so that it performs when of operation a greater displacement than the other plates.



   It is obvious that the apparatus of this invention can

 <Desc / Clms Page number 8>

 also be applied to remove the airbag from new pneumatic tires after vulcanization.



   CLAIMS 1. Apparatus for handling pneumatic tires, comprising in combination a means of supporting the pneumatic tire on one of its sidewalls, a series of leading members of the tread which can move in a plane at right angles relative to the supported side, an actuating mouen to cause the simultaneous displacement of these attack members so that they apply a pressure X at a certain number of points on the. Band:

   bearing thereby causing the side walls to separate. '
2. - Apparatus for handling pneumatic tires comprising a support on which this tire is placed, attack members of the tread which can move freely relative to the support, a common control and a mechanism connecting these members. to the command, so that a displacement of the latter brings these attack members to their active position on the support or moves them away from it, a position in which they attack the tread in order to subject it to sufficient pressure to produce the side wall spacing.


    

Claims (1)

3.- Appareil suivant la revendication 2, comprenant des organes d'attaque de la bande de roulement disposés de façon à glisser sur la surface du support. 3.- Apparatus according to claim 2, comprising drive members of the tread arranged to slide on the surface of the support. 4. - Appareil suivant les revendications 2 ou 3, caractérisé en ce que les organes d'attaque de la bande de roulement sont accouplés à la commande par un mécanisme à leviers et bielles. 4. - Apparatus according to claims 2 or 3, characterized in that the attack members of the tread are coupled to the control by a lever and connecting rod mechanism. 5.- Appareil suivant la revendication 2, caractérisé en ce que chaque mécanisme à levier comprend un levier coudé articulé en un point situé près du bord du support et dont un bras est relié par une bielle aux organes d'attaque de la bande de roulement, l'au- <Desc/Clms Page number 9> tre bras étant accouplé à la commande. 5.- Apparatus according to claim 2, characterized in that each lever mechanism comprises an elbow lever articulated at a point located near the edge of the support and one arm of which is connected by a connecting rod to the attack members of the tread. , the- <Desc / Clms Page number 9> the arm being coupled to the control. 6.- Appareil suivant la@ revendication'5 caractérisé en ce que l'autre bras du levier coudé est relié à la commande par une bielle. 6.- Apparatus according to @ claim'5 characterized in that the other arm of the bent lever is connected to the control by a connecting rod. 7.- Appareil suivant l'une quelconque des revendications 3-7,caractérisé en ce que les organes d'attaque de la bande de roulement comprennent une base qui peut glisser librement sur le support et une partie verticale destinée à entrer en contact avec le. bande de roulement et qui est reliée au mécanisme à levi.er. 7.- Apparatus according to any one of claims 3-7, characterized in that the attack members of the tread comprise a base which can slide freely on the support and a vertical part intended to come into contact with the . tread and which is connected to the levi.er mechanism. 8.- Appareil suivant la revendication 5 caractérisé en ce que la partie verticale est arquée. 8.- Apparatus according to claim 5 characterized in that the vertical part is arcuate. 9. - Appareil suivant l'une quelconque des revendications précédentes,, comprenant des moyens de provoquer le déplacement du bandage pneumatique par rapport à son support et cela avant l'application de la pression par les organes d'attaque de la bande de roulement, de façon que la paroi uu bandage adjacente au support soit libre de se déplacer. 9. - Apparatus according to any preceding claim ,, comprising means for causing the movement of the pneumatic tire relative to its support and that before the application of pressure by the attack members of the tread, so that the wall uu bandage adjacent to the support is free to move. 10.- Appareil suivant la revendication 9, comprenant plusieurs organes qui sont destinés à exercer une action de soulèvement sur le banàag'e pneumatique de façon à faire cesser le contact entre celui-ci et le support lorsque les organes d'attaque de la bande de roulement se déplacent vers l'intérieur pour attaquée le bandage pneumatique. 10.- Apparatus according to claim 9, comprising several members which are intended to exert a lifting action on the pneumatic banàag'e so as to cease contact between the latter and the support when the attack members of the strip bearings move inward to attack the tire. 11.- Appareil suivant la revendication 10 caractérisé en ce que ces organes sont montés sur les organes d'attaque de la bande de roulement. 11.- Apparatus according to claim 10 characterized in that these members are mounted on the attack members of the tread. 12. - Appareil suivant la revendication 11, caractérisé en ce que chaque organe comprend un doigt articulé sur la base de chaque organe d'attaque et qui sert à attaquer la bande de roulement du bandage pneumatique de façon qu'au moment de son entrée en contact avec le bandage pneumatique le doigt oscille autour de son <Desc/Clms Page number 10> pivot pour soulever le bandage pneumatique avant que celui-ci ne soit attaqué par la partie verticale de l'organe d'attaque. 12. - Apparatus according to claim 11, characterized in that each member comprises a finger articulated on the base of each attack member and which serves to attack the tread of the tire so that at the time of its entry contact with the pneumatic tire the finger oscillates around its <Desc / Clms Page number 10> pivot for lifting the pneumatic tire before the latter is attacked by the vertical part of the attack member. 13.- Appareil pour écarter les parois d'un bandage pneumatique par l'application de pression sur la bande de roulement, en substance comme décrit ci-dessus avec référence au dessin annexé. 13.- Apparatus for spreading the walls of a pneumatic tire by applying pressure to the tread, in substance as described above with reference to the accompanying drawing.
BE481340D BE481340A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE481340A true BE481340A (en)

Family

ID=128314

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE481340D BE481340A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE481340A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0331634B1 (en) Procedure and device for opening a paper web bobbin
BE352443A (en)
EP0033670B1 (en) Method and apparatus for removing soft cheese from a mould
EP0010004B1 (en) Method of and apparatus for inserting or removing puncture-proof chambers into or from a tyre
BE481340A (en)
CH618940A5 (en)
FR2541562A1 (en) Automatic vine grafting method and machine for applying this method
WO2014147108A1 (en) Machine and method for cutting up tyre rubber at the end of life
LU86110A1 (en) ACTUATOR FOR THE MOVEMENT OF A TOOL AND CARCASS TRANSFER DEVICE FOR PNEUMATIC TIRES USING THE SAME
FR2515484A1 (en) METHOD AND APPARATUS FOR WINDING PASTE PLATES
EP1697244A1 (en) Automatic removal device for changing roll in machines for the production of rolls of paper or similar
EP1113919B1 (en) Tyre casing holding device
CH467176A (en) Device for detaching tire beads from a wheel rim
CH661910A5 (en) METHOD AND DEVICE FOR SEPARATING AND TRANSPORTING PIECES OF FABRIC.
EP0139589B1 (en) Machine for packing random articles in a film of plastic material
CH375887A (en) Process for retreading tires and installation for the implementation of this process
CH651723A5 (en) METHOD AND DEVICE FOR THE DEFINITIVE ELONGATION AT LONG LENGTH OF PATONS.
EP0022044A1 (en) Water expeller
EP0860540A1 (en) Device for folding and discharging laundry in an ironing machine and an ironing machine equipped with a such device
EP0292490B1 (en) Gripping method and device for taking a flexible piece from a stack
US4452133A (en) Cam guide operating mechanism for roll baling machine
BE531582A (en)
FR2465671A1 (en) APPARATUS FOR CUTTING ROLLS OF DISTRIBUTION OF BANDS IN FOLDING MACHINES
EP0359684A1 (en) Sheet removal apparatus for a skin-splitting machine
FR2703616A1 (en) Framing press, especially for fitting a frame around a panel