BE479220A - - Google Patents

Info

Publication number
BE479220A
BE479220A BE479220DA BE479220A BE 479220 A BE479220 A BE 479220A BE 479220D A BE479220D A BE 479220DA BE 479220 A BE479220 A BE 479220A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
condition
engaged part
drive
gear
drive part
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE479220A publication Critical patent/BE479220A/fr

Links

Classifications

    • GPHYSICS
    • G06COMPUTING; CALCULATING OR COUNTING
    • G06GANALOGUE COMPUTERS
    • G06G3/00Devices in which the computing operation is performed mechanically
    • G06G3/08Devices in which the computing operation is performed mechanically for integrating or differentiating, e.g. by wheel and disc

Landscapes

  • Physics & Mathematics (AREA)
  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Theoretical Computer Science (AREA)
  • Mathematical Physics (AREA)
  • Computer Hardware Design (AREA)
  • General Physics & Mathematics (AREA)
  • Transmission Devices (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  BREVET   D'INVENTION   PERFECTIONNEMENTS aux APPAREILS INTEGRATEURS. 



   La présente invention concerne des appareils d'intégration destinés à mesurer les grandeurs d'une quantité ou d'une condition, par exemple la vitesse. d'écoulement d'un liquide ou d'un solide pulvérisé, les grandeurs ducourant électrique, voltage ou puissance, ou les grandeurs d'écart maximum de la norme du courant à haute fréquence ou du courant alternatif ou charge de ligne d'attache. 



   Conformément à l'invention, le moyen de commande d'un appareil intégrateur ou compteur comprend ou consiste en un mécanisme à effet utile par intervalles ou périodiquement pour des périodes, dont la durée est déterminée par un mécanisme placé conformément à la grandeur de la condition à intégrer;

   plus en particulier le moyen de commande comprend un cliquet, ou son équivalent, et un crochet d'arrêt, ou son équivalent, rotatifs l'un par rapport à l'autre et dont les mouvements 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 relatifs en emprise ou hors d'emprise réciproque pendant chaque tour sont contrôlés par le susdit mécanisme et par une pièce dont la position est au moins nominalement fixée mais qui peut en certains cas, comme lorsque la position du dit mécanisme n'est pas une fonction linéaire de la grandeur de la condition, varier pour compenser cette non-linéarité. 



   Conformément à, certaines formes de la, présente inven- tion, le susdit moyen de commande peut également comprendre un mécanisme différentiel dont un des organes est mis en mou-   vernent   par intermittence ou périodiquement par le susdit mé- canisme à cliquet et à crochet d'arrêt, ou son équivalent, et un autre de ces organes est mis en mouvement, soit dans une direction et à une vitesse moyenne telles que   l'intégra-   tion est celle des variations de grandeur au dessus et en des- sous d'une grandeur déterminée d'avance de la condition, ou dans une direction et à une vitesses moyenne telles que l'in- tégration est celle des var ations de grandeur au dessus ou en dessous d'une grandeur déterminée   d'avance.   



   L'invention concerne encore les caractéristiques de construction, de combinaison et dispos tion décrites et revendiquées. 



   Pour bien comprendre l'invention et dans le but d'en illustrer les diverses variétés, je me réfère aux dessins ci-annexés, dans lesquels
La figure 1, représente en vue perspective un mécanisme intégrateur et des éléments combinés d'un appareil enregistreur et indicateur. 



   La figure 2 est une vue de détail d'un des éléments du mécanisme intégrateur de la figure 1. 



   La figure 3 représente en vue perspective une   modifica-   tion des éléments montrés à la figure   1.   



   La figure 4 illustre schématiquement un système de mesure comprenant les éléments représentés à la figure 1. 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 La figure 5 laisse voir une modification de l'appareil montré à la figure 1. 



   En ce qui concerne la figure 1, le disque à encoche 1 est ajusté de telle manière que ses positions angulaires correspondent aux grandeurs instantanées d'une condition à mesurer. Dans la disposition particulière de la figure 1, le disque 1 est fixé sur le même arbre 2 que la coulisse 3, laquelle peut être réglée, par exemple au moyen d'un relais mécanique du type révélé au Brevet d'invention de Squibb ou au moyen d'un système à relais électrique du type révélé au Brevet d'invention de Williams, pour rééquilibrer un réseau électrique comprenant la coulisse 3 et également pour mettre le disque 1 en position. 



   Le mécanisme de relais mécanique montré à la figure 1 comprend un galvanomètre G, des antennes 50, une pièce d'embrayage d'entraînement 51, une pièce d'embrayage entrainée 52, et des cames 53 fixées sur   l'arbre.,à   vitesse. cons-    tante 54 ; pourla description du fonctionnement de ces éléments,   se référer au Brevet d'invention Squibb prérappelé. 



   L'engrenage 4, libre de tourner sur l'arbre 2 est entrainé sans cesse ou par intermittence à une vitesse moyenne constante par l'engrenage 5, soit relié directement à une source d'énergie appropriée, tel qu'un moteur synchronique ou un moteur équipé d'un régulateur de vitesse convenable, ou bien à cette source d'énergie à l'intervention d'un mouvement de Genève ou son équivalent; dans le dispositif particulier représenté à la figure 1, l'engrenage 5 tourne à la même vitesse que l'arbre 54, qui l'entraîne. Aux cotés opposés de l'engrenage 4 se prolongent les bras 6 supportant à pivots la pièce de monture 7 qui se prolonge dans et est à cheval sur la jante de l'engrenage 4 tout en laissant la périphérie libre d'être en prise avec l'engrenage 5. 



   Au prolongement 8 de la pièce 7 est attaché le crochet 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 d'arrêt 9, ou un élément équivalent de commande déclenchable adapté, lorsque la pièce 7 est balancée en sens inverse des aiguilles d'une montre autour de ses pivots 10, pour mettre en prise le cliquet 11, ou un élément commandé équivalent, convenablement fixé au manchon 12 qui peut tourner librement sur l'arbre 2 passant à travers ce manchon. L'engrenage 13, fixé au manchon 12, est en prise avec l'engrenage 14 raccordé plus ou moins directement au dispositif enregistreur de tours 15 ou à un mécanisme totalisateur équivalent. 



   Au prolongement 16 de la pièce de monture 7 est fixée relativement en 17 une came 18 (de construction similaire à celle de la pièce 64 de la demande n' 345 761, suivie du Brevet d'invention N  )laquelle est décentrée par un ressort (non représenté) versla position représentée en traits pleins à la figure 2. 



   Lorsque, au cours d'une circonvolution de la pièce de monture 7 autour de l'axe de l'arbre 2, le rouleau 19 de la came 18 roule dans et sur l'encohe 20 du disque l, la came 18 est balancée dans le sens des aiguilles d'une montre autour de son pivot 17 (position en traits pointillés, figure   2) :  alors le ressort 21 relié entre la pièce 7 et l'engrenage 4 parvient à faire basculer la pièce 7 en sens opposé des aiguilles d'une montre autour de son pivot, ou vers l'axe de l'arbre 8, de façon à, provoquer l'emprise du crochet d'arrêt 9 avec le cliquet 11.

   Cette liaison de commande ainsi réalisée entre l'engrenage 4 et le cliquet 11 est maintenue jusqu'à ce que ,dans la suite de la même révolution, la face inférieure du prolongement incliné 22 de la   place   7 met en prise et roule le long de la butée ou cheville 23   relativement   fixe; là-dessus, la pièce 7 est balancée en sens des aiguilles d'une montre autour de son pivot 10, empêchant le crochet d'arrêt 9 de venir en prise avec le cliquet 11.

   La came 18 retournera   alora   sa position primitive (position en traits pleins, figure 2) 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 par son ressort décentrant et écarte ainsi le crochet d'arrêt 9      de toute emprise aveo le cliquèt 11, jusqu'à ce que la came 18, dans la suivante révolution de l'engrenage 4, s'engage de nou- veau dans l'encoche 20 du disque 1. 



   Ainsi à chaque tour de l'engrenage 4, un assemblage de commande entre cet engrenage et le totalisateur 15 est réalisé durant une fraction de la révolution, ou une grandeur angulaire, ou un nombre de degrés, qui est déterminé par les positions rela- tives de l'encoche 20 et de la butée 23; plus l'angle est grand entre l'encoche 20 et la butée 23, mesuré dans le sens de la rotation de l'engrenage 4, plus   gaand   sera le pourcentage d'une révolution pendant laquelle le crochet d'arrêt et le cliquet, ou des pièces de débrayage équivalentes, restent en prise. 



   Le rapport des engrenages 13, 14 ou de moyens équivalents de transmission de mouvement, est inversément proportionnel au rapport de l'étendue angulaire de la coulisse 3 à 360 ; par exemple, lorsque l'étendue de la coulisse 3 est 324 , les engrenages 13, 14 doivent avoir un rapport de vitesse multipli- cateur de 10 à 9 en compensation de l'inégalité entre la gamme de réglage de la coulisse et la période maximum d'emprise, par révolution de l'engrenage 4, entre le crochet d'arrêt 9 et le oliquet 11. 



   Pour faire tourner l'engrenage 5 sans discontinuer, la butée 23 peut être placée de telle manière que le crochet d'arrêt 9 se désengrène d'avec le cliquet 11, à l'intérieur de l'angle correspondant à l'ouverture de 36  dans la coulisse. 



  En raison du rapport de transmission et de remplacement de la butée 23, l'appareil intégrera toute position de la coulisse et avec un cliquet de 360 dents il est pratiquement exact jusqu'au moins 1/3 de 1% de l'échelle complète. 



   Lorsque l'arbre est réglé par un relais mécanique du type Squibb susmentionné ayant une came 53 dont la durée d'embrayage maximum avec le bras 51 n'est pas supérieur à 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 90  environ d'une révolution de l'engrenage 4, ce dernier est calé en phase par rapport au   mécanisme de   relais qui met en mouvement l'arbre 8, de telle façon que le disque 1 n'est, à aucune position de la coulisse 3 au-dessus de 80% environ de son étendue, en mouvement lorsque le crochet d'arrêt 9 est en prise avec le cliquet 11 afin de réduire au minimum les erreursqui autrement résulteraient du mouvement du disque 1 pendant que le cliquet est en   mouvement.   



   Pendant la rotation intermittente de l'engrenage 5, il est calé en phase de telle façon qu'il est au repos durant la partie du cycle au cours de laquelleune came 53 peut reculer la coulisse 3 et le disque 1. 



   En vue d'enregistrer   et/ou d'indiquer   les grandeurs instantanées d'une condition, on peut   généralement,     comme   décrit au Brevet N  , prévoir   l'échelle   24 et le graphique 25 qui coopérant respectivement avec l'aiguille 26 et le marqueur 27 qui sont   accouplés,   par la   corde   28 et la poulie 29, à l'arbre 2 et le   disque   1. 



   Lorsque le rapport entre les positions de la coulisse et les grandeurs mesurées de la condition n'est pas un rapport linéaire,   c'est-à-dire,   pour des accroissements égaux de changement demandeur de la condition la coulisse 3 doit âtre   réglée   à des étendues inégales pour restaurer l'équilibre les positions de la coulisse 3, figure 1 ou 5 peuvent néanmoins être correctement totalisées pour intégrer la grandeur de cette condition grâce au mécanisme représenté à la figure   3,   ou son équivalent. 



   Dans cette variante, la butés  23,   qui dans chaque révolution de l'engrenage 4 détermine le soulèvement du crochet d'arrêt 9 ou de la   pièce   de commande équivalente, est   réglée   pour chaque   .grandeur   différente de la condition dans un sens et une étendue comprenant la susdite non-linéarité, aussi longtemps qu'il n'y a pas de changement dans la grandeur de la condition mesurée, 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 la butée 23 reste fixe pendant tout le temps des cycles successifs d'activité du mécanisme à crochet d'arrêt et cliquet. 



   Comme on le voit aux dessins, la butée 23 peut être portée par un bras 30, qui peut librement pivoter autour de l'arbre 2, et dont un bout est reçu par l'extrémité à fourchette ou à fente d'un bras 31 pivotant en 32 sur une partie fixe appropriée de l'appareil et portant une came 33 laquelle sans cesse embraie avec la came de redressement 34 fixée sur l'arbre 2. L'emplacement et la forme de la came 34 en   oonfor   mité aveo le principe particulier que l'appareil doit répondre à la condition à mesurer, sont prévus tels que pour des accroissements égaux de changement de grandeur de la condition, les durées d'emprise de commande entre les pièces 4 et 11 varient proportionnellement. 



   La came 34 n'influe pas sur les positions du marqueur 27 et de l'indicateur 26 dont le graphique et l'échelle peuvent être non-linéaires, et en conséquence elle ne   néces-   site pas la modification de l'échelle ou du graphique lorsqu'on a besoin ou envie d'intégrer. 



   A titre d'exemple d'un système utilisant l'invention, modifiée de la sorte en compensation de la non-linéarité, la figure 4 montre un système de mesure dans lequel la coulisse 3 est utilisée comme potentiomètre dont le voltage utileest équilibré par le voltage produit par le   thermi-   couple 35 qui mesure la température par rayonnement total. 



   Le voltage produit par le   thermicouple   ne varie pas en tant que fonotion linéaire de la températira observée, mais suivant une loi exponentielle de puissance supérieur à l'unité. La came 34, ayant la forme et l'emplacement qui conviennent, compense la non-linéarité, de telle façon que la lecture de l'intégrateur 15 représente bien l'addition des grandeurs de la température intégrée par rapport au temps. 



   Dans la variante de la figure 5, l'engrenage 14 mû à 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 intervalles par le mécanisme à crochet d'arrêt et cliquet ( des figures 1 à, 3) ou à son équivalent, est   relis   à l'un des engrenages de commande 36 de l'engrenage   différentiel   dont la, pièce   embrayée   38 est reliée à 1'arbre 39 du totalissteur 15. 



   L'autre engrenage de commande 40 de l'engrenage   diffé-   rentiel est mû à intermittences ou continuellement à une vitesse moyenne convenable et dans la. bonne direction, par l'engrenage 41 en prise avec l'engrenage 42 fixé au manchon 43, auquel est également fixé l'engrenage 40. L'arbre 44 reliant les engrenages 14 et 36 pa,sse librement à travers le manchon 43. 



   Lorsque les engrenages 5 et 41 sont mus à intermittence, leurs mouvements seront de préférence synchroniques et la v¯tesse maximum de chacun sera constante. 



   Ainsi par exemple, lorsque l'on   désjre   intégrer la, déviation des grandeurs d'une condition, (par exemple du courant à haute fréquence ou du courant alternatif) d'une grandeur déterminée à l'avance, dans lequel cas le zéro de   l'échelle   24 se trouve entre ou à, mi-chemin des deux extrémités, l'engrenage 40 tournera, dans le sens opposé à celui de   l'en--   grenage 36 et à demi-vitesse, en tours par minute, de   l'engre-   nage 4.

   En conséquence, lorsque le disque 1 se trouve en une position correspondant à la. grandeur désirée de la condition, pour chaque tour de l'engrenage   4,,   l'engrenage 36 est  mû   par le mécanisme à crochet d'arrêt et cliquet 9, 11, pour un   irrport   égal au mouvement de l'engrenage 40 et dans le sens opposé; il   s'ensuit   que le mouvement net   résultant   de l'arbre 39 de   l'intégrateur   15 est nul.

   Lorsque le disque 1 se trouve en une position correspondant à la grandeur qui dépasse la grandeur normale de la   condition,,   la, somme algébrique des mouvements de l'engrenage 26 et de l'engrenage 40 est positive, et la rotation nette de l'arbre 39 s'effectue dans le sens 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 qui augmente le total indiqué par le compteur 15. 



  Lorsqu'au contraire le disque 1 se trouve en une position correspondant à une grandeur de la condition inférieure à la normale, la somme algébrique des susdits mouvements des engrenages 36 et 40 est négative;et la rotation nette de l'arbre 39 s'effectue dans le sens qui diminue le total indiqué par le compteur 15. 



   Lorsque, comme indiqué par l'éohelle inférieure 24 ou à zéro supprimé", figure 2, ni la position "minimum" ni aucune autre position de la coulisse ne correspond à la grandeur zéro de la condition à intégrer, le même mécanisme peut être employé, mais le sens de rotation de l'engrenage 40 est renversé, ce qui, dans le dispositif particulier   expliqué .ici,   a comme résultat l'avancement de l'arbre 39 à une vitesse moyenne pendant la position "maximum" de la coulisse 3 ou du disque 1, vitesse qui est le double de la vitesse moyenne à laquelle il avance lorsque le disque 1 est dans sa position "minimum".



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  PATENT OF INVENTION IMPROVEMENTS to INTEGRATING DEVICES.



   The present invention relates to integration apparatuses for measuring the magnitudes of a quantity or condition, for example speed. flow of a liquid or a pulverized solid, the magnitudes of the electric current, voltage or power, or the magnitudes of maximum deviation from the standard of high-frequency current or alternating current or tie-line load.



   According to the invention, the control means of an integrator or counter apparatus comprises or consists of a mechanism with useful effect at intervals or periodically for periods, the duration of which is determined by a mechanism placed in accordance with the magnitude of the condition. to integrate;

   more in particular the control means comprises a pawl, or its equivalent, and a stop hook, or its equivalent, rotating with respect to each other and whose movements

 <Desc / Clms Page number 2>

 relative in or out of reciprocal grip during each revolution are controlled by the aforesaid mechanism and by a part whose position is at least nominally fixed but which can in certain cases, as when the position of said mechanism is not a function linear in the magnitude of the condition, vary to compensate for this non-linearity.



   According to certain forms of the present invention, the aforesaid control means may also comprise a differential mechanism, one of the members of which is set in motion intermittently or periodically by the aforesaid ratchet and hook mechanism. 'stop, or its equivalent, and another of these organs is set in motion, either in a direction and at an average speed such that the integra- tion is that of the variations of magnitude above and below a predetermined magnitude of the condition, or in a direction and at an average speed such that the integration is that of changes in magnitude above or below a predetermined magnitude.



   The invention also relates to the characteristics of construction, combination and arrangement described and claimed.



   In order to fully understand the invention and for the purpose of illustrating the various varieties thereof, I refer to the accompanying drawings, in which
FIG. 1 represents in perspective view an integrating mechanism and the combined elements of a recording and indicating device.



   FIG. 2 is a detailed view of one of the elements of the integrating mechanism of FIG. 1.



   FIG. 3 is a perspective view of a modification of the elements shown in FIG. 1.



   FIG. 4 schematically illustrates a measuring system comprising the elements shown in FIG. 1.

 <Desc / Clms Page number 3>

 Figure 5 shows a modification of the apparatus shown in Figure 1.



   With regard to Figure 1, the notched disc 1 is adjusted such that its angular positions correspond to the instantaneous magnitudes of a condition to be measured. In the particular arrangement of FIG. 1, the disc 1 is fixed on the same shaft 2 as the slide 3, which can be adjusted, for example by means of a mechanical relay of the type disclosed in the Squibb patent or in means of an electrical relay system of the type disclosed in the Williams patent, to rebalance an electrical network comprising the slide 3 and also to put the disc 1 in position.



   The mechanical relay mechanism shown in Fig. 1 comprises a galvanometer G, antennas 50, a drive clutch part 51, a driven clutch part 52, and cams 53 attached to the shaft. . constant 54; for the description of the operation of these elements, refer to the pre-recalled Squibb patent.



   The gear 4, free to rotate on the shaft 2 is driven incessantly or intermittently at a constant average speed by the gear 5, or connected directly to an appropriate source of energy, such as a synchronous motor or a engine equipped with a suitable speed regulator, or with this source of energy in response to a Geneva movement or its equivalent; in the particular device shown in Figure 1, the gear 5 rotates at the same speed as the shaft 54, which drives it. On the opposite sides of the gear 4 are extended the arms 6 pivotally supporting the frame piece 7 which extends into and straddles the rim of the gear 4 while leaving the periphery free to engage with the 'gear 5.



   To the extension 8 of part 7 is attached the hook

 <Desc / Clms Page number 4>

 stopper 9, or an equivalent suitable triggerable control element, when the part 7 is swung counterclockwise around its pivots 10, to engage the pawl 11, or an equivalent controlled element, suitably attached to the sleeve 12 which can rotate freely on the shaft 2 passing through this sleeve. The gear 13, fixed to the sleeve 12, is in engagement with the gear 14 connected more or less directly to the lap recording device 15 or to an equivalent totalizing mechanism.



   To the extension 16 of the mounting part 7 is fixed relatively at 17 a cam 18 (similar in construction to that of part 64 of application no.345,761, followed by Patent N) which is offset by a spring ( not shown) to the position shown in solid lines in Figure 2.



   When, during a convolution of the frame part 7 around the axis of the shaft 2, the roller 19 of the cam 18 rolls in and on the notch 20 of the disc 1, the cam 18 is swung in clockwise around its pivot 17 (position in dotted lines, figure 2): then the spring 21 connected between the part 7 and the gear 4 manages to tilt the part 7 in the opposite direction to the needles of 'a watch around its pivot, or towards the axis of the shaft 8, so as to cause the grip of the stop hook 9 with the pawl 11.

   This control connection thus produced between the gear 4 and the pawl 11 is maintained until, following the same revolution, the lower face of the inclined extension 22 of the place 7 engages and rolls along the relatively fixed stop or pin 23; thereupon, the part 7 is swung in a clockwise direction around its pivot 10, preventing the stop hook 9 from coming into engagement with the pawl 11.

   Cam 18 will return to its original position (position in solid lines, figure 2)

 <Desc / Clms Page number 5>

 by its decentring spring and thus removes the stop hook 9 from any grip with the pawl 11, until the cam 18, in the next revolution of the gear 4, engages again in the notch 20 of disc 1.



   Thus at each revolution of the gear 4, a control assembly between this gear and the totalizer 15 is produced during a fraction of the revolution, or an angular quantity, or a number of degrees, which is determined by the relative positions. the notch 20 and the stop 23; the greater the angle between the notch 20 and the stop 23, measured in the direction of rotation of the gear 4, the greater will be the percentage of a revolution during which the stop hook and the pawl, or equivalent release parts remain engaged.



   The ratio of the gears 13, 14 or equivalent motion transmission means is inversely proportional to the ratio of the angular extent of the slide 3 to 360; for example, when the extent of slide 3 is 324, gears 13, 14 should have a multiplying speed ratio of 10 to 9 to compensate for the inequality between the adjustment range of the slide and the maximum period of grip, by revolution of the gear 4, between the stop hook 9 and the oliquet 11.



   To rotate the gear 5 continuously, the stop 23 can be placed so that the stop hook 9 disengages with the pawl 11, within the angle corresponding to the opening of 36 behind the scenes.



  Due to the transmission and replacement ratio of the stop 23, the device will incorporate any position of the slide and with a 360 tooth ratchet it is practically accurate down to at least 1/3 of 1% of full scale.



   When the shaft is adjusted by a mechanical relay of the aforementioned Squibb type having a cam 53 whose maximum engagement time with the arm 51 is not greater than

 <Desc / Clms Page number 6>

 About 90 of a revolution of the gear 4, the latter is wedged in phase with respect to the relay mechanism which sets the shaft 8 in motion, so that the disc 1 is not in any position of the slide 3 above about 80% of its extent, in motion when the stop hook 9 is engaged with the pawl 11 in order to minimize errors that would otherwise result from the movement of the disc 1 while the pawl is in motion.



   During the intermittent rotation of the gear 5, it is phase-locked so that it is at rest during the part of the cycle during which a cam 53 can move back the slide 3 and the disc 1.



   In order to record and / or indicate the instantaneous magnitudes of a condition, it is generally possible, as described in the N patent, to provide the scale 24 and the graph 25 which respectively cooperate with the needle 26 and the marker 27 which are coupled, by the rope 28 and the pulley 29, to the shaft 2 and the disc 1.



   When the relationship between the positions of the slide and the measured quantities of the condition is not a linear relationship, that is to say, for equal increments of change requiring the condition the slide 3 must be adjusted to unequal extents to restore balance the positions of the slide 3, figure 1 or 5 can nevertheless be correctly totaled to integrate the magnitude of this condition thanks to the mechanism shown in figure 3, or its equivalent.



   In this variant, the stops 23, which in each revolution of the gear 4 determines the lifting of the stop hook 9 or of the equivalent control part, is adjusted for each different size of the condition in a direction and an extent. including the aforesaid non-linearity, as long as there is no change in the magnitude of the measured condition,

 <Desc / Clms Page number 7>

 the stop 23 remains fixed throughout the successive cycles of activity of the stop hook and pawl mechanism.



   As can be seen in the drawings, the stop 23 can be carried by an arm 30, which can freely pivot around the shaft 2, and one end of which is received by the fork or slot end of a pivoting arm 31. at 32 on an appropriate fixed part of the apparatus and carrying a cam 33 which constantly engages with the rectifying cam 34 fixed on the shaft 2. The location and shape of the cam 34 in accordance with the particular principle that the device must meet the condition to be measured, are provided such that for equal increases in change in magnitude of the condition, the control grip times between parts 4 and 11 vary proportionally.



   Cam 34 does not influence the positions of marker 27 and indicator 26, the graph and scale of which may be non-linear, and therefore does not require modification of the scale or graph. when you need or want to integrate.



   As an example of a system using the invention, modified in this way in compensation for the non-linearity, FIG. 4 shows a measuring system in which the slide 3 is used as a potentiometer, the useful voltage of which is balanced by the voltage produced by the thermocouple 35 which measures the temperature by total radiation.



   The voltage produced by the thermicouple does not vary as a linear function of the observed temperature, but according to an exponential law of power greater than unity. Cam 34, having the correct shape and location, compensates for the non-linearity, so that the reading of integrator 15 correctly represents the addition of the magnitudes of the integrated temperature over time.



   In the variant of FIG. 5, the gear 14 moved to

 <Desc / Clms Page number 8>

 intervals by the stop hook and pawl mechanism (of Figures 1 to, 3) or its equivalent, is connected to one of the control gears 36 of the differential gear whose, engaged part 38 is connected to 1 tree 39 of the totalizer 15.



   The other control gear 40 of the differential gear is driven intermittently or continuously at a suitable average speed and in the. correct direction, by gear 41 in engagement with gear 42 attached to sleeve 43, to which gear 40 is also attached. Shaft 44 connecting gears 14 and 36 pa, sse freely through sleeve 43.



   When the gears 5 and 41 are driven intermittently, their movements will preferably be synchronous and the maximum speed of each will be constant.



   So for example, when we dejre integrate the, deviation of the quantities of a condition, (for example of the high frequency current or of the alternating current) of a quantity determined in advance, in which case the zero of l When scale 24 is between or halfway between the two ends, gear 40 will rotate, in the opposite direction to that of gear 36 and at half speed, in revolutions per minute, of the gear 4.

   Accordingly, when the disk 1 is in a position corresponding to the. desired magnitude of the condition, for each revolution of gear 4 ,, gear 36 is moved by the stop hook and pawl mechanism 9, 11, for an offset equal to the movement of gear 40 and in the opposite; it follows that the resulting net movement of the shaft 39 of the integrator 15 is zero.

   When the disc 1 is in a position corresponding to the magnitude which exceeds the normal magnitude of the condition, the algebraic sum of the movements of the gear 26 and of the gear 40 is positive, and the net rotation of the shaft 39 is carried out in the direction

 <Desc / Clms Page number 9>

 which increases the total indicated by counter 15.



  When, on the contrary, the disc 1 is in a position corresponding to a magnitude of the condition less than normal, the algebraic sum of the aforementioned movements of the gears 36 and 40 is negative; and the net rotation of the shaft 39 takes place in the direction which decreases the total indicated by counter 15.



   When, as indicated by the lower eohelle 24 or at zero deleted ", figure 2, neither the" minimum "position nor any other position of the slide corresponds to the zero quantity of the condition to be integrated, the same mechanism can be used. , but the direction of rotation of the gear 40 is reversed, which in the particular device explained here results in the advancement of the shaft 39 at an average speed during the "maximum" position of the slide 3. or of disc 1, a speed which is twice the average speed at which it advances when disc 1 is in its "minimum" position.


    

Claims (1)

RESUME. ABSTRACT. 1. Appareil intégrateur oompBenant une pièce d'entraînement, un moyen d'actionnement pour celle-ci comportant une pièce d'entraînement rotative à vitesse moyenne constante par rapport à la dite pièce d'entraînement et pouvant se déplacer par rapport à l'axe de rotation en et hors d'emprise avec la dite pièce embrayée, deux mécanismes relativement réglables coopérant alternativement avec la dite pièce d'entraînement pour provoquer ses susdits mouvements vers et de la dite pièce embrayée, et un moyen de variation des positions de ces deux pièces conformément à un chagement de grandeur de la condition. 1. Integrating apparatus comprising a drive part, an actuating means therefor comprising a drive part rotating at constant average speed relative to said drive part and being able to move relative to the axis of rotation in and out of grip with said engaged part, two relatively adjustable mechanisms cooperating alternately with said drive part to cause said movements to and from said engaged part, and means for varying the positions of these two parts in accordance with a change in size of the condition. 2. Appareil intégrateur et indicateur comprenant un ' compteur de tours ayant une pièce .embrayée, un .'moyen d'ac- <Desc/Clms Page number 10> tionnement pour celui-ci comprenant une pièce d'entraînement rotative à vitesse moyenne constante dans un sens rel tif à la dite pièce embrayée et pouvant se déplacer en sens opposé par rapport à l'axe de rotation en et hors d'emprise avec la dite pièce embrayée, un indicateur comprenant une échelle nonlinéaire et un indicateur coopérant pour proquer le déplacement de la, dite pièce d'entraînement dans l'un des dits sens opposés, 2. Integrating and indicator apparatus comprising a revolution counter having an engaged part, an actuating means. <Desc / Clms Page number 10> operation for the latter comprising a rotary drive part at constant average speed in a direction relative to said engaged part and able to move in the opposite direction with respect to the axis of rotation in and out of grip with said engaged part, an indicator comprising a nonlinear scale and an indicator cooperating to cause the displacement of the, said drive part in one of said opposite directions, un moyen d'actionnement réglé à étendue inégale suivant des changements égaux de grandeur d'une condition pour varier la position du dit mécanisme et la position relative du dit indicateur et échelle, et un mécanisme pour provoquer le déplace- EMI10.1 ment de la dite pièce d'entraînerient dans 1autre sens des dits sens opposés réglé par le dit moyen d'actionnement en sens et étendue provoquant des changements égaux du mouvement de la dite pièce embrayée pour les changements égaux de grandeur de la dite condition. an actuating means adjusted to unequal extent with equal changes in magnitude of a condition for varying the position of said mechanism and the relative position of said indicator and scale, and a mechanism for causing displacement. EMI10.1 The movement of said part to drive in said opposite direction said opposite directions set by said actuating means in direction and extent causing equal changes in movement of said engaged part for equal changes in magnitude of said condition. 3. Appareil intégrateur comprenant une pièce embrayée, une pièce d'entraînement oo-axiale comprenant, un crochet d'arrêt qui peut se déplacer en sens opposé pour venir en prise et hors prise avec la dite pièce embrayée, un moyen pour faire tourner la dite pièce d'entraînement à. vitesse moyenne constante dans un sens, deux mécanismes relativement réglables autour de l'axe de rotation des dites pièces en vue de provoquer respectivement les susdits mouvements du crochet d'arrêt en sens opposés, et une came réglée sur une même étendue suivant le changement de grandeur d'une condition pour déplacer les dits mécanismes sur des étendues inégales propor- tionnellement pour changer l'étendue du mouvement de la dite pièce embrayée, par.tour de la, dite pièce d'entraînement. 3. Integrating apparatus comprising an engaged part, an oo-axial drive part comprising, a stop hook which can move in the opposite direction to engage and disengage with said engaged part, a means for rotating the said drive piece to. constant average speed in one direction, two relatively adjustable mechanisms around the axis of rotation of said parts with a view to respectively causing the aforementioned movements of the stop hook in opposite directions, and a cam adjusted to the same extent following the change of magnitude of a condition to move said mechanisms over unequal extents proportionately to change the extent of movement of said engaged part, through the, said drive part.
BE479220D BE479220A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE479220A true BE479220A (en)

Family

ID=126771

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE479220D BE479220A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE479220A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP2945026B1 (en) Quick correction mechanism of a timepiece
FR2563022A1 (en) ADJUSTING DEVICE WITH SLIDING SYSTEM IN CASE OF OVERLOAD
BE479220A (en)
EP3410231A1 (en) Clock mechanism
EP2339410B1 (en) Dynamometric device indicating the torque lead of a timepiece barrel
FR2615970A1 (en) DEVICE FOR CONTROLLING OR CORRECTING THE DAY OR QUANTIME DISPLAY FOR A WATCH, IN PARTICULAR A WRIST WATCH
CH706094B1 (en) An moon phase display.
EP1978424B1 (en) Chronograph
CH714759A2 (en) Jumping and regulated clock display mechanism.
CH711303A1 (en) Correction device for a mechanical watch movement.
FR2608756A1 (en) Displacement sensor for automatic machines
CA1090163A (en) Continuous integrator control linkage
US2769591A (en) Integrating mechanism
BE465365A (en)
CH718176A1 (en) Transmission mechanism for a watch movement and automatic winding mechanism including it.
BE370895A (en)
CH296042A (en) Device for measuring instruments allowing the multiplication of two quantities.
CH708215B1 (en) Timepiece comprising a device for displaying the equation of time.
CH711916B1 (en) Automatic mechanical energy storage system for watch movement.
BE515615A (en)
WO2022144296A1 (en) Activation tool for a bone expansion apparatus
CA1078219A (en) Wheel and disc continuous integrator
BE430752A (en)
CH713820A2 (en) Clockwork mechanism capable of performing a mathematical operation.
BE565121A (en)