BE478597A - - Google Patents

Info

Publication number
BE478597A
BE478597A BE478597DA BE478597A BE 478597 A BE478597 A BE 478597A BE 478597D A BE478597D A BE 478597DA BE 478597 A BE478597 A BE 478597A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
call
circuit
frequency
operator
receiver
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE478597A publication Critical patent/BE478597A/fr

Links

Classifications

    • HELECTRICITY
    • H04ELECTRIC COMMUNICATION TECHNIQUE
    • H04QSELECTING
    • H04Q3/00Selecting arrangements
    • HELECTRICITY
    • H04ELECTRIC COMMUNICATION TECHNIQUE
    • H04MTELEPHONIC COMMUNICATION
    • H04M11/00Telephonic communication systems specially adapted for combination with other electrical systems
    • H04M11/02Telephonic communication systems specially adapted for combination with other electrical systems with bell or annunciator systems
    • H04M11/022Paging systems

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Computer Networks & Wireless Communication (AREA)
  • Signal Processing (AREA)
  • Mobile Radio Communication Systems (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  SYSTEMES ELECTRIQUES DE COMMUNICATION. 



   La présente invention est relative à des dispositifs pour l'appel sélectif de stations d'un système de communication et pour la signalisation de cet appel. 



   L'un des objets de l'invention est d'appeler une sta- tion désirée particulière, de la mettre en état de fonctionne- ment et de signaler le fait à un opérateur. 



   Un autre objet de l'invention est d'établir un sys- tème de signalisation susceptible d'avertir un opérateur de l' arrivée d'un appel et, en cas de non réception dudit appel par l'opérateur, de laisser une indication de la tentative d'appel. 



   Il est décrit, d'autre part, un système d'appel sé- lectif, dans lequel chaque station éloignée est munie d'un oer- tain nombre d'éléments vibratoires susceptibles chacun d'être mis en vibration par une fréquence d'appel particulière. En transmettant, à partir de la station centrale, successivement, les fréquences qui sont nécessaires pour actionner les éléments 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 vibratoires d'une station donnée, des circuits de charge   conve-   nables, associés avec lesdits éléments, mettent en action un ap- pareil commandé par tension rendant actif le récepteur de la station appelée. Par ce système, des groupes élémentaires sé- lectés de stations, ou toutes les stations à la fois, peuvent être appelées comme on le désire. 



   Suivant la présente invention, il est prévu des or- ganes de signalisation, soit acoustiques, soit visuels, soit à la fois l'un et l'autre, susceptibles de faire   savoir à   l'opéra- teur qu'un appel a été lancé, ce qui est désirable, étant donné que le récepteur comporte des écouteurs téléphoniques au lieu de   haut-parleurs.   Ces signaux sont produits par un courant de son- nerie après la mise en état du récepteur par un circuit de com- mande, en réponse à un signal   d' appel.   Le système comporte un second circuit de commande qui fonctionne en coordination avec le premier.

   Les deux circuits de oommande agissent sur les ap- pareils de signalisation, de telle manière que l'un ou l'autre ou les   deux à.   la fois, fonctionnent lorsque l'appel est tenté, de sorte que l'un au moins est maintenu en état de signalisation jusqu'à ce que l'opérateur décroche les récepteurs téléphoniques. 



   L'invention sera mieux   comprise a   la lecture de la description détaillée qui suit et   à   l'examen du dessin joint qui représente, à titre d'exemple non limitatif, un mode de mise en oeuvre de ladite invention. 



   La figure unique des dessins joints représente un dis- positif conforme à certaines caractéristiques de l'invention sus- ceptible d'être adapté à un récepteur du type à modulation de fréquence. 



   En pratique, l'un des systèmes représentés sur la fi- gure, est incorporé par exemple à chaque récepteur qui doit être appelé par la station centrale ou station d'appel. Sur la figure, le tube 1 représente un amplificateur de puissance   à   fréquence 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 acoustique qui peut être d'un type désiré quelconque. Etant donné que le type particulier dudit amplificateur est sans im- portance, toutes les électrodes de l'amplificateur ne sont pas représentées mais seulement l'électrode de sortie ou anode 2. 



  L'amplificateur de puissance 1 est partie intégrante du récep- teur et il est couplé par l'intermédiaire d'un transformateur de sortie 3 aux récepteurs téléphoniques 4. Lorsqu'un appel est lancé depuis la station centrale, ledit amplificateur à fréquen- ce acoustique est susceptible d'être actionné par le système re- présenté. Ledit système fonctionne sur une fréquence acoustique et son entrée est reliée par une connexion 5 partant de la sor- tie du discriminateur habituel d'un récepteur à modulation de fréquence par l'intermédiaire d'un condensateur de couplage 6 à la grille de commande 7 d'un tube amplificateur à fréquence a- coustique 8 du type triode.

   L'anode 9 a sa borne de sortie re- liée à une bobine 10 qui est reliée   électromagnétiquement à   un certain nombre d'anches accordées dont trois sont représentées sous les références 11,12 et   13.   Les anches sont accordées cha- cune à une fréquence naturelle différente dans la gamme des fré- quences acoustiques, de sorte que lorsque la fréquence d'accord est transmise à travers l'enroulement 10, l'anohe correspondan- te vibre contre les contacts respectifs 14, 15 et 16. 



   L'anche 11 est reliée en série avec une résistance élevée 17, elle-même reliée à la terre, l'anche 12 est mise à la terre à travers une résistance 18 et un condensateur 19 en série ; l'anche 13 est mise à la terre directement. Les oon- tacts 15 et 16 sont reliés ensemble et sont   mis à   la terre par deux circuits parallèles dont l'un comporte le condensateur en série 20 et la résistance 21 et dont l'autre comporte la résis- tance en série 22 et le condensateur 23. 



   Dans le but de commander l'amplificateur de puissan- ce à fréquence acoustique 1, suivant les signaux d'appel, il 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 est prévu un tube thyratron 24 dont la grille de commande 25 est reliée aux points 26 et 27 qui sont situés respectivement entre le condensateur 20 et la résistance 21 et entre la résistance 22 et le condensateur 23. Le circuit de sortie du thyratron, relié à son anode 28, traverse une bobine de relais 29 compor- tant deux armatures 30 et 31 disposées de telle manière qu'el- les ferment et ouvrent les contacts de relais respectifs 32 et 33.

   Au contact 32 est reliée une connexion 34 permettant l'ap- plication d'une polarisation négative pour le tube 24.   L'arma....   ture 30 est reliée par la connexion 35 à la grille 25 du thyra- tron, de sorte que lorsque l'armature se ferme sur le contact 32, la polarisation négative est reliée à la grille du thyra- tron pour assurer son   extinction.   Le contact d'armature 33 est relié par la connexion 36 à l'extrémité inférieure d'une résis- tance 37 montée en série avec la bobine de relais 29.

   L'arma- ture de relais 33 est reliée par une connexion 38 au coté infé- rieur de l'enroulement primaire du transformateur de sortie 3, de sorte que, lorsque l'armature 31 est reliée   à   son contact 33, la tension d'anode qui alimente le thyratron est appliquée di-   rectement à   l'anode 2 de l'amplificateur de puissance à fré- quence acoustique du récepteur, ce qui assure le fonctionnement dudit amplificateur et par conséquent dudit récepteur. 



   Si on le désire, le contact 33 peut ne pas être re- lié à l'enroulement primaire du transformateur 3 ; dans ce cas, ledit enroulement est relié directement à la source d'alimenta- tion. Avec un tel montage, le récepteur est toujours actif lors de la réception de l'onde porteuse sur laquelle il est ac- cordé, le circuit de commande servant alors uniquement au con- trôle de l'appareillage de signalisation. 



   Pour décrire le fonctionnement du système d'appel, on supposera que la fréquence propre de vibration de l'anche 11 est   X,   fréquence située quelque part dans la gamme des basses 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 fréquences acoustiques et que les anches 12 et 13 ont des fré- quences propres légèrement différentes Y et Z également situées dans la même région de la gamme des fréquences aooustiques. A la station centrale, l'opérateur dispose d'un certain nombre de clés d'appel, ou d'un cadran comportant un certain nombre de po- sitions de commutation, chacune desdites clés ou desdites posi- tions modulant en fréquence l'onde porteuse transmise à l'aide d'une note entretenue de préférence dans les basses fréquences acoustiques.

   Pour appeler la station particulière représentée sur la figure dont les anohes ont pour fréquences propres X, Y et Z, l'opérateur manoeuvre tout d'abord son cadran ou sa olé, de façon correspondante à la fréquence acoustique X; lorsque le récepteur capte la fréquence du signal modulée par la fré- quence X, le discriminateur sépare ladite fréquence X de la ma- nière habituelle et la transmet à l'amplificateur à fréquence acoustique 8. Etant donné que la bobine 10 commandant les an- ches est parcourue par un courant correspondant à la fréquence X, ladite bobine fait vibrer l'anche 11 et non les anches 12 et 13, étant donné que ces deux dernières anches n'ont pas cette fréquence X comme fréquence de résonance propre.

   Lorsque l'an- che 11 vibre, elle ouvre et ferme rapidement le contact 14 et la tension d'anode appliquée à l'extrémité intérieure de la bobine 10 transmet un courant de charge à travers la résistance de char- ge 18 et le condensateur 19 et charge ledit condensateur 19 en un temps très court. Cette charge du condensateur s'éooule en une courte période de temps, de par exemple 2   à   3 secondes, à travers les résistances 18 et 17 qui sont en série aux armatu- res du condensateur, la valeur préoise de ce temps dépendant de la constante de temps du montage. 



   Avant que la charge du condensateur 19 ne s'écoule, l'opérateur manoeuvre son cadran ou son bouton et transmet le signal d'appel Y suivant, ce qui provoque la vibration de l'an- 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 che 12 sur son contact   15 à   une basse fréquence acoustique et ce qui provoque le passage d'un courant provenant du oondensa- teur chargé 19 à travers le condensateur 20, ce qui charge ce- lui-ci. Le circuit de charge traverse les éléments en paral- lèle 21 et 23 et le circuit grille-cathode du tube thyratron 24 alors conducteur.

   La charge aux armatures du condensateur 20 s'écoule   graduellement à   travers la résistance qui lui est re- liée mais avant que cela ne se produise,   l'opérateur à   la sta- tion appelante manoeuvre son cadran ou appuie sur son bouton Z, ce qui fait vibrer l'anche 13 contre son contact 16 et ce qui relie l' armature supérieure polarisée positivement du condensa- teur   20 à   la terre, par intermittence, de sorte que l'armature supérieure du condensateur 23 et la grille du thyratron reliée à ladite armature sont rendues négatives par rapport à la terre et à la cathode dudit thyratron.

   Etant donné que le circuit de charge du condensateur 23, par   l'intermédiaire   du condensateur 20 et des contacts de l'anche 13 est d'une résistance beaucoup plus   faiJle   que le circuit de décharge traversant la résistance 21, l'armature supérieure du condensateur 23 et la grille du thyratron prennent presque immédiatement une tension continue inférieure au potentiel de la terre. Par suite, les oscilla- tions qui se produiraient en l'absence de ces conditions à l' intérieur du tube thyratron cessent. 



   La cessation de l'oscillation du thyratron provoque l'annulation du courant continu dans la bobine de relais 29, de sorte que les armatures 30 et 31   reviennent à     leur   position nor- male de contact fermé par rapport aux contacts respectifs 32 et 33. La fermeture desdits contacts de relais remplit deux fonc- tions: la fermeture de l'armature 31 sur le contact 33 appli- que une tension d'anode à la plaque de l'amplificateur de puis- sance à fréquence acoustique, ce qui provoque l'audition des signaux à la station centrale ou émettrice dans les récepteurs 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 téléphoniques 4. La fermeture de l'armature 30 sur le contact 32 applique une tension négative   oonstante à   la grille du thy- ratron, ce qui maintient celui-ci dans un état de non oscilla- tion.

   Lorsque l'onde porteuse est coupée à l'instant où l'opé- rateur de la station centrale oesse de transmettre le signal, la cessation de l'application de l'onde porteuse sur la grille du tube limiteur provoque un bruit d'agitation thermique à la sortie de l'étage limiteur du récepteur. Cette tension de bruit est appliquée, par l'intermédiaire du condensateur 39, à la gril- le 25, ce qui déclenche le tube thyratron 24 et lui permet de recommencer à osciller. Cette oscillation produit un courant dans la bobine de relais 29, ce qui attire à nouveau les deux armatures 30 et 31 et ce qui rend l'amplificateur de puissance à fréquence acoustique à nouveau inactif. 



   On remarquera que l'invention peut être utilisée pour appeler individuellement un nombre quelconque de stations, ce nombre dépendant uniquement du nombre d'anches par station et du nombre de signaux d'appel à fréquence acoustique par système. 



  Si N est le nombre d'anches par station et T le nombre de signaux d'appel disponibles à la station de commande, le nombre des sta- tions éloignées qui peuvent être appelées individuellement est: T   (T-l)   N-1. Il n'est pas nécessaire que les anches d'une sta- tion éloignée quelconque possèdent toutes des fréquences diffé- rentes, bien que deux anches quelconques fonctionnent en succes- sion immédiate ne doivent pas être à la même fréquence. Ainsi, les anches 11 et 13 pourraient être à la même fréquence ou à des fréquences différentes mais l'anche 12 doit avoir une fréquence propre différente tant de l'anche 11 que de l'anohe 13. 



   Dans le fonctionnement de système de ce type, il est parfois désirable d'appeler un groupe particulier de stations et dans certains autres cas, il est désirable d'appeler toutes les stations simultanément. Pour appeler un groupe particulier, il 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 suffit de transmettre, dans le cas de circuits de signalisation trois anches, une fréquence additionnelle, ce qui assure dans les signaux à quatre fréquences plusieurs combinaisons de signal à trois fréquences. On peut encore augmenter ce nombre en ajou- tant une autre fréquence au signal combiné. 



   Lorsque toutes les stations doivent être appelées, toutes les fréquences du signal doivent être transmises, mais il est préférable d'établir un dispositif de signalisation beaucoup plus simple et l'on y   parvient   en incorporant un quatrième élé- ment vibratoire 40 pouvant être actionné par la bobine 10, en ré- ponse à une fréquence prédéterminée à laquelle l'élément 40 est résonnant. L'élément 40 avec son contact associé 41ferme un cir- cuit entre la grille 25 par la connexion 42 et une source de ten- sion négative par la connexion 43. 



   Après avoir décrit le circuit sélecteur d'appel, on décrira ci-dessous l'appareillage de signalisation et la manière dont ses commandes sont associées avec un montage d'appel sélec- tif pour un fonctionnement convenable des appareils de signalisa- tion. 



   La figure unique du dessin représente des organes in- dicateurs audibles et visuels pour un signal d'appel et, en cas de non réponse, ces organes laissent une indication de la tenta- tive   d'appel.   La partie signalisation du montage comporte un dis- positif de signalisation audible 44 qui peut consister en une son- nerie et le dispositif d'indication visuelle 45 qui peut consister en une lampe témoin. Ces deux appareils sont commandés par un relais comportant une bobine 46 et trois interrupteurs   47,   48 et   49.   La sonnerie 44 est en circuit avec 1'interrupteur 31 par la connexion 50 et est mise à la   terre à   travers l'interrupteur 47. 



  De cette manière, lorsque les deux interrupteurs 31 et 47 sont fermés, la sonnerie reçoit le courant d'une batterie B. La lampe témoin 45 est mise à la terre et   reliée par   la connexion 51 à 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 travers l'interrupteur 48 et la connexion 52 à la batterie B. 



  Le relais 46 est commandé par le circuit 53 qui comporte une anche 54 et un contact 55, une connexion 56, un interrupteur 31 et une connexion 36 reliée à la batterie B. Un condensateur 57 et une résistance 58 sont couplés en parallèle avec l'enroule- ment 46, le circuit parallèle étant mis à la terre en 59, de sorte que les impulsions de l'anche sont intégrées pour la mise en action du relais, en réponse aux vibrations. 



   Le relais 46 est, en outre, commandé par les   récep-   teurs téléphoniques 4. Le crochet 60 des récepteurs comporte un interrupteur 61 qui se ferme normalement contre le contact 62, lorsque les récepteurs téléphoniques sont accrochés. Ceci complète les connexions 62 et 63 du montage entre l'interrupteur 49 et la batterie B par la connexion 52. De cette manière le décrochage des écouteurs 39 du crochet 60 ouvre le circuit de maintien de l'armature du relais 46 et par conséquent désexcite le montage. 



   En fonctionnement, les fréquences de signal action- nent les éléments vibrateurs 11, 12 et 13 de la manière décrite précédemment et bloquent le thyratron 24, ce qui permet aux in- terrupteurs 30 et 31 de se fermer. Etant donné que les écou- teurs 4 commandent le circuit de maintien de l'armature du relais 46, l'opérateur du récepteur doit recevoir un signal avant de dé- crocher les écouteurs du crochet 60. La fermeture de l'interrup- teur 31 complète un circuit avec l'anche 54 et le contact 55 et, en réponse à une fréquence de signal de sonnerie, excite la bo- bine du relais 46, ce qui ferme les interrupteurs 47,48 et 49. 



  L'interrupteur 47 fermé complète par l'interrupteur 31 le circuit de la sonnerie 44 et ladite sonnerie fonctionne. L'interrupteur 48 fermé complète le circuit d'excitation de la lampe 45. L'in- terrupteur 49 fermé complète un circuit de maintien par l'inter- médiaire des contacts 61,62 associés au crochet 60. Lorsque les 

 <Desc/Clms Page number 10> 

 écouteurs sont soulevés du crochet 60, le circuit de maintien de l'interrupteur 49 est ouvert, ce qui désexcite le relais 46 et ce qui se traduit par l'ouverture des interrupteurs 47, 48 et 49.   D@   cette manière, les appareils indicateurs 44 et 45 sont l'un et l'autre désexcités. 



   Dans le cas où l'opérateur est absent, la sonnerie   44     continue à   sonner tant que le récepteur est appelé. Dès que l'appel est terminé par l'interruption de la fréquence porteuse, les interrupteurs de relais 30 et 31 sont ouverts par un nouveau fonctionnement du thyratron 24, en réponse aux bruits thermiques qui se produisent dans le circuit limiteur, comme décrit précé- demment. Toutefois, l'ouverture- de l'interrupteur de relais 31 ne désexcite pas la lampe témoin 45.

   Ladite lampe témoin, é- tant uniquement commandée par l'interrupteur   48,   continue à être excitée jusqu'à ce que le relais 48 soit désexcité par l'inter- ruption du circuit de retenue commandé par le crochet 60.   Ainsi,   lorsque l'opérateur revient et voit la lampe témoin 45 allumée, il sait qu'une tentative d'appel a été faite. En soulevant les écouteurs 4, le circuit de retenue est   interrompu,   et la lampe témoin 45 désexcitée. 



   Bien entendu, l'invention est susceptible de nombreu- ses variantes, accessibles à l'homme de l'art, suivant les ap- plications envisagées, et sans s'écarter du domaine de l'inven- tion. 



    RESUMA   
L'invention est relative à des systèmes d'appel à indications audible et visuelle. 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  ELECTRICAL COMMUNICATION SYSTEMS.



   The present invention relates to devices for the selective calling of stations of a communication system and for signaling this call.



   One of the objects of the invention is to call up a particular desired station, put it into working order and signal the fact to an operator.



   Another object of the invention is to establish a signaling system capable of warning an operator of the arrival of a call and, in the event that said call is not received by the operator, of leaving an indication of the call. the attempted call.



   A selective calling system is also described, in which each remote station is provided with a certain number of vibrating elements each capable of being set into vibration by a calling frequency. particular. By transmitting, from the central station, successively, the frequencies which are necessary to operate the elements

 <Desc / Clms Page number 2>

 vibrations of a given station, suitable charging circuits associated with said elements activate a voltage-controlled device making the receiver of the called station active. By this system, selected elementary groups of stations, or all stations at once, can be called as desired.



   According to the present invention, there are provided signaling devices, either acoustic or visual, or both, capable of informing the operator that a call has been made. , which is desirable since the receiver has telephone headphones instead of speakers. These signals are produced by ringing current after the receiver has been turned on by a control circuit, in response to a call signal. The system has a second control circuit which operates in coordination with the first.

   The two control circuits act on the signaling devices in such a way that one or the other or both. both work when the call is attempted, so that at least one is kept in the signaling state until the operator picks up the telephone receivers.



   The invention will be better understood on reading the detailed description which follows and on examining the attached drawing which represents, by way of non-limiting example, an embodiment of said invention.



   The single figure of the accompanying drawings represents a device conforming to certain characteristics of the invention capable of being adapted to a receiver of the frequency modulation type.



   In practice, one of the systems shown in the figure is incorporated, for example, in each receiver which must be called by the central station or calling station. In the figure, tube 1 represents a power amplifier at frequency

 <Desc / Clms Page number 3>

 acoustics which can be of any desired type. Since the particular type of said amplifier is irrelevant, not all the electrodes of the amplifier are shown but only the output electrode or anode 2.



  The power amplifier 1 is an integral part of the receiver and it is coupled via an output transformer 3 to the telephone receivers 4. When a call is made from the central station, said frequency amplifier acoustics can be activated by the system shown. Said system operates on an acoustic frequency and its input is connected by a connection 5 from the output of the usual discriminator of a frequency modulated receiver via a coupling capacitor 6 to the control gate 7. of an acoustic frequency amplifier tube 8 of the triode type.

   The anode 9 has its output terminal connected to a coil 10 which is electromagnetically connected to a number of tuned reeds, three of which are shown under the references 11, 12 and 13. The reeds are each tuned to one. different natural frequency in the range of acoustic frequencies, so that when the tuning frequency is transmitted through the winding 10, the corresponding anode vibrates against the respective contacts 14, 15 and 16.



   The reed 11 is connected in series with a high resistance 17, itself connected to earth, the reed 12 is earthed through a resistor 18 and a capacitor 19 in series; reed 13 is directly grounded. The switches 15 and 16 are connected together and are earthed by two parallel circuits, one of which comprises the series capacitor 20 and the resistor 21 and the other of which comprises the series resistor 22 and the capacitor. 23.



   In order to control the power amplifier at acoustic frequency 1, according to the call signals, it

 <Desc / Clms Page number 4>

 a thyratron tube 24 is provided, the control gate 25 of which is connected to points 26 and 27 which are located respectively between capacitor 20 and resistor 21 and between resistor 22 and capacitor 23. The thyratron output circuit, connected to its anode 28 passes through a relay coil 29 comprising two armatures 30 and 31 arranged in such a way that they close and open the respective relay contacts 32 and 33.

   To the contact 32 is connected a connection 34 allowing the application of a negative polarization for the tube 24. The armature 30 is connected by the connection 35 to the grid 25 of the thyra- tron, so that when the armature closes on the contact 32, the negative bias is connected to the thyroid gate to ensure its extinction. Armature contact 33 is connected by connection 36 to the lower end of a resistor 37 mounted in series with relay coil 29.

   The relay armature 33 is connected by a connection 38 to the lower side of the primary winding of the output transformer 3, so that when the armature 31 is connected to its contact 33, the voltage of the anode which supplies the thyratron is applied directly to the anode 2 of the acoustic frequency power amplifier of the receiver, which ensures the operation of said amplifier and consequently of said receiver.



   If desired, contact 33 may not be linked to the primary winding of transformer 3; in this case, said winding is connected directly to the power source. With such an arrangement, the receiver is always active when receiving the carrier wave to which it is tuned, the control circuit then serving only to control the signaling equipment.



   To describe the operation of the call system, we will assume that the natural frequency of vibration of the reed 11 is X, a frequency located somewhere in the bass range.

 <Desc / Clms Page number 5>

 acoustic frequencies and that the reeds 12 and 13 have slightly different natural frequencies Y and Z also located in the same region of the aooustic frequency range. At the central station, the operator has a certain number of call keys, or a dial comprising a certain number of switching positions, each of said keys or of said positions frequency modulating the wave. carrier transmitted using a sustained note preferably in low acoustic frequencies.

   To call up the particular station shown in the figure, the anohes of which have X, Y and Z as natural frequencies, the operator first of all operates his dial or his ole, correspondingly to the acoustic frequency X; when the receiver picks up the frequency of the signal modulated by the frequency X, the discriminator separates said frequency X in the usual way and transmits it to the amplifier at acoustic frequency 8. Since the coil 10 controlling the an- ches is traversed by a current corresponding to the frequency X, said coil vibrates the reed 11 and not the reeds 12 and 13, given that these last two reeds do not have this frequency X as their own resonant frequency.

   When the anchor 11 vibrates, it quickly opens and closes contact 14 and the anode voltage applied to the inner end of coil 10 transmits a load current through load resistor 18 and capacitor. 19 and charges said capacitor 19 in a very short time. This charge of the capacitor flows in a short period of time, for example 2 to 3 seconds, through resistors 18 and 17 which are in series with the armatures of the capacitor, the preoise value of this time depending on the constant. assembly time.



   Before the charge of the capacitor 19 flows, the operator operates his dial or his button and transmits the next call signal Y, which causes the vibration of the an-

 <Desc / Clms Page number 6>

 che 12 on its contact 15 at a low acoustic frequency and which causes the passage of a current coming from the charged condenser 19 through the condenser 20, which charges the latter. The charge circuit passes through the parallel elements 21 and 23 and the grid-cathode circuit of the thyratron tube 24 then conductive.

   The charge at the armatures of the capacitor 20 gradually flows through the resistor connected to it, but before this happens, the operator at the calling station operates his dial or presses his Z button, which results in causes reed 13 to vibrate against its contact 16 and which connects the positively polarized upper armature of capacitor 20 to earth, intermittently, so that the upper armature of capacitor 23 and the thyratron grid connected to said reinforcement are made negative with respect to the earth and to the cathode of said thyratron.

   Since the charging circuit of the capacitor 23, through the capacitor 20 and the contacts of the reed 13 has a much lower resistance than the discharge circuit passing through the resistor 21, the upper armature of the capacitor 23 and the thyratron grid almost immediately take on a DC voltage below the potential of the earth. As a result, the oscillations which would occur in the absence of these conditions within the thyratron tube cease.



   The cessation of thyratron oscillation causes the cancellation of the direct current in the relay coil 29, so that the armatures 30 and 31 return to their normal closed contact position with respect to the respective contacts 32 and 33. The closing said relay contacts fulfills two functions: closing the armature 31 on the contact 33 applies an anode voltage to the plate of the power amplifier at acoustic frequency, which causes the hearing signals at the central or transmitting station in the receivers

 <Desc / Clms Page number 7>

 4. The closing of the armature 30 on the contact 32 applies a constant negative voltage to the gate of the thyratron, which maintains the latter in a non-oscillating state.

   When the carrier wave is cut off at the instant when the operator of the central station tries to transmit the signal, the cessation of application of the carrier wave to the gate of the limiter tube causes a stirring noise. thermal output from the limiting stage of the receiver. This noise voltage is applied, through capacitor 39, to grill 25, which triggers thyratron tube 24 and allows it to start oscillating again. This oscillation produces a current in the relay coil 29, which again attracts the two armatures 30 and 31 and which makes the acoustic frequency power amplifier inactive again.



   It will be noted that the invention can be used to individually call any number of stations, this number depending only on the number of reeds per station and on the number of call signals at acoustic frequency per system.



  If N is the number of reeds per station and T is the number of call signals available at the control station, the number of remote stations that can be called individually is: T (T-1) N-1. It is not necessary that the reeds at any remote station all have different frequencies, although any two reeds operating in immediate succession need not be at the same frequency. Thus, the reeds 11 and 13 could be at the same frequency or at different frequencies, but the reed 12 must have a different natural frequency both from the reed 11 and from the anoh 13.



   In the operation of a system of this type it is sometimes desirable to call a particular group of stations and in some other cases it is desirable to call all stations simultaneously. To call a particular group, it

 <Desc / Clms Page number 8>

 In the case of three-reed signaling circuits, it is sufficient to transmit an additional frequency, which ensures in the four-frequency signals several combinations of three-frequency signal. This number can be further increased by adding another frequency to the combined signal.



   When all stations are to be called, all signal frequencies must be transmitted, but it is preferable to establish a much simpler signaling device and this is achieved by incorporating a fourth vibratory element 40 which can be actuated by coil 10, in response to a predetermined frequency at which element 40 is resonant. Element 40 with its associated contact 41 closes a circuit between gate 25 through connection 42 and a negative voltage source through connection 43.



   After having described the call selector circuit, the signaling apparatus and the manner in which its controls are associated with a selective call arrangement will be described below for proper operation of the signaling apparatus.



   The single figure in the drawing represents audible and visual indicating elements for a call signal and, in the event of no answer, these elements leave an indication of the attempted call. The signaling part of the assembly comprises an audible signaling device 44 which may consist of a bell and the visual indicating device 45 which may consist of a pilot light. These two devices are controlled by a relay comprising a coil 46 and three switches 47, 48 and 49. The bell 44 is in circuit with the switch 31 by the connection 50 and is earthed through the switch 47.



  In this way, when the two switches 31 and 47 are closed, the bell receives the current from a battery B. The pilot lamp 45 is earthed and connected by connection 51 to

 <Desc / Clms Page number 9>

 through switch 48 and connection 52 to battery B.



  The relay 46 is controlled by the circuit 53 which has a reed 54 and a contact 55, a connection 56, a switch 31 and a connection 36 connected to the battery B. A capacitor 57 and a resistor 58 are coupled in parallel with the winding 46, the parallel circuit being grounded at 59, so that the reed pulses are integrated for actuation of the relay, in response to the vibrations.



   Relay 46 is further controlled by telephone receivers 4. Receiver hook 60 has a switch 61 which normally closes against contact 62 when telephone receivers are hooked up. This completes the connections 62 and 63 of the assembly between the switch 49 and the battery B by the connection 52. In this way the unhooking of the earphones 39 from the hook 60 opens the holding circuit of the armature of the relay 46 and consequently de-energizes mounting.



   In operation, the signal frequencies operate the vibrator elements 11, 12 and 13 in the manner previously described and block the thyratron 24, allowing the switches 30 and 31 to close. Since the headphones 4 control the armature holding circuit of the relay 46, the operator of the receiver must receive a signal before unhooking the headphones from the hook 60. Closing the switch 31 completes a circuit with reed 54 and contact 55 and, in response to a ringing signal frequency, energizes relay coil 46, which closes switches 47, 48 and 49.



  The closed switch 47 completes by the switch 31 the ringing circuit 44 and said ringing operates. The closed switch 48 completes the excitation circuit of the lamp 45. The closed switch 49 completes a holding circuit via the contacts 61, 62 associated with the hook 60. When the

 <Desc / Clms Page number 10>

 earphones are lifted from the hook 60, the holding circuit of the switch 49 is open, which de-energizes the relay 46 and which results in the opening of the switches 47, 48 and 49. In this way, the indicating devices 44 and 45 are both de-energized.



   If the operator is absent, the bell 44 continues to ring as long as the receiver is called. As soon as the call is terminated by interrupting the carrier frequency, the relay switches 30 and 31 are opened by a new operation of the thyratron 24, in response to the thermal noises which occur in the limiter circuit, as described above. dement. However, opening the relay switch 31 does not de-energize the pilot light 45.

   Said indicator lamp, being only controlled by switch 48, continues to be energized until relay 48 is de-energized by the interruption of the retaining circuit controlled by hook 60. Thus, when the operator comes back and sees the pilot light 45 on, he knows that a call attempt has been made. By lifting the earphones 4, the retaining circuit is interrupted, and the indicator lamp 45 de-energized.



   Of course, the invention is capable of numerous variants, accessible to those skilled in the art, depending on the applications envisaged, and without departing from the scope of the invention.



    SUMMARY
The invention relates to call systems with audible and visual indications.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

Elle envisage notamment, suivant certaines de ses caractéristiques, un système de ce type dans lequel sont pré- vus dans une station réceptrice susceptible d'être appelée par une autre station, un circuit de commande, un circuit indica- teur d'appel, des organes sensibles à un signal sélecteur de <Desc/Clms Page number 11> station déterminant la mise en état par le circuit de commande dudit circuit indicateur d'appel et des organes sensibles à un autre signal excitant ledit circuit indicateur d'appel. L'in- dication visuelle persiste grâce à la présence d'un circuit de maintien d'armature de relais, ce qui permet d'avertir un opéra- teur momentanément absent qu'une tentative d'appel a été effec- tuée en son absence. It envisages in particular, according to some of its characteristics, a system of this type in which are provided in a receiving station capable of being called by another station, a control circuit, a call indicator circuit, components sensitive to a selector signal <Desc / Clms Page number 11> station determining the state by the control circuit of said call indicator circuit and members sensitive to another signal exciting said call indicator circuit. The visual indication persists thanks to the presence of a relay armature holding circuit, which makes it possible to warn an operator temporarily absent that a call attempt has been made in his absence. . Dans les arrangements décrits on a prévu des organes de signalisation, soit acoustiques, soit visuels, soit à la fois l'un et l'autre, susceptibles de faire savoir à l'opérateur qu!un appel a été lancé, ce qui est désirable, étant donné que le récepteur comporte des écouteurs téléphoniques au lieu de haut-parleurs. Ces signaux sont produits par un courant de son- nerie après la mise en état du récepteur par un circuit de com- mande, en réponse à un signal d'appel. Le système oomporte un second circuit de commande qui fonctionne en coordination avec le premier. In the arrangements described there are provided signaling devices, either acoustic or visual, or both, capable of letting the operator know that a call has been made, which is desirable. , since the receiver has telephone headphones instead of loudspeakers. These signals are produced by a ringing current after the receiver has been turned on by a control circuit, in response to a call signal. The system has a second control circuit which operates in coordination with the first. Les deux circuits de commande agissent sur les ap- pareils de signalisation, de telle manière que l'un ou l'autre ou les deux à la fois, fonctionnent lorsque l'appel est tenté, de sorte que l'un au moins est maintenu en état de signalisation jusqu'à ce que l'opérateur décroche les récepteurs téléphoniques. The two control circuits act on the signaling devices in such a way that one or the other or both at the same time operate when the call is attempted, so that at least one is maintained. in signaling state until the operator picks up the telephone receivers.
BE478597D BE478597A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE478597A true BE478597A (en)

Family

ID=126316

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE478597D BE478597A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE478597A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
BE478597A (en)
FR2673055A1 (en) BIBAND AMPLIFICATION MODULE.
EP1243070B1 (en) Dielectric resonator oscillator and voice control device
CH687115B5 (en) Control circuit for a piezoelectric vibrator.
BE480307A (en)
EP0983128A1 (en) Cleaning and washing method and device
FR2715529A1 (en) Device for automatic switching of the electro-acoustic transducer (s) of a radio receiver with the audio-frequency output of a radio telephone and installation fitted with such a device.
BE384473A (en)
EP0751661A1 (en) Telephonic transmitting system for alarm signal
BE476280A (en)
BE331743A (en)
FR2489544A1 (en) ELECTRONIC PENDULUM RINGER
BE423677A (en)
BE552484A (en)
FR2639168A3 (en) Device for detection and notification of a telephone user of the sending of a data communication message intended for him
FR2620886A1 (en) Discriminator of telephone calls
FR2652694A1 (en) Device for input to a telephone line and system for remote control of an installation via a telephone line using this input device
BE485794A (en)
BE563150A (en)
BE473923A (en)
BE531624A (en)
CH583482A5 (en) Freq. discriminator has operational amplifier - coupled via two optically phased switches to single input
BE891645A (en) SIMPLIFIED REMOTE CONTROL AND REMOTE SIGNALING APPARATUS USING THE PUBLIC TELEPHONE NETWORK AS A TRANSMISSION MEDIUM.
EP0305265A1 (en) Electrical-information transmission apparatus
BE383636A (en)