BE476017A - - Google Patents

Info

Publication number
BE476017A
BE476017A BE476017DA BE476017A BE 476017 A BE476017 A BE 476017A BE 476017D A BE476017D A BE 476017DA BE 476017 A BE476017 A BE 476017A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
grid
cathode
anode
cylinder
annular
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE476017A publication Critical patent/BE476017A/fr

Links

Classifications

    • HELECTRICITY
    • H01ELECTRIC ELEMENTS
    • H01JELECTRIC DISCHARGE TUBES OR DISCHARGE LAMPS
    • H01J21/00Vacuum tubes
    • H01J21/36Tubes with flat electrodes, e.g. disc electrode

Landscapes

  • Manufacture Of Electron Tubes, Discharge Lamp Vessels, Lead-In Wires, And The Like (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  - PERFECTIONNEMENTS AUX TUBES   ELECTRONIQUES -   
La présente invention concerne les tubes électroniques tels que ceux qui comportent une grille et elle a pour objet l'utilisation d'u- ne méthode de construction perfectionnée qui présente de nombreux a- vantages, tels que la simplicité pour une construction en série, la 'possibilité d'un montage précis des principaux éléments par des ou- vriers non qualifiés, l'utilisation de distances réduites entre les différentes électrodes sans crainte d'un déplacement relatif de celles- ci par gauchissement et une amélioration assez importante de la puis- - 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 -sance de sortie, due à la nouvelle forme donnée aux électrodes ainsi qu'on pourra le voir dans la description qui va suivre. 



   L'invention, ainsi que ses différents objets et avantages, sera mieux expliquée à l'aide de la description qui va suivre et des diffé- rents dessins qui l'accompagnent, à titre d'exemples non limitatifs et dans lesquels : la figure 1 représente une vue en coupe d'un tube électronique conforme à l'invention, comportant une grille; la figure 2 représente une vue en plan de l'électrode de grille de la figure 1; la figure 3 représente une vue en élévation d'un appareil servant au montage de la grille et de l'anode de la figure 1, montage qui doit être fait avec distances précises; 
Enfin, la   figure )+   représente une vue en élévation, avec coupe partielle, d'un montage servant à mettre en position la cathode. Les mêmes références servent à désigner les mêmes pièces dans les diffé- rents dessins. 



   En se reportant au tube électronique de la figure 1, on voit qu'il comprend une anode 1, une grille 2 et une cathode   3,   enfermées dans une enceinte étanche au vide 4. Cette enceinte 4 comprend une partie métallique cylindrique 5, munie   d'un.rebord   intérieur 6, une pièce 1- solante cylindrique 7, de préférence en verre, une pièce métallique an- nulaire 8 fixée sur la pièce 7, une pièce métallique cylindrique 9,   mu-   nie d'un rebord extérieur 10, et une pièce métallique cylindrique 11, muris d'un rebord plat extérieur 12, terminé lui-même par une partie cylindrique 13. 



   La pièce en verre 7 doit être soudée hermétiquement au rebord 6 de la pièce 5 et à la pièce annulaire 8, de même que le rebord   10   de la pièce 9 à la même pièce   8,,   
La partie cylindrique 13 de la pièce 11 doit être de même fixée   à   la pièce 9. 



   Pour fermer la partie supérieure de l'enecionte et pour servir de 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 support à l'anode 1, on dispose un fond métallique 14, possédant un rebord extérieur 15, une partie cylindrique 16, une partie tronçonique 17 munie d'un rebord interne 18 ; tous ces éléments forment de préféren- ce une pièce unique, qui peut être par exemple emboutie. 



   La pièce 14 doit être soudée hermétiquement au rebord 6 de la piè-   ce 5*    
On dispose une pièce métallique tubulaire 19, scellée hermétique- ment au travers d'un orifice central ménagé dans la pièce 14. Ce tube sert au pompage du tube suivant les méthodes bien connues; à la fin de cette opération, le tube est pincé en 20 d'une manière étanche. 



   La partie inférieure de l'enceinte est fermée par un anneau de ver- re 21, scellé hermétiquement entre la pièce 11 et le tube cylindrique support de cathode 22; une perle de verre 23 est de même scellée hermé- tiquement à l'intérieur du tube 22. Bien entendu, tous les scellements verre-métal doivent être étanches au vide, en utilisant des métaux et des verres bien connus pour cet usage. 



   De même, les joints métalliques doivent aussi être étanches et peuvent être faits par brasage, par soudure ou par tout autre moyen de même ordre. 



   On peut construire la cathode 3 de la manière suivante: le support de cathode 22 est muni d'un collier 24 comportant deux rebords 25 et 26, le rebord 26 étant fixé par soudure, ou par tout autre moyen, sur le support de cathode 22. Pour diminuer la conductibilité thermique entre le cylindre 22 et la partie de la cathode qui sera chauffée, on fixe au rebord 25 un cylindre 27, en matériau de préférence métallique, relati- vement mince et de faible conductibilité thermique. On comprend que la minceur de ce cylindre diminue par elle-même le courant thermique le long de la paroi. 



   Une pièce annulaire 28 est fixée au cylindre 27 par son rebord cy- lindrique 29, soit par soudure, soit par brasure, en un point suffisam- ment éloigné du rebord 25. 



   A la partie supérieure du cylindre 27, on soude la surface cathodi- 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 que 30, de profil annulaire, présentant une partie cylindrique rentran- te 31 dirigée vers l'anneau 28; on forme ainsi une enceinte annulaire limitée par le cylindre 27, la surface cathodique 30, la partie ren- trante 31 et l'anneau 28. 



   La surface cathodique 30 est enduite sur sa face supérieure d'une pâte thermioniquement émissive de composition connue. Pour chauffer la surface 30 à la température d'émission   thermionique,   on dispose au voi- sinage de la partie inférieure de celle-ci un filament chauffant plat   32 enroulé   en spirale. Ce filament est isolé par un quelconque des procédés courants, tels que par enrobage dans l'alumine; sa sortie ex- térieure est connectée au cylindre 27 et sa sortie intérieure à un   con-   ducteur 33, en relation avec la tige 34 passant à travers la perle de verre 23 et formant, à l'extérieur du tube, une borne accessible pour cette extrémité de la spirale chauffante. 



   L'autre sortie de courant pour cette spirale chauffante est for- mée par le cylindre support de cathode 22, par l'intermédiaire des élé- ments conducteurs suivants: le cylindre 27, le collier 24 et la pièce 22. 



   On dispose   à   la partie inférieure du rebord cylindrique   31,   un grillage de fils 35, formant écran, pour maintenir une distribution u- niforme de potentiel sur toute la surface de la cathode, 
Afin d'augmenter l'efficacité thermique de la cathode, on dispose entre la spirale chauffante 32 et la pièce 28, une série de tôles mé- talliques ondulées 36, qui servent de réflecteurs à la chaleur et la dirigent vers la surface cathodique, en améliorant son rendement ther-   mique.-   
Suivant un procédé connu en technique du vide, pour absorber les gaz résiduels de l'enceinte pendant le pomnage du tube, on dispose un getter convenable sous forme d'un anneau spiralé 37.

   Cet anneau 37 est relié à l'une de ses extrémités à une sortie 38; son autre extrémité est reliée au collier 24, comme indiqué en   39'   
Ainsi qu'on le fait d'habitude, la matière métallique de l'anneau 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 37 est évaporée à la fin du pompage en connectant une tension électri- que convenable entre la sortie de courant 38 et le support de cathode 22, cette tension devant donner une intensité de courant suffisante dans la spirale pour volatiliser la substance qu'elle contient. 



   L'anode 1 peut être formée par n'importe quelle pièce annulaire convenable, ayant une surface s'adaptant au profil de la pièce 14 ser- vant de support et fixée sur celle-ci par soudure ou par brasure. Com- me le montre la figure l'anode comprend une partie annulaire montante 40 présentant, du côté de la cathode et de la grille, une surface ac- tive annulaire de forme semblable aux surfaces actives de la cathode et de la grille. L'anode doit être en métal convenable, tel que.le cuivre ou le fer recouvert de cuivre. 



   La figure 2 montre à plus grande échelle les détails de la grille 2. Elle est formée d'une partie annulaire plate 41, comportant une ner- vure diamétrale 42 et plusieurs fils de grille 43, tendus en parallèle sous les pièces 41 et 42 et de préférence dans une direction perpendi- culaire à la nervure 43. Ils sont fixés à la fois à la nervure 42 et à la pièce 41 suivant un procédé convenable, tel que par soudure ou par brasure. 



   A cause de ce support supplémentaire pour les fils de grille, constitué par la nervure 42, ce montage permet d'utiliser des fils de grille très fins, disposés très près les uns des autres. De même, la faible longueur libre de ces fils entre leurs supports réduit leur ten- dance au gauchissement, soit sous leur propre poids, soit par suite de leur échauffement. 



   Les pièces 41 et 42 servent ainsi de support efficace aux fils fins de grille pour les maintenir très près les uns des autres pendant la durée de vie assez grande du tube électronique. On notera que ce montage donne une surface active de grille de forme annulaire corres- pondant à celle de la cathode et de l'anode. 



   Cette forme annulaire des surfaces actives de cathode, d'anode et de grille, présente l'avantage de donner le maximum de surface active avec un minimum de longueur pour les parties libres des fils de gril- 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 -les, c'est-à-dire pour les parties des fils de grilles pendues entre la nervure 42 et la partie annulaire 41. 



   Ainsi qu'on l'a déjà dit,la réduction de cette longueur permet une structure plus durable et moins sujette au gauchissement pour les fils fins de grille. 



   Si l'on compare cette forme de structure aux autes, on peut voir que dans le cas d'une forme circulaire par exemple, pour laquelle la surface active serait la même que celle décrite plus haut, la longueur de la partie libre des fils de grille, traversant diamétralement le cercle, serait beaucoup plus grande, ce qui augmenterait les dangers de distorsion dus au gauchissement, par suite de la dilatation thermi- que ou du fléchissement sous l'influence du propre poids des fils. De plus, cette structure permet une dissipation de la chaleur plus effica- ce dans le tube, ce qui facilite son refroidissement. 



   Pour la fabrication, le tube décrit plus haut peut être monté en suivant une série d'opérations dans lesquelles toute la structure du tube est assemblée à partir des trois emembles suivants: 
Le premier ensemble compend: la pièce 9, la pièce 8, la pièce   7,   la pièce 5 et la pièce 14; toutes ces pièces sont assemblées avec l'a- node et forment l'ensemble d'anode. 



   Le second ensemble constituant la grille comprend: la grille 2 et un cylindre métallique support de grille 44, sur lequel la grille est fixée par soudure ou par tout autre moyen approprié, le côté suppor- tant les fils de grille 43 étant de préférence dirigé vers la cathode, comme on peut le voir sur la figure. Le cylindre 44 comporte un rebord intérieur annulaire 45 pour faciliter la fixation de la grille. 



   Le troisième ensemble, comprenant la cathode 3 avec son cylindre de support 22, sa perle 23, la sortie 34 et la connexion 38, est monté dans le cylindre 11 et soutenu par l'anneau de verre 21. Un montage destiné à faire cet assemblage sera décrit par la suite et fait l'ob- jet de la figure   4.   



   Le premier stade   démontage   final consiste à assembler les structu- res d'anode et de grille à l'aide de l'appareil montré sur la figure 3. 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 



  Sur cette figure, l'ensemble dont fait partie l'anode est fixé sur le bras 46 de l'appareil en forme d'étau, possédant une embase 47 et un second bras 48. Le bras 46 est percé en son centre d'une ouverture pour laisser le passage au tube 19. 



   La structure de grille, et en particulier le cylindre de grille 44,   est,.,enfoncé   dans la pièce 9 et maintenu en place par la tête 49 d'une vis 50 se vissant dans une partie filetée du bras 48. 



   Le mouvement de la tête 49 qui enfonce la structure de/grille dans la pièce 9, est commandé par le bouton moleté 51. De cette manière, on fait glisser à l'intérieur de la pièce 9, à partir de son extrémité ouverte, la paroi externe du cylindre 44 servant de support à la grille. 



   On peut régler la position de la grille à la distance voulue de l'anode à l'aide du bouton 51. 



   Afin de déterminer la position respective exacte de l'anode 1 et de la grille 2, l'appareil est muni d'un système permettant de mesurer la capacité entre la grille et l'anode; on arrête le mouvement faisant avancer la grille quand le système utilisé pour mesurer la capacité in- dique que celle existant entre la grille et l'anode a atteint eelle qui correspond à la distance désirée. 



   Un tel système peut être d'un type ordinairement utilisé dans ce but, tel qu'un pont de capacités, schématiquement indiqué par l'ensem- ble 52 et relié respectivement aux structures d'anode et de grille par des connexions convenables, comme les contacts indiqués en 53 et 54 qui forment ressort sur les pièces 5 et 9 respectivement. 



   Il est évident qu'une fois la grille mise convenablement, en place, il faut rendre solidaires l'une de l'autre les pièces 44 et 9, pour éviter tout glissement entre-elles. On fixe ces deux pièces l'une à l'autre par soudure ou par tout autre moyen approprié. 



   La mise en place précise de la grille 2 par rapport à la cathode 3 s'effectue de la manière suivante: 
On.peut voir que le cylindre support de grille 44 dépasse l'ex- trémité de la pièce 9 et que l'on peut ainsi s'en servir pour assurer   -.   

 <Desc/Clms Page number 8> 

 à la fois la mise en place de l'anode et de la grille 2, par rapport à la cathode 3, par ajustage du cylindre 44 sur le rebord 12 de la pièce 11.

   Dans ce but, le cylindre 44 est dressé à la longueur voulue avec précision avant l'assemblage final; de même la surface interne du rebord annulaire 12 est aussi dressée avec précision, de façon à être assuré que l'anode et la grille soient en bonne position par rapport à la cathode, lorsque l'on assemble la structure de cathode à la struc- ture comportant la grille et l'anode par emboitage du cylindre   44   sur le rebord 12. L'ensemble est ensuite soudé hermétiquement, par exemple par soudure du rebord 13 à la pièce 9. 



   Pour assurer une mise en place précise de la cathode dans la piè- ce 12, on utilise l'appareil illustré par la figure 4. Dans cette fi- gure, on peut voir la cathode 3 fortement maintenue au contact d'une   embase 55   par l'intermédiaire de pistons à ressort   56   et 57, dont les parties formant crochets   58   et 59 s'appuient sur le rebord 60 de la ca- thode 3.-f 
On met en place la cathode 3 en dégageant les crochets par pres- sion sur les pièces 56 et 57. 



   Pour assurer la mise en place de la pièce 11 par rapport à la ca- thode, un collier annulaire 61 peut s'adapter sur le rebord 12 de la pièce 11, la base de ce collier reposant sur la pièce   55.   Ce collier délimite la position respective de la pièce 11 et de la cathode 3. 



   Deux pistons à ressort 62 et 63, semblables à   56   et   57,   portent des crochets 64 et   65   qui s'engagent'dans le rebord 12 de la pièce 11 et la maintiennent fortement contre le collier 61. Dans cette position, la cathode 3 et la pièce 11 sont alors en bonne position relative. Ain- si maintenus on les soude l'un à l'autre en intercalant entre-eux l'an- neau 21 et en soudant ensemble ces trois pièces. 



   Les spécialistes peuvent se rendre compte que cette construction améliorée et simplifiée peut être effectuée en grande série facilement par des personnes sans expérience. Cette construction permet en même temps d'obtenir une grande uniformité dans l'assemblage de haute pré- cision des différents éléments, sans être obligé défaire effectuer des- 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 . mesures compliquées par des ouvriers non spécialisés. 



   De même, par l'utilisation de cette nouvelle forme d'électrode, on obtient une puissance de sortie plus grande pour les tubes électro- niques.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  - IMPROVEMENTS TO ELECTRONIC TUBES -
The present invention relates to electron tubes such as those having a grid, and it relates to the use of an improved construction method which has many advantages, such as simplicity for series construction, 'possibility of precise assembly of the main elements by unqualified workers, the use of reduced distances between the different electrodes without fear of a relative displacement of these by warping and a rather significant improvement in the power. -

 <Desc / Clms Page number 2>

 -output, due to the new shape given to the electrodes as can be seen in the description which follows.



   The invention, as well as its various objects and advantages, will be better explained with the aid of the description which follows and of the various drawings which accompany it, by way of nonlimiting examples and in which: FIG. 1 shows a sectional view of an electron tube according to the invention, comprising a grid; Figure 2 shows a plan view of the gate electrode of Figure 1; Figure 3 shows an elevational view of an apparatus for mounting the grid and the anode of Figure 1, mounting which must be done with precise distances;
Finally, the figure) + represents an elevational view, with partial section, of an assembly serving to position the cathode. The same references are used to designate the same parts in the different drawings.



   Referring to the electron tube of FIG. 1, it can be seen that it comprises an anode 1, a grid 2 and a cathode 3, enclosed in a vacuum-tight enclosure 4. This enclosure 4 comprises a cylindrical metal part 5, provided with 'an inner edge 6, a cylindrical part 1-solante 7, preferably of glass, an annular metal part 8 fixed to the part 7, a cylindrical metal part 9, provided with an outer edge 10, and a cylindrical metal part 11, ripened with a flat outer rim 12, itself terminated by a cylindrical part 13.



   The glass part 7 must be hermetically welded to the edge 6 of the part 5 and to the annular part 8, as well as the edge 10 of the part 9 to the same part 8 ,,
The cylindrical part 13 of the part 11 must likewise be fixed to the part 9.



   To close the upper part of the enecionte and to serve as

 <Desc / Clms Page number 3>

 support for the anode 1, there is a metal base 14 having an outer rim 15, a cylindrical part 16, a sectional part 17 provided with an internal rim 18; all these elements preferably form a single part, which may for example be stamped.



   Part 14 must be hermetically welded to the edge 6 of part 5 *
A tubular metal part 19 is placed, hermetically sealed through a central orifice made in the part 14. This tube is used for pumping the tube according to well known methods; at the end of this operation, the tube is clamped at 20 in a sealed manner.



   The lower part of the enclosure is closed by a glass ring 21, hermetically sealed between the part 11 and the cylindrical cathode support tube 22; a glass bead 23 is likewise hermetically sealed within the tube 22. Of course, all glass-to-metal seals must be vacuum-tight, using metals and glasses well known for this use.



   Likewise, the metal joints must also be watertight and can be made by brazing, welding or any other similar means.



   The cathode 3 can be constructed as follows: the cathode support 22 is provided with a collar 24 comprising two flanges 25 and 26, the flange 26 being fixed by welding, or by any other means, on the cathode support 22 In order to decrease the thermal conductivity between the cylinder 22 and the part of the cathode which will be heated, a cylinder 27, preferably of metallic material, relatively thin and of low thermal conductivity, is attached to the rim 25. It is understood that the thinness of this cylinder by itself decreases the thermal current along the wall.



   An annular part 28 is fixed to cylinder 27 by its cylindrical rim 29, either by welding or by brazing, at a point sufficiently far from rim 25.



   At the upper part of cylinder 27, the cathode surface is welded

 <Desc / Clms Page number 4>

 that 30, of annular profile, having a retracting cylindrical part 31 directed towards the ring 28; an annular enclosure is thus formed limited by the cylinder 27, the cathode surface 30, the entering part 31 and the ring 28.



   The cathode surface 30 is coated on its upper face with a thermionically emissive paste of known composition. In order to heat the surface 30 to the thermionic emission temperature, a spiral wound flat heating filament 32 is disposed adjacent to the lower part thereof. This filament is isolated by any of the common methods, such as by coating in alumina; its outer outlet is connected to cylinder 27 and its inner outlet to a conductor 33, in relation to the rod 34 passing through the glass bead 23 and forming, on the outside of the tube, an accessible terminal for this. end of the heating coil.



   The other current output for this heating coil is formed by the cathode support cylinder 22, through the following conductive elements: the cylinder 27, the collar 24 and the part 22.



   At the bottom of the cylindrical rim 31, a wire mesh 35 is placed, forming a screen, in order to maintain a uniform distribution of potential over the entire surface of the cathode,
In order to increase the thermal efficiency of the cathode, there is placed between the heating coil 32 and the part 28, a series of corrugated metal sheets 36, which serve as reflectors for the heat and direct it towards the cathode surface, in improving its thermal efficiency.
According to a process known in the vacuum technique, to absorb the residual gases from the enclosure during pumping of the tube, a suitable getter is placed in the form of a spiral ring 37.

   This ring 37 is connected at one of its ends to an outlet 38; its other end is connected to collar 24, as indicated at 39 '
As is customary, the metallic material of the ring

 <Desc / Clms Page number 5>

 37 is evaporated at the end of the pumping by connecting a suitable electrical voltage between the current output 38 and the cathode support 22, this voltage having to give a sufficient current in the spiral to volatilize the substance which it contains.



   The anode 1 can be formed by any suitable annular part, having a surface matching the profile of the part 14 serving as a support and fixed thereto by welding or by brazing. As shown in the figure, the anode comprises a rising annular portion 40 having, on the cathode and grid side, an annular active surface similar in shape to the active surfaces of the cathode and the grid. The anode should be of suitable metal, such as copper or copper coated iron.



   FIG. 2 shows on a larger scale the details of the grid 2. It is formed of a flat annular part 41, comprising a diametral rib 42 and several grid wires 43, stretched in parallel under the parts 41 and 42 and preferably in a direction perpendicular to the rib 43. They are secured to both the rib 42 and the part 41 by a suitable method, such as by welding or by soldering.



   Because of this additional support for the grid wires, formed by the rib 42, this assembly makes it possible to use very fine grid wires, arranged very close to each other. Likewise, the small free length of these wires between their supports reduces their tendency to warp, either under their own weight or as a result of their heating.



   The parts 41 and 42 thus serve as an effective support for the fine grid wires to keep them very close to each other during the rather long life of the electron tube. It will be noted that this assembly gives an active grid surface of annular shape corresponding to that of the cathode and of the anode.



   This annular shape of the active surfaces of the cathode, anode and grid, has the advantage of giving the maximum of active surface with a minimum of length for the free parts of the grill wires.

 <Desc / Clms Page number 6>

 -they, that is to say for the parts of the son of grids hanging between the rib 42 and the annular part 41.



   As already stated, reducing this length allows for a more durable and less prone to warping structure for the fine grid wires.



   If we compare this form of structure to others, we can see that in the case of a circular shape for example, for which the active surface would be the same as that described above, the length of the free part of the wires of grid, crossing diametrically the circle, would be much larger, which would increase the danger of distortion due to warping, due to thermal expansion or deflection under the influence of the own weight of the wires. In addition, this structure allows more efficient heat dissipation in the tube, which facilitates its cooling.



   For manufacture, the tube described above can be assembled by following a series of operations in which the entire structure of the tube is assembled from the following three assemblies:
The first set includes: part 9, part 8, part 7, part 5 and part 14; all these parts are assembled with the node and form the anode assembly.



   The second assembly constituting the grid comprises: the grid 2 and a metal grid support cylinder 44, on which the grid is fixed by welding or by any other suitable means, the side supporting the grid wires 43 being preferably directed towards the cathode, as can be seen in the figure. The cylinder 44 has an annular inner rim 45 to facilitate the fixing of the grid.



   The third assembly, comprising the cathode 3 with its support cylinder 22, its bead 23, the outlet 34 and the connection 38, is mounted in the cylinder 11 and supported by the glass ring 21. An assembly intended to make this assembly will be described later and is the subject of FIG. 4.



   The first stage of final disassembly consists in assembling the anode and grid structures using the apparatus shown in figure 3.

 <Desc / Clms Page number 7>

 



  In this figure, the assembly of which the anode forms part is fixed on the arm 46 of the apparatus in the form of a vice, having a base 47 and a second arm 48. The arm 46 is pierced in its center with a opening to allow passage to the tube 19.



   The grid structure, and in particular the grid cylinder 44, is,., Pressed into the part 9 and held in place by the head 49 of a screw 50 screwing into a threaded part of the arm 48.



   The movement of the head 49 which pushes the grid structure into the part 9 is controlled by the knurled knob 51. In this way, the inside of the part 9 is slid from its open end. outer wall of cylinder 44 serving as a support for the grid.



   The position of the grid can be adjusted to the desired distance from the anode using button 51.



   In order to determine the exact respective position of the anode 1 and of the grid 2, the apparatus is provided with a system making it possible to measure the capacitance between the grid and the anode; the movement causing the grid to advance is stopped when the system used to measure the capacitance indicates that that existing between the grid and the anode has reached that which corresponds to the desired distance.



   Such a system may be of a type ordinarily used for this purpose, such as a capacitor bridge, schematically indicated by assembly 52 and connected respectively to the anode and gate structures by suitable connections, such as contacts indicated at 53 and 54 which form a spring on parts 5 and 9 respectively.



   It is obvious that once the grid has been properly placed, in place, the parts 44 and 9 must be made integral with one another, in order to prevent any sliding between them. These two parts are fixed to each other by welding or by any other suitable means.



   The precise positioning of the grid 2 relative to the cathode 3 is carried out as follows:
It can be seen that the grid support cylinder 44 protrudes from the end of the part 9 and that it can thus be used to ensure -.

 <Desc / Clms Page number 8>

 both the positioning of the anode and the grid 2, relative to the cathode 3, by adjusting the cylinder 44 on the rim 12 of the part 11.

   For this purpose, the cylinder 44 is drawn up to the desired length with precision before final assembly; likewise the internal surface of the annular rim 12 is also drawn up with precision, so as to be assured that the anode and the grid are in the correct position relative to the cathode, when the cathode structure is assembled to the structure. ture comprising the grid and the anode by fitting the cylinder 44 onto the rim 12. The assembly is then hermetically welded, for example by welding the rim 13 to the part 9.



   To ensure precise positioning of the cathode in the part 12, the apparatus illustrated in FIG. 4 is used. In this figure, the cathode 3 can be seen strongly held in contact with a base 55 by by means of spring pistons 56 and 57, the parts of which forming hooks 58 and 59 are supported on the rim 60 of the cathode 3.-f
The cathode 3 is put in place by releasing the hooks by pressure on the parts 56 and 57.



   To ensure the positioning of the part 11 relative to the cathode, an annular collar 61 can fit on the rim 12 of the part 11, the base of this collar resting on the part 55. This collar delimits the respective position of part 11 and cathode 3.



   Two spring pistons 62 and 63, similar to 56 and 57, carry hooks 64 and 65 which engage in the rim 12 of the part 11 and hold it firmly against the collar 61. In this position, the cathode 3 and the part 11 are then in the correct relative position. Thus maintained, they are welded to each other by interposing the ring 21 between them and by welding these three parts together.



   It will be appreciated by those skilled in the art that this improved and simplified construction can be carried out in large series easily by those without experience. This construction allows at the same time to obtain a great uniformity in the assembly of high precision of the different elements, without having to undo.

 <Desc / Clms Page number 9>

 . measurements complicated by unskilled workers.



   Likewise, by the use of this new form of electrode, a greater output power is obtained for the electronic tubes.


    

Claims (1)

..RESUME- La présente invention ooncerne les tubes électroniques, tels que ceux qui comportent une grille, et elle a pour objet l'utilisation d'une méthode de construction perfectionnée qui présente de nombreux avantages, tels que la simplicité pour une construction en série, la possibilité d'un montage précis des principaux éléments par des ou - vriers non qualifiés, l'utilisation de distances réduites entre les différentes électrodes sans crainte d'un déplacement relatif de celles- ci par gauchissement, et une amélioration assez importante de la puis- sance de sortie due à la nouvelle forme donnée aux électrodes; ..ABSTRACT- The present invention relates to electron tubes, such as those having a grid, and it relates to the use of an improved method of construction which has many advantages, such as simplicity for series construction, the possibility of '' precise assembly of the main parts by unskilled workers, the use of reduced distances between the different electrodes without fear of relative displacement of the latter by warping, and a fairly significant improvement in the power of output due to the new shape given to the electrodes; elle est notamment caractérisée en ce que la cathode, la grille et l'anode ont des surfaces actives annulaires, les fils fins de grille étant maintenus solidement au voisinage les uns des autres, sans crainte de déformation, A titre de produits industriels nouveaux, les tubes électroniques ayant des électrodes conformes à celles décrites dans la présente in- vention, it is in particular characterized in that the cathode, the grid and the anode have annular active surfaces, the fine grid wires being held firmly in the vicinity of one another, without fear of deformation, As new industrial products, electron tubes having electrodes conforming to those described in the present invention,
BE476017D BE476017A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE476017A true BE476017A (en)

Family

ID=124532

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE476017D BE476017A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE476017A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2877489A1 (en) ELECTRON CANON
BE476017A (en)
FR2481516A1 (en)
FR2764730A1 (en) ELECTRONIC CANON FOR MULTI-BEAM ELECTRONIC TUBE AND MULTI-BEAM ELECTRONIC TUBE EQUIPPED WITH THIS CANON
EP0106396B1 (en) Microchannel plate electron multiplier and application of said multiplier to radiation or particles detecting devices
FR2610139A1 (en) METHOD FOR MOUNTING A SHADOW MASK IN A TRICHROME CATHODIC TUBE AND CATHODIC TUBE HAVING A SHADED SHADOW MASK ACCORDING TO THE METHOD
WO2001099140A1 (en) Cathode with optimised thermal efficiency
EP0020218B1 (en) Radiation-cooled multistage depressed collector for a microwave tube and microwave tube comprising such a collector
BE483118A (en)
EP0367652B1 (en) Electronic tube with a compact construction, and its manufacturing process
BE479060A (en)
BE470565A (en)
CH111031A (en) Cathode device for electric vacuum tubes.
BE474063A (en)
FR2762712A1 (en) CATHODE STRUCTURE FOR CATHODE RAY TUBE
BE484522A (en)
CH258698A (en) Electronic discharge tube for very high frequencies.
CH353463A (en) Electron tube
FR2810790A1 (en) Cathode ray tube electron gun cathode having emissive section with metallic cap holding heating filament and side skirt section cap wall opening applied pad connection.
BE499435A (en)
EP0742573A1 (en) Tube with pyrolytic graphite grid and method of making
FR2647257A1 (en) Impregnated cathode with reduced capacitance with application to display tubes of the beam indexation type, and electron tubes comprising such a device
BE442705A (en)
CH287004A (en) Electronic discharge device.
BE473845A (en)