BE473143A - - Google Patents

Info

Publication number
BE473143A
BE473143A BE473143DA BE473143A BE 473143 A BE473143 A BE 473143A BE 473143D A BE473143D A BE 473143DA BE 473143 A BE473143 A BE 473143A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
assembly
circuit
plug
elements
selector
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE473143A publication Critical patent/BE473143A/fr

Links

Classifications

    • HELECTRICITY
    • H01ELECTRIC ELEMENTS
    • H01HELECTRIC SWITCHES; RELAYS; SELECTORS; EMERGENCY PROTECTIVE DEVICES
    • H01H67/00Electrically-operated selector switches
    • H01H67/02Multi-position wiper switches
    • H01H67/04Multi-position wiper switches having wipers movable only in one direction for purpose of selection
    • H01H67/06Rotary switches, i.e. having angularly movable wipers
    • HELECTRICITY
    • H01ELECTRIC ELEMENTS
    • H01LSEMICONDUCTOR DEVICES NOT COVERED BY CLASS H10
    • H01L25/00Assemblies consisting of a plurality of individual semiconductor or other solid state devices ; Multistep manufacturing processes thereof
    • H01L25/03Assemblies consisting of a plurality of individual semiconductor or other solid state devices ; Multistep manufacturing processes thereof all the devices being of a type provided for in the same subgroup of groups H01L27/00 - H01L33/00, or in a single subclass of H10K, H10N, e.g. assemblies of rectifier diodes
    • H01L25/04Assemblies consisting of a plurality of individual semiconductor or other solid state devices ; Multistep manufacturing processes thereof all the devices being of a type provided for in the same subgroup of groups H01L27/00 - H01L33/00, or in a single subclass of H10K, H10N, e.g. assemblies of rectifier diodes the devices not having separate containers
    • H01L25/07Assemblies consisting of a plurality of individual semiconductor or other solid state devices ; Multistep manufacturing processes thereof all the devices being of a type provided for in the same subgroup of groups H01L27/00 - H01L33/00, or in a single subclass of H10K, H10N, e.g. assemblies of rectifier diodes the devices not having separate containers the devices being of a type provided for in group H01L29/00
    • H01L25/073Apertured devices mounted on one or more rods passed through the apertures
    • HELECTRICITY
    • H01ELECTRIC ELEMENTS
    • H01LSEMICONDUCTOR DEVICES NOT COVERED BY CLASS H10
    • H01L2924/00Indexing scheme for arrangements or methods for connecting or disconnecting semiconductor or solid-state bodies as covered by H01L24/00
    • H01L2924/0001Technical content checked by a classifier
    • H01L2924/0002Not covered by any one of groups H01L24/00, H01L24/00 and H01L2224/00

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Power Engineering (AREA)
  • Microelectronics & Electronic Packaging (AREA)
  • Physics & Mathematics (AREA)
  • Condensed Matter Physics & Semiconductors (AREA)
  • General Physics & Mathematics (AREA)
  • Computer Hardware Design (AREA)
  • Rectifiers (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  ASSEMBLAGE   D'ELEMENTS   DE CIRCUIT. 



   La présente invention se rapporte à des assemblages d'éléments de circuit et,-plus particulièrement, à des éléments de circuit faisant partie d'un circuit de commande de sélection, plus spécialement-encore d'un circuit destiné à la commande des opérations de sélection numérique des commutateurs sélecteurs, par application d'une série de potentiels distincts aux côtés compteur et sélecteur d'un système de standard de téléphone 
 EMI1.1 
 automatique . 



   Un des objets de l'invention est un système d'assem- blage supportant un certain nombre d'éléments de circuit -susceptibles d'être aisément ajoutés au circuit. ou d'en être aisément retirés, en un seul bloc. 



   Un objet plus particulier de l'invention est un assemblage supportant des éléments transformateurs et redresseurs 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 fixés à une fiche, dans le but de produire, lorsqu'on les relie à un circuit a   courant   alternatif, un potentiel con- tinu, susceptible   d'être   utilisé pour la polarisation, ou pour tout autre usage. 



   Un autre objet de l'invention est l'assemblage desdits éléments de circuit, les uns au dessus des autres, autour d'un axe commun. 



   Un autre-objet encore de l'invention est l'aligne- ment linéaire des éléments de circuit, les uns au dessus des autres,   au.tou.r   d'un boulon rectiligne et le rattache- ment dudit boulon à une fiche. Plus particulièrement, la fixation des éléments de circuit au boulon et celle du boulon à la fiche s'accomplissent pratiquementde la même manière, de telle sorte que le montage et le démontage ne demandent qu'un petit; nombre   d'opérations.   



   Un   aut-re   objet de l'invention est un ensemble re- dresseur et, plas particulièrement, un ensemble de pola-   risation   comprenant des organes de transformation et de redressement disposés de manière à être utilisés à la fois du côté compteur et du coté sélecteur d'un circuit de com- mande de sélection, auquel une série de potentiels de commande distincts sont appliqués, en vue de la commande des opérations de sélection numérique de commutateurs, tels que ceux employés dans les systèmes de standard télé- phonique automatique. 



   Les objets ci-dessus de l'invention, et d'autres encore, apparaîtront plus clairement à la lecture de la description suivante et à l'examen des dessins joints,qui en représentent schématiquement, à titre d'exemple non li- mitatif, un mode de réalisation. 



   La figure I représente un circuit de commande de sélection actionné par une série de potentiels distincts appliquée de façon symétrique aux côtés compteur etsélec- 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 teur d'un système de standard téléphonique automatique et pola- risé au moyen de certains éléments de circuit susceptibles d'être assemblés en un bloc unique. 



   Les figures 2 et 3 représentent, en élévation vertica- le et en plan vu de dessous, un exemple d'un assemblage complet comportant certaines caractéristiques de l'invention. 



   La figure 4 est le schéma électrique des éléments assem- blés dans les figures 2 et 3. 



   Dans un système de téléphone automatique, les stations d'abonnés I et 2 (fg I ) appelante et appelée peuvent être interconnectées au moyen, notamment, d'un certain nombre de   commutateurs   sélecteurs 3 et 4. L'actionnement numérique des sélecteurs est commandé par l'émetteur usuel d'impulsions de l'abonné appelant, ou autre dispositif indicateur de numéro,par l'intermédiaire d'un compteur, prévu au central. La station appe- lante I est reliée aux balais du s'électeur 3 par des commutateurs nonnumériques et par un circuit de'liaison 5 et le compteur est rattaché au circuit de liaison 5 par les organes de commutation 6. 



   Le compteur comprend une série de commutateurs suscep- tibles d'être actionnés successivement par le dispositif d'appel, conformément aux chiffres successifs du numéro appelé. Un balai et un jeu de terminals de l'un desdits commutateurs compteurs sont représentés à la figure I. C'est le commutateur compteur qui répond au chiffre destiné au sélecteur 3.

   Quand le balai RB est auancé vers l'un des dix terminals ( dont Quatre' seule- ment sont représentés) conformément au fonctionnement.du dispo- sitif d'appel à la station I, le relais de déclenchement du compteur ( non représenté), ayant été excité à la manière usuel- le, un circuit est fermé depuis la terre, par l'armature et le contact arrière d'un relais GVR du compteur, l'armature et le contact avant du relais RSR du compteur, les contacts des sé- lecteurs précédents, l'enroulement d'un relais sélecteur AR, à la batterie mise à la terre. AR opère et ferme un circuit 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 parallèle d'excitation pour l'électro sélecteur P. 



  Par son contact arrière AR supprime la terre normale du sélecteur au balai T. 



   L'électro P déclenche les balais du sélecteur 3 en mouvement sur les terminais et ledit mouvement conti- nue jusqu'à ce que GVR soit excité. 



   L'excitation du relais GVR est commandée par un tube à gaz GV, comportant une cathode,C, une anode et une électrode de commande CE. 



   L'électrode de commande CE est connectée aux ano- des de la double triode VI. V2, dont les grilles peuvent être connectées, à travers les balais da sélecteur et du compteur SB et RB, à une série de potentiels distincts, empruntés à une batterie de   48   volts ( non représentée) suivant les positions des balais. L'anode A du tube à gaz GV est connectée, à travers l'enroulement de GVR, à la batterie. Un relais GVR est excité quand le tube à gaz s'ionise, sous la commande d'un certain potentiel de sortie de V1. V2. 



   Ce potentiel, lui.-même, se produit quand les po- tentiels distincts appliqués aux grilles de la double trio- de V1. V2. ont entre eux une relation prédéterminée. Les circuits d'application de ces potentiels sont symétriques et les grilles sont polarisées de façon telle que le po- tentiel de fonctionnement de sortie se produise quand la différence entre les potentiels du sélecteur et du comp- teur est nulle, Du circuit de commande, il ne sera décrit ci-après que ce qui est nécessaire à la compréhension de l'invention. 



   Chaque grille de la double triode V1. V2 est pola- risée par l'un des ensembles BU1. BU2. indiqués en poin- tillé à la figure I. 



   L'ensemble de polarisation pour la partie V1de la 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 double triode se compose d'une résistance de 3.000 ohms R7, shuntée par un condensateur de 30 à 40   microfara-ds   O2. Le poten- tiel de polarisation est. recueilli au secondaire du transforma- teur de chauffage de cathode TT3, à travers le transformateur TT2, dont le primaire est connecté, à travers un rhéostat de 18   dms   RH, au secondaire de TT3. Le secondaire de TT2 a ses      deux extrémités connectées, à travers les éléments redresseurs S1. S2 a une extrémité de la résistance R7. Ledit secondaire de TT2 comporte une prise médiane, reliée à l'autre extrémité de la résistance R7. 



   De même la grille, de la partie V2 de la double triode est polarisée, par une résistance de 3.000 ohms R7, shuntée par un condensateur de 30 à 40   micràfarads   C2,   Le   primaire du transformateur TT1 est connecté en parallèle sur le primaire de TT2 et, à travers le rhéostat RH, au secondaire du transfor- mateur de chauffage de cathode 553. Les deux extrémités du se- condaire de TT1 sont connectées, à travers les éléments redres- seurs SI, S2, à une extrémité de la résistance R7, et la prise médiane dudit secondaire est reconnectée à l'autre extrémité de la résistance R7. 



   Le rhéostat RH sert à régler la tension aux bornes du transformateur du redresseur de polarisation. Le condensateur de 40 microfarads maintient la.tension de polarisation   costan-   te pendant les alternances du courant à 60 périodes. La résis- tance de 3.000 ohms sert au réglage de la tension secondaire,le réglage final étant obtenu au moyen du rhéostat. La tension convenable est de -1,8 volts. 



   Chaque ensemble de polarisation BU1. BU2 peut être supporté sous forme d'ensemble détachable. Dans certains cas, particulièrement dans les circuits qui, tel que celui considé- ré, contiennent des tubes doubles à électrodes multiples, les deux ensembles de polarisation sont pratiquement identiques. 



  Les deux ensembles de polarisation des deux parties du système 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 à électrodes multiples peuvent être combinés en un seul ensemble. 



   Dans le cas présent, on a également trouvé pré- férable de supprimer la résistance de polarisation et le condensateur dans l'élément de polarisation et de n' inclure dans ledit élément que les transformateurs et les redresseurs. Les résistances et les condensateurs peuvent être supportésà l'extérieur de l'ensemble de po- larisation, soit sur ledit ensemble lui-même, soit indé- pendamment, sans sortir de l'esprit de l'invention. 



   Si cela est nécessaire, le rhéostat RH peut aus- si être placé dans l'ensemble de polarisation ou suppor- té à l'extérieur de cet ensemble, faisant partie de ce- lui-ci ou étant indépendant de celui-ci. Un ensemble de polarisation commun, comprenant des transformateurs et des redresseurs BUI et BU2 est montré sur les figures 2 et 3. 



   Sur ces figures, 7 est une fiche à huit pointes de dimensions standard et de forme bien connue. Cette fi- che consiste en une plaque de base 8 ayant une tige cen-   @trale 9   constituant une clé. Les pointes 10 qui sont dis- posées symétriquement autour de la tige 9 etqui sont quelque peu plus courtes que cette tige, sont fixées dans des trous prévus dans le disque 8. Celui-ci présente un prolongement II vers le haut. Les fils conducteurs, non montrés, reliant les organes supportés par la fiche I, passent à travers des creux prévus dans le prolongement II vers l'intérieur des tiges creuses 10 où ils sont sou- dés ou autrement fixés au point de vue électrique. 



   Suivant la présente invention, la tige 9 est pour- vue   d'un   trou central à travers lequel un boulon fileté 12 passe, ce boulon étant tel qu'il s'étend à travers la tige 9, le disque 8 et le prolongement II sur une 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 distance qui dépend du nombre d'éléments à assembler sur ledit boulon. Le boulon 12, convenablement fileté, est fixé à la fiche au moyen d'écrous 13,14. Ledit boulon fileté sert de support pour un certain nombre   dléments   de circuit, qui peuvent être fixés sur ledit boulon et dont les connexions peuvent être reliées aux terminaisons ( non représentées) des broches se prolongeant à partir de l'organe II.

   Comme représenté aux figu- res 2 et 3, et   schémaiquement,   à la figure 4, les éléments de circuit comprennent deux bobines de transformateur identi- ques TI et T2, montées, avec des circuits magnétiques en U COI, CO2, sur le boulon 12 'et séparées entre elles par une ron- delle d'espacement non magnétique, par exemple par la rondelle de laiton 15. Les écrous 14 et 16 servent à serrer les deux transformateurs sur le boulon 12/ Au dessus des transformateurs et fixés à ceux--ci de façon analogue, quatre redresseurs S sont   sentes   sur le boulon 12 entre l'écrou 16 et l'écrou du haut 17. En vue d'un meilleur isolement, des rondelles isolantes terminales 18, 19 sont insérées entre les deux extrémités de l'ensemble redresseur et les écrous de fixation 16,17 qui leur sont associés.

   Chacun des redresseurs S consiste en un disque de contact et en une plaque de redressement. Les quatre redres- seurs sont divisés en deux ensembles, dont chacun d'eux con- tient deux éléments redresseurs superposés. Les deux ensembles sont séparés par une rondelle isolante en fibre 20. Les disques 21 sont des rondelles conductrices connectant les pattes de connexion 24 et 25 avec les disques de contact adjacents. Les redresseurs sont munis de pattes de contact 22, 23, 24, 25,,26 27. Les points de connexion correspondants sont indiqués sur la figure 4, laquelle indique également les connexions à effectuer, par soudure, etc.. entre les éléments de circuit supportés sur la fiche et les broches 10 de ladite fiche 7.

   Tout l'ensemble peut être contenu dans un boitier métallique cylindrique 28, muni d'un doublage intérieur en fibre 29 et soudé, à son extérieur 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 ,en 30, à. une pièce de métal emboutie SI, serrée entre le disque 8 et la pièce II, avec insertion d'une rondelle métallo--plastique 32. 



   La rondelle bellevillé 33, introduite dans une rainure périphérique du prolongement II, sert à presser la pièce métallique 31 contre la rondelle 32 et le disque 8. 



   Tout l'ensemble peut être retiré d'un bloc d'un socle standard correspondant, ou y être introduit d'un bloc. 



   Le boitier métallique peut être enlevé par fusion de la connexion soudée 30, sans perturbation de   l'assem-   blage rigide des transformateurs et des redresseurs entre les écrous 14 et   17.   



   Après enlèvement du   boitier,   sil'on desserre   l'un   des écrous 16 et 18, on peut retirer du boulon d'assembla- ge, soit le groupe de redresseurs, soit le groupe de trans- formateurs, l'enlèvement de chacun de ces groupes se fai- sant indépendamment et séparément de l'autre groupe. 



   L'invention n'est pas limitée à l'assemblage des éléments de circuit sur une fiche, ou culot du type octal. 



  Une fiche à nombre de broches quelconque peut être utili- sée en vue de l'assemblage sur ladite fiche de tout nombre désiré d'éléments de circuit. 



   De même, sans sortir de l'esprit de l'invention, on peut assembler de la manière décrite, au lieu de trans- formateurs et de redresseurs, tous autres types d'éléments de circuit, tels que des bobines d'arrêt, des condensateurs, des résistances, etc ... seuls ou concurremment avec des transformateurs et des redresseurs. L'assemblage peut se faire, non seulement autour   d' un   axe linéaire s'étendant au dessus de la fiche, ou sur un boulon fixé à ladite fi- che, mais également de toute autre manière, sans sortir 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 du domaine de l'invention.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  ASSEMBLY OF CIRCUIT ELEMENTS.



   The present invention relates to assemblies of circuit elements and, more particularly, to circuit elements forming part of a selection control circuit, more especially-still of a circuit intended for the control of switching operations. digital selection of selector switches, by applying a series of separate potentials to the meter and selector sides of a switchboard system
 EMI1.1
 automatic.



   One of the objects of the invention is an assembly system supporting a certain number of circuit elements which can easily be added to the circuit. or be easily removed, in a single block.



   A more particular object of the invention is an assembly supporting transformer and rectifier elements.

 <Desc / Clms Page number 2>

 attached to a plug, in order to produce, when connected to an alternating current circuit, a direct potential, capable of being used for polarization, or for any other purpose.



   Another object of the invention is the assembly of said circuit elements, one above the other, around a common axis.



   Yet another object of the invention is the linear alignment of the circuit elements, one above the other, around a rectilinear bolt and the attachment of said bolt to a plug. More particularly, the fastening of the circuit elements to the bolt and that of the bolt to the plug are accomplished in practically the same way, so that assembly and disassembly require only a small amount; number of operations.



   Another object of the invention is a rectifier assembly and, more particularly, a polarization assembly comprising transformation and rectification members arranged so as to be used both on the meter side and on the selector side. a selector control circuit, to which a series of distinct control potentials are applied, for controlling the digital selector operations of switches, such as those employed in automatic switchboard systems.



   The above objects of the invention, and others still, will emerge more clearly on reading the following description and on examining the accompanying drawings, which represent it schematically, by way of non-limiting example, one embodiment.



   Figure I shows a selection control circuit actuated by a series of distinct potentials applied symmetrically to the counter and select sides.

 <Desc / Clms Page number 3>

 operator of an automatic and polarized switchboard system by means of certain circuit elements capable of being assembled into a single block.



   Figures 2 and 3 show, in vertical elevation and in plan seen from below, an example of a complete assembly comprising certain features of the invention.



   Figure 4 is the electrical diagram of the elements assembled in Figures 2 and 3.



   In an automatic telephone system, the calling and called subscriber stations I and 2 (fg I) can be interconnected by means, in particular, of a number of selector switches 3 and 4. The digital actuation of the selectors is controlled. by the usual pulse transmitter of the calling subscriber, or other number indicating device, via a counter, provided at the exchange. The calling station I is connected to the brushes of the selector 3 by non-digital switches and by a link circuit 5 and the counter is linked to the link circuit 5 by the switching members 6.



   The counter comprises a series of switches capable of being actuated successively by the calling device, in accordance with the successive digits of the called number. A brush and a set of terminals of one of said counter switches are shown in figure I. It is the counter switch which responds to the number intended for selector 3.

   When the RB brush is launched to one of the ten terminals (of which only four are shown) in accordance with the operation of the call device at station I, the counter trip relay (not shown), having been energized in the usual way, a circuit is closed from the earth, by the armature and the rear contact of a meter GVR relay, the armature and the front contact of the meter RSR relay, the contacts of previous selectors, the winding of an AR selector relay, to the battery earthed. AR operates and closes a circuit

 <Desc / Clms Page number 4>

 excitation parallel for the electro selector P.



  By its rear contact AR removes the normal earth from the selector to the brush T.



   Electro P triggers the selector 3 brushes moving on the terminals and said movement continues until GVR is excited.



   The excitation of the GVR relay is controlled by a GV gas tube, comprising a cathode, C, an anode and a control electrode CE.



   The control electrode CE is connected to the anodes of the double triode VI. V2, the gates of which can be connected, through the selector and counter brushes SB and RB, to a series of distinct potentials, taken from a 48 volt battery (not shown) according to the positions of the brushes. The anode A of the GV gas tube is connected, through the GVR winding, to the battery. A GVR relay is energized when the gas tube ionizes, under the control of a certain output potential of V1. V2.



   This potential, itself, occurs when the distinct potentials applied to the grids of the double trio of V1. V2. have a predetermined relationship with each other. The circuits for applying these potentials are symmetrical and the gates are polarized in such a way that the output operating potential occurs when the difference between the potentials of the selector and the counter is zero, From the control circuit, only what is necessary for an understanding of the invention will be described below.



   Each gate of the double triode V1. V2 is polarized by one of the sets BU1. BU2. shown in dotted lines in figure I.



   The polarization set for part V1 of the

 <Desc / Clms Page number 5>

 double triode consists of a 3,000 ohm resistor R7, shunted by a capacitor of 30 to 40 microfara-ds O2. The polarization potential is. collected at the secondary of the cathode heating transformer TT3, through the transformer TT2, the primary of which is connected, through a rheostat of 18 dms RH, to the secondary of TT3. The secondary of TT2 has its two ends connected, through the rectifier elements S1. S2 has one end of resistor R7. Said secondary of TT2 comprises a middle tap, connected to the other end of resistor R7.



   Likewise the gate, of the part V2 of the double triode is polarized, by a resistor of 3,000 ohms R7, shunted by a capacitor of 30 to 40 micràfarads C2, The primary of the transformer TT1 is connected in parallel on the primary of TT2 and , through the rheostat RH, to the secondary of the cathode heating transformer 553. The two ends of the secondary of TT1 are connected, through the rectifier elements S1, S2, to one end of the resistor R7, and the middle tap of said secondary is reconnected to the other end of resistor R7.



   The RH rheostat is used to adjust the voltage across the transformer of the bias rectifier. The 40 microfarad capacitor maintains the constant bias voltage during halfwaves of the 60 cycle current. The 3,000 ohm resistor is used to adjust the secondary voltage, the final adjustment being obtained by means of the rheostat. The suitable voltage is -1.8 volts.



   Each set of polarization BU1. BU2 can be supported as a detachable assembly. In some instances, particularly in circuits which, such as the one under consideration, contain dual multi-electrode tubes, the two sets of polarization are nearly identical.



  The two sets of polarization of the two parts of the system

 <Desc / Clms Page number 6>

 Multiple electrodes can be combined into one set.



   In the present case, it has also been found preferable to omit the bias resistor and the capacitor in the bias element and to include in said element only the transformers and the rectifiers. The resistors and the capacitors can be supported outside the polarization assembly, either on said assembly itself, or independently, without departing from the spirit of the invention.



   If necessary, the RH rheostat can also be placed in the polarization assembly or supported outside this assembly, forming part of it or being independent thereof. A common bias assembly, comprising transformers and rectifiers BUI and BU2 is shown in Figures 2 and 3.



   In these figures, 7 is an eight-point plug of standard dimensions and of well-known shape. This plug consists of a base plate 8 having a central rod 9 constituting a key. The spikes 10 which are arranged symmetrically around the rod 9 and which are somewhat shorter than this rod, are fixed in holes provided in the disc 8. The latter has an extension II upwards. The conductive wires, not shown, connecting the members supported by the plug I, pass through recesses provided in the extension II inwardly of the hollow rods 10 where they are welded or otherwise electrically secured.



   According to the present invention, the rod 9 is provided with a central hole through which a threaded bolt 12 passes, this bolt being such that it extends through the rod 9, the disc 8 and the extension II on a

 <Desc / Clms Page number 7>

 distance which depends on the number of elements to be assembled on said bolt. The bolt 12, suitably threaded, is fixed to the plug by means of nuts 13,14. Said threaded bolt serves as a support for a number of circuit elements, which can be fixed on said bolt and whose connections can be connected to the terminations (not shown) of the pins extending from member II.

   As shown in Figures 2 and 3, and schematically in Figure 4, the circuit elements include two identical transformer coils TI and T2, mounted, with U-shaped magnetic circuits COI, CO2, on bolt 12 'and separated from each other by a non-magnetic spacing washer, for example by the brass washer 15. The nuts 14 and 16 serve to tighten the two transformers on the bolt 12 / Above the transformers and fixed to them. -Here in a similar way, four rectifiers S are felt on the bolt 12 between the nut 16 and the top nut 17. For better isolation, terminal insulating washers 18, 19 are inserted between the two ends of the rectifier assembly and the fixing nuts 16,17 which are associated with them.

   Each of the rectifiers S consists of a contact disk and a rectifier plate. The four rectifiers are divided into two sets, each of which contains two superimposed rectifier elements. The two sets are separated by a fiber insulating washer 20. The discs 21 are conductive washers connecting the connection tabs 24 and 25 with the adjacent contact discs. The rectifiers are provided with contact lugs 22, 23, 24, 25,, 26 27. The corresponding connection points are indicated in figure 4, which also indicates the connections to be made, by soldering, etc., between the elements of circuit supported on the plug and the pins 10 of said plug 7.

   The whole assembly can be contained in a cylindrical metal case 28, provided with an interior fiber lining 29 and welded to its exterior.

 <Desc / Clms Page number 8>

 , in 30, to. a piece of stamped metal SI, clamped between the disc 8 and the part II, with insertion of a metal - plastic washer 32.



   The bellevillé washer 33, introduced into a peripheral groove of the extension II, serves to press the metal part 31 against the washer 32 and the disc 8.



   The whole assembly can be removed from a block of a corresponding standard plinth, or inserted into it in one block.



   The metal casing can be removed by melting the welded connection 30, without disturbing the rigid assembly of transformers and rectifiers between nuts 14 and 17.



   After removal of the housing, if one of the nuts 16 and 18 is loosened, it is possible to remove from the assembly bolt, either the group of rectifiers or the group of transformers, the removal of each of these. groups occurring independently and separately from the other group.



   The invention is not limited to the assembly of circuit elements on a plug or socket of the octal type.



  Any number of pins plug may be used to assemble any desired number of circuit elements to said plug.



   Likewise, without departing from the spirit of the invention, it is possible to assemble in the manner described, instead of transformers and rectifiers, all other types of circuit elements, such as choke coils, valves. capacitors, resistors, etc ... alone or in conjunction with transformers and rectifiers. The assembly can be done, not only around a linear axis extending above the plug, or on a bolt fixed to said plug, but also in any other way, without going out.

 <Desc / Clms Page number 9>

 within the scope of the invention.


    

Claims (1)

RESUME. ABSTRACT. ----------------- L'invention est relative à des assemblages d'éléments de circuit et, plus particulièrement, à des éléments de cir- cuit faisant partie d'un circuit de commande de sélection,plus spécialement encore d'un circuit destiné à la commande des opérations de sélection numérique des commutateurs sélecteurs, par application d'une série de potentiels distincts aux côtés compteur et sélecteur d'un système de standard de téléphone automatique; ----------------- The invention relates to assemblies of circuit elements and, more particularly, to circuit elements forming part of a selection control circuit, more especially of a circuit intended for the control of switching operations. digital selection of selector switches, by applying a series of distinct potentials to the meter and selector sides of an automatic telephone switchboard system; Elle envisage notamment dans ce but, selon un de ses modes de réalisation particulier, l'assemblage, sur une fiche ou culot, des éléments, transformateurs et redresseurs, d'un ensemble de polarisation, lesdits éléments étant enfilés sur un boulon traversant ladite fiche, lesdits éléments de circuit étant enfermés dans un boitier métallique soudé, doublé à son intérieur, par exemple de fibre. It envisages in particular for this purpose, according to one of its particular embodiments, the assembly, on a plug or base, of the elements, transformers and rectifiers, of a polarization assembly, said elements being threaded on a bolt passing through said plug. , said circuit elements being enclosed in a welded metal case, lined inside, for example with fiber.
BE473143D BE473143A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE473143A true BE473143A (en)

Family

ID=122521

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE473143D BE473143A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE473143A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2492184A1 (en) ELECTRIC MOTOR COMPRISING A DEVICE FOR ATTENUATING RADIOFREQUENCY PARASITE RADIATION
EP0381580B1 (en) High-voltage power supply device for an X-ray tube
FR2514970A1 (en) SYSTEM FOR RECEIVING RADIO SATELLITE SIGNALS
EP0583843A1 (en) Cable distribution system for television signals and set of elements for building such a system
BE473143A (en)
BE898523A (en) Set of information signs.
FR2503959A1 (en) CIRCUIT FOR PROVIDING A SAW TOOTH CURRENT
FR2701335A1 (en) Differential protection block with testable functional sub-assembly.
FR2475830A1 (en) DEVICE FORMING MAINTENANCE SWITCH IN A TELEVISION
FR2474238A1 (en) ELECTRIC FUSE BASE, DISCONNECTABLE INSERT FOR FUSIBLE ELEMENTS WITH TERMINAL CONTACT PINS AND FOR CONTACTS WHICH CAN BE DISCONNECTED FROM A NEUTRAL CONDUCTOR
CH629031A5 (en) CONTROL CIRCUIT OF A HIGH POWER ELECTRICAL INSTALLATION.
FR2697371A1 (en) Contactor device.
WO2001029945A1 (en) Electrical switch with a metallic compartmented jacket for positioning disconnectors
FR2645602A1 (en) PNEUMATIC OR HYDRAULIC VALVE ASSEMBLY
FR2826174A1 (en) MULTIPOLAR CUTTING APPARATUS HAVING DOUBLE HOUSING
EP0724332B1 (en) Switching device for a high voltage circuit with pulse transformers
BE359854A (en)
FR2627646A1 (en) POLARIZATION CIRCUIT FOR CROSS FIELD AMPLIFIER AND METHOD FOR IMPROVING PRIMING
FR2788146A1 (en) DEVICE FOR ADDRESSING A BUS STATION
US1268200A (en) Electromagnet.
CH304201A (en) Control device by comparison of potentials.
CH275009A (en) Amplifier device.
CH120391A (en) Telephone installation.
FR2911001A1 (en) Terminal module assembly for mold cased circuit breaker and mold cased circuit breaker having the same, capable of rapidly converting a terminal type by forming a terminal part of the circuit breaker to the module assembly
FR3102292A1 (en) Protection device for an electrical installation in alternating current