BE466364A - - Google Patents

Info

Publication number
BE466364A
BE466364A BE466364DA BE466364A BE 466364 A BE466364 A BE 466364A BE 466364D A BE466364D A BE 466364DA BE 466364 A BE466364 A BE 466364A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
liquid
electric heating
buildings
heating
piping
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE466364A publication Critical patent/BE466364A/fr

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F24HEATING; RANGES; VENTILATING
    • F24DDOMESTIC- OR SPACE-HEATING SYSTEMS, e.g. CENTRAL HEATING SYSTEMS; DOMESTIC HOT-WATER SUPPLY SYSTEMS; ELEMENTS OR COMPONENTS THEREFOR
    • F24D3/00Hot-water central heating systems
    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F24HEATING; RANGES; VENTILATING
    • F24DDOMESTIC- OR SPACE-HEATING SYSTEMS, e.g. CENTRAL HEATING SYSTEMS; DOMESTIC HOT-WATER SUPPLY SYSTEMS; ELEMENTS OR COMPONENTS THEREFOR
    • F24D13/00Electric heating systems
    • F24D13/04Electric heating systems using electric heating of heat-transfer fluid in separate units of the system

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Physics & Mathematics (AREA)
  • Thermal Sciences (AREA)
  • Chemical & Material Sciences (AREA)
  • Combustion & Propulsion (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • General Engineering & Computer Science (AREA)
  • Steam Or Hot-Water Central Heating Systems (AREA)
  • Central Heating Systems (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  "Système de chauffage électrique pour bâtiments". 



   L'invention concerne un système de chauffage électrique pour bâti- ments et plus particulièrement des systèmes de chauffage utilisant un liqui- de comme agent de chauffage, et a pour objet de fournir un système de chauf- fage électrique perfectionné, qui peut aisément être installé dans des bâ-   timents   nouveaux ou préexistants, qui est économique en consommation de cou- rant et qui n'exige pas de tuyaux de grand diamètre pour la transmission de l'agent liquide et dont, en outre, le fonctionnement peut être rendu relati- vement indéréglable et automatique. 



   Selon l'invention, un système de.chauffage électrique perfectionné pour bâtiments utilisant un liquide comme agent ou véhicule de chauffage, est caractérisé en ce qu'il est prévu un dispositif ou moyen de chauffage électrique pour chauffer l'agent liquide en une pluralité de points du sys- tème et un dispositif ou moyen pour provoquer la circulation foroée de l'a- gent liquide dans le système. 



   L'invention va être décrite ci-après avec référence particulière aux dessins ci-joints. 



   La figure 1 est une vue de disposition générale montrant quelque peu schématiquement le système de chauffage électrique   perfectionné,installé   pour le chauffage d'un bâtiement à deux étages. 



   La figure 2 est une vue fragmentaire, à plus grande échelle, montrant avec plus de détails, la façon d'incorporer un dispositif de chauffage élec- trique du type chauffe-liquide par immersion avec un radiateur à liquide chaud utilisé dans la disposition de la figure 1. 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



   La figure 1 est un schéma illustrant le système de commande à distan- ce utilisé en connexion avec la disposition de la figure 1, avec les cir- cuits électriques correspondants. 



   Un radiateur à   eau 1   de construction normale est placé dans un bâti- ment à n'importe quel endroit où la chaleur est nécessaire, et au-dessous de chaque radiateur 4 se trouve un dispositif ou moyen de chauffage électri- que qui est du type chauffe-liquide par immersion désigné, d'une façon géné- rale, par la référence   numérique 2'   La résistance 5a d'un chauffe-liquide 2 est placée dans un tube 6 qui, à son tour, est entouré par un tube de pro-   tection   muni d'un garnissage intérieur 8 d'une matière de faible conducti- vité calorique, soit, par exemple, de la laine d'amiante ou. de la laine de verre, tassée entre le tube 6 et le tube 7. 



   A une extrémité, le tube 6 est en communication avec une section d'en- trée de tuyauterie 9, venant d'une partie antérieure du système et avec l'ha- bituel tube d'admission de montée 4a d'un radiateur 4. 



   Dans le tube 6, entre ses extrémités, il est prévu une chicane perfo- rée 6a, dont l'utilité sera décrite ci-après. 



   La sortie d'un radiateur 4 est amenée par un tronçon de tuyau 10, qui passe respectivement à travers le   tube 1   et le tube 6, mais qui présente une ouverture 10a qui débouche à l'intérieur du tube correspondant 6, de sorte que les chauffe-liquide 5 peuvent être considérés comme connectés en paral- lèle aux radiateurs à eau 4. 



   Chaque radiateur à eau 4 est pourvu de l'habituelle soupape d'obtura- tion 4b. L'entrée de la tuyauterie 2 est connectée à l'échappement d'une pompe 11 disposée pour être actionnée par un moteur électrique 12, tandis que le tronçon de retour de la tuyauterie est connecté à l'admission de ladite pompe 11. 



   La disposition de l'ouverture 10a, débouchant dans le tube 6, assure une circulation positive de l'eau   à   travers le radiateur 4 puisque la pompe 11 est, par cette disposition, rendue capable d'exercer un plus ou moins plein effet d'aspiration sur l'eau circulant à travers le radiateur 4, à la sortie dudit radiateur. 



   Près de l'admission de la pompe 11, il est prévu un thermostat 13 réglable, de type standard, qui est associé à un interrupteur à relais de traction 14, de construction connue, pour la commande du circuit relié au 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 réseau électrique. 



   La tuyauterie 9 est en communication avec un réservoir collecteur   15. par   une soupape de retenue 16, et cette tuyauterie 2 est également en communication, sous la soupape 16, avec un tuyau d'expansion 9a, débouchant dans le réservoir collecteur 15. Ce dernier est alimenté par les canalisa- tions d'eau principales 15a et muni d'une soupape de commande à boulet d'un genre connu, non indiqué sur le dessin, et de l'usuel tuyau de trop-plein 15 b. 



   Chacun des chauffe-liquide par immersion est connecté électrique- ment avec un fusible 17 dans une boite de commande 18 qui est située en un endroit de commande prédéterminé. 



   Les commandes par interrupteur pour les chauffe-liquide par immer- sion 5 et pour le moteur électrique 12 sont associées à un interrupteur horaire 19 commandé par un mouvement d'horlogerie, de modèle connu, qui est également placé dans la boite de commande 18. L'interrupteur horaire 19 est associé à un interrupteur de commande 20 pour mettre la commande par mouve- ment d'horlogerie en ou hors circuit, à volonté. 



   Puisque l'appareil électrique est de construction connue et les dis- positions du circuit électrique suivant une   pratique' normale,   une descrip- tion détaillée n'est pas nécessaire et il suffira de spécifier que les con-   ducteurs   venant du thermostat 13 sont reliés aux bornes 13a de la boîte de   COMMANDE   18, selon la figure 3, et que dans cette figure, la référence 21 indique l'interrupteur du réseau ou interrupteur principal, la référence 22, les fusibles du réseau, la référence 23, le fusible du circuit passant par le mécanisme interrupteur à commande horaire, la référence 24, le fusible dans le circuit du moteur électrique 12, et la référenoe 25 un interrupteur pour compléter arbitrairement les circuits passant par les chauffe-liquide   2 et   le moteur électrique 12.

   



   La boîte de commande 18 est du type dans lequel l'ouverture du cou- vercle 18a cause simultanément la rupture de tous les circuits électriques. 



   Si l'on suppose que l'interrupteur 21 est dans la position de ferme- ture du circuit, le fonctionnement de l'invention se fera comme suit. 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 



   Le thermostat 13 est réglé pour fermer ou ouvrir le circuit passant par les   chauffe-liquide   selon que la température de l'eau dans la tuyau- terie près de l'admission de la pompe 11 dépasse la température prédéter- minée suivant le réglage dudit thermostat 13, ou devient inférieure à cette température. 



   L'interrupteur 25 est alors manoeuvré pour compléter le circuit pas- sant par les chauffe-liquide 1 et le moteur 12 de la pompe, ce qui fait que la pompe entre en action et fait circuler l'eau par la tuyauterie 9 et les tubes 6. Pendant son passage par les tubes 6, l'eau est chauffée par les chauffe-liquide, par immersion 5, et si les soupapes 4b des radiateurs à eau 4 pris en particulier sont ouvertes, l'eau chauffée circule dans le radiateur 4, comme dans un système normal de chauffage à eau. 



   Si la soupape de radiateur 4b est fermée, l'eau passe par le tube correspondant 6 et est soumise au chauffage, tandis que la restriction au débordement causé par la chicane perforée 6a assure le maintien de l'eau dans le tube pendant une période de temps, qui garantit le chauffage sans impliquer aucun chauffage du local dans lequel se trouve le radiateur 4, fermé, puisque le garnissage 8 empêche toute radiation de chaleur du tube 6. 



   Quand la température déterminée à l'avance est atteinte, le thermos- tat 13 met tous les organes de chauffage 5 hors circuit, jusqu'au moment où la température tombe sous le chiffre prédéterminé. Cependant, la pompe 11 continue entretemps à faire circuler le liquide dans le système. Si une commande horaire est requise, l'interrupteur de commande 19 est réglé pour fermer ou ouvrir tous les circuits au moment prévu et l'interrupteur 20 est manoeuvré pour mettre l'interrupteur de commande horaire      en circuit. 



   Le réservoir collecteur 15 fournit l'appoint pour compenser toutes pertes d'eau et peut être introduit dans le système à tout endroit utile. 



   Comme l'eau est mise en circulation forcée dans le système, les tuyauteries 5 peuvent être de petit diamètre, économisant ainsi le volume de l'eau à distribuer par la pompe 11, et facilitant également une dispo- sition discrète de la tuyauterie 9. 



   On appréciera également que l'invention assure une économie dans 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 la consommation du courant électrique, puisque le chauffage ne continue   pas'lorsqu'un   ou plusieurs radiateurs 4 ne fonctionnent plus, qu'aussi long- temps qu'une température prédéterminée de l'agent liquide n'est pas dépas- sée. 



   De plus, dans le cas d'une maison d'habitation privée ou d'un bloc de bureaux, on effectue le chauffage seulement aux endroits précis où il est nécessaire. 



   Bien que les chauffe-liquide par immersion ± puissent être avanta- geusement associés avec les radiateurs à eau 4, il y a lieu de remarquer que, si on le désire, ces chauffe-liquide peuvent être mis à d'autres en- droits, dans la tuyauterie 9. et ne pas faire nécessairement corps avec le radiateur à eau 4, comme illustré par les dessins. 



   De même, bien que dans la construction illustrée les fusibles pour les chauffe-liquide % soient placés dans la boite de commande centrale 18, l'on peut, si on le préfère, les placer près de chaque chauffe-liquide par immersion 5, 
Un système de chauffage conforme à l'invention est aisément installé et son fonctionnement peut être rendu pratiquement indéréglable et automa- tique, de sorte qu'une personne relativement inexpérimentée peut le faire marcher avec un minimum d'attention. 



   REVENDICATIONS. 



   1. Un système de chauffage électrique perfectionné pour bâtiments utilisant un liquide comme agent ou véhicule de chauffage, caractérisé en ce qu'il est prévu un dispositif ou moyen de chauffage électrique pour chauffer l'agent liquide en une pluralité de points du système et un dis- positif pour faire circuler positivement   l'agent-liquide   dans le système. 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  "Electric heating system for buildings".



   The invention relates to an electric heating system for buildings and more particularly to heating systems using a liquid as a heating medium, and it is an object to provide an improved electric heating system, which can easily be installed. in new or pre-existing buildings, which is economical in current consumption and which does not require large diameter pipes for the transmission of the liquid medium and the operation of which, moreover, can be made relati- foolproof and automatic.



   According to the invention, an improved electric heating system for buildings using a liquid as a heating agent or vehicle, is characterized in that there is provided an electric heating device or means for heating the liquid agent in a plurality of points of the system and a device or means for causing the forced circulation of the liquid agent in the system.



   The invention will be described below with particular reference to the accompanying drawings.



   Figure 1 is a general arrangement view showing somewhat schematically the improved electric heating system installed for heating a two-storey building.



   Figure 2 is a fragmentary view, on a larger scale, showing in more detail how to incorporate an electric heater of the immersion heater type with a hot liquid heater used in the arrangement of the heater. figure 1.

 <Desc / Clms Page number 2>

 



   Figure 1 is a diagram illustrating the remote control system used in connection with the arrangement of Figure 1, with the corresponding electrical circuits.



   A water radiator 1 of normal construction is placed in a building at any place where heat is required, and below each radiator 4 is an electric heating device or means which is of the type immersion liquid heater generally designated by the numeral 2 'The resistor 5a of a liquid heater 2 is placed in a tube 6 which, in turn, is surrounded by a heating tube. - tection provided with an internal lining 8 of a material of low caloric conductivity, that is, for example, asbestos wool or. glass wool, packed between tube 6 and tube 7.



   At one end, the tube 6 is in communication with an inlet section of tubing 9, coming from an anterior part of the system and with the usual riser intake tube 4a of a radiator 4.



   In the tube 6, between its ends, a perforated baffle 6a is provided, the usefulness of which will be described below.



   The output of a radiator 4 is brought by a section of pipe 10, which passes respectively through the tube 1 and the tube 6, but which has an opening 10a which opens inside the corresponding tube 6, so that the liquid heater 5 can be considered as connected in parallel to water heaters 4.



   Each water radiator 4 is provided with the usual shut-off valve 4b. The inlet of the pipe 2 is connected to the exhaust of a pump 11 arranged to be actuated by an electric motor 12, while the return section of the pipe is connected to the inlet of said pump 11.



   The arrangement of the opening 10a, opening into the tube 6, ensures a positive circulation of water through the radiator 4 since the pump 11 is, by this arrangement, made capable of exerting a more or less full effect of suction on the water flowing through the radiator 4, at the outlet of said radiator.



   Near the inlet of the pump 11, there is provided an adjustable thermostat 13, of standard type, which is associated with a traction relay switch 14, of known construction, for controlling the circuit connected to the pump.

 <Desc / Clms Page number 3>

 electrical network.



   The pipe 9 is in communication with a collecting tank 15. by a check valve 16, and this pipe 2 is also in communication, under the valve 16, with an expansion pipe 9a, opening into the collecting tank 15. The latter is supplied by the main water pipes 15a and provided with a ball control valve of a known type, not shown in the drawing, and the usual overflow pipe 15b.



   Each of the immersion heaters is electrically connected with a fuse 17 in a control box 18 which is located at a predetermined control location.



   The switch controls for the immersion liquid heaters 5 and for the electric motor 12 are associated with a time switch 19 controlled by a clock movement, of known model, which is also placed in the control box 18. The time switch 19 is associated with a control switch 20 to turn the control by clockwork movement on or off, as desired.



   Since the electrical apparatus is of known construction and the electrical circuit arrangements follow normal practice, a detailed description is not necessary and it will suffice to specify that the conductors coming from the thermostat 13 are connected to the terminals. terminals 13a of the CONTROL box 18, according to figure 3, and that in this figure, reference 21 indicates the mains switch or main switch, reference 22, the mains fuses, reference 23, the circuit fuse passing through the time-controlled switch mechanism, the reference 24, the fuse in the circuit of the electric motor 12, and the reference 25 a switch to arbitrarily complete the circuits passing through the liquid heaters 2 and the electric motor 12.

   



   The control box 18 is of the type in which the opening of the cover 18a simultaneously causes the rupture of all the electrical circuits.



   Assuming that switch 21 is in the circuit off position, the operation of the invention will be as follows.

 <Desc / Clms Page number 4>

 



   The thermostat 13 is set to close or open the circuit passing through the liquid heaters depending on whether the temperature of the water in the pipe near the inlet of the pump 11 exceeds the predetermined temperature according to the setting of said thermostat. 13, or becomes lower than this temperature.



   Switch 25 is then operated to complete the circuit passing through the liquid heaters 1 and the motor 12 of the pump, which causes the pump to come into action and circulate the water through the piping 9 and the tubes. 6. During its passage through the tubes 6, the water is heated by the liquid heaters, by immersion 5, and if the valves 4b of the water radiators 4 taken in particular are open, the heated water circulates in the radiator 4 , as in a normal water heating system.



   If the radiator valve 4b is closed, the water passes through the corresponding tube 6 and is subjected to heating, while the restriction to overflow caused by the perforated baffle 6a ensures that the water is kept in the tube for a period of time. time, which guarantees heating without involving any heating of the room in which the radiator 4 is located, closed, since the lining 8 prevents any heat radiation from the tube 6.



   When the predetermined temperature is reached, the thermostat 13 switches off all the heaters 5, until the temperature falls below the predetermined number. However, the pump 11 in the meantime continues to circulate the liquid in the system. If a time control is required, the control switch 19 is set to close or open all circuits at the scheduled time and the switch 20 is operated to turn the time control switch on.



   The collecting tank 15 provides the make-up to compensate for any water losses and can be introduced into the system at any useful location.



   As the water is forced to circulate in the system, the pipes 5 can be of small diameter, thus saving the volume of water to be delivered by the pump 11, and also facilitating a discreet arrangement of the pipes 9.



   It will also be appreciated that the invention provides economy in

 <Desc / Clms Page number 5>

 the consumption of electric current, since the heating does not continue when one or more radiators 4 are no longer working, only as long as a predetermined temperature of the liquid medium has not been exceeded.



   In addition, in the case of a private dwelling or an office block, heating is carried out only in the precise places where it is necessary.



   Although the ± immersion liquid heaters can be advantageously associated with the water heaters 4, it should be noted that, if desired, these liquid heaters can be placed in other places, in the piping 9. and not necessarily be integral with the water radiator 4, as shown in the drawings.



   Likewise, although in the construction illustrated the fuses for the liquid heaters% are placed in the central control box 18, it is possible, if preferred, to place them near each immersion liquid heater 5,
A heating system according to the invention is easily installed and its operation can be made practically foolproof and automatic, so that a relatively inexperienced person can operate it with a minimum of care.



   CLAIMS.



   1. An improved electric heating system for buildings using a liquid as a heating agent or vehicle, characterized in that there is provided an electric heating device or means for heating the liquid agent at a plurality of points in the system and a device to positively circulate the agent-liquid in the system.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

2. Un alterne de chauffage électrique perfectionné pour bâtiments utilisant un liquide comme agent de chauffage, caractérisé en ce qu'il y a, interposés dans le système en une pluralité 'de points, des dispositifs de chauffage électrique qui sont, de préférence, disposés dans la tuyauterie d'écoulement et caractérisé en ce qu'il y a un dispositif de pompe pour assurer une circulation forcée du liquide dans le système. <Desc/Clms Page number 6> 2. An improved electric heating alternator for buildings using a liquid as a heating medium, characterized in that there are interposed in the system at a plurality of points, electric heating devices which are preferably arranged. in the flow piping and characterized in that there is a pump device for ensuring a forced circulation of the liquid in the system. <Desc / Clms Page number 6> 3. Un système de chauffage électrique pour bâtiments utilisant un liquide comme agent de chauffage, incorporant une canalisation présentant des dispositifs de radiation de chaleur en communication entre eux, des dispositifs de chauffage électriques associés avec la tuyauterie en une pluralité de points et un dispositif de pompe pour faire circuler le liquide dans la tuyauterie. 3. An electric heating system for buildings using a liquid as a heating medium, incorporating a pipe having heat radiating devices in communication with one another, electric heating devices associated with the piping at a plurality of points and a control device. pump to circulate the liquid in the piping. 4. Un système de chauffage électrique pour bâtiments utilisant un liquide comme agent de chauffage, incorporant une tuyauterie, un ensemble de dispositifs de radiation de ohaleur reliés en parallèle avec cette tuyau- terie, des dispositifs de chauffage électrique disposés dans la tuyauterie en une pluralité de points et dans la tuyauterie d'écoulement, et incorpo- rant finalement une pompe pour faire circuler le liquide dans la tuyauterie. 4. An electric heating system for buildings using a liquid as a heating agent, incorporating a piping, a set of heat radiating devices connected in parallel with this piping, electric heating devices arranged in the piping in a plurality. points and in the flow piping, and ultimately incorporating a pump to circulate the liquid through the piping. 5. Un système de chauffage électrique pour bâtiments utilisant un liquide comme agent de chauffage, selon n'importe laquelle des revendications 1 à 4, dans lequel chaque dispositif de chauffage électrique est associé avec un interrupteur principal réglable commandé par thermostat, de sorte que le dispositif de chauffage peut être en ou hors circuit suivant la tem- pérature de l'agent liquide influençant la commande thermostatique. 5. An electric heating system for buildings using liquid as a heating medium, according to any one of claims 1 to 4, wherein each electric heating device is associated with an adjustable thermostat controlled main switch, so that the The heating device can be switched on or off depending on the temperature of the liquid agent influencing the thermostatic control. 6. Un système de chauffage électrique pour bâtiments utilisant un li- quide comme agent de chauffage, selon n'importe laquelle des revendications 1 à 4, dans lequel un mécanisme d'interrupteur commandé par un mouvement d'horlogerie est prévu pour mettre automatiquement en ou hors circuit le dispositif de chauffage électrique aux moments donnés. 6. An electric heating system for buildings using a liquid as a heating agent, according to any one of claims 1 to 4, in which a switch mechanism controlled by a clock movement is provided for automatically switching on. or switch off the electric heater at given times. 7. Un système de chauffage électrique pour bâtiments utilisant un li- quide comme agent de chauffage, selon n'importe laquelle des revendications 1 à 4, dans lequel chaque dispositif de chauffage électrique est du type chauffe-liquide par immersion. 7. An electric heating system for buildings using a liquid as a heating agent, according to any one of claims 1 to 4, wherein each electric heating device is of the immersion liquid heater type. 8. Un système de chauffage électrique pour bâtiments utilisant un li- quide comme agent de chauffage, selon n'importe laquelle des revendications 1 à 4, dans lequel chaque dispositif de chauffage est pourvu de son propre fusible électrique placé sur un tableau .de commande à distance. 8. An electric heating system for buildings using a liquid as a heating medium, according to any one of claims 1 to 4, wherein each heating device is provided with its own electric fuse placed on a control board. remotely. 9. Un système de chauffage électrique pour bâtiments utilisant un <Desc/Clms Page number 7> liquide comme agent de chauffage, selon n'importe laquelle des revendica- tions 1 à 4, dans lequel chaque dispositif de chauffage est pourvu d'un fusible placé près de lui. 9. An electric heating system for buildings using a <Desc / Clms Page number 7> liquid as a heating medium, according to any one of claims 1 to 4, wherein each heating device is provided with a fuse placed near it. 10. Un système de chauffage électrique pour bâtiments utilisant un liquide comme agent de chauffage, selon la revendication 6, dans lequel le mouvement d'horlogerie est situé dans un endroit de commande à distance. 10. An electric heating system for buildings using a liquid as a heating agent, according to claim 6, wherein the clock movement is located in a remote control location. 11. Un système de chauffage électrique pour bâtiments utilisant un liquide comme agent de chauffage, selon n'importe laquelle des revendica- tions 2 à 4, dans lequel la pompe est actionnée électriquement et dans le- quel la commande de la pompe est située dans un endroit de commande à dis- tance. 11. An electric heating system for buildings using liquid as a heating medium, according to any one of claims 2 to 4, in which the pump is electrically operated and in which the control of the pump is located. a remote control location. 12. Un système'de chauffage électrique pour bâtiments utilisant un liquide comme agent de chauffage, selon l'une ou l'autre des revendications et ¯4, dans lequel chaque dispositif de radiation de chaleur est muni de sa propre commande indépendante, de sorte que l'un ou plusieurs de ces dis- positifs de radiation puissent être isolés du système comme et quand on veut. 12. An electric heating system for buildings using liquid as a heating medium, according to either of claims and ¯4, wherein each heat radiating device is provided with its own independent control, so that one or more of these radiation devices can be isolated from the system as and when desired. 13. Un système de chauffage électrique pour bâtiments utilisant un liquide comme agent de chauffage, selon les revendications 3 et 12 ou selon les revendications ¯4 et 12, dans lequel un dispositif de chauffage électri- que du type chauffe-liquide par immersion est placé dans un tube, associé avec chaque dispositif de radiation de chaleur, et dans lequel le tube est entouré de matière mauvaise conductrice de la chaleur, de sorte que si un dispositif de radiation n'est pas utilisé, il n'y a pas de radiation de chaleur du tube contenant le chauffe-liquide par immersion correspondant, qui reste en adtion même si le dispositif de radiation de chaleur est isolé du système. 13. An electric heating system for buildings using a liquid as a heating medium, according to claims 3 and 12 or according to claims ¯4 and 12, in which an electric heating device of the immersion liquid heater type is placed. in a tube, associated with each heat radiation device, and in which the tube is surrounded by poor heat conductor material, so that if a radiation device is not used, there is no radiation from the tube containing the corresponding immersion liquid heater, which remains in addition even if the heat radiator is isolated from the system. 14. Un système de chauffage électrique pour bâtiments utilisant un liquide comme agent de chauffage, selon la revendication 3, dans lequel le tube contenant un chauffe-liquide par immersion est muni d'un dispositif de chicane pour assurer un chauffage continu du liquide en circulation par le dispositif de chauffage en question, même si le dispositif de radiation <Desc/Clms Page number 8> de chaleur, avec lequel il est associé, est isolé. 14. An electric heating system for buildings using a liquid as a heating medium, according to claim 3, wherein the tube containing an immersion liquid heater is provided with a baffle device for providing continuous heating of the circulating liquid. by the heating device in question, even if the radiation device <Desc / Clms Page number 8> of heat, with which it is associated, is insulated. 15. Un système de chauffage électrique pour bâtiments utilisant un liquide comme agent de chauffage, comprenant en combinaison une tuyauterie, une pompe actionnée électriquement pour faire circuler le liquide dans la tuyauterie, des dispositifs de radiation de chaleur connectés à cette tuyau- terie en des places où. le chauffage est requis, un ensemble de dispositifs de chauffage électrique placés dans le tube d'écoulement à une pluralité de points différemment placés, 15. An electric heating system for buildings using liquid as a heating medium, comprising in combination a piping, an electrically operated pump to circulate the liquid in the piping, heat radiating devices connected to this piping at places where. heating is required, a set of electric heaters placed in the flow tube at a plurality of differently placed points, un interrupteur commandé par thermostat compris dans les circuits passant par différents dispositifs de chauffage électrique de façon à fermer ou ouvrir ces circuits suivant les conditions de température régnant dans le système et un interrupteur commandé par un mouvement d'horlogerie également incorporé dans les circuits électriques passant par les dispositifs de chauffage et par le moteur d'actionnement de la pompe, de manière que tous ces circuits puissent être fermés ou ou- verts aux moments spécifiés. a thermostat controlled switch included in the circuits passing through various electric heating devices so as to close or open these circuits according to the temperature conditions prevailing in the system and a switch controlled by a clockwork movement also incorporated in the passing electrical circuits by the heaters and by the pump actuating motor, so that all these circuits can be closed or opened at the specified times. 16. Un système de chauffage électrique pour bâtiments utilisant un liquide comme agent de chauffage, construit, disposé et adapté essentiel- lement pour l'usage oi-déorit avec référence aux dessins ci-joints. 16. An electric heating system for buildings using liquid as a heating medium, constructed, arranged and adapted substantially for the use oi-deorit with reference to the accompanying drawings.
BE466364D BE466364A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE466364A true BE466364A (en)

Family

ID=117688

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE466364D BE466364A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE466364A (en)

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
EP0354631A1 (en) * 1988-07-28 1990-02-14 KERMI GmbH Connection fitting for a radiator with an electric heating element

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
EP0354631A1 (en) * 1988-07-28 1990-02-14 KERMI GmbH Connection fitting for a radiator with an electric heating element

Similar Documents

Publication Publication Date Title
US20100092164A1 (en) Tankless heater instant hot water
FR2672113A1 (en) STORAGE WATER HEATER.
FR2905750A1 (en) COMBINED BOILER / SANITARY WATER HEATER.
BE466364A (en)
EP0778450B1 (en) Apparatus for producing domestic hot water
EP2837894A1 (en) Facility for heating a domestic hot-water circuit and a heating-water circuit for a dwelling
FR2651870A1 (en) METHOD AND DEVICE FOR SUPPLYING SANITARY WATER IN SMALL QUANTITIES AT A SUFFICIENTLY HIGH TEMPERATURE.
EP0035486B1 (en) Heating system with heat storage
FR2669717A1 (en) Sanitary water heating by recovery from waste water
EP1228333B1 (en) Modular mixed gas wall boiler
WO1982004474A1 (en) Process and device for producing domestic hot water from the heat power wasted in cooling down vehicle engines
CH259766A (en) Electric heating installation.
FR2557685A1 (en) Hot water heater for boiler employing a heat-transfer fluid
FR2695193A3 (en) Combination heater for domestic and central heating water - has hot water tank with heat exchanger coil and central gas flue containing smaller series coil together with valves and pump
FR2479954A1 (en) Central heating and domestic hot water installation - has alternative solar or conventional heat source with valves to control supply
FR2540227A1 (en) Electric hot water generator
FR2557274A1 (en) Installation for heating and production of hot water.
FR2679018A1 (en) Installation for the air-conditioning of domestic premises and the simultaneous production of domestic hot water
FR3133660A1 (en) Passive heating system.
WO2019180344A1 (en) Hybrid heating system
FR2544475A1 (en) Individual generator for heating by heat pump, and heating installation
FR2554750A1 (en) Improved prefabricated arrangement of a heat pump
BE403277A (en)
FR2554561A1 (en) Calorific draining system for a collective installation supplied from a geothermal source, its operating method and its application.
WO2008142276A1 (en) System for heating a swimming pool shelter, comprising a low-voltage fan coil unit