BE462160A - - Google Patents

Info

Publication number
BE462160A
BE462160A BE462160DA BE462160A BE 462160 A BE462160 A BE 462160A BE 462160D A BE462160D A BE 462160DA BE 462160 A BE462160 A BE 462160A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
reel
wheels
belts
spool
length
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE462160A publication Critical patent/BE462160A/fr

Links

Classifications

    • GPHYSICS
    • G03PHOTOGRAPHY; CINEMATOGRAPHY; ANALOGOUS TECHNIQUES USING WAVES OTHER THAN OPTICAL WAVES; ELECTROGRAPHY; HOLOGRAPHY
    • G03DAPPARATUS FOR PROCESSING EXPOSED PHOTOGRAPHIC MATERIALS; ACCESSORIES THEREFOR
    • G03D3/00Liquid processing apparatus involving immersion; Washing apparatus involving immersion
    • G03D3/08Liquid processing apparatus involving immersion; Washing apparatus involving immersion having progressive mechanical movement of exposed material
    • G03D3/13Liquid processing apparatus involving immersion; Washing apparatus involving immersion having progressive mechanical movement of exposed material for long films or prints in the shape of strips, e.g. fed by roller assembly
    • GPHYSICS
    • G03PHOTOGRAPHY; CINEMATOGRAPHY; ANALOGOUS TECHNIQUES USING WAVES OTHER THAN OPTICAL WAVES; ELECTROGRAPHY; HOLOGRAPHY
    • G03BAPPARATUS OR ARRANGEMENTS FOR TAKING PHOTOGRAPHS OR FOR PROJECTING OR VIEWING THEM; APPARATUS OR ARRANGEMENTS EMPLOYING ANALOGOUS TECHNIQUES USING WAVES OTHER THAN OPTICAL WAVES; ACCESSORIES THEREFOR
    • G03B27/00Photographic printing apparatus
    • G03B27/02Exposure apparatus for contact printing
    • G03B27/14Details
    • G03B27/18Maintaining or producing contact pressure between original and light-sensitive material
    • G03B27/22Maintaining or producing contact pressure between original and light-sensitive material by stretching over a curved surface

Landscapes

  • Physics & Mathematics (AREA)
  • General Physics & Mathematics (AREA)
  • Winding Of Webs (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  "BOBINE D'ENROULEMENT DE FILMS" 
Lorsqu'on traite des films cinématographiques, il est nécessaire de faire passer de grandes longueurs de films dans des bains liquides, puis dans d'autres opérations. 



  Par exemple, lorsque l'on tire un film vierge par imbibition à partir d'une matrice imprégnée de colorant, on a l'habitude de faire passer séparément les deux films dans les bains li- quides, puis de les mettre en contact face à face et ensuite de leur faire effectuer un trajet assez long pour permettre au colorant de venir imbiber le film vierge depuis la matrice. 



  De même, pour transférer une couche d'images d'une base de film sur une autre, on a proposé d'immerger la base portant la couche jusqu'à ce que celle-ci soit partiellement détachée, de mettre ensuite les deux filma au contact l'un de l'autre, de leur faire parcourir un trajet, suffisamment long pour per- mettre à la couche d'adhérer   sur   la nouvelle base plus étroi- 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 tement que sur l'ancienne et de séparer ensuite les deux films en laissant la couche   anérer   a la nouvelle base. Lors- qu'on effectue toutes ces opérations, il est nécessaire de 'sécher les longs tronçons de films une fois qu'ils ont été complètement traités. 



   Une façon de sécher de longs tronçons de films consiste à les enrouler sur de grandes bobines et à laisser reposer celles-ci jusqu'à ce que le film soit sec. Toutefois, ce procédé présente de sérieux inconvénients. Par exemple les bobines sont volumineuses et encombrantes et pendant que le film stationne sur les bobines, il est susceptible de ramas- ser de la poussière ou de s'endommager. 



   Un autre procédé de séchage des films consiste à les faire passer de façon continue au sortir du dernier trai- tement par liquide dans un compartiment de séchage, le film suivant un trajet en zig-zag dans le compartiment. Bien que ce procédé ne soit pas sujet aux objections du procédé ci- dessus, il présente d'autres inconvénients. Par exemple, il est nécessaire de prévoir dans le compartiment de séchage des boucles libres pour dompenser le rétrécissement du film et, même avec les précautions habituelles, il arrive souvent que les films se brisent ou sont endommagés.

   En fait, le danger dédommagement est si élevé que l'utilisation de ce procédé est limité surtout au traitement des films positifs que l'on peut remplacer s'ils   so'nt   endommagés, les négatifs primitifs irremplaçables étant traités par le procédé encombrant à la bobine. 



   La présente invention est relative à un appareil de   traite@ent   de films ne présentant pas les inconvénients des deux procédés antérieurs ci-dessus, dans lequel le film est traité de façon continue comme dans l'ancien procédé de compartiments de séchage, mais qui   traite   le film sans danger de rupture   cocune   dans le vieux procédé à la bobine. Elle est également relative à un procédé perfectionné de traitement de films de façon continue. 



   L'appareil selon la présente invention comporte une bobine dont la longueur est plusieurs fois la largeur du film ou autre bande de sorte que l'on peut enrouler sur la bobine plusieurs tours de la bande, en combinaison avec un système de courroies mobiles dans le sens de la longueur de la bobine suivant des trajets parallèles à l'extérieur de la bobine et revenant suivant des trajets intérieurs plus voisins de l'axe de la bobine, avec un dispositif servant à faire tourner la bobine et un dispositif actionnant les cour- 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 roies en synchronisme avec la bobine de façon que la courroie progresse dans le sens de la longueur de la bobine d'une quantité supérieure à la largeur de la bande à chaque tour de la bobine,

   de sorte que l'on peut amener une bande à la bobine et l'en retirer à des emplacements situés à une cer- taine distance dans "le sens de la longueur de la bobine, le film se   dplaçant   d'un endroit à l'autre suivant un trajet en hélice-autour de la bobine., Bien que le système de cour- roies puisse être une courroie unique, sans fin, comportant des tronçons espacés sur ces trajets et des tronçons inter- médiaires passant d'un trajet à un autre à l'intérieur-de - la bobine, le système de courroie comporte de préférence, plu- sieurs courroies sans 'fin, une pour chaque   trajet.

   -   
Suivant une caractéristique particulière, le système de courroie est actionné par la rotation de la bobine en main- tenant ainsi le,déplacement du système de courroie dans le sens de la longueur   (le   la bobine en synchronisme avec la ro- tation de celle-ci. Suivant sa forme particulière de   réalisa-   tion, l'appareil,comporte des paires de roues oposées, répar- ties sur la périphérie dû tambour, avec les roues de chaque paire disposées sensiblement dans le.même plan radial aux extrémités opposées de la bobine et-avec les autres côtés des roues sensiblement dans l'alignement de la périphérie extérieure de la bobine,

   une courroie sans fin passant sur chaque paire de roues avec une partie droite disposée' dans le sens de la longueur de la bobine sur la périphérie extérieure et l'autre partie droite disposée à l'intérieur de la bobine. Les roues ci-dessus peuvent être des roues com- portant des dents venant en prise dans des perforations des courroies ou elles peuvent être des galets lisses actionnant les courroies simplement par contact à friction avec celles-ci. 



   De préférence; les roues sont actionnées par des pignons ou autres organes tournants calés sur les roues respectivement et engrènant avec une roue dentée fixe ou organe analogue monté sur le trajet des rotors pour faire tourner ceux-ci autour de leurs axes respectifs'lorsqu'ils tournent autour de l'axe de la bobine. 



   A titre' d'exemple, on a représenté une forme de réalisation type de l'invention sur les dessins annexés dans lesquels : 
La figure 1 est une vue en élévation de côté. 



   La figure 2 est une coupe suivant la ligne 2-2 de la figure   1.   



   La figure 3 est   une}coupe   suivant la -ligne 3-3 de la figure 2. 



   La figure 4 est une coupe de détail à plus grande échelle . 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 



   Dans la forme de réalisation particulière de l'in- vention choisie à titre d'exemple, la bobine comporte deux bagues d'extrémités 1 et 2, reliées par des fers plats ou barres   ,   et un arbre axial 4. À chaque extrémité de la bobi- ne, sur l'axe 4, est calé un collier 6 comportant des   bras 1   dirigés vers l'extérieur. A leurs extrémités extérieures, les bras comportent des paliers 8 qui sont reliés aux bagues 1 et 2 par l'intermédiaire de   bras 2     s'étendant   dans le sens de la longueur de la bobine. Dans les paliers 8, tourillonnent des bouts d'arbre 11 portant chacun à une extrémité une roue 12 d'entraînement de courroie et à l'autre extrémité un rotor en forme de roue dentée hélicoïdale 13.

   Les roues   12   sont dans l'alignement des   plats   (figure 2) et ces roues et les roues dentées sont calées sur les arbres 11. Les roues dentées 13 sont actionnées par une roue dentée hélicoïdale fixe 14 montée sur un plateau 16 fixé sur le palier 17 de l'arbre 4. 



  Sur les roues 12, sont montées des courroies sans fin   le)   qui sont de préférence des rubans minces en métal Monel. Comme cn le voit sur la figure 3, les surfaces extérieures des   picots 3¯   sont tangentes aux roues 12. Comme on le voit sur la figure 4, les plats et les courroies sont de même largeur, mais les plats pourraient être plus larges que les courroies. 



  Pour une raison que l'on verra plus loin, la surface exté- rieure des plats est de préférence convexe avec un rayon de courbure tel que les bords adjacents de plats juxtaposés soit en alignement tangentiel. Ainsi, le centre de courbure des plats est indiqué en 21 sur la figure 4. L'arbre 4 peut être actionné de n'importe quelle façon, par exemple au moyen d'une roue à chaîne 18 calée sur une extrémité de l'ar- bre. 



   D'après ce qui précède,   'il   est évident que lorsque la bobine tourne, les courroies se déplacent dans le sens de la longueur de cette bobine sous l'action des roues den- tées 13 et 14. Lorsque les roues dentées 13 passent sur la roue dentée fixe 14, elles sont mises en rotation ce qui ac-   tionne   les courroies par l'intermédiaire des arbres 11 et des roues 12. De cette façon, comme représenté sur la figure 1, la bande S peut arriver sur la bobine en un endroit et quitter celle-ci en un autre sur la longueur de la bobine.

   Le rapport entre la vitesse de la bobina et celle des courroies doit évi- demment être réglé de façon que des tours voisins de la bande ne se recouvrent pas.   En   faisant les plats convexes, comme représenté sur la figure 4, la bande S ne s'infléchit pas brusquement sur les bords des plats, les courroies étant assez minces pour se conformer à la courbure des plats sous l'action 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 de   la pression.exercée   par la bande S. Bien que l'on ait re- présenté à titre d'exemple une petite bobine, il est.évident que le diamètre et la longueur de la bobine peuvent être -aussi grands qu'on le désire. 



   Il est. bien entendu que la présente description n'est faite qu'à titred'exemple et que l'invention'comporte toute variante, modification et équivalent conformes'à son esprit.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  "FILM WINDING REEL"
When processing motion picture films, it is necessary to pass long lengths of films through liquid baths and then into other operations.



  For example, when a virgin film is drawn by imbibition from a matrix impregnated with dye, it is customary to pass the two films separately through the liquid baths, then to bring them into contact facing each other. face and then make them make a long enough path to allow the dye to come to soak the virgin film from the matrix.



  Likewise, in order to transfer a layer of images from one film base to another, it has been proposed to immerse the base carrying the layer until it is partially detached, then to put the two films at the bottom. contact with each other, to make them travel a distance long enough to allow the layer to adhere to the new, narrower base.

 <Desc / Clms Page number 2>

 as on the old one and then separate the two films leaving the layer to break down at the new base. When carrying out all of these operations, it is necessary to dry the long sections of film after they have been completely processed.



   One way to dry long stretches of film is to wind them onto large spools and let them sit until the film is dry. However, this method has serious drawbacks. For example the reels are bulky and cumbersome and while the film is parked on the reels it is liable to pick up dust or be damaged.



   Another method of drying the films is to pass them continuously after exiting the last liquid treatment into a drying compartment, the film following a zig-zag path in the compartment. Although this method is not subject to the objections of the above method, it has other drawbacks. For example, it is necessary to provide free loops in the drying compartment to counteract shrinkage of the film and, even with the usual precautions, it often happens that the films break or are damaged.

   In fact, the danger of damages is so great that the use of this process is limited above all to the treatment of positive films which can be replaced if they are damaged, the irreplaceable primitive negatives being treated by the cumbersome process at the coil.



   The present invention relates to an apparatus for treating films which does not have the drawbacks of the two previous methods above, in which the film is treated continuously as in the old method of drying compartments, but which treats the film without danger of cocoon breaking in the old reel process. It also relates to an improved process for continuously processing films.



   The apparatus according to the present invention comprises a reel the length of which is several times the width of the film or other tape so that several turns of the tape can be wound on the reel, in combination with a system of moving belts in the film. direction of the length of the reel following paths parallel to the outside of the reel and returning along internal paths closer to the axis of the reel, with a device for rotating the reel and a device for operating the spools.

 <Desc / Clms Page number 3>

 wheels in synchronism with the reel so that the belt advances in the length direction of the reel by an amount greater than the width of the strip at each turn of the reel,

   so that a tape can be fed to and removed from the reel at locations some distance along the length of the reel, with the film moving from place to place. another following a helical path-around the reel., Although the belt system may be a single, endless belt, having spaced sections on these paths and intermediate sections passing from one path to one. Other within the spool, the belt system preferably includes several endless belts, one for each path.

   -
According to a particular characteristic, the belt system is actuated by the rotation of the reel thus maintaining the displacement of the belt system in the length direction (the reel in synchronism with the rotation of the latter. According to its particular embodiment, the apparatus comprises pairs of opposing wheels, distributed around the periphery of the drum, with the wheels of each pair disposed substantially in the same radial plane at the opposite ends of the reel. and with the other sides of the wheels substantially in alignment with the outer periphery of the coil,

   an endless belt passing over each pair of wheels with one straight part disposed lengthwise of the spool on the outer periphery and the other straight part disposed inside the spool. The above wheels can be wheels having teeth engaging in perforations in the belts or they can be smooth rollers operating the belts simply by frictional contact therewith.



   Preferably; the wheels are actuated by pinions or other rotating members wedged on the wheels respectively and meshing with a fixed toothed wheel or the like mounted on the path of the rotors to rotate the latter around their respective axes when they rotate around the axis of the coil.



   By way of example, a typical embodiment of the invention has been shown in the accompanying drawings in which:
Figure 1 is a side elevational view.



   Figure 2 is a section taken on line 2-2 of Figure 1.



   Figure 3 is a section taken along line 3-3 of Figure 2.



   Figure 4 is a detail section on a larger scale.

 <Desc / Clms Page number 4>

 



   In the particular embodiment of the invention chosen by way of example, the coil comprises two end rings 1 and 2, connected by flat irons or bars, and an axial shaft 4. At each end of the coil, on axis 4, is wedged a collar 6 comprising arms 1 directed outwards. At their outer ends, the arms comprise bearings 8 which are connected to the rings 1 and 2 by means of arms 2 extending in the direction of the length of the coil. In the bearings 8, there are journaled shaft ends 11 each carrying at one end a belt drive wheel 12 and at the other end a rotor in the form of a helical toothed wheel 13.

   The wheels 12 are in alignment with the flats (figure 2) and these wheels and the toothed wheels are wedged on the shafts 11. The toothed wheels 13 are actuated by a fixed helical toothed wheel 14 mounted on a plate 16 fixed on the bearing 17 of shaft 4.



  Endless belts 1c are mounted on the wheels 12 which are preferably thin bands of Monel metal. As can be seen in figure 3, the outer surfaces of the pins 3¯ are tangent to the wheels 12. As seen in figure 4, the flats and the belts are of the same width, but the flats could be wider than the belts.



  For a reason which will be seen later, the outer surface of the plates is preferably convex with a radius of curvature such that the adjacent edges of juxtaposed plates are in tangential alignment. Thus, the center of curvature of the plates is indicated at 21 in FIG. 4. The shaft 4 can be actuated in any way, for example by means of a chain wheel 18 wedged on one end of the ar - bre.



   From the foregoing, it is evident that when the spool rotates, the belts move in the length direction of this spool under the action of the sprockets 13 and 14. When the sprockets 13 pass over it. the fixed toothed wheel 14, they are set in rotation which actuates the belts by means of the shafts 11 and the wheels 12. In this way, as shown in FIG. 1, the strip S can arrive on the reel in one place and leave it in another along the length of the spool.

   The ratio between the speed of the reel and that of the belts must of course be adjusted so that neighboring turns of the belt do not overlap. In making the flats convex, as shown in Figure 4, the S-band does not flex sharply over the edges of the flats, the belts being thin enough to conform to the curvature of the flats under the action.

 <Desc / Clms Page number 5>

 of the pressure exerted by the S-band. Although a small coil has been shown as an example, it is obvious that the diameter and length of the coil can be as large as it is. longed for.



   It is. of course that the present description is given only as an example and that the invention includes any variant, modification and equivalent in accordance with its spirit.


    

Claims (1)

.RESUME Appareil servant à enrouler une bande de matière en" feuille, caractérisé par les points suivants, ensemble ou sé- parément : 1 - Il comporte une bobine dont la longueur est beaucoup de fois la largeur de la bande, un système de courroie sans fin mobile dans le sens de la longueur 'de la bobine suivant: .ABSTRACT Apparatus for winding up a strip of sheet material, characterized by the following, either together or separately: 1 - It comprises a reel, the length of which is many times the width of the strip, an endless belt system movable in the direction of the length of the following reel: des trajets parallèles sur l'extérieur de celle-ci et revenant suivant des trajets intérieurs plus voisins de l'axe de la bobine, un dispositif servant à faire tourner la bobine et un autre actionnant lé système de courroies en synchronisme avec la bobine de façon que ces courroies progressent dans le sens de la longueur de la bobine, d'une quantité supérieure à la largeur de la bande,, à chaque tour de la bobine de ¯sorte que l'on peut amener la bande à la bobine et l'en retirer à deseendroits placés à une certaine distance l'un de l'autre dans le sens-de- la longueur de la 'bobine, le film se déplaçant d'un endroit à l'autre en effectuant un'trajet en hélice autour de -la bobine. parallel paths on the outside thereof and returning along interior paths closer to the axis of the reel, one device serving to rotate the reel and another actuating the system of belts in synchronism with the reel so that these belts advance in the direction of the length of the reel, by an amount greater than the width of the strip, with each turn of the reel so that one can bring the tape to the reel and the remove it at places spaced apart along the length of the reel, the film moving from place to place in a helical path around the reel. -the coil. 2 - Les courroies sont actionnées par la rotation de la bobine. 2 - The belts are actuated by the rotation of the spool. 3 - Le système de.courroie comporte plusieurs cour- roies passant sur des'paires de roues opposées, disposées sur .la périphérie de la bobine avec les roues de chaque paire disposées sensiblement dans le même plan radial, aux extrémités opposées de la bobine et les, côtés extérieurs des roues étant sensiblement dans l'alignement de la périphérie extérieure de la bobine. 3 - The belt system comprises several belts passing over pairs of opposite wheels, arranged on the periphery of the spool with the wheels of each pair arranged substantially in the same radial plane, at the opposite ends of the spool and the outer sides of the wheels being substantially in alignment with the outer periphery of the spool. 4 - Le système de mise en rotation.des roues com- porte des rotors calés sur chacune' des roues et un système fixe monté sur le trajet des rotors servant à faire tourner ceux-ci autour de leurs axes respectifs pendant qu'ils tour- nent autour de l'axe de la bobine. 4 - The system for setting the wheels in rotation comprises rotors wedged on each of the wheels and a fixed system mounted on the path of the rotors serving to make the latter turn around their respective axes while they are turning. nent around the axis of the coil.
BE462160D BE462160A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE462160A true BE462160A (en)

Family

ID=114639

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE462160D BE462160A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE462160A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0881173B1 (en) Roller or belt conveyor for transporting and turning articles of low specific mass
CA1061636A (en) Sludge dehydration apparatus
EP0875476B1 (en) Winder with two mandrels for winding a web
FR2499033A1 (en) METHOD AND DEVICE FOR REGULARIZING THE TRANSFER OF IDENTICAL SOLID PRODUCTS
LU82855A1 (en) PROCESS, MACHINE AND INSTALLATION FOR RECOVERING CONSTITUENT MATERIALS FROM WASTE BATTERIES, IN PARTICULAR THE LEAD
FR2744598A1 (en) METHOD AND APPARATUS FOR PRODUCING CYLINDRICAL FOOD, AND CYLINDRICAL FOOD
FR2477513A1 (en) DEVIATOR DEVICE FOR PAPER BANDS IN PARTICULAR
EP1335480B1 (en) Method and device for producing a magnetic circuit for an electric motor
EP0311526B1 (en) Endless filter press
BE462160A (en)
CH618328A5 (en) Method and machine for forming a smoke filter for smoking articles
EP1506086B1 (en) Device for storing and transferring strip-type products for use in making a tyre casing
EP0878425A1 (en) Machine to wind film, process for the manufacturing of pre-stretched film rolls, and rolls of pre-stretched film manufactured by this process
EP0332510B1 (en) Apparatus for stretching a plastic film
EP0156738A1 (en) Device for winding a fabric during the various manufacturing stages
FR2515696A1 (en) DEVICE FOR CONDENSING THE VEIL OF FIBERS TAKEN FROM A CARD OR THE LIKE
CH426241A (en) Process for manufacturing tires, tire manufactured according to this process and apparatus for implementing this process
FR2550233A1 (en)
FR2484293A1 (en) Size grading machine for carrots etc. using rotary screening reels - with external brushes to push back carrots jammed between reel rods
EP0325498B1 (en) Apparatus for loading and unloading a reel for treating bulk material in layers
BE482701A (en)
BE357277A (en)
CH331309A (en) Apparatus for embossing a film of thermoplastic material
FR2529184A1 (en) METHOD AND APPARATUS FOR STACKING TAPES
BE411442A (en)