BE459897A - - Google Patents

Info

Publication number
BE459897A
BE459897A BE459897DA BE459897A BE 459897 A BE459897 A BE 459897A BE 459897D A BE459897D A BE 459897DA BE 459897 A BE459897 A BE 459897A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
tourniquet
wall
pneumatic
pneumatic tourniquet
inflatable
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE459897A publication Critical patent/BE459897A/fr

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A61MEDICAL OR VETERINARY SCIENCE; HYGIENE
    • A61BDIAGNOSIS; SURGERY; IDENTIFICATION
    • A61B17/00Surgical instruments, devices or methods, e.g. tourniquets
    • A61B17/12Surgical instruments, devices or methods, e.g. tourniquets for ligaturing or otherwise compressing tubular parts of the body, e.g. blood vessels, umbilical cord
    • A61B17/132Tourniquets
    • A61B17/135Tourniquets inflatable

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Garrot pneumatique. 



   --------- 
Cette invention se rapporte aux garrots pneumatiques et appareils analogues. Elle concerne plus particulièrement une nou- velle forme de garrot comportant un élément gonflable,' destiné à être appliqué à une partie du corps humain en vue d'y arrêter la circulation du sa.ng ou d'empêcher une hémorragie de s'y produire. 



   L'invention a notamment pour buts: de réaliser un dispositif efficace pour contrôler le système circulatoire de certains membres du corps humain pendant ou après une opération chirurgicale, une amputation, etc; de créer un type de garrot pneumatique efficace, de construction homogène et susceptible par conséquent d'être manipu- lé sans effort pour être appliqué au membre qui doit le recevoir; de procurer un modèle de garrot d'application universelle, en ce sens qu'il peut être appliqué avec la même facilité aux bras, aux jambes ou aux cuisses d'un patient, que ce soit un enfant ou un adulte; de réaliser un dispositif dans lequel la partie de la paroi de l'élément gonflable qui se trouve près de la partie attein- te du'corps est exempte de plis; de renflements et autres déforma- tions semblables qu'on rencontre fréquemment dans l'emploi de ces garrots ;

   de procurer un garrot pneumatique spécialement construit pour résister à toute tendance de   Isolément   gonflable à se gondoler, se détendre ou se déformer et empêcher par conséquent l'appareil de glisser ou de se déplacer pendant l'usage; d'établir un garrot pneumatique qui non seulement soit de fabrication économique mais dont le fonctionnement présente également une très grande efficacité. 



   D'autres caractéristiques et d'autres buts importants de l'invention de même que d'autres avantages de l'appareil ressor- tiront de la description ci-après. 



   Afin de bien faire comprendre l'invention on se réfèrera aux dessins annexés dans lesquels Fig. 1 est une vue d'ensemble du garrot pneumatique conforme à le présente invention. Fig. 2 est une coupe transversale à plus grande échelle suivant la ligne 2-2 de la fig. 1; Fig. 3 montre une forme de dispositif raidisseur pour l'élément gonflable du garrot pneumatique de la fig. 1; 

 <Desc/Clms Page number 2> 

   Fig. 4 est une vue partielle du garrot dont certaines parties ont été enlevées pour représenter une forme différente de dispositif   raidisseur semblable d'une façon générale à celle représentée sur la fig. 3; Fig. 5 est une coupe transversale suivant la ligne 5-5 de la fig.   l,   et Fig. 6 représente le garrot   pneumaticue   en place sur un membre humain. 



   Bien que les particularités de l'invention soient appli- cables dans leurs grandes lignes à d'autres formes semblables d'ap- pareils,pneumatiques, l'idée inventive est particulièrement propre à la réalisation d'un garrot pneumatinue et pour cette raison elle a été représentée et décrite ci-dessous dans cette application.    



  Sur le dessin 1 désigne dans son ensemble un garrot pneumatique comportant les particularités de la présente invention.   



  Le garrot 1 est pourvu d'un élément ou chambre gonflable3 qu'on peut avantageusement fabriquer sous forme d'un tube ou d'un sac en tissu caoutchouté, fermé aux deux bouts et pourvu d'une soupape 5 pour l'introduction d'air ou autre fluide convenable sous pression. 



  L'élément gonflable 2 est pourvu d'une courroie flexible 4 à la- quelle une boucle 5 est fixée près de l'une des extrémités de l'é- lément gonflable pour recevoir l'extrémité libre de la courroie. 



   On peut avantageusement employer de l'air pour gonfler l'élément 2. Dans ce but, une pompe appropriée (non   représentée)   qui peut affecter la forme d'une poire avec soupape de retenue ou d'échappement d'air de type conventionnel, peut être raccordée à la soupape 3 de l'élément gonflable, par exemple au moyen d'un tube flexible 6. Un manomètre de fore conventionnelle (non repré- senté) enregistrant la pression du fluide dans l'élément gonflable 2, lorsqu'il y est refoulé par la pompe, peut également être placé dans le tube flexible 6, de préférence entre la pompe et la soupape 3. 



   L'élément gonflable 2 est de préférence fabriqué en tissu   caoutchouté,   formant une paroi 7 dont les deux extrémités se joi- gnent bout a bout en 8 avec un couvre-joint fait d'un ruban de caoutchouc ou autre dispositif d'assemblage   approprié,   le tout vulcanisé pour former une paroi coopérante adjacente 9. Les extré- mités 10 et 11 de l'élément gonflable 2 se terminent en pointes comme c'est représenté sur la figure 1 et sont fermées par exemple par une opération de vulcanisation de manière à faire prendre une forme sensiblement tubulaire à l'élément gonflable, imperméable au fluide sous pression. 



   La paroi 7 peut s'étendre à peu près librement sous la pression interne du fluide admis par la soupape 3. Ainsi, lorsque le garrot qu'on appliaue en enroulant l'élément2 autour d'un membre humain et en introduisant   1''extrémité   de la courroie 4 dans la boucle 5 de la manière représentée sur la fig. 6 par rapport au membre A, la paroi 7 agit pour exercer une pression croissante sur le membre A à mesure que la pression du fluide augmente. 



   La paroi 9 de l'élément dilatable 2, d'autre part, est renforcée par une série   de l s   ou épaisseurs de tissu 12, 13, 14 et 15. Entre les épaisseurs de tissu 13 et 14 est placé un disposi- tif raidisseur approprié 16 qui peut affecter la forme d'un fil métallique sensiblement plat formant une série d'ondulations 17. Les parties du raidisseur 16 qui sont   disposées   perpendiculairement à la direction longitudinale de la paroi non extensible 9 de   l'élément   gonflable 2, servent à empêcher cette paroi de fléchir dans le sens de sa longueur.

   Les ondulations 17 forces dans ce raidisseur 16 rendent toutefois la paroi 9 flexible longitudinalement et permet- tent ainsi d'enrouler   l'élément   gonflable 2 dans une direction parallèle à son axe longitudinal. -   @   

 <Desc/Clms Page number 3> 

 
Un renforcement supplémentaire, par exemple, au moyen de goussets 18, est employé pour raccorder intérieurement la paroi extensible 7 avec l'épaisseur de tissu 15 située le plus à l'inté- rieur. La courroie flexible 4 est de préférence agencée de façon à pouvoir être fixée par exemple par vulcanisation ou d'une autre manière appropriée à l'extérieur de la paroi inextensible 9 de l'élé- ment gonflable 2 sur une partie au moins de sa longueur s'étendant de l'extrémité fermée 10 de ce dernier vers l'extrémité opposée 11. 



  La courroie 4 qui présente à peu près la même largeur totale que la paroi inextensible 9 de l'élément gonflable 2 est pourvue d'un gousset 19 s'étendant entre sa face interne et la surface externe de la paroi 9 au point où cette courroie 4 se sépare de l'élément gonflable 2, comme l'indique la fig. 1. 



   Une forme différente de raidisseur 20 est'représentée sur la fig. 4 du dessin et comprend une série de fils de renforce- ment 21, à peu près en forme de S, agissant en coopération. Ces fils de renforcement 21 sont fixés de toute manière appropriée, par exemple par couture ou autrement, à un ruban de tissu flexible 22. 



  Comme dans le cas du raidisseur 16 la variante 20 peut être placée entre les paires d'épaisseurs de tissu renforçant la paroi inex- tensible 9 de l'élément dilatable 2, comme le montre la, fig.2. 



   Lorsqu'on doit s'en servir, le garrot pneumatique fabri- qué de la manière ci-dessus décrite, est appliqué sur l'organe A du corps et on enroule l'élément dilatable 2 fermement autour de celui-ci après quoi on introduit la courroie flexible 4 dans la boucle 5 pour fixer le garrot en place. On gonfle alors l'élément dilatable 2 en actionnant la pompe fixée à la soupape 3 par le tube 6 de manière à introduire du fluide, dans le cas considéré de l'air, sous pression à l'intérieur de l'élément gonflable.. L'air qui pé- nètre dans ce dernier fait s'étendre la paroi extensible 7 de ma- nière qu'elle épouse complètement et uniformément la surface du membre A. 



   La pression exercée par l'air sur la paroi extensible 7 de l'élément gonflable 2 à   lintérieur   de ce dernier sert à mainte- nir le garrot 1 en place en l'empêchant de glisser ou de se dépla- cer et dirige toute la force de l'air qui y est comprimé sur le membre garroté A. Ceci a pour effet d'exercer une pression restricti- ve correspondante sur le membre A ce qui a pour effet de fermer les artères et d'arrêter la circulation du sang ou l'hémorragie dans le membre considéré. Le degré de pression exercé par le garrot 1 peut être soigneusement réglé par la quantité d'air introduite dans l'organe gonflable 2 de telle sorte qu'on peut obtenir l'ac- tion la plus effective et la plus efficace du garrot. 



   La pression de l'air à l'intérieur de l'élément gonfla- ble 2, bien que servant à exercer une certaine force expansive sur la paroi extensible 7 de cet élément, est limitée par le dis- positif de renforcement aménagé dans la paroi inextensible 9 de ce dernier pour empêcher toute distension ou déformation de cette pa- roi. Cette caractéristique est considérée comme très importante pour le fonctionnement efficace du garrot pneumatique 1 étant donné que si on laisse la pression d'air interne employée dans ces appa- reils distendre la paroi externe de l'élément 2, celle-ci prend la forme d'un tore, laquelle ne s'oppose pas à la tendance du garrot de rouler sur lui même.. Cette tendance à rouler permet au garrot de se déplacer et par conséquent elle réduit considérablement son efficacité lorsqu'il est en service sur le membre auquel il est appliqué. 



   Lorsque son rôle sur le membre A du patient est terminé, on peut enlever le garrot en actionnant la soupape de retenue ou d'échappement d'air de la pompe. Ceci a pour effet de dégonfler l'élément 2 de manière à supprimer la pression exercée sur le mem- bre A. Ensuite, on peut retirer la courroie flexible 4 de sa 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 boucle 5 de façon à libérer l'élément 2 et à permettre son   enlève-   ment du membre A. 



   Le garrot pneumatique suivantla présente invention est particulièrement avantageux pour les opérations médicales comme par exemple les amputations de membres d'un blessa étant donné qu'il peut, du fait qu'il est fabriqué en matière   caoutchoutée,   être stérilisé avant et après chaaue usage. La construction inexten- sible de la paroi 9 de la chambre gonflable 2 élimine virtuelle- ment toute possibilité de cette dernière de se gondoler et se dé- former. L'élément gonflable 2 ne peut donc pas rouler ou glisser par rapport à la courroie flexible 4 oui le fixe en place. 



   On comprendra que d'autres réalisations de l'invention que celle représentée peuvent être imaginées sans   s'écarter   de l'esprit ou de l'essence de l'invention. Par exemple   d'autres   for- mes convenables de dispositifs raidisseurs oue ceux décrits pré- cédemment peuvent être employées et le nombre d'épaisseurs de tissu utilisées pour le renforcement de la paroi inextensible 9 de l'é- lément dilatable 2 peut varier à volonté.

   Le garrot 1 construit suivant les principes de l'invention possède en dehors des qualités particulièrement appréciables   qui,ont   été mentionnées ci-dessus, celle d'être d'un fonctionnement extrêmement avantageux et efficace. 
 EMI4.1 
 R E V E N D I C A'T I 0 N S 
1) Garrot pneumatioue ou appareil analogue comprenant un élément gonflable dont l'une des parois externes est pourvue de dispositifs raidisseurs pour empêcher une déformation ou gondole- ment inopportun de cette partie de cet   élément   dans le sens latéral. 



   2) Garrot pneumatiaue ou appareil analogue suivant la re- vendication 1, caractérisé en ce oue le dispositif raidisseur est disposé dans l'épaisseur de la paroi de   l'élément   gonflable. 



   3) Garrot pneumatique ou a.ppareil   analogue   suivant l'une ou l'autre des revendications précédentes, caractérisé en ce que l'une au moins des parois de   l'élément   gonflable est extensible. 



   4) Garrot pneumatioue ou appareil analogue suivant l'une ou l'autre des revendications précédentes,   caractérisé   en ce   que   le dispositif raidisseur s'étend à peu pres d'un bout à l'autre dans le sens longitudinal de la paroi à laquelle il est associé. 



   5) Garrot pneumatique ou appareil analogue suivant l'une quelconque des revendications précédentes,   caractérisé   en ce que le dispositif raidisseur rend la paroi à laouelle il est associé sensiblement inextensible tout en lui permettant de fléchir aisé- ment. 



   6) Garrot pneumatique ou appareil analogue suivant l'une des revendications   précédentes,     caractérisé   en ce   ue   le disposi- tif raidisseur est fait d'une matière rigide de forme ondulée.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Pneumatic tourniquet.



   ---------
This invention relates to pneumatic tourniquets and the like. It relates more particularly to a new form of tourniquet comprising an inflatable element, intended to be applied to a part of the human body with a view to stopping the circulation of the sa.ng therein or to prevent a hemorrhage from occurring there. .



   The objects of the invention are in particular: to provide an effective device for controlling the circulatory system of certain members of the human body during or after a surgical operation, an amputation, etc .; to create an efficient type of pneumatic tourniquet, of homogeneous construction and therefore capable of being handled without effort in order to be applied to the limb which is to receive it; to provide a tourniquet model of universal application, in that it can be applied with equal ease to the arms, legs or thighs of a patient, be it a child or an adult; to provide a device in which the part of the wall of the inflatable member which is located near the affected part of the body is free from wrinkles; swellings and other similar deformations which are frequently encountered in the use of these tourniquets;

   to provide a pneumatic tourniquet specially constructed to resist any tendency of the inflatable to buckle, relax or deform and therefore prevent the apparatus from slipping or shifting during use; to establish a pneumatic tourniquet which is not only economical to manufacture but also very efficient in operation.



   Other important features and objects of the invention as well as other advantages of the apparatus will become apparent from the following description.



   In order to make the invention fully understood, reference will be made to the appended drawings in which FIG. 1 is an overall view of the pneumatic tourniquet according to the present invention. Fig. 2 is a cross-section on a larger scale taken on line 2-2 of FIG. 1; Fig. 3 shows one form of stiffening device for the inflatable member of the pneumatic tourniquet of FIG. 1;

 <Desc / Clms Page number 2>

   Fig. 4 is a partial view of the tourniquet, parts of which have been removed to represent a different form of stiffening device generally similar to that shown in FIG. 3; Fig. 5 is a cross section taken on line 5-5 of FIG. 1, and Fig. 6 shows the pneumatic tourniquet in place on a human limb.



   Although the features of the invention are generally applicable to other similar forms of pneumatic apparatus, the inventive idea is particularly specific to the production of a pneumatinous tourniquet and for this reason it has been shown and described below in this application.



  In the drawing 1 designates as a whole a pneumatic tourniquet comprising the features of the present invention.



  The tourniquet 1 is provided with an inflatable element or chamber 3 which can advantageously be manufactured in the form of a tube or a bag of rubberized fabric, closed at both ends and provided with a valve 5 for the introduction of air or other suitable fluid under pressure.



  The inflatable member 2 is provided with a flexible strap 4 to which a loop 5 is attached near one end of the inflatable member to receive the free end of the strap.



   Advantageously, air can be used to inflate element 2. For this purpose, a suitable pump (not shown) which can take the shape of a bulb with a conventional type air check or exhaust valve, can be connected to the valve 3 of the inflatable member, for example by means of a flexible tube 6. A conventional drill pressure gauge (not shown) recording the pressure of the fluid in the inflatable member 2, when is delivered there by the pump, can also be placed in the flexible tube 6, preferably between the pump and the valve 3.



   The inflatable element 2 is preferably made of rubberized fabric, forming a wall 7, the two ends of which join end to end at 8 with a joint cover made of a rubber tape or other suitable joining device, the whole vulcanized to form an adjacent cooperating wall 9. The ends 10 and 11 of the inflatable element 2 terminate in points as shown in FIG. 1 and are closed for example by a vulcanization operation so as to making the inflatable element, impermeable to the pressurized fluid, take a substantially tubular shape.



   The wall 7 can extend more or less freely under the internal pressure of the fluid admitted by the valve 3. Thus, when the tourniquet is applied by wrapping the element 2 around a human limb and introducing the extremity of the belt 4 in the loop 5 as shown in FIG. 6 relative to member A, wall 7 acts to exert increasing pressure on member A as fluid pressure increases.



   The wall 9 of the expandable element 2, on the other hand, is reinforced by a series of 1s or plies of fabric 12, 13, 14 and 15. Between the plies of fabric 13 and 14 is placed a suitable stiffening device. 16 which may take the form of a substantially flat metal wire forming a series of corrugations 17. The parts of the stiffener 16 which are arranged perpendicular to the longitudinal direction of the non-extensible wall 9 of the inflatable member 2 serve to prevent this wall to flex in the direction of its length.

   The corrugations 17 forces in this stiffener 16, however, make the wall 9 flexible longitudinally and thus allow the inflatable element 2 to be wound in a direction parallel to its longitudinal axis. - @

 <Desc / Clms Page number 3>

 
Additional reinforcement, for example, by means of gussets 18, is employed to internally connect the expandable wall 7 with the innermost layer of fabric 15. The flexible belt 4 is preferably arranged so that it can be fixed, for example by vulcanization or in another suitable manner, to the outside of the inextensible wall 9 of the inflatable element 2 over at least part of its length. extending from the closed end 10 thereof to the opposite end 11.



  The belt 4 which has approximately the same total width as the inextensible wall 9 of the inflatable element 2 is provided with a gusset 19 extending between its internal face and the external surface of the wall 9 at the point where this belt 4 separates from the inflatable element 2, as shown in FIG. 1.



   A different form of stiffener 20 is shown in FIG. 4 of the drawing and comprises a series of reinforcing threads 21, roughly S-shaped, acting in cooperation. These reinforcing threads 21 are attached in any suitable manner, for example by sewing or otherwise, to a flexible fabric tape 22.



  As in the case of stiffener 16, variant 20 can be placed between the pairs of layers of fabric reinforcing the inexhaustible wall 9 of the expandable element 2, as shown in, fig.2.



   When it is to be used, the pneumatic tourniquet manufactured in the above-described manner is applied to the organ A of the body and the expandable element 2 is wound firmly around it after which is inserted. the flexible strap 4 in the buckle 5 to secure the tourniquet in place. The expandable element 2 is then inflated by actuating the pump attached to the valve 3 by the tube 6 so as to introduce fluid, in the case considered air, under pressure inside the inflatable element. The air which enters the latter causes the extensible wall 7 to expand so that it completely and uniformly conforms to the surface of the limb A.



   The pressure exerted by the air on the expandable wall 7 of the inflatable element 2 within the latter serves to hold the tourniquet 1 in place preventing it from slipping or shifting and directs all the force. air which is compressed there on the constricted limb A. This has the effect of exerting a corresponding restrictive pressure on the limb A which has the effect of closing the arteries and stopping the circulation of blood or l hemorrhage in the limb considered. The degree of pressure exerted by the tourniquet 1 can be carefully controlled by the amount of air introduced into the inflatable member 2 so that the most effective and efficient action of the tourniquet can be obtained.



   The air pressure inside the inflatable element 2, although serving to exert a certain expansive force on the expandable wall 7 of this element, is limited by the reinforcement device provided in the wall. inextensible 9 of the latter to prevent any distension or deformation of this wall. This feature is considered to be very important for the efficient operation of the pneumatic tourniquet 1 since if the internal air pressure employed in these devices is allowed to expand the outer wall of the element 2, this takes the form of 'a torus, which does not oppose the tendency of the withers to roll on itself. This tendency to roll allows the withers to move and therefore considerably reduces its effectiveness when it is in use on the limb to which it is applied.



   When its role on the patient's limb A is finished, the tourniquet can be removed by actuating the pump's air check or exhaust valve. This has the effect of deflating the element 2 so as to relieve the pressure exerted on the limb A. Then, the flexible belt 4 can be withdrawn from its

 <Desc / Clms Page number 4>

 buckle 5 so as to release element 2 and allow it to be removed from member A.



   The pneumatic tourniquet according to the present invention is particularly advantageous for medical operations such as, for example, amputations of the limbs of an injured patient since it can, because it is made of rubberized material, be sterilized before and after each use. The inextensible construction of the wall 9 of the inflatable chamber 2 virtually eliminates any possibility of the latter to warp and deform. The inflatable element 2 can therefore not roll or slide relative to the flexible belt 4 or fix it in place.



   It will be understood that other embodiments of the invention than that shown can be imagined without departing from the spirit or the essence of the invention. For example other suitable forms of stiffening devices or those described above can be employed and the number of fabric plies used for the reinforcement of the inextensible wall 9 of the expandable member 2 can be varied as desired. .

   The tourniquet 1 constructed according to the principles of the invention has apart from particularly appreciable qualities which, have been mentioned above, that of being of an extremely advantageous and efficient operation.
 EMI4.1
 R E V E N D I C A'T I 0 N S
1) Pneumatic tourniquet or similar device comprising an inflatable element, one of the outer walls of which is provided with stiffening devices to prevent an undesirable deformation or buckling of this part of this element in the lateral direction.



   2) pneumatiaue tourniquet or similar apparatus according to claim 1, characterized in that the stiffening device is arranged in the thickness of the wall of the inflatable element.



   3) pneumatic tourniquet or similar apparatus according to one or the other of the preceding claims, characterized in that at least one of the walls of the inflatable element is extensible.



   4) pneumatioue tourniquet or similar device according to one or the other of the preceding claims, characterized in that the stiffening device extends approximately from one end to the other in the longitudinal direction of the wall to which it is associated.



   5) pneumatic tourniquet or similar device according to any one of the preceding claims, characterized in that the stiffening device makes the wall to the ouelle it is associated substantially inextensible while allowing it to flex easily.



   6) Pneumatic tourniquet or similar apparatus according to one of the preceding claims, characterized in that the stiffening device is made of a rigid material of corrugated shape.


    

Claims (1)

7) Garrot pneumatique ou appareil analogue suivant la revendication 6, caractérisé en ce oue les ondulations du disposi- tif raidisseur sont continues. 7) pneumatic tourniquet or similar device according to claim 6, characterized in that the corrugations of the stiffening device are continuous. 8) Garrot pneumatique ou appareil analogue suivant la re- vendication 6, caractérisé en ce que les ondulations du disposi- tif raidisseur sont interrompues. 8) Pneumatic tourniquet or similar apparatus according to claim 6, characterized in that the corrugations of the stiffening device are interrupted. 9) Garrot pneumatinue ou appareil analogue suivant l'une quelconcue des revendications précédentes, caractérisé en ce oue le dispositif raidisseur est disposé entre les épaisseurs de tissu de renforcement ou leur équivalent. <Desc/Clms Page number 5> 9) pneumatinue tourniquet or similar apparatus according to any one of the preceding claims, characterized in that the stiffening device is arranged between the thicknesses of reinforcing fabric or their equivalent. <Desc / Clms Page number 5> 10) Garrot pneumatique ou appareil analogue suivant l'une quelconque des revendications précédentes, caractérise en ce que l'élément gonflable se termine en pointes à ses deux extrémités. 10) pneumatic tourniquet or similar device according to any one of the preceding claims, characterized in that the inflatable element ends in spikes at both ends. 11) Garrot pneumatique ou a.ppareil analogue suivant l'une quelconque des revendications précédentes, comportant une courroie flexible ou son équivalent.. 11) A pneumatic tourniquet or similar apparatus according to any one of the preceding claims, comprising a flexible belt or its equivalent. 12) Garrot pneumatique ou appareil analogue suivant la revendication 11, caractérisé en ce que la courroie ou son équiva- lent est fixée au moins sur une partie de l'élément gonflable. 12) pneumatic tourniquet or similar apparatus according to claim 11, characterized in that the belt or its equivalent is fixed at least on a part of the inflatable element. 13) Garrot pneumatique ou appareil analogue, construit en substance comme c'est représenté sur les dessins annexés et décrit avec référence à ceux-ci. 13) Pneumatic tourniquet or the like, constructed substantially as shown in the accompanying drawings and described with reference thereto.
BE459897D BE459897A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE459897A true BE459897A (en)

Family

ID=112875

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE459897D BE459897A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE459897A (en)

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
EP3281587A1 (en) * 2016-08-12 2018-02-14 Ulrich GmbH & Co. KG Tourniquet cuff

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
EP3281587A1 (en) * 2016-08-12 2018-02-14 Ulrich GmbH & Co. KG Tourniquet cuff

Similar Documents

Publication Publication Date Title
US6447467B1 (en) Device for pressurizing limbs
CA2320847C (en) Method and device for pulling on a limb a tubular compressive orthotic device such as a stocking, tights or sock made of knitted elastic textile material
EP0001357B1 (en) Exsanguinating device
US3495589A (en) Inflatable genital device
US20080011310A1 (en) External penile compression cuff with absorbent pouch
US8020275B2 (en) Method for compressing intraluminal prostheses
US6805662B2 (en) Urinary incontinence control device and method of use
FR2525477A1 (en) INFUSION APPARATUS
FR2472376A1 (en) Implantable penile prosthesis with collapsible tubular portion - has two rigid end portions with centre section connected to pump supplying fluid pressure to tube in erect condition
FR2619501A1 (en) PROTHESIS OF PENIS
FR2479004A1 (en) DILATOR CATHETER AND METHOD OF USE
GB2255019A (en) Pressure sleeve for reduction of digital swelling
FR2572928A1 (en) STIFFEN CYLINDER FOR A PENIS ERECTION DEVICE AND TOOL SUITABLE FOR IMPLEMENTING SUCH A CYLINDER
BE408636A (en)
US4044759A (en) Auto-transfusion torniquet appliance and method of utilizing the same to control flow of blood through a blood vessel
JPS58175554A (en) Auxiliary tool for preventing urine discharge by male bladder incontinence
FR2569977A1 (en) STRAINERING CYLINDER FOR INFLATABLE PENIAN ERECTION DEVICE
BE459897A (en)
US10653550B2 (en) External penile erection system
WO2017009580A1 (en) Penis implant, particularly for female-to-male transsexual
US20090036785A1 (en) Blood pressure monitor
CH455139A (en) Inflatable air cushion
IT202000009709A1 (en) HEADPHONE FOR ARTIFICIAL URETHRAL SPHINCTER DEVICE
CN205795756U (en) Penis balloon tamponade haemostat
EP0504195B1 (en) Improvements relating to directional and intermittent massage apparatuses for massaging a part of the human body