BE452260A - - Google Patents

Info

Publication number
BE452260A
BE452260A BE452260DA BE452260A BE 452260 A BE452260 A BE 452260A BE 452260D A BE452260D A BE 452260DA BE 452260 A BE452260 A BE 452260A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
holes
side wall
plugs
cards
box
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE452260A publication Critical patent/BE452260A/fr

Links

Classifications

    • GPHYSICS
    • G06COMPUTING; CALCULATING OR COUNTING
    • G06KGRAPHICAL DATA READING; PRESENTATION OF DATA; RECORD CARRIERS; HANDLING RECORD CARRIERS
    • G06K21/00Information retrieval from punched cards designed for manual use or handling by machine; Apparatus for handling such cards, e.g. marking or correcting
    • G06K21/04Information retrieval from punched cards designed for manual use or handling by machine; Apparatus for handling such cards, e.g. marking or correcting in which coincidence of markings is sensed optically, e.g. peek-a-boo system

Landscapes

  • Physics & Mathematics (AREA)
  • General Physics & Mathematics (AREA)
  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Theoretical Computer Science (AREA)
  • Sheet Holders (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 procédé pour faciliter la recherche de fiches et dispositif pour se réalisation. 



   Il est connu pour faciliter l'extraction de fi- ches suivant des groupes de classement détermines, de   ,;ion-   ter sur le bord supérieur des fiches des cavaliers de telle façon qu'a chaque groupe correspond une distance determi- nee du cavalier par rapport aux angles de la   fiche,   de sor- te que toutes les fiches appartenant à un groupe déterminé sont pourvues de cavaliers disposés en alignement   l'un   der- rière l'autre. Il est alors nécessaire simplement d'enle- ver les fiches qui possèdent un cavalier à la même   distan-   ce du coin lorsqu'on veut examiner'un groupe déterminé des fiches.   e   procédé prend toutefois du temps. 



   La présente invention se propose pour but de pro- curer un procédé qui permet par voie mécanique l'extraction de fiches appartenant à un groupe. 



   Suivant la présente invention les fiches sont pourvues, à proximité du   bord,   d'une série de trous dispo- 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 sés de la même manière pour toutes les fiches et dont chaque trou,est assigné au moins à un groupe de classement. Par le découpage d'au moins une des parties pleines se trouvant entre chaque trou et le bord de la fiche;, chaque fiche est   caractéri-   sée comme appartenant à un groupe   détermine.   Si alors à travers les trous des fiches disposés l'un derrière l'autre on enfonce une ou plusieurs aiguilles, les fiches   non-chancrées   en cet endroit sont retenues par les aiguilles tandis que les fiches caractérisées par les échancrures sont séparées de celles-ci. 



   Pour la réalisation du procédé indiquée on em- ploie avantageusement une boite à fiches à paroi latérale pivo- tante. La paroi latérale est alors   capable   de pivoter autour   d'un   axe qui est fixé dans la paroi antérieure et la paroi pos-   térieure   de la caisse et cela à une distance du fond de la cais se qui est   déterminée   par la grandeur des fiches. De   même   la paroi latérale pivotante s'étend également du bord supérieur de la boite seulement jusqu'à la hauteur de cet axe et cossè- de au bord inférieur une latte faisant saillie vers l'intérieur. 



  C'est sur cette latte et sur l'axe mentionné que se tiennent les fiches qui sont éventuellement pourvues au bord inférieur d'un évidement en forme de demi-cercle dans lequel l'axe en question   s'engage.   L'axe n'est de préférence pas disposé au milieu mais plus près de la paroi fixe latérale de la boite. 



   Les fiches sont pourvues de trous sur les bords verticaux. Des trous analogues sont disposés dans la paroi an-   térieure   et la paroi postérieure de la boîte à fiches de sorte que par chacun des trous de la boîte on peut enfoncer une ai- guille qui passe également à travers toutes les fiches.   5i   a- lors la paroi latérale de la boite est rabattue vers l'axté- rieur. seules peuvent tomber les fiches dont les parties plei- nes sont enlevées des trous à travers lesquels les aiguilles sont enfoncées. 



   Pour assurer la chute des fiches? il est avanta- geux de prévoir un   peigne   relié à la paroi latérale   pivotante   et dont les intervalles des dents reçoivent chacun une ficha. 



    @   

 <Desc/Clms Page number 3> 

 Ce eigne maintient d'une part les fiches dans la position ver- ticale de sorte que les aiguilles peuvent être enfoncées faci- lement; d'autre   part   il   entraine   par frottement, lors ou   pivo-   tement de la paroi latérale;, les fiches qui ne sont pas rete- nues par une aiguille. 



   Le peigne est fait avantageusement de minces pla- quettes libres, en   cellulolde   ou une matière analogue, qui pos-   sèdent   chacune un trou pour le passage de l'axe de   pivotement   de la paroi latérale et un autre trou pour une tige parallèle à cet axe et reliée à la paroi   latérale   pivotante. 



   Le dessin représente une forme de réalisation de l'invention à titre   d'exemple.   



   La fig. 1 est une vue en perspective d'une boîte à fiche suivant la présente invention dans laquelle on n'a re- présenté que deux fiches. 



   La   fige 2   montre une coupe transversale vertica- le dans la boite à l'état fermé et, en pointillé] avec la paroi latérale rabattue. 



   La fig.3 représente une fiche avec des inscrip- tions à titre d'exemple; un des   angles   est représenté   à   plus grande échelle. 



   La f'ig.4 représente une des aiguilles utilisable pour la réalisation de l'invention. 



   Dans la fiche représentée à la fig.3, on a indi- qué pour la représentation de l'invention un classement en mois et en jours. La fiche est pourvue, à proximité de son bord la-   téral   de gauche, de 44 trous dont les la trous supérieurs sont conjugués aux la mois et les 31 trous disposés en-dessous sont conjugués aux. jours, et d'un trou prévu en outre pour le verrouil lage de le fiche d'une manière décrite plus loin.

   La fiche re- présentée correspond au 5 mars; en effet pour le trou correspon-   dant   au mois de mars la partie pleine située entre le trou et le bord de la fiche est découpée et il en est de même pour le trou conjugué au chiffre   5.   si un   certain   nombre de fiches de 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 ce genre qui correspond à des dates différentes   sont.disposées   à côté de l'autre ou l'une au-dessus de l'autre de telle   maniè-   re que les trous sont en   alignements   et on peut trouver les fi- ches   correspondant   à une date determinee, par exemple ou 5 mars, en enfonçant une aiguille (voir fig.4)

   dans les trous corres-   pondant   au mois dé mars et une seconde aiguille dans les trous correspondant au chiffre 5. Par ces deux aiguilles on retient toutes les fiches à part celles qui à   l'endroit   du chiffre 5 et du   mois de   sont   pourvues   de trous avec des échancfures. 



  Les   premières peuvent   donc être soulevées par exemple sur les aiguilles et séparées ainsi des fiches cherchées. 



   Pour faciliter ces opérations on peut se servir également de la boîte à fiches représentées aux fig. et 8. 



  Cette dernière présente une paroi latérale 1 qui peut   tourner     autour     d'un     axe 6   au moyen de flasques 4 et 5 prévues sur la paroi à proximité de la paroi   antérieure -.   et de la   aroi   pos- térieure 3 de la   boîte,   l'axe 6 étant monté dans les flasques 2 et 3. L'axe 6 se trouve à une certaine distance du fond de la boîte. A la même hauteur se   tartine     également la     paroi   la- térale pivotante 1. Cette   dernière   présente en cet endroit une latte 8. Les fiches   sont   aupportées par   la latte   8 et par l'a- xe 6.

   Four leur   immobilisation   plus précise en position les fiches   possèdent une   échancrure 9 en demi-cercle dans laquelle l'axe   s'engage.   



   Sur l'axe 6 on a aligné en outre de   minces   pla- quettes   10-faites     par     exemple en   celluloïde- qui sont pourvues de trous Il. Ces plaquettes participent au mouvement de pivote- ment de la paroi latérale 1 autour de l'axe 6. Dans ce but   elle#   sont pourvues d'autres trous dans lesquels passe une tige 12 montée   dans   les flasques 4 et 5 de la   paroi   latérale 1. Les fi- ches sont introduites de telle manière qu'il y a au moins une plaquette 10 entre deux fiches. La paroi antérieure et la paroi   postérieure   de la boite sont pourvues de trous 13 de la mêms manière que les fiches. 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 



     -)lors   que la   paroi   latérale 1 est rentree, on   enfonce   une   aiguille 14     dans.un   des trous 13 comme on 1'a   représenté   à la fig.4, par suite du   frottement   entre les fiches et les   plaquettes   10   disposées en   peigne, seules sont entrai- nées les fiches   pour     lesquelles   la partie pleine entre le trou   traversé     par     l'aiguille   et le bord, des fiches est   découpa   tan- dis que toutes les autres fiches sont retenues par les   aiguillas   
 EMI5.1 
 on trie de cette ,;

  -*ni.ère dci.oe la boit,e à fiches un. groupe dé-   termine.   -De ce   groupe   on peut   obtenir   de   nouveau   un sous-grou- pe en   enfonçant une     seconde     aiguille     dans   un autre trou   corres-   
 EMI5.2 
 pondant au soL?srotyoe r;r, de rabattre la paroi latérale   vers l'extérieur.   



   Pour   pouvoir     forcer un   nombre de   groupes   plus 
 EMI5.3 
 ¯jr.ànd qu'il n'y a de troua sur le bord dos :C-ches, on peut gale'-ent uiunir le bord opposé d'une fiche de trous correspon- dants et les   deux parois     latérales   de la boîte fiches peuvent 
 EMI5.4 
 être rendues capables de pivoter, il suffit olors de ,-ravoàr9 symétriquement l'pxe 1 un autre-axe autour duquel lr paroi   latérale     opposée;     constituée d'une     manière   appropriée,   peut   pivoter. 



   On peut   produire un   plus grand nombre de   groupes   par le fait que les trous des   fiches     sont     employés     plusieurs   fois. Par   exemple   les 12 mois de l'année   peuvent   être caracté- 
 EMI5.5 
 risés au moyen de 8 'C OLI;:

   l;Wr le fait qu'à chacun des 6 premiers, trous est   conjugué     chaque     fois   un mois du   premier et   du   second     semestre   et que les deux   autres   trous   caractérisent   le   premier   et -le second semstres   respectivement,     pour   extraire les fiches 
 EMI5.6 
 qui correspondent à un r-iots déteriné on a -ors une   aiguille'dans   les   trous     correspondant   au mois   considère   et une   autre aiguille   dans les trous   correspondant   au semestre voulu. 
 EMI5.7 
 



  Si on doit extraire alors les fiches appartenant à un jour dë- teriiiné , il ba:ut aiguilles. Il va de soi qus les jour:-,, du ccn- peuvent <é12.:Cr¯t t'@ réunis en SOL?,S-;ri'uïJeS9 par e.vt.tl.@ e11 décades de sorte que moyennant l'emploi d'autres aiguillez on 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 peut   travailler   avec un   nombre     plus   petit de trous et   utiliser   
 EMI6.1 
 5e cette manière lei trous devenant libres pour 6.' i:\utres carac- téi::'3 ions GO:Eie on 1'6\ déjà. indiqué ci-ée8sus1 l'un des trous peut être e010YG pour verrouiller le â:

  '! Cil.'l.Cl'v -¯â !,en- droit de ce trou on ne   découpe     alors   les   parties     pleines   sur au- 
 EMI6.2 
 cune cas fiches. "[.' "'-'u'l.'11e enfoncée dans le -brou empêche donc In chute de toutes la:8 fiches lors 6u rabattement de la paroi 1.:tlii=#.îe ;'eW.3 l'eY-:-.7:,,":<>ur jd'::;L?:¯ .2 C",",C".+':'r/"I a' ce "'1+ TA1Jt avantageusement posséder l'extrémité opposée à 1   poignée et qui sort de la paroi   postérieure   8, un trou pour le   placement     0.', un cadenas.   pour   1 Or,,   trous etles   aiguilles     on     emploie   avan- 
 EMI6.3 
 tageusement une G8ction circulaire, :

  8.ns des cas particuliers,   il   peut   toutefois   être   avantageux     aussi     d'utiliser   un   autre   pro- fil pour produire une   caractérisation     déterminée   ou pour empê- cher un emploi   erronné   du fichier. 



   On peut   éventuellement   aussi opérer de telle   la-     nière   qu'au lieu de perforer les fiches on utilise un support pourvu de perforations correspondantes et dans lequel les fiches 
 EMI6.4 
 .5ont fixées d'une ù\si1iÈ:l"e quelconque. i \[ J . 1; l C , l 0 1-- 3. 



  =====*====================== 1. :cAi2i ⯠. lecâon9 àFl1S lequel les bords des fiches présenteht des marques C.t'cC-Lï 1S'l.G',Laeâ correspondant aux coupes de classements pour s':i.i'Àii'OG1C''i'1¯Obê C'ei,,' uill.CN due ,,,2,lection, et les fiches sont Montées dans la boite à fiches de fagon à pouvoir pivotera caractérisé en ce o'L'e dans le cas de .Le. constitution des signes caractéristiques des fiches en forme de trous et  .' 0vià.2dento marginaux de telle manière que les fi- ches sélectionnées sont libérées lors de l'operation de 301sc-" tion et les fiches non sélectionnées sont C¯::;:Lllu.eilL?L,'t éU:;'i13 la   boîte   la paroi latérale (1) peut pivoter autour  'un   axe   (3) 
 EMI6.5 
 reliant la paroi antérieure (:

  2) et la paroi postérieure () mu- nies 6e trous de .j'1eC''â.0il et disposé une certaine distance 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 
 EMI7.1 
 du :lfoz;d- 16'î) ce le b01'e9 s'étend depuis le bord supérieur de la boite jusqu'à l'endroit du t'¯70?1'i;c-   de l'axe (6) et présente au bord inférieur une latte (S) qui '.,7.. c-1. li. vers .1.' L2W - rieur et qui, en coopération avec 1:¯e (5) maintient les 
 EMI7.2 
 ches. 
 EMI7.3 
 



  :B. ?fichier à sélection suivant la revendication c3.r?ctcrisé en ce qu'il contient un peigne relié à la paroi latérale (1) pivotante et dont les intervalles des dents reçoi- vent chacun une fiche qui de cette tanière est ¯-t.<1i1''Lei<17  es'1 positbn verticale et est entraînée par frottement lors du pivo- tei1eiit -le -La paroi 1 lorsqu'elle n'est pas retenue c:ï' une -! =,:L1J..Ze. 
 EMI7.4 
 



  3. Fichier à sélection suivant les revendications 
 EMI7.5 
 1 et :9 Ce:GC'G¯1SC' en ce qu<; le el'' i1e consiste en des plaquet- tes minces indépendantes (la) , en cel..ül.oïCse ou en une :-G?2i 'E' analogue; qui présentent chacune un trou (11" pour le passage de l'axe de pivotement (5) de la pc-roi 1#:téz=-#le (1) et un autre -trou pour une tige (1) parallèle à cet axe et reliée à la paroi 'latérale v c 1 -1-U (- . 
 EMI7.6 
 



  4. Fichier sélection suivant les revendications 
 EMI7.7 
 1 à 13, caractérisa en ce que la ..sroi opposée à la paroi laté- :1' .e (1) a ;,-'.e:..¯e1". une torse la rerdant capable de pivoter.



   <Desc / Clms Page number 1>
 process to facilitate the search for files and device to achieve it.



   It is known to facilitate the extraction of plugs according to determined classification groups, of,; ionizing on the upper edge of the jumper plugs so that each group corresponds to a determined distance from the jumper by in relation to the angles of the plug, so that all the plugs belonging to a determined group are provided with jumpers arranged in alignment one behind the other. It is then necessary simply to remove the plugs which have a jumper at the same distance from the corner when we want to examine a determined group of plugs. However, the process takes time.



   The object of the present invention is to provide a method which allows the mechanical extraction of files belonging to a group.



   According to the present invention the plugs are provided, near the edge, with a series of holes available.

 <Desc / Clms Page number 2>

 Sized in the same way for all the cards and of which each hole is assigned at least to one classification group. By cutting out at least one of the solid parts located between each hole and the edge of the plug ;, each plug is characterized as belonging to a specific group. If then through the holes of the pins arranged one behind the other one pushes in one or more needles, the non-chancred pins in this place are retained by the needles while the pins characterized by the notches are separated from them. .



   For carrying out the method indicated, a plug-in box with a pivoting side wall is advantageously used. The side wall is then able to pivot about an axis which is fixed in the front wall and the rear wall of the body and at a distance from the bottom of the box which is determined by the size of the pins. Similarly, the pivoting side wall also extends from the upper edge of the box only up to the height of this axis and lugs at the lower edge a slat projecting inward.



  It is on this slat and on the axis mentioned that the cards are held, which may be provided at the lower edge with a recess in the form of a semi-circle in which the axis in question engages. The axis is preferably not disposed in the middle but closer to the fixed side wall of the box.



   The plugs have holes on the vertical edges. Similar holes are arranged in the front wall and the back wall of the plug box so that through each of the holes in the box a needle can be driven which also passes through all of the plugs. 5i a- when the side wall of the box is folded inwardly. only the plugs, the solid parts of which are removed from the holes through which the needles are driven, can fall.



   To ensure the fall of the cards? it is advantageous to provide a comb connected to the pivoting side wall and the intervals of the teeth of which each receive a ficha.



    @

 <Desc / Clms Page number 3>

 This sign maintains on the one hand the pins in the vertical position so that the needles can be inserted easily; on the other hand, it causes by friction, during or pivoting of the side wall, the plugs which are not retained by a needle.



   The comb is advantageously made of thin free plates, of cellulose or a similar material, which each have a hole for the passage of the pivot axis of the side wall and another hole for a rod parallel to this axis. and connected to the pivoting side wall.



   The drawing shows an embodiment of the invention by way of example.



   Fig. 1 is a perspective view of a card box according to the present invention in which only two cards have been shown.



   Fig 2 shows a vertical cross section in the box when closed and, in dotted lines] with the side wall folded down.



   Fig. 3 shows a card with inscriptions by way of example; one of the angles is shown on a larger scale.



   Fig.4 shows one of the needles that can be used for carrying out the invention.



   In the sheet shown in FIG. 3, a classification in months and days has been indicated for the representation of the invention. The plug is provided, near its left side edge, with 44 holes, the upper holes of which are conjugated with the month and the 31 holes arranged below are conjugated with. days, and a hole further provided for locking the plug in a manner described later.

   The file shown corresponds to March 5; in fact, for the hole corresponding to the month of March, the solid part situated between the hole and the edge of the card is cut out and it is the same for the hole combined with the number 5. if a certain number of cards of

 <Desc / Clms Page number 4>

 this kind which corresponds to different dates are arranged next to each other or one above the other in such a way that the holes are in alignment and one can find the plugs corresponding to a fixed date, for example or March 5, by inserting a needle (see fig. 4)

   in the holes corresponding to the month of March and a second needle in the holes corresponding to the number 5. By these two needles we retain all the cards except those which in the place of the number 5 and the month of have holes with cutouts.



  The former can therefore be lifted, for example, on the needles and thus separated from the wanted cards.



   To facilitate these operations, it is also possible to use the card box shown in FIGS. and 8.



  The latter has a side wall 1 which can rotate about an axis 6 by means of flanges 4 and 5 provided on the wall near the front wall -. and the rear wall 3 of the box, the pin 6 being mounted in the flanges 2 and 3. The pin 6 is at a certain distance from the bottom of the box. The pivoting side wall 1 is also spread at the same height. The latter has a slat 8 at this point. The pins are brought by the slat 8 and by the pin 6.

   For their more precise immobilization in position, the plugs have a notch 9 in a semi-circle in which the axis engages.



   Thin plates 10 - made for example of celluloid - which are provided with holes II have been aligned on the axis 6. These plates participate in the pivoting movement of the side wall 1 around the axis 6. For this purpose they # are provided with other holes through which passes a rod 12 mounted in the flanges 4 and 5 of the side wall 1. The plugs are introduced in such a way that there is at least one plate 10 between two plugs. The front wall and the rear wall of the box are provided with holes 13 in the same way as the pins.

 <Desc / Clms Page number 5>

 



     -) When the side wall 1 is retracted, a needle 14 is inserted into one of the holes 13 as shown in FIG. 4, as a result of the friction between the pins and the plates 10 arranged in a comb, only the cards are fed for which the solid part between the hole crossed by the needle and the edge, of the cards is cut out while all the other cards are retained by the aiguillas
 EMI5.1
 we sort of this,;

  - * ni.ère dci.oe the drink, e card a. group determines. -From this group we can obtain a new subgroup by inserting a second needle in another corresponding hole-
 EMI5.2
 laying the sol? srotyoe r; r, to fold the side wall outwards.



   To be able to force a number of groups more
 EMI5.3
 ¯jr.and there is no hole on the back edge: C-ches, we can also unite the opposite edge of a plug with corresponding holes and the two side walls of the plug box can
 EMI5.4
 to be made capable of pivoting, it suffices to symmetrically -ravoàr9 the point 1 another-axis around which the opposite side wall; suitably constituted, can rotate.



   A greater number of groups can be produced by the fact that the holes in the cards are used several times. For example the 12 months of the year can be charac-
 EMI5.5
 edged by means of 8 'C OLI ;:

   l; Wr the fact that at each of the first 6, holes is combined each time a month of the first and second semester and that the other two holes characterize the first and second semstres respectively, to extract the cards
 EMI5.6
 which correspond to a determined burps we have -ors a needle in the holes corresponding to the month considered and another needle in the holes corresponding to the desired semester.
 EMI5.7
 



  If we then have to extract the cards belonging to a given day, there are needles. It goes without saying that the days: - ,, du ccn- can <é12.: Cr¯t t '@ united in SOL?, S-; ri'uïJeS9 by e.vt.tl. @ e11 decades so that by means of the use of others

 <Desc / Clms Page number 6>

 can work with a smaller number of holes and use
 EMI6.1
 5th this way the holes becoming free for 6. ' i: \ other characters :: '3 GO ions: Eie we already 1'6 \. shown below8sus1 one of the holes can be e010YG to lock the â:

  '! Cil.'l.Cl'v -¯â!, Right of this hole one does not cut the solid parts on au-
 EMI6.2
 no case files. "[. ' "'-'u'l.'11e pushed into the -brou therefore prevents In fall of all the: 8 sheets during 6u folding of the wall 1.:tlii=#.îe;' eW.3 eY -: - .7: ,, ": <> ur jd '::; L?: ¯ .2 C", ", C". +': 'R / "I has' this"' 1+ TA1Jt advantageously have the end opposite to 1 handle and which comes out of the rear wall 8, a hole for placement 0. ', a padlock. for 1 Gold, holes and needles are used before
 EMI6.3
 ideally a circular G8ction,:

  In special cases, however, it may also be advantageous to use another profile to produce a specific characterization or to prevent incorrect use of the file.



   Optionally, it is also possible to operate in such a way that instead of perforating the cards, a support provided with corresponding perforations is used and in which the cards
 EMI6.4
 .5 are fixed with any ù \ si1iÈ: l "e. I \ [J. 1; l C, l 0 1-- 3.



  ===== * ====================== 1.: cAi2i â¯. lecâon9 àFl1S which the edges of the cards have marks C.t'cC-Lï 1S'l.G ', Laeâ corresponding to the classification sections for s': i.i'Àii'OG1C''i'1¯Obê C' ei ,, 'uill.CN due ,,, 2, lection, and the plugs are mounted in the plug box so as to be able to rotate characterized in that o'L'e in the case of .Le. constitution of the characteristic signs of the hole-shaped plugs and. ' 0vià.2dento marginal in such a way that the selected files are released during the 301sc- "ation operation and the unselected files are C¯ ::;: Lllu.eilL? L, 't éU:;' i13 the box the side wall (1) can swivel around an axis (3)
 EMI6.5
 connecting the anterior wall (:

  2) and the posterior wall () mu- nied 6th holes of .i'1eC''â.0il and arranged a certain distance

 <Desc / Clms Page number 7>

 
 EMI7.1
 du: lfoz; d- 16'î) ce b01'e9 extends from the upper edge of the box to the location of t'¯70? 1'i; c- of the axis (6) and has at the lower edge a slat (S) which '., 7 .. c-1. li. vers .1. ' L2W - laughing and which, in cooperation with 1: ¯e (5) maintains the
 EMI7.2
 ches.
 EMI7.3
 



  : B. A selection file according to claim c3.r? ctcrized in that it contains a comb connected to the pivoting side wall (1) and the intervals of the teeth of which each receive a plug which from this den is ¯-t. <1i1''Lei <17 is vertical positbn and is driven by friction during the pivoting -le -The wall 1 when it is not retained c: ï 'une -! = ,: L1J..Ze.
 EMI7.4
 



  3. Selection file according to the claims
 EMI7.5
 1 and: 9 Ce: GC'G¯1SC 'in that <; the el '' i1e consists of independent thin platelets (la), cel..ül.oïCse or an analogous: -G? 2i 'E'; which each have a hole (11 "for the passage of the pivot axis (5) of the pc-king 1 #: téz = - # le (1) and another -hole for a rod (1) parallel to this axis and connected to the side wall vc 1 -1-U (-.
 EMI7.6
 



  4. Selection file according to the claims
 EMI7.7
 1 to 13, characterized in that the ..sroi opposite to the side wall-: 1 '.e (1) a;, -'. E: .. ¯e1 ". A torso rerdant capable of pivoting.


    
BE452260D BE452260A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE452260A true BE452260A (en)

Family

ID=106917

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE452260D BE452260A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE452260A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
DE69122560T2 (en) packaging
BE452260A (en)
EP2445598B1 (en) Token carrier and token for board game, like word game
FR2476617A1 (en) DEVICE FOR INTRODUCING AND EXTRACTING FLAT AND FLEXIBLE OBJECTS IN AND OUT OF A STORE
FR2537925A1 (en) Improved assemblage comprising a jacket and cards, for use in a card index with visible cards.
BE560471A (en)
CH329398A (en) Paper and cardboard working press
DE9207398U1 (en) Storage device for music stands with integrated table reading stand
US921200A (en) Bill-file.
BE371300A (en)
DE8902832U1 (en) Storage for photographs
CH682187A5 (en) Lottery ticket checking aid - includes reference numbers and transparent window through which ticket numbers can be seen for comparison
BE352435A (en)
WO2024008840A1 (en) Holder device for cards and/or bank notes
BE431184A (en)
FR2731948A1 (en) Document or other sheet filing binder with date-based classification
WO1998005514A2 (en) Device for folding letter paper
BE487138A (en)
FR2901712A1 (en) Bingo game card supporting device, has parallelepiped box for interiorly receiving bingo card, and including transparent upper surface allowing to view number combinations represented on card that is made of cardboard sheet
BE504424A (en)
FR2666542A1 (en) Binding (binder) with desk (lectern) for organising and presenting (displaying) documents
DE8907351U1 (en) Storage for photographs
BE391306A (en)
FR2529138A1 (en) Pin binder for sheets - has back and front flat plates and guide pins extending through holes in sheets
BE413279A (en)