BE449289A - - Google Patents

Info

Publication number
BE449289A
BE449289A BE449289DA BE449289A BE 449289 A BE449289 A BE 449289A BE 449289D A BE449289D A BE 449289DA BE 449289 A BE449289 A BE 449289A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
gasifier
grid
gas
high temperature
grids
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE449289A publication Critical patent/BE449289A/fr

Links

Classifications

    • CCHEMISTRY; METALLURGY
    • C10PETROLEUM, GAS OR COKE INDUSTRIES; TECHNICAL GASES CONTAINING CARBON MONOXIDE; FUELS; LUBRICANTS; PEAT
    • C10JPRODUCTION OF PRODUCER GAS, WATER-GAS, SYNTHESIS GAS FROM SOLID CARBONACEOUS MATERIAL, OR MIXTURES CONTAINING THESE GASES; CARBURETTING AIR OR OTHER GASES
    • C10J3/00Production of combustible gases containing carbon monoxide from solid carbonaceous fuels
    • C10J3/02Fixed-bed gasification of lump fuel
    • C10J3/20Apparatus; Plants
    • C10J3/34Grates; Mechanical ash-removing devices
    • CCHEMISTRY; METALLURGY
    • C10PETROLEUM, GAS OR COKE INDUSTRIES; TECHNICAL GASES CONTAINING CARBON MONOXIDE; FUELS; LUBRICANTS; PEAT
    • C10JPRODUCTION OF PRODUCER GAS, WATER-GAS, SYNTHESIS GAS FROM SOLID CARBONACEOUS MATERIAL, OR MIXTURES CONTAINING THESE GASES; CARBURETTING AIR OR OTHER GASES
    • C10J3/00Production of combustible gases containing carbon monoxide from solid carbonaceous fuels

Landscapes

  • Chemical & Material Sciences (AREA)
  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Combustion & Propulsion (AREA)
  • Oil, Petroleum & Natural Gas (AREA)
  • Organic Chemistry (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Industrial Gases (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  "Perfectionnemets aux gazogènes". 



   Dans les gazogènes à charbon à combustion transversale comportant une tuyère latérale injectant l'air à grande vitesse dans la masse du combustible,et une prise de gaz latérale, on a été conduit,. pour accroître la rapidité des réactions, à utiliser du combustible en menus grains, grâce à quoi les sur- faces de contact entre le fluide gazeux et le combustible solide se trouvent accrues..

   Les grains de combustible étant facilement entraînés par le courant gazeux, on les retient, du côté de la sortie des gaz, par un tamis en tôle perforée ou une grille à barreaux présentant de préférence une vaste surface pour éviter les pertes de charge. jusqu'à présent, pour éviter que les métaux constituant le tamis ou la grille souffrent de   l'action   du feu, on s'est 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 efforcé de maintenir ces organes à une distance telle de l'en- trée d'air qu'ils soient éloignés de la zone de combustion à très haute température.

   L'expérience montre toutefois que si la grille se trouve ainsi protégée contre une destruction rapide par fusion ou corrosion, les condensations d'eau, de goudron et même de silice (résultant de la décomposition du silicométhane SiH4 en présence d'humidité), qui se produisent au départ ou aux bas régimes de fonctionnement du gazogène, dans la zone relativement froide où se trouve la grille, parviennent , en agglutinant les grains de combustible, à for- mer sur la grille des couches peu perméables aux gaz et qui créent des pertes de charge élevées. 



   La présente invention a pour objet un perfectionnement apporté aux   gazogènes-,   et plus particulièrement aux gazogènes du type précité, en vue de remédier à l'inconvénient qui vient d'être indiqué. Ce perfectionnement consiste essentiellement à avancer la grille de prise de gaz jusque dans la zone de combustion à très haute température, de façon à capter les gaz en un endroit où les carbures lourds soient détruits et trans- formés en gaz permanents, la dite grille étant munie de moyens de refroidissement assurant l'élimination vers l'extérieur de l'excès de calories des parties en contact avec la zone à très haute température.

   On constate alors qu'à surface égale de grille, la perte de charge du foyer est plus faible parce que l'épaisseur de la couche réagissante est moindre et parce que les condensations sont pratiquement supprimées, et qu'en outre, le rendement de la combustion en gaz permenents utilisables est sensiblement accru. 



   L'invention comprend également la réalisation de grilles de prise de gaz munies de moyens de refroidissement leur per- mettant de résister aux températures élevées auxquelles elles sont appelées à être soumises dans la mise en oeuvre du per- fectionnement ci-dessus défini, ainsi que divers modes   d'agen-   

 <Desc/Clms Page number 3> 

 cement de telles grilles dans des gazogènes à combustion transversale de types connus. 



   Ces grilles de prise de gaz peuvent être formées, soit par une grille proprement dite, soit par un ensemble de tubes. 



   La prise de gaz suivant l'invention se caractérise par un élément refroidisseur, adapté à la paroi du gazogène com- biné avec des éléments livrant passage au gaz et s'a- vançant jusque dans la zone de combustion. 



   Les éléments livrant passage au   gaz   peuvent être direc- tement refroidis, par exemple par circulation d'un fluide, de manière à former eux-mêmes l'élément refroidisseur adapté à la paroi du gazogène. 



   Lesdits éléments livrant passage au gaz peuvent égale- ment être conformés de façon à ne laisser au gaz que des pas- sages de petite section. 



   Les grilles conformes à l'invention sont caractérisées, d'une manière générale, par le fait qu'elles sept formées de barreaux qui, à l'une de leurs extrémités, ou aux deux, sont venus de fonte avec ou soudés à des sommiers refroidis. La longueur et la section des barreaux sont déterminées   en¯   fonction de la capacité de refroidissement du sommier, de manière à éviter aux barreaux une température excessive. Le sommier peut être refroidi par circulation d'un fluide (air, eau,liquide résultant de la fusion d'un corps à bas point de fusion, etc.) ou être réalisé en métal massif se refroidis- sant soit directement à   l'extérieur,   soit par rayonnement des parois froides du gazogène au voisinage ou au contact des- quelles ledit sommier est placé. 



   Suivant un mode de réalisation avantageux de l'inven- tion, au cas où le sommier de la grille (ou des grilles si le gazogène en comporte plusieurs) est refroidi par circulation d'air, l'air réchauffé au contact du sommier peut être envoyé à la tuyère d'injection, ce qui réalise un procédé simple et 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 efficace de préchauffage de l'air d'injection, 
La ou les grilles de prise de gaz conformes à l'inven- tion peuvent, notamment selon le type de gazogène, être dispo- sées verticalement ou suivant un certain angle avec la verti- cale et être placées au niveau de l'entrée d'air, au-dessus de cette entrée ou, de préférence, au-dessous, la condition essentielle étant, dans tous les cas, qu'elles se trouvent à une distance telle de celle-ci que les gaz soient captés dans une zone où les carbures lourds sont détruits.

   Elles peu- vent être disposées sur le pourtour du corps du gazogène, ou être montées sur une plaque-support disposée tangentiellement à ce corps, ou encore être rendues solidaires d'une porte permettant de les visiter et éventuellement de les changer. 



   Divers exemples de réalisation de   l'objet   de l'invention sont représentés aux dessins ci-annexés, à titres d'exemples non limitatifs. Dans ces dessins : 
Fig. 1   et 2   sont respectivement des vues de face et en coupe verticale d'une forme de réalisation d'une grille ap- plicable à l'invention; 
Fig. 3 et 4 sont des vues analogues d'une variante ; 
Fig. 5 et 6 sont des vues analogues d'une autre variante; 
Fig. 7 et 8 sont des vues analogues d'une troisième variante; 
Fig. 9 est une coupe axiale schématique d'un gazogène à porte latérale avec grille de prise de gaz disposée conformé- ment à l'invention; 
Fig. 10 est une coupe horizontale suivant X-X de Fig.9; 
Fig. il est une coupe verticale schématique analogue à la fig. 9, avec grille à sommer massif;

   
Fig. 12 est une coupe horizontale schématique d'un gazo- gène comportant une autre disposition des grilles de prises de gaz; 
Fig. 13 est une coupe verticale schématique d'un gazogène 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 avec grille refroidie par circulation d'air; 
Fig, 14 est une coupe verticale schématique d'un gazo- gène avec grille refroidie par circulation de liquide. 



   Les fig. 1 et 2 représentent une grille affectant la forme d'un rectangle allongé dans le sens horizontal et dont les barreaux en une seule pièce, comme figuré en la, ou en deux pièces, comme en 1b, font corps avec un sommier creux 2. Ce- lui-ci reçoit un fluide refroidisseur entrant en 3 et sortant en 4. 



   Dans la variante des fig. 3 et 4, la grille présente une forme circulaire. Les barreaux 1 sont rayonnants. Le sommier a est creux comme précédemment et reçoit en 3 un fluide refroi- disseur, celui-ci sortant en 4. Comme on le verra plus loin, plusieurs grilles semblables peuvent être groupées sur un même gazogène, s'il est nécessaire. 



   Dans la variante des fig, 5 et 6, la grille, de forme rectangulaire, comporte un sommier massif 2 présentant un pro- fil de préférence évasé vers l'extérieur et avec lequel font corps, comme. aux fig. 1 et 2, soit des barreaux la en une seule pièce, soit des barreaux 1b en deux pièces, Ce mode de cons- truction de la grille avec sommier massif peut également stap- pliquer au cas de grilles circulaires. comme celle représentée aux fig. 3 et 4. Les barreaux ont été représentés ici de forme trapézoïdale; une telle forme pourrait s'appliquer également aux autres types décrits. 



   Les   fige 7   et 8 représentent un autre dispositif compre- nant plusieurs éléments 5 pourvus respectivement d'une fente verticale 5a et qui sont fixés par soudure à un sommier plat 6 de forme rectangulaire ou venus de fonte avec celui-ci. Les éléments 5 présentent une saillie telle, en avant du sommier   6,   que lorsque celui-ci est en place sur la paroi latérale du ga- zogène -par exemple suivant l'une des dispositions décrites ci-après- leur extrémité antérieure 5a vienne plonger dans la 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 zone de combustion à haute température. 



   Dans 1'exemmle d' application des fig. 9 et la, le gazo- gène représenté comprend un corps cylindrique 7 à axe vertical, dans lequel plonge latéralement une tuyère d'injection d'air 8. 



  Du côté opposé à la tuyère 8, est raccordée au corps 7 une boite 9 de captation des gaz, ayant la forme d'un cylindre à axe horizontal et qui est munie d'une porte latérale circu- laire 10. La grille, composée ici de barreaux 1 faisant corps avec un sommier creux   circulaire a   renfermant une matière refroi- dissante à bas point de fusion ou un liquide bouillant à haute température, est fixée sur une plaque rectangulaire 11 montée dans des feuillures   la,   tangentiellement au corps cylin- drique 7 du gazogène. Conformément à l'invention, la grille ainsi constituée fait saillie en avant du plan de la plaque 11, de façon à capter les gaz au sein même de la zone de combustion à température élevée.

   Au lieu d'une seule grille circulaire, plusieurs grilles semblables pourraient être groupées sur la même plaque 11, ces grilles pouvant être refroidies par un fluide ou munies d'un sommier massif. 



   La fig. 11 représente une disposition analogue appliquée au cas d'une grille rectangulaire à sommier massif, du type représenté aux fig. 5 et 6. Une disposition semblable pourrait être réalisée avec une grille rectangulaire analogue à celle des   fig. 1     et 3   ou des fig. 7 et 8. 



   La fig. 12 représente une coupe horizontale d'un gazogène dans le quel deux grilles cylindriques du type représenté aux fig. 3 et 4 sont disposées sur le pourtour du corps 7, symé- triquement par rapport à la tuyère d'injection   dtair   8. 



   Les fig. 13 et 14 représentent des dispositions   applica-   bles avantageusement au cas de grilles à sommiers refroidis par circulation de fluide, telles que celles dea fig. 1 et 2 ou des fig. 3 et 4. 



   Dans l'exemple de la fig. 13, le gazogène est muni en 13 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 d'une porte de décrassage, Le sommier 2 de la grille, refroidie par circulation d'air, est monté, par l'intermé- diaire d'une plaque coulissante 14 dans un boîtier latéral 15 raccordé de façon étanche au corps du gazogène et muni d'une tubulure de sortie de gaz 16. Le boîtier 15 est fermé par une porte 17 à laquelle sont fixés les conduits d'entrée 3 et de sortie 4 de l'air de refroidissement, de sorte que l'ensemble de la grille est rendu solidaire de cette porte et peut être sorti du gazogène pour être visité ou changé. 



  Les conduits 3 et 4 sont reliés à l'extérieur par des rac- cords le et 19, à des tuyaux 20 et 21 d'amenée et de départ d'air. Le tuyau 21 de départ d'air va à la tuyère d'injec- tion 6 qu'il alimente en air chaud. 



   La disposition de la fig. 14 est analogue à la précé- dente mais s'applique au cas d'une grille à sommier refroidi par eau ou par liquide bouillant à haute température. Dans ce cas, les conduits d'entrée 3 et de sortie 4 du fluide refroi- disseur sont raccordés à un radiateur   22   destiné à éliminer les calories entraînées par ce fluide. 



   Bien entendu, et comme il ressort déjà de ce qui a été dit plus haut, les exemples représentés et décrits ci-dessus ne limitent nullement la réalisation de l'invention, celle-ci peut donner lieu à de nombreuses variantes, non seulement en ce qui concerne la disposition des grilles sur le gazogène, mais également en ce qui touche la construction de ces grilles. 



  En particulier, au lieu d'être rectangulaires ou circulaires, celtes-ci pourraient affecter tout autre forme et être ovales, par   exempla.   Les barreaux peuvent présenter des sections de toutes formes appropriées et être ondulés. 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  "Perfectionnemets to gasifiers".



   In transverse combustion coal gasifiers comprising a side nozzle injecting air at high speed into the mass of the fuel, and a side gas intake, it has been carried out. to increase the speed of the reactions, to use fine grain fuel, whereby the contact surfaces between the gaseous fluid and the solid fuel are increased.

   The fuel grains being easily entrained by the gas current, they are retained, on the gas outlet side, by a perforated sheet metal screen or a bar grid preferably having a large surface area to avoid pressure drops. up to now, to prevent the metals constituting the sieve or the grid from suffering from the action of fire, we have

 <Desc / Clms Page number 2>

 endeavored to keep these components at such a distance from the air inlet that they are far from the combustion zone at very high temperature.

   However, experience shows that if the grid is thus protected against rapid destruction by melting or corrosion, condensation of water, tar and even silica (resulting from the decomposition of silicomethane SiH4 in the presence of humidity), which occur at the start or at low operating speeds of the gasifier, in the relatively cold zone where the grate is located, manage, by agglutinating the fuel grains, to form on the grate layers which are not very permeable to gases and which create high pressure losses.



   The object of the present invention is an improvement made to gasifiers, and more particularly to gasifiers of the aforementioned type, with a view to remedying the drawback which has just been indicated. This improvement essentially consists in advancing the gas intake grid as far as the combustion zone at very high temperature, so as to capture the gases in a place where the heavy carbides are destroyed and transformed into permanent gases, the said grid being provided with cooling means ensuring the removal to the outside of excess heat from parts in contact with the very high temperature zone.

   It is then observed that at an equal grid area, the pressure drop of the focal point is lower because the thickness of the reacting layer is less and because the condensations are practically eliminated, and that in addition, the efficiency of the combustion into usable permanent gases is significantly increased.



   The invention also comprises the production of gas intake grids provided with cooling means enabling them to withstand the high temperatures to which they are called upon to be subjected in the implementation of the improvement defined above, as well as various modes of planning

 <Desc / Clms Page number 3>

 cementing of such grids in transverse combustion gasifiers of known types.



   These gas intake grids can be formed either by a grid proper, or by a set of tubes.



   The gas intake according to the invention is characterized by a cooling element, adapted to the wall of the gasifier, combined with elements providing passage for the gas and extending into the combustion zone.



   The elements providing passage to the gas can be cooled directly, for example by circulation of a fluid, so as to themselves form the cooling element adapted to the wall of the gasifier.



   Said elements providing passage to the gas can also be shaped so as to leave the gas only passages of small section.



   The grids according to the invention are characterized, in general, by the fact that they are formed from bars which, at one of their ends, or at both, are made of cast iron with or welded to the springs. cooled. The length and section of the bars are determined according to the cooling capacity of the bed base, so as to prevent the bars from excessive temperature. The bed base can be cooled by the circulation of a fluid (air, water, liquid resulting from the fusion of a body with a low melting point, etc.) or be made of solid metal cooling either directly on the outside. or by radiation from the cold walls of the gasifier in the vicinity of or in contact with which said base is placed.



   According to an advantageous embodiment of the invention, in the case where the base of the grid (or of the grids if the gasifier comprises several) is cooled by air circulation, the air heated in contact with the base can be cooled. sent to the injection nozzle, which realizes a simple process and

 <Desc / Clms Page number 4>

 efficient preheating of the injection air,
The gas intake grid (s) in accordance with the invention may, in particular depending on the type of gasifier, be arranged vertically or at a certain angle with the vertical and be placed at the level of the inlet of the gas generator. air, above this inlet or, preferably, below, the essential condition being, in all cases, that they are at such a distance from it that the gases are captured in an area where the heavy carbides are destroyed.

   They can be arranged around the perimeter of the body of the gasifier, or be mounted on a support plate disposed tangentially to this body, or else be made integral with a door allowing them to be visited and possibly changed.



   Various embodiments of the object of the invention are shown in the accompanying drawings, by way of non-limiting examples. In these drawings:
Fig. 1 and 2 are respectively front and vertical sectional views of an embodiment of a grid applicable to the invention;
Fig. 3 and 4 are analogous views of a variant;
Fig. 5 and 6 are similar views of another variant;
Fig. 7 and 8 are similar views of a third variant;
Fig. 9 is a schematic axial section of a gasifier with a side door with a gas intake grid arranged in accordance with the invention;
Fig. 10 is a horizontal section along X-X of Fig.9;
Fig. it is a schematic vertical section similar to FIG. 9, with solid top grid;

   
Fig. 12 is a schematic horizontal section of a gas generator comprising another arrangement of the gas outlet grids;
Fig. 13 is a schematic vertical section of a gasifier

 <Desc / Clms Page number 5>

 with air-cooled grid;
Fig, 14 is a schematic vertical section of a gas generator with grid cooled by circulation of liquid.



   Figs. 1 and 2 represent a grid having the shape of a rectangle elongated in the horizontal direction and whose bars in one piece, as shown in 1a, or in two pieces, as in 1b, form a body with a hollow base 2. This - it receives a cooling fluid entering at 3 and exiting at 4.



   In the variant of FIGS. 3 and 4, the grid has a circular shape. The bars 1 are radiating. The base a is hollow as above and receives a cooling fluid at 3, the latter exiting at 4. As will be seen below, several similar grids can be grouped together on the same gasifier, if necessary.



   In the variant of FIGS, 5 and 6, the grid, of rectangular shape, comprises a solid base 2 having a profile preferably flared outwards and with which are integral, as. in fig. 1 and 2, either bars 1a in one piece, or bars 1b in two pieces. This method of constructing the grid with a solid base can also apply to the case of circular grids. like that shown in fig. 3 and 4. The bars have been shown here of trapezoidal shape; such a form could also apply to the other types described.



   The pins 7 and 8 represent another device comprising several elements 5 provided respectively with a vertical slot 5a and which are fixed by welding to a flat bed base 6 of rectangular shape or made of cast iron with the latter. The elements 5 have such a projection, in front of the bed base 6, that when the latter is in place on the side wall of the gasifier - for example according to one of the arrangements described below - their anterior end 5a comes down. in the

 <Desc / Clms Page number 6>

 high temperature combustion zone.



   In the example of application of FIGS. 9 and 1a, the represented gasifier comprises a cylindrical body 7 with a vertical axis, in which laterally submerges an air injection nozzle 8.



  On the side opposite to the nozzle 8, is connected to the body 7 a gas collection box 9, having the shape of a cylinder with a horizontal axis and which is provided with a circular side door 10. The grid, composed here bars 1 forming part of a circular hollow base a containing a cooling material with a low melting point or a liquid boiling at high temperature, is fixed to a rectangular plate 11 mounted in rebates 1a, tangentially to the cylindrical body 7 gasifier. In accordance with the invention, the grid thus formed protrudes in front of the plane of the plate 11, so as to capture the gases within the combustion zone itself at high temperature.

   Instead of a single circular grid, several similar grids could be grouped together on the same plate 11, these grids possibly being cooled by a fluid or provided with a solid base.



   Fig. 11 shows a similar arrangement applied to the case of a rectangular grid with a solid base, of the type shown in FIGS. 5 and 6. A similar arrangement could be made with a rectangular grid similar to that of FIGS. 1 and 3 or figs. 7 and 8.



   Fig. 12 shows a horizontal section of a gasifier in which two cylindrical grids of the type shown in FIGS. 3 and 4 are arranged around the perimeter of the body 7, symmetrically with respect to the air injection nozzle 8.



   Figs. 13 and 14 show arrangements which can be applied advantageously to the case of grids with box springs cooled by circulation of fluid, such as those of FIG. 1 and 2 or fig. 3 and 4.



   In the example of FIG. 13, the gasifier is fitted with 13

 <Desc / Clms Page number 7>

 of a cleaning door, the base 2 of the grid, cooled by air circulation, is mounted, by means of a sliding plate 14 in a side casing 15 connected in a sealed manner to the body of the gasifier and provided with a gas outlet pipe 16. The housing 15 is closed by a door 17 to which the cooling air inlet 3 and outlet 4 ducts are attached, so that the entire grid is made integral with this door and can be taken out of the gasifier to be visited or changed.



  The conduits 3 and 4 are connected to the outside by couplings 1c and 19, to pipes 20 and 21 for the air supply and departure. The air outlet pipe 21 goes to the injection nozzle 6 which it supplies with hot air.



   The arrangement of FIG. 14 is analogous to the previous one but applies to the case of a box-spring grid cooled by water or by liquid boiling at high temperature. In this case, the inlet 3 and outlet 4 conduits for the cooling fluid are connected to a radiator 22 intended to eliminate the calories entrained by this fluid.



   Of course, and as is already apparent from what has been said above, the examples shown and described above in no way limit the implementation of the invention, the latter can give rise to numerous variants, not only in this which concerns the arrangement of the grids on the gasifier, but also with regard to the construction of these grids.



  In particular, instead of being rectangular or circular, these could affect any other shape and be oval, for example. The bars can have sections of any suitable shape and be corrugated.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

REVENDICATIONS 1 - perfectionnement apporté aux gazogènes et notamment aux gazogènes à charbon à combustio transversale comportant une tuyère d'injection d'air latérale et une prise de gaz <Desc/Clms Page number 8> également latérale avec grille, ce perfectionnement consistant essentiellement à avancer la grille de prise de gaz jusque dans la zone de combustion à très haute température, de façon à capter les gaz en un endroit où les carbures lourds soient détruits et transformés en gaz permanents, la dite grille étant munie de moyens de refroidissement assurant l'élimination vers l'extérieur de l'excès de calories des parties en contact avec la zone à très haute température. CLAIMS 1 - improvement brought to gasifiers and in particular to transverse fuel coal gasifiers comprising a lateral air injection nozzle and a gas intake <Desc / Clms Page number 8> also lateral with grid, this improvement consisting essentially of moving the gas intake grid forward into the combustion zone at very high temperature, so as to capture the gases in a place where the heavy carbides are destroyed and transformed into permanent gases, the said grid being provided with cooling means ensuring the outward removal of excess heat from parts in contact with the very high temperature zone. 2. prise de gaz applicable à la réalisation du perfec- tionnement sus-défini convenant notamment pour gazogènes servant à l'alimentation des moteurs de véhicules comprenant un élé- ment refroidisseur adapté à la paroi du gazogène servant de support à des éléments laissant au gaz des passages de petites sections et stavançant jusque dans la zone de combustion à très haute température, de façon à capter les gaz en un endroit où les carbures lourds soient détruits et transformés'.en gaz. permanents. 2. gas outlet applicable to the realization of the above-defined improvement suitable in particular for gasifiers used to supply vehicle engines comprising a cooling element adapted to the wall of the gasifier serving as a support for elements leaving gas. passages of small sections and advancing into the combustion zone at very high temperature, so as to capture the gases in a place where the heavy carbides are destroyed and transformed into gas. permanent. 3. Prise de gaz suivant la revendication 1, caractéri- sée en ce qu'une plaque métallique, adapté à la paroi du ga- zogène, sert de support à des tubes dont l'extrémité libre vient plonger dans la zone de combustion à très haute tempé- rature. 3. A gas outlet according to claim 1, charac- terized in that a metal plate, adapted to the wall of the gas generator, serves as a support for the tubes, the free end of which plunges into the combustion zone at very high temperature. high temperature. 4. Prise de gaz selon la revendication 1, caractérisée en ce quune plaque, éventuellement métallique, adaptée à la paroi du gazogène, sert de support à des tubes à double paroi refroidie par circulation d'un fluide, et dont l'extrémité libre vient plonger dans la zone de combustion à très haute température. 4. Gas outlet according to claim 1, characterized in that a plate, optionally metallic, adapted to the wall of the gasifier, serves as a support for double-walled tubes cooled by circulation of a fluid, and the free end of which comes from immerse in the combustion zone at very high temperature. 5. Des grilles applicables à la réalisation du perfec- tionnement sus-défini, notamment en vue de constituer une prise de gaz selon les revendications 2, 3 ou 4 ci-dessus, présentant une ou plusieurs des caractéristiques ci-après : a) lesdites grilles sont formées de barreaux qui, à l'une <Desc/Clms Page number 9> de leurs extrémités, ou aux deux, sont venus de fonte avec ou soudés à des sommiers refroidis, de forme rectangulaire, cir-" culaire, ovale ou autre appropriée; b) la longueur et la section des barreaux sont déterminées en fonction de la capacité de refroidissement du sommier, de manière que ces barreaux ne se trouvent pas portés à une température excessive; 5. Grids applicable to carrying out the above-defined improvement, in particular with a view to constituting a gas outlet according to claims 2, 3 or 4 above, having one or more of the following characteristics: a) said grids are formed by bars which, at one <Desc / Clms Page number 9> of their ends, or both, are made of cast iron with or welded to cooled box springs, of rectangular, circular, oval or other suitable shape; b) the length and the section of the bars are determined according to the capacity cooling the base, so that these bars are not brought to an excessive temperature; c) le sommier est refroidi par circulation d'un fluide (air, eau, liquide résultant de la fusion d'un corps à bas point de fusion, etc.), ou est construit en métal massif se refroidissant soit directement à l'extérieur, soit par rayon- nement des parois froides du gazogène au voisinage ou au contact desquelles ledit sommier est placé; d) la grille est composée de plusieurs éléments massifs munis de fentes allongées dans le sens vertical, ces éléments étant juxtaposés sur une plaque-supportformant sommier et avec laquelle ils font corps. c) the bed base is cooled by the circulation of a fluid (air, water, liquid resulting from the fusion of a body with a low melting point, etc.), or is made of solid metal cooling either directly on the outside , or by radiation from the cold walls of the gasifier in the vicinity of or in contact with which said base is placed; d) the grid is made up of several solid elements provided with slits elongated in the vertical direction, these elements being juxtaposed on a support plate forming a bed base and with which they are integral. 6. Des modes de réalisation du perfectionnement défini à la revendication 1, notamment en vue de constituer une prise de gaz selon les revendications 2, 3 ou 4 ci-dessus, présentant les particularités suivantes appliquées séparément ou dans leurs différentes combinaisons possibles : a) plusieurs grilles sont groupées sur un même gazogène ; b) la ou les grilles sont montées sur une plaque-support assujettie de manière amovible dans une botte de captation des gaz raccordée au corps du gazogène, ladite plaque-support étant disposée, par exemple, suivant un plan tangentiel au corps. du gazogèhe; c) la ou les grilles sont rendues solidaires d'une porte permettant de les visiter et éventuellement de les changer; 6. Embodiments of the improvement defined in claim 1, in particular with a view to constituting a gas outlet according to claims 2, 3 or 4 above, having the following features applied separately or in their various possible combinations: a) several grids are grouped on the same gasifier; b) the grid (s) are mounted on a support plate removably secured in a gas collection boot connected to the body of the gasifier, said support plate being arranged, for example, in a plane tangential to the body. gasoline; c) the gate (s) are made integral with a door allowing them to be visited and possibly changed; d) dans le cas de grilles dont le sommer est refroidi par circulation d'air, l'air réchauffé au contact du sommier est envoyé à la tuyère d'injection du gazogène. d) in the case of grids of which the top is cooled by air circulation, the air heated in contact with the base is sent to the gasifier injection nozzle.
BE449289D BE449289A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE449289A true BE449289A (en)

Family

ID=104656

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE449289D BE449289A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE449289A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
CA2493393C (en) Condensing heat exchanger with double bundle of tubes
FR2656899A1 (en) SELF-COOLING ASSEMBLY FOR SEGMENTS IN ABUTMENT IN A GAS TURBINE ENGINE, TURBINE SEGMENT FOR GAS TURBINE ENGINE, AND METHOD FOR COOLING SUCH SEGMENTS.
FR2486152A1 (en) INTERNAL COMBUSTION ENGINE HAVING OIL COOLING
EP2502016A2 (en) Heat exchanger for gases, in particular for the exhaust gases of an engine
FR2694661A1 (en) Multi-element battery with cooling.
CH639187A5 (en) BOILER, ESPECIALLY FOR A HEATING SYSTEM.
FR2532992A1 (en) MULTI-CYLINDER INTERNAL COMBUSTION ENGINE WITH WET CYLINDER SHIRTS AND INDIVIDUAL CYLINDERS
FR2588614A1 (en) EXHAUST MUFFLER FOR HIGH POWER GAS TURBINE.
EP1582812B1 (en) Incineration grate with water-cooled fixed steps
BE449289A (en)
EP0204791B1 (en) Hearth wall comprising supply nozzles cast as two complementary parts
FR2500907A1 (en) BLOCK FOR INTERNAL COMBUSTION PISTON ENGINE, PARTICULARLY DIESEL ENGINE
EP0277070B1 (en) Thermal generator tubular exchanger plate
FR2821924A1 (en) CONDENSING HEAT EXCHANGER, ESPECIALLY FOR A BOILER
FR2659689A1 (en) INTERNAL COOLING CIRCUIT OF A TURBINE STEERING BLADE.
FR2723632A1 (en) Low temperature boiler heat exchanger encasing cylindrical boiler furnace
EP0481841B1 (en) Gas-gas heat exchanger
FR2526928A1 (en) Shaft furnace wall cooling unit - has vertical cooling tubes with refractory inserts between them
FR2503331A1 (en) SOLID FUEL BOILER
BE537696A (en)
FR3112842A1 (en) DEVICE FOR COOLING GAS EFFLUENTS FROM AN INSTALLATION FOR THE PRODUCTION OF ALUMINUM BY IGNITE ELECTROLYSIS
CA3110912A1 (en) Pressurized-air supply unit for an air-jet cooling device
FR2529995A1 (en) Hearth boiler
BE382428A (en)
BE395260A (en)