BE440427A - - Google Patents

Info

Publication number
BE440427A
BE440427A BE440427DA BE440427A BE 440427 A BE440427 A BE 440427A BE 440427D A BE440427D A BE 440427DA BE 440427 A BE440427 A BE 440427A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
ignition
sleeve
dust
hearth according
jet
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE440427A publication Critical patent/BE440427A/fr

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F23COMBUSTION APPARATUS; COMBUSTION PROCESSES
    • F23CMETHODS OR APPARATUS FOR COMBUSTION USING FLUID FUEL OR SOLID FUEL SUSPENDED IN  A CARRIER GAS OR AIR 
    • F23C99/00Subject-matter not provided for in other groups of this subclass
    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F23COMBUSTION APPARATUS; COMBUSTION PROCESSES
    • F23DBURNERS
    • F23D1/00Burners for combustion of pulverulent fuel
    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F23COMBUSTION APPARATUS; COMBUSTION PROCESSES
    • F23CMETHODS OR APPARATUS FOR COMBUSTION USING FLUID FUEL OR SOLID FUEL SUSPENDED IN  A CARRIER GAS OR AIR 
    • F23C2700/00Special arrangements for combustion apparatus using fluent fuel
    • F23C2700/06Combustion apparatus using pulverized fuel
    • F23C2700/063Arrangements for igniting, flame-guiding, air supply in

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Dispositif d'allumage pour foyers à poussier de combustible. 



   La présente invention concerne un dispositif   d'allu-   mage pour foyers à poussier de combustible. L'allumage des brûleurs à poussier d'un foyer à poussier de combustible n'est en général pas possible directement. Il est au contraire nécessaire d'amener au préalable la chambre de combustion à une température élevée.

   Dans   le,cas   de/générateurs de vapeur 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 dans lesquels les parois de la chambre de combustion sont couvertes de tubes de vaporisation, ce chauffage de la chambre de combustion entraîne également le chauffage du contenu de la chaudière et implique une grande dépense de chaleur:
Dans beaucoup de cas, en particulier dans les chambres de combustion qui sont pourvues de grilles de combustion ultérieure pour le gros poussier tombant de la flamme, le chauffage est effectué à l'aide d'un feu de bois étendu sur le fond de la chambre de combustion ou sur la grille de combustion ultérieure. On préfère toutefois en général le montage de brûleurs auxiliaires qui fonctionnent avec des combustibles liquides ou gazeux.

   Ces combustibles facilement inflammables peuvent être allumés immédiatement à la sortie du brûleur à l'aide d'une mèche. 



   C'est toutefois une complication que d'employer pour l'allumage et le fonctionnement des combustibles différents, non seulement à cause de la nécessité de se les procurer et de les emmagasiner mais également à cause des dispositifs nécessaires pour la combustion et du prix élevé des combustibles accessoires. Lorsqu'un grand brûleur à poussier ne peut conserver lui-même la flamme dans une chambre de combustion froide, un brûleur plus petit à poussier le peut d'autant moins. On s'est par conséquent efforcé de créer un brûleur d'allumage fonctionnant avec le même combustible que le foyer principal, mais sans résultat aussi longtemps qu'on n'est pas   parvenu   à produire avec ce poussier une petite flamme brûlant de façon durable. 



   Une solution satisfaisante est produite seulement par l'emploi d'un manchon en combinaison avec un mode déterminé de conduite du poussier, savoir en un jet tangentiel et en un jet axial. Le jet tangentiel produit une flamme qui brûle dans le manchon et entretientson propre allumage par suite de la protection contre le rayonnement vers l'extérieur. Le jet axial 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 est allumé par le précédent et étire une longue   lamme   hors du manchon, laquelle flamme sert au réchauffage de la chambre de combustion et à l'allumage du brûleur principal. 



  Grâce à cette disposition on évite que le manchon s'obstrue axiale par les scories, vu que la flamme/entraîne les scories dans la chambre de combustion. 



   Il est connu de subdiviser le courant d'air et de poussier allant d'un moulin vers la chambre de combustion, de telle manière qu'un courant d'air contenant du poussier fin conduise à des   brûleurs   spéciaux qui doivent être allumés   @   tout d'abord et que le courant d'air contenant le poussier plus gros se rende à d'autres brûleurs qui sont allumés par la flamme des premiers. (Brevet allemand   623.770).   Outre qu'un allumage du poussier fin dans ce cas est possible seulement lors; que la chambre de foyer a été réchauffée de façon appropriée au préalable, il n'y a   aucunossibilité   de faire fonctionner seuls les brûleurs chargés au moyen de poussier fin, vu que le poussier grossier est conduit aux autres brûleurs. 



   On connaît également un foyer à manchon dans lequel les brûleurs principaux fonctionnant au poussier débouchent axiale- ment ou tangentiellement et les brûleurs d'allumage fonction- débouchent nant avec des combustibles liquides ou gazeux/tangentiellement ou axialement (brevet français 655.799).   On   ne retrouve toutefois pas ici l'intention de faire fonctionner les brûleurs d'allumage avec du poussier de combustible ou d'allumer d'autres brûleurs situés en dehors du manchon. 



   L'effet des mesures à prendre suivant la présente inven- tion peut être amélioré avec adaptation au  genre'''   de combusti- ble par des mesures spéciales. Par le fait qu'on envoie au jet tangentiel du poussier plus gros qu'au jet axial, la tendance au dépôt de scories dans le manchon peut être diminué. Un allumage plus facile est obtenu lorsqu'on amène au jet tangentie: du poussier à plus forte teneur en constituants volatils du du poussier plus fin qu'au jet axial. Pour décomposer le courant d'air et de poussier qui/ 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 aboutit au manchon d'allumage en un courant de poussier fin et en un courant de gros poussier, l'intercalation d'un tamis est nécessaire dans la conduite. Le plus simple est de prendre un courant d'air et de poussier du côté interne d'un coude de tuyau.

   Par suite de l'effet de criblage du coude, on obtient un poussier plus   f in.   



   Dans le cas de combustibles très pauvres en gaz, il peut se faire que le jet tangentiel ne s'allume pas dans le manchon. On peut alors produire son allumage en injectant un combustible liquide ou gazeux avec de l'air tangentiellement dans le manchon , soit seul, soit en combinaison avec le jet de poussier. 



   L'allumage est en outre amélioré lorsqu'on envoie au foyer d'allumage du poussier plus fin qu'aux brûleurs principaux. Ceci peut s'obtenir par le fait qu'on sépare du courant d'air et de poussier qui se rend aux brûleurs principaux, à l'aide d'un tamis, des gra-ins fins qui sont emmagasinés et utilisés pour le fonctionnement du manchon d'allumage. En outre l'air provenant du séparateur relié au tamis peut être conduit dans la chambre de combustion du foyer tandis que pour tamiser, on peut employer de nouveau un coude de tuyau dans la conduite de poussier. 



   Pour assurer l'allumage du jet axial par le jet tangentiel, le manchon peut être pourvu, à la sortie d'un rétrécissement annulaire et être entouré éventuellement d'une couronne de tuyères d'air secondaires soufflant en cône vers l'axe et vers la chambre de combustion. 



   Pour l'obtention du meilleur effet, spécialement lorsque le foyer d'allumage doit être employé également comme foyer de faible charge, il est nécessaire de régler la longueur et la forme de la flamme. Il faut par conséquent pouvoir régler non seulement le jet axial d'air et de poussier mais également le jet tangentiel chacun indépendamment de l'autre. Lors de l'emploj comme foyer de faible charge, la plus grande puissance de foyer doit être produite   principal ement   avec lejet   axial; , 1   

 <Desc/Clms Page number 5> 

 faut par conséquent lui envoyer les plus grandes quantités d'air et de combustible. Ceci est nécessaire également pour que le manchon ne se couvre pas de scories ou ne fonde pas. 



   Pour la mise en service du foyer d'allumage, on allu- me au moyen d'une mèche en combustion, par exemple d'un peu de laine d'essuyage imprégnée d'huile, introduite par une ou- verture pouvant être fermée pratiquée dans le fond amovible, le courant tangentiel d'air et de poussier d'abord mis en ser- vice. Après que ce dernier a chauffé le manchon, on met en service le courant axial d'air et de poussier qui s'enflamme immédiatement dans le manchon mais allonge toutefois la flam- me hors du manchon dans la chambre de combustion de sorte que dans la période suivante, la sollicitation du manchon par la chaleur n'augmente pas mais diminue plutôt. 



   Malgré cela, en cas de fonctionnement prolongé, la paroi réfractaire du mancjon peut subir des dommages par l'attaque des scories ou par le frottement des cendres soli- des abrasives. Il peut par conséquent être nécessaire de réaliser le manchon sous la forme d'un. logement métallique refroidi extérieurement. Le refroidissement peut se faire par différents moyens, par exemple par de   l'air   de combustion. 



  Le manchon peut également être constitué par des anneaux par- courus par de l'eau de refroidissement au au moyen de tubes enroulés en hélice. Ceux-ci peuvent être intercalés dans la circulation d'eau du générateur de vapeur chauffé . Pour que le mouvement en hélice du jet tangentiel ne soit pas dé- truit, on fera progresser l'hélice des tubes dans le sens de rotation de la flamme. 



   Un manchon refroidi aussi fortement nuit à l'allumage' dans le cas de nombreux combustibles. Il sera alors préfé- r able de ne pas poser les spires d'hélice des tubes étroite- ment les unes contre les autres mais avec un espacement et de remplir ces intervalles au moyen de masse réfractaire. Un   @   

 <Desc/Clms Page number 6> 

 manchon ainsi refroidi ne doit pas être limité à la paroi de la chambre de combustion mais peut s'avancer librement dans la chambre de combustion au-delà de la paroi. Lorsque les intervalles des hélices des tubes s'avançant dans la chambre de combustion sont ouverts, la scorie se précipitant dans le, manchon peut s'écouler ou   tre   projetée dans la chambre de combustion.

   On obtient un meilleur guidage de la flamme lorsque l'hélice de tube va en s'amincissant en cône vers l'extrémité de sortie de la flamme. 



   Un autre moyen pour le guidage de la flamme et pour l'élimination des scories du manchon est la prolongation du tuyau axial à air et à poussier à travers le manchon de façon qu'il forme avec l'orifice de sortie rétréci du manchon une   tgyère   d'aspiration pour le courant tangentiel. Lorsqu'il seforme dans le manchon de la scorie liquide, le manchon doit être pourvu d'une ouverture d'écoulement ou d'une rigole d'écou- lement pour la scorie liquide. Il suffit également toutefois de disposer le manchon avec son axe incliné vers le fond de la chambre de combustion et de munir le rétrécissement annu- laire,à la sorite,de surfaces de transition coniques telles que la scorie peut s'écouler. 



   S'il faut produire une flamme plus courte ou si la largeur de la flamme doit être réglable, il est à recomman- der d'établir dans la tuyère une surface de guidage en héli- ce ou de rendre la tuyère déplaçable axialement pendant le fonctionnement. 



   Dans le cas de ce qu'on appelle le chauffage par les coins, dans lequel les brûleurs principaux soufflent des coins de le   chambre   de combustion prismatique vers le milieu de celle-ci ou tangentiellement à un cylindre circulaire virtuel entourant l'axe de la chambre de combustion, on travaille avec une grande vitesse d'insufflation. L'allumage doit par conséquent se faire à une plus grande distance du brûleur principal. Lorsque le brûleur à manchon est disposé au milieu   @   

 <Desc/Clms Page number 7> 

 de la paroi de la chambre de combustion et souffle vers le centre de cette chambre dans le même plan que les brûleurs principaux, sa flamme rencontre le jet de chaque brûleur principal à la distance d'allumage appropriée. 



   Un manchon d'allumage établi suivant la proposition delà présente invention est représenté à la fig. 1 en une coupe transversale vue du   coté   du feu, à la fig. 2 en coupe longitudinale verticale. La fig. 3 montre en coupe longitudinale verticale un foyer d'allumage dans lequel le manchon est formé par un tube de refroidissement et la fig. 4 est une vue de l'extérieur après enlèvement du fond du manchon. 



   Suivant les fig. 1 et 2, le brûleur à manchon est inséré avec son axe placé horizontalement dans une paroi latérale de la chambre de combustion 1. Cette paroi est faite d'une couche de maçonnerie réfractaire 2 et d'une couche de maçonnerie de briques 3 et est recouverte extérieurement de plaques de tôles 4. 



   Le brûleur à manchon consiste en une enveloppe de tôle 5 en forme de cylindre circulaire qui est fixée par une bride annulaire 6 au revêtement de tôle 4. L'enveloppe de tôle 5 est remplie par damage de masse réfractaire 7 en forme de cylindre creux et est pourvue d'un couvercle d'aspiration 8 qui est vissé à la bride 9, du logement 5. Ce couvercle 8 porte également une couche de masse réfractaire 10. Dans le manchon débouche tangentiellement,prés du fond 10, la conduite 11 à air et à poussier et à travers les fonds 8, 10 passe la conduite axiale à air et à poussier.

   Celle-ci est faite de la conduite d'amenée 12, de la pièce de transition 13, de la douille de passage 14 et de la tuyère 16 qui peut se déplacer axialement dans la douille au moyen   d'unige   de poussée 15 et dans laquelle se trouve insérée la surface directrice, 17 en forme d'hélice. Le fond est en outre percé d'une ouverture 19 de regard et d'allumage, pouvant être fermée au moyen d'un bou- chon-couvercle 18. 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 



   La paroi 7 du manchon est contractée à la partie des flammes en un rétrécissement 20 de forme annulaire qui est percé seulement du chenal 21 d'écoulement des scories. Un autre orifice d'entrée tangentiel   22,   à proximité du fond   10,   peut également servir à l'amenée d'air et de poussier ou bien de gaz ou de combustible liquide. Chacune des conduites d'amenée 11, 12, 22 est réglable indépendamment des autres aussi bien pour ce qui concerne la quantité de poussier qu'également la quantité d'air qu'elle amène au manchon. Cette possibilité de réglage est représentée symboliquement dans les conduites 11, 12 et 22 par des papillons d'étranglement. 



   La mise en service du brûleur décrit se fait de telle manière que par le tuyau 11 on introduit un courant d'air et de poussier dans le manchon et qu'on l'allume à l'aide d'une flamme introduite par l'ouverture 19, par exemple au moyen d'un peu d'étoupe imprégnée d'huile et mise en combustion. 



  La flan me tourne en spires d'hélice contre la paroi du manchon et pénètre seulement d'une petite quantité au-delà de l'anneau 20 dans la chambre de combustion 1. Dès que la paroi du manchon est devenue incandescente, ce qui est le cas habituellement après 1-2 minutes, on envoie par le tuyau 12 le courant axial d'air et de poussier. Ce courant s'enflamme au contact de la flamme tournante immédiatement, mais attire la flamme hors du manchon dans la chambre de combustion, de sorte qu'il se produit une flamme de 2-3 mètres de long qui s'allume seulement à la sortie du manchon et est entourée encore, dans sa première partie, par la flamme tournante. L'arrivée est alors réglée de façon que les   9/10   environ de la quantité d'air et de poussier sont amenés au jet axial et 1/10 au jet tangentiel.

   Lorsque cette flamme d'allumage a réchauffé quelque peu la chambre de combustion, environ après 10-35 minutes de durée de combustion, les brûleurs principaux sont mis en service et leur courant d'air et de poussier s'enflamme   immédia-   tement à la flamme d'allumage, l'allumage étant maintenu par, 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 cette flamme. Lorsque la chambre de   combustion/est   suffisamment chauffée pour assurer seule l'allumage des brûleurs principaux, le foyer d'allumage peut de nouveau être mis hors d'action. 



   Les fig. 3 et 4   mohtrent   un brûleur d' allumage dans lequel le manchon consiste en des spires de tuyau. Pour autant que les pièces   correspondent   à celles des fig. 1 et 2, on a employé les mêmes chiffres de référence pour lesquels une explication spéciale n'est donc pas nécessaire. Dans la paroi 7 en matière réfractaire du manchon, on a enchassé à moitié un tuyau 23 enroulé en hélice. On l'a supposé intercalé dans le circuit d'eau d'une chaudière à circulation forcée chauffée par le foyer. Ce tube possède pour la progression du pas le même sens de rotation que le jet tangentiel sortant du canal 11. Ce tube s'avance par quelques spires coniques ouvertes dans la chambre de combustion 1.

   Il est ainsi possible de faire correspondre le fond du manchon avec la paroi extérieure du rèvêtement de la chambre de combustion. Un canal annulaire 24, auquel de l'air est amené en quantité réglable par un raccordement 25, alimente un certain nombre de tuyères 26 nt à air secondaire qui entoure/le manchon en forme de cône et sont inclinées dans la direction de l'axe du manchon vers la chambre de combustion. 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Ignition device for fuel dust stoves.



   The present invention relates to an ignition device for fuel dust stoves. Ignition of the dust burners of a fuel dust fireplace is usually not directly possible. On the contrary, it is necessary to bring the combustion chamber to a high temperature beforehand.

   In the case of / steam generators

 <Desc / Clms Page number 2>

 in which the walls of the combustion chamber are covered with vaporization tubes, this heating of the combustion chamber also leads to the heating of the contents of the boiler and involves a great expenditure of heat:
In many cases, especially in combustion chambers which are provided with subsequent combustion grates for the coarse dust falling from the flame, the heating is carried out using a wood fire extended on the bottom of the chamber. combustion grate or on the subsequent combustion grate. However, it is generally preferred to mount auxiliary burners which operate with liquid or gaseous fuels.

   These easily flammable fuels can be ignited immediately upon exiting the burner using a wick.



   It is, however, a complication to use different fuels for the ignition and operation, not only because of the need to obtain and store them but also because of the devices necessary for combustion and the high price. accessory fuels. When a large dust burner cannot itself keep the flame in a cold combustion chamber, a smaller dust burner can even less. Efforts have therefore been made to create a pilot burner which will operate on the same fuel as the main hearth, but to no avail as long as it has not been possible to produce a small, lasting flame with this dust.



   A satisfactory solution is produced only by the use of a sleeve in combination with a determined mode of driving the dust, namely in a tangential jet and in an axial jet. The tangential jet produces a flame which burns in the sleeve and maintains its own ignition as a result of protection from outward radiation. The axial jet

 <Desc / Clms Page number 3>

 is ignited by the previous one and stretches a long flame out of the sleeve, which flame is used for heating the combustion chamber and for igniting the main burner.



  Thanks to this arrangement, the sleeve is prevented from being axially blocked by the slag, since the flame / entrains the slag in the combustion chamber.



   It is known to subdivide the stream of air and dust going from a mill to the combustion chamber, so that an air stream containing fine dust leads to special burners which must be ignited at all times. 'first and that the current of air containing the larger dust goes to other burners which are ignited by the flame of the former. (German patent 623,770). Besides that an ignition of fine dust in this case is possible only during; that the firebox has been properly warmed up beforehand, it is not possible to operate the burners loaded with fine dust by themselves, since the coarse dust is carried to the other burners.



   A sleeve-type hearth is also known in which the main burners operating with dust open axially or tangentially and the ignition burners operating with liquid or gaseous fuels / tangentially or axially (French patent 655,799). However, the intention here is not to operate the ignition burners with fuel dust or to ignite other burners located outside the sleeve.



   The effect of the measures to be taken according to the present invention can be improved with adaptation to the type of fuel by special measures. By the fact that the tangential jet is sent larger dust than the axial jet, the tendency to deposit slag in the sleeve can be reduced. An easier ignition is obtained when bringing to the tangent jet: dust with a higher content of volatile constituents finer dust than the axial jet. To decompose the current of air and dust which /

 <Desc / Clms Page number 4>

 leads to the ignition sleeve in a stream of fine dust and in a stream of coarse dust, the insertion of a screen is necessary in the pipe. The easiest way is to draw a draft of air and dust from the inside of a pipe elbow.

   As a result of the elbow screening effect, a finer dust is obtained.



   In the case of very low gas fuels, the tangential jet may not ignite in the sleeve. Its ignition can then be produced by injecting a liquid or gaseous fuel with air tangentially into the sleeve, either alone or in combination with the jet of dust.



   Ignition is further improved by sending finer dust to the firebox than to the main burners. This can be achieved by separating from the stream of air and dust which goes to the main burners, by means of a sieve, fine grains which are stored and used for the operation of the heater. ignition sleeve. In addition, the air from the separator connected to the screen can be led into the combustion chamber of the fireplace while for screening a pipe bend can be used again in the dust line.



   To ensure ignition of the axial jet by the tangential jet, the sleeve can be provided, at the outlet of an annular constriction and possibly be surrounded by a ring of secondary air nozzles blowing in a cone towards the axis and towards the combustion chamber.



   In order to obtain the best effect, especially when the ignition fireplace is to be used also as a low load fireplace, it is necessary to adjust the length and shape of the flame. It is therefore necessary to be able to adjust not only the axial jet of air and dust but also the tangential jet each independently of the other. When used as a low load focus, the greatest focus power should be produced primarily with the axial jet; , 1

 <Desc / Clms Page number 5>

 The greatest quantities of air and fuel must therefore be sent to it. This is also necessary so that the sleeve does not become covered with slag or melt.



   To start up the ignition source, it is ignited by means of a burning wick, for example a little wiping wool impregnated with oil, introduced through a closable opening made. in the removable base, the tangential flow of air and dust first put into service. After the latter has heated the sleeve, the axial flow of air and dust is switched on, which ignites immediately in the sleeve but nevertheless extends the flame out of the sleeve into the combustion chamber so that in the combustion chamber The following period, the stress on the sleeve by heat does not increase but rather decreases.



   Despite this, in the event of prolonged operation, the refractory wall of the mancjon may be damaged by the attack of the slag or by the friction of the abrasive solid ash. It may therefore be necessary to make the sleeve as a. externally cooled metal housing. The cooling can be done by various means, for example by combustion air.



  The sleeve can also be formed by rings through which the cooling water passes by means of helically wound tubes. These can be interposed in the water circulation of the heated steam generator. So that the helical movement of the tangential jet is not destroyed, the helix of the tubes will be made to advance in the direction of rotation of the flame.



   Such a strongly cooled sleeve is also detrimental to ignition in the case of many fuels. It will then be preferable not to place the helix turns of the tubes closely against each other but with a spacing and to fill these gaps by means of refractory mass. A   @

 <Desc / Clms Page number 6>

 The sleeve thus cooled must not be limited to the wall of the combustion chamber but can freely extend into the combustion chamber beyond the wall. When the intervals of the propellers of the tubes projecting into the combustion chamber are open, the slag precipitating in the sleeve may flow or be projected into the combustion chamber.

   Better guiding of the flame is obtained when the tube helix tapers into a cone towards the outlet end of the flame.



   Another means for guiding the flame and removing slag from the sleeve is to extend the axial air and dust pipe through the sleeve so that it forms with the narrowed outlet of the sleeve a tgyere. suction for the tangential current. When forming in the sleeve of the liquid slag, the sleeve should be provided with a flow opening or a flow channel for the liquid slag. However, it is also sufficient to arrange the sleeve with its axis inclined towards the bottom of the combustion chamber and to provide the annular constriction, at the outlet, with conical transition surfaces such that the slag can flow out.



   If a shorter flame is to be produced or if the flame width has to be adjustable, it is recommended to establish a helical guide surface in the nozzle or to make the nozzle axially movable during operation. .



   In the case of so-called wedge heating, in which the main burners blow from the corners of the prismatic combustion chamber towards the middle thereof or tangentially to a virtual circular cylinder surrounding the axis of the chamber combustion, we work with a high blowing speed. Ignition must therefore be done at a greater distance from the main burner. When the sleeve burner is positioned in the middle @

 <Desc / Clms Page number 7>

 from the wall of the combustion chamber and blows towards the center of this chamber in the same plane as the main burners, its flame meets the jet of each main burner at the appropriate ignition distance.



   An ignition sleeve made according to the proposal of the present invention is shown in FIG. 1 in a cross section seen from the side of the light, in FIG. 2 in vertical longitudinal section. Fig. 3 shows in vertical longitudinal section an ignition source in which the sleeve is formed by a cooling tube and FIG. 4 is an exterior view after removing the bottom of the sleeve.



   According to fig. 1 and 2, the sleeve burner is inserted with its axis placed horizontally in a side wall of the combustion chamber 1. This wall is made of a layer of refractory masonry 2 and a layer of brick masonry 3 and is covered on the outside with metal sheets 4.



   The sleeve burner consists of a sheet metal shell 5 in the form of a circular cylinder which is fixed by an annular flange 6 to the sheet metal lining 4. The sheet shell 5 is filled by tamping with refractory mass 7 in the form of a hollow cylinder and is provided with a suction cover 8 which is screwed to the flange 9 of the housing 5. This cover 8 also carries a layer of refractory mass 10. In the sleeve opens tangentially, near the bottom 10, the air pipe 11 and dust and through the bottoms 8, 10 passes the axial air and dust pipe.

   This is made up of the supply pipe 12, of the transition piece 13, of the passage sleeve 14 and of the nozzle 16 which can move axially in the sleeve by means of a push rod 15 and in which the directing surface is inserted, 17 in the form of a helix. The base is also pierced with a viewing and ignition opening 19, which can be closed by means of a cap-cover 18.

 <Desc / Clms Page number 8>

 



   The wall 7 of the sleeve is contracted at the part of the flames in an annular-shaped constriction 20 which is pierced only by the slag flow channel 21. Another tangential inlet orifice 22, near the bottom 10, can also be used to supply air and dust or else gas or liquid fuel. Each of the supply ducts 11, 12, 22 is adjustable independently of the others both as regards the quantity of dust and also the quantity of air which it brings to the sleeve. This adjustment possibility is symbolically represented in the pipes 11, 12 and 22 by throttle butterflies.



   The burner described is put into service in such a way that through pipe 11 a stream of air and dust is introduced into the sleeve and that it is ignited by means of a flame introduced through the opening. 19, for example by means of a little tow impregnated with oil and set on combustion.



  The blank spins helically against the wall of the sleeve and only penetrates a small amount beyond ring 20 into combustion chamber 1. As soon as the sleeve wall has become glowing, which is usually after 1-2 minutes, the axial flow of air and dust is sent through pipe 12. This current ignites on contact with the rotating flame immediately, but draws the flame out of the sleeve into the combustion chamber, so that a flame 2-3 meters long is produced which ignites only at the exit. sleeve and is surrounded again, in its first part, by the rotating flame. The arrival is then adjusted so that approximately 9/10 of the quantity of air and dust are brought to the axial jet and 1/10 to the tangential jet.

   When this ignition flame has warmed the combustion chamber somewhat, approximately after 10-35 minutes of burning time, the main burners are put into operation and their current of air and dust ignites immediately at the ignition flame, ignition being maintained by,

 <Desc / Clms Page number 9>

 this flame. When the combustion chamber / is sufficiently heated to ensure the ignition of the main burners on its own, the firebox can be deactivated again.



   Figs. 3 and 4 show an ignition burner in which the sleeve consists of turns of pipe. Provided that the parts correspond to those in fig. 1 and 2, the same reference numbers have been used for which a special explanation is therefore not necessary. In the wall 7 made of refractory material of the sleeve, a pipe 23 wound in a helix has been inserted halfway. It has been assumed to be inserted in the water circuit of a forced circulation boiler heated by the fireplace. This tube has for the progression of the pitch the same direction of rotation as the tangential jet exiting the channel 11. This tube advances by a few conical turns open in the combustion chamber 1.

   It is thus possible to match the bottom of the sleeve with the outer wall of the lining of the combustion chamber. An annular channel 24, to which air is supplied in an adjustable amount by a connection 25, supplies a number of secondary air nozzles 26 which surround the cone-shaped sleeve and are inclined in the direction of the axis. from the sleeve to the combustion chamber.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

Revendications. l.¯ Foyer d'allumage pour foyer à poussier de combustible, caractérisé par un manchon réfractaire en forme de cylindre circulaire qui est inséré dans une paroi de la chanbre de combustion et est pourvu d'un fond situé à l'extérieur et mis en fonctionnement au moyen de poussier de combustible de telle manière qu'un jet d'air et de poussier entre axialement à travers le fond dans le manchon, tandis qu'un second jet d'air et de combustible entre, à proximité du fond, tangentiellement dans le cylindre. <Desc/Clms Page number 10> Claims. l.¯ Ignition hearth for fuel dust furnace, characterized by a refractory sleeve in the form of a circular cylinder which is inserted into a wall of the combustion chamber and is provided with a bottom located on the outside and placed in operation by means of fuel dust such that a jet of air and dust enters axially through the bottom into the sleeve, while a second jet of air and fuel enters, near the bottom, tangentially in the cylinder. <Desc / Clms Page number 10> 2. - Foyer d'allumage suivant la revendication 1, caractérisé en ce que le manchon d'allumage est mis en fonctionnement avec le même poussier de combustible que le foyer principal. 2. - Ignition hearth according to claim 1, characterized in that the ignition sleeve is operated with the same fuel dust as the main hearth. 3. - Procédé pour le fonctionnement d'un foyer d'allumage suivant la revendication 1, caractérisé en ce qu'au jet tangentiel on envoie du poussier plus gros qu'au jet axial. 3. - Method for the operation of an ignition source according to claim 1, characterized in that the tangential jet is sent larger dust than the axial jet. 4. - Procédé pour le fonctionnement d'un foyer d'allumage suivant la revendication 1, caractérisé en ce qu'on envoie au jet tangentiel du poussier du combustible à proportion plus élevée en constituants volatils qu'au jet axial. 4. - Method for the operation of an ignition hearth according to claim 1, characterized in that the tangential jet of the fuel dust is sent with a higher proportion of volatile constituents than the axial jet. 5. - Procédé pour le fonctionnement d'un foyer d'allumage suivant la revendication 1, caractérisé en ce qu'au jet tangentiel on envoie du poussier de combustible plus fin qu'au jet axial. 5. - Method for the operation of an ignition source according to claim 1, characterized in that the tangential jet is sent finer fuel dust than the axial jet. 6. - Agencement pour l'obtention du poussier fin pour le foyer d'allumage suivant les revendications 1 et 5, caractérisé en ce que, hors du mélange d'air et de poussier unique envoyé au manchon par une tuyauterie, on sépare le courant d'air contenant le poussier fin à l'aide d'un dispositif de tamisage, en particulier par soutirage du c8té interne d'un coude. 6. - Arrangement for obtaining fine dust for the ignition source according to claims 1 and 5, characterized in that, out of the mixture of air and single dust sent to the sleeve by a pipe, the current is separated. air containing the fine dust using a sieving device, in particular by drawing off the internal side of an elbow. 7.- Foyer d'allumage suivant la revendication 1, caractérisé en ce qu'on utilise comme combustible pour le jet tangentiel un combustible liquide ou gazeux, seul ou en combinaison avec du poussier de charbon. 7. Ignition hearth according to claim 1, characterized in that a liquid or gaseous fuel is used as fuel for the tangential jet, alone or in combination with coal dust. 8. - Foyer d'allumage suivant les revendications 1 et 2, caractérisé en ce que le manchon d'allumage est mis en fonctionnement avec du poussier de combustible à grains plus fins que le foyer principal. 8. - Ignition hearth according to claims 1 and 2, characterized in that the ignition sleeve is operated with finer-grained fuel dust than the main hearth. 9.- foyer d'allumage suivant les revendications 1,2 et 8, dans lequel, hors du courant de poussier de combustible du foyer principal, une partie est détachée, le poussier de combustible est séparé, emmagasiné et brûlé en vue de l'alluma- <Desc/Clms Page number 11> ge à l'aide d'un brûleur particulier, caractérisé en ce que du courant d'air et de poussier de combustible qui se rend aux brûleurs principaux, on enlève au moyen d'un tamis les grains'fins qui sont séparés, emmagasinés et utilisés pour le fonctionnement du manchon d'allumage. 9. Ignition hearth according to claims 1, 2 and 8, in which part of the fuel dust stream of the main hearth is detached, the fuel dust is separated, stored and burned for the purpose of use. lit- <Desc / Clms Page number 11> ge with the aid of a special burner, characterized in that from the current of air and fuel dust which goes to the main burners, the fine grains are removed by means of a sieve which are separated, stored and used for the operation of the ignition sleeve. 10.- Foyer-d'allumage suivant les revendications 1, 2, 8 et 9, caractérisé en ce que l'air s'échappant du séparateur relié au tamiseur est conduit dans la chambre de combustion du foyer. 10.- Fireplace-ignition according to claims 1, 2, 8 and 9, characterized in that the air escaping from the separator connected to the sifter is conducted into the combustion chamber of the fireplace. 11.- Foyer d'allumage suivant les revendications 1, 2, 8 9 et 10, caractérisé en ce que comme dispositif de tamisage, on .utilise, un coude de la conduite d'air et de poussier d'un brûleur principal. 11.- Ignition hearth according to claims 1, 2, 8 9 and 10, characterized in that as a screening device is used, an elbow of the air and dust line of a main burner. 12.- Foyer d'allumage suivant la revendication 1, carac- térisé en ce que le manchon d'allumage est pourvu, à la sortie, d'un rétrécissement annulaire. 12. Ignition hearth according to claim 1, characterized in that the ignition sleeve is provided, at the outlet, with an annular constriction. 13.- Foyer d'allumage suivant la revendication 1, carac- térisé en'ce que le manchon d'allumage est entouré d'une cou- ronne de tuyères d'air secondaire, soufflant en c8ne vers l'axe et dans la direction de la chambre de combustion. 13. Ignition hearth according to claim 1, characterized in that the ignition sleeve is surrounded by a crown of secondary air nozzles, blowing in a cone towards the axis and in the direction. of the combustion chamber. 14. - Foyer d'allumage suivant la revendication 1, caractérisé en ce que le jet axial et le jet tangentiel sont réglables chacun indépendamment l'un de l'autre. 14. - Ignition hearth according to claim 1, characterized in that the axial jet and the tangential jet are each adjustable independently of one another. 15. - Foyer d'allumage suivant la revendication 1, carac- axial térisé en ce que le jet/d'air et de poussier de combustible est le jet principal auquel est amenéela plus grande quantité d'air et de combustible. 15. - Ignition hearth according to claim 1, charac- axial terized in that the jet / air and fuel dust is the main jet to which is supplied the greater quantity of air and fuel. 16. - Procédé pour la mise en service d'un foyer d'allumage suivant la revendication 1, caractérisé en ce'que le jet tangentiel est d'abord mis en service et allume. 16. - A method for commissioning an ignition source according to claim 1, characterized in ce'que the tangential jet is first put into service and ignites. 17.- Foyer d'allumage suivant la revendication 1, carac- térisé en ce que le fond du manchon est amovible. 17.- Ignition hearth according to claim 1, charac- terized in that the bottom of the sleeve is removable. 18. - Foyer d'allumage suivant la revendication 1, carac- térisé en ce que le manchon a la forme d'un logement métallique refroidi de l'extérieur, en particulier par de l'air de combus- tion. <Desc/Clms Page number 12> 18. - Ignition hearth according to claim 1, characterized in that the sleeve has the form of a metal housing cooled from the outside, in particular by combustion air. <Desc / Clms Page number 12> 19. - Foyer d'allumage suivant les revendications 1 et 18, caractérisé en ce que le manchon est formé d'anneaux parcourus par de l'eau de refroidissement, en particulier de tubes enroulés en hélice. 19. - Ignition hearth according to claims 1 and 18, characterized in that the sleeve is formed of rings traversed by the cooling water, in particular tubes wound in a helix. 20.- Foyer d'allumage suivant les revendications 1 et 19, caractérisé en ce que le ou les tubes enroulés en hélice de l'enveloppe de refroidissement progressent dans le sens de rotation du jet tangentiel. 20.- Ignition hearth according to claims 1 and 19, characterized in that the helically wound tube or tubes of the cooling casing progress in the direction of rotation of the tangential jet. 21.- Foyer d'allumage suivant les revendications 1 et 19, caractérisé en ce que les spires d'hélice ne sont pas placées étroitement l'une contre l'autre, mais laissent libres des intervalles rempliau moyen de matériaux réfractaires 22.- Foyer d'allumage suivant les revendications 1, 19 et 21, caractérisé en ce que le manchon s'avane librement dans la chambre de combustion. 21.- Ignition hearth according to claims 1 and 19, characterized in that the helix turns are not placed closely against each other, but leave free spaces filled with refractory materials 22.- Ignition hearth according to claims 1, 19 and 21, characterized in that the sleeve projects freely into the combustion chamber. 23.- Foyer d'allumage suivant les revendications 1, 19 et 22, caractérisé en ce que les intervalles dans le tube de refroidissement qui s'avance dans la chambre de combustion sont ouverts . 23.- Ignition hearth according to claims 1, 19 and 22, characterized in that the gaps in the cooling tube which projects into the combustion chamber are open. 24.- Foyer d'allumage suivant les revendications 1, 19 et 22, caractérisé en ce que l'hélice du tube est conique. 24.- Ignition hearth according to claims 1, 19 and 22, characterized in that the helix of the tube is conical. 25.- Foyer d'allumage suivant les revendications 1 et 19, caractérisé en ce que les tubes de refroidissement en forme d'hélice sont intercalés dans le circuit d'eau du générateur de vapeur chauffé et sont éventuellement mis en fonctionnement avec circulation forcée. 25.- Ignition hearth according to claims 1 and 19, characterized in that the cooling tubes in the form of a propeller are interposed in the water circuit of the heated steam generator and are optionally put into operation with forced circulation. 26.- Foyer d'allumage suivant la revendication 1, caractérisé en ce que le tuyau axial d'air et de poussier est prolongea travers le manchon et forme avec l'orifice de sortie rétréci de celui-ci une tuyère d'aspiration pour le courant tangentiel. 26.- Ignition hearth according to claim 1, characterized in that the axial pipe of air and dust is extended through the sleeve and forms with the narrowed outlet of the latter a suction nozzle for the tangential current. 27.- Foyer d'allumage suivant la revendication 1, caractérisé en ce que dans le fond du manchon se trouve une ouver- ture d'allumage pouvant être fermée. <Desc/Clms Page number 13> 27.- Ignition hearth according to claim 1, characterized in that in the bottom of the sleeve there is an ignition opening which can be closed. <Desc / Clms Page number 13> 28.- Foyer d'allumage suivant la revendication 1, caractérisé en ce que le manchon est pourvu d'une ouverture d'écoulement ou d'un rigole d'écoulement pour la scorie liquide. 28.- Ignition hearth according to claim 1, characterized in that the sleeve is provided with a flow opening or a flow channel for the liquid slag. 29.- Foyer d'allumage suivant les revendications 1 et 28, caractérisé en ce que le manchon est incliné vers le bas dans la direction de la flamme et est établi sans rétrécissement ou bien en ce que le rétrécissement a une forme comportant une transisition conique telle que la scorie peut s'écouler vers la chambre de combustion. 29.- Ignition hearth according to claims 1 and 28, characterized in that the sleeve is inclined downwards in the direction of the flame and is established without constriction or in that the constriction has a shape comprising a conical transition such that the slag can flow to the combustion chamber. 30.- Foyer d'allumage suivant les revendications 1 et 29, caractérisé en ce que l'introduction axiale d'air et de poussier a une forme de tuyère, de telle sorte que le jet axial ne touche pas la paroi du manchon même à l'endroit de sortie rétréci et aspire le jet tangentiel ainsi que la scorie hors du manchon. 30.- Ignition hearth according to claims 1 and 29, characterized in that the axial introduction of air and dust has a nozzle shape, such that the axial jet does not touch the wall of the sleeve even at the outlet site narrows and sucks the tangential jet as well as the slag out of the sleeve. 31.- Foyer d'allumage suivant les revendications 1 et 26, caractérisé en ce que dans la tgyère, on a monté une surface directrice en forme d'hélice. 31.- Ignition hearth according to claims 1 and 26, characterized in that in the tgyère, a guide surface in the form of a helix has been mounted. 32. - Foyer d'allumage suivant les revendications 1 et 26. caractérisé en ce que la tuyère peut être déplacée dans le sens axial pendant le fo nctionnement. 32. - Ignition hearth according to claims 1 and 26. characterized in that the nozzle can be moved in the axial direction during operation. 33.- Disposition du foyer d'allumage suivant la revendication 1 dans les foyers à poussier de combustible comportant des brûleurs principaux soufflant des arêtes de la chambre de foyer prismatique vers l'axe médian vertical ou tangentiellement à un cylindre circulaire entourant cet axe, caractérisée en ce que les brûleurs à manchon sont disposés au milieu de la paroi de la chambre de combustion et soufflent dans le même plan que les brûleurs principaux vers le milieu de la chambre de combustion. 33.- Arrangement of the ignition hearth according to claim 1 in fuel dust hearths comprising main burners blowing ridges of the prismatic hearth chamber towards the vertical median axis or tangentially to a circular cylinder surrounding this axis, characterized in that the sleeve burners are arranged in the middle of the wall of the combustion chamber and blow in the same plane as the main burners towards the middle of the combustion chamber.
BE440427D BE440427A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE440427A true BE440427A (en)

Family

ID=98203

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE440427D BE440427A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE440427A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
BE1015604A3 (en) Method and device for increasing the stability of flame in fireplace coal fog.
BE503778A (en)
BE440427A (en)
FR2536505A1 (en) GASIFICATION BURNER FOR LIQUID FUELS
FR2536509A1 (en) DEVICE EQUIPPED WITH A BURNER AND A HEAT EXCHANGER
BE508974A (en)
BE561518A (en)
BE338486A (en)
BE344379A (en)
BE565006A (en)
BE617669A (en)
BE443215A (en)
BE428368A (en)
BE438925A (en)
CH604080A5 (en) Incinerator with horizontal auger
BE377910A (en)
BE491543A (en)
BE435781A (en)
BE515047A (en)
BE416381A (en)
CH190371A (en) Gas-generating fireplace for central heating boilers.
BE484581A (en)
FR2618139A1 (en) Apparatus and process for drawing glass fibres
BE513393A (en)
FR3031573A1 (en) LATERAL COMBUSTION WOOD BUFFER GENERATOR HAVING HIGH ENERGY AND ENVIRONMENTAL PERFORMANCE