BE434660A - - Google Patents

Info

Publication number
BE434660A
BE434660A BE434660DA BE434660A BE 434660 A BE434660 A BE 434660A BE 434660D A BE434660D A BE 434660DA BE 434660 A BE434660 A BE 434660A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
strip
paper
cork
coated
packaging according
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE434660A publication Critical patent/BE434660A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B65CONVEYING; PACKING; STORING; HANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL
    • B65BMACHINES, APPARATUS OR DEVICES FOR, OR METHODS OF, PACKAGING ARTICLES OR MATERIALS; UNPACKING
    • B65B21/00Packaging or unpacking of bottles
    • B65B21/24Enclosing bottles in wrappers
    • B65B21/247Wrapping individual bottles in straw-made wrappers

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Making Paper Articles (AREA)
  • Laminated Bodies (AREA)
  • Wrappers (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Emballage pour bouteilles ou autres objets fragiles et son procédé de fabrication. 



   Cette invention concerne les emballages ou empaque- tages pour bouteilles, flacons, et autres objets fragiles et se propose de fournir un nouvel emballage ainsi qu'un procédé de fabrication d'emballages capables de constituer des fourreaux isolants et/ou rembourrés pour envelopper ce genre d'objets. 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



   L'emballage perfectionné que prévoit l'invention pour envelopper les bouteilles ou objets analogues est constitué par un fourreau ou manchon de matière souple telle qu'une étoffe, un papier ou une bande de matière semblable apte à être conformée en un fourreau sur l'une ou les deux fa.ces duquel est fixée par adhérence une matière formant un rembourrage ou un capitonnage. 



   Suivant une réalisation pratique de l'invention, le rembourrage est constitué, de préférence, par du liège réparti selon une épaisseur sensiblement uniforme sur une feuille de papier fort enduite d'un côté d'une matière adhésive. Le fourreau peut être conformé à l'avance, de manière à s'emboîter par-dessus la bouteille ou objet analogue, ou encore chaque emballage fini peut être cons- titué pax une feuille de matière habillée de liège et ayant des dimensions telles qu'on puisse l'enrouler autour d'une bouteille ou d'un flacon de taille déterminée, après quoi ses bords peuvent être imbriqués et fixés par des bandelettes ou bordures d'attache appliquées à elle ou par des parties exposées et enduites d'une matière adhésive de la bande de matière.

   A cet égard, on peut employer comme matière adhésive du caoutchouc non vulcanisé ou du latex de caoutchouc dissous dans un solvant convenable et appliqué aux surfa.ces qu'on veut faire adhérer mutuellement. 



  L'avantage de cette matière adhésive c'est qu'une certaine quantité de feuilles recouvertes de liège peuvent être empilées sans aucun risque que les surfaces adhérentes exposées se collent les unes aux autres. 



   Le procédé de fabrication de cette matière utili- sable comme emballage peut consister à puiser par   tractio   

 <Desc/Clms Page number 3> 

 du papier assez fort ou une matière semblable à une bobine fournisseuse en le faisant passer par un poste encolleur puis par un poste d'étalement des granules de liège sur la surface enduite de colle, ensuite à tirer à travers des rouleaux la matière ainsi enduite jusqu'à une chambre de séchage puis à l'enrouler et finalement à la tronçonner suivant les longueurs désirées. Le cas échéant, la matière ainsi enduite peut être façonnée sous forme de tubes avant d'être tronçonnée.

   Ceci peut être effectué commodément en faisant passer la matière sur un conformateur à peu près de la même façon que pour fabriquer les sacs en papier à la machine où, comme on le sait, la matière en feuille est repliée sous la forme tubulaire et pressée le long de ses bords imbriqués pour constituer une double jonction dans toute sa longueur. Au moment où la matière tubulaire sort du conformateur, elle passe entre des couteaux conjugués ou au-dessous d'un couteau sectionneur qui la tronçonne selon les longueurs prédéterminées. 



   La matière granuleuse peut être appliquée aux deux eûtes du papier ou intercalée entre deux couches de papier. 



  Suivant une autre réalisation, on peut placer une couche d'étoffe ou de papier mince par-dessus le liège et la maintenir en position en faisant adhérer une partie margi- nale de la matière contre un des bords du papier enduit de liège. 



   Pour la facilité de la compréhension et de la réalisation industrielle de l'invention, elle va être décrite en regard du dessin annexé qui en représente diverses réalisations. 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 



   La figure 1 est une vue schématique montrant l'ensemble d'une installation pour la production de la matière d'empaquetage ou d'emballage. 



   La figure 2 est une vue en perspective avec un arrachement partiel montrant un fourreau d'emballage à l'état fini. 



   La figure 3 est une vue en perspective également avec un arrachement partiel montrant une autre réalisation dans l'hypothèse où une étoffe ou un papier mince est placé par-dessus une couche de liège. 



   La figure 4 est une vue en perspective de détail montrant une variante selon laquelle les parties margi- nales du papier ou matière semblable enduite sont recouver- tes d'une colle à base de caoutchouc ou d'une autre colle convenable pour assurer le chevauchement requis. 



   La figure 5 est une vue en élévation du bout d'un rouleau terminé constitué par une bande de matière telle que celle que montre la   fig.4,.   



   Les figures 6 et 7 sont des vues en perspective de détail de variantes. 



   Comme représenté, dans l'appareillage ou installation que montre la   fig.l,   une bobine fournisseuse 1 débite le papier par-dessus un rouleau 2 ou entre une paire de rouleaux sur une plaque de guidage 3 placée presque au contact d'une lame étaleuse 4 disposée en travers de la base ouverte formant embouchure d'un bac 5 contenant une colle convenable. La bande de papier ou matière semblable la, une fois enduite de colle d'un coté, passe par-dessus un rouleau de guidage 6 pour gagner un plateau agitateur 7 auquel un mouvement vibratoire d'amplitude limitée est 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 imprimé, par exemple par son engagement intermittent.avec des galets 8   montês   sur un bras rotatif 9 tournant sur un axe 10.

   Ces galets attaquent la base du plateau 7 qui est convenablement supportée de façon à pouvoir monter et descen- dre librement dans une très faible mesure et selon une périodicité élevée. 



   L'appareil servant à répandre les granules de liège ou substance équivalente sur la surface rendue adhérente de la bande de papier ou autre matière en feuille comprend ici une trémie 11 placée juste au-dessus de l'extrémité récep- trice du plateau 7 et pourvue d'un distributeur régulateur constitué par exemple par un rotor 12 à palettes monté dans un cylindre 13 attenant à la base de cette trémie 11, ce cylindre communiquant par son embouchure supérieure avec l'intérieur de la trémie et étant béant à son extrémité inférieure pour la sortie de la matière granuleuse. 



   La bande de papier 1b, enduite comme il vient d'être dit, passe ensuite par-dessus un rouleau de guidage conve- nable 14 puis à travers une chambre de séchage 15 et, une fois qu'elle est sèche ou presque sèche, elle est compacifiée ou légèrement comprimée entre une ou plusieurs paires de rouleaux 16 puis transférée à un rouleau conformateur 18 qui imprime à la matière enduite un pli central longitudinal, après quoi la matière est amenée à prendre la forme tubulaire sur un plateau conformateur 19. Les parties marginales imbriquées de la matière peuvent être assujetties en amenant sur elles   une   étroite bandelette de papier ou autre matière 20 enduite d'un   côté   d'une colle fournie par un réservoir 21. 



  L'application de la bandelette de fixation 20 peut être effectuée par un rouleau presseur 22 portant de haut en bas 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 contre le plateau conformateur 19. Au moment où la matière qui a maintenant une forme tubulaire sort de ce   conforma-   teur, elle peut être tronçonnée de longueur par un mécanisme découpeur convenable désigné schématiquement par le chiffre 23. 



   Au lieu de, ou en plus de granules de liège, on peut utiliser n'importe quelle autre matière convenable à l'état granuleux ou fibreux non serré capable de former un matelas compact flexible. De même, l'épaisseur et la qualité de la fondation en papier peuvent varier suivant la résistance prédéterminée que doit posséder l'emballage fini. S'il s'agit de certains emballages, la feuille formant fondation peut être une feuille de matière molle tandis que, pour d'autres emballages, ce peut être une matière épaisse et assez raide. 



   Au lieu de produire la matière sous la forme d'un tube ou fourreau, on peut la produire en toute longueur désirée sous la forme de feuilles planes, puis la plier ou la rouler en vue de sa manutention. On peut aussi la découper en tronçons courts prêts à être façonnés en fourreaux. 



   Une réalisation de l'invention selon laquelle la matière est toute prête à être transformée en un fourreau est représentée dans la fig.3. Ici, le côté non enduit de la matière est revêtu le long d'un de ses bords d'une étroite bandelette de papier ou matière analogue qui est enduite, sur une face, d'une colle convenable telle qu'une colle à base de caoutchouc et qui fait saillie au delà de ce bord de la matière pour constituer une lèvre 24 qu'on peut faire aisément adhérer à la face opposée de la face 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 non enduite de la matière, de façon à abouter les bords longitudinaux de la matière enduite.

   Grâce à ce moyen, quand on veut envelopper une bouteille, un flacon ou un   obj,et   analogue, on peut appliquer la bande de matière coupée à la longueur requise en plaçant simplement sur elle la bouteille puis en y enroulant cette dernière, enfin en humectant la lèvre ou patte adhérente 24, de façon qu'elle se colle contre la partie appropriée de la matière. 



   Au lieu de constituer la lèvre 24 au moyen d'une bandelette appliquée séparément, la matière peut être pourvue sur sa face enduite d'une bordure ou partie margi- nale 25 (voir la fig.4) qui ne reçoit pas de granules de liège ou substance semblable mais qui est enduite d'une colle à base de caoutchouc ou d'une colle similaire. De même, la face non enduite de la matière peut comporter une partie marginale 26 revêtue d'une semblable colle à base de caout- chouc ou autre, de façon à ménager deux parties marginales, chacune enduite de colle et capables d'adhérer aisément l'une à l'autre quand on les fait se chevaucher. 



   Au lieu d'appliquer les granules de liège à une seule couche de papier ou matière analogue, le liège peut être intercalé entre deux épaisseurs de papier, comme le met en évidence la fig. 6 qui montre qu'une couche de papier 27 porte un lit de granules de liège ou substance semblable 28 lui-même revêtu d'une couche de papier 29 collée contre lui. Une des couches de papier 27 ou 29 peut être plus large que l'autre pour constituer une bande marginale exposée destinée à adhérer à l'autre couche de papier lorsqu'on façonne le fourreau d'emballage. 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 



   Comme autre variante, les deux faces d'une bande de papier ou matière analogue coupée de longueur peuvent être enduites d'une colle et peuvent toutes deux porter des couches de liège comme le montre la fig.7 qui représente une feuille de papier 30 intercalée entre deux épaisseurs ou couches de liège granulé 31 et 32. 



   Si besoin est, on peut faire passer la matière à travers des rouleaux ou autres organes convenables aptes à y façonner des ondulations, nervures, cannelures ou à y produire un gaufrage, de manière à la raidir, les rouleaux servant à faire ce travail étant, de préférence, chauffés. 



   REVENDICATIONS. 



   1.- Emballage pour bouteilles, flacons ou objets analogues constitué par un fourreau d'une matière souple telle que du papier, de l'étoffe ou une substance semblable ou par une bande d'une pareille matière apte à être conformée en un fourreau sur l'une ou les deux faces duquel est collée une couche d'une matière à l'état granuleux formant rembourrage. 



   2.- Emballage pour bouteilles, flacons ou objets analogues constitué par une bande de longueur convenable de papier fort ou autre matière souple   foliiforme   convenable contre une des faces de laquelle est collée une couche de granules de liège, une lèvre marginale étant prévue le long d'un des côtés de cette bande de papier et enduite sur une face d'une colle destinée à maintenir la matière enduite sous la forme tubulaire.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Packaging for bottles or other fragile objects and its manufacturing process.



   This invention relates to wrappings or wrappers for bottles, flasks, and other fragile objects and proposes to provide a novel packaging as well as a method of manufacturing packaging capable of constituting insulating and / or padded sheaths to wrap this kind. objects.

 <Desc / Clms Page number 2>

 



   The improved packaging provided by the invention for wrapping bottles or similar objects consists of a sheath or sleeve of flexible material such as fabric, paper or a strip of similar material suitable for being shaped into a sheath on the one or both fa.ces of which is fixed by adhesion a material forming a padding or padding.



   According to a practical embodiment of the invention, the padding is preferably formed by cork distributed in a substantially uniform thickness on a sheet of strong paper coated on one side with an adhesive material. The sheath can be shaped in advance, so as to fit over the bottle or the like, or each finished package can be made up of a sheet of material covered with cork and having dimensions such that it can be wrapped around a bottle or vial of determined size, after which its edges can be interlocked and secured by tapes or rims applied to it or by exposed parts and coated with a material adhesive tape of the material.

   In this connection, unvulcanized rubber or rubber latex dissolved in a suitable solvent and applied to the surfaces to be adhered to each other can be employed as the adhesive material.



  The advantage of this adhesive material is that a certain amount of cork-covered sheets can be stacked without any risk of the exposed adhesive surfaces sticking together.



   The method of making this material which can be used as packaging may consist of drawing by tractio

 <Desc / Clms Page number 3>

 strong enough paper or a material similar to a supply reel by passing it through a gluing station then through a station for spreading cork granules on the surface coated with glue, then pulling the material thus coated through rollers until 'to a drying chamber then to wind it up and finally to cut it to the desired lengths. If necessary, the material thus coated can be shaped in the form of tubes before being cut into sections.

   This can be done conveniently by passing the material over a shaper in much the same way as for machine making paper bags where, as is known, the sheet material is folded back into the tubular form and pressed into it. along its overlapping edges to form a double junction throughout its length. As the tubular material leaves the shaper, it passes between mating knives or under a disconnecting knife which cuts it up to predetermined lengths.



   The granular material can be applied to both sides of the paper or sandwiched between two layers of paper.



  In another embodiment, a layer of fabric or thin paper can be placed over the cork and held in position by adhering a marginal portion of the material to one of the edges of the cork coated paper.



   For ease of understanding and industrial implementation of the invention, it will be described with reference to the appended drawing which shows various embodiments thereof.

 <Desc / Clms Page number 4>

 



   Figure 1 is a schematic view showing the whole of a plant for the production of the wrapping or wrapping material.



   Figure 2 is a perspective view partially cut away showing a finished packaging sleeve.



   Figure 3 is a perspective view also partially cut away showing another embodiment in the event that a fabric or thin paper is placed over a layer of cork.



   Figure 4 is a detailed perspective view showing an alternative in which the edge portions of the coated paper or similar material are covered with a rubber-based glue or other suitable glue to provide the required overlap. .



   Figure 5 is an elevational view of the end of a completed roll consisting of a strip of material such as that shown in fig.4 ,.



   Figures 6 and 7 are detail perspective views of variants.



   As shown, in the apparatus or installation shown in fig.l, a supply reel 1 delivers the paper over a roll 2 or between a pair of rolls on a guide plate 3 placed almost in contact with a spreader blade 4 arranged across the open base forming the mouth of a tank 5 containing a suitable glue. The strip of paper or similar material 1a, once coated with glue on one side, passes over a guide roller 6 to gain a stirrer plate 7 to which a vibratory movement of limited amplitude is

 <Desc / Clms Page number 5>

 printed, for example by its intermittent engagement with rollers 8 mounted on a rotary arm 9 rotating on an axis 10.

   These rollers attack the base of the plate 7 which is suitably supported so as to be able to move up and down freely to a very small extent and at a high periodicity.



   The apparatus for spreading the granules of cork or the like on the adhered surface of the strip of paper or other sheet material here comprises a hopper 11 placed just above the receiving end of the tray 7 and provided of a regulating distributor constituted for example by a rotor 12 with vanes mounted in a cylinder 13 adjoining the base of this hopper 11, this cylinder communicating through its upper mouth with the interior of the hopper and being open at its lower end to the output of the granular material.



   The web of paper 1b, coated as just said, then passes over a suitable guide roller 14 and then through a drying chamber 15 and, once it is dry or nearly dry, it is compacted or slightly compressed between one or more pairs of rollers 16 and then transferred to a shaping roller 18 which imprints on the coated material a longitudinal central fold, after which the material is brought to take the tubular shape on a shaping plate 19. The parts Nested edges of the material can be secured by bringing over them a narrow strip of paper or other material 20 coated on one side with a glue supplied by a reservoir 21.



  The application of the fixing strip 20 can be carried out by a pressure roller 22 carrying from top to bottom

 <Desc / Clms Page number 6>

 against the shaping plate 19. As the material which now has a tubular shape exits this shaper, it can be cut to length by a suitable cutting mechanism indicated schematically by the numeral 23.



   Instead of, or in addition to, cork granules, any other suitable material in loose granular or fibrous state capable of forming a flexible compact mat can be used. Likewise, the thickness and quality of the paper foundation may vary depending on the predetermined strength that the finished package must have. In the case of certain packages, the foundation sheet may be a sheet of soft material while, for other packages, it may be a thick and fairly stiff material.



   Instead of producing the material in the form of a tube or sheath, it can be produced in any desired length as flat sheets and then folded or rolled for handling. It can also be cut into short sections ready to be shaped into sleeves.



   An embodiment of the invention according to which the material is quite ready to be transformed into a sheath is shown in fig.3. Here, the uncoated side of the material is coated along one of its edges with a narrow strip of paper or the like which is coated on one side with a suitable glue such as a glue based on rubber and which protrudes beyond this edge of the material to form a lip 24 which can easily be made to adhere to the opposite face of the face

 <Desc / Clms Page number 7>

 not coated with the material, so as to abut the longitudinal edges of the coated material.

   Thanks to this means, when it is desired to wrap a bottle, a flask or an object, and the like, it is possible to apply the strip of material cut to the required length by simply placing the bottle on it and then winding the latter therein, finally by moistening the lip or adhesive tab 24, so that it sticks against the appropriate part of the material.



   Instead of constituting the lip 24 by means of a strip applied separately, the material can be provided on its coated face with a border or marginal part 25 (see fig. 4) which does not receive cork granules. or similar substance but coated with a rubber-based glue or similar glue. Likewise, the uncoated face of the material may comprise a marginal portion 26 coated with a similar adhesive based on rubber or the like, so as to provide two marginal portions, each coated with adhesive and capable of easily adhering to the material. 'to each other when they are overlapped.



   Instead of applying the cork granules to a single layer of paper or the like, the cork can be sandwiched between two layers of paper, as shown in fig. 6 which shows that a layer of paper 27 carries a bed of granules of cork or similar substance 28 itself coated with a layer of paper 29 stuck against it. One of the paper layers 27 or 29 may be wider than the other to provide an exposed marginal strip for adhering to the other paper layer when shaping the packaging sleeve.

 <Desc / Clms Page number 8>

 



   As a further alternative, both sides of a strip of paper or the like cut to length can be coated with glue and both can have layers of cork as shown in Fig. 7 which shows an interleaved sheet of paper. between two layers or layers of granulated cork 31 and 32.



   If necessary, the material can be passed through rollers or other suitable members capable of shaping therein corrugations, ribs, grooves or of producing an embossing therein, so as to stiffen it, the rollers used to do this work being, preferably heated.



   CLAIMS.



   1.- Packaging for bottles, flasks or similar objects consisting of a sheath of a flexible material such as paper, cloth or a similar substance or of a strip of such a material capable of being shaped into a sheath on one or both sides of which is bonded a layer of a material in the granular state forming padding.



   2.- Packaging for bottles, flasks or similar objects consisting of a strip of suitable length of strong paper or other flexible leaf-shaped material suitable against one side of which is glued a layer of cork granules, a marginal lip being provided along the 'one side of this strip of paper and coated on one side with an adhesive intended to hold the coated material in the tubular form.


    

Claims (1)

3.- Bande de matière utilisable pour l'emballage suivant la revendication 2, caractérisée en ce que sa lèvre est enduite d'une colle du même côté que la bande <Desc/Clms Page number 9> de. papier ou matière analogue et que-la face opposée de, cette bande de papier est munie d'une bandelette marginale de substance adhérente le long de son bord éloigné de ladite lèvre, de façon à constituer des surfaces d'adhérence imbriquées opposées quand la matière est mise en forme de fourreau. 3.- Strip of material usable for packaging according to claim 2, characterized in that its lip is coated with an adhesive on the same side as the strip <Desc / Clms Page number 9> of. paper or similar material and that the opposite face of this paper strip is provided with a marginal strip of adherent substance along its edge remote from said lip, so as to constitute opposing overlapping adhesion surfaces when the material is shaped as a sheath. 4. - Bande de matière pour l'emballage suivant la revendication 2, caractérisée en ce que la lèvre est cons- tituée par une bandelette séparée de matière enduite de colle appliquée le long d'un bord de cette bande de matière. 4. - Strip of material for packaging according to claim 2, characterized in that the lip is constituted by a separate strip of material coated with glue applied along one edge of this strip of material. 5. - Bande de matière propre à l'emballage suivant les revendications 2, 3 ou 4, caractérisée en ce qu'une couche de mince étoffe ou papier est posée par-dessus les granules de liège et collée le long d'un bord du papier ou autre matière formant la fondation qui supporte les granules de liège. 5. - Strip of material suitable for packaging according to claims 2, 3 or 4, characterized in that a layer of thin fabric or paper is placed over the cork granules and glued along an edge of the paper or other material forming the foundation that supports the cork granules. 6.= Bande de matière propre à l'emballage suivant la revendication 2, caractérisée en ce qu'une couche supplémentaire de papier ou autre matière souple convenable est collée contre la couche de liège dans des conditions telles que le liège se trouve intercalé entre deux épais- seurs de papier ou matière analogue. 6. = Strip of material suitable for packaging according to claim 2, characterized in that an additional layer of paper or other suitable flexible material is glued against the layer of cork under conditions such that the cork is sandwiched between two thicknesses of paper or the like. 7. - Bande de matière propre à l'emballage suivant la revendication 2, caractérisée en ce qu'une couche de liège supplémentaire est appliquée sur la fondation en papier ou matière semblable, cette fondation étant interca- lée entre deux couches de liège ou substance similaire. 7. - A strip of material suitable for the packaging according to claim 2, characterized in that an additional layer of cork is applied to the foundation of paper or similar material, this foundation being interposed between two layers of cork or substance. similar. 8.- Procédé de fabrication d'une matière propre à l'emballage des bouteilles, flacons ou autres objets fragiles consistant à amener du papier ou une autre matière <Desc/Clms Page number 10> souple convenant pour constituer une fondation à travers une zone d'application d'une colle, puis à entraîner la matière enduite de colle à travers un dispositif qui étale sur elle une couche de granules de liège ou autre substance appropriée molle et flexible sur la surface encollée, enfin à faire progresser cette matière encollée à travers un appareil découpeur ou conformateur. 8.- A method of manufacturing a material suitable for packaging bottles, flasks or other fragile objects consisting of bringing paper or another material <Desc / Clms Page number 10> flexible suitable for forming a foundation through a glue application area and then driving the glue coated material through a device which spreads a layer of granules of cork or other suitable soft and flexible substance on the surface glued, and finally to advance this glued material through a cutting or shaping device. 9.- Procédé de production d'une matière propre à l'emballage suivant la revendication 8, caractérisé en ce que l'appareil conformateur est étudié pour façonner la matière enduite sous la forme tubulaire. 9. A method of producing a material suitable for the packaging according to claim 8, characterized in that the shaping apparatus is designed to shape the coated material in tubular form. 10.- Procédé de production d'une matière propre à l'emballage suivant la revendication 9, caractérisé en ce qu'après la conformation de cette matière sous la forme tubulaire, elle est tronçonnée selon les longueurs conve- nables. 10. A process for the production of a material suitable for the packaging according to claim 9, characterized in that after the shaping of this material into tubular form, it is cut into suitable lengths. 11.- Matière propre à l'emballage ou empaquetage des bouteilles, flacons ou objets analogues en substance comme décrit en regard du dessin annexé. 11.- Material specific to the wrapping or packaging of bottles, flasks or similar objects in substance as described with reference to the accompanying drawing.
BE434660D BE434660A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE434660A true BE434660A (en)

Family

ID=93753

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE434660D BE434660A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE434660A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2558438A1 (en) CONDITIONED PRODUCT AND METHOD AND APPARATUS FOR PACKAGING ARTICLES
FR2882296A1 (en) APPARATUS AND METHOD FOR MANUFACTURING ALVEOLAR STORAGE MATERIAL
CH280589A (en) Process for the manufacture of pipes, bags and similar objects, from hot-bonded films.
CA1132036A (en) Process for the preparation of objects from softened polyvinyl chloride, said objects being reinforced with a strenghtening element
FR2476619A1 (en) METHOD AND DEVICE FOR FOLDING AND INTERFOLIATING CONTINUOUS DISPLACEMENT PAPER STRIPS
EP0146482A1 (en) Method and device for applying handles or stiffening elements to a tubular web
FR2494226A1 (en) Package for individual hygiene items - made of bent resin film with edges held by adhesive or hot welding
FR2546478A1 (en) PAPER ROLL COMPRESSE, COMPRESSION METHOD AND APPARATUS FOR IMPLEMENTING THE METHOD
CH381412A (en) Method and apparatus for producing a honeycomb structure material
BE434660A (en)
FR2478535A1 (en) MACHINE AND METHOD FOR MANUFACTURING MULTI-SHEET SHIPPING LABELS IN THE EVENT OF INTEMPERIES
CH378219A (en) Process for manufacturing a flexible container, and container obtained by this process
BE546941A (en)
BE484438A (en)
JPS5952085B2 (en) automatic packaging equipment
EP2818423A1 (en) Method for packaging products in envelopes and related packaging device
BE717138A (en)
FR2777548A1 (en) Packaging sheet and packaging packet
FR2700687A1 (en) Novel attachment device for hygienic articles and its method of production
CH270420A (en) Process for packaging pieces of material covered on one of its faces with an adhesive composition, and machine for carrying out the process.
BE481799A (en)
BE409975A (en)
BE565143A (en)
BE497396A (en)
BE421202A (en)