BE434571A - - Google Patents

Info

Publication number
BE434571A
BE434571A BE434571DA BE434571A BE 434571 A BE434571 A BE 434571A BE 434571D A BE434571D A BE 434571DA BE 434571 A BE434571 A BE 434571A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
frame
mower
tractor
coupling
support
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE434571A publication Critical patent/BE434571A/fr

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A01AGRICULTURE; FORESTRY; ANIMAL HUSBANDRY; HUNTING; TRAPPING; FISHING
    • A01DHARVESTING; MOWING
    • A01D34/00Mowers; Mowing apparatus of harvesters
    • A01D34/01Mowers; Mowing apparatus of harvesters characterised by features relating to the type of cutting apparatus
    • A01D34/02Mowers; Mowing apparatus of harvesters characterised by features relating to the type of cutting apparatus having reciprocating cutters
    • A01D34/03Mowers; Mowing apparatus of harvesters characterised by features relating to the type of cutting apparatus having reciprocating cutters mounted on a vehicle, e.g. a tractor, or drawn by an animal or a vehicle
    • A01D34/07Mowers; Mowing apparatus of harvesters characterised by features relating to the type of cutting apparatus having reciprocating cutters mounted on a vehicle, e.g. a tractor, or drawn by an animal or a vehicle with cutters at the back

Landscapes

  • Life Sciences & Earth Sciences (AREA)
  • Zoology (AREA)
  • Environmental Sciences (AREA)
  • Harvester Elements (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Faucheuse destinée à être attelée à un tracteur. 



   La présente invention est relative à une faucheuse et,plus particulièrement,à une faucheuse destinée à être supportée et remorquée derrière un tracteur, et spécialement à une faucheuse qui est directement attelée au tracteur et destinée à travailler sur un terrain irrégulier. 



     L'objet   principal de cette invention est d'établir une faucheuse qui puisse être assujettie à un tracteur de telle manière qu'un libre mouvement vertical de la faucheuse soit permis entre de larges limites pendant que le dispo- sitif à roulette et les   roues ,du   tracteur suivent le contour du terrain. 



   D'autres buts de l'invention sont les suivants, considérés séparément ou en combinaison: 
Il est prévu un système de châssis comprenant deux châssis montés pour se mouvoir en bloc verticalement autour 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 d'un pivot horizontal sur le tracteur mais pouvant être sé- parés l'un de l'autre ou désaccouplés autour d'un axe verti- cal lorsque le mécanisme faucheur rencontre un obstacle. 



   Des moyens sont prévus pour placer le susdit axe horizontal très près de l'essieu arrière du tracteur, au moins à l'intérieur du périmètre des roues arrière , ce qui permet un mouvement vertical relativement libre de la fau- cheuse et du mécanisme coupant sans que les doigts de garde de la faucheuse risquent d'être détériorés par des obstacles du terrain lorsque le tracteur et la faucheuse suivent les dénivellations du sol. 



   Un des châssis est muni de moyens permettant de maintenir les positions des deux châssis de façon à leur per- mettre d'effectuer en bloc le susdit mouvement vertical. 



   Sur le tracteur est monté de façon pivotante un châssis d'attelage, ou structure de support, sur lequel le châssis de support de la faucheuse pivote autour d'un axe vertical. 



   Les axes de pivotement sont relativement éloignés l'un de l'autre. 



   L'axe du pivotement horizontal est situé à l'in- térieur de la périphérie des roues arrière du tracteur, et l'axe de pivotement vertical est situé à l'extérieur de cette périphérie. 



   D'une façon succincte et plus particulière, on ré- alise les buts ci-dessus, et d'autres, en prévoyant un   châssis   d'attelage assemblé avec un tracteur pour pivoter autour d'un axe horizontal. Un châssis servant à supporter la faucheuse et s'étendant vers l'arrière à partir du tracteur repose par son extrémité arrière sur un dispositif à roulette et est sup- porté, à son extrémité avant, d'un coté par un bras pivotant autour d'un axe vertical sur un bras solidaire du châssis 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 d'attelage et, de l'autre côté, par le châssis d'attelage, à l'aide d'un autre dispositif servant à maintenir la position du châssis du support de la faucheuse par rapport au châssis d'attelage pour permettre aux deux châssis de se mouvoir en bloc verticalement autour de l'axe horizontal du tracteur. 



  Un dispositif de verrouillage à déclenchement, ou son équiva- lent, est prévu pour maintenir normalement le châssis de la faucheuse dans la position de travail, ce châssis pouvant ainsi être détaché ou débrayé du châssis d'attelage, autour de l'axe de pivotement de ses bras de support, lorsque le mé- canisme de coupe supporté par le châssis de faucheuse rencon- tre un obstacle. 



   Pour mieux faire comprendre l'invention, on en décrira ci-après avec plus de détail un exemple de réalisa- tion préféré, en se référant aux dessins annexés sur lesquels: 
La figure 1 est une vue en plan d'ensemble repré- sentant le système de châssis perfectionné et montre par des lignes pointillées la position débrayée du châssis de support de la faucheuse, position qu'occupe ce châssis lorsqu'il a pivoté en arrière à l'écart du châssis d'attelage; 
La figure 2 est une vue de côté de la construction représentée sur la figure 1, la roue du tracteur tournée vers l'observateur ayant été enlevée pour mieux faire voir la relation entre les éléments. 



   La figure 5 représente, par une vue.analogue à la figure 2 mais à une échelle plus petite, les positions rela- tives du tracteur, du système de châssis, de la faucheuse et de la roulette lorsque la machine travaille sur un terrain irrégulier. 



   On décrira ci-après une construction préférée dans laquelle le système de châssis perfectionné de la faucheuse est assujetti à un tracteur du type universel, dont on n'a re - 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 présenté que la portion arrière. Ce tracteur comprend, en gé- néral, un corps principal 1 portant, de part et d'autre, deux bottes d'essieux transversales 2 dans lesquels passent respec- tivement les deux arbres moteurs 3 portant les roues motrices 
4. Chaque boite d'essieu 2 est pourvue d'une paire de brides de fixation 5, espacées d'une certaine distance l'une de l'autre. 



   Des organes d'attache 6 sont assujettis aux brides intérieures 
5, et à ces organes est reliée une structure de support d'un type se prêtant à son montage rapide. Cette structure com- prend deux consoles 7, placées à un certain écartement l'une de l'autre et reliées par des boulons à oeil 8 aux organes d'attache 6. Une entretoise tubulaire 9 va de l'une à l'au- tre des consoles 7,   auxquelles   sont soudées ses extrémités opposées. 



   Une structure ou châssis d'attelage, s'étendant vers l'arrière et vers le bas, pivote en 10, autour d'un axe ho- rizontal sur les consoles 7 de la structure de support. Ce châssis d'attelage comprend deux plaques de support 11, une de chaque côté assemblées avec les consoles de façon à pi- voter avec elles autour du susdit axe horizontal 10, ces plaques étant soudées ou autrement fixées par leurs extré- mités inférieures à un support de section en U qui peut être établi sous forme d'une barre d'attelage 12. Une grande en- tretoise tubulaire 13 est disposée transversalement et fixée par ses extrémités opposées aux plaques 11 du châssis d'at- telage. Le châssis d'attelage et la structure de support occupent la même position générale que celle occupée par la barre d'attelage habituelle du tracteur. 



   Un châssis de faucheuse s'étend vers l'arrière et diagonalement à partir du tracteur et comprend deux longe- rons 14, qui s'étendent vers l'arrière et sont reliés entre   .eux par des entretoises 15, comme représenté sur la figure @   

 <Desc/Clms Page number 5> 

 1. Ce châssis possède essentiellement la forme d'un triangle comportant à son sommet, ou extrémité arrière, un bâti 16 dans lequel tourillonne la tige   17   d'un dispositif à rou- lette 18 servant à supporter l'extrémité arrière du châssis de faucheuse. l'extrémité avant et du côté paille du chas- sis triangulaire 14 est fixé un bras de support 19 qui est assemblé de façon pivotante et détachable, grâce à un pivot 20, pour tourner autour d'un axe vertical sur un bras de sup- port 21 fixé rigidement à la barre d'attelage 12.

   Le châssis de faucheuse porte rigidement, transversalement audit châs- sis, entre les extrémités avant des longerons 14 et sensi- blement en alignement avec le pivot 20, un bâti transversal 22 constituant un support pour le mécanisme de coupe de la faucheuse. Le bâti transversal 22 comprend aussi un disposi- tif sous forme d'un bras fourchu 23 destiné à entrer en prise avec la barre d'attelage 12 et à seconder ainsi les bras de support 19 et 21 pour supporter le châssis de faucheuse sur le bâti de support. 



   L'organe transversal 22 porte à chacune de ses extré- mités une partie relévée.La partie relevée située sur le   cô'té   paille est reliée au bras 19 susmentionné, et la par- tie opposée est reliée à une plaque 24 soudée au longeron correspondant 14. Un arbre oscillant transversal 25 touril- lonne dans les deux parties relevées de l'organe 22, et celle des extrémités de cet arbre qui est tournée vers la surface à faucher est munie d'un bras 26 qui s'étend vers l'ar- rière et est relié à une tringlerie de relevage   27,   elle- même reliée à la barre coupeuse 28 du mécanisme faucheur. Un sabot 29 destiné à entrer en contact avec le sol est fixé rigidement à un étrier d'accouplement 30, qui est monté de fa- çon à pouvoir osciller sur une barre d'accouplement 31 ces pièces étant de la construction habituelle.

   Sur le coté pail- 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 le du châssis de la   faucheuse,   la barre d'accouplement 31 est pourvue d'un coude à angle droit 32 qui est monté de fa- çon oscillante dans un bâti 33, lui-même fixé rigidement au bras de support 19 et à l'organe transversal 22. Sur le côté   paille,   l'arbre oscillant 25 est muni d'un bras qui s'étend vers le haut et qui est relié à l'une des extrémités d'un res- sort d'équilibrage 34 dont l'extrémité opposée est reliée à un bras 35 fixé rigidement à l'entretoise tubulaire 13. On voit par ce qui précède que le châssis de faucheuse est sup- porté à son extrémité avant par le châssis d'attelage et, à son extrémité arrière, par le dispositif à roulette 18.

   Le mé- canisme faucheur est monté au-dessous du châssis de faucheuse pour effectuer un mouvement vertical libre entre d'assez lar- ges limites, déterminées par l'assemblage pivotant entre la barre d'accouplement 31 et le bâti 33. La liberté de mouve- ment du mécanisme faucheur et de ses éléments ressort clai- rement de la figure 3. 



   Le tracteur est muni d'un arbre longitudinal central de prise de force motrice 36 qui, par l'intermédiaire d'un arbre de transmission flexible 37, est destiné à entrai- ner le mécanisme de commande 38 du mécanisme faucheur. L'ar- bre de transmission flexible est relié de façon pivotante à l'arbre 36 du tracteur par un joint universel 39 dont l'axe coïncide sensiblement avec   l'axe   horizontal 10. Ce mécanisme de commande est monté rigidement sur l'organe transversal 22 et comprend le maneton habituel 40 et la bielle 41 ser- vant à actionner une lame 42. 



   Un siège 43 est prévu   centralement   sur le corps principal 1 du tracteur pour recevoir le conducteur et à portée commode de celui-ci est prévu un mécanisme de relevage servant à relever la barre coupeuse 28, en vue du transport ou 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 pour d'autres buts. Ce mécanisme de relevage comprend un le- vier à main 44 et une pédale 45 pivotant sur une plaque de support 46 fixée à la bride intérieure 5 de la bofte d'essieu de droite 2 du tracteur. Un câble ou organe de liaison flexi- ble 47 est relié de façon détachable, par une de ses extrémi- tés, à l'extrémité inférieure du levier à main 44, son autre extrémité étant reliée à un bras vertical 48 fixé rigidement à l'arbre oscillant 25.

   Le levier à main 44 et la pédale 45 sont reliés entre eux de telle manière que la manoeuvre de l'un ou l'autre de ces organes communique à l'arbre oscillant   25   un mouvement angulaire pour relever la barre coupeuse 28. 



  Le ressort 34 équilibre le poids de la barre coupeuse 28 lorsque celui-ci a été relevé au-dessus du sol. La liaison mutuelle entr,e ces deux organes de manoeuvre est aussi établie de façon que la manoeuvre de l'un d'eux aide à manoeuvrer l'au- tre. Les deux organes de manoeuvre sont reliés entre eux par un ressort 49 servant à maintenir le câble 47 normale- ment tendu. Un autre but de ce ressort 49 est de maintenir au moins un des deux organes de manoeuvre sensiblement à portée commode du siège 43, comme il ressort de la figure 3, où le levier à main 44 a été déplacé vers l'avant en raison de la position à laquelle le mécanisme faucheur a été amené en épousant le contour du terrain.

   Il ressort aussi de cette figure que le levier à main 44 et la pédale 45 sont montés de telle sorte qu'ils ne font pas obstacle au mouvement ver- tical du mécanisme faucheur et de ses éléments. Toutefois, une entaille 50 est ménagée dans la plaque 46 pour   verrouil-   ler le levier à main 44 dans la position à laquelle il a été amené après le relèvement de la barre coupeuse. Un le- vier à main 51 porté par l'étrier 30 du mécanisme faucheur permet de régler la position inclinée du sabot 29 et de la barre coupeuse 28. 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 



   Comme il a été décrit précédemment, le châssis de support de la faucheuse repose sur le châssis d'attelage par le pivot 20, entre les bras de support 19 et 21, d'un côté et est supporté de l'autre côté par ledit châssis d'at- telage, à l'aide du bras fourchu 23. Un dispositif de ver- rouillage à déclenchement ou dispositif équivalent est prévu pour maintenir normalement l'ensemble de la faucheuse et de son châssis de support dans la position de travail par rapport au châssis d'attelage et de façon que cet ensemble puisse se mouvoir en bloc verticalement autour du susdit axe ho- rizontal 10 sur la structure de support 7 solidaire du trac- teur. Ce dispositif de verrouillage comprend une barre 52 reliée de façon mobile à l'étrier 30, à l'une de ses extré- mités, et à quelque dispositif de débrayage approprié 53, à son autre extrémité.

   Ce dispositif de verrouillage débrayable peut être de toute construction appropriée bien connue de l'homme du métier. 



   Dans le fonctionnement de la machine, la construc- tion précédemment décrite permet au mécanisme faucheur d'ef- fectuer un mouvement vertical libre entre d'assez larges   li-   mites lorsque le châssis d'attelage et le châssis de support de la faucheuse se meuvent en bloc verticalement autour de l'axe horizontal 10, pendant que le tracteur et la roulette suivent les dénivellations du sol. Lorsque le mécanisme fau- cheur rencontre un obstacle, le châssis de support de la fau- cheuse peut être déverrouillé et se séparer du châssis d'at- telage en pivotant autour de l'axe vertical du pivot 20. En même temps, lorsque le dispositif de verrouillage 53 se trou- ve libéré, l'extrémité avant du câble 47 du mécanisme de relevage se détache de l'extrémité inférieure du levier à main 44. 



  Cette position séparée ou détachée est celle re- 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 présentée en pointillé sur le figure 1. Pour relier Le châs- sis de support de la faucheuse au châssis d'attelage, on fait reculer le tracteur en marche arrière jusqu'à ce que le châs- sis d'attelage pivote vers l'avant et vers la barre d'attela- ge 12. Le bras fourchu 23 guide l'extrémité avant du bâti de support de la faucheuse vers la barre d'attelage 12, et le dispositif de verrouillage détachable entre de nouveau en pri- se pour permettre la continuation du fonctionnement de la faucheuse derrière le tracteur. 



   Il est évident que la construction précédemment décrite est encore plus importante lorsqu'elle est appli- quée conjointement avec une faucheuse spécialement établie pour travailler dans des champs ayant été préparés en vue d'une   irrigation.-Ainsi   qu'il est bien connu, ces champs sont bordés de talus qui.. indépendamment d'autres irrégula- rités, présentent un contour et des dénivellations sur les- quels il devient difficile de faire travailler une faucheuse sans laisser non fauchée une partie de la récolte. 



   La construction suivant l'invention surmonte ces difficultés en ce sens que l'axe de l'assemblage pivo- tant entre la faucheuse et les bottes d'essieux du tracteur occupe une position telle qu'il permet dans les meilleures conditions possibles le libre mouvement vertical de la fau- cheuse indépendamment du tracteur lorsque les roues de ce- lui-ci et la roulette suivent le contour du sol. 



   Suivant la présente invention, le pivot horizon- tal est placé à l'arrière de l'essieu arrière du tracteur à une distance relativement faible dudit essieu, au moins à l'intérieur du périmètre des roues du tracteur, et sa hau- teur est sensiblement au niveau horizontal de l'arbre de prise de force motrice du tracteur.      

 <Desc/Clms Page number 10> 

 



   La position de cet axe horizontal à proximité im- médiate de l'arbre de prise de force motrice du tracteur permet à l'arbre de transmission flexible d'être accou- plé avec l'arbre de prise de force en un point coïncidant sen- siblement avec l'axe horizontal de l'assemblage pivotant entre le tracteur et la faucheuse. Cette construction évite les ar- bres de transmission télescopiques et joints universels compliqués qui seraient autrement nécessaires pour compenser l'extrême obliquité des pièces de la transmission à arbres. 



   La position de l'axe de pivotement horizontal près des bottes d'essieux arrière du tracteur permet d'atteler la faucheuse très près du tracteur et de placer le mécanisme faucheur près des roues du tracteur, en lui permettant ainsi de suivre étroitement le mouvement desdites roues sur le contour du sol. Il est évident que la construction décrite permet au mécanisme faucheur d'atteindre les portions les plus basses du champ, de sorte qu'il ne reste aucune partie non fauchée. L'attelage très serré du tracteur et de la faucheuse est spécialement utile lorsqu'il s'agit de faire travailler la faucheuse sur les rampes brusques que présentent les talus à leur jonction avec les parties plus basses du champ.   



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Mower intended to be coupled to a tractor.



   The present invention relates to a mower and, more particularly, to a mower intended to be supported and towed behind a tractor, and especially to a mower which is directly hitched to the tractor and intended to work on uneven terrain.



     The main object of this invention is to provide a mower which can be attached to a tractor in such a way that free vertical movement of the mower is allowed within wide limits while the caster device and the wheels, tractor follow the contour of the terrain.



   Other objects of the invention are the following, considered separately or in combination:
A frame system is provided comprising two frames mounted to move as a block vertically around

 <Desc / Clms Page number 2>

 a horizontal pivot on the tractor but which can be separated from each other or uncoupled around a vertical axis when the mower mechanism encounters an obstacle.



   Means are provided for placing the aforesaid horizontal axis very close to the rear axle of the tractor, at least within the perimeter of the rear wheels, which allows relatively free vertical movement of the mower and the cutting mechanism without that the mower guard fingers risk being damaged by obstacles in the ground when the tractor and mower follow the unevenness of the ground.



   One of the frames is provided with means making it possible to maintain the positions of the two frames so as to allow them to perform the aforesaid vertical movement as a whole.



   On the tractor is pivotally mounted a coupling frame, or support structure, on which the support frame of the mower pivots about a vertical axis.



   The pivot axes are relatively far from each other.



   The horizontal pivot axis is located inside the periphery of the rear wheels of the tractor, and the vertical pivot axis is located outside this periphery.



   Briefly and more specifically, the above objects, and others, are achieved by providing a hitch frame assembled with a tractor for pivoting about a horizontal axis. A frame serving to support the mower and extending rearwardly from the tractor rests at its rear end on a roller device and is supported, at its front end, on one side by an arm pivoting around it. '' a vertical axis on an arm integral with the frame

 <Desc / Clms Page number 3>

 hitch and, on the other side, by the hitch frame, using another device to maintain the position of the mower support frame relative to the hitch frame to allow both frame to move as a block vertically around the horizontal axis of the tractor.



  A trigger locking device, or its equivalent, is provided to normally maintain the frame of the mower in the working position, this frame being able to thus be detached or disengaged from the coupling frame, around the pivot axis. of its support arms, when the cutting mechanism supported by the mower frame meets an obstacle.



   In order to better understand the invention, a preferred embodiment will be described below in more detail, with reference to the accompanying drawings in which:
Figure 1 is an overall plan view showing the improved frame system and shows by dotted lines the disengaged position of the mower support frame, the position that frame occupies when it has been rotated backwards. the gap of the coupling frame;
Figure 2 is a side view of the construction shown in Figure 1 with the tractor wheel facing the viewer removed to better show the relationship between the parts.



   FIG. 5 shows, in a view similar to FIG. 2 but on a smaller scale, the relative positions of the tractor, the frame system, the mower and the caster when the machine is working on uneven ground.



   A preferred construction will be described below in which the improved frame system of the mower is attached to a tractor of the universal type, which has not been noted.

 <Desc / Clms Page number 4>

 presented as the rear portion. This tractor comprises, in general, a main body 1 carrying, on either side, two sets of transverse axles 2 in which pass respectively the two drive shafts 3 carrying the drive wheels.
4. Each axle box 2 is provided with a pair of mounting brackets 5, spaced at a certain distance from each other.



   Fasteners 6 are secured to the inner flanges
5, and to these members is connected a support structure of a type suitable for its rapid assembly. This structure comprises two consoles 7, placed at a certain distance from each other and connected by eye bolts 8 to the attachment members 6. A tubular spacer 9 goes from one to the other. be brackets 7, to which their opposite ends are welded.



   A coupling structure or frame, extending rearwardly and downward, pivots at 10, about a horizontal axis on the consoles 7 of the support structure. This coupling frame comprises two support plates 11, one on each side assembled with the consoles so as to pivot with them around the aforesaid horizontal axis 10, these plates being welded or otherwise fixed by their lower ends to a U-section support which can be established in the form of a drawbar 12. A large tubular spacer 13 is disposed transversely and fixed by its opposite ends to the plates 11 of the drawbar frame. The hitch frame and supporting structure occupy the same general position as that occupied by the conventional tractor drawbar.



   A mower frame extends rearwardly and diagonally from the tractor and includes two struts 14, which extend rearwardly and are interconnected by struts 15, as shown in Figure @

 <Desc / Clms Page number 5>

 1. This frame has essentially the shape of a triangle comprising at its top, or rear end, a frame 16 in which the rod 17 of a roller device 18 serves to support the rear end of the mower frame journals. . the front and straw end of the triangular chas- sis 14 is attached a support arm 19 which is pivotally and detachably assembled by a pivot 20 to rotate about a vertical axis on a support arm. port 21 rigidly attached to the drawbar 12.

   The mower frame rigidly carries, transversely to said frame, between the front ends of the side members 14 and substantially in alignment with the pivot 20, a transverse frame 22 constituting a support for the cutting mechanism of the mower. The transverse frame 22 also comprises a device in the form of a forked arm 23 intended to engage with the drawbar 12 and thus assist the support arms 19 and 21 to support the mower frame on the frame. support.



   The transverse member 22 has a raised part at each of its ends. The raised part located on the straw side is connected to the aforementioned arm 19, and the opposite part is connected to a plate 24 welded to the corresponding spar. 14. A transverse oscillating shaft 25 pivots in the two raised portions of the member 22, and that of the ends of this shaft which faces the surface to be mowed is provided with an arm 26 which extends towards the end. rear and is connected to a lifting linkage 27, itself connected to the cutting bar 28 of the mower mechanism. A shoe 29 intended to come into contact with the ground is rigidly attached to a coupling bracket 30, which is mounted so as to be able to oscillate on a coupling bar 31, these parts being of the usual construction.

   On the side pail-

 <Desc / Clms Page number 6>

 On the mower frame, the tie rod 31 is provided with a right angle elbow 32 which is mounted oscillatingly in a frame 33, which is itself rigidly fixed to the support arm 19 and to the transverse member 22. On the straw side, the oscillating shaft 25 is provided with an arm which extends upwards and which is connected to one end of a balancing spring 34 of which the opposite end is connected to an arm 35 rigidly fixed to the tubular spacer 13. It can be seen from the above that the mower frame is supported at its front end by the coupling frame and, at its rear end, by the roller device 18.

   The mower mechanism is mounted below the mower frame to effect free vertical movement between fairly wide limits, determined by the swivel assembly between the tie rod 31 and the frame 33. Freedom of movement The movement of the mower mechanism and its elements is clearly shown in figure 3.



   The tractor is provided with a central longitudinal driving power take-off shaft 36 which, by means of a flexible transmission shaft 37, is intended to drive the control mechanism 38 of the mower mechanism. The flexible transmission shaft is pivotally connected to the tractor shaft 36 by a universal joint 39, the axis of which substantially coincides with the horizontal axis 10. This control mechanism is rigidly mounted on the transverse member. 22 and comprises the usual crank pin 40 and the connecting rod 41 serving to actuate a blade 42.



   A seat 43 is centrally provided on the main body 1 of the tractor to accommodate the driver and within convenient reach of the latter is provided a lifting mechanism for raising the cutter bar 28, for transport or

 <Desc / Clms Page number 7>

 for other purposes. This lifting mechanism comprises a hand lever 44 and a pedal 45 pivoting on a support plate 46 fixed to the inner flange 5 of the right axle box 2 of the tractor. A flexible cable or connecting member 47 is detachably connected, by one of its ends, to the lower end of the hand lever 44, its other end being connected to a vertical arm 48 rigidly attached to the handle. oscillating shaft 25.

   The hand lever 44 and the pedal 45 are interconnected in such a way that the operation of one or the other of these members communicates to the oscillating shaft 25 an angular movement to raise the cutting bar 28.



  The spring 34 balances the weight of the cutter bar 28 when the latter has been raised above the ground. The mutual connection between these two maneuvering members is also established so that the maneuver of one of them helps to maneuver the other. The two actuators are interconnected by a spring 49 serving to keep the cable 47 normally taut. Another object of this spring 49 is to keep at least one of the two actuators substantially within convenient reach of the seat 43, as can be seen from FIG. 3, where the hand lever 44 has been moved forward due to the position to which the mower mechanism has been brought, following the contour of the terrain.

   It also emerges from this figure that the hand lever 44 and the pedal 45 are mounted in such a way that they do not obstruct the vertical movement of the mower mechanism and of its elements. However, a notch 50 is made in the plate 46 to lock the hand lever 44 in the position to which it was brought after the cutting bar has been raised. A hand lever 51 carried by the stirrup 30 of the mowing mechanism makes it possible to adjust the inclined position of the shoe 29 and of the cutting bar 28.

 <Desc / Clms Page number 8>

 



   As described above, the mower support frame rests on the coupling frame by the pivot 20, between the support arms 19 and 21, on one side and is supported on the other side by said frame coupling, using the forked arm 23. A trigger locking device or equivalent device is provided to normally maintain the assembly of the mower and its support frame in the working position relative to to the coupling frame and so that this assembly can move as a block vertically around the aforesaid horizontal axis 10 on the support structure 7 integral with the tractor. This locking device comprises a bar 52 movably connected to the yoke 30 at one end thereof and to some suitable disengaging device 53 at its other end.

   This disengageable locking device can be of any suitable construction well known to those skilled in the art.



   In the operation of the machine, the construction described above allows the mower mechanism to perform free vertical movement between fairly wide limits when the coupling frame and the mower support frame are moving. as a block vertically around the horizontal axis 10, while the tractor and the wheel follow the unevenness of the ground. When the mower mechanism encounters an obstacle, the mower support frame can be unlocked and separate from the hitch frame by pivoting around the vertical axis of the pivot 20. At the same time, when the locking device 53 is released, the front end of the cable 47 of the lifting mechanism is released from the lower end of the hand lever 44.



  This separate or detached position is the one re-

 <Desc / Clms Page number 9>

 shown in dotted lines in figure 1. To connect the mower support frame to the hitch frame, the tractor is backed up in reverse until the hitch frame pivots forwards and to drawbar 12. Forked arm 23 guides the front end of the mower support frame toward drawbar 12, and the detachable locking device re-engages to allow continued operation of the mower behind the tractor.



   It is evident that the above-described construction is even more important when applied in conjunction with a mower specially set up to work in fields which have been prepared for irrigation. As is well known, these fields are bordered by embankments which, apart from other irregularities, present a contour and unevenness on which it becomes difficult to operate a mower without leaving part of the crop unmown.



   The construction according to the invention overcomes these difficulties in that the axis of the pivoting assembly between the mower and the axles of the tractor occupies a position such that it allows free movement under the best possible conditions. vertical mower independently of the tractor when the tractor wheels and the caster follow the contour of the ground.



   According to the present invention, the horizontal pivot is placed at the rear of the rear axle of the tractor at a relatively short distance from said axle, at least within the perimeter of the wheels of the tractor, and its height is substantially at the horizontal level of the tractor PTO shaft.

 <Desc / Clms Page number 10>

 



   The position of this horizontal axis in close proximity to the tractor drive PTO shaft allows the flexible transmission shaft to be coupled with the PTO shaft at a point coincidentally. sibly with the horizontal axis of the swivel assembly between tractor and mower. This construction avoids the complicated telescoping drive shafts and universal joints that would otherwise be required to compensate for the extreme skew of the shaft drive parts.



   The position of the horizontal pivot pin near the tractor rear axle boots allows the mower to be hitched very close to the tractor and the mower mechanism to be placed close to the tractor wheels, allowing it to closely follow the movement of said tractor. wheels on the ground contour. It is evident that the construction described allows the mowing mechanism to reach the lower portions of the field, so that no unmown part remains. The very tight coupling of the tractor and the mower is especially useful when it comes to making the mower work on the sharp slopes presented by the embankments at their junction with the lower parts of the field.


    

Claims (1)

RESUME. ABSTRACT. L'invention a pour objet une faucheuse destinée à être assujettie à un tracteur qui comporte un châssis ou structure servant à la supporter et plus spécialement le dis- positif prévu pour atteler la faucheuse au tracteur, cette invention étant caractérisée par les points suivants, en- semble ou séparément: 1. The object of the invention is a mower intended to be attached to a tractor which comprises a frame or structure serving to support it and more especially the device provided for coupling the mower to the tractor, this invention being characterized by the following points, in - seems or separately: 1. La faucheuse comprend un système de deux châssis, à savoir un châssis d'attelage assemblé avec la structure de support solidaire du tracteur pour pivoter autour d'un axe horizontal, et un châssis de faucheuse relié au châssis d'at- <Desc/Clms Page number 11> telage par un pivot vertical et supporté en outre par ledit châssis d'attelage à l'aide d'un dispositif porté par le châssis de faucheuse et entrant en prise avec une partie du châssis d'attelage, les deux châssis étant disposés de façon qu'ils se meuvent en bloc verticalement par rapport au trac- teur autour de l'assemblage à pivot horizontal du châssis d'attelage sur la structure de support solidaire du trac- teur. The mower comprises a system of two frames, namely a coupling frame assembled with the support structure integral with the tractor to pivot about a horizontal axis, and a mower frame connected to the tractor frame. <Desc / Clms Page number 11> telage by a vertical pivot and further supported by said coupling frame by means of a device carried by the mower frame and engaging with a part of the coupling frame, the two frames being arranged so that They move as a block vertically to the tractor around the horizontal pivot assembly of the hitch frame on the support structure integral with the tractor. 2. L'assemblage entre le châssis d'attelage et la structure de support solidaire du tracteur est constitué par des pivots horizontaux disposés de part et d'autre du trac- teur en des points situés-à l'intérieur de la circonférence des roues du tracteur. 2. The assembly between the coupling frame and the support structure integral with the tractor is made up of horizontal pivots arranged on either side of the tractor at points situated inside the circumference of the wheels. tractor. 3.- Les deux châssis de la faucheuse sont normale- ment maintenus en position de fonctionnement par un disposi- tif d'accouplement débrayable reliant ces deux châssis l'un à l'autre. 3.- The two mower frames are normally held in the operating position by a disengageable coupling device connecting these two frames to one another. 4. - Le châssis d'attelage comprend une barre d'at- telage à laquelle le châssis de faucheuse est relié par un pivot verticale le châssis de faucheuse comprenant un bras de support fourchu destiné à entrer en prise avec les côtés opposés de la barre d'attelage. 4. - The coupling frame comprises a drawbar to which the mower frame is connected by a vertical pivot the mower frame comprising a forked support arm intended to engage with the opposite sides of the bar hitch. 5.- La structure de support du châssis d'attelage est assujettie au tracteur par des organes d'attache fixés aux deux bottes d'essieux arrière du tracteur. 5.- The supporting structure of the hitching frame is secured to the tractor by attachment members fixed to the two rear axle bundles of the tractor. 6.- Le châssis de faucheuse a la forme d'un trian- gle dont T'extrémité arrière est le sommet et repose sur le sol à l'aide d'une roulette, alors que son extrémité avant est fixée d'un côté à la barre d'attelage par un pivot ver- tical, cette extrémité du châssis comprenant aussi le bras de support fourchu à l'aide duquel le châssis de faucheuse pos- <Desc/Clms Page number 12> sède un second support sur le châssis d'attelage. 6.- The mower frame has the shape of a triangle, the rear end of which is the top and rests on the ground with the help of a roller, while its front end is fixed from side to side. the drawbar by a vertical pivot, this end of the frame also comprising the forked support arm with the aid of which the mower frame pos- <Desc / Clms Page number 12> sede a second support on the hitch frame. 7.- Un dispositif relie une partie de la faucheuse portée par le châssis de faucheuse au châssis d'attelage de façon à maintenir le châssis de faucheuse dans la position de travail par rapport au châssis d'attelage, c'est-à-dire à maintenir le bras de support fourchu en prise avec la bar- re d'attelage, ce dispositif de liaison comprenant un dis- positif d'accouplement à déclenchement d'un genre connu, qui, lorsque la barre coupeuse rencontre un obstacle, permet au bras fourchu de se dégager de la barre d'attelage, en per- mettant ainsi à la faucheuse de pivoter autour de l'assem- blage pivotant reliant les deux châssis entre eux. 7.- A device connects part of the mower carried by the mower frame to the coupling frame so as to maintain the mower frame in the working position relative to the coupling frame, that is to say to maintain the forked support arm in engagement with the drawbar, this connecting device comprising a release coupling device of a known type which, when the cutting bar encounters an obstacle, allows the forked arm to disengage from the drawbar, allowing the mower to pivot around the swivel assembly connecting the two frames together.
BE434571D BE434571A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE434571A true BE434571A (en)

Family

ID=93686

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE434571D BE434571A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE434571A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0429381B1 (en) Farm machine having a deformable suspension mechanism
EP0429383B1 (en) A mower having a lightening mechanism
EP0570314B1 (en) Cutting machine, especially mower, which easily adapts to the relief of the ground
EP2863726B1 (en) Improved coupling device and agricultur machine with such a device
EP0486414A1 (en) Agricultural machine easily following the relief of the ground and having a pivoting gearbox
FR2458981A1 (en) BATI OF AGRICULTURAL MACHINE
FR2628596A1 (en) MACHINE WITH DIRECT DRIVE
FR2760934A1 (en) Agricultural crop reaper
FR2738708A1 (en) FENAISON MACHINE, ESPECIALLY A CUT PLANT SWATHER, COMPRISING A CONSTRUCTION CARRYING TWO SWATHERING ROTORS
FR2533188A1 (en) MULTI-WHEEL AGRICULTURAL TRACTOR
FR2746576A1 (en) AGRICULTURAL MACHINE OF THE GENUS FANEUSE WITH MULTIPLE ROTARY RAKES, CONVERTIBLE FROM A WORKING POSITION DEPLOYED TO A POSITION OF TRANSPORTED TRANSPORT
EP0318391B1 (en) Extremely long semi-mounted two-way ploughs
FR2942370A1 (en) Hedge trimmer forming device for e.g. small-tractor in agricultural field, has vertical mast integrated to rolling frame laterally fixed at motorized machine, where vertical mast has hedge trimmer with adjustable height
BE434571A (en)
EP0554200B1 (en) Haymaking machine comprising a frame with controlled support wheels
EP0274299B1 (en) Hitching system for a reversible plough to connect a trailing implement
WO2005077137A2 (en) Plow system having plowshares
EP1111986B1 (en) Running device for farm machine
EP0486415B1 (en) Mower with an independent frame comprising a suspension device and a lightening device
FR2489080A1 (en) CONNECTION DEVICE FOR ATTACHING AGRICULTURAL MACHINES TO A TRACTOR VEHICLE
EP0426588A1 (en) Improvement for agricultural machines especially for haymaking machines
FR2509118A1 (en) Tractor drawn mower with movable cutter bars - has bars mounted on parallelogram linkages to permit vertical and lateral movement
EP0914766B1 (en) Haymaking machine
EP0779022A1 (en) Haymaking machine
EP1466516B1 (en) Agricultural machine with at least one wheel