BE430833A - - Google Patents

Info

Publication number
BE430833A
BE430833A BE430833DA BE430833A BE 430833 A BE430833 A BE 430833A BE 430833D A BE430833D A BE 430833DA BE 430833 A BE430833 A BE 430833A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
rolling
strip
rolling mill
strips
rolled
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE430833A publication Critical patent/BE430833A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B21MECHANICAL METAL-WORKING WITHOUT ESSENTIALLY REMOVING MATERIAL; PUNCHING METAL
    • B21BROLLING OF METAL
    • B21B41/00Guiding, conveying, or accumulating easily-flexible work, e.g. wire, sheet metal bands, in loops or curves; Loop lifters
    • B21B41/02Returning work to repeat the pass or passes within the same stand
    • B21B41/04Returning work to repeat the pass or passes within the same stand above or underneath the rolling stand or rolls

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Metal Rolling (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



    LAMINOIR   FOUR LE LAMINAGE DE BANDES. 



   Dans le domaine de la technique du laminage en ce qui concerne la production de bandeslarges et de tôles fines en forme de bandes,lesefforts tendent à n'utiliser au lieu de gros trains de laminoir continus qu'une seule cage ou éventuellement qu'un nombre réduit de cages,
Le projet le plus connu est celui qui consiste à disposer des deux côtés d'une cage réversible une bobine montée cl chacune dans un four distinct; sur ces bobines passe alternativement la bande qui traverse le laminoir et qui se déroule ensuite pour être de nouveau dirigée vers la cage. 



   Pour pouvoir amener à la cage du Laminoir l'une après l'autre les bandes   laminées   et cela toujours du même côté on a,comme sait, proposé de disposer deux bobines du même côté, le mode d'exploitation étant réalisé de telle manière que les deux bobines servent alternativement à l'enroulement des bandes laminées et à leur déroulement en vuede leur introduction dans la cage du laminoir. Cette proposition qui a été faite pour les laminoirs à froid et à chaud a été utilisée pour le laminage à chaud en ce sens 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 qu'un four-canal est adjoint aux fours recevant les bobines, de telle sorte que les bandes laminées traversent ce four-canal avant de s'enrouler sur la bobine correspondante.

   Cette disposition exige de part et d'autre   de,   la cage de laminage des appareils inversant le sens de circulation des bandes. Cette obligation constitue un inconvénient et cela d'autant plus que l'enroulement de la bande sur la bobine et son déroulement de la bobine respective s'effectuent en des endroits fort distants l'un de l'autre. Cette construction exige le dédoublement des appareils de guidage dans le four,or ces appareils peuvent mettre en doute la sécurité du fonctionnement et demandent un service particulièrement attentif.

   Un inconvénient spécial de cette disposition comme consiste en ce que la bande laminée venant de la cage préparatoire doit déjà être amenée à une épaisseur suffisamment réduite pour permettre l'enroulement, car le produit laminé doit s'enrouler autour de l'un des deux tambours avant d'être introduit dans la cage. 



   Conformément à l'invention, il est maintenant proposé de faire coincider sur la circonférence de la bobine les points d'arrivée et de départ de la bande, ou de les disposer si près l'un de l'autre que l'on peut supprimer le dédoublement des organes de guidage pour l'arrivée et le départ de la bande. L'invention comprend en outre une construction spéciale consistant en ce que une aiguille de guidage basculable et reposant sur l'enveloppe du tambour forme guidage d' arrivée et de départ pour les bandes et en ce que les fours contenant les bobines peuvent être fixes. 



   Une forme d'exécution de l'invention est représentée au dessin,lequel montre en outre d'autres caractéristiques de l'invention. 



   Fig.I représente schématiquement toute l'installation, dont Fig.2 montre une partie essentielle à plus grande échelle. 



   I désigne la cage de laminage, à laquelle sont adjoints les deux fours 2 et 3 avec leurs bobines respectives 4 et 5. 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 



  En 6 sont indiqués les cylindres de travail et en 7 les cylindres d'appui. A la cage r est fixé un cylindre de travail 8 à commande hydraulique ou pneumatique actionnant un grattoir réglable 9, qui ,comme il sera encore expliqué par la suite, sert à enlever lesbattitures des bandeslaminées en mouvement. 



   Les deux fours 2. et   3.',qui   sont disposés à côté l'un de 1' autre au même niveau,sont précédés d'un four canal 10 auquel est associa un dispositif de guidage II dirigé vers la cage de laminoir. L'organe de guidage de sortie disposé au-delà de la cage est désigné par 12. A celui-ci se raccorde un organe inverseur   basoulable     13) qui   se continue de son côté par-un dispositif de guidage rectiligne 14.   Celu-ci   se dirige vers le tambour de bobine 5,tandis que pour le tambour de bobine 4 on a prévu un guide 15 qui se détache du guide   14.   Au point de bifurcation 16 est prévu un aiguillage 17 qui au moyen de la timonerie représentas peut être amené à volonté dans la position représentée en pointillé ou en traits pleins.

   A la sortie du guide 15 comme aussi du guide 14 est adjoint une aiguille mobile 18 et 19. La surface inférieure de cette aiguille sert à guider l'enroulement de la bande sortant du guide 14 ou'15,tandis que la surface dorsale de cette aiguille mobile sert à guider la bande qui se déroule. En Fig.2 cette aiguille est représentée à plus grande échelle et dans la position avant enroulement d'une bande et après que l'enroulement a eu lieu. 



   L'organe inverseur 13 peut basculer autour de 20, de sorte qu'on le fait pivoter pour donner à la bande laminée la courbure utile. 



   On a encore prévu des organes d'enclenchement qui ne   sont pas représentés au dessin ;ils combinés de telle   manière que la bobine désignée par 5 tournant dans le sens du déroulement commande l'aiguille 17 pour la faire pivoter de la position indiquée en traits pleins dans la position en traits pointillés;en outre la dite bobine fait tourner la bobine 5 dans le sens de l'enroulement. La bobine 5 provoque 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 également des manoeuvres de commande. Lorsqu'elle tourne dans le sens du départ elle ramène l'aiguille 17 à sa position première et fait tourner la bobine   4   dans la direction de l'enroulement. 



   En outre on a pris soin que la bobine travaillant à un moment donné comme bobine de départ cesse de tourner aussitôt queles cylindres 6 ont saisi la bande pendant qu'elle quittait la bobine. On a prévu en différents endroits dans la rigole de guidage des paires de galets moteurs, lesquels sont pourvus d'un roulement libre de telle sorte qu'ils peuvent tourner plus vite que la commande ne le permettrait. 



   Le fonctionnement du nouveau dispositif est réalisé comme suit:
La bande sortant du four canal 13 arrive d'abord sur les deux tambours   4   et 5 et dans la paire de galets moteurs 23 pré cédant le laminoir; de   là,le   grattoir 9 étant poussé en avant, la bande est introduite entre les cylindres de travail 6 et y subit la première passe de laminage. Après queson extrêmité antérieure s'est introduite entre le s cylindres,le grattoir 9 est abaissé et racle en même temps les battitures et autres crasses recouvrant la surface supérieure de la bande laminées,lesquelles sont évacuées par le jet d'eau indiqué. 



  Au sortir de la rigole de guidage 12,la bande arrive dans 1' organe inverseur 13,dont il sort pour passer entre les galets moteurs 23, qui amènent la bande laminée , par la rigole 15, au tambour 4. La bande s'enroule autour de ce tambour.Grâce à la présence de l'inverseur mobile 13 la bande peut prendre sans difficulté en la parcourant la courbure désirée. 



   Le basculage de l'inverseur 13 peut être réalisé automatiquement au moyen des galets moteurs associés à l'organe de guidage.Par exemple on peut utiliser l'écartement qui se produit entre cesgalets lors de l'entrée de la bande laminée entre eux pour débloquer un organe d'arrêt de l'inverseur,de sorte que celui-ci sous l'action d'un poids quitte en basculant extérieurement sa position de travail.Lorsque la bande laminée abandonne la paire de galets moteurs, 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 l'inverseur 13 bascule de nouveau pour reprendre sa position de travail. 



   Si par suite de l'augmentation du diamètre d'enroulement la vitesse d'enroulement dépasse la vitesse des galets moteurs 23, qui sont associés à l'organe de guidage 13, les galets moteurs peuvent prendre un mouvement plus rapide que ne le permettrait la vitesse transmise. 



   La possibilité de donner à la bande laminée la courbure désirée procure cet avantage spécial de rendre inutile l'emploi d'une commande réglable pour les bobines,
Après que la bande s'est enroulée, le tambour 4 est   commandé   en sens contraire, par suite l'extrêmité extérieure de la bande se déplace sur le dosde l'aiguille 18,arrive dans la rigole II et,entrainée par la paire de galets moteurs 23,elle est amenée entre les cylindres 6 pour subir la seconde passe de laminage. 



     Au   début du mouvement en sens contraire,le tambour 4 accomplit ces manoeuvres,qui de leur côté font basculer 1' aiguille 17 pour l'amener dans sa position supérieure,de sorte que à la suite de la deuxième phase de laminage la bande laminée ,en passant par l'inverseur 13 et la paire de galets moteurs 23 qui y fait suite, arrive dans la rigole 14 pour être   amenéau   second tambour qui a été également mis en mouvement. Ici se reproduit le même travail que celui qui vient d'être décrit. lorsque la bande se déroule du tambour 5,celui-ci déplace de nouveau l'aiguille 17 et le tambour 4 est mis en mouvement de sorte que la bande est amenée maintenant de nouveau au tambour 4. 



   Après la dernière passe de laminage envisagée, l'inver- seur est rabattu en arrière,de sorte que la bande laminée terminée est dirigée dans le guide 22 et peut être enroulée autour du tambour 21. 



   On remarquera que les aiguilles de guidage prévues dans la forme d'exécution décrite à titre d'exemple sont spécialement dignes   d'attention,car   elles sont commandées par le produit laminé lui-même;des organes de commande spé- ciaux sont par suite inutiles.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



    LAMINATOR OVEN STRIP LAMINATION.



   In the field of rolling technology with regard to the production of wide strip and strip-shaped thin sheets, efforts tend to use instead of large continuous rolling mills only one stand or possibly only a number. reduced cages,
The best-known project is that which consists in having a coil mounted on both sides of a reversible cage, each in a separate oven; the strip which passes through the rolling mill passes alternately over these coils and which then unwinds to be directed again towards the stand.



   In order to be able to bring the laminated strips to the rolling mill stand one after the other and always on the same side, it has been proposed, as is known, to have two coils on the same side, the operating mode being carried out in such a way that the two coils serve alternately for winding the laminated strips and for their unwinding in view of their introduction into the stand of the rolling mill. This proposal which was made for cold and hot rolling mills was used for hot rolling in this sense

 <Desc / Clms Page number 2>

 that a channel furnace is added to the furnaces receiving the coils, so that the laminated strips pass through this channel furnace before being wound up on the corresponding coil.

   This arrangement requires, on either side of the rolling stand, devices reversing the direction of movement of the strips. This obligation constitutes a drawback and all the more so as the winding of the strip on the reel and its unwinding from the respective reel take place at places which are very distant from each other. This construction requires the duplication of guide devices in the furnace, but these devices can call into question the safety of operation and require particularly attentive service.

   A special drawback of this arrangement as consists in that the rolled strip coming from the preparatory stand must already be brought to a sufficiently reduced thickness to allow winding, since the rolled product has to wrap around one of the two drums. before being introduced into the cage.



   According to the invention, it is now proposed to make the arrival and departure points of the strip coincide on the circumference of the reel, or to arrange them so close to each other that it is possible to eliminate the doubling of the guide members for the arrival and departure of the band. The invention further comprises a special construction consisting in that a guide needle which can be tilted and resting on the casing of the drum forms an inlet and outlet guide for the bands and that the ovens containing the reels can be fixed.



   An embodiment of the invention is shown in the drawing, which further shows other features of the invention.



   Fig.I shows schematically the entire installation, of which Fig.2 shows an essential part on a larger scale.



   I designates the rolling stand, to which are added the two furnaces 2 and 3 with their respective coils 4 and 5.

 <Desc / Clms Page number 3>

 



  In 6 are indicated the working rolls and in 7 the support rolls. To the cage r is fixed a hydraulically or pneumatically controlled working cylinder 8 actuating an adjustable scraper 9, which, as will be explained further below, serves to remove the attachments from the laminated bands in motion.



   The two furnaces 2 and 3, which are arranged next to one another at the same level, are preceded by a channel furnace 10 which is associated with a guide device II directed towards the rolling mill stand. The outlet guide member disposed beyond the cage is designated by 12. To the latter is connected a tiltable reversing member 13) which continues on its side by a rectilinear guide device 14. The latter is connected. directs towards the reel drum 5, while for the reel drum 4 there is provided a guide 15 which detaches from the guide 14. At the bifurcation point 16 is provided a switch 17 which by means of the shown linkage can be brought to will in the position shown in dotted lines or in solid lines.

   At the exit of the guide 15 as also of the guide 14 is added a movable needle 18 and 19. The lower surface of this needle serves to guide the winding of the strip coming out of the guide 14 or '15, while the dorsal surface of this mobile needle is used to guide the unwinding tape. In Fig.2 this needle is shown on a larger scale and in the position before winding up a strip and after winding has taken place.



   The inverter 13 can swing around 20, so that it is rotated to give the rolled strip the useful curvature.



   Interlocking members are also provided which are not shown in the drawing; they are combined in such a way that the spool designated by 5 rotating in the unwinding direction controls the needle 17 to rotate it from the position indicated in solid lines. in the position in dotted lines; furthermore said coil rotates the coil 5 in the winding direction. Coil 5 causes

 <Desc / Clms Page number 4>

 also control maneuvers. When it turns in the direction of departure it returns the needle 17 to its original position and turns the coil 4 in the direction of winding.



   Further care has been taken that the reel working at a given time as the starting reel ceases to rotate as soon as the cylinders 6 have gripped the web as it leaves the reel. Pairs of drive rollers are provided in different places in the guide channel, which are provided with a free bearing so that they can rotate faster than the control would allow.



   The operation of the new device is carried out as follows:
The strip coming out of the channel furnace 13 first arrives on the two drums 4 and 5 and in the pair of drive rollers 23 preceding the rolling mill; from there, the scraper 9 being pushed forward, the strip is introduced between the working rolls 6 and there undergoes the first rolling pass. After its front end has entered between the rolls, the scraper 9 is lowered and at the same time scrapes the scale and other dirt covering the upper surface of the laminate strip, which is discharged by the indicated water jet.



  On leaving the guide channel 12, the strip arrives in one inverter member 13, from which it comes out to pass between the drive rollers 23, which bring the rolled strip, through the channel 15, to the drum 4. The strip is wound up around this drum. Thanks to the presence of the movable reverser 13, the strip can take the desired curvature without difficulty by traversing it.



   The reverser 13 can be tilted automatically by means of the drive rollers associated with the guide member. For example, the spacing which occurs between these rollers during the entry of the rolled strip between them can be used to release a stop member of the reverser, so that the latter, under the action of a weight, leaves its working position by tilting outwardly. When the rolled strip leaves the pair of driving rollers,

 <Desc / Clms Page number 5>

 the inverter 13 switches again to resume its working position.



   If as a result of the increase in the winding diameter the winding speed exceeds the speed of the drive rollers 23, which are associated with the guide member 13, the drive rollers can take a faster movement than would allow the transmitted speed.



   The possibility of giving the rolled strip the desired curvature provides this special advantage of making unnecessary the use of an adjustable control for the coils,
After the band has wound up, the drum 4 is driven in the opposite direction, consequently the outer end of the band moves on the back of the needle 18, arrives in the channel II and, driven by the pair of rollers motors 23, it is brought between the rolls 6 to undergo the second rolling pass.



     At the start of the movement in the opposite direction, the drum 4 performs these maneuvers, which in turn cause the needle 17 to tilt to bring it into its upper position, so that following the second rolling phase the rolled strip, passing through the inverter 13 and the pair of drive rollers 23 which follows it, arrives in the channel 14 to be brought to the second drum which has also been set in motion. Here is reproduced the same work as that which has just been described. when the tape unwinds from drum 5, the latter moves needle 17 again and drum 4 is set in motion so that the tape is now fed back to drum 4.



   After the last envisaged rolling pass, the reverser is folded back, so that the finished rolled strip is directed into the guide 22 and can be wound around the drum 21.



   It will be noted that the guide needles provided in the embodiment described by way of example are especially worthy of attention, since they are controlled by the rolled product itself; special control members are therefore unnecessary. .


    

Claims (1)

REVENDICATIONS. CLAIMS. I. Laminoir pour le laminage de bandes, dans lequel, deux tambours respectivement d'enroulement et de déroulement étant disposés d'un même côté du laminoir dans des fours à réchauffer,la bande laminée est alternativement enroulée et déroulée sur ces tambours et guidée dans une même direction par la bande laminée, caractérisé en ce que les endroits d' entrée et de sortie de la bande coincident dans les deux tambours ou sont tellement rapprochés qu'un organe de guidage commun guide ses mouvements d'entrée et de sortie. I. Rolling mill for the rolling of strips, in which, two winding and unwinding drums respectively being placed on the same side of the rolling mill in ovens to be reheated, the rolled strip is alternately wound up and unwound on these drums and guided in the same direction by the rolled strip, characterized in that the entry and exit locations of the strip coincide in the two drums or are so close together that a common guide member guides its entry and exit movements. 2. Laminoir pour le laminage de bandes,suivant revendication I, caractérisé en ce qu'en envisageant la direction suivie par la bande pour être laminée, le feur à réchauffer (10) les bandes laminées se trouve avant les fours à bobine et en ce que la rigole conduisant du four à la cage de laminoir est adjointe aux bobines de telle façon que les bandes qui quittent celles-ci se dirigent dans l'organe de guidage. 2. Rolling mill for the rolling of strips, according to claim I, characterized in that by considering the direction followed by the strip to be rolled, the feur to heat (10) the rolled strips is located before the coil furnaces and in this that the channel leading from the furnace to the rolling mill stand is added to the coils so that the strips which leave them go into the guide member. 3. Laminoir pour le laminage de bandes,suivant revendications I et 2,caractérisé en ce que pour permettre à la bande de prendre la courbure de retournement requise,!''inverseur disposé à l'arrière de la cage de laminoir est susceptible de basculer. 3. Rolling mill for the rolling of strips, according to claims I and 2, characterized in that to allow the strip to take the required turning curvature,! '' Inverter disposed at the rear of the rolling mill stand is capable of tilting . 4. Laminoir pour le laminage de bandes suivant revendications I à 3,caractérisé en ce qu'une aiguille dirigeant le produit laminé vers l'un ou l'autre tambour change automatiquement de position alternativement en correspondance avec la phase de déroulement et en ce que l'une des bobines agit sur l'autre bobine dans le sens de l'enroulement. 4. Rolling mill for the rolling of strips according to claims I to 3, characterized in that a needle directing the rolled product towards one or the other drum automatically changes position alternately in correspondence with the unwinding phase and in that one of the coils acts on the other coil in the winding direction. 5. Laminoir pour le laminage de bandes suivant revendications I à 4, caractérisé en ce que avec chaque tambour travaille une aiguille basculable ,dont la surface inférieure guide la bande à son antrivée, tandis que sa surface dorsale sert de guide à la bande à son départ. 5. Rolling mill for the rolling of strips according to claims I to 4, characterized in that with each drum works a tiltable needle, the lower surface of which guides the strip to its anchor, while its dorsal surface serves as a guide for the strip to its departure. 6. Laminoir pour le laminage de bandes suivant revendica- <Desc/Clms Page number 7> tions I à 6, caractérisé en ce que Jb l'arrière de la cage de laminoir est prévu un tambour enrouleur alimenté par une rigole de guidage,dont l'entrée est rendue libre pour la bande laminée finie grâce au basculage du dispositif inverseur. 6. Rolling mill for strip rolling according to claims <Desc / Clms Page number 7> tions I to 6, characterized in that Jb the rear of the rolling stand is provided a winding drum fed by a guide channel, the entrance of which is made free for the finished rolled strip by tilting the inverter device. 7. Procédé de laminage de bandes dans un laminoir conforme aux revendications I à 6,caractérisé en ce que l'enroulement de la bande s'effectue.conjointement à la première passe de laminage. 7. A method of rolling strips in a rolling mill according to claims I to 6, characterized in that the winding of the strip is carried out in conjunction with the first rolling pass.
BE430833D BE430833A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE430833A true BE430833A (en)

Family

ID=90746

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE430833D BE430833A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE430833A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
NO834838L (en) DEVICE FOR CUTTING METAL STRIPS.
JP5313542B2 (en) Carousel reel equipment
EP2205369B1 (en) Device for inspecting a metal strip
EP0105245B1 (en) Automatic machine for coiling a cable
BE430833A (en)
FR2500484A1 (en) INSTALLATION FOR CONTINUOUS TREATMENT OF THIN SHEET
FR2464760A1 (en) HOT ROLLED METAL PIECE INSTALLATION AND METHOD FOR FORMING BANDS OR SHEETS
EP1917113B1 (en) Inspection method
FR2635094A1 (en) METHOD FOR CONTROLLING OR REGULATING STRIPS OF MATERIAL AND SET OF ROLLERS FOR CARRYING OUT SAID METHOD
EP1335480A1 (en) Method and device for producing a magnetic circuit for an electric motor
FR2549810A1 (en) METHOD AND DEVICE FOR STORING TABLECLOTH PRODUCTS, PARTICULARLY PRINTED PRODUCTS, ARRIVING CONTINUOUSLY, PARTICULARLY IN &#34;TILE&#34; FORMATION
LU82309A1 (en) IMPROVEMENTS ON INTERMEDIATE APPARATUS FOR WINDING METAL STRIPS
LU82308A1 (en) IMPROVEMENTS ON INTERMEDIATE WINDING OF METAL STRIPS
EP0069618B1 (en) Continuous cooling method for thick sheets during rolling, and apparatus for carrying it out
WO2000073184A1 (en) Paper feeding device, in particular for cardboard production line
FR2471938A1 (en) WINDING DEVICE FOR SINGLE-SIDED GRIDING
FR2688429A1 (en) INSTALLATION FOR LAMINATION OF A METAL PLATE.
US6378798B1 (en) Device for endless coiling of strip material
BE827865A (en) STRIP ACCUMULATOR
JP2676129B2 (en) Dismantling device in the spreading machine
JPH0678145B2 (en) A device for winding the tip of the strip around the paper tube
FR2566686A1 (en) METHOD AND DEVICE FOR DRESSING COILS OF HOT ROLLED STRIPS, IN PARTICULAR SINGLE DEGREASED COILS
RU2309026C2 (en) Hot rolled coil strip cutting aggregate designed for sampling
JPH0780510A (en) Rotary cutting device
RU2396138C2 (en) Installation for coiling and uncoiling rolled strips