BE426213A - - Google Patents

Info

Publication number
BE426213A
BE426213A BE426213DA BE426213A BE 426213 A BE426213 A BE 426213A BE 426213D A BE426213D A BE 426213DA BE 426213 A BE426213 A BE 426213A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
fingers
coupling
elements
edges
locking
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE426213A publication Critical patent/BE426213A/fr

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F16ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS; GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVE FUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS; THERMAL INSULATION IN GENERAL
    • F16BDEVICES FOR FASTENING OR SECURING CONSTRUCTIONAL ELEMENTS OR MACHINE PARTS TOGETHER, e.g. NAILS, BOLTS, CIRCLIPS, CLAMPS, CLIPS OR WEDGES; JOINTS OR JOINTING
    • F16B21/00Means for preventing relative axial movement of a pin, spigot, shaft or the like and a member surrounding it; Stud-and-socket releasable fastenings
    • F16B21/10Means for preventing relative axial movement of a pin, spigot, shaft or the like and a member surrounding it; Stud-and-socket releasable fastenings by separate parts

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • General Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Buckles (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Dispositif d'accouplement automatique. 



   La présente invention a pour objet un dispositif d'ac- couplement permettant de réaliser automatiquement l'assemblage de deux éléments lorsque ceux-ci sont amenés en contact, maintenant l'assemblage de ces deux éléments avec une sécuri- té satisfaisante et s'opposant à toute séparation acciden- telle ou fortuite de ces éléments. 



   Suivant la présente invention, sur l'un des deux éléments à accoupler, deux doigts sont montés pivotants ; chacun de ces doigts est établi avec un épaulement et cet élément porte un dispositif de verrouillage mobile longitudinalement par rap- port à lui et venant buter contre les dits doigts.

   Ces doigts pivotants, lorsqu'ils sont amenés en contact avec les bords ou une paroi de liaison d'une douille portée par l'autre élément      sont automatiquement déplacés angulairement en surmontant une résistance à l'action de laquelle le dispositif de verrouilla- ge est soumis et ils sont portes dans une position où ils se trouvent en arrière de ces bords ou de cette paroi   etdans   

 <Desc/Clms Page number 2> 

 laquelle ils sont maintenus par le dit dispositif de verrouil- lage, lors d'un mouvement longitudinal simultané de celui-ci qui amène ce dernier dans une position où les épaulements des doigts qui ont, ainsi, été déplacés angulairement sont verrouillés. 



   En outre, suivant la présente invention, les doigts pi- votants précités sont constitués par des leviers coudés à angle droit montés sur un pivot commun situé au sommet de leurs par- ties coudées et porté par l'un des éléments à accoupler, un bras de chacun de ces leviers étant dirigé par rapport au pivot dans une direction diamétralement opposée   à,   celle du bras cor- respondant de l'autre doigt. 



   Suivant un mode d'exécution de la présente invention,les pivotements des doigts autour de leur pivot sont produits par le contact des bords de charge:lent de ces doigts avec une paroi d'une douille située en arrière de l'ouverture et, suivant une variante d'exécution de la présente invention, ces pivotements des doigts sont produits par le contact des épaulements des doigtsavec les bords de l'ouverture de la douille. 



   Lorsque l'élément qui porte les doigts est vertical, la douille, sous l'action de la pesanteur, maintient les doigts en position, mais lorsque l'élément qui porte les doigts n'est pas vertical ou bien, encore,   ;uand   il est vertical, si on le désire, la douille peut être chargée à l'aide d'un ressort, c'est à dire peut être amenée hors de sa position de verrouil- lage seulement en surmontant l'action d'une résistance cons- tituée par un organe élastique, tel qu'un ressort.

     ue   le dispositif de verrouillage soit établi sous la forme d'une douille ou d'un collier masquant complètement un bras de cha cun des doigts pour maintenir ceux-ci dans leur position de verrouillage ou bien, qu'il comporte une glissière cachant seulement les bords des dits doigts en position de ver- rouillage, un ressort faible seulement suffit pour maintenir le dispositif d'accouplement en position de verrouillage, car ce 
 EMI2.1 
 ressort peut être manoeuvré dans une direction perpeniculaire 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 à la charge créée par les épaulements des doigts sur la dite douille, le dit collier ou la dite glissière, lorsque les deux éléments sont verrouillés et qu'une traction est appliquée en sens opposé sur les dits éléments. 



   Les dessins ci-joints donnés à titre d'exemple et qui ne sauraient, en aucune façon, limiter la portée de la présente invention, montrent:   Fig.   I, en coupe partielle, un dispositif d'accouplement établi conformément aux principes ci-dessus définis avec les deux éléments à accoupler dans leurs positions respectives, avant la réalisation de l'accouplement. 



   La fig. 2 est une vue similaire à celle de la fig.I mon- trant les deux éléments accouplés. 



   La fig. 3 est une vue de côté de l'élément portant les doigts, le manchon et le ressort de cet élément étant enlevés. 



   La fig. 4 est une vue, en   plah,   de la douille. 



   La fig. 5 est une coupe faite suivant la ligne 5-5 de la figure 2. 



   La fig. 6 est une coupe faite suivant la ligne 6-6 de la figure 4. 



   La fig. 7 est une vue d'une variante du dispositif pré- cédent, les éléments de l'accouplement étant représentés verrouillés l'un par rapport à l'autre. 



   La fig. 8 montre une autre variante dans laquelle les bords sont distincts des faces des éléments de verrouillage, cette vue étant prise perpendiculairement au plan des figures I et 7. 



   La fig. 9 montre une vue d'une autre variante dans laquel- le l'accouplement est appliqué à l'assemblage des deux extré- mités d'une bande ou d'une courroie et est, par conséquent, relativement plat, les organes étant brisés pour montrer les doigts dans leurs positions de verrouillage dans la douille. 



   La fig. 10 est une vue de .la douille, une paroi de celle- ci étant enlevée pour montrer l'intérieur. 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 



   La fig. II est une coupe longitudinale de la douille de la figure 10. 



   La fig. 12 est une vue de l'autre élément portant les doigts pivotants, une partie de cet élément étant enlevée pour   'montrer   son intérieur. 



   La fig. 13 est une coupe longitudinale du même élément com-   plet*   
La fig. 14 est une vue du coulisseau de la figure 12 permet- tant de déplacer les doigts pivotants hors de leurs positions de verrouillage et la libération des éléments de l'accouple- ment, lorsqu'on le désire. 



   Dans ces diverses figures, les   mêmes   signes de référence désignent les mêmes éléments. 



   Suivant la disposition représentée dans les dessins, une broche 10 pourvue d'une partie de plus grand diamètre Il dont la position est réglable sur la dite broche, est fendue   diamétrale-   ment en 12 près de l'une de ses extrémités; un axe 13 est monté sur cette broche 10 pour servir de pivot à deux doigts 14-15 montés entre les branches de la fourche formée par la fente 12. 



   Les doigts 14 et 15 sont constitués par des leviers coudés dont les bras sont représentés en 14a - 14b et 15a - 15b; ainsi que cela ressort des dessins, ces bras constituent des leviers coudés à angle droit pourvus d'épaulements 16 dont chacun est constitué par l'un des bords de cha cun de ces   braû,   c'est à dire l'un des bords du bras 14a et l'un des bords du bras 15a. 



  Le bord opposé de chacun- de ces   mêmes   bras présente une partie arrondie 17 qui est excentréepâr rapport au pivot 13. 



   Le pivot 13 traverse les bras 14 et 15 dans la région du sommet de leur partie coudée, les bras 14a et 15a étant orientés dans des directions diamétralement opposées par rapport à ce pi- vot, les bras 14b et 15b étant sensiblement parallèles l'un à l'autre et en regard l'un de l'autre antérieurement à l'amenée en contact de l'élément 10 de l'accouplement avec l'autre élé- 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 ment 18 de cet accouplement. 



   Un collier ou un manchon 19 est monté sur la broche 10 et    est mobile axialement le long de cette broche ; avantl'accouple-   ment des deux éléments 10 et 18, ce collier est maintenu contre les bords cintrés 17 des doigts 14 et 15 par un ressort 20 com- primé dont l'une des extrémités bute contre la partie II de grand diamètre de la broche et dont l'autre extrémité est appli- quée contre un siège établi à l'intérieur de ce-collier ou man- chon 19. Ce manchon peut être molleté à sa périphérie, ou bien il peut être pourvu d'oreilles permettant de le manoeuvrer ou de le faire glisser vers la partie 11 en surmontant l'action du ressort 20. 



   L'autre élément 18 de l'accouplement est pourvu d'une douil- le 21 disposée en arrière d'une ouverture 23 de petit diamètre. 



  Cette ouverture 23 est ménagée dans une plaque 22 qui est établie avec des encoches diamétralement opposées constituant la douille 21, qui partent radialement de l'ouverture 23 et s'étendent au- dessous de la face supérieure de la plaque 22 qui repose sur des épaulements 25 ménagés dans l'élément 18. Un couvercle articulé 26 est prévu de manière à recouvrir la plaque 22 et l'ouverture 23, lorsque l'élément 10 n'est pas accouplé à l'élément 18, comme dans le cas où, par exemple, l'élément 18 est constitué par le pont d'un bateau et l'élément 10 est relié par un lien funiculai- re flexible: chaine ou tout autre organe non représenté, à un   meu'   ble, tel qu'un siège destiné à être maintenu temporairement dans une position prédéterminée sur le point de ce bateau. 



   Le diamètre extérieur de l'extrémité du manchon 19 qui est adjacente aux doigts 14 et 15 est suffisamment petit pour per- mettre de l'introduire dans l'ouverture 23, comme cela est repré- senté dans la figure 2, lorsque les leviers pivotants sont dans leur position de verrouillage. 



   Lorsque l'accouplement doit être réalisé pour l'usage ci- dessus mentionné, la partie élargie'il de l'élément 10 est éta- blie avec un oeil ou un trou transversal permettant de relier cet 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 élément 10 à un lien funiculaire flexible: câble, chaine ou autre. 



   Une butée 27 portée par la broche 10 et constituée, par exemple, par une goupille est disposée entre les deux bras 14b et 15b des leviers 14 et 15, de manière à limiter les déplacements angulaires de ces leviers, lorsque ces deux bras I4b et 15b sont mûs l'un vers l'autre, lors du passage de la position d'accou- plement des deux éléments 10 et 18 à la position de désaccouple- ment de ces éléments. Cette butée s'oppose donc à un mouvement des bras I4b et 15b au-delà del'axe longitudinal de la broche, de sorte que, lorsque les éléments 10 et 18 ne sont pas accouplés, les bras 14b et 15b se présentent les positions indiquées dans la figure I, c'est à dire que le bras 14b est prêt à se déplacer dans le sens des aiguilles d'une montre et le bras 15b est prêt à tourner en sens contraire du sens des aiguilles d'une contre. 



   Pour utiliser ce   dispositif   d'accouplement, c'est à dire pour accoupler la broche 10   à     l'élément 18,   les bras I4b et 15b des doigts de la broche sont engagés dans le trou   23   de   l'élément   18 et une pression est exercée de haut en bas sur la broche pour que les leviers pivotants 14 et 15 et le manchon ou collier 19 occupent les positions représentées dans la   fjgure   1. De la cor- te, les épaulements 16 des bras 14aet 15a sont amenés en contact avec les bords du trou 23 établi dans la plaque 22. En enfonçant un peu plus la broche 10 dans l'élément 18, un pivotement des bras 14a et 15a autour du pivot 13 est produit pendant que le manchon ou collier 19 comprime progressivement le ressort 20. 



  Au cours de ce pivotement des leviers coudés 14 et 15, les bras 14b et 15b qui sont engagés dans l'ouverture 23 pénètrent dans les rainures 21 établies sur la face postérieure de la plaque 22 et diamétralement opposées   1'   :ne à l'autre par rapport à cette ouverture centrale 23.

   Lorsque ces bras I4b et 15b arrivent en contact avec la face postérieure de la plaque   22   les bords rec- tilignes des bras 14a et 15a sont, alors, parallèles   l'un   à   l'au-   tre et à l'axe de la broche 10, de sorte   qu'il suffit     d'abandonne@   
 EMI6.1 
 le manchon 19 à lui-mênie pour que, sous l'action du ressort 20, /1 , 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 il vienne d'abord s'engager sur les bords parallèles de ces bras, puis, dans l'ouverture 23, position dans laquelle il s'oppose à tout pivotement des leviers 14 et 15 qui se trouvent, ainsi, verrouillés. (fig. 2). Tant que le manchon du collier 19 se trou- ve dans cette position, le dispositif reste verrouillé par ce collier et la plaque 22, de sorte que tout désaccouplement des éléments 10 et 18 est impossible. 



   Les figures montrent que pour désaccoupler ces éléments, il est nécessaire de déplacer d'abord le collier ou manchon 19 pa- rallèlement à l'axe de la broche 10 et en surmontant l'action du ressort 20, de manière à libérer de ce manchon 19 les bras 14a et 15a des leviers pivotants, puis, de dégager la broche 10 du trou 23, ce qui provoque le pivotement des leviers coudés 14 et 15 autour de leur pivot 13, dans des directions inverses à celles dont ils ont tourné lors de la réalisation de l'accouplement et    les amène dans la position de la figure 1 ; alors,dès que le man-   chon 19 est abandonné à lui-même sur la broche 10, il vient à nouveau s'appliquer contre eux, les bloquant dans cette position. 



   Ainsi, l'accouplement est produit automatiquement en exer- çant une pression sur l'élément 10 et le désaccouplement est é- galement produit automatiquement en exerçant une traction sur le collier 19 en sens inverse du sens de la pression précédente. 



   Si l'élément 10 est vertical, il n'est'pas nécessaire d'u- tiliser un ressort 20 en combinaison avec le collier 19 lorsque le poids de ce collier seul est suffisant pour maintenir celui-ci dans la position de la figure 2 de verrouillage des bras 16 des leviers 14 lorsque l'accouplement est réalisé. Le collier 19 peut, aussi, être remplacé par un levier ou tout autre. organe pouvant être maoeuvré à la main ou mécaniquement, par exemple, lorsque le dispositif d'accouplement est utilisé pour accoupler entre eux des véhicules roulant sur rails ou sur routes. 



   Dans le dispositif représenté figure 7, la douille est cons- tituée par deux plaques 30 et 31 qui sont maintenues écartées l'une de l'autre par des pièces intercalaires ou entretoises 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 32; chacune de ces plaques est pourvue d'un trou central tra- vers lequel la broche 10 portant les bras 14 et 15 peut être engagée.

   Dans ce dispositif, l'écartement existant entre les plaques 30 et 31 de réception des doigts est relativement fai- ble par rapport au rayon de la partie courbe de ces bras 14 et 15, de sorte que le déplacement angulaire des doigts 14 et 15 autour de leur pivot commun 13 sur la broche 10 est produit par le contact des faces courbes 17 des doigts avec la plaque   51.En   conséquence, cette disposition diffère de celle de la figure I en raison du fait que le pivotement des doigts est produit par le contact de ceux-ci avec la base de l'évidement de lo douille au lieu d'être produit par le contact des épaulements 16 des doigts avec les bords de l'ouverture établie dans la douille. 



  Ici,encore, l'extrémité inférieure du manchon 19 est établie de manière à pouvoir pénétrer dans le trou central de la plaque 30, lorsque les doigts sont verrouillés dans cette plaque. 



   Suivant la variante représentée dans la figure 8, le mouvement des doigts est réalisé de la même manière que dans le dispositif de la figure 7. Cependant, ici, l'extrémité bifurquée de la broche 10 porte une broche transversale 33 et cette extré-   mité   bifurquée de la broche 10 pénètre suffisamment à travers la plaque de base 31 de la douille pour permettre le passade d'une goupille de verrouillage 34 entre la broche transversale 33 et cette plaque de base 31, lorsque les doigts pivotants ont  été   amenés dans leur position de verrouillage, entre les plaques 30 et 31. 



   Cependant, si on le désire, cette goupille 34 peut être omise et remplacer par un collier fou 35 monté sur lo broche 10 et coopérant avec un ressort de tension 36 enfilé entre un   é-     paulement   du manchon 19 et ce collier fou et tendent à obliger ce dernier à se déplacer de bas en haut. Le collier fou 35 est bloqué, dans le sens   longitudinal   sur la broche 10, de manière à s'opposer au déplacement de bas en haut du manchon 19 et au 
 EMI8.1 
 déverrouillage des doigts 14 et 15, au moyen d'une goupille de 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 verrouillage 37 enfilée à travers ce collier et la broche 10. 



   On voit que pour pouvoir déverrouiller les éléments accou- plés, la goupille de verrouillage 37 doit, tout d'abord, être enlevée pour permettre de dégager le manchon 19 et de faire pi- voter les doigts sur leur axe de rotation. 



   Dans les dispositifs représentés figures 9 à 14, le prin- cipe mis en oeuvre est semblable à celui sur lequel sont établis   les dispositifs des figures I à 7 ; mais,ici, les éléments sont   plats de manière à pouvoir être utilisés pour l'accouplement d'éléments plats, tels que les extrémités 40 et 41 d'une cein- ture ou d'une courroie.

   Dans ce cas, l'extrémité 40 de la courroie est passée à travers un oeillet 42 situé à l'une des extrémités d'une enveloppe 43 constituant une douille tandis que l'autre extrémité 41 à accoupler avec la précédente est montée à travers un oeillet 44 établi à l'une des extrémités d'une enveloppe 45 de l'élément portant les doigts pivotants, les extrémités 40 et 41, après avoir été passées à travers les oeillets, étant repliées sur elles-mêmes et maintenues par une couture ou des rivets, à la manière usuelle, afin que l'envelop- pe 43 ne puisse se détacher de l'extrémité 40 de la courroie considérée et que l'enveloppe 45 ne puisse, de manière   similai-   re se détacher de l'autre extrémité 41 de la même courroie. 



   L'enveloppe 43 est constituée par des plaquettes 46 et 47 séparées par une fourrure 48 entaillée en 70 de la manière re- présentée dans la figure 10, pour la réception des doigts pivo- tants. Une ouverture est ménagée dans 1' enveloppe en 49 pour le passage, à travers cette dernière et l'encoche 70, des doigts 50 et 51 montés sur le pivot 52 du carter 45. Comme le montre la figure 9, ce carter est pratiquement rectangulaire, mais il est établi avec une tête 53 située au centre de son bord trans-    versal antérieur ; pivot 52 est porté par cette tête 53 qui,   de même que le carter 45 est constituée par des plaques légère- ment écartées l'une de l'autre pour permettre de monter entre elles les doigts pivotants 50 et 51 et une plaque coulissante      

 <Desc/Clms Page number 10> 

 54.

   La largeur de la tête 53 est telle que lorsque les doigts sont dans la position de déverrouillage qui estreprésentée dans la figure 12, les bras de guidage 50 et 51 de ces   doigts   se trou- vent entièrement entre les deux bords de liaison de la tête et les bras postérieurs 60 et 61 soient légèrement en saillie par   rapport µ,   ces bords. Dans cette position des doigts, le coulis- seau 54, qui est chargé élastiquement par une paire de ressorts légers 55, bute contre les faces arrondies des doigts, mais avec une force insuffisante pour produire le pivotement de ces doigts autour de leur pivot 52. 



   Les plaques antérieure et postérieure constituant l'en- veloppe 45 sont maintenues écartées l'une de l'autre par des ca- les ou broches 56,64 dont la première sert de butée aux doigts pour éviter que ceux-ci franchissent les positions représentées dans la figure 12; de cette manière, la broche 56 fonctionne de la même façon que la broche 27 des dispositifs antérieurement décrits. 



   Les bords latéraux longitudinaux 57 de la plaque coulis- sante 54 soht pourvus d'un rebord et forment une saillie longi- tudinale légère au-delà des bords longitudinaux latéraux du car- ter 55. Ces rebords sont molletés pour permettre à l'usager de les mieux saisir et, par le   coulissèrent   de cette plaque, de bloquer les doigts 50 et 51, lorsque les deux extrémités 40   e   41 de la courroie doivent être séparées l'une de   l'autre.

   A   cet effet, l'extrémité antérieure de la pièce coulissante 54 est en- taillée en 65 de   nanière à   constituer un logement de   réception   des bras des doigts 50 et 51 portant les épaulements 60 et 61, lorsque les doigts sont verrouillés, c'est à dire lorsque les bras de guidage ont atteint les positions représentées dans la fig. 9.Dans cette position, les bords latéraux 66 de   l'encoche   65 sont en prise avec les épaulements 60 et 61 des doigts et s'opposent à tout pivotement en sens inverse de ces doigts de la position dans laquelle ces derniers sont verrouillés à. leur posi-   @   

 <Desc/Clms Page number 11> 

 tion de déverrouillage. 



   En fonctionnement, lorsque les enveloppes 43 et 45 sont portées l'une vers l'autre, la tête 53 de l'enveloppe 45 s'en- gage, tout   d'abord,   dans l'ouverture 49 de l'enveloppe 48 ainsi que les doigts 50,et 51 jusqu'à ce que les épaulements 60 et 61 de cesdoigts viennent en prise avec les bords d'attaque de l'ou- verture 49. Dans la continuation du mouvement des.carters 43 et 45 l'un vers l'autre, les doigts sont déplacés autour de leur pivot commun 52, ce qui détermine un léger mouvement de retrait de la plaque coulissante 34 qui comprime les ressorts 55 jusqu'à ce que les bras de guidage des doigts prennent les positions représentées dans la figure 9, c'est à dire jusqu'à.ce que les bras,50 et 51 se trouvent appliqués contre les faces 62,63 de la fourrure 48 dans l'enveloppe 43.

   Dans cette position, la plaque de guidage 54 poussée par ses raposts 55 se déplace en avant, de sorte que ses bords 66 viennent en prise avec les épaule- ments 60 et 61 des doigts (fig. 9): 
Les doigts sont, alors, bloqués par ces bords et incapa- bles de revenir en arrière tant que la plaque coulissante 54 n'est pas dégagée, ce qui he peut être réalisé qu'en agissant sur les bords molletés 57 et en déplaçant la plaque 54 par rap- port à l'enveloppe 45. 



   Ainsi, la plaque coulissante 54 du dispositif représenté dans les figures 9 à 14 remplace le manchon 19 du dispositif re- présenté dans les figures I à 7. 



   Si on le désire, la plaque coulissante 54 de verrouillage coma.un des deux doigts peut être remplacée par une paire de plaques coulissantes, chacune de ces plaques verrouillant l'un des doigts, de manière telle qu'il soit nécessaire de mouvoir ces deux plaques coulissantes pour que les deux doigts soient eux-mêmes dégagés de leurs positions de verrouillage dans l'en- veloppe 48, ce qui réduit le risque d'un dégagement accidentel des organes provoquant le désaccouplement des éléments verrouil-   @   lés ensemble;

   

 <Desc/Clms Page number 12> 

 
Au lieu de produire les   mouvements   engulaires des doigts 50 et 51 par la mise en prise des épaulements 60 et 61 avec les bords d'attaque dans l'ouverture 49, les extrémités de guidage des doigts dans leur position de verrouillage peuvent former des saillies latérales légères sur la tête 53; dans ce cas, ils peu- vent être en prise avec les parties arrondies 71 et 72 de l'en-   coche 70 dans la douille ; le dispositif des figures 9   14 fonctionnera d'une manière similaire à celle du dispositif de la figure 7. 



   Dans chacun des dispositifs décrits et représentés dans les dessins, les doigts peuvent être chargés par friction ou élac- tiquement de manière à opposer une résistance à tout   déplacement   prématuré ; autrement dit, la, charge élastique peut avoir une valeur telle que les doigts soient maintenus dans toute posi- tion de réglage et qu'ils ne puissent se mouvoir entre leurs positions extrêmes à sans buter contre la douille. De cette ma- nière, lorsque les organes de l'accouplement sont séparés, il n'y a aucun risque que les doigts prennent une position inter-   médiaire   entre leurs positions extrêmes de déplacement; au con- traire, une fois la broche 10 séparée de l'élément 18 ou la bro- che 45 de l'élément 43, les doigts restent dans les positions relatives représentées dans les figures 1 et 12.

   La résistance aux déplacements des doigts peut être obtenue en rendant rugueu- ses les petites parties des faces des doigts qui sont en prise avec un autre organe lorsque les doigts sont dans leurs posi- tions de déverrouillage ou, encore, à l'aide d'un ressort léger disposé entre l'un des doigts et   --on   pivot 13 ou 52, suivant les cas. 



   Au lieu de   dégager   à la ,nain le manchon 19 ou le coulisseau 54 pour permettre de déverrouiller les doigts pivotants, ce dé- gagement peut être réalisé de toute autre manière, par exemple, à l'aide   d'orgabes   actionnés mécaniquement ou électriquement, comme cela est le cas lorsque les accouplements sont destines à      des pièces de dimensions relativement grandes. 

 <Desc/Clms Page number 13> 

 



   Le dispositif d'accouplement formant l'objet de la présente .invention peut recevoir les applications les plus variées telles que, par exemple, les dispositifs   d'attaches   de colliers de chien aux laisses de ces colliers, les dispositifs d'attache   temporai-   re de pièces d'ameublement aux ponts des bateaux, les accouple- ments de véhicules roulant sur rails ou sur routes, les disposi- tifs d'accouplement de bombes aux porte-bombes établis sur les véhicules aéronautiques, les ceintures de sûreté des équipements de parachutistes. Comme autres applications, il y a encore lieu de citer l'utilisation des dispositifs précédents avec un support de couchette pliante, un dispositif de fixation de capot de vé- hicule automobile, une ceinture de sauvetage, ou, encore, comme serrure de porte.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Automatic coupling device.



   The object of the present invention is a coupling device which makes it possible to automatically assemble two elements when they are brought into contact, maintaining the assembly of these two elements with satisfactory security and opposing each other. to any accidental or fortuitous separation of these elements.



   According to the present invention, on one of the two elements to be coupled, two fingers are mounted to pivot; each of these fingers is established with a shoulder and this element carries a locking device movable longitudinally with respect to it and abutting against said fingers.

   These pivoting fingers, when they are brought into contact with the edges or a connecting wall of a socket carried by the other element are automatically displaced angularly overcoming a resistance to the action of which the locking device is. subject and they are carried in a position where they are behind these edges or this wall and in

 <Desc / Clms Page number 2>

 which they are held by said locking device, during a simultaneous longitudinal movement thereof which brings the latter into a position where the shoulders of the fingers which have thus been displaced angularly are locked.



   In addition, according to the present invention, the aforementioned pivoting fingers consist of levers bent at right angles mounted on a common pivot located at the top of their bent parts and carried by one of the elements to be coupled, an arm. each of these levers being directed relative to the pivot in a direction diametrically opposite to that of the corresponding arm of the other finger.



   According to one embodiment of the present invention, the pivoting of the fingers around their pivot is produced by the contact of the load edges: slow of these fingers with a wall of a socket located behind the opening and, according to an alternative embodiment of the present invention, these pivotings of the fingers are produced by the contact of the shoulders of the fingers with the edges of the opening of the socket.



   When the element which carries the fingers is vertical, the sleeve, under the action of gravity, maintains the fingers in position, but when the element which carries the fingers is not vertical or else, again, when it is vertical, if desired, the bush can be loaded by means of a spring, i.e. can be brought out of its locking position only by overcoming the action of a constant resistance. tituée by an elastic member, such as a spring.

     ue the locking device is established in the form of a sleeve or a collar completely masking an arm of each of the fingers to keep them in their locking position or else, that it includes a slideway hiding only the fingers. edges of said fingers in the locking position, only a weak spring is sufficient to keep the coupling device in the locking position, because this
 EMI2.1
 spring can be operated in a perpendicular direction

 <Desc / Clms Page number 3>

 to the load created by the shoulders of the fingers on said bush, said collar or said slide, when the two elements are locked and traction is applied in the opposite direction to said elements.



   The accompanying drawings, which are given by way of example and which should not in any way limit the scope of the present invention, show: FIG. I, in partial section, a coupling device established in accordance with the principles defined above with the two elements to be coupled in their respective positions, before the coupling is made.



   Fig. 2 is a view similar to that of FIG. I showing the two elements coupled.



   Fig. 3 is a side view of the element carrying the fingers, the sleeve and the spring of this element being removed.



   Fig. 4 is a view, in flat, of the socket.



   Fig. 5 is a section taken along line 5-5 of Figure 2.



   Fig. 6 is a section taken along line 6-6 of Figure 4.



   Fig. 7 is a view of a variant of the previous device, the elements of the coupling being shown locked with respect to one another.



   Fig. 8 shows another variant in which the edges are distinct from the faces of the locking elements, this view being taken perpendicular to the plane of Figures I and 7.



   Fig. 9 shows a view of another variation in which the coupling is applied to the assembly of the two ends of a band or a belt and is therefore relatively flat, the members being broken for. show the fingers in their locking positions in the socket.



   Fig. 10 is a view of the socket with one wall thereof removed to show the interior.

 <Desc / Clms Page number 4>

 



   Fig. II is a longitudinal section of the sleeve of FIG. 10.



   Fig. 12 is a view of the other element carrying the pivoting fingers, part of this element being removed to show its interior.



   Fig. 13 is a longitudinal section of the same complete element *
Fig. 14 is a view of the slider of FIG. 12 allowing the pivoting fingers to be moved out of their locking positions and the release of the coupling elements, when desired.



   In these various figures, the same reference signs designate the same elements.



   According to the arrangement shown in the drawings, a spindle 10 provided with a portion of larger diameter II, the position of which is adjustable on said spindle, is slit diametrically at 12 near one of its ends; a pin 13 is mounted on this pin 10 to serve as a pivot with two fingers 14-15 mounted between the branches of the fork formed by the slot 12.



   The fingers 14 and 15 are formed by bent levers whose arms are shown at 14a - 14b and 15a - 15b; as is apparent from the drawings, these arms constitute levers bent at right angles provided with shoulders 16 each of which is formed by one of the edges of each of these braû, that is to say one of the edges of the arm 14a and one of the edges of the arm 15a.



  The opposite edge of each of these same arms has a rounded part 17 which is eccentric relative to the pivot 13.



   The pivot 13 passes through the arms 14 and 15 in the region of the top of their bent part, the arms 14a and 15a being oriented in diametrically opposite directions with respect to this pivot, the arms 14b and 15b being substantially parallel to each other. to the other and facing each other prior to the bringing into contact of the element 10 of the coupling with the other element.

 <Desc / Clms Page number 5>

 ment 18 of this coupling.



   A collar or a sleeve 19 is mounted on the pin 10 and is axially movable along this pin; before the coupling of the two elements 10 and 18, this collar is held against the curved edges 17 of the fingers 14 and 15 by a compressed spring 20, one end of which abuts against the large diameter part II of the spindle and the other end of which is applied against a seat established inside this collar or sleeve 19. This sleeve may be soft at its periphery, or it may be provided with ears allowing it to be maneuvered. or to slide it towards part 11, overcoming the action of spring 20.



   The other element 18 of the coupling is provided with a socket 21 disposed behind an opening 23 of small diameter.



  This opening 23 is formed in a plate 22 which is established with diametrically opposed notches constituting the sleeve 21, which start radially from the opening 23 and extend below the upper face of the plate 22 which rests on the shoulders. 25 formed in the element 18. A hinged cover 26 is provided so as to cover the plate 22 and the opening 23, when the element 10 is not coupled to the element 18, as in the case where, by example, the element 18 is constituted by the deck of a boat and the element 10 is connected by a flexible funicular link: chain or any other member not shown, to a furniture, such as a seat intended for to be kept temporarily in a predetermined position on the point of this boat.



   The outer diameter of the end of the sleeve 19 which is adjacent to the fingers 14 and 15 is small enough to allow it to be inserted into the opening 23, as shown in figure 2, when the pivot levers are in their locked position.



   When the coupling is to be made for the above-mentioned use, the widened part il of the element 10 is established with an eye or a transverse hole making it possible to connect this

 <Desc / Clms Page number 6>

 element 10 to a flexible funicular link: cable, chain or other.



   A stop 27 carried by the pin 10 and constituted, for example, by a pin is arranged between the two arms 14b and 15b of the levers 14 and 15, so as to limit the angular displacements of these levers, when these two arms I4b and 15b are moved towards each other, during the passage from the coupling position of the two elements 10 and 18 to the uncoupling position of these elements. This stop therefore opposes a movement of the arms I4b and 15b beyond the longitudinal axis of the spindle, so that, when the elements 10 and 18 are not coupled, the arms 14b and 15b have the indicated positions. in figure I, that is to say that the arm 14b is ready to move in the direction of clockwise and the arm 15b is ready to turn in a counterclockwise direction.



   To use this coupling device, that is to say to couple the pin 10 to the element 18, the arms I4b and 15b of the fingers of the pin are engaged in the hole 23 of the element 18 and a pressure is exerted up and down on the spindle so that the pivoting levers 14 and 15 and the sleeve or collar 19 occupy the positions shown in figure 1. From the ridge, the shoulders 16 of the arms 14a and 15a are brought into contact with the edges of the hole 23 established in the plate 22. By pushing the pin 10 further into the element 18, a pivoting of the arms 14a and 15a around the pivot 13 is produced while the sleeve or collar 19 gradually compresses the spring 20.



  During this pivoting of the angled levers 14 and 15, the arms 14b and 15b which are engaged in the opening 23 enter the grooves 21 established on the rear face of the plate 22 and diametrically opposed 1 ': ne to the other with respect to this central opening 23.

   When these arms I4b and 15b come into contact with the rear face of the plate 22, the straight edges of the arms 14a and 15a are, then, parallel to each other and to the axis of the spindle 10. , so you just have to give up @
 EMI6.1
 the sleeve 19 itself so that, under the action of the spring 20, / 1,

 <Desc / Clms Page number 7>

 it first engages on the parallel edges of these arms, then, in the opening 23, a position in which it opposes any pivoting of the levers 14 and 15 which are thus locked. (fig. 2). As long as the sleeve of the collar 19 is in this position, the device remains locked by this collar and the plate 22, so that any uncoupling of the elements 10 and 18 is impossible.



   The figures show that to disconnect these elements, it is necessary to first move the collar or sleeve 19 parallel to the axis of the pin 10 and overcoming the action of the spring 20, so as to release from this sleeve 19 the arms 14a and 15a of the pivoting levers, then, to disengage the pin 10 from the hole 23, which causes the pivoting of the elbow levers 14 and 15 around their pivot 13, in the opposite directions to those which they turned during the realization of the coupling and brings them into the position of Figure 1; then, as soon as the sleeve 19 is left to itself on the pin 10, it again comes to rest against them, locking them in this position.



   Thus, the coupling is produced automatically by exerting pressure on the element 10 and the uncoupling is also produced automatically by exerting a pull on the collar 19 in the opposite direction to the direction of the previous pressure.



   If the element 10 is vertical, it is not necessary to use a spring 20 in combination with the collar 19 when the weight of this collar alone is sufficient to maintain the latter in the position of FIG. locking the arms 16 of the levers 14 when the coupling is achieved. The collar 19 can also be replaced by a lever or any other. member which can be operated by hand or mechanically, for example, when the coupling device is used to couple together vehicles running on rails or on roads.



   In the device shown in FIG. 7, the socket is constituted by two plates 30 and 31 which are kept spaced apart from each other by spacers or spacers.

 <Desc / Clms Page number 8>

 32; each of these plates is provided with a central hole through which the pin 10 carrying the arms 14 and 15 can be engaged.

   In this device, the spacing existing between the plates 30 and 31 for receiving the fingers is relatively small compared to the radius of the curved part of these arms 14 and 15, so that the angular displacement of the fingers 14 and 15 around of their common pivot 13 on the spindle 10 is produced by the contact of the curved faces 17 of the fingers with the plate 51. Consequently, this arrangement differs from that of FIG. I due to the fact that the pivoting of the fingers is produced by the contact thereof with the base of the socket lo recess instead of being produced by contact of the shoulders 16 of the fingers with the edges of the opening established in the socket.



  Here again, the lower end of the sleeve 19 is established so as to be able to enter the central hole of the plate 30, when the fingers are locked in this plate.



   According to the variant shown in figure 8, the movement of the fingers is carried out in the same way as in the device of figure 7. However, here, the bifurcated end of the pin 10 carries a transverse pin 33 and this end bifurcated of the pin 10 penetrates sufficiently through the base plate 31 of the socket to allow the passage of a locking pin 34 between the transverse pin 33 and this base plate 31, when the pivoting fingers have been brought into their position locking, between plates 30 and 31.



   However, if desired, this pin 34 can be omitted and replaced by a crazy collar 35 mounted on the spindle 10 and cooperating with a tension spring 36 threaded between a shoulder of the sleeve 19 and this crazy collar and tend to force the latter to move from bottom to top. The idler collar 35 is blocked, in the longitudinal direction on the spindle 10, so as to oppose the upward movement of the sleeve 19 and the
 EMI8.1
 unlocking of fingers 14 and 15, by means of a locking pin

 <Desc / Clms Page number 9>

 lock 37 threaded through this collar and pin 10.



   It can be seen that in order to be able to unlock the coupled elements, the locking pin 37 must first of all be removed in order to allow the sleeve 19 to be released and the fingers to pivot on their axis of rotation.



   In the devices shown in Figures 9 to 14, the principle implemented is similar to that on which the devices of Figures I to 7 are established; but here the elements are flat so that they can be used for the coupling of flat elements, such as the ends 40 and 41 of a belt or a belt.

   In this case, the end 40 of the belt is passed through an eyelet 42 located at one of the ends of a casing 43 constituting a sleeve while the other end 41 to be coupled with the previous one is mounted through a eyelet 44 established at one end of a casing 45 of the element carrying the pivoting fingers, the ends 40 and 41, after having been passed through the eyelets, being folded back on themselves and held by a seam or rivets, in the usual way, so that the casing 43 cannot be detached from the end 40 of the belt in question and the casing 45 cannot, in a similar manner, be detached from the other end 41 of the same belt.



   The envelope 43 consists of plates 46 and 47 separated by a fur 48 notched at 70 in the manner shown in FIG. 10, for receiving the pivoting fingers. An opening is formed in one casing 49 for the passage, through the latter and the notch 70, of the fingers 50 and 51 mounted on the pivot 52 of the housing 45. As shown in FIG. 9, this housing is practically rectangular. , but it is established with a head 53 located at the center of its anterior transverse edge; pivot 52 is carried by this head 53 which, like the casing 45, consists of plates slightly spaced from one another to allow the pivoting fingers 50 and 51 and a sliding plate to be fitted between them.

 <Desc / Clms Page number 10>

 54.

   The width of the head 53 is such that when the fingers are in the unlocking position which is shown in FIG. 12, the guide arms 50 and 51 of these fingers lie entirely between the two connecting edges of the head and the rear arms 60 and 61 protrude slightly from μ, these edges. In this position of the fingers, the slide 54, which is resiliently loaded by a pair of light springs 55, abuts against the rounded faces of the fingers, but with insufficient force to produce the pivoting of these fingers about their pivot 52.



   The anterior and posterior plates constituting the casing 45 are kept apart from one another by wedges or pins 56, 64, the first of which serves as a stop for the fingers to prevent them from crossing the positions shown. in figure 12; in this way, pin 56 functions the same as pin 27 of the previously described devices.



   The longitudinal side edges 57 of the sliding plate 54 are provided with a flange and form a slight longitudinal projection beyond the lateral longitudinal edges of the housing 55. These flanges are knurled to allow the user to the better to grasp and, by the slide of this plate, to block the fingers 50 and 51, when the two ends 40 e 41 of the belt must be separated from one another.

   For this purpose, the front end of the sliding part 54 is cut at 65 so as to constitute a housing for receiving the arms of the fingers 50 and 51 carrying the shoulders 60 and 61, when the fingers are locked, this is ie when the guide arms have reached the positions shown in fig. 9. In this position, the side edges 66 of the notch 65 engage with the shoulders 60 and 61 of the fingers and oppose any reverse pivoting of these fingers from the position in which the latter are locked to. their posi- @

 <Desc / Clms Page number 11>

 release option.



   In operation, when the envelopes 43 and 45 are brought towards each other, the head 53 of the envelope 45 engages, first of all, in the opening 49 of the envelope 48 as well as fingers 50, and 51 until the shoulders 60 and 61 of these fingers engage the leading edges of the opening 49. Continuing the movement of the carters 43 and 45 towards each other. the other, the fingers are moved around their common pivot 52, which determines a slight withdrawal movement of the sliding plate 34 which compresses the springs 55 until the guide arms of the fingers assume the positions shown in the figure. Figure 9, that is to say until the arms, 50 and 51 are applied against the faces 62,63 of the fur 48 in the casing 43.

   In this position, the guide plate 54 pushed by its raposts 55 moves forward, so that its edges 66 engage with the shoulders 60 and 61 of the fingers (fig. 9):
The fingers are, then, blocked by these edges and unable to move back until the sliding plate 54 is released, which can be achieved by acting on the soft edges 57 and moving the plate. 54 with respect to the envelope 45.



   Thus, the sliding plate 54 of the device shown in Figures 9 to 14 replaces the sleeve 19 of the device shown in Figures I to 7.



   If desired, the sliding plate 54 for locking coma. One of the two fingers can be replaced by a pair of sliding plates, each of these plates locking one of the fingers, so that it is necessary to move these two. sliding plates so that the two fingers are themselves disengaged from their locking positions in the casing 48, which reduces the risk of accidental disengagement of the members causing the members locked together to become uncoupled;

   

 <Desc / Clms Page number 12>

 
Instead of producing the engular movements of the fingers 50 and 51 by engaging the shoulders 60 and 61 with the leading edges in the opening 49, the guide ends of the fingers in their locked position can form lateral projections. light on the head 53; in this case, they can engage with the rounded parts 71 and 72 of the notch 70 in the socket; the device of Figures 9-14 will operate in a similar manner to the device of Figure 7.



   In each of the devices described and shown in the drawings, the fingers may be frictionally or elastically loaded so as to provide resistance to any premature displacement; in other words, the elastic load may be of such a magnitude that the fingers are maintained in any adjustment position and that they cannot move between their extreme positions without abutting against the socket. In this way, when the coupling members are separated, there is no risk of the fingers taking an intermediate position between their extreme displacement positions; on the contrary, once the pin 10 has been separated from the element 18 or the pin 45 from the element 43, the fingers remain in the relative positions shown in Figures 1 and 12.

   Resistance to movement of the fingers can be obtained by roughening the small parts of the faces of the fingers which are in engagement with another organ when the fingers are in their unlocking positions or, alternatively, by means of a light spring disposed between one of the fingers and --on pivot 13 or 52, depending on the case.



   Instead of releasing the sleeve 19 or the slider 54 to allow the pivoting fingers to be unlocked, this release can be achieved in any other way, for example using mechanically or electrically actuated organs, as is the case when the couplings are intended for parts of relatively large dimensions.

 <Desc / Clms Page number 13>

 



   The coupling device forming the object of the present invention can accommodate the most varied applications such as, for example, devices for attaching dog collars to the leashes of these collars, temporary attachment devices. from furnishings to the decks of ships, couplings of vehicles running on rails or on roads, devices for coupling bombs to the bomb carriers established on aeronautical vehicles, seat belts for parachute equipment . As other applications, it is also necessary to cite the use of the preceding devices with a folding bunk support, a motor vehicle hood fixing device, a rescue belt, or even as a door lock.


    

Claims (1)

RESUME. ABSTRACT. I/ Dispositif d'accouplement dans lequel l'un des deux éléments de l'accouplement est pourvu d'une paire de doigts pivotants dont chacun présente un épaulement, cet élément portant un dispositif de verrouillage mobile longitudinalement, et dont un organe est destiné à venir,buter contre les dits doigts, ces doigts pivo- tants étant automatiquement déplacés angulairement, lors de leur mise en prise avec les bords ou une paroi d'une douille portée par l'autre élément de l'accouplement et, cela, en surmontant l'action d'une charge appliquée aux dits organes de verrouillage, I / Coupling device in which one of the two elements of the coupling is provided with a pair of pivoting fingers each of which has a shoulder, this element carrying a locking device movable longitudinally, and of which a member is intended to come and abut against said fingers, these pivoting fingers being automatically displaced angularly, during their engagement with the edges or a wall of a sleeve carried by the other element of the coupling and, this, overcoming the action of a load applied to said locking members, et amenés dans une position où ils se trouvent en arrière des dits bords et dans laquelle ils sont maintenus par les dits orga- nes de verrouillage lors d'un mouvement longitudinal simultané de ceux-ci amenant ces bords dans une position où ils masquent les épaulements desdits doigts déplacés angulairement. and brought into a position where they are behind said edges and in which they are held by said locking members during a simultaneous longitudinal movement of the latter bringing these edges into a position where they hide the shoulders said angularly displaced fingers. 2/ Dispositif d'accouplement conforme à celui ci-dessus défini et présentant, au moins, l'une des caractéristiques suivantes : a) un dispositif de verrouillage comportant un organe élastique <Desc/Clms Page number 14> monté contre un collier ou un coulisseau, ce collier ou ce cou- lisseau étant mobile longitudinalement par rapport à l'élément portant les doigts et, dans une direction opposée à. 2 / Coupling device in accordance with that defined above and having at least one of the following characteristics: a) a locking device comprising an elastic member <Desc / Clms Page number 14> mounted against a collar or a slide, this collar or this slide being movable longitudinally with respect to the element carrying the fingers and, in a direction opposite to. celle de sa position de verrouillage, et pouvant, de plus, être manoeuvré perpendiculairement à la direction de la force exercée par les épau-lements des doigts sur lui lorsque les éléments de l'accou- plement sont verrouillés et qu'une traction est exercée sur l'un des éléments de l'accouplement dans une direction inverse de cel- le de l'autre élément, b) les doigts sont constitués par des leviers coudés sensible- ment à angle droit montés sur un pivot commun porté par l'un des éléments de l'accouplement et situé au sommet du coude formé par chacun de ces leviers, un bras de chaque doigt étant dirigé dans une direction diamétralement opposée à celle d'un bras de l'autre doigt, par rapport au pivot des dits doigts, c) that of its locking position, and can, moreover, be maneuvered perpendicular to the direction of the force exerted by the shoulders of the fingers on it when the elements of the coupling are locked and a traction is exerted on one of the elements of the coupling in a direction opposite to that of the other element, b) the fingers are formed by levers bent substantially at right angles mounted on a common pivot carried by one elements of the coupling and located at the top of the elbow formed by each of these levers, an arm of each finger being directed in a direction diametrically opposite to that of an arm of the other finger, relative to the pivot of said fingers , vs) chaque doigt constitué par le levier coudé angle droit est monté avec l'épaulement établi entre les bords adjacents des bras éloignés du pivot de ces doigts sur l'élément de l'accouplement, d) le dispositif de verrouillage: collier, coulisseau ou autre, butte contre un bord arrondi de l'un des bras de chacun des doigts lorsque les éléments de l'accouplement ne sont pas accou- plés, la courbure de ce bord étant excentrée par rapport au pivot du doigt correspondant, de sorte que le dispositif de verrouilla- ge soit déplacé automatique: each finger consisting of the right-angled lever is mounted with the shoulder established between the adjacent edges of the arms remote from the pivot of these fingers on the coupling element, d) the locking device: collar, slide or other, butts against a rounded edge of one of the arms of each of the fingers when the elements of the coupling are not coupled, the curvature of this edge being eccentric with respect to the pivot of the corresponding finger, so that the device of locking is moved automatically: nent en surmontant l'action de la charge élastique s'exerçant sur lui lors du déplacement angulai- re des doigts vers leur position d'accouplement, e) l'un des doigts est pourvu d'une butée destinée à. venir en prise avec le bord de l'autre doigt, dans la position limite des doigts, lors du désaccouplement des éléments, f) le pivot commun des doigts traverse une fente diamétrale éta- blie à l'extrémité d'une broche constituant l'un des éléments à accoupler, g) le déplacement des doigts de leurs positions de repos à. leurs EMI14.1 positions de travail est produit automatiquement par l'appliaa- <Desc/Clms Page number 15> tion d'une pression à l'extrémité de l'élément d'accouplement qui est éloignée desdits doigts, nent by overcoming the action of the elastic load exerted on it during the angular displacement of the fingers towards their coupling position, e) one of the fingers is provided with a stop intended for. come into engagement with the edge of the other finger, in the limit position of the fingers, during the uncoupling of the elements, f) the common pivot of the fingers passes through a diametrical slot established at the end of a pin constituting the one of the elements to be coupled, g) moving the fingers from their rest positions to. their EMI14.1 working positions is produced automatically by the appliaa- <Desc / Clms Page number 15> tion of a pressure at the end of the coupling element which is remote from said fingers, pression produite axialement cet élément et vers les dits doigts tandis que le déplacement des doigts de la position qu'ils occupent lorsque l'accouplement est réalisé à la position qu'ils occupent lorsque les deux élé- ments de l'accouplement sont séparés est produit automatiquement et uniquement par une traction exercée sur le collier ou le cou- lisseau de verrouillage dans une direction opposée à celle des doigts, h) chacun des éléments de l'accouplement a une forme relativement .aplatie, le dispositif de verrouillage des doigts étant consti- tué par un coulisseau occupant toute la largeur de l'un des élé- ments de l'accouplement et pourvu d'une dépression longitudinale à l'une des extrémités, dépression dont les'parois masquent les épaulements des doigts, lorsque ceux-ci sont dans leur position de verrouillage, i) pressure produced axially this element and towards said fingers while the displacement of the fingers from the position which they occupy when the coupling is carried out to the position which they occupy when the two elements of the coupling are separated is produced automatically and only by a pull exerted on the collar or the locking slide in a direction opposite to that of the fingers, h) each of the elements of the coupling has a relatively flattened shape, the locking device of the fingers being formed. - killed by a slide occupying the entire width of one of the elements of the coupling and provided with a longitudinal depression at one of the ends, the depression of which the walls conceal the shoulders of the fingers, when the latter are in their locked position, i) les bords externes longitudinaux du coulisseau sont en saillie sur les bords latéraux de l'élement d'accouplement dans lequel ce coulisseau est monté et ces bords sont molletés pour permettrede dégager à la main ce coulisseau de sa position de verrouillage lorsque les éléments de l'accouplement doivent être séparés. the longitudinal outer edges of the slider protrude from the lateral edges of the coupling element in which this slider is mounted and these edges are padded to enable this slider to be released by hand from its locking position when the elements of the coupling must be separated. @ @
BE426213D BE426213A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE426213A true BE426213A (en)

Family

ID=87049

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE426213D BE426213A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE426213A (en)

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
FR2630506A1 (en) * 1988-04-21 1989-10-27 Creation Mecanismes Autom Asse ANCHORING DEVICE IN A THREADED BORE AND BRUSHING MACHINE INCORPORATING SUCH A DEVICE

Cited By (3)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
FR2630506A1 (en) * 1988-04-21 1989-10-27 Creation Mecanismes Autom Asse ANCHORING DEVICE IN A THREADED BORE AND BRUSHING MACHINE INCORPORATING SUCH A DEVICE
WO1989010490A1 (en) * 1988-04-21 1989-11-02 Creation De Mecanismes D'automatismes Et D'asservi Anchoring device in a tapped bore and brushing machine incorporating such device
EP0342081A1 (en) * 1988-04-21 1989-11-15 Creation De Mecanismes D'automatismes Et D'asservissements Device for anchoring into a threaded bore, and brushing machine provided with such a device

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0913106B1 (en) Foldable fastener for a bracelet
EP2701944B1 (en) Self-pivoting child car seat to be fitted to a vehicle seat
EP1465507B1 (en) Buckle for self-locking and adjustment fixing of a belt
FR2783482A1 (en) FOLDING STROLLER, WITH TILTING HANDLE AND EQUIPPED WITH A REMOTE FOLDING CONTROL
FR2746065A1 (en) Vehicle seat head rest
FR2643597A1 (en) CHILD SEAT RESTRAINT ASSEMBLY AND BASE OF SUCH AN ASSEMBLY
EP3060428B1 (en) Device for locking a folding element in position for a vehicle seat
FR2836964A1 (en) CARABINER EQUIPPED WITH A LOCKING RING WITH SEPARATION LEG
FR2645806A1 (en) CHILD SEAT FOR VEHICLE AND ASSEMBLY FORMING SECURITY BELT
FR2482429A2 (en) LOOP FOR SAFETY STRAP
FR2705064A1 (en) Coupling hook for the lower arms of a tractor three-point hitch.
EP3050603A2 (en) Improvement for a handle with a strap for a walking or skiing stick
FR2948086A3 (en) Collapsible stroller frame has pressure arm equipped with remote drive mechanism, where rear strut is provided, which is pivotally connected to pressure arm through joint
FR2684611A1 (en) CHILD PROTECTION AND RETENTION SEAT.
EP1136013B1 (en) Bracelet fastener
BE426213A (en)
FR2918324A1 (en) RECEPTACLE, PREFERABLY A CASE, A BOX, A BODY A BASKET, A BAG OR ANY SIMILAR ELEMENT, IN PARTICULAR FOR A VEHICLE.
FR3045500A1 (en) A COUPLING DEVICE FOR A VEHICLE, SAID DEVICE HAVING SECURITY LOCKING MEANS
FR2663888A1 (en) Articulation for tilting a removable seat part of a vehicle rear seat
EP0508923A1 (en) Anchor releasing device
FR2867499A1 (en) Lock for swimming pool cover, has push-pull rod that is disengaged to liberate lever such that bolt slides towards base, where lever is tilted until push-pull rod cooperates with lever for holding bolt in open position
FR2738864A1 (en) Combination lock, e.g. for luggage with sliding clasp fasteners
EP0058810A1 (en) Openable pulley block
FR2459016A1 (en) SEAT BELT CLASP
FR2796344A1 (en) Automobile rear seat anchoring and articulation mechanism comprises cheek web connected to seat part, with web immobilizer comprising two hooks clamping pegs integral with floor