BE423615A - - Google Patents

Info

Publication number
BE423615A
BE423615A BE423615DA BE423615A BE 423615 A BE423615 A BE 423615A BE 423615D A BE423615D A BE 423615DA BE 423615 A BE423615 A BE 423615A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
container
materials
unloading
fins
drum
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE423615A publication Critical patent/BE423615A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B03SEPARATION OF SOLID MATERIALS USING LIQUIDS OR USING PNEUMATIC TABLES OR JIGS; MAGNETIC OR ELECTROSTATIC SEPARATION OF SOLID MATERIALS FROM SOLID MATERIALS OR FLUIDS; SEPARATION BY HIGH-VOLTAGE ELECTRIC FIELDS
    • B03BSEPARATING SOLID MATERIALS USING LIQUIDS OR USING PNEUMATIC TABLES OR JIGS
    • B03B9/00General arrangement of separating plant, e.g. flow sheets
    • B03B9/06General arrangement of separating plant, e.g. flow sheets specially adapted for refuse
    • YGENERAL TAGGING OF NEW TECHNOLOGICAL DEVELOPMENTS; GENERAL TAGGING OF CROSS-SECTIONAL TECHNOLOGIES SPANNING OVER SEVERAL SECTIONS OF THE IPC; TECHNICAL SUBJECTS COVERED BY FORMER USPC CROSS-REFERENCE ART COLLECTIONS [XRACs] AND DIGESTS
    • Y02TECHNOLOGIES OR APPLICATIONS FOR MITIGATION OR ADAPTATION AGAINST CLIMATE CHANGE
    • Y02PCLIMATE CHANGE MITIGATION TECHNOLOGIES IN THE PRODUCTION OR PROCESSING OF GOODS
    • Y02P20/00Technologies relating to chemical industry
    • Y02P20/141Feedstock
    • Y02P20/145Feedstock the feedstock being materials of biological origin

Landscapes

  • Processing Of Solid Wastes (AREA)
  • Fertilizers (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Procédé et appareil pour stocker des matières. 



   L'invention concerne un procédé et un appareil pour stocker, notamment pour conserver provisoirement, des matières qui ont tendance à s'altérer. Comme exemples de ces matières on peut citer les combustibles, les céréales, les engrais et notamment les déchets d'origine animale ou végétale éventuellement mélangés à des quantités plus ou moins importantes de constituants inorganiques, tels que les déchets des habitations et des hôtels (ordures ménagères), des plantations 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 horticoles et agricoles et des diverses branches de l'industrie et les balayures de rues et détritus analogues. 



   L'invention se caractérise en substance par le fait qu'on imprime   aux;matières   un mouvement intermittent ou continu dans une chambre sensiblement close, éventuellement avec aérage simultané. 



   Pendant le stockage on peut exécuter ou amorcer d'autres traitements appropriés qu'on peut avantageusement opérer pendant que les matières se meuvent dans la chambre close ou conjointement avec ce mouvement. On peut utiliser le mouvement pour tamiser la matière de façon à séparer les   cohstituants   plus fins. On peut régler la température par un .apport ou un retrait de chaleur, éventuellement à l'aide d'un fluide gazeux distribué par aspiration ou soufflage. 



  On peut aussi varier le degré d'humidité des matières et à cet effet il peut être avantageux d'amener les matières en contact avec un gaz inerte tel que par exemple l'anhydride carbonique. 



   Les avantages obtenus grâce à l'invention diffèrent selon les matières à stocker. En ce qui concerne les déchets et détritus mentionnés, l'invention procure un stockage dans des conditions esthétiques, hygiéniques et économiques et tel que les substances de valeur contenues dans les matières ne sont pas perdues pendant le stockage. En outre, l'invention permet d'éviter que les matières répandent de mauvaises odeurs et disséminent des bactéries pathogènes véhiculées par les rats, souris et mouches qui demeurent dans ces matières et qui s'y multiplient. On évite aussi des conversions, notamment celles qui provoquent la perte de la teneur utile en azote.

   Le stockage conforme à l'invention, appliqué aux dé-   tritus   précités, est notamment avantageux quand on a en vue une préparation ultérieure de ceux-ci pour produire des substan- 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 ces utiles telles qu'engrais ou combustibles. 



   Pendant le stockage des détritus il peut être avantageux d'inoculer aux matières en mouvement des azobacté- ries ou des micro-organismes appropriés analogues. On peut aussi amorcer une fermentation à chaud des matières en mou-   vement.   



   En stockant les céréales et les engrais conformé- ment à l'invention on évite une conversion provoquant une dé- gradation de ces matières. 



   Quant aux combustibles, le procédé conforme à l'in- vention empêche l'allumage spontané du combustible stocké. 



   L'appareil conforme à l'invention se caractérise notamment en ce qu'il comporte un récipient couché pourvu d'un dispositif permettant de lui imprimer un mouvement oscil- lant, pivotant ou rotatif, et muni à ses extrémités opposées respectivement d'un dispositif d'alimentation et d'un dispo- sitif de déchargement pour les matières traitées. 



   D'autres caractéristiques de l'appareil en ques- tion ressortiront de la description suivante faite avec ré- férence aux dessins annexés qui représentent des-exemples d'exécution d'un appareil employé de préférence pour stocker des détritus. 



   Fig. 1 est une coupe longitudinale d'un récipient de stockage conforme à l'invention, représenté en partie schématiquement;   Figs. 2   et 3 représentent le récipient vu respec- tivement de l'extrémité d'alimentation et de l'extrémité de déchargement;
Figs. 4 et 5 montrent diverses variantes de l'ex- trémité d'alimentation du récipient représenté sur la Fig.l;

   et
Figs. 6, 7 et 8 représentent une autre forme d'exécution du récipient, selon des vues analogues respectivement 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 aux Figs.   le 2   et 3 
Le récipient se compose d'un tambour rotatif 30, par exemple cylindrique, qui constitue la chambre de stockage ou d'emmagasinement proprement dite et est pourvu à ses   extré-   mités de prolongements respectifs 31 et 32 destinés à recueillir et à décharger les matières traitées et construits à cet effet sous forme de roues creuses garnies d'ailettes-intérieures. 



   Ainsi, le prolongement 31 contient un certain nombre d'ailettes radialement inclinées 5 qui   peuvent'être   rétables. Dans l'exemple d'exécution représenté sur les Figs. 



  1 à 3, une pièce creuse fixe 1 est montée dans ce prolongement et cette pièce est séparée de l'organe rotatif par une fente annulaire 2. A sa partie supérieure, cette pièce porte une trémie ou descente 3 le long de laquelle la matière élevée par les ailettes 5 glisse dans le tambour 30. La pièce 1 n'occupe pas toute la largeur de la roue 31, de sorte qu'il reste un étroit intervalle 7 entre la paroi arrière la de cette pièce et le tambour 30. Entre autres, cette disposition a pour but qu'une fraction des matières contenues dans la roue à ailettes 31 ne soit pas transportée immédiatement au tambour 30, mais qu'elle reçoive un mouvement intensif en s'élevant sous l'action des ailettes 5 et en retombant sans rencontrer la descente 3. Seules les matières frappant cette descente sont transportées au tambour 30. 



   L'intervalle 7 peut cependant être complètement omis, ainsi que le montrent les Figs. 4 et 5. Sur la Fig. 4, la paroi arrière de la pièce 1 est montée dans l'ouverture d'entrée du tambour 30 et la descente ou goulotte 3 débite toute la matière directement dans le tambour. Sur la Fig. 5, la descente ou goulotte 3 est plus inclinée, de sorte qu'elle rencontre la partie inférieure du tambour 30. 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 



   Les matières à stocker sont débitées dans la roue
31 par une :ouverture allongée 4 de la paroi avant 1b de la pièce 1. La matière peut être débitée à une descente ou gou- lotte 34 par un wagonnet 33   (Fig.l).   



   Bien que la pièce 1 ne puisse pas tourner avec le tambour elle peut être montée de façon à pouvoir osciller autour de l'axe du tambour dans un angle limité, sous l'action d'un dispositif approprié et que la descente ou goulotte 3 , prenne la position 3a indiquée sur la Fig. 2 De cette manière, les matières contenues dans la roue à ailettes 31 ne frappent pas cette descente en tombant, mais tombent au fond de la roue. On emploie cette disposition quand le dispositif d'ali- mentation est utilisé pour cribler les constituants plus fins, et à cet effet la surface périphérique 8 de la roue 31 a la forme d'un crible. Les parties criblées sont recueillies dans un puits 9 et la surface extérieure de la roue à ailettes est garnie de plusieurs ailettes 6 qui extrayent du puits ces parties de la matière.

   Lorsqu'on opère un criblage, il peut être utile de permettre aux matières de rester pendant un cer- tain temps dans la roue à ailettes 31. 



   Au lieu de monter mobile toute la pièce 1, on peut agencer la descente 3 de manière qu'elle oscille sur un pivot
35. En oscillant à sa position inférieure, la descente n'in- tercepte pas les matières tombantes, si bien que le même effet est obtenu. 



   Si on le désire la descente 3 peut être remplacée par deux plaques parallèles, la plaque supérieure ayant la forme d'un crible et la plaque inférieure étant non perforée. 



   Par suite il suffit que la plaque inférieure oscille de haut en bas sur son pivot pour qu'un criblage s'opère à travers la plaque supérieure. 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 



   Le tambour 30 est supporté sur des galets 10 dans une position légèrement inclinée. Si on le désire, l'inclinaison peut être réglable. Le tambour est animé d'un mouvement oscillant, pivotant ou rotatif, par exemple par un pignon 36 engrenant avec un anneau denté 37 fixé à la surface extérieure du tambour. Le mouvement peut être réglable de toute manière voulue. Le tambour peut être percé de fenêtres, non représentées, en vue de permettre la surveillance de l'état des matières traitées ou il peut être fait partiellement ou entièrement en une matière transparente. La surface intérieure du tambour peut être lisse ou garnie de saillies d'entrainement qui assurent un mouvement plus intense des matières en cours de stockage.

   Ces saillies d'entraînement peuvent être réglables ou amovibles depuis l'extérieur du tambour et elles peuvent avoir la forme d'ailettes ou de barres à dents de rateau qui peuvent être disposées suivant la génératrice du tambour ou être inclinées, et ces barres peuvent porter sur toute la longueur du tambour ou seulement sur une partie de cette longueur, ou être espacées, de manière qu'on puisse régler le mélange de la matière et son avancement suivant la longueur du tambour. Quand le tambour est en mouvement, par exemple lorsqu'il tourne à une vitesse de quelques tours par minute, les matières sont d'ordinaire lentement transportées de l'extrémité d'alimentation à l'extrémité de déchargement, par un mouvement de glissement continu.

   Ce mouvement suffit à lui seul à empêcher l'apparition d'une décomposition nuisible due à l'action des bactéries (putréfaction), évitant le dégagement de gaz malodorants. Quand les matières sont en voie de décomposition au moment où on les introduit dans le tambour, on peut arrêter cette décomposition par l'aérage dû au mouvement, étant donné que toujours de nouvelles surfaces' 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 des matières sont continuellement exposées à l'air, de sorte qu'un processus anaérobique est retardé, même dans la matière adhérant à la paroi du tambour. 



   On peut retenir des matières dans le tambour aussi longtemps qu'on le désire, en maintenant les conditions décrites, et durant leur présence dans le tambour on peut régler l'état thermique et le degré d'humidité de ces matières à l'aide de dispositifs appropriés, comme spécifié ci-dessus, en produisant eu, même temps, si on le désire, une fermentation intentionnelle appropriée qui peut amorcer un traitement ou être appropriée à un traitement ultérieur final auquel on doit soumettre les matières après le stockage, cette fermentation ne faisant toutefois pas partie de la présente invention.

   Si, dans les mêmes cas, une oxydation des matières produites par l'aérage durant le mouvement du tambour est nuisible, par exemple parce qu'elle provoque un trop fort échauffement, on peut remplacer l'air par un gaz approprié tel que par exemple l'anhydride carbonique. 



   Comme le dispositif d'alimentation 31, le dispositif de déchargement 32 peut aussi être pourvu d'une pièce fixe 11 portant une descente ou goulotte 12 par laquelle les matières sont déchargées après le stockage. Une ouverture de déchargement 13 peut être percée dans la paroi de la pièce 11 en face du tambour 30, cette ouverture étant masquée par un clapet de registre déplaçable 14 dont on peut   réglera   position au moyen d'un levier 38; à l'aide de ce clapet on règle le déchargement ou on obture complètement l'ouverture 13 si l'on veut continuer le stockage. Comme le dispositif d'alimentation, le dispositif de déchargement peut aussi être agencé pour produire un criblage et être garni d'ailettes réglables. 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 



   Si on le désire, on peut opérer une séparation magnétique des morceaux de fer des matières dans le dispo- sitif d'alimentation ou dans le dispositif de déchargement, ou dans ces deux dispositifs. 



   La forme d'exécution représentée sur les Figs.   6 à   
8 diffère de celle décrite précédemment en ce qu'il n'est pas prévu de descentes ou goulottes fixes pour l'alimenta- tion et le déchargement. Dans la roue à ailettes 31 est monté un tronc de cône qui tourne avec cette roue et qui comporte une surface conique 15 garnie sur sa surface exté- rieure de nervures de guidage 16 disposées suivant la géné- ratrice. A laide de brides 17, représentées sur la Fig. 7, le tronc de cône est relié au tambour 30. Les matières sont débitées à la roue à ailettes 31 par une descente ou gou- lotte fixe 19, à travers l'espace annulaire 18 compris en- tre la surface conique 15 et la roue 31 et elles s'élèvent à ka surface conique sous l'action des ailettes 5 et glis- sent ensuite dans le tambour 30, guidées par les nervures 16. 



   A l'extrémité de déchargement, une surface conique analogue est aménagée sur un double c8ne 20 dont on peut régler la position à l'aide d'une tige filetée 21 pour ré- gler le déchargement. Sur la paroi extérieure de la roue à ailettes 32 est montée une descente ou goulotte ayant la forme d'une surface conique 22 qui décharge les matières de la roue à ailettes. Dans le présent exemple d'exécution, les extrémités intérieures des ailettes de la roue sont coupées de manière que les ailettes ne puissent élever la matière susceptible de tomber sur la surface conique intérieure du double cône 20,   empêchant   ainsi un retour de matière au tambour. 



   Au lieu de surfaces tronconiques ou coniques, on peut employer des surfaces pyramidales tronquées ou non, ayant   @   

 <Desc/Clms Page number 9> 

 de préférence un grand nombre de faces. 



   L'invention n'est pas limitée aux formes d'exécu- tion représentées qu'on peut modifier sous divers rapports sans sortir de son cadre. Par exemple, il doit être mention- né que le récipient constituant la chambre d'emmagasinement peut être légèrement conique et, éventuellement, avoir une section transversale angulaire ou une autre section trans- versale appropriée, et que les élévateurs constitués par les roues à ailettes et destinés à introduire les matières dans la chambre de stockage et à les évacuer de celle-ci peu- vent être remplacés par d'autres dispositifs, tels que des élévateurs à godets. Si on le désire, l'élévateur situé à   @   l'extrémité de déchargement peut être complètement omis. 



  Dans certains cas, le tambour constituant la chambre de stockage peut être directement combiné, à l'extrémité de dé- chargement, à un dispositif pour le traitement ultérieur des matières. Cette combinaison est notamment utile quand la cham- bre de stockage a un petit diamètre et tourne relativement vite. En outre, les trois compartiments 30 31 et 32 peuvent être montés de manière à pouvoir tourner les uns par rapport aux autres et agencés pour tourner à des vitesses différentes. 



  Les ouvertures d'alimentation et de déchargement entre les divers compartiments peuvent être réglables dans une mesure telle qu'en fermant complètement ou partiellement ces ouver- tures on puisse alimenter la matière à la chambre de stockage sans vider celle-ci ou vider la chambre sans alimentation. simultanée, ou encore exécuter ces opérations en propor- tionnant la matière de la façon voulue. 



   Enfin,il doit être mentionnéque les matières contenues dans la chambre de stockage peuvent être soumises à une radiation de lumière artificielle ou naturelle, éven- 

 <Desc/Clms Page number 10> 

 tuellement ultra-violette, en vue de différer ou accélérer les fonctions,vitales de certains   micro-organismes.   Les sources de lumière peuvent être disposées à l'intérieur de la chambre ou à l'extérieur de celle-ci, et dans ce dernier cas la paroi doit être transparente, au moins en certains endroits. 



   REVENDICATIONS. 



   ----------------------------
1.- Procédé de stockage, notamment de conservation provisoire de matières ayant tendance à subir des changements indésirables durant leur conservation, notamment de déchets animaux et végétaux, caractérisé en ce qu'on imprime aux matières un mouvement continu ou intermittent dans une chambre sensiblement close, éventuellement avec aérage simultané.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Method and apparatus for storing materials.



   The invention relates to a method and an apparatus for storing, in particular for temporarily preserving, materials which have a tendency to spoil. Examples of these materials include fuels, cereals, fertilizers and in particular waste of animal or vegetable origin possibly mixed with more or less large quantities of inorganic constituents, such as waste from homes and hotels (garbage housewives), plantations

 <Desc / Clms Page number 2>

 horticultural and agricultural and various branches of industry and street sweeping and the like.



   The invention is characterized in substance by the fact that the materials are imparted intermittent or continuous movement in a substantially closed chamber, possibly with simultaneous ventilation.



   During storage other suitable treatments can be carried out or initiated which can advantageously be carried out while the materials are moving in the closed chamber or in conjunction with this movement. The motion can be used to sift the material so as to separate the finer cohstituents. The temperature can be adjusted by adding or removing heat, optionally using a gaseous fluid distributed by suction or blowing.



  It is also possible to vary the degree of humidity of the materials and for this purpose it may be advantageous to bring the materials into contact with an inert gas such as, for example, carbon dioxide.



   The advantages obtained by virtue of the invention differ according to the materials to be stored. With regard to the waste and rubbish mentioned, the invention provides storage under aesthetic, hygienic and economical conditions and such that valuable substances contained in the materials are not lost during storage. In addition, the invention makes it possible to prevent the materials from spreading bad odors and disseminating pathogenic bacteria carried by rats, mice and flies which remain in these materials and which multiply there. Conversions are also avoided, in particular those which cause the loss of the useful nitrogen content.

   The storage in accordance with the invention, applied to the aforementioned waste, is in particular advantageous when a subsequent preparation of the latter to produce substances is envisaged.

 <Desc / Clms Page number 3>

 these useful such as fertilizers or fuels.



   During storage of the detritus it may be advantageous to inoculate the moving materials with azobacteria or similar suitable microorganisms. It is also possible to initiate a hot fermentation of the moving materials.



   By storing cereals and fertilizers in accordance with the invention, a conversion causing degradation of these materials is avoided.



   As regards fuels, the process according to the invention prevents spontaneous ignition of the stored fuel.



   The apparatus according to the invention is characterized in particular in that it comprises a lying receptacle provided with a device enabling it to impart an oscillating, pivoting or rotary movement, and provided at its opposite ends respectively with a device. feeder and unloading device for the processed materials.



   Other characteristics of the apparatus in question will emerge from the following description made with reference to the accompanying drawings which show exemplary embodiments of an apparatus preferably employed for storing refuse.



   Fig. 1 is a longitudinal section of a storage container according to the invention, partially shown schematically; Figs. 2 and 3 show the container seen from the feed end and the unload end, respectively;
Figs. 4 and 5 show various variations of the supply end of the container shown in Fig. 1;

   and
Figs. 6, 7 and 8 show another embodiment of the container, according to similar views respectively

 <Desc / Clms Page number 4>

 in Figs. the 2 and 3
The receptacle consists of a rotating drum 30, for example cylindrical, which constitutes the storage or storage chamber proper and is provided at its ends with respective extensions 31 and 32 intended to collect and discharge the treated materials. and purpose-built in the form of hollow wheels with interior fins.



   Thus, the extension 31 contains a number of radially inclined fins 5 which may be retable. In the exemplary embodiment shown in Figs.



  1 to 3, a fixed hollow part 1 is mounted in this extension and this part is separated from the rotary member by an annular slot 2. At its upper part, this part carries a hopper or descent 3 along which the material raised by the fins 5 slides into the drum 30. The part 1 does not occupy the entire width of the wheel 31, so that a narrow gap 7 remains between the rear wall 1a of this part and the drum 30. Among others , the purpose of this arrangement is that a fraction of the materials contained in the paddle wheel 31 is not immediately transported to the drum 30, but that it receives an intensive movement by rising under the action of the fins 5 and falling without encountering the descent 3. Only the materials striking this descent are transported to the drum 30.



   Interval 7 can however be completely omitted, as shown in Figs. 4 and 5. In FIG. 4, the rear wall of the part 1 is mounted in the inlet opening of the drum 30 and the descent or chute 3 delivers all the material directly into the drum. In Fig. 5, the descent or chute 3 is more inclined, so that it meets the lower part of the drum 30.

 <Desc / Clms Page number 5>

 



   The materials to be stored are fed into the wheel
31 by a: elongated opening 4 of the front wall 1b of the part 1. The material can be delivered to a descent or chute 34 by a wagon 33 (Fig.l).



   Although the part 1 cannot rotate with the drum, it can be mounted so as to be able to oscillate around the axis of the drum in a limited angle, under the action of an appropriate device and that the descent or chute 3, take position 3a shown in Fig. 2 In this way, the materials contained in the paddle wheel 31 do not hit this descent by falling, but fall to the bottom of the wheel. This arrangement is employed when the feeder is used to screen the finer components, and for this purpose the peripheral surface 8 of the wheel 31 is in the form of a screen. The screened parts are collected in a well 9 and the outer surface of the impeller is lined with several fins 6 which extract these parts of the material from the well.

   When performing a screening, it may be useful to allow the material to remain for some time in the impeller 31.



   Instead of moving the entire part 1 up mobile, the descent 3 can be arranged so that it oscillates on a pivot
35. By oscillating in its lower position, the descent does not catch falling material, so the same effect is obtained.



   If desired, the descent 3 can be replaced by two parallel plates, the upper plate having the shape of a screen and the lower plate being unperforated.



   As a result, it suffices for the lower plate to oscillate up and down on its pivot for a screening to take place through the upper plate.

 <Desc / Clms Page number 6>

 



   The drum 30 is supported on rollers 10 in a slightly inclined position. If desired, the inclination can be adjustable. The drum is driven by an oscillating, pivoting or rotary movement, for example by a pinion 36 meshing with a toothed ring 37 fixed to the outer surface of the drum. The movement can be adjustable in any way you want. The drum can be pierced with windows, not shown, in order to allow the monitoring of the state of the treated materials or it can be made partially or entirely of a transparent material. The interior surface of the drum may be smooth or lined with driving projections which provide more intense movement of the materials being stored.

   These drive protrusions may be adjustable or removable from outside the drum and they may be in the form of fins or rake tooth bars which may be arranged along the generatrix of the drum or be inclined, and these bars may carry over the entire length of the drum or only over part of this length, or be spaced apart, so that the mixing of the material and its advancement can be regulated along the length of the drum. When the drum is in motion, for example when it is rotating at a speed of a few revolutions per minute, the material is usually slowly transported from the feed end to the unload end, in a continuous sliding motion. .

   This movement alone is enough to prevent the appearance of harmful decomposition due to the action of bacteria (putrefaction), preventing the release of malodorous gases. When the materials are in the process of decomposition when they are introduced into the drum, this decomposition can be stopped by the aeration due to the movement, since always new surfaces'

 <Desc / Clms Page number 7>

 materials are continuously exposed to air so that anaerobic process is retarded, even in the material adhering to the drum wall.



   Materials can be retained in the drum for as long as desired, maintaining the conditions described, and while they are in the drum, the thermal state and moisture content of these materials can be controlled using suitable devices, as specified above, producing at the same time, if desired, a suitable intentional fermentation which may initiate a process or be suitable for a final post-treatment to which the materials are to be subjected after storage, such fermentation however not forming part of the present invention.

   If, in the same cases, an oxidation of the materials produced by the ventilation during the movement of the drum is harmful, for example because it causes too much heating, the air can be replaced by a suitable gas such as for example carbon dioxide.



   Like the feed device 31, the unloading device 32 can also be provided with a fixed part 11 carrying a descent or chute 12 through which the materials are unloaded after storage. An unloading opening 13 can be drilled in the wall of the part 11 opposite the drum 30, this opening being masked by a movable register valve 14, the position of which can be adjusted by means of a lever 38; by means of this valve the unloading is regulated or the opening 13 is completely closed if the storage is to be continued. Like the feeder, the unloader can also be arranged to produce a screening and be fitted with adjustable fins.

 <Desc / Clms Page number 8>

 



   If desired, a magnetic separation of the pieces of iron from the materials in the feeder or the unloader, or both, can be effected.



   The embodiment shown in Figs. 6 to
8 differs from that described above in that no fixed descents or chutes are provided for the supply and unloading. In the vane wheel 31 is mounted a truncated cone which rotates with this wheel and which has a conical surface 15 furnished on its outer surface with guide ribs 16 arranged along the generator. By means of flanges 17, shown in FIG. 7, the truncated cone is connected to the drum 30. The materials are fed to the impeller 31 by a fixed descent or chute 19, through the annular space 18 between the conical surface 15 and the impeller. 31 and they rise to its conical surface under the action of the fins 5 and then slide into the drum 30, guided by the ribs 16.



   At the unloading end, a similar conical surface is provided on a double cone 20, the position of which can be adjusted by means of a threaded rod 21 to adjust the unloading. On the outer wall of the impeller 32 is mounted a descent or chute in the form of a conical surface 22 which discharges material from the impeller. In the present exemplary embodiment, the inner ends of the vanes of the wheel are cut so that the fins cannot lift the material liable to fall on the inner conical surface of the double cone 20, thus preventing material return to the drum.



   Instead of frustoconical or conical surfaces, it is possible to use truncated or non-truncated pyramidal surfaces, having @

 <Desc / Clms Page number 9>

 preferably a large number of faces.



   The invention is not limited to the embodiments shown which can be modified in various respects without departing from its scope. For example, it should be mentioned that the container constituting the storage chamber may be slightly conical and, optionally, have an angular cross section or other suitable cross section, and that the elevators constituted by the vaned wheels and intended for introducing materials into and discharging from the storage chamber can be replaced by other devices, such as bucket elevators. If desired, the elevator at the unloading end can be completely omitted.



  In certain cases, the drum constituting the storage chamber can be directly combined, at the unloading end, with a device for the subsequent treatment of the materials. This combination is particularly useful when the storage chamber has a small diameter and turns relatively quickly. Further, the three compartments 31 and 32 can be mounted so as to be rotatable relative to each other and arranged to rotate at different speeds.



  The feed and discharge openings between the various compartments can be adjustable to such an extent that by completely or partially closing these openings one can feed the material to the storage chamber without emptying the latter or emptying the chamber without. food. simultaneously, or else perform these operations by proportioning the material as desired.



   Finally, it should be mentioned that the materials contained in the storage chamber may be subjected to radiation from artificial or natural light, if necessary.

 <Desc / Clms Page number 10>

 ultraviolet light, in order to delay or accelerate the vital functions of certain microorganisms. The light sources can be placed inside or outside the chamber, and in the latter case the wall must be transparent, at least in certain places.



   CLAIMS.



   ----------------------------
1.- A method of storage, in particular of temporary conservation of materials tending to undergo undesirable changes during their conservation, in particular animal and plant waste, characterized in that the materials are imparted a continuous or intermittent movement in a substantially closed chamber , possibly with simultaneous ventilation.


    

Claims (1)

2. - Procédé suivant la revendication 1, caractérisé en ce qu'on utilise le mouvement des matières pour les cribler. 2. - Method according to claim 1, characterized in that the movement of materials is used to screen them. 3.- Procédé suivant la revendication 1, caractérisé en ce qu'on inocule aux matières animales et végétales en mouvement des azobactéries ou des micro-organismes appropriés analogues. 3. A method according to claim 1, characterized in that the animal and plant materials in motion are inoculated with azobacteria or similar suitable microorganisms. 4. - Procédé suivant la revendication 1, caractérisé en ce qu'on règle la température des matières en mouvement par un apport ou un retrait de chaleur, éventuellement à l'aide d'un fluide gazeux distribué par aspiration ou soufflage. 4. - Method according to claim 1, characterized in that the temperature of the moving materials is regulated by a supply or withdrawal of heat, optionally using a gaseous fluid distributed by suction or blowing. 5. - Procédé suivant la revendication 1, caractérisé en ce qu'on règle le degré d'humidité des matières en mouvement. 5. - Method according to claim 1, characterized in that the degree of humidity of the moving materials is regulated. 6. - Procédé suivant la revendication 1, caractéri- <Desc/Clms Page number 11> sé en ce qu'on amorce une fermentation à chaud des matières animales et végétales en mouvement. 6. - Process according to claim 1, charac- <Desc / Clms Page number 11> Se in that one initiates a hot fermentation of animal and vegetable matter in motion. 7.- Procédé suivant la revendication 1, caractérisé en ce qu'on soumet les matières animales et végétales en mouvement à une radiation de lumière naturelle ou artificielle, éventuellement de lumière ultra-violette. 7. A method according to claim 1, characterized in that the moving animal and plant matter is subjected to radiation of natural or artificial light, optionally of ultra-violet light. 8.- Procédé 'suivant la revendication 1, caractérisé en ce qu'on met les matières en mouvement en contact avec un gaz inerte, par exemple avec de l'anhydride carbonique. 8. A method 'according to claim 1, characterized in that the moving materials are brought into contact with an inert gas, for example with carbon dioxide. 9.- Appareil pour exécuter le procédé suivant la revendication 1, caractérisé en ce qu'il se compose d'un récipient couché pourvu d'un dispositif à l'aide duquel on peut le maintenir animé d'un mouvement oscillant, pivotant ou rotatif et muni à ses extrémités opposées respectivement d'un dispositif d'alimentation et d'un dispositif de déchargement. 9.- Apparatus for carrying out the method according to claim 1, characterized in that it consists of a lying container provided with a device by means of which it can be kept animated by an oscillating, pivoting or rotary movement. and provided at its opposite ends respectively with a supply device and an unloading device. 10.- Appareil suivant la revendication 9, caractérisé en ce que le récipient est supporté de manière qu'on puisse régler son axe à une position plus ou moins inclinée. 10.- Apparatus according to claim 9, characterized in that the container is supported so that its axis can be adjusted to a more or less inclined position. Il. - Appareil suivant la revendication 9 ou 10, caractérisé en ce que le récipient est garni sur tout ou partie de sa longueur d'ailettes ou saillies d'entraînement qui peuvent être réglables et qui sont destinées à créer un mouvement plus intensif des matières ou produire un avancement longitudinal des matières à travers le récipient, et le récipient peut éventuellement avoir la forme de crible dans la'zone de ces ailettes de manière qu'on puisse cribler à travers la paroi perforée du récipient les constituants plus fins des matières. He. - Apparatus according to claim 9 or 10, characterized in that the container is lined over all or part of its length with fins or drive projections which can be adjustable and which are intended to create a more intensive movement of materials or produce longitudinal advancement of the materials through the container, and the container may optionally be in the form of a sieve in the area of these fins so that the finer components of the materials can be screened through the perforated wall of the container. 12. - Appareil suivant la revendication 11, caracté-, <Desc/Clms Page number 12> risé en ce que les' ailettes sont disposées dans des prolongemonts du récipient etfont office de dispositif d'alimentation et de dispositif de déchargement en coopération avec des surfaces de guidage. 12. - Apparatus according to claim 11, character-, <Desc / Clms Page number 12> ized in that the 'fins are arranged in extensions of the container and act as a feeding device and an unloading device in cooperation with guide surfaces. 13.- Appareil suivant la revendication 12, caractérisé en ce qu'une ou plusieurs surfaces de guidage sont cons- tituées par des plaques parallèles dont la plaque supérieure a la forme d'un crible et dont la plaque inférieure est pleine, de manière qu'on puisse produire un criblage à travers la plaque supérieure en faisant tourner la plaque inférieure. 13. Apparatus according to claim 12, characterized in that one or more guide surfaces are constituted by parallel plates, the upper plate of which has the shape of a screen and the lower plate of which is solid, so that A screen can be produced through the upper plate by rotating the lower plate. 14.- Appareil suivant la revendication 12 caractérisé en ce que les prolongements du récipient sont disposés au-dessus de puits qui recueillent les constituants criblés plus fins et il est prévu des ailettes sur la surface extérieure du récipient pour élever des puits les parties cri- blées. 14.- Apparatus according to claim 12 characterized in that the extensions of the container are disposed above wells which collect the finer screened constituents and there are provided fins on the outer surface of the container to raise the wells the screen parts. wheat. 15. -' Appareil suivant la revendication 12, caractérisé en ce que les surfaces de guidage sont des surfaces coniques ou pyramidales participant au mouvement du récipient et garnies de nervures de guidage. 15. - Apparatus according to claim 12, characterized in that the guide surfaces are conical or pyramidal surfaces participating in the movement of the container and lined with guide ribs. 16. - Appareil suivant la revendication 15, caractérisé en ce que la surface conique ou pyramidale disposée à l'extrémité de déchargement du récipient est déplaçable suivant la longueur du récipient et agencée pour régler le déchargement ou obturer l'ouverture de déchargement. 16. - Apparatus according to claim 15, characterized in that the conical or pyramidal surface disposed at the unloading end of the container is movable along the length of the container and arranged to adjust the unloading or close the unloading opening. 17.- Appareil suivant la revendication 9, caractérisé en ce que le récipient est directement combiné, à son extrémité de déchargement, à un dispositif pour le traitement ultérieur de la matière. 17.- Apparatus according to claim 9, characterized in that the container is directly combined, at its unloading end, with a device for the subsequent treatment of the material. 18.- Appareil suivant la revendication 9, caracté- <Desc/Clms Page number 13> risé en ce que le récipient se compose de plusieurs compartiments qu'on peut faire tourner les uns par rapport aux autres et, si on l'e désire, -maintenir animés de vitesses de rotation différentes. 18.- Apparatus according to claim 9, character- <Desc / Clms Page number 13> ized in that the container consists of several compartments which can be rotated relative to each other and, if desired, -maintain animated at different speeds of rotation. 19. - Appareil suivant la revendication 9 ou 18, caractérisé en ce, que les ouvertures d'alimentation et de déchargement entre les divers compartiments sont réglables. 19. - Apparatus according to claim 9 or 18, characterized in that the feed and discharge openings between the various compartments are adjustable. 20. - Appareil pour stocker des déchets ou détritus, en substance tel que décrit avec référence aux Figs. 1 à 3 des dessins annexés. 20. - Apparatus for storing waste or detritus, in substance as described with reference to Figs. 1 to 3 of the accompanying drawings. 21. - Appareil pour stocker des déchets ou détritus, en substance tel que décrit avec référence aux Figs. 4 à 6 des dessins annexés. 21. - Apparatus for storing waste or detritus, in substance as described with reference to Figs. 4 to 6 of the accompanying drawings. 22.- Procédé suivant l'une ou l'autre des revendications 1, 2, 4, 5 et 8, caractérisé en ce qu'il est appliqué au stockage des céréales ou des engrais. 22.- A method according to either of claims 1, 2, 4, 5 and 8, characterized in that it is applied to the storage of cereals or fertilizers. 23. - Appareil pour stocker des céréales ou des engrais, en substance tel que décrit avec référence aux Figs.l à 6 des dessins annexés. 23. - Apparatus for storing cereals or fertilizers, in substance as described with reference to Figs.l to 6 of the accompanying drawings.
BE423615D BE423615A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE423615A true BE423615A (en)

Family

ID=85039

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE423615D BE423615A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE423615A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
CH654741A5 (en) APPARATUS FOR APPLYING A COATING ON TABLETS.
CA2028308A1 (en) Waste processing for organic matter recovery and apparatus for same
BE423615A (en)
FR2665376A1 (en) INSTALLATION FOR THE RECYCLING OF PLASTIC SCRAP, ESPECIALLY FOR AGRICULTURAL USE.
WO1993014795A1 (en) Waste sanitizing method and plant for implementing same
JP2005075960A (en) Apparatus for producing soil ball and soil ball produced thereby
WO1995035040A1 (en) Device for continuously washing products, especially plant products
CA2314526C (en) Drum for garbage processing apparatus and associated apparatus
FR3003560A1 (en) DEVICE AND METHOD FOR BREWING MATERIAL
FR2804327A1 (en) PROCESS FOR PASTEURIZING AND / OR STERILIZING CULTURE MEDIA FOR PLANTS AND MUSHROOMS AND APPARATUS FOR CARRYING OUT SAID METHOD
EP0836586B1 (en) Apparatus for drying animal excreta, particularly poultry droppings
EP0865889B1 (en) Device for making ceramic articles
FR2653688A1 (en) Method for preprocessing waste of organic material and for drying earthworm-composted waste and device for implementing it
EP2205346B1 (en) Household waste processing device and system
FR2746410A1 (en) Rotating drum for accelerated aerobic fermentation of organic wastes
BE814452A (en) Water purified with dissolved oxygen - to an oxygen content of about three times the normal valve
EP2276584A1 (en) Rotating device for pretreating continuously taken in household refuse
FR2710004A1 (en) Device for compacting manure
FR2481617A1 (en) Heavy item sorting equipment - has flexible plates in rows on drum generating air current acting on continuous flow of material
EP0613872B1 (en) Process and device for composting organic wastes
JP3926550B2 (en) Aerobic fermentation treatment method of citrus waste or the citrus waste and teacup waste
FR2903403A1 (en) COMPOSTER
BE511336A (en)
DE700333C (en) en from Muell u. Like. Before incineration or processing
US20070243018A1 (en) Apparatus and method for processing vegetative material