BE421644A - - Google Patents

Info

Publication number
BE421644A
BE421644A BE421644DA BE421644A BE 421644 A BE421644 A BE 421644A BE 421644D A BE421644D A BE 421644DA BE 421644 A BE421644 A BE 421644A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
drum
strip
support
felt
water
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE421644A publication Critical patent/BE421644A/fr

Links

Classifications

    • DTEXTILES; PAPER
    • D21PAPER-MAKING; PRODUCTION OF CELLULOSE
    • D21FPAPER-MAKING MACHINES; METHODS OF PRODUCING PAPER THEREON
    • D21F3/00Press section of machines for making continuous webs of paper
    • D21F3/02Wet presses
    • D21F3/04Arrangements thereof

Landscapes

  • Paper (AREA)
  • Drying Of Solid Materials (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Disposition des feutres dans les dispositifs presseurs hori- zontaux de machines à papier. 



   La présente invention a trait aux ensembles de cylindres presseurs horizontaux pour machines à papier comprenant un feutre ou une bande porteuse analogue, et la disposition vise plus particulièrement/des feutres ou bandes porteu- ses de ce genre. 



   L'invention concerne   notamment   les ensembles de tambours presseurs horizontaux constitués par un tambour central, chauffé ou non, et par des tambours lisses ou 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 aspirateurs appliqués sur le tambour   centrer   et s'étende à différentes dispositions d'un feutre porteur sans fin    de servant à diriger les bandes/papier humide' à travers l'   ensemble presseur. 



     Danla   demande de brevet intitulé "Dispositif presseur pour machines à papier", déposée le 15 mai 1937 sous le N  328.211, au nom de la Société demanderesse, on a décrit la disposition d'éléments presseurs horizontaux pour machines à papier. La disposition décrite dans cette demande peut être utilisée dans les dispositifs presseurs conformes à l'invention, et seront décrits ci-après en se référant à des exemples schématiques. 



   L'invention prévoit   l'emploi   d'éléments presseurs horizontaux neeoomportant qu'un feutre unique pour le transport d'une bande de papier humide à travers les élé- ments presseurs. Une autre caractéristique de l'invention réside dans l'emploi d'un tambour chauffé dans l'ensemble 
Presseur, afin de réduire la viscosité de l'eau contenue dans la bande de papier et dans le feutre, ce qui facili- te l'expulsion de l'eau de la bande. 



   L'invention envisage donc un ensemble presseur à cylindres horizontaux et à feutre unique pour le trans- port d'une bande de papier   à   travers ledit ensemble pres- seur. 



   Suivant un développement de l'invention,le dis- positif presseur peut être chauffé. 



   Le dispositif presseur est constitué par trois tambours horizontaux, le tambour central pouvant être chauffé et l'un au moins des tambours latéraux étant mu- ni d'une tête   aspiratrice.   

 <Desc/Clms Page number 3> 

 



   L'ensemble presseur à tambours horizontaux peut comporter des trajets de feutre très divers permettant de faire passer tous des papiers de tous calibre et de tout poids. 



   Le dispositif objet de l'invention permet de dés-   .hydrater   la bande humide et imbibée d' eau, d'une manière plus   complète   qu'il n'était possible de le faire jusqu'à présent, sans d'ailleurs allonger ou dé- tériorer la bande. 



   Un autre avantage de l'invention réside dans la suppression de la longue bande de papier que, jusqu'à pré- sant, il était nécessaire de prévoir entre le tambour é- goutteur et le presseur d'une machine   à   papier. 



   Enfin, l'invention a également pour objet la réduction de la viscosité de l'eau dans une bande de pa- pier humide pendant l'opération de déshydratation. 



   D'autres particularités et avantages de la dis- position objet de l'invention ressortiront de la descrip- tion détaillée,donnée ci-après,de divers modes de réali- sation,pris à titre d'exemple aucunement limitatif, et représentés aux dessins annexés dans lesquels: la fig. 1 est une vie schématique en élévation   latérale d'un ensemble presseur conforme à l'invention interposé entre le tambour égoutteur et les sécheurs d'   une machine à papier, et comportant un tambour aspirateur   au tambour presseur lisse au voisinage des sécheurs;

   la fig. 2 est une vue en élévation latérale schématique d'un autre mode de réalisation d'un ensemble   presseur conforme à l'invention, interposé entre le tam- 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 bour égoutteur et les sécheurs d'une machine à papier, ce dispositif étant caractérisé par deux tambours pres- seurs aspirateurs, et par un seul feutre sans fin desti- né à diriger les bandes de papier depuis le tambour é- goutteur et à travers le dispositif presseur; la fig. 3 montre une autre variante de réali- sation de presseur interposé entre la table de fabrica- tion et les sécheurs d'uhe machine à papier caractérisée 
Par un tambour central chauffé;

   la fig. 4 est une vue schématique en élévation latérale d'un ensemble presseur dont les tambours sont entourés par un feutre sans fin unique, le tambour central étant chauffé comme dans l'exemple précédent; la fig. 5 montre un autre schéma de dispositifs interposés entre le tambour égoutteur et le tambour sé- cheur d'une machine Fourdrinier, type Yankee, éqùflpée d' un feutre unique pour le transport de la bande depuis le tambour égoutteur   à   travers l'ensemble presseur vers le tambour sécheur; la fig. 6 montre une variante de réalisation d' un dispositif destiné à une machine Fourdrinier type Yankee telle que représentée fig. 5;

   la fig. 7 montre également un ensemble presseur pour machine Fourdrinier type Yankee, caractérisé par une autre disposition du feutre dirigeant la bande de pa- pier à travers le presseur, et la fig. 8 montre schématiquement une disposition conforme à ltinvention, caractérisée par un feutre inté-   rieur qui protège la bande de papier lors de son passage sur le tambour central du preneur.   

 <Desc/Clms Page number 5> 

 



   Si maintenant on se reporte aux figures, on voit fig. 1 que la référence 10 désigne la table de fabrication sur laquelle est formée une bande de papier   W.   La toile formatrice 10 est entraînée autour d'un tambour égoutteur à aspirateur 11, muni d'une tête   aspiratrice   11a, pour dés- hydrater la bande W lors de son passage sur ce tambour. 



  Après avoir passé sur la tête aspiratrice Ils du tambour égoutteur 11, la bande W quitte la toile formatrice 10 et est dirigée sous un tambour de guidage 12 pour venir se poser sur un feutre-support 13. 



   Le feutre-13 supportant la bande W passe sur un tambour aspirateur 14 muni d'une tête aspiratrice 14a dis- posée en avant de la zone de contact du tambour 14 et d'un tambour oentral 15. Lors du passage de la bande et du feu- tre sur la tête aspiratrice 14a du tambour aspirateur 14, l'eau en est enlevée par aspiration. Lors de l'avancement de la bande et du feutre entre les tambours 14 et 15, une nouvelle quantité   d'eau   est extraite de la bande par la Pression exercée sur elle. Cette eau est simultanément en- levée de l'intervalle entre lestambours et recueillie dans la tête   aspiratrioe.   



   La bande   W et   le feutre 13 passent ensuite autour de la partie inférieure du tambour central 15, la bande étant, pendant cette période, en contact avec la périphérie du tambour central. La bande et le feutre remontent ensuite pour passer entre le tambour central 15 et un tambour Presseur lisse 16 en contact avec le tambour central 15. 



  Le feutre 13 est ensuite séparé de la bande et contourne   le tambour presseur lisse 16 ; bande seule passe alors   entre le tambour central 15 et an cylindre lisseur 17 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 disposé au dessus du tambour central, ce cylindre ayant pour fonction de régulariser la surface de la bande et d'en faire disparaître les traces que le feutre auraient pû laisser à sa surface. La bande, après avoir contourné le cylindre lisseur 17 atteint les cylindres sécheurs 18 de la machine. 



   Des dispositifs racleurs 15a et 17a respective- ment sont en contact avec les périphéries du tambour cen- tral 15 et du tambour lisseur 17 pour en enlever l'eau et les matières étrangères. 



   Le tambour central 15 est monté   à   demeure sur une embase 19 et peut tourner dans des paliers appropriés,; sur cette même embase sent articulées des consoles 20 et 21 dans lesquelles tournent respectivement le tambour as- pirateur 14 et le tambour presseur lisse 16. On voit que le tambour aspirateur et le tambour presseur lisses peu- vent de ce fait pivoter autour de leurs articulations res- pectives pour entrer en contact avec le tambour central. 



   Les consoles 20 et 21 comportent des talons 20a et 21a limitant le pivotement en arrière du tambour aspi- rateur 14 et du tambour presseur 16 lors de leur sépara- tion du tambour central 15. 



   Le feutre-support unique 13 qui passe sur le tambour aspirateur 14,sous le tambour central 15 et sur le tambour presseur lisse 16, passe également sur le tambour tendeur 22 destiné à assurer la tension voulue du feutre, ainsi que sur des cylindres de guidage 23 et 24 situés au voisinage du tambour égoutteur 11 et desti- nés à diriger le feutre au voisinage immédiat de ce tam- bour égoutteur, de sorte que la bande W n'ait pas à et- 

 <Desc/Clms Page number 7> 

   fectuer   un long parcours entre le tambour égoutteur et l' ensemble des cylindres presseurs. 



   L'une des   consoles   20 du tambour aspirateur 14 comporte une tête aspiratrice munie d'un raccord relié à une pompe à vide qui orée une dépression dans la tête   as-   piratrice 14a contenue dans ledit tambour. 



   Dans la fig. 2 1 les éléments identiques à ceux décrits en se référant à la fig. 1 comportent les mêmes références et n'ont de ce fait pas besoin d'être décrits en détail. 



   Le dispositif de la fig. 2 diffère de celui de la fig. 1 par l'emploi d'un deuxième tambour presseur as- pirateur 25 muni d'une tête aspiratrice 25a qui se subs- titue au tambour presseur lisse 16 de la fig. 1. Par ail- leurs, le feutre 13, après avoir passé sous le tambour central   15,   s'écarte de la bande W en passant autour d'un cylindre de guidage 26 qui dirige le feutre seul sur la tête aspiratrioe 25a du tambour aspirateur 25 où   l'eau   est extraite du feutre avant   qu'il   ne reprenne contact avec la bande W lors du passage simultané de la bande et du feutre entre les tambours 15 et 25. La tête a spiratri- oe 25a assure donc le séchage du feutre pour lui permet- tre de réabsorber de l'eau de la bande lorsque l'eau est chassée de celle-ci par son passage entre les tambours 15 et 25. 



   Le tambour aspirateur 25 est monté sur des con- soles 27 dont l'une contient un raccord relié à une pompe   à   vide, non figurée, qui crée une dépression dans la tête   aspiratrice   25a de ce tambour. 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 



   Après avoir passé entre les tamboure 15 et 25 le bande W passe sur un cylindre de guidage 28, puis en- tre deux cylindres compresseurs coulisseurs 29, et atteint le sécheur 18. 



   Le deuxième dispositif presseur et aspirateur de l'ensemble représenté fig. 2 assure la mise en état du feutre,par ouverture des pores de celui-ci, et lui permet d'absorber l'eau expulsée de la bande. Le cas échéant, un tambour lisseur peut être monté soit au sommet du tambour central 15, soit au dessous de celui-ci, ou encore tant au sommet qu'au point le plus bas de ce tambour central. 



   Dans la fig. 3, la référence 30 désigne la toile formatrice du type Fourdrinier sur laquelle est formée la   hande   W. La toile 30 passe autour d'un tambour égoutteur aspirateur 31 et sur le tête aspiratrice 31a contenue dans ce tambour. Un feutre-support supérieur 32 est disposé au dessus de la toile formatrice 30 et passe sous un tambour égoutteur supérieur 33 coopérant avec le tambour égoutteur 31, afin de transférer la bande W ae la toile 30 sur le feutre 32. 



   Si la bande W est constituée par un papier léger tel que du papier crêpele feutre 32 transporte la bande comme indiqué en trait plein sur un tambour aspirateur 34 de l'ensemble presseur, ce tambour étant muni de deux tê- tes aspiratrices 35 et 36. La bande située sous le feutre 32 entre en contact avec un deuxième feutre   37   qui con- tourne le tambour aspirateur 34 avant d'atteindre le zone d'aspiration déterminée par la tête aspiratrice 35 de ce tambour. La bande passe ensuite entre les feutres 32 et 37 sur la tête aspiratrice 35 où l'eau est chassée par l' 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 action combinée de l'aspiration et de la pression fournie par un tambour supérieur 38 coopérant avec le tambour as- pirateur 34. Le feutre 32 quitte alors la bande W en pas- sant autour du tambour 38. 



   La bande W est ensuite entraînée par le feutre 
37 zur le surface d'aspiration de la tête aspiratrice 36 du tambour aspirateur 34, et entre le tambour aspirateur 
34,et un tambour central chauffé 39 où une nouvelle quan- tité d'eau est enlevée par l'action combinée de la pres- sion et de l'aspiration. 



   La bande et le feutre 37 contournent ensuite le tambour 39 grâce duquel ils sont chauffés afin de réduire la viscosité de   l'eau   entraînée jusque sur ce tambour. Le feutre 37 est ensuite écarté de la bande W et contourne un cylindre de guidage 40, puis remonte pour entrer en contact avec un deuxième tambour aspirateur 41 muni d'une tête a s-   piratrioe   41a qui aspire l'eau contenue dans le feutre pré- alablement chauffé. Le feutre reprend contact avec la bande 
W sur le tambour central 39lorsque la bande et le feutre passent entre le tambour 39 et le tambour aspirateur 41 où l'eau est à nouveau chassée de la   bande'puisque   sa viscosi- té a été réduite par le chauffage, l'eau ainsi extraite é- tant immédiatement absorbée par le feutre séché. 



    Le feutre 37 contourne le tambour aspirateur 41 et   et la bande W/suit le tambour central d'où elle est enle- vée par un grâcloir 42 qui en assure le crépage. 



   La mise en contact de la bande W avec la périphé- rie chauffée du tambour central 39, après séparation de la bande et du feutre 37, complète le séchage de la bande. La bande ainsi crêpée contourne un tambour de guidage 63 et atteint les séchoirs 44. 

 <Desc/Clms Page number 10> 

 



   Le tambour central chauffé 39 est monté sur un support 45 sur lequel sont articulées des consoles 46 et 47 supportant respectivement les tambours aspirateurs 34 et 41. Les consoles 46 et 47 contiennent les raccords d' aspiration destinés à relier les têtes aspiratrices des tambours à une pompe à vide non figurée. 



   Lors de la fabrication de papier plus lourde le feutre   supérieur,,39   peut être omis et la bande Wplus lourde passée sous un cylindre de guidage figuré en poin- / tillé en 48. La tête aspiratrice 35 du tambour aspirateur 34 peut être séparée de la conduite et la bande plus lour- de dirigée sur le feutre-support 37 sens recourdirau feu- tre supérieur 32. La bande plus lourde traverse l'ensemble presseur exactement comme il a été dit ci-dessus en se ré-   férant   au cas de la fabrication d'une bande de papier lé- ger, jusqu'à la sertie des tambours 39-41. Au lieu de sui- vre le tambour central 39 jusqu'au racleur crèpeur 42, la bande plus lourde est enlevée du tambour central 39 et passe sur un cylindre de guidage 49,   d'où   elle arrive di- rectement au sécheur 44. 



   Après avoir cont ournée le tambour aspirateur 41, le feutre 37 est dirigé vers le bas en contournant un tam- bour tendeur 50 qui assure la tension voulud du feutre. 



  Après avoir contourné ce tambour tendeur   50,le   feutre   re-   monte pour passer sur un cylindre de guidage automatique 51 qui en assure le centrage correct sur un deuxième cy- lindre de guidage 52 ramenant le feutre dans l'ensemble presseur . 

 <Desc/Clms Page number 11> 

 



   La description du dispositif de la fig. 3 montre que les différentes modifications décrites à ce sujet per-    mettent de disposer d'un appareil très souple ; ilpeut être   utilisé aussi bien pour des bandes de papier léger que pour des bandes de papier lourd par la simple mise en service ou hors service d'un feutre supérieur. 



   Dans la variante représentée fig. 4, dans laquel- le les mêmes références désignent les éléments identiques à ceux de la fig. 3, éléments qui ne seront de ce fait pas décrits, le tambour. central   chauffé   39 de l'ensemble pres- seur coopère avec des tambours presseurs aspirateurs 34 et 41 montés articulés de part et d'autre du tambour central et munis de têtes aspiratrices 34a et 41, respectivement, montées dans des positions différentes de celles repré- sentées fig. 3, pour permettre l'emploi d'une autre dis- position du feutre. La variante représentée fig. 4 est u- niquement destinée au traitement de papier léger tel que les papiers crêpe. 



   Comme indiqué fig. 3, la bange légère W portée par la toile Fourdrinier   30bpasse   par la surface d'aspi- ration déterminée par la tête   aspiratrice   31a du tambour égoutteur-aspirateur 31 et est ensuite transférée sur un   feutresupport   absorbant 55, au moyen d'un tambour de transfert 33. 



   La bande se déplace ensuite avec le feutre 55 sous un tambour de guidage 56 en passant sur la surface d'aspiration 1 déterminée par la tête   aspiratrice   34a du tam- bour presseur .aspirateur   54 où   l'eau est enlevée de la ban- de à travers le feutre par aspiration. La bande et le feu- tre passent ensuite entre les tambours 34 et 39 où une nou- velle quantité d'eau en est extraite par pression. 

 <Desc/Clms Page number 12> 

 



   La bande et le feutre contournent ensuite le tambour central chauffé 39 et y sont chauffés par leur contact avec ce tambour, en vue de réduire la viscosité de l'eau qù'ils contienment, Le feutre 55 est séparé de la bande W et passe sur le cylindre de guidage 57, tandis que la bande continue à passer sur le tambour chauffé. 



   Le feutre passe ensuite sur la surface d'aspiration for- mée par la tête aspiratrice 41a du tambour presseur-se- pirateur 41 où l'eau en est enlevée par aspiration, le ainsi feutre étant/remis en état d'absorption pour réabsorber de l'eau de la bande lorsqu'il rentre en contact avec celle-ci entre les tambours 39 et 41. Le feutre et la bande passent ensemble entre ces tambours où   l'eau   chas- sée de la bande est facilement absorbée par le feutre, ce dernier étant à nouveau séparé de la bande pour con- tourner le tambour aspirateur 41 et des cylindres de gui- dage tels que 56, que le ramènent au cylindre égoutteur de la partie formatrice de la machine. La bande est en- levée du tambour sécheur 39 au moyen d'un racleur 58 qui peut également assurer le crêpage de la bande. La bande ainsi crêpée passe alors au sécheur 44. 



   La variante de la fig. 4 permet ainsi, avec un seul feutre, de transporter un papier léger à travers le dispositif presseur. 



   La fig. 5 montre une autre variante du disposi- tif objet de l'invention suivant laquelle un feutre sans fin unique transporte la bande de papier à travers le dis- positif presseur, et dépose cette bande au sommet d'un sé- cheur "Yankee" de grand diamètre. 

 <Desc/Clms Page number 13> 

 



   Comme le montre le fig. 5, la toile formatrice 
Fourdrinier 60, sur laquelle est formée la bande W, con- tourne le tambour aspirateur 61 en passant par la tête   aspiratrice   61a de celui-ci. Un tambour égoutteur aspi- rateur 62 coopère avec la tête aspiratrice 61 du tambour égoutteur 61, pour transférer les bandes légères directe- ment sur un feutre-support supérieur 63. Le feutre 63 re- prend la bande légère   W   et la transporte sur   un feutre-   support 64 qui contourne le tambour presseur-aspirateur 65 muni d'une tête aspiratrice 65a. 



   Lors de la formation d'une bande W plus lourde sur la toile   60,le   cylindre égoutteur supérieur 62 peut être soulevé dans la position   repp6sentée   en pointillé de manière que le feutre 63 n'entre pas en contact avec la bande avant que celle-ci ne soit déposée sur le feutre- support 64. Dans cette disposition,destinée aux bandes 
Plus lourdes, la bande   W'   de ce genre quitte le tambour égoutteur 61, passe sous un petit   eylindre   de guidage 66 et vient se placer directement sur le feutre-support   64   sans l'aide du feutre supérieur 63. 



   La bande W ou   W',   couverte des feutres 63 et 64 passe alors entre le tambour presseur-aspirateur 65 et un tambour central chauffé 66 où l'eau est enlevée de la bande par   aspiration   et par pression. La bande et les feu- tres contournent la partie inférieure du tambour chauffé 66, le feutre extérieur 64 étant asparé de la bande lors- qu'elle atteint le point le plus bas du tambour 39 pour contourner un cylindre de guidage 68, tandis que le feu- tre intérieur 63 reste en contact avec le tambour chauf- fé 67 et y transporte la bande. 

 <Desc/Clms Page number 14> 

 



   Le feutre 64 atteinte un deuxième tambour pres- seur-aspirateur 69 et passe sur le surface d'appiration dé- terminée par la tête aspiratrice 69a de ce tambour   où   l' eau est enlevée par aspiration. Le feutre 64 reprend alors avec la bande contact/ lors du passage de celle-ci entre les tambours en 67 et 69/absorbant rapidement l'eau contenue dans la bande. 



   Le feutre 63 contourne la partie supérieure du tambour chauffé 67 et revient au dessus de la toile Four- drinier, tandis que la bande est transférée sur le feutre 
64 et se déplace avec celui-ci autour d'un tambour 70 qui vient déposer la bande sur le sécheur "Yankee" de grand dia- mètre 71. 



   Le feutre 64 revient alors au tambour presseur- aspirateur 65   en/contournant   un tambour de guidage 72 en passant sous un cylindre tendeur 73,et sur un cylindre de guidage automatique 74. 



   La bande W   contounne   le tamboiur sécheur 71 où elle est chauffée et séchée par son contact avec ce tam- bour et quitte ensuite le sécheur   enéontournant   un tam- bour de guidage 75, ou est enlevée du tambour par un dis- positif de crêpage 76. Un deuxième recleur 77 est également prévu au sommet du tambour 71 afin de nettoyer la surface de celui-ci. 



   La variante de la fig. 5 permet donc, grâce à des réglages simples, de traiter des papiers dé tous poids. Cette variante peut par ailleurs subir une autre   modification   qui consiste à substituer un tambour pres- seur lisse au deuxième tambour pressur-aspirateur 69;   crans   ce cas le cylindre de guidage 68 peut être omis,en permettant ainsi au feutre 64 de suivre le tambour cen- 

 <Desc/Clms Page number 15> 

 tral 67 jusqu'à son passage entre ce tambour central 67 et le tambour presseur lisse. 



   Les tambours latéraux 65 et 69 c omportent un montage pivotant et peuvent être amenés en toute posi- tion relative voulue par rapport au tambour central 67, comme indiqué aux f ig. 3 et 4. 



   Dans la variante de la fig.   5 le   feutre supé- rieur 63   contr@une   entièrement la périphérie du tambour central 67. La bande est ainsi protégée entre deux feu- tres lors de son passage entre les tambours   presseu rs   de l'ensemble. 



   Dans la variante de la fig. 6, les éléments i- dentiques à ceux de la fig. 5 portent la même référence que dans celle-ci, mais le feutre supérieur 63a ne con- tourne pas le tambour central 67 et ne sert qu'à recueil- lir les bandes légères W provenant de la toile formatrice 60 pour les transporter sur le feutre-support 64. 



   Le   pnemier   tambour presseur-aspirateur 65 com- porte deux têtes asiratrices 65a et 65b qui déterminent des surfaces d'aspiration séparées. 



   Le feutre supérieur 63a et le feutre-support 64 dirigent la bande sur la surface d'aspiration déter- minée par la tête aspiratrice 65b   où   de l'eau est enle- vée des feutres et de la bande par aspiration. Un tambour presseur 78 coopère avec la surface d'aspiration détermi- née par la tête aspiratrice 65b du tambour 65 pour expul- ser une quantité d'eau supplémentaire des feutres et de la bande. Le feutre supérieur 63a contronne ce tambour 78 pour revenir au dessus de la toile formatrice 60, tandis que la bande traverse, avec le Neutre 64, le dispositif 

 <Desc/Clms Page number 16> 

 presseur, et est déposée sur le tambour sécheur 71 comme dans le dispositif décrit en se référant à la fig. 5. 



   Lors de la formation de bandes plus lourdes   W'   sur la toile 60, le tambour égoutteur supérieur 62 est soulevé comme indiquée pointillé, de sorte que le feu- tre de cueillage 63a n'entre pas en contact avec la bande
Plus lourde jusqu'à ce que cette bande soit déposée sur le feutre-support 64. Les feutres de cueillage 63a ne servent alors qu'à protéger la bande plus lourde lors de son passage entre les tambours 65 et 78. 



   Dans la variante de la fig. 7 on n'utilise qu' un seul feutre qui transfert la bande de la toile forma- trice sur la face inférieure d'un sécheur "Yankee" de grand diamètre, en même temps qu'il assure le guidage de la bande à travers le dispositif presseur. 



   Dans la   fig.   7 la référence 80 désigne la toile formatrice sur laquelle se forme la bande W. La toile 80 contourne un tambour égoutteur-aspirateur 81 muni d'une tête aspiretrice 81a et coopérant avec un tambour supé- rieur 82   Peur   le transfert de la bande   W   de le toile 80 sup un feutre-support 83. 



   La bande W et le feutre 83 passent ensuite sous um tambour de guidage 84 et remontent par dessus un tambour d'aspiration 85 muni d'une tête aspiratrice 85a pour enlever l'eau de la bande à travers le feutre 83. La bande et le feutre passent ensuite entre le tambour presseuraspirateur 85 et un tambour   centrai   chauffé 86 où une nouvelle quantité d'eau est enlevée par pression. La bande et   le feutre contournent alors la périphérie du tambour ohauffé 86, la bande étant en contact avec la périphérie de ce   

 <Desc/Clms Page number 17> 

 tambour. La bande et le feutre sont ainsi chauffés pour réduire la viscosité de l'eau entravée par eux et faci- liter l'extrait de l'eau y contenue.

   Le feutre 83 est mo- mentanément écarté de la bande W et passe sur un tambour de guidage 87 tandis que la bande contourne le tambour chauffé 86. 



   Le feutre 83 est dirigé par le tambour 87 sur un deuxième tambour presseur aspirateur 88 et passe sur la tête   aspiratrioe     µSa   de celui-ci, qui aspire l'eau contenue dans le feutre afin de sécher celui-ci et d'en ouvrir les pores. 



  Le feutre reprend alors contact avec la bande lors du passage de celle-ci entre les tambours 86 et 88 et absorbe aisément l'eau chassée de la bande. L'eau absorbée par le feutre est enlevée par aspiration au moyen de la tête aspiratrice 88a. 



   La bande et le feutre passent ensuite sous un tambour de guidage 89 et se dirigent vers un sécheur "Yaakee" de grand diamètre 90. Un tambour de transfert 91 reçoit la bande et le feutre, afin de transférer la bande du feutre sur la périphérie du sécheur 90. Le feutre à son tour revient à la toile formatrice, tandis que la bande contourne le tambour sécheur 90 où elle est séchée par le contact avec la surface chauffée de ce tambour.La bande est écartée de la périphérie de ce tambour en contournant un cylindre 92, ou peut être enlevée du tambour par un recleur de crêpage 93. Un deuxième racleur 94 assure le nettoyage de la périphérie du tambour. 



   Le cas échéant, un racleur 95 peut être appli- qué sur le périphérie du tambour chauffé 86 afin d'an as- surer le nettoyage, 
Dans la variante de la fig. 8, la disposition est sensiblement identifie à celle de la fig. 7, les é- 

 <Desc/Clms Page number 18> 

 léments identiques portant les mêmes références, mais le tambour 86 comporte un feutre inférieure 96 qui contourne sa   périphérie,   de sorte que la bande est transportée entre deux feutres lors de son passage dur le tambour chauffé entre les   presseurs-asp irateurs.   



   Le feutre 96 est amené en contact avec la bande W sur le feutre 83 par un cylindre de guidage 97 monté sous le presseur-aspirateur 85. Le feutre 96 vient recou- vrir la bande W reposant sur le feutre 83 lors du passage de la bande entre les tambours 85 et 86 et forme feutre de dessous pendant tout le déplaoement de la bande autour de la périphérie du tambour central 86. Le feutre 96 quit- te le tambour central 86 en passant sur le tambour de gui- dage 98 et sous un cylindre tendeur 99. Le cas échéant, un racleur 100 peut être appliqué sur la périphérie du tambour central 86 après enlèvement du feutre 96 au moyen du cy- lindre 98.

   Le racleur assure le nettoyage de la périphérie du tambour 86. , 
L'emploi du feutre 96 assure une protection su- plémentaire de la bande pendant son passage entre les tam- bours presseurs et sur la périphérie du   tambcur   central. 



   Ce qui précède montre que l'invention concerne des dispositions pratiques des feutres pour des ensembles presseurs horizontaux, le cas échéant en utilisant un tan- bour chauffé, afin de réd uire le viscosité de l'eau entra 1- née par la bande et par les feutres supportent celle-ci* 
Il est par ailleurs évident que de nombreuses mo-   difications   et altérations peuvent être apportées au dispo- sitif tel que figuré et décrit, sans pour cela sortir de l'esprit ni du cadre de l'invention.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Arrangement of felts in horizontal pressing devices of paper machines.



   The present invention relates to sets of horizontal nip rolls for paper machines comprising a felt or like carrier tape, and the provision is more particularly directed to such felts or carrier tapes.



   The invention relates in particular to the sets of horizontal presser drums constituted by a central drum, heated or not, and by smooth drums or

 <Desc / Clms Page number 2>

 Vacuum cleaners applied to the drum center and extend to various arrangements of an endless carrier felt for directing the wet webs / paper through the presser assembly.



     Danla patent application entitled "Pressing device for paper machines", filed May 15, 1937 under N 328.211, in the name of the Applicant Company, has described the arrangement of horizontal pressing elements for paper machines. The arrangement described in this application can be used in the pressing devices in accordance with the invention, and will be described below with reference to schematic examples.



   The invention provides for the use of horizontal pressure elements bearing only a single felt for transporting a web of wet paper through the pressure elements. Another feature of the invention lies in the use of a heated drum in the assembly
Presser, in order to reduce the viscosity of the water contained in the paper web and in the felt, which facilitates the expulsion of the water from the web.



   The invention therefore contemplates a pressure assembly with horizontal cylinders and a single felt for transporting a web of paper through said pressure assembly.



   According to a development of the invention, the pressing device can be heated.



   The pressing device consists of three horizontal drums, the central drum being heatable and at least one of the side drums being fitted with a suction head.

 <Desc / Clms Page number 3>

 



   The horizontal drum press assembly can have a wide variety of felt paths to pass all papers of all sizes and weight.



   The device which is the subject of the invention makes it possible to dehydrate the wet and water-soaked strip in a more complete manner than was possible hitherto, without, moreover, lengthening or dewatering. - deteriorate the tape.



   Another advantage of the invention resides in the elimination of the long web of paper which heretofore has been necessary to provide between the drip drum and the presser of a paper machine.



   Finally, the invention also relates to the reduction of the viscosity of water in a wet paper web during the dehydration operation.



   Other features and advantages of the arrangement which is the subject of the invention will emerge from the detailed description, given below, of various embodiments, taken by way of non-limiting example, and shown in the drawings. appended in which: FIG. 1 is a schematic illustration in side elevation of a presser assembly according to the invention interposed between the drier drum and the dryers of a paper machine, and comprising a vacuum drum with a smooth pressing drum in the vicinity of the dryers;

   fig. 2 is a schematic side elevational view of another embodiment of a presser assembly according to the invention, interposed between the drum.

 <Desc / Clms Page number 4>

 drier and the driers of a paper machine, this device being characterized by two vacuum pressure drums, and by a single endless felt intended to direct the strips of paper from the drip drum and through the pressing device; fig. 3 shows another variant embodiment of a presser interposed between the production table and the dryers of a paper machine characterized
By a heated central drum;

   fig. 4 is a schematic side elevational view of a presser assembly, the drums of which are surrounded by a single endless felt, the central drum being heated as in the previous example; fig. 5 shows another diagram of devices interposed between the drip drum and the dryer drum of a Fourdrinier machine, Yankee type, equipped with a single felt for transporting the strip from the drip drum through the presser assembly to the dryer drum; fig. 6 shows an alternative embodiment of a device intended for a Yankee type Fourdrinier machine as shown in FIG. 5;

   fig. 7 also shows a presser assembly for a Yankee-type Fourdrinier machine, characterized by another arrangement of the felt directing the strip of paper through the presser, and FIG. 8 schematically shows an arrangement according to the invention, characterized by an internal felt which protects the strip of paper as it passes over the central drum of the taker.

 <Desc / Clms Page number 5>

 



   If we now refer to the figures, we see fig. 1 that the reference 10 designates the production table on which is formed a strip of paper W. The forming fabric 10 is driven around a drip vacuum drum 11, provided with a vacuum head 11a, to dehydrate the strip W when it passes over this drum.



  After having passed over the suction head Ils of the drip drum 11, the band W leaves the formatting fabric 10 and is directed under a guide drum 12 to come to rest on a felt-support 13.



   The felt-13 supporting the band W passes over a vacuum drum 14 provided with a vacuum head 14a arranged in front of the contact zone of the drum 14 and a central drum 15. During the passage of the band and the felt on the suction head 14a of the suction drum 14, the water is removed therefrom by suction. During the advancement of the strip and the felt between the drums 14 and 15, a new quantity of water is extracted from the strip by the pressure exerted on it. This water is simultaneously removed from the gap between the drums and collected in the aspiratory head.



   The strip W and the felt 13 then pass around the lower part of the central drum 15, the strip being, during this period, in contact with the periphery of the central drum. The strip and the felt then rise to pass between the central drum 15 and a smooth presser drum 16 in contact with the central drum 15.



  The felt 13 is then separated from the strip and bypasses the smooth pressure drum 16; single band then passes between the central drum 15 and a smoothing cylinder 17

 <Desc / Clms Page number 6>

 arranged above the central drum, this cylinder having the function of regularizing the surface of the strip and removing therefrom any traces that the felt may have left on its surface. The strip, after having bypassed the smoothing cylinder 17, reaches the drying cylinders 18 of the machine.



   Scrapers 15a and 17a, respectively, are in contact with the peripheries of the central drum 15 and the smoothing drum 17 to remove water and foreign matter therefrom.



   The central drum 15 is permanently mounted on a base 19 and can rotate in suitable bearings; on this same base are articulated consoles 20 and 21 in which respectively rotate the suction drum 14 and the smooth pressing drum 16. It can be seen that the suction drum and the smooth pressing drum can therefore pivot around their joints. respec- tive to come into contact with the central drum.



   The consoles 20 and 21 include heels 20a and 21a limiting the rearward pivoting of the vacuum drum 14 and of the pressure drum 16 when they are separated from the central drum 15.



   The single felt-support 13 which passes over the vacuum drum 14, under the central drum 15 and over the smooth pressing drum 16, also passes over the tensioning drum 22 intended to ensure the desired tension of the felt, as well as over guide cylinders. 23 and 24 located in the vicinity of the drip drum 11 and intended to direct the felt in the immediate vicinity of this drip drum, so that the band W does not have to be and-

 <Desc / Clms Page number 7>

   run a long distance between the drip drum and all of the press rolls.



   One of the consoles 20 of the suction drum 14 comprises a suction head provided with a connector connected to a vacuum pump which has a depression in the suction head 14a contained in said drum.



   In fig. 2 1 elements identical to those described with reference to FIG. 1 have the same references and therefore need not be described in detail.



   The device of FIG. 2 differs from that of FIG. 1 by the use of a second vacuum pressure drum 25 provided with a vacuum head 25a which replaces the smooth pressure drum 16 in FIG. 1. Moreover, the felt 13, after passing under the central drum 15, moves away from the strip W passing around a guide cylinder 26 which directs the felt alone onto the suction head 25a of the suction drum. 25 where the water is extracted from the felt before it comes back into contact with the band W during the simultaneous passage of the band and the felt between the drums 15 and 25. The spiral head 25a therefore ensures the drying of the felt to allow it to reabsorb water from the belt when the water is driven from the latter by its passage between the drums 15 and 25.



   The vacuum drum 25 is mounted on consoles 27, one of which contains a connector connected to a vacuum pump, not shown, which creates a vacuum in the vacuum head 25a of this drum.

 <Desc / Clms Page number 8>

 



   After having passed between the drums 15 and 25, the band W passes over a guide cylinder 28, then between two sliding compressor cylinders 29, and reaches the dryer 18.



   The second pressing and vacuuming device of the assembly shown in FIG. 2 ensures the conditioning of the felt, by opening the pores thereof, and allows it to absorb the water expelled from the strip. Where appropriate, a smoothing drum can be mounted either at the top of the central drum 15, or below the latter, or even both at the top and at the lowest point of this central drum.



   In fig. 3, the reference 30 designates the Fourdrinier-type forming fabric on which the hande W. is formed. The fabric 30 passes around a drip-suction drum 31 and over the suction head 31a contained in this drum. An upper felt-support 32 is placed above the forming fabric 30 and passes under an upper drip drum 33 cooperating with the drip drum 31, in order to transfer the strip W to the fabric 30 on the felt 32.



   If the web W is made of a light paper such as felt crepe paper 32 transports the web as indicated in solid lines on a vacuum drum 34 of the presser assembly, this drum being provided with two vacuum heads 35 and 36. The strip located under the felt 32 comes into contact with a second felt 37 which turns the vacuum drum 34 before reaching the suction zone determined by the vacuum head 35 of this drum. The strip then passes between the felts 32 and 37 on the suction head 35 where the water is driven out by the

 <Desc / Clms Page number 9>

 combined action of the suction and the pressure supplied by an upper drum 38 co-operating with the suction drum 34. The felt 32 then leaves the web W by passing around the drum 38.



   The W band is then driven by the felt
37 on the suction surface of the suction head 36 of the suction drum 34, and between the suction drum
34, and a heated central drum 39 where new water is removed by the combined action of pressure and suction.



   The strip and the felt 37 then bypass the drum 39 by which they are heated in order to reduce the viscosity of the water entrained on this drum. The felt 37 is then moved away from the strip W and bypasses a guide cylinder 40, then rises to come into contact with a second vacuum drum 41 provided with a suction head 41a which sucks the water contained in the pre-felt felt. - heated alement. The felt makes contact with the tape
W on the central drum 39 when the tape and the felt pass between the drum 39 and the vacuum drum 41 where the water is again driven from the tape 'since its viscosity has been reduced by heating, the water thus extracted being immediately absorbed by the dried felt.



    The felt 37 bypasses the vacuum drum 41 and the band W / follows the central drum from where it is removed by a scraper 42 which ensures its creping.



   The contacting of the web W with the heated periphery of the central drum 39, after separation of the web and the felt 37, completes the drying of the web. The thus creped strip bypasses a guide drum 63 and reaches the dryers 44.

 <Desc / Clms Page number 10>

 



   The heated central drum 39 is mounted on a support 45 on which are articulated consoles 46 and 47 respectively supporting the vacuum drums 34 and 41. The consoles 46 and 47 contain the suction fittings for connecting the suction heads of the drums to a vacuum pump not shown.



   In the manufacture of heavier paper the upper felt, 39 can be omitted and the heavier band W passed under a guide cylinder shaped as punched / punched at 48. The suction head 35 of the suction drum 34 can be separated from the guide cylinder. pipe and the heavier strip directed on the felt-support 37 recurir to the upper felt 32. The heavier strip passes through the presser assembly exactly as has been said above with reference to the case of manufacture of a strip of light paper, up to the setting of the drums 39-41. Instead of following the central drum 39 to the creper scraper 42, the heavier web is removed from the central drum 39 and passes over a guide cylinder 49, from where it arrives directly at the dryer 44.



   After having bypassed the vacuum drum 41, the felt 37 is directed downwards bypassing a tensioner drum 50 which ensures the desired tension of the felt.



  After having bypassed this tensioning drum 50, the felt rises to pass over an automatic guide cylinder 51 which ensures its correct centering on a second guide cylinder 52 bringing the felt back into the presser assembly.

 <Desc / Clms Page number 11>

 



   The description of the device of FIG. 3 shows that the various modifications described on this subject make it possible to have a very flexible apparatus; it can be used for both light paper webs and heavy paper webs by simply turning on or off a top felt.



   In the variant shown in fig. 4, in which the same references designate the elements identical to those of FIG. 3, elements which will therefore not be described, the drum. central heated 39 of the presser assembly cooperates with vacuum presser drums 34 and 41 mounted articulated on either side of the central drum and provided with suction heads 34a and 41, respectively, mounted in positions different from those shown. felt fig. 3, to allow the use of another felt arrangement. The variant shown in fig. 4 is only intended for processing lightweight paper such as crepe papers.



   As shown in fig. 3, the light band W carried by the Fourdrinier fabric 30b passes through the suction surface determined by the suction head 31a of the drip-suction drum 31 and is then transferred to an absorbent support felt 55, by means of a transfer drum 33.



   The web then moves with the felt 55 under a guide drum 56 passing over the suction surface 1 determined by the suction head 34a of the vacuum drum 54 where the water is removed from the belt to. through the felt by suction. The tape and felt then pass between drums 34 and 39 where a further amount of water is pressurized therefrom.

 <Desc / Clms Page number 12>

 



   The strip and the felt then bypass the heated central drum 39 and are heated there by their contact with this drum, in order to reduce the viscosity of the water which they contain. The felt 55 is separated from the strip W and passes over it. the guide cylinder 57, while the tape continues to pass over the heated drum.



   The felt then passes over the suction surface formed by the suction head 41a of the presser-suction drum 41 where the water is removed therefrom by suction, the felt thus being / re-absorbed to reabsorb more. the water in the strip when it comes into contact with the latter between the drums 39 and 41. The felt and the strip pass together between these drums where the water expelled from the strip is easily absorbed by the felt, the latter being again separated from the strip to turn the vacuum drum 41 and guide cylinders such as 56, which bring it back to the drip cylinder of the forming part of the machine. The web is removed from the dryer drum 39 by means of a scraper 58 which can also provide creping of the web. The web thus creped then passes to the dryer 44.



   The variant of FIG. 4 thus makes it possible, with a single felt, to transport a light paper through the pressing device.



   Fig. 5 shows another variant of the device which is the subject of the invention in which a single endless felt conveys the web of paper through the pressure device, and deposits this web at the top of a "Yankee" dryer. large diameter.

 <Desc / Clms Page number 13>

 



   As shown in fig. 5, the formative canvas
Fourdrinier 60, on which the strip W is formed, turns the vacuum drum 61 passing through the vacuum head 61a thereof. A drier suction drum 62 cooperates with the suction head 61 of the drier drum 61, to transfer the light bands directly onto an upper support felt 63. The felt 63 takes up the light band W and transports it on a felt. - Support 64 which bypasses the pressing-vacuum drum 65 provided with a vacuum head 65a.



   When forming a heavier web W on the web 60, the upper drip roll 62 can be lifted to the dotted position so that the felt 63 does not come into contact with the web before it. is deposited on the felt-support 64. In this arrangement, intended for bands
Heavier, the band W 'of this kind leaves the drip drum 61, passes under a small guide eylinder 66 and comes to be placed directly on the support felt 64 without the aid of the upper felt 63.



   The web W or W ', covered with the felts 63 and 64 then passes between the presser-vacuum drum 65 and a heated central drum 66 where the water is removed from the web by suction and pressure. The web and felts bypass the lower portion of the heated drum 66, the outer felt 64 being separated from the web as it reaches the lowest point of the drum 39 to bypass a guide cylinder 68, while the Inner felt 63 remains in contact with heated drum 67 and carries the web therein.

 <Desc / Clms Page number 14>

 



   The felt 64 reaches a second pressure-vacuum drum 69 and passes over the draw surface defined by the vacuum head 69a of this drum where the water is removed by suction. The felt 64 then resumes with the contact strip / during the passage of the latter between the drums at 67 and 69 / rapidly absorbing the water contained in the strip.



   The felt 63 goes around the upper part of the heated drum 67 and returns to the top of the Fourdrinier fabric, while the tape is transferred to the felt.
64 and moves with the latter around a drum 70 which deposits the strip on the large diameter "Yankee" dryer 71.



   The felt 64 then returns to the vacuum-pressing drum 65 bypassing a guide drum 72 by passing under a tension cylinder 73, and over an automatic guide cylinder 74.



   The strip W goes around the dryer drum 71 where it is heated and dried by its contact with this drum and then leaves the dryer bypassing a guide drum 75, or is removed from the drum by a creping device 76. A second recleur 77 is also provided at the top of the drum 71 in order to clean the surface thereof.



   The variant of FIG. 5 therefore makes it possible, thanks to simple adjustments, to process papers of any weight. This variant can also undergo another modification which consists in replacing a smooth pressure drum for the second pressurizing drum 69; in this case the guide cylinder 68 can be omitted, thus allowing the felt 64 to follow the central drum.

 <Desc / Clms Page number 15>

 tral 67 until it passes between this central drum 67 and the smooth pressing drum.



   The side drums 65 and 69 have a swivel mount and can be brought into any desired relative position with respect to the center drum 67, as shown in Figs. 3 and 4.



   In the variant of FIG. The upper felt 63 fully controls the periphery of the central drum 67. The web is thus protected between two felts as it passes between the pressing drums of the assembly.



   In the variant of FIG. 6, the elements identical to those of FIG. 5 bear the same reference as therein, but the upper felt 63a does not turn the central drum 67 and only serves to collect the light bands W from the forming fabric 60 for transport on the felt -support 64.



   The first vacuum-pressing drum 65 has two suction heads 65a and 65b which provide separate suction surfaces.



   The upper felt 63a and the backing felt 64 direct the web over the suction surface determined by the suction head 65b where water is removed from the felts and the web by suction. A pressure drum 78 cooperates with the suction surface determined by the suction head 65b of the drum 65 to expel additional water from the felts and web. The upper felt 63a contronne this drum 78 to return to the top of the formatting canvas 60, while the strip passes, with the Neutral 64, the device

 <Desc / Clms Page number 16>

 presser, and is deposited on the dryer drum 71 as in the device described with reference to FIG. 5.



   When forming heavier bands W 'on the web 60, the upper drip drum 62 is lifted as indicated by dotted lines, so that the picking felt 63a does not come into contact with the web.
Heavier until this strip is deposited on the felt-support 64. The picking felts 63a then only serve to protect the heavier strip as it passes between the drums 65 and 78.



   In the variant of FIG. 7 only one felt is used which transfers the web from the forming fabric to the underside of a large diameter "Yankee" dryer, at the same time as it guides the web through the web. pressing device.



   In fig. 7 the reference 80 designates the forming fabric on which the strip W is formed. The fabric 80 goes around a drip-suction drum 81 provided with a vacuum head 81a and cooperating with an upper drum 82. the canvas 80 sup a felt-support 83.



   The web W and the felt 83 then pass under a guide drum 84 and up over a suction drum 85 with a suction head 85a to remove the water from the web through the felt 83. The web and the tape The felt then pass between the presser-vacuum drum 85 and a heated central drum 86 where a new quantity of water is removed by pressure. The strip and the felt then bypass the periphery of the heated drum 86, the strip being in contact with the periphery of this.

 <Desc / Clms Page number 17>

 drum. The tape and the felt are thus heated to reduce the viscosity of the water impeded by them and to facilitate the extract of the water contained therein.

   The felt 83 is momentarily moved away from the web W and passes over a guide drum 87 as the web bypasses the heated drum 86.



   The felt 83 is directed by the drum 87 on a second vacuum pressing drum 88 and passes over the suction head µSa thereof, which sucks up the water contained in the felt in order to dry the latter and open its pores. .



  The felt then resumes contact with the strip during the passage of the latter between the drums 86 and 88 and easily absorbs the water expelled from the strip. The water absorbed by the felt is removed by suction by means of the suction head 88a.



   The tape and the felt then pass under a guide drum 89 and go to a large diameter "Yaakee" dryer 90. A transfer drum 91 receives the tape and the felt, in order to transfer the tape of the felt to the periphery of the dryer 90. The felt in turn returns to the forming fabric, while the strip bypasses the dryer drum 90 where it is dried by contact with the heated surface of this drum. The strip is moved away from the periphery of this drum while bypassing a cylinder 92, or can be removed from the drum by a creping scraper 93. A second scraper 94 cleans the periphery of the drum.



   If necessary, a scraper 95 can be applied to the periphery of the heated drum 86 in order to ensure cleaning,
In the variant of FIG. 8, the arrangement is substantially identified with that of FIG. 7, the

 <Desc / Clms Page number 18>

 Identical elements bearing the same references, but the drum 86 comprises a lower felt 96 which circumvents its periphery, so that the strip is transported between two felts during its passage through the heated drum between the presser-vacuum cleaners.



   The felt 96 is brought into contact with the strip W on the felt 83 by a guide cylinder 97 mounted under the vacuum cleaner 85. The felt 96 covers the strip W resting on the felt 83 during the passage of the strip. between drums 85 and 86 and felt from underneath throughout the movement of the web around the periphery of the central drum 86. The felt 96 leaves the central drum 86 by passing over the guide drum 98 and under a tension cylinder 99. If desired, a scraper 100 may be applied to the periphery of the central drum 86 after removal of the felt 96 by means of the cylinder 98.

   The scraper cleans the periphery of the drum 86.,
The use of the felt 96 provides additional protection for the web as it passes between the pressure drums and on the periphery of the central drum.



   The foregoing shows that the invention relates to practical arrangements of felts for horizontal presser assemblies, optionally using a heated pad, in order to reduce the viscosity of the water entered through the web and through the web. the markers support it *
It is moreover obvious that numerous modifications and alterations can be made to the device as shown and described, without departing from the spirit or the scope of the invention.


    

Claims (1)

REVENDICATIONS 1 Procédé pour déshydrater des bandes, caracté- risé par le fait que la bande est soutenue par un support et que l'eau est aspirée de la bande à travers le support, la bande et son support étant soumis à une pression pour ensuite mettre la bande,toujours soutenue par le support, en contact avec une surface tournante lisse, la bande et son support étant ensuite soumis à une deuxième pression pour en extraire des quantités supplémentaires d'eau. CLAIMS 1 Method for dehydrating tapes, characterized in that the tape is supported by a support and water is sucked from the tape through the backing, the tape and its backing being subjected to pressure to then put the tape. strip, still supported by the support, in contact with a smooth rotating surface, the strip and its support then being subjected to a second pressure to extract additional amounts of water therefrom. 2 Procédé pour la déshydratation des bandes suivant revendication 1, caractérisé par le fait que la bande est produite sur une machine à papier et est trans- portée sur un support absorbant, l'eau étant aspirée de la bande à travers ledit support absorbant avant de sou- mettre la bande et son support à la pression. 2 Process for the dehydration of webs according to claim 1, characterized in that the web is produced on a paper machine and is transported on an absorbent support, the water being sucked from the web through said absorbent support before subject the band and its support to pressure. 3 Procédé pour la déshydratation de bandes, suivant revendication 1, caractérisé par le fait que le support est séparé de la bande pendant que celle-ci se trouve sur la surface tournante lisse, peur ensuite ex- traire l'eau du support ainsi séparé et remettre en con- tact le support séché avec la bande, et comprimer la ban- de et son support afin d'enlever une quantité d'eau sup- plémentaire absorbée par le support séché. 3 Process for the dehydration of strips, according to claim 1, characterized in that the support is separated from the strip while the latter is on the smooth rotating surface, fear then extracting water from the support thus separated and re-contact the dried backing with the tape, and compress the tape and its backing to remove an additional amount of water absorbed by the dried backing. 4 Procédé pour la déshydratation de bandes, suivant revendications 1 et 3, caractérisé par le fait qu'une bande quivient d'être formée est transférée de sa surfacedede formation sur le support absorbant, et p@t la mise EMI19.1 en contaot/1a bande, après la première d8y.dbatinavec une surface tournante chauffée, afin de réduire la visoosité de l'eau qui reste dans la bande. <Desc/Clms Page number 20> 4 Process for the dehydration of bands, according to claims 1 and 3, characterized in that a band which has been formed is transferred from its forming surface onto the absorbent support, and p @ t setting EMI19.1 in contaot / 1a band, after the first d8y.dbatin with a heated rotating surface, in order to reduce the viscosity of the water which remains in the band. <Desc / Clms Page number 20> 5 Procédé pour la déshydratation de bandes, suivant revendication 3, caractérisé par le fait que le support et la bande sont chauffés avant leur séparation et lesquantités supplémentaires d'eau sont ensuite chas- sées de la bande par pression. 5. Process for the dehydration of strips, according to claim 3, characterized in that the support and the strip are heated before their separation and additional quantities of water are then removed from the strip by pressure. 6 Procédé pour la déshydratation de bandes, suivant revendication 1, caractérisé par le fait que la de formation bande est cueillie sur sa surface/par un support absor- bant et est comprimés avec son support pour extraire l'eau de la bande. 6. Method for dewatering strips, according to claim 1, characterized in that the strip forming is picked up on its surface / by an absorbent support and is compressed with its support to extract water from the strip. 7 Procédé pour la déshydratation de bandes, suivant revendication 6, caractérisé par le fait que l' ' un/ des supports est séparé de la bande et soumis à une aspiration pour en enlever l'humidité, le support ainsi séché étant remis en contact avec la bande et comprimé à nouveau avec celle-ci pour enlever les quantités d'eau sup- plémentaires. EMI20.1 7 Process for the dehydration of strips, according to claim 6, characterized in that one or more supports is separated from the strip and subjected to suction to remove moisture therefrom, the thus dried support being brought back into contact with the strip and compressed again with it to remove the additional amounts of water. EMI20.1 8 Dispositif de cylindreapresseurepour la mise en oeuvre du procédé suivant revendication 1, caractérisé par le fait qu'il comporte des tambours disposés horizon- talement et agencés de manière à exercer une pression l'un sur l'autre, et est complété par un support destiné à guider une bande de papier suivant un parcours serpentiforme à travers le dispositif. 8 Cylinder device for the implementation of the method according to claim 1, characterized in that it comprises drums arranged horizontally and arranged so as to exert pressure on one another, and is completed by a support intended to guide a strip of paper following a serpentine path through the device. 9 Dispositif de cylindres presseurs suivent re- vendication 8, caractérisé par le fait que le support gui- dant la bande sur un trajet serpentiforme à travers le dispositif est de nature absorbante et contourne certains des tambours de l'ensemble pour guider la bande autour de ces tambours. <Desc/Clms Page number 21> 9 Press roll device follows claim 8, characterized in that the support guiding the tape on a serpentine path through the device is absorbent in nature and bypasses some of the drums of the assembly to guide the tape around it. these drums. <Desc / Clms Page number 21> 10 Dispos itif de cylindres presseur; suivant re- vendication 8, caractérisé par le fait quil comporte trois tambours dont celui du milieu est chauffé. EMI21.1 10 Arrangement of press rolls; according to claim 8, characterized in that it comprises three drums, the middle one of which is heated. EMI21.1 Il Dispositif de cylindre presseu15 suivent re- vendications 8 à 10, caractérisé par le fait que les tam- bours latéraux comportent un montage pivotant grâce auquel ils peuvent être amenés en contact périphérique avec le tambour centra; en exerçant sur celui-ci une pression pé- riphérique donnée. The press cylinder device follows claims 8 to 10, characterized in that the side drums have a pivoting mounting by which they can be brought into peripheral contact with the central drum; by exerting a given peripheral pressure on it. 12 Dispositif de cylindres presseurs suivant re- vendioation 8, caractérisé par le fait que l'un au moins des tambours presseurs est un tambour aspirateur,. 12 Device for pressing rolls according to claim 8, characterized in that at least one of the pressing drums is a vacuum drum. 13 Dispositif de cylindres presseurs suivant re- vendication 8j caractérisé par le fait que le support sh- sorbant sans fin contourne la surface du tambour aspira- teur et passe entre le tambour aspirateur et le tambour central, contourne une partie du tambour central et passe entre celui-ci et le tambour complémentaire, pour ainsi guider la bande à travers l'ensemble de tambours. 13 Device of press rolls according to claim 8j characterized in that the endless sorbent support goes around the surface of the suction drum and passes between the suction drum and the central drum, bypasses part of the central drum and passes between this and the complementary drum, thereby guiding the band through the set of drums. 14 Dispositif de cylindres presseurs suivant re- vendication 8, caractérisé par le fait qu'il comporte un cylindre tendeur que contourne le support sans fin et qui- sert assurer l'état de tension voulue dudit support. 14 Device for pressing rolls according to claim 8, characterized in that it comprises a tensioning cylinder which bypasses the endless support and which serves to ensure the desired state of tension of said support. 15 Dispositif de cylindres presseurs suivant re- vendication 8, combiné avec uns maohine à papier, et ca- ractérisé par le fait qu'il comporte un ensemble de tam- bours presseurs et un ensemble sécheur, ainsi que des or- ganes pour guider une bande depuis la partie assurant la for- mation de celle-ci, à travers le dispositif presseur. <Desc/Clms Page number 22> sous un tambour en contact périphérique avec le tambour central- afin d'assurer la séparation de la bande et de son support, et diriger la bande vers le sécheur. 15 Press roll device according to claim 8, combined with a paper machine, and charac- terized by the fact that it comprises a set of pressure drums and a dryer assembly, as well as organs for guiding a machine. strip from the part ensuring its formation, through the pressing device. <Desc / Clms Page number 22> under a drum in peripheral contact with the central drum in order to ensure the separation of the strip and its support, and to direct the strip towards the dryer.
BE421644D BE421644A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE421644A true BE421644A (en)

Family

ID=83470

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE421644D BE421644A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE421644A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0188932B1 (en) Process and apparatus for removing a liquid from a material obtained, in particular by a paper-making process
JPS6035477B2 (en) Dryer for paper or paperboard
US20080053634A1 (en) Method for the Application of an Application Medium and Method and Machine for Production of a Fiber Web
CN1738941B (en) Press section in a paper or board machine
BE421644A (en)
FR2510627A1 (en) DEVICE FOR DRYING AND IRONING WET LINEN
FR2481328A1 (en) PROCESS FOR MANUFACTURING A TISSUE FABRIC OUATE CREPE
JP2001170419A (en) Filter cloth belt-type dehydration equipment
FR2733522A1 (en) Paper-making with more consistent and even pre-drying action on web
FR2477596A1 (en) TWO FOLDER PRESS AND METHOD FOR REMOVING WATER FROM A FIBROUS BAND SUCH AS PAPER
FR2786509A1 (en) APPARATUS AND METHOD FOR SPINNING A PAPER TABLECLOTH
BE415923A (en)
FR3069254B1 (en) MACHINE AND METHOD FOR MANUFACTURING A PLANT DEBRIS SHEET WITH A PRESSING UNIT IN THE FORM OF A SABOT PRESS
FR2651808A1 (en) PRESS BELT WITH PROLONGED PRESS OF PAPER MAKING MACHINE.
BE416140A (en)
BE547824A (en)
BE562598A (en)
BE421589A (en)
JP2002144091A (en) Filter-cloth belt type dehydrator
BE627638A (en)
BE642820A (en)
BE571061A (en)
CH321893A (en) Process for the manufacture of sheets of fibrous material, and machine for its implementation
BE524906A (en)
BE522139A (en)