<Desc/Clms Page number 1>
''PERFECTIONNEMENTS RELATIFS AUX AMPLIFICATEURS ET AUTRES DISPOSITIFS A CELLULE A DECHARGE ELECTRONIQUE"
La présente invention est relative aux dispositifs à décharge électronique et aux amplificateurs et autres appareils comportant de tels dispositifs et plus particulièrement aux dispositifs à décharge électronique du type qui sera dénommé ici "lampes à faisceau électronique". Ce terme est appelé à
<Desc/Clms Page number 2>
dés igner des lampes dans lesquelles un jet ou faisceau confiné d'électrons animés d'une grande vitesse, est projeté d'une manière plus ou moins dirigée depuis une cathode, par opposition aux lampes ordinaires dans lesquelles un simple flux électronique est émis d'une manière plus ou moins diffuse par la cathode.
L'invention a pour but d'établir des lampes perfectionnées à faisceau électronique et des dispositifs perfectionnés comportant de telles lampes et capables de fournir une amplifiea- tion élevée par étage aux hautes fréquences, avec un minimum de réaction indésirable due au couplage électrostatique entre les circuits d'entrée et de sortie.
Le problème de la diminution de la réaction due au couplage capacitif entre les électrodes de sortie et d'entrée d'un dispositif amplificateur à décharge, présente une importance considérable, tout particulièrement dans les amplificateurs haute fréquence. Aussi, dans les amplificateurs à lampes thermioniques ordinaires, a-t-on eu recours à de nombreux expédients en vue de réduire autant que possible un tel effet capacitif entre les électrodes. Par exemple, il a été envisagé d'interposer une grille-écran entre la grille de commande et l'anode d'une lampe thennionique et de compléter l'effet-écran produit par cette grille, par l'insertion de l'ampoule de la lampe dans un écran métallique disposé de manière à constituer pratiquement un prolongement de la dite grille-écran.
De telles dispositions, bien que marquant un progrès considérable par rapport aux triodes ordinaires sans grille-écran, laissent cependant une certaine valeur de couplage capacitif entre les électrodes, valeur qui est suffisamment élevée pour devenir importante aux très hautes fréquences, car, on le conçoit, il y aura fatalement une dispersion de champ sensible à travers
<Desc/Clms Page number 3>
les mailles ou orifices de la grille-'cran. En outre, et vu l'impossibilité d'établir un contact effectif entre l'écran extérieur et la grille-'cran, il reste toujours un espace plus ou moins considérable entre le bord intérieur de l'écran extérieur at le bord extérieur de la grille-écran, cet espace pouvant donner lieu à une fuite de champ sensible.
On conçoit que, plus le taux d'amplification du dispositif à décharge électronique est important, et plus la fréquence appliquée à l'étage correspondant est élevée, plus les effets préjudiciables d'une capacité résiduelle entre les électrodes se feront sentir.
Suivant la présente invention, une lampe à faisceau électronique contient dans son ampoule une anode ou électrode collectrice, un système éjecteur d'électrons destiné à projeter un jet ou faisceau d'électrons vers la dite anode ou électrode collectrice et une électrode de garde ou captatrice constituée par une électrode percée placée du côté éjecteur d'électrons de l'anode et destinée en substance à empêcher les électrons secondaires émis par la dite anode d'atteindre n'importe quelle autre électrode de la lampe et à exercer un effet d'écran entre l'anode ou électrode collectrice et l'éjecteur d'électrons.
Dans la pratique, la dite lampe peut être employée en combinaison avec un écran extérieur s'appliquant étroitement autour de la paroi de l'ampoule, de manière à constituer effectivement le prolongement de l'électrode captatrice.
L'invention est représentée aux dessins annexés, dans lesquels la Fig. 1 est une vue d'élévation en coupe montrant le système d'électrodes d'un mode d'exécution de la lampe suivant l'invention; Fig. 2 est une vue en coupe prise à angle droit par rapport à celle de la Fig. 1 et suivant la ligne A-A de cette dernière Fig.; Fig. 3 est une vue en plan
<Desc/Clms Page number 4>
et en coupe du système montré dans la Fig. 1; les Fig. 4,5, 6 et 7 sont des vues non détaillées et schématiques, représentant des variantes.
Comme montré dans les Fig. 1 à 3, la lampe représentée est constituée par une ampoule E contenant un pied d'encastrement F que traversent les conducteurs allant à toutes les électrodes, sauf celui allant à l'anode ou électrode collec- trice 7, le dit pied supportant le système d'électrodes.
Ce dernier comporte une cathode 4 (à chauffage indirect) disposée concentriquement dans l'intérieur d'une électrode de commande 5 qui est très rapprochée de la cathode et qui présente la forme d'un cylindre pourvu d'une fente étroite 5a dirigée parallèlement à la cathode et s'étendant depuis un point situé près d'une extrémité du cylindre jusqu'à un point situé à proximité de l'extrémité opposée de celui-ci. A proximité immédiate de l'électrode 5 se trouve une électrode accéléra- trice 6 établie en forme d'une plaque plane pourvue d'une fente étroite 6a disposée symétriquement, parallèle à la fente 5& et s'étendant depuis un point situé à proximité d'une extrémité de la plaque,
jusqu'à un point se trouvant près de l'extrémité opposée de cette dernière. A proximité immédiate de l'électrode 6 se trouve une électrode captatrice 8 établie sous forme d'un disque dont le diamètre est presque égal au diamètre intérieur de l'ampoule et qui est pourvu d'une fente 8a disposée symétriquement et pratiquée dans le dit disque sur une longueur égale à une partie du diamètre de ce dernier. On peut éventuellement prévoir une extensions écran cylindrique 8h, comme montré au dessin, l'axe de cette extension passant perpendiculairement par le centre du disque 8, la dite extension étant supportée par le bord de ce dernier disque.
L'anode ou électrode collectrice 7 est située à une distance relativement élevée (compara-
<Desc/Clms Page number 5>
tivement aux autres distances entre les électrodes) des électrodes décrites ci-dessus/et est constituée par une plaque plate supportée par le disque 8 au moyen d'un support constitué par deux fils 7&, 7h réunis par une perle isolante en verre 7c.
Le conducteur de sortie 7d de l'anode traverse l'extrémité de l'ampoule opposée au pied d'encastrement. Lors du fonctionnement du dispositif, un jet d'électrons étroit, en forme de ruban, passera à travers les fentes 5a, 6a et se dirigera vers l'anode 7. GT est la cuvette contenant les moyens renforçateurs du vide, lesquels peuvent être établis sous une f orme quelcon- que connue en soi.
Dans le cas d'une lanpe construite à titre expérimental, comme celle montrée dans les Fig. 1 à 3 et établie de manière à présenter une distance électrode captatrice - anode de 3/8 de pouce (les dimensions montrées dans les Fig. 1 à 3 sont en proportion, à une échelle à peu près correcte), on a appliqué les valeurs suivantes :
Filament : 4 volts 0,3 amp.
Potentiel de l'électrode accélératrice: 20 à 200 volts,, (valeur usuelle 120"140 volts environ).
Potentiel d'anode : 40 à 300 volts (pour assurer le fonc- tionnement sur la partie plate de la caractéristi- que).
Courant anodique maximum: 8 milliampères environ.
Potentiel de l'électrode de commande: 0 à -20 volts;
Conductance mutuelle: environ 0,3 m.a. de courant anidique par volt de tension de grille.
Dans cette lampe, la capacité électrode de commande anode était tellement faible qu'elle ne pouvait pas être décelée par un appareil type normal prévu pour mesurer la capacité grille de commande - anode des lampes à grille"écran
<Desc/Clms Page number 6>
actuelles de construction normale. Les dimensions de l'anode et la distance entre celle-ci et l'électrode captatrice peuvent varier dans des limites considérables sans produire des variations importantes dans le f onctionnement et les caractéristiques de la lampe, c-est-à-dire que ces deux dimens ions sont loin d'être critiques.
La lampe représentée dans les Fig. 1 à 3 peut, dans la pratique, être facilement insérée dans un orifice prévu dans un écran séparant les circuits d'entrée et de sortie associés, de telle manière que le dit écran forme effectivement un prolongement de l'électrode captatrice.
Les Fig. 4 à 7 (lesquelles sont purement schématiques et non établies à échelle) représentent des dispositifs utilisant des lampes dans lesquelles on réalise un contrôle très précis de la capacité électrode de commande-anode, ces lampes nécessitant toutefois des potentiels d'anode beaucoup plus élevés, et/ou fournissant un faisceau de flux électronique fort réduit, comparativement aux valeurs correspondantes relatives aux lampes montrées dans les Fig. 1 à 3. Dans les Fig. 4 à 7, l'ampoule de la lampe présente une forme allongée et étranglée.
Comme montré dans la Fig. 4, l'ampoule formant enceinte de vide présente une partie allongée 1 formant étranglement ou goulot et reliant deux autres parties 2,3 d'un diamètre quelque peu supérieur. Dans la partie 2 se trouvent disposés un éjecteur d'électrons comprenant une cathode 4, un cylindre de Wehnelt 5 ou électrode de commande analogue, entourant la dite cathode, et une anode accélératrice 6 en forme de disque percé, disposée en avant des dites cathode et électrode de commande. L'autre partie de plus grand diamètre de l'ampoule, c'est-à-dire la partie 3, contient une anode 7 qui fait face à l'anode accélératrice 6 de l'éjecteur d'électrons,et une électrode auxi-
<Desc/Clms Page number 7>
liaire (électrode captatrice) 8 disposée devant l'anode 7, c'est-à-dire du côté éjecteur d'électrons de cette dernière.
L'électrode 8, laquelle consiste en un disque perforé ou peut être constituée par une grille, sert à la fois comme écran et comme électrode destinée à empêcher que les électronssecondaires émis par l'anode n'atteignent les antres électrodes. La où le faisceau électronique consiste en un jet rigoureusemert confiné présentant sur toute sa longueur une section pratiquement uniforme, l'électrode auxiliaire peut être constituée par un disque pourvu d'un seul orifice situé d'une manière telle et présentant des dimensions telles que le dit jet puisse la traverser. Toutefois, là où le faisceau d'électrons énergeant de l'anode accélératrice est divergent, l'électrode auxiliaire,.présente de préférence la forme d'une grille.
Les potentiels à amplifier sont utilisés pour moduler le jet ou faisceau électronique de la manière connue en soi. Par exemple, ces potentiels peuvent être appliqués entre le cylindre de Wehnelt et la cathode. Toutefois, on peut également utiliser d'autres méthodes de modulation du faisceau de rayons cathodiw ques, par exemple on peut employer soit des grilles interposées dans le trajet des rayons, soit des électrodes électrostatiques extérieures, pour assurer la modulation, des champs magnétiques appliqués extérieurement pouvant également être utilisés dans le même but.
Le faisceau électronique contrôlé ou modulé traverse entièrement l'étranglement ou goulot 1 de l'ampoule et frappe la plaque ou anode 7 disposée à l'extrémité de l'ampoule opposée à la cathode, donnant ainsi lieu à un passage de courant dans un circuit de sortie approprié quelconque associé avec la dite plaque ou anode. La valeur de ce courant dépendra du flux électronique qui atteint la plaque ou anode et (bien que dans des limites peu larges) des potentiels appli
<Desc/Clms Page number 8>
qués à la dite anode principale ou plaque. Conme on le constat tera, on peut réaliser une amplification très considérable avec un seul étage comportant un dispositif électronique à décharge comme représenté dans la Fig. 4.
Dans la pratique, lorsqu'une lampe telle que représentée dans la Fig. 4 est utilisée comme amplificatrice ou analogue, elle peut être insérée dans un orifice prévu dans un écran métallique extérieur. Une disposition de ce genre est représentée dans la Fig. 5, où l'écran extérieur 9 forme effectivement le prolongement de l'électrode 8. Avec cette disposition, il est possible de prévoir entre l'écran extérieur 9 et l'électrode auxiliaire 8 dont il forme pratiquement le prolongement, un intervalle extrêmement faible - en fait, à paine supérieur à l'épaisseur de la paroi de l'ampoule - et, par conséquent, d'obtenir un très haut degré de faradisation.
Dans la Fig. 5, 10 désigne un circuit d'entrée, et 11 un circuit de sortie, appropriés, l'écran 9 constituant une cloison transversale dans un boîtier de blindage général 12.
Bien que la lampe montrée dans les Fig. 4 et 5 présente une ampoule comportant un goulot ou étranglement, cette dernière conformation n'est pas indispensable, vu: que, lorsqu'on prévoit un éjecteur d'électrons, une anode et une électrode auxiliaire, de petites dimensions, établis d'une manière quelque peu analogue à celle adoptée dans les lampes thermioniques du type dit micro . on peut utiliser une ampoule à parois parallèles, d'un diamètre légèrement supérieur au diamètre du flux ou jet électronique.
Si on le dés ire , et came montré dans la Fig. 6,la concentration du faisceau électronique en vue d'assurer son passage à travers un orifice de faibles dimensions prévu dans l'électrode captatrice 8,peut être favorisée par la prévision
<Desc/Clms Page number 9>
autour de la lampe, d.'un ou plusieurs écrans extérieurs supplémentaires 13, 14, disposés transversalement entre le système éjecteur d'électrons et l'anode, ces écrans supplémentaires étant isolés et maintenus à des potentiels choisis de manière à assurer la concentration voulue, comme il est bien connu en soi.
L'écran ou les écrans utilisés pour la mise en oeuvre de la présente invention peut ou peuvent être et, de préfé- rence, est ou sont constitués, comme montré dans les Fig. 5 et 6, par une ou plusieurs cloisons transversales prévues dans le boîtier de blindage abritant l'ensemble du dispositif à décharge électronique; d'autre part, on conçoit que de tels écrans (par exemple les écrans 13, 14 de la Fig. 6), lesquels sont destinés à être portés à des potentiels fixes (autres que le potentiel de la terre), doivent être isolés du boîtier de blindage.
En outre, si on le désire, et comme représenté dans la Fig. 7, la concentration du faisceau électronique peut être favorisée en enroulant une bobine 15 autour de la lampe, sur une partie de celle-ci située entre l'ensemble éjecteur d'électrons et l'anode,, cette bobine étant disposée de manière à engendrer un champ magnétique de sens unique dont les lignes de force sont sensiblement parallèles à la direction générale du jet ou faisceau électronique. Comme on le sait, une telle bobine parcourue par du courant continu aura tendance à empêcher les électrons d'effectuer les déplacements autres que dans le sens des lignes de force et agira ainsi de manière à astreindre le faisceau électronique à suivre le trajet voulu.
Un pôle de la source de potentiel excitant une telle bobine peut être mis à la terre, ou bien, on peut employer tout autre moyen permettant de soustraire pratiquement le potentiel de la
<Desc/Clms Page number 10>
bobine à l'influence des potentiels de travail variables appliqués aux électrodes du dispositif. La Fig. 7 représente deux écrans extérieurs 9 et 16..
Dans les constructions établies suivant la présente inven- tion et dans lesquelles il est fait usage d'un certain nombre d'écrans disposés en divers points le long du trajet de la décharge électronique, ces écrans peuvent être remplacés par un écran unique fourchu ou subdivisé à proximité de l'endroit où il est traversé par l'ampoule du dispositif à décharge électronique, les branches individuelles de l'écran étant isolées les unes des autres de la manière requise.
REVENDICATIONS.
1- Lampe à faisceau électronique comportant, à l'intérieur d'une enveloppe ou ampoule enfermant l'ensemble, une électrode éjectrice d'électrons destinée à projeter un jet ou faisceau électronique de section déterminée, une anode disposée dans le trajet du dit jet ou faisceau électronique, et, sur le côté de l'anode tourné vers le dit éjecteur d'élec- trona, une électrode de garde ou captatrice percée ou en forme de grille, destinée à empêcher que les électrons secondaires émis par la dite anode ne passent au-delà de la dite électrode captatrice et n'atteignent aucune autre électrode.
2- Une lampe comne revendiqué sous 1 et dans laquelle le système éjecteur d'électrons est disposé à proximité d'une extrémité de l'ampoule, tandis que l'anode et l'électrode captatrice sont disposées près de l'autre extrémité de l'ampoule.
**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.
<Desc / Clms Page number 1>
'' IMPROVEMENTS RELATING TO AMPLIFIERS AND OTHER ELECTRONIC DISCHARGE CELL DEVICES "
The present invention relates to electronic discharge devices and to amplifiers and other apparatus comprising such devices and more particularly to electronic discharge devices of the type which will be referred to herein as "electron beam lamps". This term is called to
<Desc / Clms Page number 2>
denote lamps in which a jet or confined beam of moving electrons at high speed is projected in a more or less directed manner from a cathode, as opposed to ordinary lamps in which a simple electron flux is emitted from it. a more or less diffuse way through the cathode.
The object of the invention is to provide improved electron beam lamps and improved devices incorporating such lamps and capable of providing high amplification per stage at high frequencies, with minimal unwanted reaction due to electrostatic coupling between them. input and output circuits.
The problem of the decrease in the reaction due to the capacitive coupling between the output and input electrodes of a discharge amplifier device is of considerable importance, especially in high frequency amplifiers. Also, in amplifiers with ordinary thermionic lamps, many expedients have been resorted to in order to reduce as much as possible such a capacitive effect between the electrodes. For example, it has been envisaged to interpose a screen grid between the control grid and the anode of a thermionic lamp and to complete the screen effect produced by this grid, by inserting the light bulb. the lamp in a metal screen arranged so as to practically constitute an extension of said screen grid.
Such arrangements, although marking a considerable progress compared to ordinary triodes without screen-grid, nevertheless leave a certain value of capacitive coupling between the electrodes, a value which is sufficiently high to become important at very high frequencies, because, it is conceivable , there will inevitably be a sensitive field dispersion through
<Desc / Clms Page number 3>
the meshes or orifices of the screen grid. In addition, and in view of the impossibility of establishing effective contact between the outer screen and the screen grid, there always remains a more or less considerable space between the inner edge of the outer screen and the outer edge of the screen. grid-screen, this space being able to give place to a leakage of sensitive field.
It will be appreciated that the greater the amplification rate of the electronic discharge device, and the higher the frequency applied to the corresponding stage, the more the detrimental effects of a residual capacitance between the electrodes will be felt.
According to the present invention, an electron beam lamp contains in its bulb an anode or collecting electrode, an electron ejector system intended to project a jet or beam of electrons towards said anode or collecting electrode and a guard or collecting electrode. constituted by a pierced electrode placed on the electron ejector side of the anode and intended in substance to prevent the secondary electrons emitted by said anode from reaching any other electrode of the lamp and to exert a shielding effect between the anode or collecting electrode and the electron ejector.
In practice, said lamp can be used in combination with an outer screen applying tightly around the wall of the bulb, so as to effectively constitute the extension of the sensing electrode.
The invention is shown in the accompanying drawings, in which FIG. 1 is a sectional elevation view showing the electrode system of an embodiment of the lamp according to the invention; Fig. 2 is a sectional view taken at right angles to that of FIG. 1 and along line A-A of the latter Fig .; Fig. 3 is a plan view
<Desc / Clms Page number 4>
and in section of the system shown in FIG. 1; Figs. 4, 5, 6 and 7 are non-detailed and schematic views, showing variants.
As shown in Figs. 1 to 3, the lamp shown is constituted by a bulb E containing a mounting foot F through which the conductors going to all the electrodes, except the one going to the anode or collecting electrode 7, pass through, the said foot supporting the system. electrodes.
The latter comprises a cathode 4 (indirectly heated) arranged concentrically in the interior of a control electrode 5 which is very close to the cathode and which has the shape of a cylinder provided with a narrow slit 5a directed parallel to the cathode and extending from a point near one end of the cylinder to a point near the opposite end thereof. In the immediate vicinity of the electrode 5 is an accelerator electrode 6 established in the form of a planar plate with a narrow slit 6a arranged symmetrically, parallel to the slit 5 & and extending from a point in the vicinity of 'one end of the plate,
to a point near the opposite end of the latter. In the immediate vicinity of the electrode 6 is a sensing electrode 8 established in the form of a disc, the diameter of which is almost equal to the internal diameter of the bulb and which is provided with a slot 8a arranged symmetrically and made in the said disc over a length equal to part of the diameter of the latter. It is optionally possible to provide a cylindrical screen extensions 8h, as shown in the drawing, the axis of this extension passing perpendicularly through the center of the disc 8, the said extension being supported by the edge of the latter disc.
The anode or collecting electrode 7 is located at a relatively large distance (compare
<Desc / Clms Page number 5>
tively to the other distances between the electrodes) of the electrodes described above / and consists of a flat plate supported by the disc 8 by means of a support consisting of two wires 7 &, 7h joined by an insulating glass bead 7c.
The output conductor 7d of the anode passes through the end of the bulb opposite to the mounting base. During operation of the device, a narrow, ribbon-shaped jet of electrons will pass through the slits 5a, 6a and head towards the anode 7. GT is the cuvette containing the vacuum enhancing means, which can be established. in any form known per se.
In the case of a lanpe built on an experimental basis, like the one shown in Figs. 1 to 3 and set so as to present a sensing electrode-anode distance of 3/8 inch (the dimensions shown in Figs. 1 to 3 are in proportion, on an approximately correct scale), the values were applied. following:
Filament: 4 volts 0.3 amp.
Potential of the accelerator electrode: 20 to 200 volts ,, (usual value 120 "140 volts approximately).
Anode potential: 40 to 300 volts (to ensure operation on the flat part of the specification).
Maximum anode current: approximately 8 milliamps.
Potential of the control electrode: 0 to -20 volts;
Mutual conductance: about 0.3 a.m. acid current per volt of gate voltage.
In this lamp, the anode control electrode capacitance was so low that it could not be detected by a normal type device designed to measure the control gate-anode capacitance of screen-grid lamps.
<Desc / Clms Page number 6>
current of normal construction. The dimensions of the anode and the distance between it and the sensing electrode can vary within considerable limits without producing significant variations in the operation and characteristics of the lamp, i.e. these two dimensions are far from critical.
The lamp shown in Figs. 1 to 3 can, in practice, be easily inserted into an orifice provided in a screen separating the associated input and output circuits, such that said screen effectively forms an extension of the sensing electrode.
Figs. 4 to 7 (which are purely schematic and not established to scale) represent devices using lamps in which a very precise control of the control electrode-anode capacitance is carried out, these lamps however requiring much higher anode potentials, and / or providing a beam of very reduced electron flux, compared to the corresponding values relating to the lamps shown in Figs. 1 to 3. In Figs. 4 to 7, the bulb of the lamp has an elongated and constricted shape.
As shown in Fig. 4, the bulb forming a vacuum enclosure has an elongated part 1 forming a constriction or neck and connecting two other parts 2, 3 of a somewhat greater diameter. In part 2 are arranged an electron ejector comprising a cathode 4, a Wehnelt cylinder 5 or similar control electrode, surrounding said cathode, and an accelerating anode 6 in the form of a drilled disc, arranged in front of said cathode and control electrode. The other larger diameter part of the bulb, i.e. part 3, contains an anode 7 which faces the accelerator anode 6 of the electron ejector, and an auxiliary electrode.
<Desc / Clms Page number 7>
liaire (sensing electrode) 8 disposed in front of the anode 7, that is to say on the electron ejector side of the latter.
The electrode 8, which consists of a perforated disc or may consist of a grid, serves both as a screen and as an electrode intended to prevent the secondary electrons emitted by the anode from reaching the other electrodes. Where the electron beam consists of a rigorous, but confined jet having a practically uniform cross section over its entire length, the auxiliary electrode may be constituted by a disc provided with a single orifice located in such a manner and having dimensions such as said jet can cross it. However, where the energizing electron beam from the accelerating anode is divergent, the auxiliary electrode preferably has the shape of a grid.
The potentials to be amplified are used to modulate the electron jet or beam in the manner known per se. For example, these potentials can be applied between the Wehnelt cylinder and the cathode. However, it is also possible to use other methods of modulating the beam of cathode rays, for example it is possible to use either grids interposed in the path of the rays, or external electrostatic electrodes, to ensure the modulation of the magnetic fields applied externally. can also be used for the same purpose.
The controlled or modulated electron beam entirely passes through the constriction or neck 1 of the bulb and strikes the plate or anode 7 disposed at the end of the bulb opposite the cathode, thus giving rise to a current flow in a circuit any appropriate output associated with said plate or anode. The value of this current will depend on the electronic flux which reaches the plate or anode and (although within narrow limits) on the applied potentials.
<Desc / Clms Page number 8>
qués to said main anode or plate. As will be seen, a very considerable amplification can be achieved with a single stage comprising an electronic discharge device as shown in FIG. 4.
In practice, when a lamp as shown in FIG. 4 is used as an amplifier or the like, it can be inserted into a hole provided in an outer metal screen. One such arrangement is shown in FIG. 5, where the outer screen 9 effectively forms the extension of the electrode 8. With this arrangement, it is possible to provide between the outer screen 9 and the auxiliary electrode 8 of which it practically forms the extension, an extremely small gap - in fact, with a breadth greater than the thickness of the wall of the bulb - and, consequently, to obtain a very high degree of faradization.
In Fig. 5, 10 designates an input circuit, and 11 an output circuit, suitable, the screen 9 constituting a transverse partition in a general shielding box 12.
Although the lamp shown in Figs. 4 and 5 presents an ampoule comprising a neck or constriction, this latter conformation is not essential, given that, when an electron ejector, an anode and an auxiliary electrode, of small dimensions, established with a manner somewhat similar to that adopted in thermionic lamps of the so-called micro type. it is possible to use a bulb with parallel walls, with a diameter slightly greater than the diameter of the flux or electronic jet.
If desired, and cam shown in FIG. 6, the concentration of the electron beam with a view to ensuring its passage through an orifice of small dimensions provided in the sensing electrode 8, can be favored by the forecast
<Desc / Clms Page number 9>
around the lamp, one or more additional external screens 13, 14, arranged transversely between the electron ejector system and the anode, these additional screens being isolated and maintained at potentials chosen so as to ensure the desired concentration , as it is well known per se.
The screen (s) used for practicing the present invention may or may be and, preferably, is or are made, as shown in Figs. 5 and 6, by one or more transverse partitions provided in the shielding box housing the entire electronic discharge device; on the other hand, it is understood that such screens (for example screens 13, 14 of Fig. 6), which are intended to be brought to fixed potentials (other than the earth potential), must be isolated from the earth. shielding box.
Further, if desired, and as shown in FIG. 7, the concentration of the electron beam can be promoted by winding a coil 15 around the lamp, on a part of the latter located between the electron ejector assembly and the anode, this coil being arranged so as to generate a one-way magnetic field, the lines of force of which are substantially parallel to the general direction of the electron jet or beam. As is known, such a coil traversed by direct current will tend to prevent the electrons from carrying out displacements other than in the direction of the lines of force and will thus act in such a way as to force the electron beam to follow the desired path.
A pole of the source of potential exciting such a coil can be earthed, or else, any other means can be employed which makes it possible to practically subtract the potential of the coil.
<Desc / Clms Page number 10>
coil to the influence of varying working potentials applied to the electrodes of the device. Fig. 7 shows two exterior screens 9 and 16.
In constructions established according to the present invention and in which use is made of a number of screens arranged at various points along the path of the electronic discharge, these screens can be replaced by a single forked or subdivided screen. near where the bulb of the electronic discharge device passes through it, the individual branches of the screen being isolated from each other as required.
CLAIMS.
1- Electron beam lamp comprising, inside an envelope or bulb enclosing the assembly, an electron ejecting electrode intended to project a jet or electron beam of determined section, an anode arranged in the path of said jet or electron beam, and, on the side of the anode facing said electron ejector, a pierced or grid-shaped guard or captor electrode, intended to prevent the secondary electrons emitted by said anode from being pass beyond said sensing electrode and do not reach any other electrode.
2- A lamp comne claimed under 1 and in which the electron ejector system is arranged near one end of the bulb, while the anode and the sensing electrode are arranged near the other end of the 'bulb.
** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.