BE404782A - - Google Patents

Info

Publication number
BE404782A
BE404782A BE404782DA BE404782A BE 404782 A BE404782 A BE 404782A BE 404782D A BE404782D A BE 404782DA BE 404782 A BE404782 A BE 404782A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
adhesive
parts
punch
sticky
heated
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE404782A publication Critical patent/BE404782A/fr

Links

Landscapes

  • Adhesives Or Adhesive Processes (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  " Méthode perfectionnée d'applioation de pièces de recouvre- ment, possédant une oouohe adhésive, sur des disques-coussins de fermetures de récipients ". 



   L'invention est relative à des méthodes d'application de pièces de   recouvrement,   possédant une oouohe adhésive, sur des disques-coussins ou garnitures-coussins de fermetures de'récipients ou vaisseaux, en partioulier de oapsules du type oouronne ou ondulé, comprenant une coquille métallique, et un disque formant ooussin fixé au fond de la ooquille; la pièce de recouvrement, généralement de moindre diamètre que le disque-ooussin, étant posée sur le disque et fixée à oelui-oi par une matière adhésive ou adhésif. 



   Dans la fabrication de capsules de ce genre, du maté- riau à faire les pièces de recouvrement, affeotant la forme d'une bande et oonsistant en une   oouohe   de feuille de métal, par exemple, dont la surface inférieure porte une oouohe d'adhésif, est distribué   oontinûment   à un appareil à poin- çonner et les pièces (ayant par exemple la forme de ron- delles) sont suooessivement enlevées de la bande de maté- 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 riau par poinçonnage à grande vitesse et appliquées à une série ou rangée de coquilles présentées progressivement et contenant une garniture-coussin. 



   Habituellement, la couche adhésive est thermoplastique et on a   coutume   de chauffer soit l'ensemble de la coquille et du ooussin, soit 1'emporte-pièce, de façon que l'adhésif thermoplastique, dur normalement, soit rendu gluant, de sorte qu'il adhérera initialement à la garniture-coussin et restera en position oentrée sur cette dernière. 



   L'ensemble  ooquille-ooussin-pièoe   est soumis à l'action d'un piston presseur qui est habituellement chauffé et qui presse la pièce en oontaot permanent avec la garniture et assure que le.liaison de la pièce et de la garniture s'éten- dra sur toute l'aire de la pièce. 



   Après cette dernière opération, l'ensemble   ooussin-oo-   quille-pièoe est généralement soumis à l'action d'un plateau ou disque presseur mobile par lequel la oohésion de   l'ensem-   ble est encore augmentée,., par compassion et on laisse l'ad- hésif des pièces, et dans certains cas, l'adhésif placé entre le ooussin et la coquille se solidifier. 



   Ce procédé est satisfaisant, mais présente quelque diffi- oulté due à ce que la pièoe adhére aux organes (poinçon et   matrice) de poinçonnage ou au piston presseur ; enoutre,la   pièoe a parfois tendance à quitter la position centrée, lors- qu'on retire les organes de poinçonnage ou le piston presseur, à cause du ramollissement imparfait de l'adhésif. 



   La présente invention consiste à traiter la oouohe adhési- ve da matériau en feuille dont les pièces sont déooupées par poinçonnage , et avant ledit poinçonnage, pourfendre l'ad- hésif gluant, à mettre ensuite la pièce enlevée par poinçon- nage en position et à la réunir au   disque-ooussinpar     adhéren-   ce. 



   La méthode de la présente invention rend ainsi prélimi-   nairement   la oouohe adhésive gluante, o'est-à-dire instantané- 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 ment adhérente et avant que la bande de matériau constitutif des pièces soit présentée à l'appareil poinçonneur. Les moyens employés pour rendre la oouohe adhésive gluante a aussi l'effet (1) d'un lubrifiant envers l'opération de poinçonnage, de sor- te que les pièces produites sont déooupées proprement, et (2) empêche la formation de toute pellioule adhésive sur les or- ganes de poinçonnage ou sur le piston presseur.

   De cette ma- nière, la pièoe est fixée à la garniture-ooussin, lors de l'opération de poinçonnage , d'une manière telle qu'elle reste dans sa position oentrée pour le oontaot avec le piston pres- seur et, de plus, toute tendanoe des pièces à adhérer aux appareils de découpage ou de pressage est complètement évitée. 



   De préférenoe, la méthode est mise en oeuvre en faisant passer le matériau constitutif des pièces, sous la forme d'une bandera travers un bain d'eau, dont la température est mainte- nue oonstante et duquel la bande de matériau constitutif des pièces émerge (1) avec l'adhésif à l'état adhésif, gluant, tandis que (2) la feuille de métal porte une mince pellioule d'eau qui agira comme lubrifiant pour 1'emporte-pièce. Par action lubrifiante, il faut entendre que les organes de poin- çonnage déooupent proprement le matériau constitutif des piè- oes et que l'adhésif est mis dans 1-'Impossibilité d'enduire l'emporte-pièce. Par oonséquent, l'emporte-pièoe ne deviendra pas oollant et n'empêchera pas l'application oonvenable de la pièce sur la garniture-coussin; en outre, l'emporte-pièoe sera utilisé à l'état non chauffé. 



   Bien que la pellioule d'eau soit relativement négligeable en quantité, elle a la propriété de lubrifier l'emporte-pièoe en raison de son action sur le matériau en bande et d'empêcher l'accumulation d'adhésif sur les organes mobile et fixe de l'emporte-pièce que oauserait l'adhérence du matériau en bande ou de la pièoe aux organes de l'emporte-pièoe. 



   L'appareil poinçonneur peut être tel que l'emploi du pis- 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 ton   pvesseur   usuel puisse être éliminé. C'est-à-dire que le poinçon de l'emporte-pièce déposera la pièce sur la garri ture- ooussin et réunira les deux par adhérence, de manière que la 
 EMI4.1 
 e pièce soit fixé solidement et en permanence à la garniture et que la liaison par adhérence s'établisse sur toute l'éten- duede l'aire de la pièce. 



   Toutefois, on emploiera habituellement un piston presseur pour fixer la pièoe en permanence à la garniture. Le piston presseur peut aussi être froid, bien que, si l'adhésif tend à se durcir ou si la pellicule d'humidité est préjudiciable on puisse employer un piston chauffé ayant une température oapable de maintenir l'adhésif gluant et qui, combinée avec la pression, vaporisera toute humidité présente. 



   On fait passer les capsules à travers un plateau presseur mobile dans lequel la oouronne, la garniture-coussin et la pièoe sont oomprimées ensemble pendant un laps de temps conve- nable. Ce plateau presseur peut avoir initialement, pendant son mouvement, une température augmentée pour solidifier oer- tains types d'adhésifs et de façon qu'en combinaison avec la pression, toute humidité présente soit scaporisée. Dans cer- tains cas, le piston presseur   seraomis   et l'appareil à poin- çonner et le plateau presseur seront employés seuls pour pro- duire la capsule à pièce de reoouvrement. 



   Parmi les dessins : 
La   figuru   1 estune   vuu   schématique   d'un   rouleau titi ma- tériau de   recouvrement   en bande et montre, la bande passant oontinûment à travers un bain chauffé et présentée à l'emporte- pièce. 



   La figure 2 est une coupe à travers le matériau de reoou- vrement affeotant la forme d'une bande. 



   La figure 3 est une coupe représentant l'emporte-pièoe en vue. 



   La figure 4 est une coupe représentant le piston pres- seur en vue. 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 



   La figure 5 est une coupe représentant , en vue, un des dispositifs à plateau presseur mobile agencés pour reoe- voir plusieurs ensembles de capsule, montrant une capsule en position et oomprimée; et la figure 6 est une vue intérieure de dessous d'une oouronne à pièce de recouvrement. 



   Le matériau oonstitutif des pièces, conforme à l'inven- tion, sera employé, de préférence, sous la forme de rouleaux 10 de bande relativement étroite 11 du matériau oonstitutif des pièces comme représenté à la figure 2 ; ledit matériau comprend une couche de recouvrement en feuille de métal 12, tel que de la feuille   d'étain   ou de la feuille ou papier d'aluminium, et est pourvu, pur sa surface inférieure, d'un enduit adhésif 13, de préférence d'un adhésif thermosplasti- que, tel que la   gutta-peroha,   une   composition   à la gutta- peroha, ou un adhésif dérivé de la cellulose. Dans certains cas, on emploie une couche adhésive 13 qui est rendue gluante au moyen d'eau ou d'humidité. Ces adhésifs sont bien connus dans le commerce. 



   L'emporte-pièce 14, le piston presseur 15 et le plateau presseur mobile ou rotatif 16 sont tous d'un type   oonvention-   nel. 



   La bande de matériau est mue à travers un réservoir 17, sous un rouleau ou guide 17', comme représenté à la figu- re 1, et est ainsi immergée, pendant son déplaoement,dans l'eau contenue dans ledit réservoir. L'eau est chauffée à une température suffisante pour réduire la couche 13 de son état dur, normalement, à un état adhésif ou gluant. Naturellement, la température ainsi que la vitesse de déplacement de la bande à travers le bain seront réglées conformément à la nature de l'adhésif ou au caractère du bain employé. Si l'adhésif est un de ceux qui sont rendus gluants par contact avec de l'hu- midité, le bain peut être froid. 



   On adopte de préférence un bain d'eau en raison de 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 ce que l'eau est inerte par rapport au matériau et aussi par- ce qu'une pellioule d'eau relativement mince s'accumulera sur le dessus de la feuille de métal et agira oomne lubrifiant pour permettre à l'emporte-pièce froid 14 de découper des pièces de la bande de matériau par poinçonnage. Au lieu d'eau, on peut employer n'importe quel autre bain convenable, ou bien le réservoir 17 peut être une chambre de vapeur. 



   L'emporte-pièce 14 n'est pas chauffé et est animé d'un mouvement alternatif à grande vitesse de façon que le nombre de pièces déooupées par minute soit considérable. La pelli- cule d'humidité n'agira pas seulement comme lubrifiant de 1'emporte-pièce, mais agira aussi comme pellicule protectrice pour   empêoher   l'adhésif de s'accumuler sur les organes de poinçonnage 19 et 20. A chaque   opération\de   poinçonnage une pièoe nette sera formée et sera mise en position avec sûreté sur le disque-coussin 21 en liège ou en une   oomposi-   tion oontenant du liège, qui est disposé dans la   ooquille   en métal 22.

   Le disque-coussin et la coquille sont réunis,de préférence avant que la capsule soit présentée   aveo   une pièce, mais, dans certains cas, on emploie un adhésif durci à froid ou durci à chaud.quel'on laisse se solidifier dans le pla- teau presseur 16. 



   L'emporte-pièce 14, comme susmentionné, est aotionné à l'état non chauffé et puisque le matériau constitutif des pièces est présenté à 1'emporte-pièce quand sa oouohe 13 est à l'état gluant eu adhésif le plus favorable, le déooupa-   ge   de la pièoe et sa mise en place en contact avec la garni- ture-ooussin par le piston 19, servira à unir la pièoe à la surface de la garniture. Habituellement,le poinçon 19 a un plus petit diamètre que la pièce, de façon que la périphérie de la pièce ne soit pas complètement en oontaot avec la garniture-coussin. Toutefois, le poinçon 19 peut avoir une aire telle qu'il assure une liaison de la pièoe à la garniture sur toute la surface de la première et, par 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 oonséquent, sa fixation permanente à la garniture. 



   On fait passer suooessivement une série de capsules à grande vitesse au-dessous de l'emporte-pièce 14 et une pièoe sera mise en place ou déposée sur la garniture-coussin 
 EMI7.1 
 a de chaque capsule comme oela/été décrit. 



   La série de capsules est transférée de l'emporte- pièoe 14 au piston presseur 15, cornue représenté à la figure 4. Le rôle de ce piston 15 est d'assurer que la pièoe soit fixée en permanenoe à la garniture-ooussin 21 sur toute l'aire de la pièce, ce qui supprime tout défaut de oontaot de la pièoe avec la   garniture-coussin,qui   peut résulter de l'opération de poinçonnage et de mise en place décrite en se référant à la figure 3. Si on le   désire,le   piston 15 peut être chauffé de façon que la pression et la température aient pour résultat de vaporiser toute humidi- té, si oelle-oi devait être préjudioiable , ou de maintenir l'adhésif gluant s'il devait tendre à se duroir. 



   Après le traitement par le piston presseur 15, la oou- ronne et la pièce assemblées sont habituellement amenées à un plateau presseur mobile ou rotatif par le quel la   coquil-   le, le ooussin et la pièce sont oomprimés ensemble pendant un laps de temps oonvenable,afin d'assurer la liaison   complète   des différentes parties de la capsule. Cet emploi du plateau presseur dans la présente opération servira aussi àunir la garniture et la pièoe dans le cas où l'adhésif se trouvant entre les deux (un adhésif durci à chaud ou à froid) ne s'est pas solidifié. Pendant le mouvement dans le plateau presseur, l'adhésif ou les adhésifs peuvent se soli- difier, le plateau presseur étant froid ou   chauffé,suivant   la néoessité, pendant une partie ou la totalité de son mou- vement. 



   Le plateau presseur 16)qui est habituellement un orga- ne rotatif) peut être combiné, pendant le traitement initial des couronnes assemblées, avec un moyen de chauffage oon- 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 venable, propre à agir pour évaporer toute humidité nuisible ou pour sécher l'adhésif ou les adhésifs. En d'autros termes, pendant le mouvement de la capsule dans le plateau presseur, et de préférence dans la partie initiale de son mouvement,une température et une pression convenables se- ront disponibles pour vaporiser toute humidité excessive ou pour solidifier l'adhésif. 



   De même, le piston presseur 15 peut être chauffé oonve- nablement pour assurer l'évaporation et l'élimination de toute humidité exoessive et pour maintenir l'adhésif gluant, les autres dispositifs avec lesquels la capsule 
 EMI8.1 
 est traitée étant maintenus à l'abri de la ohaleur. Si on -4z -!aft4 le désire, le poinçon peut soumettre, dont les parties sont assemblées à un chauffage initial pendant son contact avec elle, nonobstant qu'on utilise aussi un piston presseur 15 chauffé. 



   D'ailleurs, on peut chauffer la couronne oontenant le coussin ou seulement le coussin même, de façon que,lorsqu'on applique la pièce, la température et la pression soient suffisantes pour éliminer toute humidité présente. Après   oe-   la, les appareils à l'aotion desquels la capsule est soumise ne seront pas ohauffés,bien que, naturellement,si   c'est   nécessaire, on puisse utiliser un piston 15 chauffé ou un plateau presseur 16 chauffé, comme cela a été déorit. 



   Ordinairement,l'humidité présente sur la feuille de métal est négligeable en quantité mais efficace pour les fins voulues, de sorte que, à part le traitement thennique initial de la matière de recouvrement dans le réservoir 17, les dispositifs restants sont aotionnés à l'état non ohauf- f é. 



   La figure 6 représente une oouronne de type convention- nel avec pièce de recouvrement, comprenant une ooquille 22 dans laquelle la pièce 23 est fixée à une garniture-ooussin 21 en liège naturel ou en une composition contenant du liège 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 et, comme on le remarquera, est de plus petit diamètre que la garniture-ooussin. 



   Si on le désire, le piston presseur peut être supprimé et la capsule peut être formée au moyen de l'appareil à poinçonner et du plateau presseur; ou bien, le plateau pres- seur peut être éliminé et l'emporte-pièce et le piston pres- seur peuvent constituer les deux appareils pour former la capsule. 



   Lorsque l'adhésif de la pièoe est rendu gluant par l'hu- midité ou l'eau, les différents dispositifs peuvent ne pas être chauffés, ou être chauffes si l'adhésif devait être du type durci à chaud. 



   Dans le cas où l'adhésif pour le ooussin et la ooquille est d'un type durci à froid ou durci à chaud, les appareils seront ohauffés ou non chauffés suivant la néoessité. A oet égard, on remarquera que le plateau presseur peut être utili- sé pour effeotuer le durcissement des adhésifs durcis à chaud de la pièce ou de la garniture ou peuvent être non ohauffés pour assurer le durcissement des adhésifs durcis à froid. 



   REVENDICATIONS. 



   1. Une méthdde d'application de pièces de recouvrement, 
 EMI9.1 
 li" possédant une oouohe adhésive, es disques-ooussins de ferme- tures de récipients, oaraotériséten ce qu'on traite la oouohe adhésive du matériau en feuille dont les pièces sont déoou- pées par poinçonnage , avant ledit poinçonnage,pour rendre l'adhésif gluant, en ce qu'on met ensuite la pièoe déooupée par poinçonnage en place et en ce qu'on la réunit au disque- ooussin par   adhérence.   



   2. Une méthode suivant la revendioation 1,dans laquelle l'adhésif est traité pour rendre le matériau en feuille lubri- fiant envers l'emporte-pièoe. 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  "Improved method of applying cover pieces, having an adhesive seal, to container closure cushion discs".



   The invention relates to methods of applying cover pieces, having an adhesive oouohe, to discs-cushions or linings-cushions for closures of 'containers or vessels, in particular oapsules of the crown or corrugated type, comprising a metal shell, and a pad forming disc attached to the bottom of the shell; the covering piece, generally of smaller diameter than the disc-ooussin, being placed on the disc and fixed to oelui-oi by an adhesive or adhesive material.



   In the manufacture of capsules of this kind, the material to make the cover pieces, affeotant the shape of a strip and oonsisting of a sheet of metal foil, for example, the undersurface of which bears a layer of adhesive. , is continuously dispensed to a punching device and the parts (for example having the shape of washers) are successively removed from the strip of material.

 <Desc / Clms Page number 2>

 riau by high speed punching and applied to a series or row of shells presented progressively and containing a cushion filling.



   Usually the adhesive layer is thermoplastic and it is customary to heat either the whole shell and pad or the punch, so that the normally hard thermoplastic adhesive is made sticky so that it will initially adhere to the cushion-filling and will remain in position oent on the latter.



   The shell-cushion-piece assembly is subjected to the action of a pressure piston which is usually heated and which presses the part in permanent contact with the packing and ensures that the bonding of the part and the packing extends. - dra over the entire area of the room.



   After this last operation, the cushion-keel-pike assembly is generally subjected to the action of a movable pressure plate or disc by which the adhesion of the assembly is further increased,., By compassion and on allows the adhesive of the parts, and in some cases the adhesive between the pad and the shell to solidify.



   This process is satisfactory, but presents some difficulty due to the part adhering to the punching members (punch and die) or to the pressing piston; In addition, the piece sometimes tends to leave the centered position, when removing the punching members or the pressing piston, because of imperfect softening of the adhesive.



   The present invention consists in treating the adhesive orohe of sheet material the parts of which are cut out by punching, and before said punching, to slit the sticky adhesive, then in placing the part removed by punching in position and in reunite it with the cushion disc by adherence.



   The method of the present invention thus initially renders the adhesive orohe sticky, that is to say instantaneous.

 <Desc / Clms Page number 3>

 and before the strip of material constituting the parts is presented to the punching device. The means employed to make the adhesive oouohe sticky also has the effect (1) of a lubricant towards the punching operation, so that the produced parts are cut cleanly, and (2) prevents the formation of any pellets. adhesive on the punching elements or on the pressure piston.

   In this way, the part is fixed to the padding, during the punching operation, in such a way that it remains in its oent position for the oontaot with the pressure piston and, moreover. , any tendency of the parts to adhere to the cutting or pressing devices is completely avoided.



   Preferably, the method is carried out by passing the material constituting the parts, in the form of a bandera, through a water bath, the temperature of which is kept constant and from which the band of material constituting the parts emerges. (1) with the adhesive in a sticky, gooey state, while (2) the metal sheet bears a thin film of water which will act as a lubricant for the punch. By lubricating action is meant that the punching members cleanly cut out the constituent material of the parts and that the adhesive is made impossible to coat the punch. Consequently, the punch will not become sticky and will not prevent the correct application of the part on the cushion filling; in addition, the cookie cutter will be used in an unheated state.



   Although the water pellioule is relatively negligible in quantity, it has the property of lubricating the punch due to its action on the strip material and of preventing the accumulation of adhesive on the movable and fixed members. punch that would cause the strip material or piece to adhere to the punch members.



   The punching apparatus may be such that the use of the punch

 <Desc / Clms Page number 4>

 your usual pessor can be eliminated. That is to say, the punch of the cookie cutter will deposit the part on the pillow cover and join the two by adhesion, so that the
 EMI4.1
 The part is securely and permanently attached to the trim and that the bonding by adhesion is established over the entire area of the part.



   However, a presser piston will usually be employed to permanently secure the part to the packing. The presser plunger can also be cold, although if the adhesive tends to harden or the moisture film is detrimental a heated plunger can be employed having a temperature capable of maintaining the sticky adhesive and which, in combination with the pressure, will vaporize any moisture present.



   The capsules are passed through a movable pressure plate in which the crown, cushion cover and base are pressed together for a suitable period of time. This pressure plate may initially have, during its movement, a temperature increased to solidify certain types of adhesives and so that in combination with the pressure any moisture present is vaporized. In some cases the presser piston will be omitted and the punching device and presser plate will be used alone to produce the reopening cap.



   Among the drawings:
Figure 1 is a schematic view of a roll of tape covering material and shows the tape continuously passing through a heated bath and punched out.



   Figure 2 is a section through the rework material affeotating the shape of a strip.



   Figure 3 is a sectional view showing the punch in view.



   Figure 4 is a sectional view showing the pressure piston in view.

 <Desc / Clms Page number 5>

 



   Fig. 5 is a sectional view showing one of the movable pressure plate devices arranged to receive a plurality of capsule assemblies, showing a capsule in position and compressed; and FIG. 6 is an interior view from below of a crown with a cover piece.



   The component material of the parts according to the invention will preferably be employed in the form of relatively narrow web rolls 11 of the component material of the parts as shown in FIG. 2; said material comprises a covering layer of metal foil 12, such as tin foil or aluminum foil or foil, and is provided, on its lower surface, with an adhesive coating 13, preferably of a thermosplastic adhesive, such as gutta-peroha, a gutta-peroha composition, or an adhesive derived from cellulose. In some cases, an adhesive layer 13 is employed which is made sticky by means of water or moisture. These adhesives are well known in the trade.



   The punch 14, the pressure piston 15 and the movable or rotary pressure plate 16 are all of an optional type.



   The strip of material is moved through a reservoir 17, under a roller or guide 17 ', as shown in FIG. 1, and is thus immersed, during its displacement, in the water contained in said reservoir. The water is heated to a temperature sufficient to reduce layer 13 from its hard state, normally to an adhesive or sticky state. Of course, the temperature as well as the speed of travel of the web through the bath will be controlled according to the nature of the adhesive or the character of the bath employed. If the adhesive is one which is made sticky by contact with moisture, the bath may be cold.



   A water bath is preferably adopted because of

 <Desc / Clms Page number 6>

 that the water is inert to the material and also that a relatively thin pellioule of water will collect on top of the metal sheet and act as a lubricant to allow the cookie cutter to cool 14 to cut pieces of the material strip by punching. Instead of water, any other suitable bath can be employed, or the reservoir 17 can be a steam chamber.



   The punch 14 is not heated and is driven in a reciprocating movement at high speed so that the number of pieces cut out per minute is considerable. The moisture film will not only act as a lubricant for the punch, but will also act as a protective film to prevent adhesive from building up on the punches 19 and 20. At each operation. punching a clean piece will be formed and will be securely positioned on the cushion disc 21 of cork or a cork-containing composition, which is disposed in the metal shell 22.

   The cushion disc and shell are reunited, preferably before the capsule is presented with one piece, but in some cases a cold cured or hot cured adhesive is employed which is allowed to solidify in the plate. presser water 16.



   The punch 14, as aforementioned, is in the unheated state and since the material from which the parts are made is punched out when its hole 13 is in the sticky state with the most favorable adhesive. Uncutting the piece and placing it in contact with the padding-pad by the piston 19, will serve to unite the piece to the surface of the pad. Usually, the punch 19 has a smaller diameter than the part, so that the periphery of the part is not completely in contact with the padding. However, the punch 19 may have an area such that it ensures a connection of the piece to the lining over the entire surface of the first and, by

 <Desc / Clms Page number 7>

 therefore, its permanent attachment to the trim.



   A series of high-speed capsules are passed suooessively below the punch 14 and a piece will be placed or deposited on the cushion pad.
 EMI7.1
 a of each capsule as described.



   The series of capsules is transferred from the punch 14 to the presser piston 15, retort shown in FIG. 4. The role of this piston 15 is to ensure that the piece is permanently attached to the padding 21 on all sides. the area of the part, which eliminates any failure of the part oontaot with the padding, which may result from the punching and positioning operation described with reference to figure 3. If desired , the piston 15 may be heated so that the pressure and temperature will result in vaporizing any moisture, if it should be detrimental, or to maintain the adhesive sticky if it should tend to set.



   After the treatment by the pressing piston 15, the assembled ring and part are usually brought to a movable or rotating pressure plate whereby the shell, the pad and the part are pressed together for a suitable period of time, in order to ensure the complete connection of the different parts of the capsule. This use of the pressure plate in the present operation will also serve to unite the liner and the piece in the event that the adhesive in between (a hot or cold cured adhesive) has not solidified. During movement in the pressure plate, the adhesive or adhesives may solidify, the pressure plate being cold or heated, as necessary, during part or all of its movement.



   The pressure plate 16) which is usually a rotary organ) can be combined, during the initial treatment of the assembled crowns, with a heating means oon-

 <Desc / Clms Page number 8>

 venable, capable of acting to evaporate any harmful moisture or to dry the adhesive or adhesives. In other words, during the movement of the capsule in the pressure plate, and preferably in the initial part of its movement, a suitable temperature and pressure will be available to vaporize any excess moisture or to solidify the adhesive.



   Likewise, the presser piston 15 may be conveniently heated to ensure evaporation and removal of any excess moisture and to maintain the sticky adhesive, the other devices with which the capsule.
 EMI8.1
 is treated being kept away from heat. If desired, the punch may subject, the parts of which are joined, to initial heating during its contact with it, notwithstanding that a heated presser piston 15 is also used.



   Moreover, the crown containing the cushion or only the cushion itself can be heated, so that, when the part is applied, the temperature and pressure are sufficient to eliminate any humidity present. After that, the apparatuses to which the capsule is subjected will not be heated, although, of course, if necessary, a heated piston 15 or a heated pressure plate 16 can be used, as has been described above. deorit.



   Ordinarily, the moisture present on the metal foil is negligible in amount but effective for the intended purpose, so that, apart from the initial heat treatment of the cover material in tank 17, the remaining devices are sized. unheated state.



   FIG. 6 represents a crown of the conventional type with a covering piece, comprising a shell 22 in which the piece 23 is fixed to a cushion-pad 21 made of natural cork or of a composition containing cork.

 <Desc / Clms Page number 9>

 and, as will be appreciated, is of smaller diameter than the padding.



   If desired, the pressure piston can be omitted and the capsule can be formed by means of the punch apparatus and the pressure plate; or, the pressure plate can be eliminated and the punch and the pressure piston can constitute the two apparatuses for forming the capsule.



   When the adhesive of the part is made sticky by moisture or water, the various devices may not be heated, or may be heated if the adhesive were to be of the hot cured type.



   In the event that the pad and shell adhesive is of a cold cured or hot cured type, the units will be heated or unheated as required. In this regard, it will be appreciated that the pressure plate can be used to effect the curing of the hot cured adhesives of the part or the trim or can be unheated to provide the curing of the cold cured adhesives.



   CLAIMS.



   1. A method of applying cover pieces,
 EMI9.1
 It has an adhesive seal, the container closure discs, whereby the adhesive sealant of the sheet material from which the parts are punched out, before said punching, is treated to render the adhesive. sticky, in that we then put the unpunched piece by punching in place and in that it is joined to the disc-pad by adhesion.



   2. A method according to claim 1, in which the adhesive is treated to render the sheet material lubricious to the punch.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

3. Une méthode suivant la revendioation 1 ou 2, dans la- quelle une bande du matériau constitutif des pièoes,possédant <Desc/Clms Page number 10> une oouohe do revêtement et une oouohe d'adhésif thermoplas- tique,dur normalement, est traitée continûment pour rendre l'adhésif gluant et/ou lubrifiant. 3. A method according to claim 1 or 2, in which a strip of the material constituting the pieces, having <Desc / Clms Page number 10> One layer of coating and one layer of thermoplastic adhesive, normally hard, is continuously treated to make the adhesive sticky and / or lubricious. 4. Une méthode suivant la revendioation 3, dans laquelle la oouohe de recouvrement est constituée par du métal en feuille. 4. A method according to Claim 3, wherein the covering layer is sheet metal. 5. Une méthode suivant l'une quelconque des revendica- tions 1 à 4, dans laquelle le matériau oonstitutif des pièces est soumis à un traitement thermique avant le poinçonnage et la mise en place des pièces. 5. A method according to any one of claims 1 to 4, wherein the material of the parts is subjected to heat treatment prior to punching and placing of the parts. 6. Une méthode suivant la revendioation 5,dans laquelle le matériau oonstitutif des pièces est traité dans un liqui- de chauffé. 6. A method according to claim 5, in which the material of the parts is treated in a heated liquid. 7. Une méthode suivant l'une quelconque des revendica- tions 1 à 6, dans laquelle le matériau oonstitutif des piè- oes, après son traitement, est poinçonné avec un emporte- pièoe non chauffé, et dans laquelle la pièce portant la'oou- ohe adhésive gluante est oomprimée d'une manière permanente sur le disque-ooussin a@ee@ un piston presseur qui peut être chauffé ou non. 7. A method according to any one of claims 1 to 6, in which the material of the parts, after its treatment, is punched with an unheated punch, and in which the part bearing the or - A sticky adhesive is permanently compressed onto the disc-pad with a pressure piston which may or may not be heated. 8. Une méthode suivant la revendioation 7,dans laquelle la capsule, le disque-ooussin et la pièce sont finalement comprimés ensemble. 8. A method according to claim 7, in which the capsule, the pad disc and the part are finally compressed together. 9. Une méthode suivant la revendioation 8,oomprenant la chauffe initiale et partielle de l'ensemble de la pièce, du disque-coussin et de la capsule pendant l'opération finale de oompression. 9. A method according to claim 8, comprising the initial and partial heating of the whole of the part, the cushion disc and the capsule during the final operation of oompression.
BE404782D BE404782A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE404782A true BE404782A (en)

Family

ID=70078

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE404782D BE404782A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE404782A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0135431B1 (en) Manufacturing process for container lids to be opened by peeling, and lids obtained by the realisation of this method
US4770920A (en) Lamination anchoring method and product thereof
US4735846A (en) Lamination anchoring method and product thereof
FR2535864A1 (en) PROCESS FOR REPRODUCING LIGHT DIFFRACTION FIGURES, AND PRODUCTS THUS OBTAINED
FR2949447A1 (en) Cover for lidding e.g. yogurt cup, has gripping tab constituted by support layer and sealing layer, where sealing layer has weakness lines placed in zone of gripping tab and defining bulged zone with accretion sealing resistance
FR2606918A1 (en) COSMETIC SAMPLES PRESENTATION DEVICE AND METHOD FOR MANUFACTURING THE SAME
BE404782A (en)
CH626561A5 (en) Method for the manufacture of an assembly formed by a covering sheet and a support, device for implementing the method, and container obtained
CH658975A5 (en) PROCESS FOR GIVING EMBELLISHMENT TO A MOUTHPIECE OF SMOKING ARTICLES.
FR2910369A1 (en) METHOD FOR APPLYING A STRIP MATERIAL ON A MOLDED PLASTIC OBJECT
FR2619336A1 (en) PROCESS FOR THE PRODUCTION OF A HOT-GRAINING CYLINDER OF THERMOPLASTIC SHEETS
BE375646A (en)
CA1309010C (en) Process for making a package, especially for soft cheese; and package thus obtained
BE642081A (en)
BE658838A (en)
FR2525142A1 (en) Foamed cored panels partially compressed e.g. for picture frames - opt. of expanded polyurethane between paper, fabric, metal or plastic covers
FR3130553A1 (en) Device for stretching a patch, in particular a cosmetic patch
FR2504826A1 (en) LUBRICATED COATINGS IN MASS FOR METAL BOXES SHAPED IN SEVERAL PASSES
BE426391A (en)
BE495229A (en)
BE553354A (en)
CH253536A (en) A method of producing designs on a thin elastic flexible sheet made of a thermoplastic material.
BE711921A (en)
BE616202A (en)
BE357574A (en)