BE394375A - - Google Patents

Info

Publication number
BE394375A
BE394375A BE394375DA BE394375A BE 394375 A BE394375 A BE 394375A BE 394375D A BE394375D A BE 394375DA BE 394375 A BE394375 A BE 394375A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
radiator
filaments
heat
lamp
liquid
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE394375A publication Critical patent/BE394375A/fr

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F24HEATING; RANGES; VENTILATING
    • F24HFLUID HEATERS, e.g. WATER OR AIR HEATERS, HAVING HEAT-GENERATING MEANS, e.g. HEAT PUMPS, IN GENERAL
    • F24H3/00Air heaters
    • F24H3/006Air heaters using fluid fuel

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  RADIATEUR A   CHAUFFAGE   ELECTRIQUE 
Cette invention se rapporte à un radiateur chauffé élec- triquement, dans lequel la chaleur produite par une source thermo-électrique est transmise à un liquide et de là, aux surfaces de rayonnement du radiateur, d'où cette chaleur est transmise alors à l'air environnant. Ce radiateur convient particulièrement pour les locaux de tous genres et il cons- titue un appareil complet fonctionnant d'une façon indépen- dante et étant éventuellement transportable, de sorte que chaque appareil peut être mis en.service et être utilisé in- dépendamment des autres. L'émission de chaleur peut être réglée par l'arrivée du courant et ce réglage peut se faire en même temps que pour plusieurs autres radiateurs.

   Le régla- ge de l'arrivée de courant peut se faire aussi automatique- ment au moyen d'un   thermostat..Le   radiateur,suivant l'inven- 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 tion, peut être construit' suivant différentes formes d'exécu- tion, dont quelques-unes sont représentées, à titre d'exemples, aux dessins annexés. 



   La fig.l est une coupe verticale à travers un radiateur constituant une première forme d'exécution. 



   La fig. 2 est une coupe verticale à travers une autre for- me d'exécution de ce radiateur. 



   La fig. 3 est une coupe, à échelle agrandie, d'un radiateur dont la construction s'écarte de la forme d'exécution représen- tée à la fig. 2. 



   La fig. 4 montre le radiateur vu de l'extérieur avec tous les accessoires et avec le capot de protection, ce dernier étant en coupe. 



   La fig. 5 est une coupe suivant la ligne A-A de la fig.4. 



   La fig. 6 est une vue de détail. 



   Le radiateur représenté dans la fig.l est de construction simple et comprend un socle ou plaque de base 1, qui peut être soit transportable, soit fixé dans le sol. 



   Sur le socle 1 un montant creux vertical 3 est monté ro-   tativement   sur un coussinet à billes 4 ménagé dans une cavité de ce socle 1. Ce montant 5 présente à sa partie supérieure et à sa partie inférieure des récipients collecteurs 5,6 qui com-   muniquent   avec plusieurs éléments de chauffage distincts 7. 



   Pour favoriser la circulation, ces éléments peuvent être reliés au moyen de tubulures 8 à la partie inférieure du mon- tant creux 3. A la partie supérieure du montant se   troufe   une ouverture ( embouchure) 9, par laquelle on peut introduire un corps de chauffage électrique 10 dans le montant, ce corps de chauffage étant constitué par un ou plusieurs fils de   résis-   tances noyés dans une masse isolante. 



   La masse isolante du corps chauffant 10 est protégée vers l'extérieur par une douille. Les fils de résistance peuvent être disposés de telle façon que le développement de chaleur se fasse principalement à la partie inférieure du montant 3. La   /'Il   

 <Desc/Clms Page number 3> 

 source de courant électrique peut être d'ailleurs constituée de différentes autres façons connues au être d'un type de cons- truction particulier, comme il sera décrit ci après. 



   Le radiateur est rempli au moyen d'un liquide, par exemple au moyen d'eau qui, en circulant dans le montant, conduit la chaleur engendrée par le corps de chauffage 10 aux surfaces de rayonnement du radiateur, lesquelles échauffent à leur tour l'air environnant. Le radiateur est avantageusement pourvu d'un capot de protection, au moyen duquel l'air peut mieux circuler contre les éléments 7. On peut faire tourner le radiateur sur le socle 1, de façon à pouvoir souffler l'air chauffé dans différen- tes directions. 



   Dans la forme d'exécution représentée à la figure 2, le ra- diateur est formé des mêmes pièces essentielles et notamment du socle 1, du montant 3 et des éléments 7 échauffant l'air. Comme source de chauffage, on utilise ici une lampe à incandescence 12 disposée dans le montant 3 et logée dans un manchon de protec- tion 11, le culot de cette lampe étant disposé dans une douille de lampe 13 ménagée à la partie supérieure du manchon de protec- tion 11. L'ampoule à incandescence proprement dite 14 se trouve avec les filaments incandescents 15 à la partie inférieure du manchon de protection 11 au bas du montant 3, tandis que le   fût   de la lampe a une longueur telle qu'il s'élève jusqu'au haut de ce montant afin d'être fixé à cet endroit.

   De même que dans la forme d'exécution décrite en premier leiu, le radiateur est rem- pli d'un liquide bon conducteur de la chaleur,.et le manchon de protection 11, qui entoure la lampe à incandescence 12, peut être soit perforé de façon que le liquide puisse parvenir librement à la lampe et que la chaleur développée parvienne ainsi aux sur- faces de rayonnement du radiateur, soit fermé, de manière q ue le liquide vienne en contact avec la face extérieure du manchon de protection 11. Dans ce dernier cas, le manchon de protection 11 est rempli d'une substance consistante ou liquide qui conduit 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 la chaleur de la lampe vers les parois du manchon de protection et qui présente une grande conductibilité calorifique. 



   Grâce à l'emploi d'une lampe à incandescence comme source de chaleur, on obtient les avantages suivants: les filaments 15 étant disposés dans une ampoule en verre 14 remplie de gaz ou exempte d'air dont portés à l'incandescence à une température très élevée sans courir de risque de détérioration, et l'énergie développée peut être facilement transmise par rayonnement sous forme de chaleur aux patois de la lampe et par conséquent à la substance qui entoure cette lampe. Le développement de chaleur est concentré principalement autour de l'ampoule en verre dans le montant 5 et on obtient ainsi une circulation active du liquide dans le radiateur. 



   La fig. 3 montre une disposition particulière de la lampe 12. Celle-ci, au lieu d'être disposée dans le manchon 11, est montée dans une cloche lla à double paroi, dont la paroi intérieu- re ou aussi la paroi extérieure est en verre, avantageusement en verre d'Iéna ou en une autre matière analogue transparente conduisant la chaleur, mais ne conduisant pas l'électricité. 



  Dans l'espace creux compris entre ces deux parois se trouve un liquide épais conducteur de la chaleur et à point d'ébulition élevé   quiost   destiné à céder rapidement la chaleur puisée à la lampe au liquide dans le radiateur sans bouillir ni s'évaporer. 



  L'espace situé dans la cloche lla tout autour de la lampe 12 peut être rempli, dans la forme d'exécution selon la figure 3, d'une matière solide ou liquide, capable de transmettre la chaleur de la lampe à la cloche lla. 



   Par suite du montage de la lampe 12 dans une cloche lla en verre d'Iéna ousubstance analogue, on obtient ce résultat que la lampe est isolée d'une façon efficace par rapport aux pièces mé- talliques du radiateur. Si l'on remplit l'espace entre la lampe et la cloche au moyen d'une matière translucide, par exemple au moyen de   laine,de   verre, les rayons lumineux émanant des fila- ments 15 de la lampe passent directement de cette lampe à tra-      

 <Desc/Clms Page number 5> 

 vers la paroi en verre de la cloche et parviennent dans le liqui- de où la lumière est transformée en chaleur. Cette chaleur est transmise, pendant la circulation du liquide, de la cloche au liquide du radiateur à travers la paroi extérieure de la cloche. 



   Pour pouvoir changer la lampe 12, le fond du montant 3 est établi à la façon d'un couvercle amovible 17 sous la cloche 11a. 



  Ce couvercle 17 peut être pourvu sur sa face intérieure d'une couche calorifuge 18 en amiante ou matière analogue. 



   Comme on l'a déjà indiqué, on place dans la cloche lla un liquide qui est relativement épais, mais qui est   bon   conducteur de la chaleur. Ce liquide a une composition qui tient compte également de ce fait qu'il doit convenir particulièrement pour absorber les rayons lumineux venant de la lampe 12 et pour les transformer en rayonnement calorifique. 



   Au moyen d'une composition convenable du liquide dans une cloche 11a en verre d'Iéna, on obtient, comme on peut le constater un développement et une transmission particulièrement favorable de la chaleur émise par une lampe à incandescence 12 qui est dis- posée dans la cloche et qui est constiuite pour le but envisagé. 



   Quant au liquide qui se trouve dans le montant 3 et dans les éléments de chauffage 7, on utilise avantageusement un mélange ayant une chaleur spécifique relativement faible et qui s'évapo- re relativement peu aux températures à envisager, mais qui a une grande conductibilité pour la chaleur, de sorte que la cha- leur est rapidement cédée par la source calorifique et rayonnée par les éléments de chauffage 7, car dans un radiateur du type considéré, une accumulation de chaleur n'est pas nécessaire. 



   Pour régler la,température du radiateur, on peut utiliser (comme le montrent les figs. 3 et 5) un thermostat 18' qui règle automatiquement l'arrivée du courant, de sorte que la températu- re du radiateur soit maintenue antre des limites fixes. Ce ther-   mostat   peut être disposé contre le montant 3 et dans le liquide se trouvant dans ce montant (fig. 5) ou bien il peut être intro- duit dans le liquide dde la cloche lla.(fig.2)   @   

 <Desc/Clms Page number 6> 

 
Leradiateur peut être enveloppé dans un capot 20(figs 4 et 5) fixé rigidement à lui, de façon à pouvoirtourner en même temps que ce radiateur sur le socle 1. Sur l'une des parois ex-   trêmes   21 du capot 20 est monté un ventilateur 24 actionné par un moteur 23.

   Ce ventilateur est engagé dans une ouverture dirigée vers le radiateur et ménagée dans un conduit 23 longeant .la paroi 21, l'air froid étant aspiré de la chambre ou local par ce con- duit 23 et étant chauffé par le radiateur pour être de nouveau évacué dans la chambre ou local. Le moteur 22 est réuni de façon connue au moyen d'une vis sans fin 25 et d'une transmission par engrenage 26 solidaire de cette vis sans fin à un disque manivelle 28 logé dans un coussinet 27 à la partie inférieure de la paroi 21, ce disque   manivelle   étant relié par une bielle 29 à un point fixe du socle L. Pendant la rotation du moteur 22 le disque mani- velle 28 tourne et oblige le radiateur à osciller avec son capot 20 vers l'avant et vers l'arrière sur le socle à l'aide de la bielle 29.

   En adoptant une construction convenable, on peut obte- nir une rotation d'environ 60 . 



   Le moteur 22 peut être en outre relié par la vis sans fin 25 ou un organe analogue et par un arbre flexible 30 ou un dispositif semblable avec un dispositif d'humidification d'air disposé dans la paroi terminale ouverte du capot 20 du côté op- posé au ventilateur 24. Ce dispositif d'humidification d'air est formé essentiellement de deux cylindres 31, dont l'un est réuni à l'arbre flexible 30 par une vis sans fin 30a et est disposé à la, partie supérieure du capot 20, tandis que l'autre cylindre est disposé sous le premier dans une cuvette 32 au bas du capot 20. 



  La cuvette 32 contient un liquide servant humidifier l'air échauffé, par exemple de l'eau; dans ce liquide plonge une bande d'étoffe sans fin   33   ou bien une toile métallique ou un tablier analogue s'appliquant sur les cylindres 31. Lorsque le moteur tourne, la bande 33 tourne autour des cylindres et entraîne du li- quide vers le haut, de. sorte que l'air qui passe est humidifié et nettoyé. 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 



   Dans les dispositifs décrits ci-dessus, de l'air est soufflé par un ventilateur à travers le radiateur, pendant que ce radia- teur tourne simultanément et que l'air échauffé qui sort est éven- tuellement humidifié. L'air est ainsi réparti d'une manière effi- cace dans le local à échauffer. Les dispositifs peuvent'coopérer en outre, comme il sera décrit ci-après, avec la source de chaleur et avec le thermostat. Comme le montre la fig. 3, la lampe à in- candescence 12 peut être pourvue de deux jeux de filaments à in-   candescence   15' et 15", les filaments 15' étant notablement plus longs et ayant par exemple une capacité double de celle des fila- ments 15". Les filaments sont reliés électriquement avec le relais du thermostat 18, de telle façon qu'un seul jeu de filaments à incandescence soit relié à la fois à la source de courant.

   Le ther- mostat le réunit en même temps le moteur 22 à la source de courant. 



  La fermeture du circuit a lieu lorsque la   températuer   du liquide agissant sur le thermostat a atteint une limite maxima déterminée par ce thermostat. Les filaments à incandescence 15", de même que le moteur 22, sont alors mis en circuit, et le radiateur est re- froifi en cédant sa chaleur à l'air soufflé par le ventilateur 24à travers ce radiateur, jusqu'à ce qu'on ait atteint une température minima déterminée par le thermostat, celui-ci interrompant alors le courant vers les filaments à incandescence 15" et vers le mo- teur 22.

   Le thermostat ferme en même temps le circuit vers les fi- laments à incendescence 15' qui, partiellement par suite de leur plus grande capacité calorifique et particulièrement par suite de l'interruption de la circulation d'air, élèvent rapidement la tem- pérature dans le radiateur jusqu'à la limite macima., les phases du cycle décrit se répétant ensuite. 



   Au moyen du mode de fonctionnement décrit, on obtient une consommation de courant relativement plus avantageuse, notamment lorsque le pouvoir de chauffage du radiateur n'est pas complète- ment   utilisé.   En effet, les filaments à incandescence 15' qui con- somment le plus ne sont mis en circuit que momentanément. Eventuel- lement, le thermostat peut du reste n'interrompre que le circuit 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 des filaments à incandescence 15', qui ont la plus grande capacité, de façon que les filaments à incandescence 15", qui   n' ont   qu'une consommation minime, soient toujours parcourue par le courant. 



  En même temps, l'air est mis régulièrement en circulation dans le local réchauffé et un degré convenable d'humidité lui est   conmnni-     qué.   



   Le mode de fonctionnement peut être également établi éventuel- lement de telle manière que la   circulation   de l'air à travers le radiateur ait lieu en même temps que les filaments à incandescence 15' sont parcourus par le courant, ou bien le mode de fonctionne- ment peut être tel que l'amenée du courant aux filaments ait lieu indépendamment du moteur, lequel dans ce cas peut être réglé éven- tuellement à la main. Il n'est pas nécessaire que le radiateur soit , pourvu d'un dispositif relatif particulier relié au   moteur-22,   et il peut être éventuellement fixe, comme on l'a déjà indiqué. 



   Les dispositifs différents représentés aux figures 4 et 5 peuvent être également construits avec un corps de chauffage élec- trique 10, qui est pourvu dans ce cas de deux jeux de fils résis- tants de grandeurs différentes, ou bien ces dispositifs peuvent être construits avec deux corps de chauffage 10 dont les fils ré- sistants soient de capacités inégales. Dans les deux cas, les fils résistants sont reliés au thermostat 18 de lamême manière que les filaments à incandescence 15',15" de la lampe 12. 



   Enfin, lorsque le radiateur est utilisé dans des endroits où il n' y a pas de compteur particulier servant à mesurer le courant électrique industriel à tarif plus réduit que le tarif habituel pour le courant d'éclairage, on peut monter contre le radiateur un comp- teur 35, qui peut éventuellement être mis en marche par l'introduc- tion d'une pièce de monnaie. 



   REVENDICATIONS. 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  ELECTRIC HEATING RADIATOR
This invention relates to an electrically heated radiator, in which the heat produced by a thermoelectric source is transmitted to a liquid and thence to the radiating surfaces of the radiator, from where this heat is then transmitted to the heat sink. surrounding air. This radiator is particularly suitable for rooms of all kinds and it constitutes a complete device which operates independently and is possibly transportable, so that each device can be put into service and be used independently of the others. . The heat output can be regulated by the input of the current and this adjustment can be done at the same time as for several other radiators.

   The current supply can also be adjusted automatically by means of a thermostat. The radiator, depending on the invention.

 <Desc / Clms Page number 2>

 The invention can be constructed according to various embodiments, some of which are shown, by way of example, in the accompanying drawings.



   Fig.l is a vertical section through a radiator constituting a first embodiment.



   Fig. 2 is a vertical section through another embodiment of this radiator.



   Fig. 3 is a sectional view, on an enlarged scale, of a radiator, the construction of which differs from the embodiment shown in FIG. 2.



   Fig. 4 shows the radiator seen from the outside with all the accessories and with the protective cover, the latter being cut away.



   Fig. 5 is a section taken along the line A-A of fig.4.



   Fig. 6 is a detail view.



   The radiator shown in fig.l is of simple construction and comprises a plinth or base plate 1, which can be either transportable or fixed in the ground.



   On the base 1 a vertical hollow upright 3 is rotatably mounted on a ball bearing 4 formed in a cavity of this plinth 1. This upright 5 has at its upper part and at its lower part collecting receptacles 5,6 which com - equipped with several separate heating elements 7.



   To promote circulation, these elements can be connected by means of pipes 8 to the lower part of the hollow upright 3. At the upper part of the upright there is an opening (mouth) 9, through which a heating body can be introduced. electric 10 in the upright, this heating body consisting of one or more resistance wires embedded in an insulating mass.



   The insulating mass of the heating body 10 is protected outwardly by a sleeve. The resistance wires can be arranged in such a way that the development of heat takes place mainly at the lower part of the upright 3. The / 'Il

 <Desc / Clms Page number 3>

 An electric current source can moreover be constituted in various other ways known to be of a particular type of construction, as will be described below.



   The radiator is filled by means of a liquid, for example by means of water which, by circulating in the pillar, conducts the heat generated by the heating body 10 to the radiating surfaces of the radiator, which in turn heat the radiator. surrounding air. The radiator is advantageously provided with a protective cover, by means of which the air can circulate better against the elements 7. The radiator can be rotated on the base 1, so as to be able to blow the heated air into different ones. directions.



   In the embodiment shown in FIG. 2, the radiator is formed of the same essential parts and in particular of the base 1, of the upright 3 and of the elements 7 heating the air. As the heating source, an incandescent lamp 12 is used here arranged in the upright 3 and housed in a protective sleeve 11, the base of this lamp being arranged in a lamp socket 13 provided at the upper part of the sleeve. protection 11. The actual incandescent bulb 14 is located with the incandescent filaments 15 at the lower part of the protective sleeve 11 at the bottom of the post 3, while the lamp shaft has a length such that it s 'raise to the top of this amount in order to be fixed at this place.

   As in the embodiment described first leiu, the radiator is filled with a liquid which is a good conductor of heat, and the protective sleeve 11, which surrounds the incandescent lamp 12, can be either perforated. so that the liquid can pass freely to the lamp and that the developed heat thus reaches the radiating surfaces of the radiator, is closed, so that the liquid comes into contact with the outer face of the protective sleeve 11. In the latter case, the protective sleeve 11 is filled with a consistent substance or liquid which leads

 <Desc / Clms Page number 4>

 heat from the lamp to the walls of the protective sleeve and which has a high heat conductivity.



   Thanks to the use of an incandescent lamp as a heat source, the following advantages are obtained: the filaments 15 being arranged in a glass bulb 14 filled with gas or free of air which is incandescent at a temperature very high without running any risk of deterioration, and the developed energy can be easily transmitted by radiation in the form of heat to the patois of the lamp and consequently to the substance which surrounds this lamp. The heat development is concentrated mainly around the glass bulb in the post 5 and thus an active circulation of the liquid in the radiator is obtained.



   Fig. 3 shows a particular arrangement of the lamp 12. The latter, instead of being arranged in the sleeve 11, is mounted in a double-walled bell 11a, the inner wall of which or also the outer wall is made of glass, advantageously of Jena glass or of another similar transparent material which conducts heat, but does not conduct electricity.



  In the hollow space between these two walls there is a thick heat-conducting liquid with a high boiling point which is intended to quickly transfer the heat drawn from the lamp to the liquid in the radiator without boiling or evaporating.



  The space located in the bell 11a all around the lamp 12 can be filled, in the embodiment according to FIG. 3, with a solid or liquid material, capable of transmitting the heat from the lamp to the bell 11a.



   By mounting the lamp 12 in a jena glass bell 11a or the like, this results in the lamp being effectively insulated from the metal parts of the radiator. If the space between the lamp and the bell is filled with a translucent material, for example wool or glass, the light rays emanating from the filaments of the lamp pass directly from this lamp to tra-

 <Desc / Clms Page number 5>

 towards the glass wall of the bell and reach the liquid where the light is transformed into heat. This heat is transmitted, during the circulation of the liquid, from the bell to the radiator liquid through the outer wall of the bell.



   In order to be able to change the lamp 12, the bottom of the upright 3 is established in the manner of a removable cover 17 under the bell 11a.



  This cover 17 can be provided on its inner face with a heat-insulating layer 18 of asbestos or similar material.



   As has already been indicated, a liquid which is relatively thick, but which is a good conductor of heat, is placed in the bell 11a. This liquid has a composition which also takes into account the fact that it must be particularly suitable for absorbing the light rays coming from the lamp 12 and for transforming them into heat radiation.



   By means of a suitable composition of the liquid in a jena glass bell 11a, one obtains, as can be seen, a particularly favorable development and transmission of the heat emitted by an incandescent lamp 12 which is disposed in the bell and which is constructed for the intended purpose.



   As for the liquid which is in the upright 3 and in the heating elements 7, advantageously a mixture is used which has a relatively low specific heat and which evaporates relatively little at the temperatures to be envisaged, but which has a high conductivity for heat, so that the heat is quickly transferred by the heat source and radiated by the heating elements 7, because in a radiator of the type considered, a heat accumulation is not necessary.



   To regulate the temperature of the radiator, it is possible to use (as shown in figs. 3 and 5) an 18 'thermostat which automatically regulates the arrival of the current, so that the temperature of the radiator is kept between fixed limits. . This thermostat can be placed against the upright 3 and in the liquid in this upright (fig. 5) or it can be introduced into the liquid of the bell 11a (fig. 2) @

 <Desc / Clms Page number 6>

 
The radiator can be wrapped in a cover 20 (figs 4 and 5) fixed rigidly to it, so as to be able to turn at the same time as this radiator on the base 1. On one of the end walls 21 of the cover 20 is mounted a fan 24 driven by a motor 23.

   This fan is engaged in an opening directed towards the radiator and formed in a duct 23 along the wall 21, the cold air being sucked from the chamber or local by this duct 23 and being heated by the radiator to be again. evacuated in the room or local. The motor 22 is joined in a known manner by means of a worm 25 and a gear transmission 26 secured to this worm to a crank disc 28 housed in a bearing 27 at the lower part of the wall 21, this crank disk being connected by a connecting rod 29 to a fixed point of the base L. During the rotation of the engine 22 the crank disk 28 rotates and forces the radiator to oscillate with its cover 20 forwards and backwards on the base using the connecting rod 29.

   By adopting a suitable construction, a rotation of about 60 can be achieved.



   The motor 22 can be further connected by the worm 25 or the like and by a flexible shaft 30 or similar device with an air humidification device disposed in the open end wall of the cover 20 on the op side. placed on the fan 24. This air humidification device is essentially formed of two cylinders 31, one of which is joined to the flexible shaft 30 by a worm 30a and is disposed at the upper part of the cover 20 , while the other cylinder is placed under the first in a bowl 32 at the bottom of the cover 20.



  The bowl 32 contains a liquid for humidifying the heated air, for example water; in this liquid is immersed an endless fabric strip 33 or a wire mesh or similar apron applied to the cylinders 31. When the engine is running, the strip 33 rotates around the cylinders and carries the liquid upwards. , of. so that the passing air is humidified and cleaned.

 <Desc / Clms Page number 7>

 



   In the devices described above, air is blown by a fan through the radiator, while this radiator is rotating simultaneously and the heated air which leaves is optionally humidified. The air is thus distributed efficiently in the room to be heated. The devices may further co-operate, as will be described below, with the heat source and with the thermostat. As shown in fig. 3, the incandescent lamp 12 may be provided with two sets of incandescent filaments 15 'and 15 ", the filaments 15' being notably longer and having, for example, a capacity twice that of the filaments 15". . The filaments are electrically connected with the thermostat relay 18, so that only one set of incandescent filaments is connected to the current source at a time.

   The thermostat at the same time connects the motor 22 to the current source.



  The circuit is closed when the temperature of the liquid acting on the thermostat has reached a maximum limit determined by this thermostat. The 15 "incandescent filaments, as well as the motor 22, are then switched on, and the radiator is cooled by releasing its heat to the air blown by the fan 24 through this radiator, until a minimum temperature determined by the thermostat has been reached, the latter then interrupting the current to the incandescent filaments 15 "and to the motor 22.

   At the same time the thermostat closes the circuit to the filaments 15 'which, partly owing to their greater heat capacity and particularly owing to the interruption of the air circulation, rapidly raise the temperature in the radiator to the macima limit, the phases of the cycle described repeating themselves.



   By means of the operating mode described, a relatively more advantageous current consumption is obtained, in particular when the heating capacity of the radiator is not fully utilized. Indeed, the incandescent filaments 15 'which consume the most are only momentarily switched on. Eventually, the thermostat can only interrupt the circuit.

 <Desc / Clms Page number 8>

 15 'incandescent filaments, which have the highest capacity, so that the 15 "incandescent filaments, which have minimal consumption, are always carried by the current.



  At the same time, the air is circulated regularly in the heated room and a suitable degree of humidity is advised.



   The mode of operation can also optionally be set in such a way that the circulation of air through the radiator takes place at the same time as the incandescent filaments 15 'are traversed by the current, or the mode of operation. This can be such that the supply of current to the filaments takes place independently of the motor, which in this case can optionally be adjusted by hand. It is not necessary that the radiator be provided with a particular relative device connected to the motor-22, and it can optionally be fixed, as has already been indicated.



   The different devices shown in Figures 4 and 5 can also be constructed with an electric heating body 10, which in this case is provided with two sets of resistive wires of different sizes, or these devices can be constructed with two sets. heating body 10, the resistant wires of which are of unequal capacity. In both cases, the resistive wires are connected to the thermostat 18 in the same way as the incandescent filaments 15 ', 15 "of the lamp 12.



   Finally, when the radiator is used in places where there is no particular meter serving to measure industrial electric current at a lower rate than the usual rate for lighting current, one can mount against the radiator a comp - tor 35, which can optionally be started by inserting a coin.



   CLAIMS.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

L'invention vise : -Un radiateur à chauffage électrique, caractérisé en ce que la source électrique de chaleur se trouve dans un montant creux dis- posé de préférence verticalement et communiquant avec plusieurs élé- @ <Desc/Clms Page number 9> ments qui sont pourvus d'ailettes de rayonnement ou pièces analo- gues et à travers lesquels circule le liquide échauffé. The invention relates to: an electrically heated radiator, characterized in that the electric heat source is located in a hollow upright preferably arranged vertically and communicating with several elements. <Desc / Clms Page number 9> elements which are provided with radiating fins or similar parts and through which the heated liquid circulates. 2 ) Des modes de réalisation du radiateur selon 1 présentant les particularités conjugables suivantes: a) la source électrique de chaleur est disposée près du fond du montant creux. b) la source de chaleur est pourvue de plusieurs fils résistants ou de- filaments à incandescence de capacités différentes, qui peu- vent être mis sélectivement en circuit et qui sont disposés séparé- ment ou ensemble dans un organe formant manchon. c) la source de chaleur est constituée par une lampe à incandescen- ce pourvue de plusieurs filaments à incandescence de capacités dif- férentes. d) la lampe est entourée d'un manchon protecteur, dans lequel se trouve une substance solide ou liquide destinée à recevoir et à transmettre la chaleur de cettelampe à l'agent de chauffage. 2) Embodiments of the radiator according to 1 having the following conjugable features: a) the electrical heat source is placed near the bottom of the hollow upright. b) the heat source is provided with a plurality of resistant threads or incandescent filaments of different capacities, which can be selectively switched on and which are arranged separately or together in a sleeve member. c) the heat source consists of an incandescent lamp provided with several incandescent filaments of different capacities. d) the lamp is surrounded by a protective sleeve, in which there is a solid or liquid substance intended to receive and transmit the heat of this lamp to the heating agent. e) une ou plusieurs lampes sont logées dans un manchon de protection lequel est perforé, de manière que le liquide se trouvant dans le montant vienne directement en conatct,avec ces lampes. f) une ou plusieurs lampes sont disposées dans une enveloppe éven- tuellement à double paroi en matière transparence, par exemple en verre d'Iéna. g) entre les deux parois du manchon se trouve un liquide destiné à recevoir et transmettre le rayonnement calorifique provenant des fi- laments à incandescence. e) one or more lamps are housed in a protective sleeve which is perforated, so that the liquid in the upright comes directly into contact with these lamps. f) one or more lamps are placed in a casing which may have a double wall in transparent material, for example in Jena glass. g) between the two walls of the sleeve there is a liquid intended to receive and transmit the heat radiation coming from the incandescent filaments. h) les connexions avec les deux fils résistants ou filaments à in- candescence sont commandées par un thermostat influencé par le ra- diateur, de telle façon que la connexion avec les filaments ayant la plus grande capacité soit interrompue pour une température limi- te supérieure convehable, réglable éventuellement par le thermostat cette connexion étant refermée lorsque la température s'est abais- sée à une limite inférieure également réglable éventuellement. i) le thermostat coupe le courant vers les filaments à incandescence ayant la plus faible capacité,pendant que le courant passe vers les <Desc/Clms Page number 10> filaments à plus grande capacité. j) le radiateur est monté rotativement sur un socle, par exemple au moyen d'un moteur électrique. h) the connections with the two resistive wires or incandescent filaments are controlled by a thermostat influenced by the radiator, so that the connection with the filaments with the greatest capacity is interrupted for a higher temperature limit. suitable, possibly adjustable by the thermostat, this connection being closed when the temperature has dropped to a lower limit which can also be adjusted. i) the thermostat cuts the current to the incandescent filaments with the lowest capacity, while the current flows to the <Desc / Clms Page number 10> higher capacity filaments. j) the radiator is rotatably mounted on a base, for example by means of an electric motor. k) le moteur entraîne en même temps un ventilateur ou appareil analogue. k) the motor simultaneously drives a fan or similar device. L) dans le capot du radiateur est disposé un tablier mobile qui absorbe de l'humidité dans un récipient de façàn à humidifier l'air qui passe. m) ce tablier est entraîné par le moteur,éventuellement par l'inter- médiaire d'une transmission convenable. n) le thermostat commande le circuit desservant le moteur de façon que ce circuit ne soit fermé que pour certaines températures du radia teur. L) in the radiator cover is arranged a movable apron which absorbs moisture in a container so as to humidify the passing air. m) this apron is driven by the engine, possibly via a suitable transmission. n) the thermostat controls the circuit serving the engine so that this circuit is closed only for certain radiator temperatures.
BE394375D BE394375A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE394375A true BE394375A (en)

Family

ID=61618

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE394375D BE394375A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE394375A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
US6674052B1 (en) Thermal cup
EP1188995B1 (en) Device for cooling or heating a container of liquid food
FR2678360A1 (en) HEATING APPARATUS WITH CATALYTIC BURNER.
FR2831954A1 (en) METHOD AND APPARATUS FOR CONDUCTING THERMAL ENERGY AND THERMAL CONDUCTOR
FR2672113A1 (en) STORAGE WATER HEATER.
BE394375A (en)
BE1000479A6 (en) Electric cooking unit and electric cooker provided with such a unit.
EP1278400B1 (en) Heating element
FR2536156A1 (en) CIRCULATING GAS CIRCULATING ENERGY SENSOR COMPRISING AN EXCHANGER USING THE SAME
FR2775763A3 (en) Radiator unit for room heating
FR2465312A1 (en) FILAMENT WITH HIGH RADIANT POWER FOR ENERGY CONSERVATION INCANDESCENT LAMPS WITH INFRARED RADIATION COVERS
FR2745147A1 (en) Resistive heating element enclosed in layered mica sheet
FR2763389A1 (en) NATURAL DRAFT REVERSIBLE AIR CONDITIONING THERMAL CONVECTOR
EP3200664B1 (en) Handle comprising a thermoelectric generator
FR2512525A1 (en) Submerged-fire-tube water boiler - has combustion gas-to-water contra-flow coil with integral burner
FR2866102A1 (en) Fixed or mobile type heater for use in e.g. apartment, has multiple plates, each including longitudinal duct for housing electric heating unit such as electrical resistor, where duct is in fluid communication with collector of each plate
FR2760588A1 (en) Electric convector heater
FR2697324A1 (en) Cold water generator - comprises two concentric porous terracotta containers, internal one having its internal wall enamelled
CH581298A5 (en) Electric convection room heating radiator - has horizontal heating element inside tube across base with projecting radial spikes
CH263910A (en) Electric heating device and method for its manufacture.
BE550354A (en)
FR2950680A1 (en) HEATING DEVICE
BE505530A (en)
WO1997007365A1 (en) Electric heater
OA21288A (en) Hybrid and automated indirect type solar dryer for drying fruits and the like.