BE391910A - - Google Patents

Info

Publication number
BE391910A
BE391910A BE391910DA BE391910A BE 391910 A BE391910 A BE 391910A BE 391910D A BE391910D A BE 391910DA BE 391910 A BE391910 A BE 391910A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
balls
primer
primer holder
holder
rocket
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE391910A publication Critical patent/BE391910A/fr

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F42AMMUNITION; BLASTING
    • F42CAMMUNITION FUZES; ARMING OR SAFETY MEANS THEREFOR
    • F42C1/00Impact fuzes, i.e. fuzes actuated only by ammunition impact
    • F42C1/02Impact fuzes, i.e. fuzes actuated only by ammunition impact with firing-pin structurally combined with fuze
    • F42C1/04Impact fuzes, i.e. fuzes actuated only by ammunition impact with firing-pin structurally combined with fuze operating by inertia of members on impact

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • General Engineering & Computer Science (AREA)
  • Aerodynamic Tests, Hydrodynamic Tests, Wind Tunnels, And Water Tanks (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Fusée percutante à grande sensibilité. 



   La présente invention a pour objet une fusée percutante à grande sensibilité, susceptible d'être montée sur des projectiles de tous genres, lancés soit à l'aide d'armes à tube lisse, soit à l'aide d'armes rayées. 



   Elle vise plus particulièrement une fusée de ce genre, dans laquelle le nombre de pièces est réduit au minimum et qui présente, notamment, l'avantage d'une sécurité absolue contre les percussions intempestives résultant de la rencontre d'un obstacle accidentel soit dans l'âme de la pièce, soit au sortir de la bouche, soit même à une certaine distance de celle-ci. 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



   Cette fusée du type comportant un porte-amorce susceptible de coulisser longitudinalement dans un logement axial qui débouche, au voisinage d'un percuteur, dans un espace annulaire de plus grand diamètre, est remarquable, notamment en ce qu'une ou plusieurs billes, placées dans des perforations latérales du porte-amorce, sont retenues par les parois du logement de façon à former écran de sécurité audessus de l'amorce, les dites billes ne pouvant s'échapper latéralement, pour permettre la percussion, qu'au moment où le porte-amorce pénètre dans l'espace annulaire de plus grand diamètre. 



   Suivant une autre caractéristique de l'invention, le porte-amorce est normalement immobilisé à l'aide d'un dispositif de sûreté s'effaçant au départ du coup. 



   De plus, il est disposé de manière à s'avancer, par inertie, en raison du ralentissement imprimé au projectile par la résistance de l'air, son mouvement étant toutefois freiné   pneumatiquement   par l'air qui ne s'écoule que graduellement d'avant en arrière, entre les parois du porteamorce et celles de son logement. 



   D'autres avantages et particularités de l'invention ressortiront de la description qui va suivre. 



   Au dessin aruiexé, donné uniquement à titre d'exemple: la fig. 1 est une coupe axiale d'une fusée suivant l'invention représentée à l'état de repos; les figs. 2 à 4 sont des vues analogues montrant, respectivement, la position prise par les pièces au départ du coup, sur la distance de sécurité de bouche et au-delà de cette distance; les figs. 5 et 6 montrent, respectivement, la position des pièces en cas de freinage brusque dans le tube et en 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 cas d'impact prématuré sur la distance de sécurité; les figs. 7 et 8 représentent, respectivement, la fusée au moment de l'impact par refoulement simple et de l'impact par refoulement et inertie; la fig. 9 montre un détail en élévation; la fig. 10 est une coupe suivant la ligne 10-10 de la fig. 5 ; la fig. 11 est une coupe transversale suivant la ligne 11-11 de la fig. 7;

   les figs. 12 et 13 sont des vues analogues d'une variante de réalisation montrant, respectivement, les positions occupées par les pièces au repos et à l'impact. 



   Selon l'exemple d'exécution représenté aux figs. 1 à 11, la fusée comprend un corps 1, percé d'un alésage 2, dans lequel peut coulisser un percuteur très léger 3, sollicité vers l'avant par un ressort 4. 



   Ce ressort prend appui,.à l'arrière, sur une rondelle 5 qui coiffe un élément tubulaire 6 reposant sur le fond de l'alésage 2. La rondelle 5 contribue au guidage du percuteur 3. La partie avant de l'élément 6 est évidée intérieurement de manière à ménager au-dessous du percuteur 3 un espace annulaire 7 de plus grand diamètre. L'élément 6 peut coulisser dans l'alésage 2 dans lequel il est de préférence guidé par un segment 8 et par la rondelle 5. 



   Un porte-amorce 9, renfermant une amorce 10, est disposé dans l'élément tubulaire 6 à l'intérieur duquel il peut coulisser longitudinalement. Des billes 11, (ou organes de verrouillage analogues) disposées au-dessus de l'amorce 10 dans des perforations 12, ménagées dans les parois du porteamorce, s'opposent au passage du percuteur   3*tant   que les canaux 12 débouchent à l'intérieur de l'alésage à faible diamè- tre de l'élément 6. 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 



   Le porte-amorce est lui-même, avant tout fonctionnement de la fusée, verrouillé en position de sûreté, à l'aide d'un dispositif convenable. Dans le présent exemple, celui-ci est constitué par un jeu de billes 13, disposées dans des logements 14 (fig. 1 et 9). Une gorge 15, susceptible de recevoir les billes, s'étend sur le pourtour extérieur de l'élément 6, au droit des logements 14. 



   Tant que le fonctionnement de la fusée n'a pas été déclanché, les billes 13 sont normalement retenues en position de verrouillage du porte-amorce par une bague 16 sollicitée vers l'avant par un ressort 17. Une butée 18 limite le déplacement de la bague vers l'avant. 



   Une rondelle 19, montée dans le corps de fusée, en avant du percuteur 3, assure, de préférence, l'étanchéité de la fusée. 



   Le fonctionnement est le suivant:
Au départ du coup, sous l'action prolongée de l'accélération positive imprimée au projectile par la charge propulsive, le percuteur 3 et la bague 16 se déplacent par iner-    tie, en comprimant leurs ressorts respectifs 4 et 17 ; lesbil-   les 13 sont libérées et s'échappent dans la gorge 15 (Fig.2). 



  Dès la cessation de cette accélération positive, le ressort 4 ramène le percuteur dans sa position initiale (Fig. 3) et la bague 16, poussée par le ressort 17, bloque les billes 13 dans la gorge 15. 



   Lorsque la vitesse du projectile se trouve ralentie du fait de la. résistance de l'air (accélération négative), le porte-amorce s'avance dans le tube, par inertie, et vient finalement occuper la position de la fig. 4. Les billes 11, trouvant de part et d'autre du porte-amorce, un espace annulaire de plus grand diamètre que celui du tube 6, s'écartent du per- 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 cuteur et lui laissent le passage libre vers l'amorce. A partir de ce moment, la fusée est armée. 



   Il convient toutefois de remarquer que le porteamorce met un certain temps pour s'avancer, sous l'effet de l'accélération négative, de la position de la Fig. 2 à celle de la Fig. 4; de plus, ce déplacement provoque le passage, sur la face arrière du porte-amorce, d'une partie de l'air qui se trouvait primitivement sur la face avant de cette pièce. Cet écoulement de l'air qui ne s'effectue que graduellement, du fait du faible jeu ménagé entre les parois du porte-amorce et celles du tube 6, constitue une résistance qui détermine un temps de retard à l'armement sur lequel on peut agir par les modalités de construction de ces deux pièces. 



   Ce temps correspond à une distance de sécurité, sur l'étendue de laquelle la fusée reste inerte. En effet, dans cet espace:
1 - La rencontre d'un obstacle accidentel de consistance suffisante pour provoquer à la fois le refoulement du percuteur et un certain ralentissement du projectile occasionnerait, par inertie, le déplacement du porte-amorce vers l'avant du tube 6 (fig. 6) mais les billes 11, maintenues en position de sécurité par les parois de ce tube, empêcheraient d'une manière absolue la rencontre du percuteur et de l'amorce;
2 - Une freinage brusque, se produisant accidentellement dans l'âme du canon, déterminerait, par inertie, une projection de toutes les pièces vers l'avant (fig. 5). Toutefois, même dans ce cas, les billes 11 resteraient interposées entre le percuteur et l'amorce et rendraient toute percussion impossible. 



   La sécurité de bouche et la sécurité à l'intérieur du tube sont donc réalisées d'une manière certaine dans tous les cas. 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 



   A l'impact, la percussion peut s'effectuer soit par refoulement (fig. 7) soit par inertie, soit par refoulement et inertie (fig. 8). 



   Dans le premier cas, le porte-amorce se précipite, avec une vitesse sensiblement égale à celle du projectile, sur le percuteur brusquement arrêté sur l'objectif. 



   Dans le deuxième cas (qui peut se produire si le projectile entre seul en contact avec l'objectif), sous l'effet de l'accélération négative brutale à laquelle est soumis le projectile, le tube 6, les billes 13 et la bague 16 ajoutent alors leur masse de celle du porte-amorce pour écraser le ressort 4 et permettre ainsi au porte-amorce de se précipiter sur le percuteur. 



   Enfin, dans le cas où le percuteur rencontrerait un obstacle insuffisamment résistant pour provoquer son refoulement à fond, on obtient quand même la percussion sous l'effet combiné du refoulement partiel du percuteur et de l'inertie du porte-amorce (Fig. 8). 



   Le fonctionnement de la fusée est très sensible et un obstacle de très faible masse suffit pour l'actionner. Cette sensibilité est réalisée du fait de l'extrême légèreté du percuteur, d'une part, et d'autre part, de l'absence de tout organe de sécurité, (goupille, paillet...) susceptible de s'opposer, au moment de l'impact, au refoulement du percuteur. 



   En cas de chute du projectile au cours des transports et des manipulations, aucune percussion ne peut se produire; en effet: la bague 16 maintiendrait d'une façon certaine les billes 13 en position de sûreté en cas de chute du projectile sur la tête: 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 la bague 16 ferait simplement fléchir son ressort sans découvrir l'orifice d'échappement des billes 13, en cas de chute du projectile sur le culot. Et même si le projectile était lâché d'une hauteur suffisante pour permettre à la bague 16 de venir, sous l'effet du choc, à fond de course, son ressort 17 la ramènerait aussitôt en position de verrouillage, avant que les billes 13 aient eu le temps de prendre un déplacement appréciable dans leurs logements. 



   La sécurité est donc complète dans tous les cas. 



   La fusée suivant l'invention est, de préférence, combinée avec un dispositif permettant de réaliser, à volonté, l'allumage du détonateur d'une manière soit instantanée, soit retardée. Dans le présent exemple, ce dispositif comprend deux canaux 20, 21 (fig. 1) traversant le culot 22 de la fusée et susceptibles de mettre en relation l'amorce 10 avec le détonateur 23. Dans l'un de ces canaux (20) est montée une composition à retard 24 et, dans l'autre, un robinet 25 actionnable directement de l'extérieur.

   Lorsque le robinet est en position d'ouverture (Fig. 1) la flamme de l'amorce 10 se transmet directement par le canal 21 au détonateur 23 (fonctionnement instantané); lorsque le robinet est en position de fermeture (fig. 2), l'amorce allume d'abord la composition 24 qui brûle pendant un certain temps et transmet ensuite la mise de feu au détonateur (fonctionnement à retard). 



   Les figs. 12 et 13 montrent une variante de réalisation de la fusée suivant l'invention. Dans cet exemple, le porte-amorce coulisse dans l'alésage 2 du corps de fusée lui-même. La bague de verrouillage 16 de la ou des billes 13 est montée à l'intérieur du porte-amorce et est sollicitée vers l'avant par son ressort 17 qui prend appui, à l'arrière, 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 sur une rondelle 30 solidaire du porte-amorce. Les billes 13 sont logées dans des canaux 14, du porte-amorce, de préférence inclinés vers l'arrière et vers l'intérieur. Des vis 31 ou organes analogues montées dans des perforations du corps de fusée, permettent de mettre, lors du montage, les billes 13 en position de blocage du porte-amorce. 



   Une cuvette 33 reposant sur une portée 34 du corps de fusée sert d'appui inférieur au ressort 4 du percuteur et peut coulisser elle-même dans le corps de fusée 1. 



   Au départ du coup, sous l'effet de l'accélération positive continue imprimée au projectile par la charge propulsive, la bague 16 s'efface, libérant la ou les billes 13 qui s'échappent à l'intérieur du porte-amorce. Celui-ci étant ainsi déverrouillé s'avance dans l'alésage 2 entraînant la bille 13, bloquée par le ressort 17 (fig. 12) et le fonctionnement de cette fusée est ensuite en tous points semblable à celui de l'exemple précédent. La position des pièces lors de l'impact par refoulement est représentée sur la Fig. 13. 



   La fusée, montée sur un projectile à giration, fonctionnerait d'une manière identique à celle qui vient d'être indiquée; les conditions de sécurité resteraient les mêmes. 



   La simplicité de sa construction permet de la réaliser même sous des dimensions très réduites et, par suite, de l'utiliser, le cas échéant, pour l'amorçage des projectiles de très faible calibre. 



   Naturellement, l'invention n'est nullement limitée aux modes d'exécution représentés et décrits qui n'ont été choisis qu'à titre d'exemples.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  High sensitivity percussion fuze.



   The present invention relates to a high-sensitivity percussion fuze, capable of being mounted on projectiles of all kinds, launched either using smooth-tube weapons or using rifled weapons.



   It relates more particularly to a rocket of this type, in which the number of parts is reduced to a minimum and which presents, in particular, the advantage of absolute safety against untimely percussions resulting from the encounter of an accidental obstacle either in the soul of the room, either on leaving the mouth, or even at a certain distance from it.

 <Desc / Clms Page number 2>

 



   This fuse of the type comprising a primer holder capable of sliding longitudinally in an axial housing which opens out, in the vicinity of a striker, into an annular space of larger diameter, is remarkable, in particular in that one or more balls, placed in lateral perforations of the primer holder, are retained by the walls of the housing so as to form a safety screen above the primer, said balls not being able to escape laterally, to allow percussion, only when the primer holder enters the annulus of larger diameter.



   According to another characteristic of the invention, the primer holder is normally immobilized with the aid of a safety device which can be removed at the start of the blow.



   In addition, it is arranged so as to advance, by inertia, due to the slowing down imparted to the projectile by the resistance of the air, its movement being however braked pneumatically by the air which only flows gradually from it. front to back, between the walls of the primer holder and those of its housing.



   Other advantages and features of the invention will emerge from the description which follows.



   In the aruiexé drawing, given only by way of example: FIG. 1 is an axial section of a rocket according to the invention shown in the rest state; figs. 2 to 4 are similar views showing, respectively, the position taken by the pieces at the start of the shot, over the safe muzzle distance and beyond this distance; figs. 5 and 6 show, respectively, the position of the parts in the event of sudden braking in the tube and in

 <Desc / Clms Page number 3>

 case of premature impact on the safety distance; figs. 7 and 8 represent, respectively, the rocket at the moment of impact by simple push-back and of impact by push-back and inertia; fig. 9 shows a detail in elevation; fig. 10 is a section taken along line 10-10 of FIG. 5; fig. 11 is a cross section taken on line 11-11 of FIG. 7;

   figs. 12 and 13 are similar views of an alternative embodiment showing, respectively, the positions occupied by the parts at rest and on impact.



   According to the exemplary embodiment shown in FIGS. 1 to 11, the rocket comprises a body 1, pierced with a bore 2, in which can slide a very light striker 3, biased forward by a spring 4.



   This spring bears, at the rear, on a washer 5 which covers a tubular element 6 resting on the bottom of the bore 2. The washer 5 contributes to guiding the firing pin 3. The front part of the element 6 is hollowed out internally so as to provide an annular space 7 of larger diameter below the striker 3. The element 6 can slide in the bore 2 in which it is preferably guided by a segment 8 and by the washer 5.



   A primer holder 9, containing a primer 10, is arranged in the tubular element 6 inside which it can slide longitudinally. Balls 11, (or similar locking members) arranged above the primer 10 in perforations 12, made in the walls of the primer holder, oppose the passage of the striker 3 * as the channels 12 open to the inside the small diameter bore of element 6.

 <Desc / Clms Page number 4>

 



   The primer carrier is itself, before any operation of the rocket, locked in the safety position, using a suitable device. In the present example, the latter is constituted by a set of balls 13, arranged in housings 14 (FIGS. 1 and 9). A groove 15, capable of receiving the balls, extends over the outer periphery of the element 6, in line with the housings 14.



   As long as the operation of the rocket has not been triggered, the balls 13 are normally retained in the locking position of the primer holder by a ring 16 urged forward by a spring 17. A stop 18 limits the movement of the primer. ring forward.



   A washer 19, mounted in the rocket body, in front of the striker 3, preferably ensures the tightness of the rocket.



   The operation is as follows:
At the start of the shot, under the prolonged action of the positive acceleration imparted to the projectile by the propellant charge, the firing pin 3 and the ring 16 move inertly, compressing their respective springs 4 and 17; the threads 13 are released and escape into the groove 15 (Fig.2).



  As soon as this positive acceleration ceases, the spring 4 returns the striker to its initial position (Fig. 3) and the ring 16, pushed by the spring 17, blocks the balls 13 in the groove 15.



   When the speed of the projectile is slowed down due to the. air resistance (negative acceleration), the primer holder advances in the tube, by inertia, and finally comes to occupy the position of FIG. 4. The balls 11, finding on either side of the primer holder, an annular space of larger diameter than that of the tube 6, move away from the per-

 <Desc / Clms Page number 5>

 cutor and leave the passage free to the primer. From this moment, the rocket is armed.



   It should however be noted that the primer carrier takes a certain time to advance, under the effect of the negative acceleration, from the position of FIG. 2 to that of FIG. 4; moreover, this displacement causes the passage, on the rear face of the primer holder, of a part of the air which was originally on the front face of this part. This flow of air, which takes place only gradually, due to the small clearance between the walls of the primer holder and those of the tube 6, constitutes a resistance which determines a delay time on arming on which it is possible to act by the construction methods of these two parts.



   This time corresponds to a safety distance, over the extent of which the rocket remains inert. Indeed, in this space:
1 - Encountering an accidental obstacle of sufficient consistency to cause both the knockback of the firing pin and a certain slowing down of the projectile would cause, by inertia, the displacement of the primer holder towards the front of the tube 6 (fig. 6) but the balls 11, held in the safety position by the walls of this tube, would absolutely prevent the striker and the primer from meeting;
2 - Sudden braking, accidentally occurring in the bore of the barrel, would determine, by inertia, a projection of all the parts forward (fig. 5). However, even in this case, the balls 11 would remain interposed between the striker and the primer and would make any percussion impossible.



   The mouth safety and the safety inside the tube are therefore assured in all cases.

 <Desc / Clms Page number 6>

 



   On impact, the percussion can be carried out either by repression (fig. 7) or by inertia, or by repression and inertia (fig. 8).



   In the first case, the primer holder rushes, with a speed substantially equal to that of the projectile, on the firing pin suddenly stopped on the objective.



   In the second case (which can occur if the projectile alone comes into contact with the objective), under the effect of the sudden negative acceleration to which the projectile is subjected, the tube 6, the balls 13 and the ring 16 then add their mass to that of the primer holder to crush the spring 4 and thus allow the primer holder to rush onto the firing pin.



   Finally, in the event that the striker encounters an obstacle insufficiently resistant to cause it to be fully pushed back, percussion is still obtained under the combined effect of the partial pushback of the striker and the inertia of the primer holder (Fig. 8). .



   The operation of the rocket is very sensitive and an obstacle of very low mass is sufficient to activate it. This sensitivity is achieved due to the extreme lightness of the striker, on the one hand, and on the other hand, the absence of any safety device (pin, spangle, etc.) likely to oppose the moment of impact, when the striker is pushed back.



   If the projectile falls during transport and handling, no percussion can occur; in fact: the ring 16 would maintain the balls 13 in a certain way in the safety position in the event of the projectile falling on the head:

 <Desc / Clms Page number 7>

 the ring 16 would simply bend its spring without discovering the escape orifice of the balls 13, in the event of the projectile falling on the base. And even if the projectile were released from a sufficient height to allow the ring 16 to come, under the effect of the shock, to the full stroke, its spring 17 would immediately return it to the locking position, before the balls 13 had had time to take a significant trip to their accommodations.



   Security is therefore complete in all cases.



   The rocket according to the invention is preferably combined with a device making it possible to carry out, at will, the ignition of the detonator either instantaneously or delayed. In the present example, this device comprises two channels 20, 21 (FIG. 1) passing through the base 22 of the fuse and capable of putting the primer 10 in relation to the detonator 23. In one of these channels (20) is mounted a delay composition 24 and, in the other, a valve 25 operable directly from the outside.

   When the valve is in the open position (Fig. 1) the flame of the primer 10 is transmitted directly through the channel 21 to the detonator 23 (instantaneous operation); when the tap is in the closed position (FIG. 2), the primer first ignites the composition 24 which burns for a certain time and then transmits the firing to the detonator (delayed operation).



   Figs. 12 and 13 show an alternative embodiment of the rocket according to the invention. In this example, the primer holder slides in bore 2 of the rocket body itself. The locking ring 16 of the ball or balls 13 is mounted inside the primer holder and is biased forward by its spring 17 which bears at the rear,

 <Desc / Clms Page number 8>

 on a washer 30 integral with the primer holder. The balls 13 are housed in channels 14, of the primer holder, preferably inclined backwards and inwards. Screws 31 or similar members mounted in perforations of the rocket body, make it possible, during assembly, to put the balls 13 in the locking position of the primer holder.



   A bowl 33 resting on a bearing surface 34 of the rocket body serves as a lower support for the spring 4 of the firing pin and can itself slide in the rocket body 1.



   At the start of the shot, under the effect of the continuous positive acceleration imparted to the projectile by the propellant charge, the ring 16 is erased, releasing the ball or balls 13 which escape inside the primer holder. The latter being thus unlocked advances into the bore 2 driving the ball 13, blocked by the spring 17 (FIG. 12) and the operation of this rocket is then in all respects similar to that of the previous example. The position of the parts during impact by upsetting is shown in FIG. 13.



   The rocket, mounted on a rotating projectile, would function in a manner identical to that which has just been indicated; the security conditions would remain the same.



   The simplicity of its construction makes it possible to produce it even under very small dimensions and, consequently, to use it, if necessary, for the initiation of very low caliber projectiles.



   Of course, the invention is in no way limited to the embodiments shown and described which have been chosen only as examples.


    

Claims (1)

RESUME L'invention a pour objet une fusée percutante du type comportant un porte-amorce, susceptible de coulisser longitudinalement dans un logement axial qui débouche, au voisinage du percuteur, dans un espace annulaire de plus grand diamètre, cette fusée étant remarquable, notamment, par les caractéristiques suivantes, prises séparément ou en combinaisons : a) une ou plusieurs billes, logées dans des perforations latérales du porte-amorce, sont retenues par les parois du logement, de façon à former écran de sécurité audessus de l'amorce, les dites billes ne pouvant s'échapper latéralement pour permettre la percussion, qu'au moment où le porte-amorce pénètre dans l'espace annulaire de plus grand diamètre; b) le porte-amorce est normalement immobilisé dans son logement à l'aide d'un dispositif de sûreté s'effaçant au départ du coup; ABSTRACT The subject of the invention is a percussion fuze of the type comprising a primer holder, capable of sliding longitudinally in an axial housing which opens out, in the vicinity of the striker, into an annular space of larger diameter, this fuse being remarkable, in particular, by the following characteristics, taken separately or in combinations: a) one or more balls, housed in lateral perforations of the primer holder, are retained by the walls of the housing, so as to form a safety screen above the primer, said balls cannot escape laterally to allow percussion, only when the primer holder enters the annular space of larger diameter; b) the primer holder is normally immobilized in its housing by means of a safety device which can be withdrawn at the start of the shot; c) ce dispositif de sûreté est constitué par des billes retenues en position de blocage du porte-amorce par une bague-verrou reposant à l'arrière sur un ressort qui cède, au départ du coup, sous l'effort d'inertie de la bague, de façon à permettre la libération des billes; d) les dites billes sont logées dans des perforations pratiquées dans un tube entourant le porte-amorce; e) les perforations susmentionnées débouchent dans une gorge extérieure du tube dans laquelle les billes pénètrent après le départ du coup pour y être ensuite bloquées par la bague-verrou poussée par son ressort; f) les billes de verrouillage du porte-amorce sont <Desc/Clms Page number 10> disposées de manière à s'échapper à l'intérieur de celui-ci après déverrouillage; c) this safety device consists of balls retained in the locking position of the primer holder by a locking ring resting at the rear on a spring which gives way, at the start of the blow, under the inertial force of the ring, so as to allow the release of the balls; d) said balls are housed in perforations made in a tube surrounding the primer holder; e) the aforementioned perforations open into an outer groove of the tube into which the balls enter after the start of the blow to then be blocked there by the lock ring pushed by its spring; f) the primer holder locking balls are <Desc / Clms Page number 10> arranged so as to escape inside the latter after unlocking; g) le porte-amorce est monté dans un tube guide susceptible de coulisser lui-même dans le corps de fusée; h) le porte-amorce est disposé de manière à s'avancer,par inertie, dans la fusée, en raison du ralentissement imprimé au projectile par la résistance de l'air qui ne s'écoule que graduellement d'avant en arrière, entre ses parois et celles de son logement. g) the primer holder is mounted in a guide tube capable of sliding itself in the rocket body; h) the primer holder is arranged so as to advance, by inertia, in the rocket, due to the slowing down imparted to the projectile by the resistance of the air which only flows gradually from front to back, between its walls and those of its housing.
BE391910D BE391910A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE391910A true BE391910A (en)

Family

ID=59609

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE391910D BE391910A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE391910A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0411996B1 (en) Priming device for the pyrotechnic chain of subprojectiles
EP0687888B1 (en) Firing device for a fuse head type pyrotechnic charge, in particular for a hand grenade having three ways of functioning
EP0106263A1 (en) Armour perforating explosive projectile within a cartridge case
FR2683310A1 (en) DEVICE FOR EJECTING PAYLOAD ELEMENTS USEFUL OUTSIDE THE ENVELOPE OF AN OBUS CARGO.
EP0573093B1 (en) Slide braking device in a firearm
US1944780A (en) Percussion fuse of high sensitivity
EP2482027B1 (en) Arming and security device for a pyrotechnic chain of a projectile
CH626445A5 (en)
BE391910A (en)
EP0263548B1 (en) Telescopic grenade
FR2555733A1 (en) PERCUTANT ROCKET FOR PROJECTILES
CA1334908C (en) Shell fin deployment device
FR2522405A1 (en) Base fuse for rifle grenade - is percussion type fired dynamically with safety lock
FR2699660A1 (en) A system for priming and self-destructing a munition, in particular a submunition intended to be ejected from a cargo shell with a clean rotational movement about an axis.
BE435298A (en)
EP0235005A1 (en) Impact fuze without delay for non-spinning projectiles
BE853076R (en) MECHANISM FOR FIRE A PROJECTILE, SUCH AS A RIFLE GRENADE
BE1005559A3 (en) Safety device, respectively time-delay, for projectile
CH531159A (en) Safety device for revolving projectile rocket
WO2009001000A2 (en) Pyrotechnical chain for igniting a main propulsion charge for a missile
WO2007137444A1 (en) Direct action fuse with self-destruct device
FR2500621A1 (en) Igniter plug for grenade - has detachable fuse which can be removed to be disarmed in safety
FR2699662A1 (en) Impact detector for firing mechanism of impact-detonating munition
FR2864220A1 (en) Hand grenade ignition cap has security pin and slider with screen that prevents accidental ignition
EP0546940A1 (en) Igniter plug for grenades with delay mechanism