BE384855A - - Google Patents

Info

Publication number
BE384855A
BE384855A BE384855DA BE384855A BE 384855 A BE384855 A BE 384855A BE 384855D A BE384855D A BE 384855DA BE 384855 A BE384855 A BE 384855A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
plate
sections
annealing
rollers
forming
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE384855A publication Critical patent/BE384855A/fr

Links

Classifications

    • CCHEMISTRY; METALLURGY
    • C03GLASS; MINERAL OR SLAG WOOL
    • C03BMANUFACTURE, SHAPING, OR SUPPLEMENTARY PROCESSES
    • C03B25/00Annealing glass products
    • C03B25/04Annealing glass products in a continuous way
    • C03B25/06Annealing glass products in a continuous way with horizontal displacement of the glass products
    • C03B25/08Annealing glass products in a continuous way with horizontal displacement of the glass products of glass sheets

Landscapes

  • Chemical & Material Sciences (AREA)
  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Materials Engineering (AREA)
  • Organic Chemistry (AREA)
  • Re-Forming, After-Treatment, Cutting And Transporting Of Glass Products (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 procédé et dispositif pour la fabrication de pla-      
 EMI1.1 
 ¯¯¯¯¯¯¯ quels de verre. ------------- 
La présente invention se rapporte à un procédé et à un dispositif perfectionnés pour fabriquer des plaques de verre. 



   Suivant l'invention, plusieurs plaques de verre successives peuvent être formées par des opérations in- termittentes de coulée et de laminage à des intervalles prédéterminés, en partant d'une série de charges de verre fondu. Le verre fondu est fondu et raffiné de préférence dans des récipients ou pots convenables et versé de ceux- oi sur un dispositif récepteur ou support, qui conduit le verre et le fait passer entre deux rouleaux de formation ou de laminage, dont le rôle est de réduire le verre en une plaque d'épaisseur sensiblement uniforme et déterminée d'avance. 



   Un but important de l'invention est de réviser un procédé et un dispositif pour former et pour recuire une plaque de verre, de telle façon que la plaque de verre 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 puisse être formée à une vitesse relativementgrande et étre transportée ensuite dans un four à recuire, en cir- culant dans ce four pendant la   recuisson   à une vitesse relativement moindre que la vitesse de formation de la plaque. 



   Un autre but de   l'invention   est de réaliser un pro- cédé et un dispositif   semblables,   dans lesquels une mas- se de verre fondu est réduite rapidement sous forme de plaque, cette plaque étant ensuite divisée en plusieurs sections, et chaque section étant transportée dans un four à recuire séparé et individuel, à travers lequel chaque section passe à une vitesse moindre que sa vitesse de formation. 



   Un autre but de l'invention est de réaliser un pro- cédé et un dispositif semblables, dans lesquels les sec- tions de plaque sont reçues sur des tables   transporteuses   et sont transférées de ces tables dans des fours à recuire séparés et individuels, qui sont dirigés sensiblement per-   pendiculairement   à l'alignement, suivant lequel la plaque est formée, les sections de plaque étant introduites lon-   gitudinalemont   dans leurs fours respectifs et maintenues constamment en mouvement pendant ce transfert, afin d'em- pêcher l'affaissement ou la courbure de ces sections, 
Un autre objet de l'invention est de réaliser un nouvel appareil destiné à recevoir les sections de plaqua provenant du dispositif de formation et à effectuer leur transfert dans les fours à recuire d'une façon rapide et commode,

   sans endommager ces seotions. D'autres buts et avantages de l'invention apparaftront au cours de la des-   cription   qui suit, en se rapportant aux dessins annexés. 



   Dans ces dessins, les signes de référence semblables servent à désigner les pièces semblables dans les   diffé-   rentes figures. 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 



   La fig. 1 est une vue en plan du dispositif réalisé suivant la présente invention,   La.     fige 2   est une coupe faite sensiblement suivant la ligne 2-2 de la fig. 1. 



   La fig, 3 est une coupe du dispositif de formation des plaques, 
En se reportant aux dessins, et particulièrement d' abord à la fig. 3, 5 désigne un dispositif récepteur ou support sur lequel on dépose une masse ou charge de verre fondu 6 provenant d'un pot ou autre récipient convenable   7,   
Comme l'invention se rapporte particulièrement à un procédé dit   intermittent,   il est préférable que le verre fondu 6 soit préparé ou au moins conditionné dans un pot de coulée du type général représenté. 



   Avec l'une des extrémités du dispositif récepteur 5 sont associés deux rouleaux 8 et 9 destinés à former la plaque, disposés sensiblement l'un au-dessus de l'autre et éoartés l'un par rapport à l'autre, de façon à reserver entre eux un passage de laminage de la plaque, à travers lequel le verre   fondu ¯6   peut être déplacé et être réduit soas forme de plaque 10 d'épaisseur sensiblement uniforme et prédéterminée. Le verre fondu 6 est déposé de préférence sur le dispositif récepteur 5 pendant que celui-ci est pla- cé dans une position sensiblement horizontale, comme l'in- diquent les traits interrompus, ce dispositif récepteur étant basculé ensuite, comme le montrent les traits pleins, de façon à faire avancer le verre fondu vers le passage destiné au laminage de la plaque et réservé entre les rou- leaux de formation 8 et 9.

   L'un des rouleaux de formation peut   être   entraîné impérativement au moyen d'une transmise sion à chaîne   11,'et   l'autre rouleau est entraîné par le rou- leau commandé impérativement par l'intermédiaire de roues 12 engrenant entre elles et portées par les arbres des rou- 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 leaux. sous le passage destiné au laminage do la plaque est monté un chemin de glissement incliné 13 qui est destiné à recevoir la plaque 10 sortant du passage entre les rou- leaux et qui est formé de plusieurs rouleaux 14, disposés de façon à faire dévier la plaque 10 du plan incliné dans un plan horizontal. Les rouleaux 14 peuvent être entraînés ensemble par un moteur ou appareil analogue 15, à l'aide   d'une   transmission par chaîne 16, solidarisée avec les di- vers rouleaux. 



   Lorsque la plaque de verre 10 quitte le chemin de glis- sement 13, elle peut être coupée transversalement en plusieurs sections individuelles 17 au moyen   d'un   mécanisme découpe ur convenable quelconque 18. Le mouvaient d'avancement des sec- tions de plaque se poursuit alors jusqu'à ce que ces sections soient reçues sur les tables transporteuses   19,   20 et 21, ces tables étant alignées horizontalement entre elles pendant la formation de la plaque, comme le montre la fig. 1.

   Dans le cas présent, on a représenté trois tables transporteuses, uniquement à titre d'exemple, car on peut utiliser un nombre quelconque voulu de tables, suivait le nombre do sections que   l'on   doit découper dans la. plaque, Ainsi, la premiers section 17. découpée de la plaque 10, est transportée au-des- sus des tables   19 et   20 sur la table transporteuse 21. la section de plaque suivante est transportée sur la table 20 et la troisième section de plaque est reçue sur la table 19. 



  La plaque doit, par conséquent, être divisée en un nombre de sections égal au nombre de tables transporteuses employées. 



   Chaque table transporteuse 19,   20,   21 est composée de plusieurs rouleaux 22, alignés horizontalement et montés sur des arbres 23 tourillonnant à leurs extrémités opposées dans les pièces latérales 24 et 25 portées Par le   fond 96-.   La ta- ble transporteuse est supportée sar plusieurs roues 27 pou- vant rouler sur une voie circulaire 28. Au centre de la. face 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 inférieure de la table est fixée une tête annulaire 29 for- mée à   l'extrémité   supérieure d'un arbre court vertical 30 et tourillonnant dans un coussinet 31.

   La tête   29   est pourvue, à son extrémité supérieure, d'une bride 32 s'appuyant sur   l'extrémité   supérieure du coussinet 31, et la tête 29 est également pourvue d'une bride annulaire 33 s'introduisant dans une cavité formée dans la face inférieure du coussinet 31, en s'appliquant contre le fond de ce coussinet 31. L'ar- bre court 30 tourillonne dans un coussinet 34, et sur cet arbre est calée une roue hélicoïdale 35 entraînée par une vis sans fin 36 montée sur un arbre conducteur 37, de sorte que lorsque ce dernier arbre tourne, la table sera mise en rota- tion.

   Les rouleaux      de chaque table transporteuse peuvent être entraînés en même temps à la même vitesse, et, à cet effet, l'arbre 23 de chacun des rouleaux 22 peut porter une roue à chaîne (non représentée), et sur les diverses roues à chaîne peut passer une   chafne   38,   entraînée   par un moteur 39 à vitesse variable porté par la table. 



   Avec les tables transporteuses 19, 20 et 21, sont associés respectivement les fours à recuire 40, 41 et 42 dirigés sensiblement perpendiculairement à l'alignement, sui- vant lequel la plaque de verre est formée. Chaque four est pourvu, à son extrémité d'introduction, d'une capote 43 se projetant en   porte-à-faux   vers l'avant, et la table   transpor-   teuse respective est située juste à l'extrémité extérieure de cette capote, Chacun des fours 40, 41 et 42 peut 'être pourvu d'une ouverture ou fente 44 à son extrémité d'intro- duetion, de façon à permettre à la section de plaque de s'in- troduire dans le four, et ladite section de plaque peut tra- verser le four sur plusieurs rouleaux 45 ou sur un autre mé-   oanisrne   transporteur convenable.

   Comme le montre le dessin, les rouleaux de chaque four peuvent être entraînés en même temps à la même vitesse par un moteur 46 à   l'aide   d'une trans 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 mission par chaîne 47 solidarisée avec les rouleaux, 
Pour mettre l'invention en pratique, on dépose d'abord une masse de verre fondu 6 sur le dispositif récepteur 5, et on la déplace alors vers les rouleaux de laminage ou de formation 8 et 9, qui réduisent ce verre en une plaque d'épaisseur sensiblement uniforme et prédéterminée.

     .lA   dispositif de formation de la plaque est actionné de pré- férence, de manière à réduire rapidement la masse de verre fondu sous forme de plaque, ce qui peut être réalisé en   entraînant   les rouleaux de laminage ou de formation à une vitesse relativement élevée, On peut indiquer, à titre d'exemple seulement, que la'plaque de verre peut être for- mée à la vitesse de le mètres par minute environ, quoique cette vitesse puisse être augmentée ou diminuée comme on le veut, Cette transformation rapide du verre fondu sous forme de plaque est désirable à la fois au point de vue de la production et point de vue de la qualité de la plaque produite.

   Quoiqu'il soit avantageux de transformer rapidement le verre sous forme de plaque, il n'est pas né- cessaire que la plaque soit recuite en circulant à la même vitesse élevée, et en réalité, cette vitesse élevée n'est pas désirable, car dans ce cas, le four à recuire devrait nécessairement avoir une grande longueur, 
Lorsque la plaque de verre 10 quitte le chemin de glissement 13, elle est coupée par le mécanisme découpeur   .le   en plusieurs sections 17 dépendant du nombre de tables transporteuses et de fours employés. pondant la formation de la plaque, les tables transporteuses 19, 20 et 21 sont alignées horizontalement entre elles ainsi qu'avec les rou-   leaux   de formation, comme le montre la fig. 1.

   La. première section de plaque 17 découpée de la plaque 10 sera transpor- tée par-dessus les tables transporteuses 19 et 20 sur la table 21, pendant que la section suivante sera déchargée sur la table transporteuse 20, et la troisième et dernière sec- 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 tion sur la table transporteuse   19.   Lorsque les sections de plaque sont parvenues sur leurs tables transporteuses res- pectives, on fait tourner ces tables d'environ 90 , comme l'indiquent les flèches à la fig. 1, de façon à amener les rouleaux 22 de ces   tables   en alignement avec les rouleaux 
45 du four correspondant, les sections de plaque étant en- suite déchargées des tables transporteuses dans les fours. 



   Lorsqu'on fait tourner les tables, elles sont amenées sous les capotes en porte-à-faux 43. De plus, pendant la forma- tion de la plaque, les rouleaux      de   la   table transporteu- se 19 seront entraînés à une vitesse égale à la vitesse de formation de la plaque, tandis que les rouleaux des tables transporteuses suivantes seront entraînés à des vitesses augmentant progressivement, afin d'effectuer la séparation nécessaire entre les sections de plaque. 



   Lorsque les sections de plaque ont été reçues sur leurs tables transporteuses respectives, on diminue de préférence la vitesse de rotation des rouleaux 22 jusqu'à la vitesse à laquelle tournent les rouleaux 45 des fours, de sorte que les sections de plaque seront transférées dans les fours à la vitesse de recuisson qui est relativement moindre que la vitesse de formation de la plaque. Ainsi, les plaques de verre peuvent être formées à une vitesse re-   lativement   élevée et être recuites tout en circulant à une vitesse relativement plus faible.

   De plus, pendant que les sections de plaque sont transférées dans des fours dirigés sensiblement perpendiculairement à l'alignement, suivant le- quel la plaque est formée, ces sections peuvent être main- tenues cependant en mouvement d'avancement longitudinal constant, de façon à réduire au minimum l'affaissement ou la courbure du verre pendant le transport de la plaque dans le four. En d'êtres mots, le mouvement d'avancement des sections de plaque se poursuit pendant qu'on fait tourner 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 les tables transporteuses, De cette façon, l'opération de la recuisson peut être continue   ou,   en d'autres mots, le verre sera maintenu en mouvement longitudinal constant pendant la formation, pendant le transport et pendant la recuisson.

   Si on le désire cependant, on peut arrêter le mouvement d'avancement des sections de plaque pendant la rotation des tables, ou bien les sections de plaques peuvent être déplacées d'un mouvement de va-et-vient sur les ta- bles pendant qu'on met ces tables en alignement avec les fours. 



   Il est bien entendu que la forme d'exécution repré- sentée et décrite ci-dessus ne doit être considérée que com- me une forme d'exécution préférée de l'invention, et qu'on peut apporter divers changements dans la forme, les dimen- sions et la disposition des pièces, sans s'écarter de l'esprit de l'invention ni de la portée des revendications annexées.   



   <Desc / Clms Page number 1>
 method and device for the manufacture of
 EMI1.1
 ¯¯¯¯¯¯¯ what glass. -------------
The present invention relates to an improved method and device for manufacturing glass plates.



   According to the invention, several successive glass plates can be formed by intermittent casting and rolling operations at predetermined intervals, starting from a series of charges of molten glass. The molten glass is preferably melted and refined in suitable vessels or jars and poured from them onto a receiving device or support, which leads the glass and passes it between two forming or rolling rolls, the role of which is to reduce the glass to a plate of substantially uniform thickness determined in advance.



   An important object of the invention is to revise a method and a device for forming and for annealing a glass plate, such that the glass plate

 <Desc / Clms Page number 2>

 can be formed at a relatively high speed and then be transported to an annealing furnace, circulating through this furnace during annealing at a speed relatively less than the speed of plate formation.



   Another object of the invention is to provide a similar method and device, in which a mass of molten glass is rapidly reduced to the form of a plate, this plate then being divided into several sections, and each section being transported. in a separate and individual annealing furnace, through which each section passes at a rate less than its forming rate.



   Another object of the invention is to provide a similar method and device, in which the plate sections are received on conveyor tables and are transferred from these tables to separate and individual annealing furnaces, which are directed substantially perpendicular to the alignment in which the plate is formed, the plate sections being introduced lengthwise into their respective ovens and kept constantly in motion during this transfer, in order to prevent sagging or collapsing. curvature of these sections,
Another object of the invention is to provide a new apparatus intended to receive the plate sections coming from the forming device and to carry out their transfer into the annealing furnaces in a rapid and convenient manner,

   without damaging these seotions. Other objects and advantages of the invention will become apparent in the course of the description which follows, with reference to the accompanying drawings.



   In these drawings, like reference signs serve to designate like parts in the different figures.

 <Desc / Clms Page number 3>

 



   Fig. 1 is a plan view of the device made in accordance with the present invention, Fig. 2 is a section taken substantially along the line 2-2 of FIG. 1.



   Fig, 3 is a section of the plate forming device,
Referring to the drawings, and particularly first to FIG. 3, 5 denotes a receiving device or support on which is deposited a mass or charge of molten glass 6 from a pot or other suitable container 7,
As the invention relates particularly to a so-called intermittent process, it is preferable that the molten glass 6 is prepared or at least packaged in a pouring pot of the general type shown.



   With one of the ends of the receiving device 5 are associated two rollers 8 and 9 intended to form the plate, arranged substantially one above the other and spaced from one another, so as to reserving between them a plate rolling passage, through which the molten glass ¯6 can be moved and reduced to form a plate 10 of substantially uniform and predetermined thickness. The molten glass 6 is preferably deposited on the receiving device 5 while the latter is placed in a substantially horizontal position, as indicated by the dotted lines, this receiving device then being tilted, as shown by the lines. solid, so as to advance the molten glass towards the passage intended for the rolling of the plate and reserved between the forming rollers 8 and 9.

   One of the forming rollers can be driven imperatively by means of a chain transmission 11, and the other roller is driven by the roller imperatively controlled by means of wheels 12 meshing with each other and carried by the trees of the rou-

 <Desc / Clms Page number 4>

 the waters. under the passage intended for the rolling of the plate is mounted an inclined sliding path 13 which is intended to receive the plate 10 coming out of the passage between the rollers and which is formed of several rollers 14, arranged so as to deflect the plate 10 of the inclined plane in a horizontal plane. The rollers 14 can be driven together by a motor or similar apparatus 15, with the aid of a chain transmission 16, integral with the various rollers.



   When the glass plate 10 leaves the sliding path 13, it can be cut transversely into several individual sections 17 by means of any suitable cutting mechanism 18. The advancement of the plate sections continues. then until these sections are received on the conveyor tables 19, 20 and 21, these tables being horizontally aligned with each other during the formation of the plate, as shown in fig. 1.

   In the present case, three conveyor tables have been shown, purely by way of example, as any number of tables can be used, followed by the number of sections to be cut from the. Thus, the first section 17. cut out of the plate 10, is transported over the tables 19 and 20 on the conveyor table 21. the next plate section is transported on the table 20 and the third plate section is received on table 19.



  The plate must, therefore, be divided into a number of sections equal to the number of conveyor tables employed.



   Each conveyor table 19, 20, 21 is composed of several rollers 22, aligned horizontally and mounted on shafts 23 journaling at their opposite ends in the side pieces 24 and 25 carried by the bottom 96-. The conveyor table is supported by several wheels 27 which can run on a circular track 28. At the center of the. face

 <Desc / Clms Page number 5>

 The lower part of the table is fixed an annular head 29 formed at the upper end of a short vertical shaft 30 and journaled in a bearing 31.

   The head 29 is provided, at its upper end, with a flange 32 resting on the upper end of the pad 31, and the head 29 is also provided with an annular flange 33 which is introduced into a cavity formed in the lower face of the bearing 31, pressing against the bottom of this bearing 31. The short shaft 30 is journaled in a bearing 34, and on this shaft is wedged a helical wheel 35 driven by a worm 36 mounted on a driving shaft 37, so that when the latter shaft turns, the table will be rotated.

   The rollers of each conveyor table can be driven at the same time at the same speed, and, for this purpose, the shaft 23 of each of the rollers 22 can carry a chain wheel (not shown), and on the various chain wheels can pass a chain 38, driven by a variable speed motor 39 carried by the table.



   With the conveyor tables 19, 20 and 21 are respectively associated the annealing furnaces 40, 41 and 42 directed substantially perpendicular to the alignment, according to which the glass plate is formed. Each oven is provided, at its insertion end, with a hood 43 projecting cantilevered forward, and the respective conveyor table is located just at the outer end of this hood. furnaces 40, 41 and 42 may be provided with an opening or slit 44 at its insertion end, so as to allow the plate section to enter the furnace, and said plate section. The plate may pass through the oven on several rollers 45 or on another suitable conveyor mechanism.

   As shown in the drawing, the rollers of each furnace can be driven at the same time at the same speed by a motor 46 using a trans

 <Desc / Clms Page number 6>

 mission by chain 47 secured to the rollers,
In order to put the invention into practice, a mass of molten glass 6 is first deposited on the receiving device 5, and it is then moved towards the rolling or forming rolls 8 and 9, which reduce this glass to a plate of substantially uniform and predetermined thickness.

     The plate forming device is preferably operated, so as to rapidly reduce the mass of molten glass in plate form, which can be achieved by driving the rolling or forming rollers at a relatively high speed, It may be stated, by way of example only, that the glass plate can be formed at the speed of about meters per minute, although this speed can be increased or decreased as desired. This rapid transformation of glass molten slab form is desirable from both the production point of view and the quality of the plate produced.

   While it is advantageous to quickly convert glass to plate form, it is not necessary for the plate to be annealed circulating at the same high speed, and in reality this high speed is not desirable, because in this case, the annealing furnace should necessarily have a great length,
When the glass plate 10 leaves the sliding path 13, it is cut by the cutting mechanism .le into several sections 17 depending on the number of conveyor tables and ovens employed. In effecting the formation of the plate, the conveyor tables 19, 20 and 21 are aligned horizontally with each other as well as with the forming rollers, as shown in FIG. 1.

   The first section of plate 17 cut from plate 10 will be transported over conveyor tables 19 and 20 onto table 21, while the next section will be unloaded onto conveyor table 20, and the third and final sec-

 <Desc / Clms Page number 7>

 tion on the conveyor table 19. When the plate sections have reached their respective conveyor tables, these tables are rotated by approximately 90, as indicated by the arrows in FIG. 1, so as to bring the rollers 22 of these tables into alignment with the rollers
45 of the corresponding oven, the plate sections then being unloaded from the conveyor tables into the ovens.



   When the tables are rotated, they are brought under the cantilever hoods 43. In addition, during the formation of the plate, the rollers of the conveyor table 19 will be driven at a speed equal to the plate forming speed, while the rollers of subsequent conveyor tables will be driven at gradually increasing speeds, in order to effect the necessary separation between the plate sections.



   When the plate sections have been received on their respective conveyor tables, the speed of rotation of the rollers 22 is preferably reduced to the speed at which the rollers 45 of the ovens rotate, so that the plate sections will be transferred to the ovens. furnaces at the annealing speed which is relatively less than the plate forming speed. Thus, the glass plates can be formed at a relatively high speed and be annealed while traveling at a relatively lower speed.

   In addition, while the plate sections are transferred to furnaces directed substantially perpendicular to the alignment, depending on which the plate is formed, these sections can however be kept in constant longitudinal advancement movement, so as to Minimize sagging or bending of the glass during transport of the plate into the oven. In other words, the movement of advancement of the plate sections continues while the

 <Desc / Clms Page number 8>

 conveyor tables, In this way, the annealing operation can be continuous or, in other words, the glass will be kept in constant longitudinal motion during forming, during transport and during annealing.

   If desired, however, the advancing movement of the plate sections can be stopped while the tables are rotating, or the plate sections can be moved back and forth on the tables while the tables are being rotated. 'we put these tables in alignment with the ovens.



   Of course, the embodiment shown and described above is to be regarded only as a preferred embodiment of the invention, and that various changes in the form, dimensions and arrangement of parts, without departing from the spirit of the invention or the scope of the appended claims.


    

Claims (1)

RESUME Cette invention concerne un procédé et un dispositif de fabrication et de recuis son de plaques de verre, carac- térisés par ce fait que : 1 - On reduit une masse de verre fondu sous forme de plaque et on fait avancer la plaque sensiblement perpen- diculairement à son alignement de formation dans une cham- bre de recuisson. ABSTRACT This invention relates to a method and a device for manufacturing and annealing glass plates, characterized in that: 1 - A mass of molten glass is reduced to a plate form and the plate is advanced substantially perpendicular to its formation alignment in an annealing chamber. 2 La plaque est maintenue en mouvement longitudinal constant, pendant qu'on la fait avancer du dispositif de formation vers la chambre de recuisson. 2 The plate is kept in constant longitudinal motion as it is advanced from the forming device to the annealing chamber. 3 La plaque est amenée de l'une à l'autre des di- rections en la faisant tourner horizontalement. 3 The plate is brought from one direction to the other by rotating it horizontally. 4 La plaque est formée à une vitesse relativement élevée, la vitesse de déplacement de la plaque étant alors <Desc/Clms Page number 9> réduite, et la. plaque étant tournée d'environ 90 et avan- cée ensuite dans la chambre de recuisson. 4 The plate is formed at a relatively high speed, the speed of movement of the plate then being <Desc / Clms Page number 9> reduced, and the. plate being rotated by about 90 and then advanced into the annealing chamber. 5 Après sa formation, la plaque est divisée en plusieurs sections, et on fait tourner ces sections d'envi- ron 90 pour les faire avancer ensuite longitudinalement dans la chambre de recuisson. After its formation, the plate is divided into several sections, and these sections are rotated by about 90 to then advance them longitudinally into the annealing chamber. 6 Le dispositif comprend un mécanisme de formation de plaques, un four à recuire, disposé sensiblement perpendi- culairement à l'alignement de formation de la plaque, et un dispositif pour recevoir la plaque du dispositif de forma- tion et pour la faire avancer longitudinalement dans le four à recoure. The device comprises a plate forming mechanism, an annealing furnace, disposed substantially perpendicular to the forming alignment of the plate, and a device for receiving the plate from the forming device and for advancing it longitudinally. in the recoure oven. 7 Le dispositif recevant la plaque peut tourner dans un plan horizontal. 7 The device receiving the plate can rotate in a horizontal plane. 8 Le dispositif recevant la plaque est formé d'une table transporteuse rotative, dont la face supérieure est constituée de préférence par des rouleaux. 8 The device receiving the plate is formed by a rotary conveyor table, the upper face of which is preferably formed by rollers. 9 La table est pourvue de moyens pour faire tour- ner la table horinzontalement et pour maintenir en rotation les rouleaux de la table. 9 The table is provided with means for rotating the table horizontally and for keeping the rollers of the table rotating. 10 on a prévu un dispositif pour couper la plaque en plusieurs sections, un certain nombre de tables trans- porteuses rotatives disposées l'une à la suite de l'autre pour recevoir les diverses sections de plaque, et un four à recuire associé à chaque table transporteuse et dirigé sensiblement perpendiculairement à l'alignement de forma- tion de la plaque. A device is provided for cutting the plate into several sections, a number of rotary conveyor tables arranged one after the other to receive the various plate sections, and an annealing furnace associated with each. conveyor table and directed substantially perpendicular to the forming alignment of the plate.
BE384855D BE384855A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE384855A true BE384855A (en)

Family

ID=53809

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE384855D BE384855A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE384855A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2609912A1 (en) CONTINUOUS BELT TYPE MOLDING MACHINE
EP2205369A1 (en) Device for inspecting a metal strip
FR2618774A1 (en) BOTTLE CONVEYOR SYSTEM FOR TRANSPORTING HOT BOTTLES FROM A FORMING MACHINE TO A COLLECTION OVEN
FR2654966A1 (en) TUBE CENTERING APPARATUS.
FR2481398A1 (en) PRECISION CHAIN TRANSMISSION
FR2491039A1 (en) Packaging machine with container grouping mechanism - has circulating separation fingers driven by shaft parallel to conveyor plane, mounted in circulation guideway
FR2550057A1 (en) DEVICE FOR MANUFACTURING BLOCKS OF WAFFLE
FR2556567A1 (en) METHOD FOR SPACING AND RETURNING TWO COAXIAL CIGARETTE LENGTHS ON A FILTER MOUNTING MACHINE
BE384855A (en)
EP0059675B1 (en) Apparatus for rapidly cooling metallic pipes
FR2855452A1 (en) DRIVE DEVICE FOR CROSS-DRAWING SYSTEM OF SYNTHETIC MATERIAL FILMS
EP0593363B1 (en) Method and apparatus for bending glass sheets
FR2627410A1 (en)
BE391638A (en)
BE384658A (en)
FR2462369A1 (en) Metal bar transfer feed - has pairs of toothed beams supporting bars on eccentric and working with other beams to translate bar along beam
BE356598A (en)
FR2653690A1 (en) APPARATUS FOR AUTOMATICALLY FORMING A POINTED END ON A RAW TUBE FOR STRETCHING.
BE372417A (en)
CH644538A5 (en) Method for manufacturing a fragmented raw material and apparatus for implementing this method
FR2577908A1 (en) APPARATUS AND METHOD FOR TRANSPORTING A WORKPIECE IN A DESIRED DIRECTION
CH100514A (en) Approaching electric welding process and machine for its implementation for the production of a tube.
BE425903A (en)
BE433453A (en)
FR2586947A1 (en) Method and device for the transverse rolling of a weld-free pipe blank