BE384288A - - Google Patents

Info

Publication number
BE384288A
BE384288A BE384288DA BE384288A BE 384288 A BE384288 A BE 384288A BE 384288D A BE384288D A BE 384288DA BE 384288 A BE384288 A BE 384288A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
brush
rails
bars
brushes
curved
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE384288A publication Critical patent/BE384288A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B07SEPARATING SOLIDS FROM SOLIDS; SORTING
    • B07BSEPARATING SOLIDS FROM SOLIDS BY SIEVING, SCREENING, SIFTING OR BY USING GAS CURRENTS; SEPARATING BY OTHER DRY METHODS APPLICABLE TO BULK MATERIAL, e.g. LOOSE ARTICLES FIT TO BE HANDLED LIKE BULK MATERIAL
    • B07B1/00Sieving, screening, sifting, or sorting solid materials using networks, gratings, grids, or the like
    • B07B1/46Constructional details of screens in general; Cleaning or heating of screens
    • B07B1/50Cleaning
    • B07B1/52Cleaning with brushes or scrapers
    • B07B1/522Cleaning with brushes or scrapers with brushes

Landscapes

  • Combined Means For Separation Of Solids (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  " Dispositifde nettoyage pour tamisplans 
Dans les tamis,les dispositifs de nettoyage actuellement connus présentent encore de sérieux in-   convénients   auxquels il y a lieu de remédier pour ob- tenir un bon tamisage . Ces inconvénients sont les suivants : 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 
10 - Dans les brosses avec guidage latéral par tenons, la partie extérieure de la garniture subit, par suite de mouvement de va-et-vient irrégulier du corps de brosse (surtout dans les brosses à grand rayon ), une usure plus grande que la partie intérieure et la zone de tamisage extérieure est balayée davantage que la z6ne médiane. De plus,l'entrainement de l'organe de frottement au moyen de tenons s'oppose à une marche rapide et à un tournant correct. 



   20 - Dans les brosses coulissantesavec glissière fermée, la marche est irrégulière et particulièrement lente dans les tournants et à cet égard il importe peu que le guidage ait lieu au moyen de flasques, de galets ou de touffes d'appui. 



   30 - Le guidage par galets est encombrant et peu pratique; de plus,la marche est bruyante et l'usure est rapide. 



   40 - Les brosses à touffes d'appui n'ont pas une longue durée. 



   Cela est vrai surtout pour des les grandes brosses car elles ne peuvent pas suivre les vibrations rapides du tamis et les touffes de choc sont vite détruites quel que soit l'endroit où elles sont placées. 



   5 - Les brosses coulissantes en deux pièces présentent à la partie supérieure et à la partie inférieure un garnissage insuffisant. Par suite le tamis est nettoyé incomplètement au milieu du chemin de guidage et son déplacement est lent et mal assuré, ce qui présente un grand inconvénient surtout dans lescourbes. 



    60   

 <Desc/Clms Page number 3> 

 
60- Les listels de guidage des brosses à galets à guidage latéral sont encombrants et couteux et cela que ces listels soient exécutés   enois   ou en métal. 



   7 - Les rails de guidage des brosses coulissantes sont couteux et ils font beaucoup de bruit. Leur fixation est oompliquée et le chemin de guidage   fermé   est d'une fixation difficile sur le collecteur. Le desserrage du collecteur et sa mise hors d'usage ne peuvent être évités. 



   8  - Le dispositif de guidage   fermé   employé jusqu'à présent devait être fixé sur le collecteur. La soudure et le rivetage n'influent pas sur la durée. Le desserrage des organes de fixation , le gauchissement du collecteur et par suite l'arrêt ou la marche bruyante des brosses,tels sont les inconvénients importants inhé- rents à ce système. Un collecteur en tôle portant un rail de guidage fixé sur lui donne lieu à des   phénomènes   de résonnance. 



   9 - Le recouvrement du canal est une nécessité dans le cas de brosses tournant lentement. 



   10 - Les systèmes de brosses employées jusqu'à présent doivent laisser aux brosses un jeu important dans le mouvement longitudinal. il en résulte de grands mouvements des brosses et une usure rapide des soies. Dans le pivotement de la brosse et surtout dans les brosses coulissantes, ce pivotement se fait lentement et incomplètement. Il y a par suite une grande usure du dispositif d'entraînement. 



   La 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 
La présente invention a pour objet un dispositif de nettoyage pour tamis plans qui remédie aux inconvénients mentionnés ci-dessus. 



   Aux dessins annexés on a représenté une forme d'exécution des moyens mis en oeuvre pour le montage d'un tel dispositif de nettoyage. 



   La fig. 1 montre la partie inférieure des brosses. la fig. 2 est une vue de côté. 



   La fig. 3 est une vue de dessus. 



   La fig. 4 est une coupe suivant   A-A   de la fig.3. 



   La fig. 5 est une coupe faite à travers le   bâti .   



   La fig. 6 est une vue de dessus de ce   bâti .   



   Le dispositif conforme à l'invention ne comporte pas de galets et il se distingue en premier lieupar une construction très simple des brosses et des organes de guidage. 



   Afin de pouvoir utiliser la brosse dans le cas d'une hauteur de tamis faible et obtenir un balayage très régulier, le porte-touffe A   (fig.2)   est de préférence construit en une seule pièce et exécuté relativement fort afin d'atteindre le poids convenable. La garniture supé- rieure b est inolinée (fig.4) de manière que les soies des touffes   supérieures ±   et des touffes inférieures-± aient la longueur nécessaire. 



   Dans le sens longitudinal,la brosse est guidée au moyen de rails d fixés au collecteur et s'étendant jusqu'au tournant. Afin d'assurer ce guidage par les rails d, la brosse comporte à la partie inférieure, au milieu   d@-   du 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 du porte-touffes deux   listels .   Pour faire tourner la brosse on n'utilise ni rails de guidage médian, ni listelsde guidage comme dans les brossesà galets. 



  Chaque brosse est en outre maintenue par un support! en forme d'U qui est en prise avec un axe g disposé sur le côte de la brosse. Cet axe sert de pivot et permet un virage particulièrement rapide de la brosse. 



   Les rails de gnidage d ouverts et exécutés en une matière amortissant les sons, ne sont pas fixés di- rectement sur le collecteur. Ils ne sont pas davantage réunis à la paroi du tamis ou aux côtés du bâti par des supports transversaux s'étendant au dessus du collecteur, car de tels dispositifs gêneraient la marche de la brosse. 



   Les rails de guidage d sont en outre reliés à leurs extrémités par des barres plates h exécutés de préférence en fer et présentant un contour courbe qui correspond à la course des brosses. L'extrémité libre de ces barres se trouve sur les parois 1 du canal d'évacua- tion o. Les rails d et les barres courbes h sont placés librement sur le plan du collecteur et seules les extré- mités des barres h sont réunies solidement par des vis ou organes analogues aux parois de   bois 1.   De cette façon,on évite tout contact de la brosse avec le dispositif de guidage et la brosse n'est pas gênée dans son mouvement. 



   Le dispositif de nettoyage qui vient   d'être   décrit fonctionne de la façon suivante : 
En ligne droite, la brosse se déplace sur le rail de guidage d comme toute brosse coulissante. Le guidage 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 guidage se fait au milieu de la brosse grâce aux listels e prévus à la partie inférieure de la brosse. 



   Dans les tournants, la brosse quitte le rail d et elle est maintenue par   l'axe   et le support f de telle sorte qu'elle puisse exécuter le virage rapidement presque sans frottement, après quoi elle reprend le guidage   recti-   ligne assuré par le rail d. 



   Le dispositif de nettoyage faisant l'objet de l'invention présente les avantages suivants : 
1 - La brosse est simplifiée car un supprime pour le guidage de la brosse , lesgalets, lesorganes compliqués et les touffes d'appui sujettes à une usure rapide. 



   2  - On utilise pour le guidage uniqument des bandes étroites exécutées en fibre vulcanisée ou autre matière appropriée-. 



   30 - Le corps de la brosse est en une seule pièce garnie des deux cotes et les organes de fixation ne peuvent se disjoindre. 



   40 - Pour le guidage longitudinal de la brosse , on emploi un rail qui peut être exécuté en une matière amortissant le bruit. 



   50- La marche est à peu près silencieuse en ligne droite comme en courbe. 



   60- Les masses chargeant la brosse sont,en ligne droite,également réparties des deux côtés et dans les courbes,situéesd'un seul côté. 



    70   

 <Desc/Clms Page number 7> 

 
7 - Par suite,la marche est, en ligne droite, plus   rapide,sûre   et sans à-coups. 



   80 - Le virage est plus facile, plus sûr et plus rapide. Une demi-rotation de la brosse se fait en une course ou au plus en deux. 



   9 - La brosse a une grande vitesse: dans le cas de garniture en soie environ 25 mètres par minute, dans le cas de tissu métallique, environ 30 mètres et cela avec un tamis tournant à 200 tours et des brosses parcourant des virages d'un rayon de 210 millimètres mesuré à la péri- phérie. 



   100- L'exécution de la brosse en une seule pièce avec des listels de guidage très étroits, permet un gar- nissage plus complet aussi bien en dessus qu'en dessous. 



   11  - En dehors du vissage des barres courbes h sur les parois 1 du canal d'évacuation, les rails de guidage n'ont aucun contact rigide avec le collecteur. On évite la   résonnance,   le gauchissement du collecteur et l'écartement des rails et l'on obtient une marche plus sûre pour la brosse. 



   120 - En raison du virage rapide, le recouvrement du plan du canal d'évacuation n'est pas nécessaire. 



   130 - Les brosses se déplacent dans le sens lon- gitudinal et dans les courbes avec une grande vitesse et un faible mouvement latéral, ce qui épargne la garniture. 



   RESUME



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  "Cleaning device for screens
In sieves, the currently known cleaning devices still have serious drawbacks which must be remedied in order to obtain good sieving. These disadvantages are as follows:

 <Desc / Clms Page number 2>

 
10 - In brushes with lateral guide by tenons, the outer part of the lining suffers, as a result of irregular back and forth movement of the brush body (especially in brushes with a large radius), greater wear than the inner part and the outer screening area is swept more than the middle area. In addition, the training of the friction member by means of tenons opposes a fast walk and a correct turn.



   20 - In the sliding brushes with closed slide, the step is irregular and particularly slow in the turns and in this respect it matters little whether the guiding takes place by means of flanges, rollers or support tufts.



   30 - The guide by rollers is cumbersome and impractical; moreover, the walk is noisy and wear and tear is rapid.



   40 - Brushes with support tufts do not last long.



   This is especially true for large brushes as they cannot keep up with the rapid vibrations of the sieve and the shock tufts are quickly destroyed no matter where they are placed.



   5 - The two-piece sliding brushes have insufficient lining at the top and bottom. As a result, the screen is incompletely cleaned in the middle of the guide path and its movement is slow and unstable, which presents a great drawback, especially in the curves.



    60

 <Desc / Clms Page number 3>

 
60- The guide strips of side-guided roller brushes are bulky and expensive, whether these strips are made of wood or metal.



   7 - The guide rails of the sliding brushes are expensive and they make a lot of noise. Their fixing is oomplicated and the closed guide path is difficult to fix on the manifold. Loosening the collector and putting it out of use cannot be avoided.



   8 - The closed guide device used until now had to be fixed on the collector. Welding and riveting do not affect the life. The loosening of the fasteners, the warping of the manifold and consequently the stopping or noisy running of the brushes, such are the significant drawbacks inherent in this system. A sheet metal collector carrying a guide rail fixed on it gives rise to resonance phenomena.



   9 - Covering the channel is a necessity in the case of slowly rotating brushes.



   10 - The brush systems used up to now must leave the brushes a significant play in the longitudinal movement. this results in large movements of the brushes and rapid wear of the bristles. In the pivoting of the brush and especially in the sliding brushes, this pivoting takes place slowly and incompletely. There is consequently a great wear of the drive device.



   The

 <Desc / Clms Page number 4>

 
The present invention relates to a cleaning device for flat sieves which overcomes the drawbacks mentioned above.



   In the accompanying drawings there is shown an embodiment of the means used for mounting such a cleaning device.



   Fig. 1 shows the lower part of the brushes. fig. 2 is a side view.



   Fig. 3 is a top view.



   Fig. 4 is a section along A-A of fig.3.



   Fig. 5 is a section made through the frame.



   Fig. 6 is a top view of this frame.



   The device according to the invention does not include rollers and it is distinguished in the first place by a very simple construction of the brushes and of the guide members.



   In order to be able to use the brush in the case of a low sieve height and to obtain a very regular sweep, the tuft holder A (fig. 2) is preferably built in one piece and executed relatively strong in order to reach the suitable weight. The upper lining b is inolate (fig. 4) so that the bristles of the upper tufts ± and of the lower tufts- ± have the necessary length.



   In the longitudinal direction, the brush is guided by means of rails d fixed to the collector and extending to the turn. In order to ensure this guidance by the rails d, the brush comprises at the lower part, in the middle d @ - of the

 <Desc / Clms Page number 5>

 of the tuft holder two listels. To rotate the brush neither central guide rails nor guide strips are used as in roller brushes.



  Each brush is also held by a support! U-shaped which is engaged with an axis g disposed on the side of the brush. This axis serves as a pivot and allows particularly rapid turning of the brush.



   The open collector rails made of sound-damping material are not fixed directly to the collector. They are not joined either to the wall of the screen or to the sides of the frame by transverse supports extending above the collector, because such devices would hinder the operation of the brush.



   The guide rails d are further connected at their ends by flat bars h preferably made of iron and having a curved contour which corresponds to the stroke of the brushes. The free end of these bars is on the walls 1 of the evacuation channel o. The rails d and the curved bars h are placed freely on the plane of the collector and only the ends of the bars h are solidly joined by screws or members similar to the wooden walls 1. In this way, any contact with the bar is avoided. brush with the guide device and the brush is not hindered in its movement.



   The cleaning device which has just been described operates as follows:
In a straight line, the brush moves on the guide rail d like any sliding brush. Guidance

 <Desc / Clms Page number 6>

 guidance takes place in the middle of the brush thanks to the listels e provided at the lower part of the brush.



   When turning, the brush leaves the rail d and is held by the pin and the support f so that it can perform the turn quickly with almost no friction, after which it resumes the straight guidance provided by the rail. d.



   The cleaning device which is the subject of the invention has the following advantages:
1 - The brush is simplified because one removes for guiding the brush, the rollers, the complicated organs and the support tufts subject to rapid wear.



   2 - For guiding only narrow bands made of vulcanized fiber or other suitable material are used.



   30 - The body of the brush is in a single piece lined on both sides and the fixing members cannot be separated.



   40 - For the longitudinal guiding of the brush, a rail is used which can be made of a sound-damping material.



   50- Walking is almost silent in a straight line as in a curve.



   60- The masses loading the brush are, in a straight line, equally distributed on both sides and in the curves, located on one side.



    70

 <Desc / Clms Page number 7>

 
7 - As a result, walking is, in a straight line, faster, safer and smooth.



   80 - The turn is easier, safer and faster. A half-rotation of the brush is done in one stroke or at most in two.



   9 - The brush has a high speed: in the case of silk trim about 25 meters per minute, in the case of metallic fabric, about 30 meters and this with a sieve rotating at 200 turns and brushes traversing bends of a radius of 210 millimeters measured at the periphery.



   100- The execution of the brush in one piece with very narrow guide strips allows a more complete filling both above and below.



   11 - Apart from screwing the curved bars h onto the walls 1 of the discharge channel, the guide rails have no rigid contact with the collector. Resonance, collector warping and rail spacing are avoided, and a safer walk is obtained for the brush.



   120 - Due to the rapid turn, it is not necessary to overlap the drainage channel plane.



   130 - The brushes move in a longitudinal direction and in curves with high speed and little lateral movement, which saves the trim.



   ABSTRACT


    

Claims (1)

RESUME @ 1 - Un dispositif de nettoyage pour tamis plan caractérisé en ce que le guidage de la brosse se fait en ligne droite au moyen de rails rectilignes et dans les virages au moyen d'un axe de pivotement disposé du coté intérieur de la brosse et venant en prise avec un support fixé sur les bords du canal d'évacuation. ABSTRACT @ 1 - A cleaning device for a flat screen characterized in that the guiding of the brush is done in a straight line by means of rectilinear rails and in the bends by means of a pivot axis arranged on the inner side of the brush and coming in socket with a support fixed to the edges of the discharge channel. 2 - La présence de deux listels dguidage prévus sur la face inférieure de la brosse et se % plaçant de part et d'autre des rails rectilignes. 2 - The presence of two guide strips provided on the underside of the brush and being placed on either side of the rectilinear rails. 3 - Sur le côté d'une brosse en une ou plusieurs pièces, la disposition d'un axe qui dans les virages vient se placer dans un support qui le retient et assure le mouvement de pivotement. 3 - On the side of a brush in one or more parts, the arrangement of an axis which in bends is placed in a support which retains it and ensures the pivoting movement. 40 - L'exécution des rails rectilignes en une matière amortissant les sons. 40 - The execution of the rectilinear rails in a sound damping material. 5 - La disposition inclinée des touffes afin que dans le cas où la hauteur du tamis est réduite, les brins des garnitures supérieure et inférieure puissent être suffisammentlongs. 5 - The inclined arrangement of the tufts so that in the case where the height of the sieve is reduced, the strands of the upper and lower linings can be sufficiently long. 6 - Le maintien des extrémités des rails recti- lignes par des barres dont les extrémités aboutissent aux parois du canal d'évacuation , ces barres présentant un contour courbe correspondant au trajet suivi par le milieu de la brosse. 6 - Maintaining the ends of the rectilinear rails by bars whose ends end at the walls of the discharge channel, these bars having a curved outline corresponding to the path followed by the middle of the brush. 70 <Desc/Clms Page number 9> 70 - Un dispositifdans lequel les rails droits et les barres courbes qui leur sont réunies reposent librement sur le collecteur; les extrémités des barres courbes étant seules réunies aux parois du canal d'évacua- tion par des vis ou organes équivalents. 70 <Desc / Clms Page number 9> 70 - A device in which the straight rails and the curved bars which are joined to them rest freely on the collector; the ends of the curved bars being alone joined to the walls of the evacuation channel by screws or equivalent members.
BE384288D BE384288A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE384288A true BE384288A (en)

Family

ID=53342

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE384288D BE384288A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE384288A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2515994A1 (en) CHAIN AND MANUFACTURING METHOD THEREOF
FR2857677A1 (en) DEVICE FOR NEEDLING A FIBER MATTRESS
FR3111836A1 (en) Suction cutting conveyor of an automatic blade cutting machine for sheet material
BE384288A (en)
EP0761879A1 (en) Sound absorption for railway rails
EP1176237B1 (en) Harness with a heedle damping device for a loom and heddle damping device
BE1012745A5 (en) Latte pigging with edge convex pigging.
FR2520393A1 (en) COMPOSITE BENDING ROD FOR WEAVING
EP0533600B1 (en) Releasable flexible corner connection for a heddle frame of a loom
CH672448A5 (en)
FR2549767A1 (en) GUIDE BAR OF A CHAIN SAW
FR2531898A1 (en) Dry shaver
BE488659A (en)
FR2736404A1 (en) Hollow cylindrical roller - is in two sections with inner radial projections to act with a lock to prevent distortion, each section having at least one inner radial projection
FR2932658A1 (en) Helicoidal spring chain for making spring suspension of bed mattress, has transversal heat welding line divided into oblique heat welding lines defining V-shape opened towards edges of band to reduce width of pocket
FR2776467A1 (en) Swinging connection between agricultural units
CH616965A5 (en) Carding plate
BE450247A (en)
CH110936A (en) Device with moving brushes for mobile screens moving in a reciprocating motion.
BE527109A (en)
FR2512510A1 (en) RETAINING DEVICE FOR SPRING SPRING OF DRUM BRAKE SHOES
FR2803766A1 (en) RACKET FRAME, ROPE GUIDING EYE, AND BADMINTON RACKET INCLUDING SUCH DEVICES
BE533353A (en)
BE562167A (en)
CH337154A (en) Straight loom