BE380615A - - Google Patents

Info

Publication number
BE380615A
BE380615A BE380615DA BE380615A BE 380615 A BE380615 A BE 380615A BE 380615D A BE380615D A BE 380615DA BE 380615 A BE380615 A BE 380615A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
wires
pinch
rows
tube
support
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE380615A publication Critical patent/BE380615A/fr

Links

Classifications

    • HELECTRICITY
    • H01ELECTRIC ELEMENTS
    • H01JELECTRIC DISCHARGE TUBES OR DISCHARGE LAMPS
    • H01J19/00Details of vacuum tubes of the types covered by group H01J21/00
    • H01J19/42Mounting, supporting, spacing, or insulating of electrodes or of electrode assemblies
    • H01J19/50Spacing members extending to the envelope
    • HELECTRICITY
    • H01ELECTRIC ELEMENTS
    • H01JELECTRIC DISCHARGE TUBES OR DISCHARGE LAMPS
    • H01J2893/00Discharge tubes and lamps
    • H01J2893/0001Electrodes and electrode systems suitable for discharge tubes or lamps
    • H01J2893/0002Construction arrangements of electrode systems
    • H01J2893/0005Fixing of electrodes
    • H01J2893/0008Supply leads; Electrode supports via rigid connection to vessel

Landscapes

  • Joining Of Glass To Other Materials (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  ERE DE   @INDUSTRIE,   DU TRAVAIL ET   PRÉVCYAN@E   SOCIALE "Perfectionnements aux tubes à   vide".   



   Cette invention est relative aux tubes à vide compor- tant un pincement auquel sont fixés plusieurs fils de support. 



   Un tube à vide de ce genre peut être constitué., par exemple, par un tube à décharges électriques, dont les élec- trodes sont portées par des fils montés dans le pincement, quelques-uns de ces fils servant à l'alimentation du courant. 



  Les lampes à incandescence comportentsouvent également un pin- cement, dans lequel sont montés plusieurs fils. 



   Il est souvent désirable que les électrodes ou autres éléments portés Par les fils soient montés rigidement dans le tube. Dans les tubes à décharges destinés à la réception ou 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 l'amplification d'oscillations électriques, comportant souvent quatre électrodes ou davantage, il se présente souvent l'incon- vénient que le système d'électrodes relativement pesant n'est pas.monté assez rigidement sur le pincement, de sorte qu'on court le risque de déplacements du système d'électrodes et des électrodes les unes par rapport aux autres, ce qui peut provo- quer des modifications indésirables des valeurs caractéristi- ques et même des détériorations du tube. 



   C'est pourquoi on a déjà proposé de munir les tubes à décharges électriques de pincements cruciformes et de monter les films de support aux extrémités des bras de ces pincements. 



  Par conséquent, les fils de support sont placés d'une façon cru-   ciforme,   de sorte que le montage des électrodes portées par les fils est plus stable. Toutefois, ces pincements cruciformes pré- sentent l'inconvénient que leur fabrication est compliquée et coûteuse. 



   La présente invention a pour but d'écarter ces diffi- cultés. 



   Conformément à l'invention les fils de support sont rangés en deux ou plusieurs files sur un pincement de forme or- dinaire et principalement rectangulaire. Ce pincement de forme ordinaire peut être fabriqué d'une façon simple, tandis que la disposition des fils en deux rangées permet un   montage-extrême-   ment rigide des éléments portés par les fils. 



   Lors de la fabrication d'un tube à vide de ce genre on procède, de préférence, de telle façon que les fils qu'on désire fixer dans le pincement à former soient disposés à l'in- térieur de la partie tubulaire du pied. Entre les différentes rangées de fils sont placés un ou plusieurs organes de verre et ensuite l'extrémité tubulaire du pied est pincée en la chauffant   @   

 <Desc/Clms Page number 3> 

 de telle façon que les organes de verre remplissent l'espace existant entre les rangées de fils. Il y a avantage à consti- tuer ces organes de verre par un ou plusieurs tubes de verre, qui sont disposés autour d'un ou de plusieurs fils. 



   L'invention va être décrite plus en détail en se ré- férant au dessin annexé, qui en représente, à titre d'exemple, plusieurs modes de réalisation. 



   La fig. 1 est une vue de face d'un tube à décharges suivant l'invention. 



   La fige 2 en est une vue de côté et la Fig. 3 est une coupe transversale du système d'électrodes monté à l'in- térieur du tube. 



   La fig. 4 est une vue en plan du pincement du tube montré sur la fig. 1 et 2. 



   La fig. 5 est une vue en plan d'un autre pincement suivant l'invention. 



   La fig. 6 est une vue en plan de la partie tubulaire d'un pied à sceller'entourant les fils de support. 



   La fig. 7 est une vue de côté du pied tubulaire montré sur la fig. 6. 



   Le système d'électrodes montré sur les figs. 1, 2 et 3 comporte une anode 1, trois grilles 2, 3 et 4 et une cathode à incandescence 5. Ces électrodes sont fixées sur le pincement 6 au moyen de plusieurs fils de support métalliques. Les extrémi- tés supérieures des fils de support des électrodes sont reliées à la tige de support en verre 7, qui à son tour est portée par le pincement 6 à l'aide de deux fils de support 8. Quelques-uns des fils de support sont reliés aux fils d'alimentation tra- versant le pincement. Comme c'est montré sur la fig. 4, les différentsfils de support sont rangés en deux files sur le 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 pincement 6. Les fils de support de la tige de verre 7 et les .fils de support 9 de la grille 3 constituent ensemble une ran- gée, tandis que les autres fils de support constituent une au- tre rangée.

   Il est clair que la disposition des fils de sup- port en deux rangées permet un montage extrêmement rigide du système d'électrodes, tandis que la formation du pincement n'entraîne aucune difficulté. Comme c'est montré sur les des- 
 EMI4.1 
 s1.ns, ce pincement a une section ordinn't.re rri.nal.lcmat rec-   tangulaire.   



   Il va sans dire qu'il n'est pas absolument.nécessaire que les côtés de ce pincement soient toujours parfaitement plans. Le pincement montré en plan sur la fig.' 5 présente, par exemple, un côté qui n'est pas parfaitement plan, mais légère- ment bombé.Les parties du pincement dont la largeur est légère- ment supérieure à celle des autres parties conviennent particu- lièrement bien pour disposer les fils de support à une grande distance les uns des autres. Comme le montre la fig. 5 on peut ranger les fils de support en trois files, de telle façon que les fils de support 10 constituant une des files extérieures se trouvent dans les parties les plus larges du pincement. 



   Lors de la formation d'un pincement suivant l'inven- tion, il est à recommander de disposer un organe de verre entre les différentes rangées de fils qu'on désire fixer dans le pin- cement, cet organe servant à remplir l'espace existant entre les différents fils. Lors de la formation du pincement montré sur la fig. 4, on peut disposer une tige de verre entre les deux rangées de fils par exemple, avant de pincer le pied tu- bulaire à l'aide duquel ce pincement est formé. Cette tige est montrée en pointillés sur la fig. 4 et désignée par 11. Lors de la formation du pincement, ce qui s'effectue, d'une façon 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 connue en pinçant l'extrémité tubulaire du pied, cette tige est incorporée dans le pincement de façon à obtenir une bonne sé- paration entre les deux rangées de fils. 



   Un mode de fabrication très simple consiste à entourer étroitement d'un tube de verre un ou plusieurs fils qu'on désire fixer dans le pincement, avant la formation de celui-ci. Ce mode de fabrication va être décrit avec référence à la fig. 6, où 12 désigne le bord supérieur d'un pied tubulaire dont la forme préalable est montrée sur la fig.   7.   Dans ce pied tubu- laire sont disposés les différents fils, et un certain nombre des fils à fixer dans le pincement sont entourés chacun d'un tube de verre. Ces tubes de verre sont désignés par 13. Lors du pincement de l'extrémité du pied tubulaire, les tubes 13 sont fixés dans le pincement, remplissant ainsi l'espace exis- tant entre les fils de support. Lors de la formation du pince- ment on peut aussi prévoir un queusot au moyen duquel on peut faire le vide dans le tube ultérieurement. 



   Les fils de support peuvent naturellement être ré- partis sur différentes rangées autrement que suivant le dessin. 



  On peut, par exemple, fixer les fils dans le pincement de telle façon que chaque rangée comprenne le même nombre de fils. Dans certains cas   .il     peut   aussi être nécessaire de disposer un   des     fils   séparément au   lieu   de le   disposer   dans une   même     l'ange   avec les autres fils.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  ERA OF @INDUSTRY, WORK AND SOCIAL PREVCYAN @ E "Improvements to vacuum tubes".



   This invention relates to vacuum tubes having a clamp to which a plurality of support wires are attached.



   A vacuum tube of this kind can be constituted, for example, by an electric discharge tube, the electrodes of which are carried by wires mounted in the clamp, some of these wires being used for supplying current. .



  Incandescent lamps often also have a clamp, in which several wires are mounted.



   It is often desirable that the electrodes or other elements carried by the wires be rigidly mounted in the tube. In discharge tubes intended for reception or

 <Desc / Clms Page number 2>

 amplification of electrical oscillations, often comprising four or more electrodes, there is often the disadvantage that the relatively heavy electrode system is not mounted rigidly enough on the pinch, so that one runs the risk of displacements of the electrode system and the electrodes relative to each other, which can cause undesirable changes in the characteristic values and even damage to the tube.



   This is why it has already been proposed to provide the electric discharge tubes with cruciform clamps and to mount the support films at the ends of the arms of these clamps.



  Therefore, the support wires are placed in a cruciform manner, so that the mounting of the electrodes carried by the wires is more stable. However, these cruciform clamps have the drawback that their manufacture is complicated and expensive.



   The object of the present invention is to overcome these difficulties.



   According to the invention, the support wires are arranged in two or more rows on a nip of ordinary and mainly rectangular shape. This ordinarily shaped pinch can be manufactured in a simple fashion, while the arrangement of the wires in two rows allows for extremely rigid mounting of the elements carried by the wires.



   When manufacturing a vacuum tube of this type, the procedure is preferably such that the threads which it is desired to fix in the clamp to be formed are arranged inside the tubular part of the foot. Between the different rows of wires are placed one or more glass members and then the tubular end of the foot is pinched by heating it @

 <Desc / Clms Page number 3>

 in such a way that the glass members fill the space existing between the rows of wires. It is advantageous to constitute these glass members by one or more glass tubes, which are arranged around one or more wires.



   The invention will be described in more detail with reference to the accompanying drawing, which shows, by way of example, several embodiments thereof.



   Fig. 1 is a front view of a discharge tube according to the invention.



   Figure 2 is a side view thereof and FIG. 3 is a cross section of the electrode system mounted inside the tube.



   Fig. 4 is a plan view of the tube clamp shown in FIG. 1 and 2.



   Fig. 5 is a plan view of another pinch according to the invention.



   Fig. 6 is a plan view of the tubular part of a sealing foot surrounding the support wires.



   Fig. 7 is a side view of the tubular foot shown in FIG. 6.



   The system of electrodes shown in figs. 1, 2 and 3 comprises an anode 1, three grids 2, 3 and 4 and an incandescent cathode 5. These electrodes are fixed on the clamp 6 by means of several metal support wires. The upper ends of the electrode support wires are connected to the glass support rod 7, which in turn is carried by the clamp 6 with the aid of two support wires 8. Some of the support wires are connected to the power wires passing through the pinch. As shown in fig. 4, the different support wires are arranged in two rows on the

 <Desc / Clms Page number 4>

 nip 6. The support wires of the glass rod 7 and the support wires 9 of the grid 3 together form one row, while the other support wires form another row.

   It is clear that the arrangement of the support wires in two rows allows an extremely rigid mounting of the electrode system, while the formation of the pinch does not cause any difficulty. As shown on the drawings
 EMI4.1
 s1.ns, this pinch has a rectangular section ordinn't.re rri.nal.lcmat.



   It goes without saying that it is not absolutely necessary that the sides of this pinch always be perfectly flat. The pinch shown in plan in fig. ' 5 has, for example, a side which is not perfectly flat, but slightly domed. Parts of the nip whose width is slightly greater than that of the other parts are particularly suitable for arranging the support threads. at a great distance from each other. As shown in fig. The support yarns can be arranged in three rows, so that the support yarns 10 constituting one of the outer rows are in the widest parts of the nip.



   When forming a pinch according to the invention, it is recommended to place a glass member between the different rows of wires that it is desired to fix in the pinch, this member serving to fill the space. existing between the different threads. During the formation of the pinch shown in fig. 4, a glass rod can be placed between the two rows of wires, for example, before pinching the tubular foot with the aid of which this pinch is formed. This rod is shown in dotted lines in FIG. 4 and designated by 11. During the formation of the pinch, which takes place in a

 <Desc / Clms Page number 5>

 known by pinching the tubular end of the foot, this rod is incorporated in the pinch so as to obtain good separation between the two rows of threads.



   A very simple method of manufacture consists in tightly surrounding with a glass tube one or more threads which it is desired to fix in the pinch, before the latter is formed. This method of manufacture will be described with reference to FIG. 6, where 12 designates the upper edge of a tubular foot, the preliminary shape of which is shown in FIG. 7. In this tubular foot are arranged the various threads, and a certain number of the threads to be fixed in the clamp are each surrounded by a glass tube. These glass tubes are designated by 13. When the end of the tubular foot is pinched, the tubes 13 are fixed in the pinch, thus filling the space existing between the support threads. During the formation of the pinch, it is also possible to provide a valve by means of which the vacuum can be evacuated in the tube subsequently.



   The support threads can of course be distributed in different rows other than according to the drawing.



  It is possible, for example, to fix the threads in the nip in such a way that each row comprises the same number of threads. In some cases, it may also be necessary to have one of the wires separately instead of placing it in the same angel with the other wires.


    

Claims (1)

RESUME -:- Cette invention concerne: 1.- Un tube à vide comportant un pincement auquel sont fixés plusieurs fils de support, dans lequel ces fils sont <Desc/Clms Page number 6> disposés en deux ou plusieurs rangées sur le pincement dont la forme est principalement rectangulaire. ABSTRACT -:- This invention relates to: 1.- A vacuum tube comprising a pinch to which are attached several support wires, in which these wires are <Desc / Clms Page number 6> arranged in two or more rows on the pinch whose shape is predominantly rectangular. 2.- Un procédé de fabrication du tube à vide spéci- fié en 1, dans lequel les fils sont disposés à l'intérieur d'un pied tubulaire et un ou plusieurs organes de verre sont placés entre les rangées de fils de support, après quoi l'extrémité du tube du pied est pincée en la chauffant, ce procédé pouvant présenter en outre la particularité qu'un ou plusieurs des fils sont entourés d'un tube de verre. 2.- A method of manufacturing the vacuum tube specified in 1, in which the wires are arranged inside a tubular foot and one or more glass members are placed between the rows of support wires, after which the end of the tube of the foot is pinched by heating it, this method being able to have the further feature that one or more of the wires are surrounded by a glass tube.
BE380615D BE380615A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE380615A true BE380615A (en)

Family

ID=50323

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE380615D BE380615A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE380615A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
CH493094A (en) Multichannel Field Effect Semiconductor Device
BE380615A (en)
EP0298878A1 (en) Toroidal transformer with an integrated self-induction device
CA1301836C (en) Very high voltage electrical energy storing device, particularly for a high energy density marx generator, and electrode for said device
EP0107522B1 (en) Directly heated cathodes
EP0221921B1 (en) Ironless solenoidal magnet
CH113445A (en) Control electrode for three-electrode electric discharge devices.
FR2646285A1 (en) PROGRESSIVE WAVE TUBE HAVING A BRASEE PROPELLER DELAY LINE
BE407587A (en)
EP0284491B1 (en) Colour television tube with low consumption deflectors
BE408147A (en)
BE390488A (en)
BE546663A (en)
WO2024189278A1 (en) Interconnection member for an electric inverter
BE507554A (en)
BE395740A (en)
BE346602A (en)
BE396522A (en)
BE415676A (en)
BE391749A (en)
BE475537A (en)
BE432765A (en)
BE472146A (en)
BE360364A (en)
BE481577A (en)