BE377379A - - Google Patents

Info

Publication number
BE377379A
BE377379A BE377379DA BE377379A BE 377379 A BE377379 A BE 377379A BE 377379D A BE377379D A BE 377379DA BE 377379 A BE377379 A BE 377379A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
engine
generator
electrically controlled
controlled device
fuel
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE377379A publication Critical patent/BE377379A/fr

Links

Classifications

    • HELECTRICITY
    • H02GENERATION; CONVERSION OR DISTRIBUTION OF ELECTRIC POWER
    • H02PCONTROL OR REGULATION OF ELECTRIC MOTORS, ELECTRIC GENERATORS OR DYNAMO-ELECTRIC CONVERTERS; CONTROLLING TRANSFORMERS, REACTORS OR CHOKE COILS
    • H02P9/00Arrangements for controlling electric generators for the purpose of obtaining a desired output

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Power Engineering (AREA)
  • Output Control And Ontrol Of Special Type Engine (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



    @   "INSTALLATIONS ELECTRIQUES DE CHARGE"   @   
La présente invention est relative aux installations électriques de charge, dont le dispositif moteur est constitué par un moteur à allumage par compression. 



   L'objet principal de l'invention consiste à provoquer la rupture de l'arrivée du carburant pendant que la vitesse du moteur diminue, et de ne rétablir la. communication entre la source de carburant et le moteur que lorsque ce dernier est effectivement ou pratiquement arrêté. Grâce à cette disposi- tion, et dans le cas d'un moteur à allumage par compression, 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 la chambre de combustion est maintenue dans un état propre avec, comme résultat, une remise en marche facile du moteur. 



   Suivant l'invention, l'enroulement d'un dispositif électro- magnétique se trouve automatiquement mis en série avec la gé- nératrice, dès que cette dernière est déconnectée de la batte- rie, le dit dispositif électro-magnétique pouvant réagir à des tensions comprises dans des limites étendues, en vue de fermer ou rendre inopérante un dispositif d'amenée de carbu- rant, établi de manière à retourner à la position d'ouverture ou de fonctionnement après la mise hors circuit du dispositif électro-magnétique. Grâce à cette disposition, le courant de la batterie n'est pas utilisé pour l'actionnement du disposi- tif d'arrêt. 



   Dans les dessins annexés : 
Fig. 1 est une vue en élévation d'un moteur à allumage par compression, dans lequel la présente invention trouve son application. 



   Fig. 2 est une vue en coupe et à plus grande échelle, de la pompe à carburant. 



   Fig. 3 est un schéma de connexions. 



   Les mêmes chiffres de référence indiquent les mêmes orga- nes dans tous les dessins. 



   Dans le mode de construction montré au dessin et s'ap- pliquant à une installation électrique de charge, dont le dis- positif moteur est un moteur 2 à allumage par compression, le circuit de la génératrice est   commandé   par un interrupteur-commutateur principal' 3 établi de manière à connecter, dans une position, la génératrice 4 à la batterie 5,et à déconnecter, dans l'autre position (comme montré au dessin), la dite batterie de la génératrice et à court-circuiter cette dernière à travers l'enrou- lement d'un dispositif électromagnétique 6. 



   Ce dernier dispositif est établi en vue de fonctionner 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 de toute manière appropriée pour couper l'arrivée du carburant au moteur (par exemple, l'arrivée du carburant peut être coupée à la pompe sous l'action de moyens réunis au dit dispositif, bien que ceci puisse être effectué de plusieurs manières   diff é-   rentes). La rupture de l'arrivée du combustible a pour effet de réduire la vitesse du moteur et de réduire en conséquence la tension de la génératrice.

   Toutefois, le dispositif électro- magnétique 6 est établi de manière à réagir à des tensions comprises dans des limites relativement étendues, de sorte qu'il reste dans la position de travail jusqu'au moment où le moteur est pratiquement arrêtéo A ce moment, et lorsque la tension produite dans la génératrice tombe à un minimum détermi- né d'avance, le dit dispositif retourne à sa position primitive rétablissant ainsi la communication entre la source de carbu- rant et le moteur, ce dernier ayant pu s'arrêter entretemps ou ralentir suffisamment pour écarter toute possibilité de reprise. 



   Suivant un mode d'exécution représenté au dessin, du dis- positif pour couper l'arrivée du carburant, la pompe à carbu- rant 7 est du type comportant un piston plongeur. rotatif 8 présentant une partie échancrée 9 à arête hélicoidale ou incli- née 10. Cette partie échancrée 9 coopère avec la lumière 11 en vue de déterminer la fin de la course de pompage. La rotation du plongeur 8 peut être produite au moyen de la crémaillère 12, laquelle attaque un pignon 13 fixé sur le manchon 14 réuni à coulissement, au moyen de la goupille 15 et de la fente 16, au piston plongeur 8. La crémaillère peut être mue axialement au moyen du régulateur (non montré) du moteur, par l'intermé- diaire de la liaison 17.

   Ainsi, dans une position extrême de la crémaillère,à savoir, celle de gauche, le débit du   carbu-   rant est au maximum, ce carburant étant aspiré par le tuyau d'arrivée 18 et refoulé par le tuyau 19 vers la tuyère d'ad- mission 20 prévue dans la chambre de combustion. Dans l'autre 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 position extrême de la crémaillère, l'arrivée du carburant se trouve complètement coupée. 



   Dans le mode d'exécution décrit ici, le dispositif 6 à commande électrique est, comme montré dans la Fig. 1, monté sur le côté du moteur et son armature 21 se trouve disposée au-dessous de l'un des bras du levier coudé 22, dont l'autre bras est réuni à la crémaillère au moyen de la bielle 23. Lors- que, le moteur étant au ralenti, le dispositif 6 est mis en circuit, l'armature 21 se soulève et fait pivoter le levier coudé 22 dans le sens horlogique, ce qui a pour effet de dé- placer la crémaillère vers la droite et de l'amener dans une position dans laquelle la pompe est rendue inopérante et n'agit plus en vue d'alimenter le moteur en carburant.

   Dès que le dispositif suivant l'invention cesse de recevoir du courant, son armature reprend la position de repos et la crémaillère se déplace vers la gauche sous l'action du ressort de rappel 24, ce qui a pour effet de remettre la pompe 7 en état de fournir du carburant dès que le moteur est remis en marche. 



   Dans la Fig. 3, on voit des interrupteurs 25,25 destinés à commander le circuit des récepteurs de courant 26, 26 connec- tés en parallèle entre les conducteurs d'amenée   27, 27,   dont l'un aboutit à la batterie à travers l'enroulement d'un inter- rupteur 28 commandé par la charge. Cet interrupteur commande le circuit de l'enroulement de l'interrupteur principal 3, comme montré au dessin. L'interrupteur 29 à commande manuelle est monté en parallèle avec l'interrupteur 28 de manière à permettre une commande à la main,indépendante,de l'interrup- teur principal pour la génératrice. 



   On verra que, grâce à la présente invention, l'installa- tion de charge est arrêtée automatiquement dès que la généra- trice est déconnectée du circuit de chargement. Ceci peut 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 s'effectuer automatiquement, d'une manière bien connue, par l'intermédiaire des connexions montrées au dessin, c'est-à- dire lorsque la charge de la batterie est terminée, ou lorsque sa valeur baisse au-dessous d'une limite minimum déterminée d'avance. En outre, lorsque le moteur est au ralenti, il n'as- pire pas de carburant, la communication entre la source de carburant et le moteur étant toutefois rétablie, dès que le moteur s'arrête définitivement, de sorte que l'installation se trouve en ordre de fonctionnement lors de la mise en marche ultérieure du moteur.

   De plus, le fonctionnement du dispositif suivant l'invention ne se fait pas aux dépens de la batterie, le courant nécessaire à cet effet étant fourni par le moteur, lorsque ce dernier ralentit.   



   <Desc / Clms Page number 1>
 



    @ "ELECTRICAL CHARGING SYSTEMS" @
The present invention relates to electrical charging installations, the driving device of which consists of a compression ignition engine.



   The main object of the invention is to cause the break in the fuel supply while the engine speed decreases, and not to restore it. communication between the fuel source and the engine only when the latter is actually or practically stopped. Thanks to this arrangement, and in the case of a compression-ignition engine,

 <Desc / Clms Page number 2>

 the combustion chamber is kept in a clean condition resulting in easy restarting of the engine.



   According to the invention, the winding of an electromagnetic device is automatically placed in series with the generator, as soon as the latter is disconnected from the battery, said electro-magnetic device being able to react to voltages. included within extended limits, with a view to closing or rendering inoperative a fuel supply device, established in such a way as to return to the open or operating position after the electromagnetic device has been switched off. Thanks to this arrangement, the current of the battery is not used for the actuation of the stop device.



   In the accompanying drawings:
Fig. 1 is an elevational view of a compression ignition engine, in which the present invention finds its application.



   Fig. 2 is a sectional view on a larger scale of the fuel pump.



   Fig. 3 is a circuit diagram.



   Like reference numerals indicate the same parts in all the drawings.



   In the mode of construction shown in the drawing and applying to an electrical charging installation, the engine device of which is a compression-ignition engine 2, the generator circuit is controlled by a main switch-switch. 3 established so as to connect, in one position, the generator 4 to the battery 5, and to disconnect, in the other position (as shown in the drawing), the said battery from the generator and to short-circuit the latter through the winding of an electromagnetic device 6.



   The latter device is established in order to operate

 <Desc / Clms Page number 3>

 in any suitable manner to cut off the fuel supply to the engine (for example, the fuel supply can be cut off at the pump by the action of means attached to said device, although this can be done in several different ways. - annuities). Interrupting the fuel supply lowers engine speed and consequently lowers generator voltage.

   However, the electromagnetic device 6 is set up so as to react to voltages within relatively wide limits, so that it remains in the working position until the moment when the engine is practically stopped. At that moment, and when the voltage produced in the generator falls to a minimum determined in advance, said device returns to its original position thus re-establishing communication between the fuel source and the engine, the latter having been able to stop in the meantime or slow down enough to rule out any possibility of recovery.



   According to an embodiment shown in the drawing, of the device for cutting off the fuel supply, the fuel pump 7 is of the type comprising a plunger piston. rotary 8 having a notched part 9 with a helical or inclined ridge 10. This notched part 9 cooperates with the slot 11 in order to determine the end of the pumping stroke. The rotation of the plunger 8 can be produced by means of the rack 12, which engages a pinion 13 fixed to the sleeve 14 slidably joined, by means of the pin 15 and the slot 16, to the plunger 8. The rack can be moved axially by means of the motor regulator (not shown), via link 17.

   Thus, in an extreme position of the rack, namely, that on the left, the fuel flow rate is at maximum, this fuel being sucked in by the inlet pipe 18 and delivered through the pipe 19 towards the nozzle of ad - mission 20 planned in the combustion chamber. In the other

 <Desc / Clms Page number 4>

 extreme position of the rack, the fuel supply is completely cut off.



   In the embodiment described here, the electrically controlled device 6 is, as shown in FIG. 1, mounted on the side of the engine and its frame 21 is located below one of the arms of the angled lever 22, the other arm of which is joined to the rack by means of the connecting rod 23. When, with the engine idling, device 6 is switched on, the armature 21 rises and rotates the crank lever 22 clockwise, which has the effect of moving the rack to the right and bring into a position in which the pump is rendered inoperative and no longer acts in order to supply the engine with fuel.

   As soon as the device according to the invention stops receiving current, its armature returns to the rest position and the rack moves to the left under the action of the return spring 24, which has the effect of putting the pump 7 back in. state of supplying fuel as soon as the engine is restarted.



   In Fig. 3, we see switches 25, 25 intended to control the circuit of the current receivers 26, 26 connected in parallel between the supply conductors 27, 27, one of which terminates at the battery through the winding of a switch 28 controlled by the load. This switch controls the circuit of the winding of the main switch 3, as shown in the drawing. The manually operated switch 29 is mounted in parallel with the switch 28 so as to allow independent, manual control of the main switch for the generator.



   It will be seen that, by virtue of the present invention, the charging installation is automatically stopped as soon as the generator is disconnected from the charging circuit. This can

 <Desc / Clms Page number 5>

 be carried out automatically, in a well-known manner, by means of the connections shown in the drawing, that is to say when the battery charge is terminated, or when its value drops below a limit minimum determined in advance. In addition, when the engine is at idle speed, it does not draw off fuel, the communication between the fuel source and the engine being re-established, however, as soon as the engine stops definitively, so that the installation is switched off. found in working order when the engine is subsequently started.

   In addition, the operation of the device according to the invention does not take place at the expense of the battery, the current required for this purpose being supplied by the motor, when the latter slows down.


    

Claims (1)

RESUME. ABSTRACT. La présente invention est relative à une méthode pour arrêter une installation électrique de charge, dont le dis- positif moteur est constitué par un moteur à allumage par com- pression, et comporte les caractéristiques suivantes, prises séparément ou en combinaison : 1 - On prévoit un dispositif à commande électrique établi de manière à réagir à des tensions comprises entre des limites relativement étendues et allant depuis la tension normale fournie par la génératrice jusqu'à une tension très réduite, le dit dispositif étant connecté automatiquement en série avec la génératrice lorsque cette dernière ralentit, pour être maintenu sous courant pendant la marche au ralenti de la dite génératrice. Une fois mis en circuit, le dit dispositif à commande électrique agit sur le moteur, de manière à arrêter celui-ci. The present invention relates to a method for stopping an electrical charging installation, the engine device of which consists of a compression ignition engine, and comprises the following characteristics, taken separately or in combination: 1 - An electrically controlled device is provided, established so as to react to voltages between relatively wide limits and ranging from the normal voltage supplied by the generator to a very reduced voltage, said device being connected automatically in series with the generator when the latter slows down, in order to be kept under current while the said generator is idling. Once switched on, said electrically controlled device acts on the motor, so as to stop the latter. De cette façon, le moteur peut s'arrêter, sans une dépense de courant de la part de la batterie de l'installation. In this way, the motor can stop, without current expenditure on the part of the battery of the installation. 2 - De préférence, le dispositif à commande électrique <Desc/Clms Page number 6> suivant l'invention agit sur le moteur en coupant l'arrivée de combustible à celui-ci, de sorte que la chambre de combus- tion du moteur est maintenue dans un état propre, ce qui a pour effet de faciliter la remise en marche du dit moteur. 2 - Preferably, the electrically controlled device <Desc / Clms Page number 6> according to the invention acts on the engine by cutting off the supply of fuel to the latter, so that the combustion chamber of the engine is kept in a clean state, which has the effect of facilitating the restarting of the engine. said engine. Lorsque le moteur s'arrête et que, par conséquent, le dispo- sitif à commande électrique est mis hors courant, la commune cation entre la source de carburant et le moteur est rétablie en vue de la remise en marche de celui-ci. When the engine stops and therefore the electrically controlled device is de-energized, common cation between the fuel source and the engine is reestablished for restarting the engine. 3 - De préférence, le dispositif à commande électrique est mis sous courant,lorsque c'est nécessaire, au moyen de l'interrupteur qui commande la connexion électrique entre la génératrice et la batterie. 3 - Preferably, the electrically controlled device is switched on, when necessary, by means of the switch which controls the electrical connection between the generator and the battery.
BE377379D BE377379A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE377379A true BE377379A (en)

Family

ID=47663

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE377379D BE377379A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE377379A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP2795650B1 (en) Multi-contactor device, in particular for controlling an electric starter
EP0651152B1 (en) Control process for an internal combustion engine fuel pump
FR2944066A1 (en) ENGINE STARTING SYSTEM MINIMIZING NOISE OR MECHANICAL IMPACT.
FR2488347A1 (en) METHOD AND SYSTEM FOR DRIVING A HYDRAULIC PUMP IN A MOTOR VEHICLE
FR2944566A1 (en) STARTER FOR VEHICLE
FR2594494A1 (en) PINION ASSISTED BY A LEVER IN A MOTOR STARTER
FR2746450A1 (en) Automatic cutting of supply to motor vehicle starter
FR2591678A1 (en) AUXILIARY PRESSURE SUPPLY SYSTEM FOR A HYDRAULIC BRAKING SYSTEM
FR2676507A1 (en) OPERATING MODE REGULATOR FOR A HEAT ENGINE.
BE377379A (en)
EP0833051A1 (en) Method and device for actioning the interruption of a vehicle engine starter motor
FR2632685A1 (en) STARTING INSTALLATION FOR INTERNAL COMBUSTION ENGINE OF VEHICLE
FR2724421A1 (en) INTERLOCKING RELAY FOR INTERNAL COMBUSTION ENGINE STARTING DEVICES
FR2760910A1 (en) DEVICE FOR CONTROLLING A MOTOR VEHICLE STARTER CONTACTOR
EP1041278B1 (en) Vehicle starter control device to produce less starter wear
FR2626624A3 (en) Starting installation for a vehicle internal combustion engine comprising in particular an electric starter with an electromagnetic solenoid-type contact
FR2759108A1 (en) Low loss emergency power supply for vehicle door lock
FR2599427A2 (en) FUEL INJECTION SYSTEM FOR AN INTERNAL COMBUSTION ENGINE COMPRISING AIR AND HAVING ELECTRONIC CONTROL.
CH631118A5 (en) Device for controlling the charge of a motor vehicle battery
BE515629A (en)
FR3080485A1 (en) Starter relay for a starter device
EP1378661A1 (en) starting system with a control device separated of the starter
FR2675085A1 (en) Circuit for controlling an air conditioner for a motor vehicle
BE441829A (en)
CH515416A (en) Device for reducing the fuel consumption of an internal combustion engine vehicle