BE376987A - - Google Patents

Info

Publication number
BE376987A
BE376987A BE376987DA BE376987A BE 376987 A BE376987 A BE 376987A BE 376987D A BE376987D A BE 376987DA BE 376987 A BE376987 A BE 376987A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
channel
cigarettes
group
cigarette
drive
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE376987A publication Critical patent/BE376987A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B65CONVEYING; PACKING; STORING; HANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL
    • B65BMACHINES, APPARATUS OR DEVICES FOR, OR METHODS OF, PACKAGING ARTICLES OR MATERIALS; UNPACKING
    • B65B19/00Packaging rod-shaped or tubular articles susceptible to damage by abrasion or pressure, e.g. cigarettes, cigars, macaroni, spaghetti, drinking straws or welding electrodes
    • B65B19/02Packaging cigarettes
    • B65B19/04Arranging, feeding, or orientating the cigarettes
    • B65B19/08Positioning oval cigarettes in overlapped arrangement

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



    @   
Dispositif pour la production de groupes de cigarettes en position imbriquée. 



   Pour l'empaquetage de cigarettes de section ovale, il est nécessaire de former des groupes qui sont constitués par un certain nombre de cigarettes, groupes   danslesquels   les cigarettes se recouvrent de façon   imbriquée.   on a déjà fait de nombreuses propositions pour la formation de semblables groupes de cigarettes et en général les cigarettes sont amenées séc parément par un moyen de transport dans un canal à l'extrémité duquel on a prévu une butée ou des moyens de faire ensorte que les extrémités poussées vers l'avant dans le canal se redressent au contact de la butée. 



   Dans la présente invention également, les cigarettes sont amenées dans un semblable canal avec butée pour la première cigarette du groupe. La nouveauté consiste   n   ce que le canal a 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 la forme d'une glissoire recourbée qui a peur effet que les cigarettes transportées avec une vitesse considérable dans le canal   saisiseent   par le, dessous les cigarettes déjà intro- duites et les redressent. 



   Le redressement des cigarettes est donc produit ici sans moyens techniques spéciaux, par le fait que la cigarette arrivant par derrière saisit toujours par le dessous la précédente, ce qui est obtenu avec l'aide de la voie de glis   soire   recourbée du canal* On parvient de cette manière à la disposition groupée imbriquée sans aucun moyen mécanique spécialement commandé, en préservant autant que possible les cigarettes tandis qu'une grande vitesse de travail est nncore non seulement désirable mais même à prévoir. 



   Dans le nouveau dispositif on prévoit avantageusement au commencement du canal une brosse cylindrique ou une   pièee   équivalente qui saisit les cigarettes et les refoule avec une vitesse élevée dans le canal, 
De cette manière on peut amener les cigarettes de la façon usuelle au moyen d'une   chalne à   godet,   d'un   tambour transporteur ou d'un organe équivalent avec la vitesse usuelle de travail tandis que l'accélération nécessaire est obtenue par une brosse cylindrique spéciale* La dernière cigarette de chaque groupe eat en outre amenée de la voie de transport dans la cheminée par un organe d'entraînement et placée en cet endroit dans la position désirée.

   On peut aussi obtenir non seulement que la dernière cigarette est immobilisée pour ce qui concerne sa position mais on peut refouler éga- lement cette cigarette en place de façon que l'organe   entraîneur   qui suit immédiatement et qui transporte tout le groupe vers le point de transfert dans un étui à cigarettes ou un réceptacle équivalent trouve devant lui cette cigarette déjà en place de façon sûre lorsqu'il commence à fonctionner* La butée pour la première cigarette est disposée à l'extrémitéd'un organe de commande et sort du canal lorsque l'organe   entraîneur   saisit le 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 groupe et le fait passer dans un prolongement horizontal du canal.

   Les organes entraîneurs tonnent les extrémité s, plon- geant dans le canal, de bras tournants en croix, tandis qu'une butée commandée est prévue, qui à mesure   :le   la sortie de l'organe entraîneur hors du canal, entre dans le canal   lorsqu'est   atteinte la position finale du groupe pour maintenir le groupe dans sa position,. 



   Le nouveau dispositif est représenté sous cette forme de réalisation au dessine. 



   La fige 1 est une vue de côté avec coupe longitudinale verticale   partielle.   



   La fig. 2 est une coupe verticale transversale par la ligne   3-2   de la fig. l 
La fige 3 est une coupe verticale transversale par la ligne 3-3 de la fig, l 
La fige 24 est une vue   schématique   d'un détail. 



   Comme on peut le voir d'après la représentation schématique, on obtient par la courbure de la glissoire   R   ce résultat que les cigarettes qui sont transportées avec une vitesse considérable dans le sens de la flèche de la fig.4, s'engagent l'une en-dessous de l'autre et se redressent, une butée A immobilisant la cigarette déplacée en tête. 



   Dans la forme de réalisation représentée aux fig. 1- 3 les cigarettes sont transportées au moyen d'une chaine à godets 1 jusqu'à l'endroit désigné par a. En ce point deux surfaces 2 disposées   latéralement   par rapport à la chaîne à godets 1 saisissent les cigarettes par le dessous. A partir du point indiquépar x, la cigarette est alors amenée par la brosse cylindrique 3 sur la glissoire 4 où les cigarettes se superposent comme les tuiles d'un toit de la manière décrite à la figé 4.

   Les butées 5 maintiennent alors la première cigarette de chaque groupe dans la position visible à la   fig.l   Si parfois la cigarette provenant de la chaîne à godets 1 n'est pas amende complètement jusqu'en contact suffisant 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 avec la brosse cylindrique   3,   la cigarette suivante fait en serte que la précédente soit introduite dans la fente entre la surface de glissement 4 et la brosse cylindrique 3. 



   Pour permettre alors l'introduction sûre de la dernière cigarette de chaque groupe dans le canal formé par la surface de glissement 4 et la surface de plafond   6.   on a disposé sur le tambour 7 pour la   chalne à   godets 1, latéralement des organes   dl entrainement   8 capables de coulisser radialement, qui s'engagent par des doigts 8' entre les cigarettes se trouvant dans la bande à godets 1. 



   A cet effet des rouleaux.9 qui sont prévus aux extrémités inférieures des coulisseaux 8 coopèrent avec des disques à cames 10 disposés des deux cotés du tambour   7   et qui sont réglés de telle façon que les doigts 8' sont introduits d'abord près de la cigarette restant en arrière, entre les cigarettes, et se rapprochant ensuite par leur plus grande vitesse périphérique par rapport la chaîne à godets 1, de la cigarette se trouvant devant eux* La rencontre des doigts 8'avec la cigarette envisagée se fait donc seulement au moment où la cigarette est extraite par les surfaces 2 de la bande à godets* Ensuite s'opère l'introduction de   force   des cigarettes dans la fente entre la surface de glissement 4 et la brosse cylindrique 3.

   Lorsque la dernière cigarette du groupe est parvenue dans la position visible à la fig. 1 dans le canal, elle est encore soulevée par les doigts 8' dans la position désirée, après quoi les tiroirs sont ramenés en arrière moyennant une constitution appropriée des disques à   osâmes   10. A cet effet on a attaché aux coulisseaux 8 des ressorts 11 qui   attirant   toujours les galets de ceux-ci contre le disque à cames 10. 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 



   Avant que la dernière cigarette ainsi redressée de chaque groupe puisse suivre la tendance légère à retomber, la   déniera   cigarette est saisie par les extrémités d'entraînement 
12 du croisillon rotatif 13 et le déplacement du groupe de cigarettes vers l'avant se fait dans le canal 14 dans le sens de la flèche représentée 1 la fige   1 jusqu'à   l'endroit y. En ce point, la butée 6 qui est montée sur un châssis 15, doit naturellement être attirée vers le bas dans la position représentée en trains interrompus. A cet effet on a attaché au châssis 15 le levier de commande 16 qui peut   piloter   autour du centre 17 et dont le galet 18 vient en contact avec un disque à cames 19.

   Des que le groupe de cigarettes est parvenu dans la position désignée par x, une butée 20 pouvant pivoter autour du centre 21 est commandée au moyen du levier 22 et de la bielle 23 dans la position   visible à   la fige 1 de sorte que le groupe de cigarettes est maintenu dans la position correspondante jusqu'à ce qu'un poussoir connu mobile par rapport au  canal 14 et non représenté, envoie le groupe au point d'empaquetage. 



   Il va de soi que le levier 22 qui est attiré par le ressort 24 contre le disque de commande 25 est commandé par des roues dentées 26, 27, 86 en synchronisme avec la butée 5. 



   11 est à remarquer encore qu'au canal 14 est adjointe une butée 29 pour les extrémités d'entraînement 12 de façon à éviter un frottement désavantageux de celles-ci contre t les cigarettes. Les extrémités du croisillon sont   avantggeusemen   fixées par des charnières 30' aux bras 30 du croisillon, tandis que des ressorts 31 maintiennent les extrémités d'entrai- nement 12 dans la position désirée par rapport aux bras du croisillon. 



   La commande de la brosse cylindrique 3 se fait au moyen de roues dentées 32, 33 à partir des roues dentées 35 montées sur l'arbre de commande 34. La roue dentée 32 met alors égale- ment en rotation, par la roue intermédiaire 36, la roue dentée 

 <Desc/Clms Page number 6> 

   27   du croisillon tournant 13 et le rapport de transmission entre le tambour 7 etle croisillon 13 est maintenu tel que les   doigts 8'   quittent la dernière cigarette du groupe un peuavant que.cette dernière soit saisie par les extrémités 
 EMI6.1 
 cl' entralnement 12 du croisil19n t ou rnant 13. 



  Revendications.. 



  .*.-*--**=



   <Desc / Clms Page number 1>
 



    @
Device for the production of groups of cigarettes in nested position.



   For the packaging of cigarettes of oval cross-section, it is necessary to form groups which consist of a number of cigarettes, groups in which the cigarettes overlap in a nested fashion. Numerous proposals have already been made for the formation of similar groups of cigarettes and in general the cigarettes are conveyed securely by a means of transport in a channel at the end of which a stop or means are provided to ensure that the ends pushed forward in the channel straighten in contact with the stop.



   Also in the present invention, the cigarettes are fed into a similar channel with a stopper for the first cigarette of the group. The novelty is that the channel has

 <Desc / Clms Page number 2>

 the shape of a curved slide which has the effect that the cigarettes transported with considerable speed in the channel will seize the cigarettes already introduced from below and straighten them.



   The straightening of the cigarettes is therefore produced here without special technical means, by the fact that the cigarette arriving from behind always grasps the previous one from below, which is obtained with the help of the curved sliding channel of the channel * We arrive in this way to the nested group arrangement without any specially controlled mechanical means, preserving the cigarettes as much as possible while a high working speed is still not only desirable but even to be expected.



   In the new device is advantageously provided at the beginning of the channel a cylindrical brush or an equivalent part which grips the cigarettes and pushes them with high speed into the channel,
In this way the cigarettes can be brought in the usual way by means of a bucket chain, a conveyor drum or the like with the usual working speed while the necessary acceleration is obtained by a cylindrical brush. Special * The last cigarette of each group is further brought from the transport path into the chimney by a drive member and placed there in the desired position.

   It is also possible to obtain not only that the last cigarette is immobilized with regard to its position but one can also push this cigarette back into place so that the driving organ which immediately follows and which transports the whole group to the point of transfer. in a cigarette case or equivalent receptacle finds this cigarette already securely in place in front of it when it starts to operate * The stopper for the first cigarette is placed at the end of a control member and exits the channel when the trainer takes hold of the

 <Desc / Clms Page number 3>

 group and passes it in a horizontal extension of the channel.

   The driving organs thunder the ends, plunging into the channel, of cross-rotating arms, while a controlled stop is provided, which as the output of the driving component out of the channel enters the channel. when the final position of the group is reached to maintain the group in its position ,.



   The new device is shown in this embodiment in the drawing.



   Figure 1 is a side view with a partial vertical longitudinal section.



   Fig. 2 is a transverse vertical section taken on line 3-2 of FIG. l
Fig 3 is a transverse vertical section through line 3-3 of fig, l
Fig 24 is a schematic view of a detail.



   As can be seen from the schematic representation, we obtain by the curvature of the slide R this result that the cigarettes which are transported with a considerable speed in the direction of the arrow in fig. 4, engage the one below the other and straighten up, a stopper A immobilizing the cigarette moved at the head.



   In the embodiment shown in FIGS. 1- 3 the cigarettes are transported by means of a bucket chain 1 to the place designated by a. At this point two surfaces 2 arranged laterally with respect to the bucket chain 1 grip the cigarettes from below. From the point indicated by x, the cigarette is then brought by the cylindrical brush 3 on the slide 4 where the cigarettes are superimposed like the tiles of a roof in the manner described in fig 4.

   The stops 5 then keep the first cigarette of each group in the position visible in fig. 1 If sometimes the cigarette coming from the bucket chain 1 is not completely fine until sufficient contact

 <Desc / Clms Page number 4>

 with the cylindrical brush 3, the next cigarette makes sure that the previous one is introduced into the slot between the sliding surface 4 and the cylindrical brush 3.



   In order to then allow the safe introduction of the last cigarette of each group into the channel formed by the sliding surface 4 and the ceiling surface 6, there are arranged on the drum 7 for the bucket chain 1, laterally drive members 8 capable of sliding radially, which engage by fingers 8 'between the cigarettes in the bucket belt 1.



   For this purpose rollers 9 which are provided at the lower ends of the slides 8 cooperate with cam discs 10 arranged on both sides of the drum 7 and which are adjusted so that the fingers 8 'are first introduced near the cigarette remaining behind, between the cigarettes, and then approaching by their greatest peripheral speed with respect to the bucket chain 1, the cigarette in front of them * The meeting of the fingers 8 'with the cigarette envisaged is therefore only done at moment when the cigarette is extracted by the surfaces 2 of the belt with cups * Then takes place the introduction of force of the cigarettes in the slot between the sliding surface 4 and the cylindrical brush 3.

   When the last cigarette of the group has reached the position shown in fig. 1 in the channel, it is still lifted by the fingers 8 'in the desired position, after which the drawers are brought back by means of an appropriate constitution of the bone discs 10. For this purpose we have attached to the slides 8 springs 11 which always drawing the rollers thereof against the cam disc 10.

 <Desc / Clms Page number 5>

 



   Before the last cigarette thus straightened in each group can follow the slight tendency to fall, the denier cigarette is grasped by the driving ends.
12 of the rotary spider 13 and the displacement of the group of cigarettes forwards takes place in the channel 14 in the direction of the arrow shown 1, the pin 1 to the location y. At this point, the stop 6 which is mounted on a frame 15 must naturally be drawn downwards in the position shown in interrupted trains. To this end, the control lever 16 has been attached to the frame 15, which can drive around the center 17 and the roller 18 of which comes into contact with a cam disc 19.

   As soon as the group of cigarettes has reached the position designated by x, a stopper 20 capable of pivoting around the center 21 is controlled by means of the lever 22 and the connecting rod 23 in the position visible in the figure 1 so that the group of cigarettes is held in the corresponding position until a known pusher movable relative to channel 14 and not shown, sends the group to the packing point.



   It goes without saying that the lever 22 which is attracted by the spring 24 against the control disc 25 is controlled by toothed wheels 26, 27, 86 in synchronism with the stop 5.



   It should also be noted that at the channel 14 is added a stop 29 for the drive ends 12 so as to avoid disadvantageous friction of the latter against the cigarettes. The ends of the spider are beforehand secured by hinges 30 'to the arms 30 of the spider, while springs 31 hold the drive ends 12 in the desired position relative to the arms of the spider.



   The cylindrical brush 3 is controlled by means of toothed wheels 32, 33 from the toothed wheels 35 mounted on the control shaft 34. The toothed wheel 32 then also rotates, via the intermediate wheel 36, the cogwheel

 <Desc / Clms Page number 6>

   27 of the rotating spider 13 and the transmission ratio between the drum 7 and the spider 13 is maintained such that the fingers 8 'leave the last cigarette of the group a little before the latter is gripped by the ends
 EMI6.1
 cl 'entralnement 12 of the croisil19n t or rnant 13.



  Claims ..



  . * .- * - ** =


    

Claims (1)

1/ Dispositif pour la production de groupes de cigarettes dans la position imbriquée, dans lequel les cigarettes de section transversale ovale sont amenées séparément dans un canal dans lequel des butées sont prévues pour la premiène cigarette du groupe, caractérisé en ce que le canal a la forme d'une glissoire recourbée 4 qui a pour effet que les cigarettes refoulées dans le canal avec une vitesse considérable saisissent par le dessous les cigarettes déjà introduites et les redressent* 2/ Dispositif suivant la revendication 1, dans lequel les cigarettes sont introduites au moyen d'une chaîne à godets ou EMI6.2 d'un organe équivalentd.ans le canalse rtccoràant à des baguettes de guidage horizontales (2) s 'engageant dans la chaîne ou l'organe équivalent, 1 / Device for the production of groups of cigarettes in the nested position, in which the cigarettes of oval cross section are fed separately into a channel in which stops are provided for the first cigarette of the group, characterized in that the channel has the shape of a curved slide 4 which has the effect that the cigarettes discharged into the channel with considerable speed grab the cigarettes already introduced from below and straighten them * 2 / Device according to claim 1, wherein the cigarettes are introduced by means a bucket chain or EMI6.2 an equivalent member in the channel connecting to horizontal guide rods (2) engaging in the chain or equivalent member, caractérisé en ce qu'au commencement du canal on a prévu une brosse cylindrique (3) ou un organe équivalent qui saisit les cigarettes et les refoule dans le canal avec une vitesse élevée. characterized in that at the beginning of the channel there is provided a cylindrical brush (3) or the like which grips the cigarettes and pushes them into the channel with high speed. 3/ Dispositif suivant les revendications 1 et 2, caractérisé en ce que la dernière cigarette de chaque groupe est amenée par un organe d'entraînement (8') de la voie detransport dans la cheminée et mise là dans la position désirée. 3 / Device according to claims 1 and 2, characterized in that the last cigarette of each group is brought by a drive member (8 ') of the transport path in the chimney and placed there in the desired position. 4/ Dispositif suivant les revendications 1 à 3, caractérisé en ce que la butée (5) pour la première cigarette est disposée à l'extrémité d'un organe de commande (15) et sort du canal lorsque l'organe d'entraînement (12) saisit le groupe et le fait passer dans un prolongement horizontal (14) du canal* 5/ Dispositif suivant les revendications 1 à 4, caractérisé em <Desc/Clms Page number 7> ce que les organes d'entraînement forment les extrémités 12 plongeant dans le canal, de bras :le croisillon tournant (30) tandis qu'on prévoit une butée commandée (29) qui à mesure de la sortie de l'organe d'entrainement (12) hors du canal (14) entre dans ce dernier, lorsqu'est atteinte la position finale du groupe, pour immobiliser le groupe dans sa position. 4 / Device according to claims 1 to 3, characterized in that the stop (5) for the first cigarette is arranged at the end of a control member (15) and leaves the channel when the drive member ( 12) grips the group and passes it through a horizontal extension (14) of the channel * 5 / Device according to claims 1 to 4, characterized in <Desc / Clms Page number 7> that the drive members form the ends 12 plunging into the channel, arm: the rotating spider (30) while a controlled stop (29) is provided which, as the drive member exits ( 12) outside the channel (14) enters the latter, when the final position of the group is reached, to immobilize the group in its position. 6/ Dispositifsuivant les revendications 1 et 5, caractérisé en ce que les extrémités d'entraînement (12 sont supportées de façon à pouvoir pivoter sur les bras (30) du croisillon tournant et sont maintenues par la traction d'un ressort dans la position active, la rotation dans un sens étant limitée par une butée dans la position étendue tandis que le pivotement est provoqué lors delà sortie du canal par la rencontre d'une butée (29) prévue dans le canal (14). 6 / Devices following claims 1 and 5, characterized in that the drive ends (12 are supported so as to be able to pivot on the arms (30) of the rotating spider and are held by the traction of a spring in the active position , the rotation in one direction being limited by a stopper in the extended position while the pivoting is caused when exiting the channel by meeting a stopper (29) provided in the channel (14).
BE376987D BE376987A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE376987A true BE376987A (en)

Family

ID=47329

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE376987D BE376987A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE376987A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2642039A1 (en) METHOD AND DEVICE FOR CONTINUOUS FEEDING OF FLANS
FR2465665A1 (en) DEVICE FOR DISTRIBUTING MULTI-FILT CONTAINERS AND MACHINE USING SUCH A DEVICE
FR2529179A1 (en) DEVICE FOR SEQUENTIALLY TRANSFERRING ARTICLES IN THE FORM OF RODS
FR2720730A1 (en) Stacking system for babies&#39; nappies
FR2527575A1 (en) METHOD AND APPARATUS FOR REMOVING ROWS OF PAPER SHEETS
FR2490202A1 (en) APPARATUS FOR EXTRACTING A TRANSPORT LINE OF FLAT AND FLEXIBLE ARTICLES, IN PARTICULAR PRINTED ARTICLES, DRIVEN USING A CARRIER
EP0638496B1 (en) Method and means for introducing sheet-like material in a machine
FR2485499A1 (en) DEVICE FOR DEPOSITING SHEETS OF PAPER ON A STACK
EP0286514B1 (en) Conveyer comprising platforms specially enabling the transport of buckets
FR2482066A1 (en) SHEET HANDLING DEVICE
FR2597847A1 (en) RECEPTION AND STACKING MACHINE FOR FLOWED FLANKS
EP0337039A1 (en) Machine for handling flat articles, particularly small paper bags, at the exit of a production machine
FR2550773A1 (en) METHOD AND DEVICE FOR SEPARATING GROUPS OF DISK-SHAPED OBJECTS FROM A CELL ARRIVING IN A CURRENT
FR2584053A1 (en) METHOD AND APPARATUS FOR TEMPORARILY STORING PRINTED ARTICLES PRESENTED ACCORDING TO TRAINING DISPOSED IN THE MANNER OF FLOOR TILES.
BE376987A (en)
FR2542153A1 (en) DEVICE AND METHOD FOR TRANSFERRING ELECTRONIC COMPONENTS FOR INSERTION MACHINE IN PRINTED CIRCUITS
FR2650555A1 (en) METHOD AND MACHINE FOR DEPOSITING A HELICOIDAL-WIDE FILM BAND ON THE VERTICAL FACES OF A PALLETIZED LOAD
CH691806A5 (en) Carrier.
FR2685167A1 (en) Method and device for filling and rolling up spring rolls
EP0104292B1 (en) Method and device for feeding heat-shrinkable covers to fall into moving containers
CH366790A (en) Machine for wrapping rectangular articles in the form of blocks
FR2555938A1 (en) Exit turnstile of a folder for a printing unit
FR2607798A1 (en) Machine for handling flat articles, especially bags or sachets being output from a manufacturing machine
BE392168A (en)
FR2822142A1 (en) Turner with high production rate for reversing alternate flat objects such as hygiene articles for easier packaging