BE369960A - - Google Patents

Info

Publication number
BE369960A
BE369960A BE369960DA BE369960A BE 369960 A BE369960 A BE 369960A BE 369960D A BE369960D A BE 369960DA BE 369960 A BE369960 A BE 369960A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
membrane
fuel
tank
specified
valve
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE369960A publication Critical patent/BE369960A/fr

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F02COMBUSTION ENGINES; HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS
    • F02DCONTROLLING COMBUSTION ENGINES
    • F02D9/00Controlling engines by throttling air or fuel-and-air induction conduits or exhaust conduits
    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F02COMBUSTION ENGINES; HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS
    • F02DCONTROLLING COMBUSTION ENGINES
    • F02D2700/00Mechanical control of speed or power of a single cylinder piston engine
    • F02D2700/02Controlling by changing the air or fuel supply
    • F02D2700/0217Controlling by changing the air or fuel supply for mixture compressing engines using liquid fuel
    • F02D2700/0261Control of the fuel supply
    • F02D2700/0264Control of the fuel supply for engines with a fuel jet working with depression

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Chemical & Material Sciences (AREA)
  • Combustion & Propulsion (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • General Engineering & Computer Science (AREA)
  • Cooling, Air Intake And Gas Exhaust, And Fuel Tank Arrangements In Propulsion Units (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Régulateur de pression du combustihle 
 EMI1.1 
 ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯.¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ pour moteur à combustlon-interne 
Dans les carburateurs pour moteurs à combu- stion   internes   il est nécessaire, pour obtenir une cer- taine précision du débit des   calibrages;,   d'alimenter ces calibrages sous une pression bien déterminée. On réalise le plus souvent cette pression bien déterminée à l'aide d'une cuve à   flotteur.   



   La cuve à flotteur présente l'inconvénient de ne pas fonctionner lorsqu'elle est renversée; cet in-   convénient   est grave pour les carburateurs d'aviation, le vol acrobatique nécessitant la marche du moteur dans 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 ,toutes les positions, et même dans la position complètement renversée dans le vol sur le dos. 



   La présente invention a pour objet un dispositif qui est destiné à remplacer la ouve à flotteur et dont le fonction- nement n'est pas   influencé   par l'orientation de   l'appareil.   



   Le principe de la cuve à flotteur est le suivant ;   combustible présente dans la cuve une surface libre soumise   à une pression bien déterminée, par exemple, la pression at-   mosphérique.   Une soupape contrôle l'entrée du combustible dans la cuve; les déplacements de cette soupape sont liés aux dé- placements de la surface libre du   dumbustible   dans la cuve, Cette liaison est réalisée par unfflotteur qui suit les   va-   riations du niveau et qui commande la soupape.

   Le niveau se stabilise dans une position invariable et établit, ainsi en un point fixe, une pression bien déterminée qui est la pres- sion transmise à la cuve, 
Dans le dispositif qui fait l'objet de l'invention, la surface libre de la ouve est remplacée par une surface de contact entre le combustible   aonternz   dans la cuve et une membrane déformable soumise sur sa face extérieure à une pression bien déterminée, La soupape de combustible est re- liée à ladite membrane et suit, par conséquent, les déplace- ments de la membrane. Les points du combustible qui sont en contact avec la membrane sont soumis à la pression déterminée que l'on exerce sur la face extérieure de ladite membrane si celle-ci n'a pas de réaction élastique et si elle n'est pas chargée.

   En particulier, si la membrane est soumise simplement à la pression atmosphérique, la surface de contact entre'le liquide et la membrane est elle-même à la pression atmosphéri- que, comme la surface libre dans une cuve à flotteur, 
Si la pression tend à augmenter dans la cuve, la membrane 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 se tend et ferme la soupape de combustibleo Si la pression r baisse, la membrane se déprime et ouvre le pointeau de com- bustible. 



   Comme dans le cas d'une cuve à flotteur, on réalise donc une surface de position fixe dans laquelle la pression est bien déterminée,:. 



   La membrane du dispositif qui fait l'objet de l'invention n'est pas nécessairement horizontale et elle peut avoir une orientation quelconque, la pression qui règne au centre de gravité de la membrane étant indépendante de cette orientation. 



   L'invention comporte également un mode de réalisation particulier qui permet de réaliser, en un point du conduit de combustible reliant la cuve au corps du carburateur, une charge déterminée indépendante de l'orientation de   1*'appareil   et indépendante des efforts d'inertie auxquels peut être sou- mis l'appareil et les masses liquides qu'il contient lors d'un mouvement accéléré. On pourra placer en ce point soit un gicleur soit l'orifice de sortie du canal de combustible. 



   La description qui va suivre en regard du dessin annexa donné à titre d'exemple fera bien comprendre la manière dont peut être réalisée   l'invention.   



   La fige 1 représente schématiquement un mode de réalisa- tion de l'invention. 



   Les fig. 2 et 3 représentent des variantes de la fig. 1 dans lesquelles la membrane est chargée par un ressort. 



   La fig, 4 représente un dispositif dans lequel   l'influence   des forces d'inertie est   éliminée.,   
La fige 5 représente 1?application de l'invention à l'alimentation d'un gicleur noyé sous une charge constante et indépendante des efforts d'inertie. 



   La fig. 6 représente une variante de réalisation de 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 l'invention dans laquelle la membrane est soumise sur sa r face extérieure à la pression régnant dans la prise d'air du carburateur. 



   La   fig. 7   représente une variante de la fig, 1 dans la- quelle la membrane n'attaque pas directement la soupape de combustible, 
La fig. 8 représente un mode de réalisation de   l'invention   comportant plusieurs membranes. 



   Dans le dispositif représenté à la figé   1,   le combustible est amené sous une certaine charge par le conduit 1   communi-   quant avec la cuve 2 par l'orifice 3 contrôlé par la soupape 4. 



  La cuve 2 est munie d'un canal de sortie de combustible 5 alimentant la sortie de combustible 6 par   1+intermédiaire   de l'orifice calibré 7; la sortie de combustible 6 est disposée dans un diffuseur 8. La cuve 2 est   fermée &   sa partie supé- rieure par une membrane déformable 9 qui n'a pas de réaction élastique et qui est reliée, en son centre, par une tige 10 à la soupape 4. De préférence, la membrane 9 n'est pas exten- sible. La face extérieure de la membrane 9 est soumise à la pression atmosphérique, la face intérieure étant baignée par le combustible. 



   Dans le plan X-X, comprenant la face Intérieure de la membrane 9, le liquide est soumis à la pression atmosphérique qui s'exerce à travers la membrane 9. Ce niveau   X-X   joue donc exactement le rôle de la surface libre d'une cuve à flotteur. 



  Si le niveau de combustible tend à monter dans la cuve 2, la membrane 9 âe soulève et ferme le pointeau 4. Si le niveau tend à baisser, la membrane se déprime et ouvre le pointeau 4. 



  La membrane 9 n'est pas nécessairement horizontale, et le fonctionnement du dispositif est le même, quelle que soit   l'orientation;   la pression du liquide au   contre   de gravité   de la membrane reste toujours égale la pression atmosphérique membrane reste toujours égale pression atmosphérique   

 <Desc/Clms Page number 5> 

 quelle que soit   lorientation,,   
Dans le dispositif de la fig. 1, on crée, en un point déterminée à savoir le centre de gravité de la membrane, une pression égale à la pression atmosphérique, On peut établir      en ce point une pression différente, comme le montrent les figé 2 et 3. 



   Sur la figo 2, la membrane 9 est chargée par un ressort 11. La pression du ressort 11 se répartit sur la surface du liquide qui baigne la membrane et met ainsi la cuve 2 en   charge.   Le mécanisme de la fermeture et de l'ouverture de la soupape 4 n'est pas modifiée la pression d'équilibre étant supérieure à la pression atmosphérique au lieu de lui être égale, Il va de soi que la pression d'alimentation dans le conduit 1 devra être suffisante pour repousser la membrane chargée 9 lorsque la soupape est ouverte en grand. 



   La cuve 2 pourra être, par exemple, disposée au des- sous du diffuseur   80   le ressort 11 étant taré de manière à équilibrer la charge exercée par la colonne liquide contenue dans le conduit de sortie 5, la charge étant nulle à l'extrê- mité 6 du canal 5. 



   L'aotion du ressort 11 pourra être remplacée par l'elas-   ticité   propre de la membraneo 
Dans la fig. 3, le ressort 11 agit sur la membrane 9 dans le sens de la fermeture de la soupape 4 au lieu d'agir dans le sens de l'ouverture comme dans la fig. 2. Dans ces conditions. la pression   déquilibre   dans la cuve 2 est infé- rieure à la pression atmosphérique et le ressort 11 pourra .être taré de manière que la charge soit nulle à la sortie 6 du oanal 5. 



   Les deux dispositifs représentés aux figures 2 et 3 sont donc équivalents à une cuve à flotteur dont le niveau 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 passerait par   l'extrémité   6. Ces dispositifs présentent sur r une cuve à flotteur l'avantage de pouvoir être placés à une hauteur quelconque par rapport à la sortie 6, le   ressot     11   étant taré en conséquence. 



   Il est bien entendu que le ressort   11   ne sera pas néces- sairement taré de manière à obtenir une charge nulle en 6, 
Dans les fig, 1 à 3, la pression est invariable au centre de gravité de la membrane 9 quelle que soit l'inclinaison de   l'appareil   mais la charge au gicleur 7 ou encore à la sortie 6 varie suivant cette inclinaison. 



   Si l'on renverse complètement les dispositifs des fig. 



  2 et 3, on voit que la charge en 6 aura augmenté de deux fois la hauteur   h   qui sépare la sortie 6   du   centre de   gra-   vité 12 de la membrane 9 dans le cas de la fig. 2 ; elle aura diminué de deux fois cette hauteur dans le cas de la 4. 3. 



   Cette variation de charge ne présente généralement pas grand inconvénient, mais on peut l'éviter en remplaçant l'action du ressort 11 par   Inaction   d'un poids', comme le montre la fige 4. 



   Sur la fige 4, la membrane 9 est chargée par un ressort 13 qui, en répartissant sa pression sur la totalité de ladite membrane, équilibre la pression d'une   colonne   liquide de hauteur - h. La membrane étant supposée horizontale, la hauteur est la distance verticale- à la membrane 9 de l'extrêmité 6 que l'on veut soustraire aux variations de charge.

   Lors d'une inclinaisons de   l'appareil   la composante P' du poids 13 perpendiculairement à la membrane 9 et la hauteur h' de la sortie 6 au dessus du centre de gravité 12 de la membrane varient dans le même rapport et par   consé-   quent la charge en 6 ne varie pas, à condition toutefois que l'on ait soin de placer la sortie 6 sur la   normale   à la 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 membrane 9 passant par le centre de gravité 12 de la sur- face de la   membrane,,,   
Le dispositif de la fig. 4   peimet   donc de réaliser en un point déterminée qui sur la figure est   l'orifice   de sortie du canal de combustible, une charge nulle, quelle que soit l'orientation de l'appareil. 



   Si en plus du poids 13, un ressort charge la membrane   9   on pourra obtenir, en un point déterminé, une charge constante et non nulle, indépendante de   1 inclinaisons   un tel dispositif est représenté à la fige.   5.   Sur cette fi- gure, la membrane 9 est chargée à la foie par le poids 13 et par le ressort 11. Le combustible provenant de la cuve 2 alimente, par un gicleur noyé 14, un puits 15 ouvert sur l'atmosphère en 16,   1 air   provenant de l'orifice   16   émul- sionne le combustible provenant de 14 et le combustible émulsionné est délivré par le canal 17 à la sortie d'émul- sion 6 située dans le diffuseur 8. 



   Si   1'l'on veut   que le gicleur 14 soit alimentésous une charge constante, égale à la hauteur a du plan horizontal X-X passant par 6 au dessus du gicleur 14, lorsque la membrane est horizontale, on détermine le poids 13 de ma- nière que la pression qu'il exerce sur le liquide équilibre une colonne de   hauteur .1   égale à la distance verticale du gicleur 14 au plan horizontal de la membrane 9, et on tare le ressort 11 de manière qu'il exerce sur le liquide une pression équilibrant une   colonne   liquide de hauteur a. 



   Dans ces   conditions,   le dispositif fonctionnera exacte- ment comme si le gicleur 14 était alimenté par une cuve   à   flotteur de niveau X-X. Si le gicleur 14 est situé sur la normale à la membrane 9 passant par le   ce nt re   de gravitéde oelle-oi, le gicleur 14 sera alimenté sous une charge 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 constante représentée par une hauteur liquide a, quelle      que soit l'orientation du dispositif et quelles que soient les forces d'inertie agissant sur ce dispositif, Notamment, l'influencede la force centrifuge dans une direction quel- conque est complètement éliminée. 



   Le plus souvent, il suffit d'éliminer l'influence sur la charge des inclinaisons ou des forces   dinertie   parallèles à un plan vertical déterminé, sans qu'il soit nécessaire d'éliminer 1' influence   dune   inclinaison quelconque. Notam- ment, dans le cas de   l'alimentation     d'un   moteur   davion,   il suffit d'éliminer l'influence des inclinaisons parallèles au longitudinal de l'avion. Les fortes inclinaisons dans ce plan correspondent à la montée en chandelle ou au vol piqué, On élimine en même temps l'influence des   accélérations   verti- cales dues à la houle aérienne. Les inclinaisons ou les accélérations transversales à l'appareil sont généralement négligeables ou très momentanées. 



   Si l'on désire éliminer seulement l'influence des incli- naisons et des forces d'inertie parallèles à un plan vertical déterminé, on pourra déplacer le gicleur 14 (d'une manière plus générale, le point où   1''on   veut réaliser une charge in- dépendante desdites inclinaisons) sur une horizontale per- pendiculaire audit plan vertical. Lors des inclinaisons paral- lèlement audit plan, la membrane tournera autour d'une   hori-   zontale contenue dans son plan et perpendiculaire audit plan vertical. On dispose ainsi dune latitude de montage plus large qui bien souvent est précieuse. 



   De même que dans une cuve à flotteur, on peut faire va- rier la pression qui s'exerce dans la cuve aux la surface libre   du.   combustible et modifier ainsi la charge, on pourra.. dans le dispositif qui fait l'objet de l'invention, faire 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 varier la pression s'exerçant sur la membrane   9,   le résultat r étant identique à celui que l'on obtient avec une cuve à flotteur,. 



     A   titre   d?exemple,   on a représenté sur la fig. 5 un dispositif permettant de transmettre à la membrane une frac- tion de la dépression qui règne dans le corps du carburateur. 



  La cuve 2 est surmontée par une chambre 18 communiquant avec l'atmosphère par un orifice calibré 19 et communiquant aveo la section rétrécie du diffuseur 8 par un conduit 20 muni d'un calibrage 21. La charge du gicleur 14 varie alors comme la dépression dans la chambre 18. 



   On pourra également, dans le cas d'un moteur d'avia- tion où la vitesse de l'avion est utilisée pour créer une surpression dans la prise d'air, soumettre la membrane à l'action de cette surpression en reliant la chambre 18 avef la prise d'air. Cette variante a été représentée à la fig.6; sur cette figure, un conduit 33 relie à la prise d'air 34 le oompartiment 18 adjacent   à   la face extérieure de la membrane 9 fermant la   cure 2,   La même disposition est applicable dans ie cas où l'air est fourni au carburateur par un compresseur suralimentant le moteur. 



   La surpression oréée par le courant d'air étant   d'ori-   gine dynamique, l'action qu'elle exerce sur la, membrane 9 dé- pend de   l'orientation   suivant laquelle le conduit 33 débouche dans la prise d'air 34 et dépend également de la section du conduit 33. Il est prévu de déterminer les dimensions rela- tives de la membrane 9 et du conduit 33 ainsi que la force du ressort 11 de manière à obtenir sur la membrane 9 l'effet dy- namique que   1 on   désirera; notamment,, on pourra prévoir sur le conduit 33 un orifice calibré   35.si   le conduit 33 est recti- ligne et est dirigé dans le sens du courant d'air, on pourra transmettre à la membrane 9 une très forte surpression. 



   Bi l'on désire n'utiliser qu'une partie de,la   surpres-   

 <Desc/Clms Page number 10> 

   !'lion   régnant dans la prise   d'air,   on reliera le compartiment 18 à l'atmosphère par un orifice calibré 36 de manière à créer une fuite d'air par cet orifice. Le rapport entre les sections des orifices   calibres   35 et 36 déterminera la   frac-   tion de la surpression transmise à la membrane 9, Cette surpression transmise pourra être réglée au moyen d'un pointeau 37 contrôlant   l'orifice   36. 



   Sur la fig, 6, on a représenté une membrane chargée par un ressort 11, mais la membrane pourra également être chargée par l'action   d'un   poids* ou par   Inaction   combinée d'un poids et d'un ressort ou encore ne pas être chargée du tout, comme dans le cas de la fig, 1 
Il est évident que les fig, 1 à 5 sont purement schématiques et que les schémas qu'elles représentent pourront être modifiés de bien des manières dans le détail sans pour cela sortir de l'invention. 



   Notamment, la liaison mécanique entre la membrane 9 et le pointeau 4 pourra être modifiâe, cette liaison pouvant être réalisée par exemple au moyen d'un système de   leviers;   elle pourra également .être unilatérale, la membrane commandant seulement la fermeture de la soupapes, 
Cette liaison mécanique pourra être aussi variée que les liaisons entre flotteur et soupape dans les cuves à flot- teurs connues; il suffira que cette liaison soit telle que le déplacement de la membrane qui correspond à une augmenta- tion de volume de la   cuve,,   provoque la fermeture de la   saupape,   
Les dispositifs de détail tels que guidage de la sou- pape, guidage de la membrane   etc.,,   n'ont pas non plus été représentés. 



   Sur la fig, 6, on a représenté, à titre   d'exemple,   une variante du dispositif de la fig. 1 dans laquelle la 

 <Desc/Clms Page number 11> 

 membrane 9 n'attaque pas directement la soupape 3. Sur cette   figure,   la membrane9 attaque par   l'intermédiaire   de la tige 10 et du levier 23p articulé autour de   1$axe   24, l'extrémité de la queue 22 de la soupape 3 qui traverse le guidage 25. Le prolongement 31 de la tige 10 est guidé en 32. Lorsque la membrane se soulève, elle provoque la fermeture de la soupape-   l'ouverture   de la soupape est provoquée par la pression du combustible délivré par le conduit 1. 



   Si la membrane 9 est chargée par un   poidst   ce poids pourra égala ment agir indirectement sur ladite membrane; il pera placé,, par exemple, en 26 à   l'une   des extrémités du levier 23. La démultiplication que permet le levier 23 conduit à un poids plus faible que celui qui, appliqué   di-   reotement sur la membrane 9, serait nécessaire pour obtenir le même efforts 
Enfin, comme dans le cas des cuves à flotteur, la membrane unique 9 pourra être remplacée par plusieurs membra- nes partielles reliées entre elles mécaniquement et   comman-   dant par leur action   combinée   la soupape 3.

   Les   diffé-   rentes dispositions ci-dessus décrites pourr ont être appli- quées à chacune des membranes partielles 
Ou pourra encore,) dans ce cas, éliminer en un point où sera, par exemple, placé un gicleurs   1' influence   des inclinaisons et des forces d'inertie, parallèles à un plan vertical déterminéou encore   1*'influence   des incli-   naisons   et des forces d'inertie   sexerçant   dans une direc- tion quelconque. 



   A titre d'exemple, on a représenté à la fig. 7, un dispositif où la soupape de combustible est commandée par   Inaction   combinée de deux membranes paxallèles 27 et 28 dont les centres de gravité sont reliés par une tige 29. 

 <Desc/Clms Page number 12> 

 



  Il est facile de voir que dans ce dispositif, le point indif- férent aux accélérations est situé en un point 30 de l'axe 29 tel que les produits de sa distance à chacune des   membra-   nes par la surface de celle-ci soient étaux. 



   D'une manière plus générale, dans un système de   mehbra-   nes parallèles baignées sur l'une de leurs faces par le combustible et sur l'autre par un fluide gazeux dont l'iner- tie est négligeable, les déplacements desdites membranes étant solidaires  le point qui joue le rôle du centre de gravité de la membrane unique de la fig, 5 est encore le centre de gravité de l'ensemble des surfaces des diverses membranes en ayant soin de compter positivement les surfa- ces des membranes baignées par le combustible sur leur face tournée vers une direction, et   négativement   celles dont la face tournée vers la direction opposée est baignée par le combustible, 
Si   l'on   réalise des liaisons mécaniques plus compliquées (leviers etc.),

   on déterminera dans chaque cas particulier le point indifférent aux accélérations de toutes directions, ou encore le lieu des points indifférents aux accélérations parallèles à un plan vertical donné, On placera en ce point ou en un de ces points un gicleur, ou   dune   manière plus générale, un orifice alimenté en combustible pur et à la sortie duquel le combustible est mélangé à de l'air. 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Fuel pressure regulator
 EMI1.1
 ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯.¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ for internal combustion engine
In carburettors for internal combustion engines, it is necessary, in order to obtain a certain precision of the flow rate of the calibrations, to supply these calibrations under a well determined pressure. This well-determined pressure is most often produced using a float vessel.



   The float tank has the drawback of not functioning when it is inverted; this drawback is serious for aviation carburettors, aerobatic flight requiring the engine to run in

 <Desc / Clms Page number 2>

 , all positions, and even in the completely inverted position in the flight on the back.



   The present invention relates to a device which is intended to replace the float valve and the operation of which is not influenced by the orientation of the apparatus.



   The principle of the float tank is as follows; fuel has a free surface in the vessel subjected to a well-determined pressure, for example atmospheric pressure. A valve controls the entry of fuel into the tank; the movements of this valve are linked to the movements of the free surface of the dumbustible in the tank. This connection is made by a float which follows the variations of the level and which controls the valve.

   The level stabilizes in an invariable position and thus establishes, at a fixed point, a well-determined pressure which is the pressure transmitted to the tank,
In the device which is the subject of the invention, the free surface of the opening is replaced by a contact surface between the fuel aonternz in the tank and a deformable membrane subjected on its outer face to a well determined pressure, the valve of fuel is connected to said membrane and therefore follows the movements of the membrane. The points of the fuel which are in contact with the membrane are subjected to the determined pressure which is exerted on the outer face of said membrane if the latter has no elastic reaction and if it is not charged.

   In particular, if the membrane is subjected simply to atmospheric pressure, the contact surface between the liquid and the membrane is itself at atmospheric pressure, like the free surface in a float vessel,
If the pressure tends to increase in the tank, the membrane

 <Desc / Clms Page number 3>

 strains and closes the fuel valve o If the pressure r drops, the diaphragm depresses and opens the fuel needle.



   As in the case of a float tank, a fixed position surface is therefore produced in which the pressure is well determined,:.



   The membrane of the device which is the subject of the invention is not necessarily horizontal and it can have any orientation, the pressure which prevails at the center of gravity of the membrane being independent of this orientation.



   The invention also comprises a particular embodiment which makes it possible to achieve, at a point of the fuel pipe connecting the tank to the body of the carburetor, a determined load independent of the orientation of the device and independent of the inertia forces. to which the apparatus and the liquid masses it contains may be subjected during an accelerated movement. Either a nozzle or the outlet of the fuel channel can be placed at this point.



   The description which will follow with reference to the appended drawing given by way of example will make it easier to understand the manner in which the invention can be implemented.



   Fig. 1 schematically represents an embodiment of the invention.



   Figs. 2 and 3 show variants of FIG. 1 in which the membrane is loaded by a spring.



   Fig, 4 shows a device in which the influence of inertia forces is eliminated.,
Fig. 5 represents the application of the invention to the supply of a flooded nozzle under a constant load independent of the forces of inertia.



   Fig. 6 shows an alternative embodiment of

 <Desc / Clms Page number 4>

 the invention in which the membrane is subjected on its outer face to the pressure prevailing in the air intake of the carburetor.



   Fig. 7 shows a variant of fig, 1 in which the membrane does not directly attack the fuel valve,
Fig. 8 represents an embodiment of the invention comprising several membranes.



   In the device shown in fig. 1, the fuel is brought under a certain load through the pipe 1 communicating with the tank 2 through the orifice 3 controlled by the valve 4.



  The tank 2 is provided with a fuel outlet channel 5 feeding the fuel outlet 6 via 1 + via the calibrated orifice 7; the fuel outlet 6 is placed in a diffuser 8. The tank 2 is closed in its upper part by a deformable membrane 9 which has no elastic reaction and which is connected, at its center, by a rod 10 to valve 4. Preferably, membrane 9 is not expandable. The outer face of the membrane 9 is subjected to atmospheric pressure, the inner face being bathed by the fuel.



   In the XX plane, comprising the inner face of the membrane 9, the liquid is subjected to the atmospheric pressure which is exerted through the membrane 9. This level XX therefore plays exactly the role of the free surface of a float tank .



  If the fuel level tends to rise in the tank 2, the membrane 9 ae lifts and closes the needle 4. If the level tends to fall, the membrane is depressed and opens the needle 4.



  The membrane 9 is not necessarily horizontal, and the operation of the device is the same, whatever the orientation; the pressure of the liquid against the gravity of the membrane always remains equal the atmospheric pressure membrane always remains equal to atmospheric pressure

 <Desc / Clms Page number 5>

 whatever the orientation,
In the device of FIG. 1, a pressure equal to atmospheric pressure is created at a determined point, namely the center of gravity of the membrane. A different pressure can be established at this point, as shown in figures 2 and 3.



   In figo 2, the membrane 9 is loaded by a spring 11. The pressure of the spring 11 is distributed over the surface of the liquid which bathes the membrane and thus puts the tank 2 under load. The mechanism for closing and opening the valve 4 is not modified, the equilibrium pressure being greater than atmospheric pressure instead of being equal to it, It goes without saying that the supply pressure in the duct 1 should be sufficient to push back the loaded membrane 9 when the valve is fully open.



   The tank 2 could be, for example, placed below the diffuser 80, the spring 11 being calibrated so as to balance the load exerted by the liquid column contained in the outlet duct 5, the load being zero at the end. mite 6 of channel 5.



   The aotion of the spring 11 can be replaced by the elasticity of the membrane.
In fig. 3, the spring 11 acts on the diaphragm 9 in the direction of closing of the valve 4 instead of acting in the direction of opening as in FIG. 2. Under these conditions. the equilibrium pressure in the tank 2 is lower than the atmospheric pressure and the spring 11 can be calibrated so that the load is zero at the outlet 6 of the channel 5.



   The two devices shown in Figures 2 and 3 are therefore equivalent to a float tank whose level

 <Desc / Clms Page number 6>

 would pass through the end 6. These devices have on a float tank the advantage of being able to be placed at any height relative to the outlet 6, the spring 11 being calibrated accordingly.



   It is understood that the spring 11 will not necessarily be calibrated so as to obtain a zero load at 6,
In FIGS, 1 to 3, the pressure is invariable at the center of gravity of the membrane 9 whatever the inclination of the device, but the load on the nozzle 7 or even on the outlet 6 varies according to this inclination.



   If we completely reverse the devices of fig.



  2 and 3, it can be seen that the load at 6 will have increased by twice the height h which separates the outlet 6 from the center of gravity 12 of the membrane 9 in the case of FIG. 2; it will have decreased by twice this height in the case of 4. 3.



   This variation in load does not generally present any great drawback, but it can be avoided by replacing the action of the spring 11 by Inaction of a weight ', as shown in fig. 4.



   On the rod 4, the membrane 9 is loaded by a spring 13 which, by distributing its pressure over the whole of said membrane, balances the pressure of a liquid column of height - h. The membrane being assumed to be horizontal, the height is the vertical distance to the membrane 9 from the end 6 which is to be subtracted from the load variations.

   When the device is tilted, the component P 'of the weight 13 perpendicular to the membrane 9 and the height h' of the outlet 6 above the center of gravity 12 of the membrane vary in the same ratio and consequently the load at 6 does not vary, on condition, however, that care is taken to place output 6 on the normal to the

 <Desc / Clms Page number 7>

 membrane 9 passing through the center of gravity 12 of the surface of the membrane ,,,
The device of FIG. 4 peimet therefore to achieve at a determined point which in the figure is the outlet of the fuel channel, a zero load, whatever the orientation of the device.



   If in addition to the weight 13, a spring loads the membrane 9, it will be possible to obtain, at a determined point, a constant and non-zero load, independent of inclinations, such a device is shown in freeze. 5. In this figure, the membrane 9 is loaded with the liver by the weight 13 and by the spring 11. The fuel coming from the tank 2 feeds, through a flooded nozzle 14, a well 15 open to the atmosphere. 16, 1 air from port 16 emulsifies fuel from 14 and emulsified fuel is delivered through channel 17 to emulsion outlet 6 located in diffuser 8.



   If we want the nozzle 14 to be fed under a constant load, equal to the height a of the horizontal plane XX passing through 6 above the nozzle 14, when the membrane is horizontal, the weight 13 is determined in the same way that the pressure which it exerts on the liquid balances a column of height .1 equal to the vertical distance of the nozzle 14 from the horizontal plane of the membrane 9, and the spring 11 is tared so that it exerts a pressure on the liquid equilibrating a liquid column of height a.



   Under these conditions, the device will operate exactly as if the nozzle 14 were supplied by an X-X level float vessel. If the nozzle 14 is located on the normal to the membrane 9 passing through the gravity center of oelle-oi, the nozzle 14 will be supplied under a load

 <Desc / Clms Page number 8>

 constant represented by a liquid height a, whatever the orientation of the device and whatever the inertial forces acting on this device, in particular, the influence of the centrifugal force in any direction is completely eliminated.



   In most cases, it is sufficient to eliminate the influence on the load of inclinations or inertial forces parallel to a determined vertical plane, without it being necessary to eliminate the influence of any inclination. In particular, in the case of powering an aircraft engine, it suffices to eliminate the influence of inclinations parallel to the longitudinal of the aircraft. The strong inclinations in this plane correspond to the rise in candle or to the nose down flight. At the same time, the influence of the vertical acceleration due to the air swell is eliminated. The inclinations or transverse accelerations of the device are generally negligible or very momentary.



   If one wishes to eliminate only the influence of inclinations and inertial forces parallel to a determined vertical plane, the nozzle 14 can be moved (more generally, the point where one wishes to achieve a load independent of said inclinations) on a horizontal perpendicular to said vertical plane. During inclinations parallel to said plane, the membrane will rotate around a horizontal contained in its plane and perpendicular to said vertical plane. This gives a wider mounting latitude which is often invaluable.



   As in a float tank, the pressure exerted in the tank can be made to vary over the free surface of the. fuel and thus modify the load, it will be possible .. in the device which is the object of the invention, to

 <Desc / Clms Page number 9>

 vary the pressure exerted on the membrane 9, the result r being identical to that obtained with a float tank ,.



     By way of example, FIG. 5 a device for transmitting to the membrane a fraction of the negative pressure which exists in the body of the carburetor.



  The tank 2 is surmounted by a chamber 18 communicating with the atmosphere through a calibrated orifice 19 and communicating with the narrowed section of the diffuser 8 by a duct 20 provided with a calibration 21. The load of the nozzle 14 then varies as the depression in room 18.



   It is also possible, in the case of an aircraft engine where the speed of the airplane is used to create an overpressure in the air intake, subject the membrane to the action of this overpressure by connecting the chamber. 18 with the air intake. This variant has been shown in fig.6; in this figure, a duct 33 connects to the air intake 34 the oompartment 18 adjacent to the outer face of the membrane 9 closing the treatment 2, The same arrangement is applicable in the case where the air is supplied to the carburetor by a compressor supercharging the engine.



   The overpressure created by the air current being of dynamic origin, the action which it exerts on the membrane 9 depends on the orientation in which the duct 33 opens into the air intake 34 and also depends on the section of the duct 33. It is intended to determine the relative dimensions of the membrane 9 and of the duct 33 as well as the force of the spring 11 so as to obtain on the membrane 9 the dynamic effect that 1 we will desire; in particular ,, a calibrated orifice 35 can be provided on the duct 33. If the duct 33 is straight and is directed in the direction of the air stream, a very high overpressure can be transmitted to the membrane 9.



   If we want to use only part of, the overpressure

 <Desc / Clms Page number 10>

   The lion reigning in the air intake, the compartment 18 will be connected to the atmosphere via a calibrated orifice 36 so as to create an air leak through this orifice. The ratio between the sections of the calibrated orifices 35 and 36 will determine the fraction of the overpressure transmitted to the diaphragm 9. This transmitted overpressure can be adjusted by means of a needle 37 controlling the orifice 36.



   In fig, 6, there is shown a membrane loaded by a spring 11, but the membrane could also be loaded by the action of a weight * or by the combined inaction of a weight and a spring or not be loaded at all, as in the case of fig, 1
It is obvious that FIGS, 1 to 5 are purely schematic and that the diagrams which they represent can be modified in many ways in detail without departing from the invention.



   In particular, the mechanical connection between the membrane 9 and the needle 4 can be modified, this connection being able to be carried out for example by means of a system of levers; it could also be unilateral, the membrane only controlling the closing of the valves,
This mechanical connection can be as varied as the connections between float and valve in known float tanks; it will suffice for this connection to be such that the displacement of the membrane which corresponds to an increase in the volume of the tank ,, causes the closure of the valve,
Details such as valve guide, membrane guide, etc., have not been shown either.



   In FIG. 6, there is shown, by way of example, a variant of the device of FIG. 1 in which the

 <Desc / Clms Page number 11>

 membrane 9 does not directly attack the valve 3. In this figure, the membrane9 attacks via the rod 10 and the lever 23p articulated around 1 $ axis 24, the end of the stem 22 of the valve 3 which passes through the guide 25. The extension 31 of the rod 10 is guided at 32. When the diaphragm is raised, it causes the valve to close; the opening of the valve is caused by the pressure of the fuel delivered by the pipe 1.



   If the membrane 9 is loaded by a weight, this weight can also act indirectly on said membrane; it will be placed ,, for example, at 26 at one of the ends of the lever 23. The reduction that the lever 23 allows leads to a lower weight than that which, applied directly to the membrane 9, would be necessary to obtain the same effort
Finally, as in the case of float tanks, the single diaphragm 9 can be replaced by several partial diaphragms linked together mechanically and controlling the valve 3 by their combined action.

   The various arrangements described above could be applied to each of the partial membranes.
Or can,) in this case, eliminate at a point where, for example, a nozzle will be placed the influence of inclinations and inertial forces, parallel to a determined vertical plane, or again the influence of inclinations and forces of inertia acting in any direction.



   By way of example, there is shown in FIG. 7, a device where the fuel valve is controlled by the combined inaction of two paxallel membranes 27 and 28, the centers of gravity of which are connected by a rod 29.

 <Desc / Clms Page number 12>

 



  It is easy to see that in this device, the point independent of the accelerations is located at a point 30 of the axis 29 such that the products of its distance from each of the members by the surface thereof are clamped. .



   More generally, in a system of parallel mehbra- nes bathed on one of their faces by the fuel and on the other by a gaseous fluid whose inertia is negligible, the displacements of said membranes being integral the point which plays the role of the center of gravity of the single membrane in fig, 5 is also the center of gravity of all the surfaces of the various membranes, taking care to positively count the surfaces of the membranes bathed in the fuel on their face facing one direction, and negatively those whose face facing the opposite direction is bathed by the fuel,
If more complicated mechanical connections (levers etc.) are made,

   one will determine in each particular case the point indifferent to the accelerations of all directions, or the place of the points indifferent to the accelerations parallel to a given vertical plane, One will place in this point or in one of these points a nozzle, or in a more general way , an orifice supplied with pure fuel and at the outlet of which the fuel is mixed with air.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

REVENDICATIONS 1 - Un dispositif régulateur de la pression du combustible alimentant un moteur à combustion interne, caractérisé en ce qu'il comprend une cuve munie d'une entrée et d'une sortie de combustible, une partie de la paroi de ladite cuve étant constituée par une membrane déformable soumise <Desc/Clms Page number 13> sur sa faoe extérieure à une pression déterminée et reliée mécaniquement à une soupape contrôlant l'entrée du combu- stible dans la cuve,, les liaisons mécaniques de la membrane et de la soupape étant telles que le mouvement de la me,nbra- ne qui oorrespond à une augmentation de volume de la cuve pro- voque la fermeture de la soupape de combustible. CLAIMS 1 - A device for regulating the pressure of the fuel supplying an internal combustion engine, characterized in that it comprises a tank provided with a fuel inlet and a fuel outlet, part of the wall of said tank being formed by a deformable membrane subjected <Desc / Clms Page number 13> on its external faoe at a determined pressure and mechanically connected to a valve controlling the entry of the fuel into the tank, the mechanical connections of the membrane and the valve being such that the movement of the valve, nbra- ne which o corresponds to an increase in the volume of the tank causing the fuel valve to close. 2 - Un dispositif comme spécifié sous 1 , caractérisé en ce que plusieurs membranes partielles faisant partie de la paroi de la cuve sont reliées entre elles mécaniquement et comman- dent l'ouverture de la soupape de combustible. 2 - A device as specified under 1, characterized in that several partial membranes forming part of the wall of the tank are mechanically connected to each other and control the opening of the fuel valve. 3 - Un dispositif comme spécifié sous 1 ou 2 , caractérisé en ce que une membrane faisant partie de la paroi de la cuve est chargée par un ressort agissant sur l'une ou l'autre de ses faces* 4 - Un dispositif comme spécifié sous 1 ou 2 , caractérisé en ce que une membrane faisant partie de la paroi de la cuve est chargée par un poids.. 3 - A device as specified under 1 or 2, characterized in that a membrane forming part of the wall of the tank is loaded by a spring acting on one or the other of its faces * 4 - A device as specified under 1 or 2, characterized in that a membrane forming part of the wall of the tank is loaded by a weight. 50 -Un dispositif comme spécifié sous 1 ou 2 , caractérisé en ce que une membrane faisant partie de la paroi de la cuve est chargée par l'action simultanée d'un ressort et d'un poids. 50 -A device as specified under 1 or 2, characterized in that a membrane forming part of the wall of the tank is loaded by the simultaneous action of a spring and a weight. 5 - Un dispositif oomme spécifié sous 1 ou 2 , caractérisé en ce qu'une membrane faisant partie de la paroi de la cuve est soumise, sur sa face extérieure, à la pression régnant dans la prise d'air du carburateur alimentant le moteur. 5 - A device oomme specified under 1 or 2, characterized in that a membrane forming part of the wall of the tank is subjected, on its outer face, to the pressure prevailing in the air intake of the carburetor supplying the engine. 7 - Un dispositif comme spécifié sous 6 , caractérisé en ce qu'un compartiment adjacent à la face extérieure de la- dite membrane est relié à la prise d'air par un conduit6 8 - Un dispositif comme spécifié sous 7 , caractérisé en ce que ledit conduit est reotiligne et parallèle au courant d'air dans ladite prise <Desc/Clms Page number 14> 9 - Un dispositif comme spécifié sous 6 caractérisé en ce que ledit conduit est muni alun orifice calibré. 7 - A device as specified in 6, characterized in that a compartment adjacent to the outer face of said membrane is connected to the air intake by a duct. 6 8 - A device as specified in 7, characterized in that said duct is reotilinear and parallel to the air stream in said outlet <Desc / Clms Page number 14> 9 - A device as specified in 6 characterized in that said conduit is provided with calibrated orifice alum. 10 - Un dispositif comme spécifié sous 9 caractérisé en ce que ledit compartiment communique avec l'atmosphère par un orifice calibré. 10 - A device as specified under 9 characterized in that said compartment communicates with the atmosphere through a calibrated orifice. 11 - Un dispositif comme spécifié sous 10 , caractérisé en ce que la section de l'orifice de communication dudit comparti- ment avec l'atmosphèreest réglable. 11 - A device as specified under 10, characterized in that the section of the orifice of communication of said compartment with the atmosphere is adjustable. 12 - Un dispositif comme spécifié sous 1 ou 2 , caractérisé en ce que un orifice, alimenté en combustible pur par le conduit de sortie et à la sortie duquel le combustible est mélangé à de l'air, est disposé en un point où la charge- est indépendante des inclinaisons de l'appareil parallèles à un plan vertical déterminé, ainsi qu'aux efforts d'inertie paral- lèles au même plan. 12 - A device as specified under 1 or 2, characterized in that an orifice, supplied with pure fuel by the outlet duct and at the outlet of which the fuel is mixed with air, is arranged at a point where the load - is independent of the inclinations of the device parallel to a determined vertical plane, as well as of the inertial forces parallel to the same plane. 13 - Un dispositif comme spécifié sous 1 ou 2 , caractérisé en ce qu'un orifice, alimenté en combustible pur par le conduit de sortie et à la sortie duquel le combustible est mélangé à de l'air, est disposé en un point où la charge est indépendante des inclinaisons et des efforts d'inertie de toutes directions,, 14 - Un dispositif comme spécifié sous 4 ou 5 , dans le- quel la soupape de combustible est oommand.ée par une membra- ne unique, caractérisé en ce que le poids qui charge ladite membrane est déterminé de manière à équilibrer une. 13 - A device as specified under 1 or 2, characterized in that an orifice, supplied with pure fuel by the outlet duct and at the outlet of which the fuel is mixed with air, is arranged at a point where the load is independent of inclinations and inertia forces in any direction ,, 14 - A device as specified in 4 or 5, in which the fuel valve is controlled by a single member, characterized in that the weight which loads said membrane is determined so as to balance a. colonne liquide s'élevant dans le conduit de combustible jusqu'à un point déterminé de ce conduit, situé sur la normale à ladite membrane passant par le centre de gravité de celle-ci, de manière que la charge en ce point déterminé soit indépendante de l'orientation du dispositif et des forces d'intertie aux- . quelles il est soumis, <Desc/Clms Page number 15> 15 - Un carburateur muni dun dispositif comme spécifié sous 14 , caractérisé en ce quun orifice calibré est disposé au point du conduit de combustible où la charge est indépendante de l'orientation et des forces dinertie. liquid column rising in the fuel pipe to a determined point of this pipe, situated on the normal to said membrane passing through the center of gravity of the latter, so that the load at this determined point is independent of the orientation of the device and the forces of interest to. what it is subject to, <Desc / Clms Page number 15> 15 - A carburetor fitted with a device as specified under 14, characterized in that a calibrated orifice is arranged at the point of the fuel pipe where the load is independent of the orientation and of the inertial forces. 16 - Un dispositif comme spécifié sous l'une des revendica- tions précédentes, caractérisé en ce que la face extérieure de ladite membrane est soumise à une fraction de la dépression régnant en un point du corps du c rburateur. 16 - A device as specified in one of the preceding claims, characterized in that the outer face of said membrane is subjected to a fraction of the negative pressure prevailing at a point of the body of the carburettor.
BE369960D BE369960A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE369960A true BE369960A (en)

Family

ID=41508

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE369960D BE369960A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE369960A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0965898B1 (en) Autonomous fluid flow limiting device for a conduit and aircraft fuel installation incorporating it
CH526718A (en) Device for lubrication, regulation and safety of a gas turbine
BE369960A (en)
EP0407283B1 (en) Liquid accumulator under high pressure with regulated liquid level
FR2492459A1 (en) METHOD AND DEVICE FOR REGULATING THE IDLE SPEED OF CONTROLLED IGNITION ENGINES
FR2718190A1 (en) Fuel injection control valve for a turbomachine.
FR2496178A1 (en) INTAKE DEVICE FOR INTERNAL COMBUSTION ENGINE
EP0056758B1 (en) Regulating device for a gas turbine liquid fuel supply system
FR2524066A1 (en) FUEL CONTROL SYSTEM FOR A GAS TURBINE ENGINE
BE549439A (en)
BE406646A (en)
CH160842A (en) Pressure regulator device, diaphragm, for the fuel supplying an internal combustion engine.
BE369961A (en)
BE441919A (en)
BE440354A (en)
BE350321A (en)
FR2630781A1 (en) CONTROL DEVICE FOR INTERNAL COMBUSTION ENGINES
BE443035A (en)
BE410803A (en)
BE404966A (en)
FR2492891A1 (en) Charge intake for IC-engine - has housing with air flow passage controlled by obturator and fuel passage with sprung valve
BE430000A (en)
BE405232A (en)
BE364875A (en)
BE412719A (en)