BE367795A - - Google Patents

Info

Publication number
BE367795A
BE367795A BE367795DA BE367795A BE 367795 A BE367795 A BE 367795A BE 367795D A BE367795D A BE 367795DA BE 367795 A BE367795 A BE 367795A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
switch
machine
phonogram
magnet
movement
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE367795A publication Critical patent/BE367795A/fr

Links

Landscapes

  • Holding Or Fastening Of Disk On Rotational Shaft (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Dispositif applicable aux machines à dicter, pour les arrêter et faire répéter ensuite le texte reproduit avant l'arrêt. 



   Il arrive fréquemment que la personne qui écoute la machine à dicter soit appelée pour d'autres besognes et se trou forcée d'arrêter la machine. Lorsqu'au bout d'un certain temps la dictée doit se continuer, il est absolument indispensable - si l'on veut éviter des erreurs - que les derniers mots repro- duits avant l'arrêt soient répétés par la machine., Le problème consiste donc à déplacer par de simples manoeuvres de changement de position au moyen d'un commutateur, soit le phonogramme, soit le dispositif récepteur des sons, d'une certaine distance choi- sie de manière que lors de la continuation du travail, les der- niers mots de la dictée soient reproduites encore une fois.

   La machine doit ensuite être arrêtée dans la nouvelle position du phonogramme ou du dispositif récepteur des sons, et elle doit de nouveau être rendue prête   à   fonctionner de manière que la repro- 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 duction se continue par simple renversement d'un commutateur, On connaît déjà, il est vrai, des dispositifs dans lesquels le but susmentionné est atteint par manipulation de plusieurs commuta- leurs.

   Mais avec ces   dispositifs.,  la personne qui transcrit la dictée doit donner au maniement de la machine, des soins que   l'en   ne peut pas raisonnablement lui demander, 
La présente invention est dès lors caractérisée en ce que l'arrêt de la machine et la répétition ultérieure du texte reproduit avant l'arrêt, s'obtiennent par la manoeuvre d'un uni- que   commutateur  Le montage électrique peut s'établir de façon que le commutateur soit placé dans des circuits qui hormis   l'en-   roulement d'un relais qui commande l'avance et le recul de la ma- chine, ne renferment pas d'autres enroulements de relais.

   Pour arrêter la machine et pour la faire répéter ensuite une partie du texte reproduit avant l'arrêt, il ne sera nécessaire que d'action ner deux fois un commutateur fait par exemple en   forme   de contact à pédale, Le mode d'action dans ce cas est que par suite de la première manoeuvre du commutateur, la machine est arrêtée.. et qu'à la seconde manoeuvre elle se met de nouveau en marche et ré- pète alors une partie du texte reproduit avant l'arrêta Les cho- ses se passent de manière   qu'immédiatement   après la première fer- meture du commutateur, le phonogramme ou le dispositif récepteur des sons exécute un mouvement rétrograde de durée déterminée, en même temps que la machine s'arrête.

   Lors de la seconde fermeture du commutateur, la machine continue la dictée, se remettant à fonctionner normalement  Dans le cas de l'application du   disposi..   tif avec les machines à dicter connues à cylindres ou à disques, l'aimant d'accouplement qui commande le sens de mouvement du pho- nogramme et du dispositifreceveur des sons agit sur le   diaphra-   gme de manière que celui-ci ne puisse pas être influencé par le phonogramme, 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 
Un autre trait caractéristique de l'invention ré- side en ce que dans le cas où le commutateur reste fermé au-delà de la durée du temps pris par le mouvement de recul de la machi- ne ci-dessus mentionné, la machine continue sa marche en arrière   jusqu*au   moment où le commutateur est de nouveau ouverte. 



   Voici maintenant avec les dessins annexés à   l'appui,   la description   d'un   exemple   dtexécution   de l'objet de l'inven- tion : 
La figure 1 montre le schéma de montage. Sur l'ar- bre de commande w est installé un disque A pour la commande des ressorts de contact f1 et f2. Lorsque l'arbre w tourne dans le sens des aiguilles d'une montre, il entraîne le disque par frottement, jusqu'à ce que son bord kl rencontre la butée b. Le disque reste dans cette position aussi longtemps que l'arbre conserve son sens de rotation.

   Le sens de rotation de l'arbre w est en service normal celui où le disque A occupe la position se- lon la figure 1, sans agir sur les ressorts de contact fI et f2, Lorsque l'arbre change de sens de rotation, le disque A prend une position dans laquelle son bord k2 touche la butée b, et   dans   son mouvement il renverse d'abord le ressort f2 et au bout d'un certain temps le ressort f1. Par ces opérations de commutation, il devient possible à la machine de transporter en arrière d'une certaine distance, son phonogramme ou son dispositifde récep- tion de sons, pour s'arrêter ensuite et se remettre en marche à une nouvelle mise en action du même   commutateur..   



   Le montage représenté dans la figure 1 peut servir aussi bien abec les machines parlantes Poulsen bien connues,   qu'avec   les phonographes à cylindres ou à disques. Les machines mentionnées en premier lieu possèdent comme on le sait un aiment dont l'excitation détermine la marche en arrière du phonogramme, Dans les machines à cylindres ou à plaques, on peut également 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 ménager un tel aimant, cela de façon qu'il actionne un accouple- ment qui opère le transport en arrière du dispositif récepteur des sons. Dans ce cas, le phonogramme peut également participer au mouvement de rotation renversé, ou il peut rester   arrêté   pen- dant le temps de marche en arrière du dispositif récepteur des sons..

   Ces détails ne jouent aucun rôle au point de vue de la por- tée de l'invention.      



   Dans la figure 1, s et a sont les commutateurs de ser- vice de la machine., R est l'aimant ci-dessus   mentionner     outre   l'armature non représenté par le dessin, cet aimant possède pour le service de l'accouplement un   oontact r   dont le but ressort de la description.

   M est le moteur de commande de la machine parlen- te, et F est l'enroulement de champ de ce moteur, 
Le mode d'action du montage est le suivant : 
La mise en fonctionnement de la machine commence par la fermeture du commutateur s, que l'on n'aure à ouvrir qu'en cas d'une longue pause de fonctionnement, pour rendre inactif le com- mutateur facilement accessible a établi sous forme de contact à pédale, Lorsqu'on ferme le   commutateur 8,,  le moteur de   commande 33   met en mouvement, si le disque A occupe la position   que   montre le dessin; le courant passe par le circuit que voici: pôle positif de la source de courant, moteur MF, contact de repos et ressort de contact f1, commutateur fermé s, pôle négatif de la source.

   Si l'on ferme alors un petit instant le cpmmutateur a, l'aimant de marche arrière R reçoit du courant (circuit; pôle positif, aimant   R,   contact de repos et ressort de contact f2, commutateur a,commu- tateur s, pale négatif) L'arbre w tourne en arrière, et le   disque   A qu'il entraîne par frottement renverse d'abord le ressort de contact   f2,   lequel ferme son contact de travail par lequel le mo- teur reçoit maintenant passagèrement son courant de travail L'ai- mant R reste par son contact r excité en parallèle avec le   moteur,   

 <Desc/Clms Page number 5> 

 
1 Lorsque maintenant le disque A aura tourné assez loin pour que le ressort de contact   fI   soit renversé en ouvrent son contact de repos,

   le moteur et l'aimant de marche arrière cesseront   d'être   parcourus par le courants cela simultanément. 



  La machine reste arrêtée. Si le travail doit continuer, on ferme de nouveau le commutateur a un instante Puisque maintenant le contact r de l'aimant de marche en arrière est ouvert, et que cet aimant reste par conséquent non excité,  l'arbre w   se met de nou- veau à tourner dans son sens de rotation normal, et entraîne le disque A. Le ressort de contact f1 est alors d'abord renversé et ferme son contact de repos, de sorte que le moteur reçoit du cou- rant indépendamment du commutateur a que l'on peut ainsi ramener à la-position de repos que montre le dessin.

   Lorsqu'un instant plus tard le disque A occupe de nouveau la position dans laquel- -le son bord k1 touche la butée b, le contact de repos du ressort   f2   est aussi fermé, et le circuit pour l'aimant de marche en ar- rière R est préparé de manière que son excitation, comme il a été décrit ci-dessus,dépend de la fermeture du commutateur a. 



   La figure 2 montre un phonographe à cylindre selon l'invention. 



   Sur l'un des arbres de commande, par exemple sur l'arbre porte-cylindre W1, est placé le disque A comme il est montré dans la figure 1 et comme il a été décrit précédemment, Z1 à Z5 sont les roues dentées d'un harnais d'engrenages   réver-     sible   les roues Z4 et Z5 sont folles sur l'arbre w2 pour l'avance du dispositif récepteur des sons T,S, et elles sont pourvues   déléments   d'accouplement k3, k4. Sur l'arbre   w2   est encore monté un élément d'accouplement k5, qui peut glisser mais non pas tour- ner sur ledit arbre, et qui est commandé par l'armature al de l'aimant de marche en arrière R.

   Cette armature est tenue dans la position que montre le dessin (position dans laquelle l'élément 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 d'accouplement k5 est en prise avec l'élément k4), par un res- sort à lame sI, On voit que lorsque l'aimant est excité, l'arbre w2 est renversé,,Le restant de la disposition est comme il est montré dans la figure 1. La commande de la machine peut se faire de manière appropriée par engrenages ou par courroies, sur l'un des arbres, 
Pour éviter que le diaphragme ne soit influencé pen- dant la marche en arrière, on a pris les dispositions que montre la figure   3.  



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Device applicable to dictation machines, to stop them and then repeat the text reproduced before stopping.



   It often happens that the person listening to the dictation machine is called in for other tasks and is forced to stop the machine. If the dictation has to be continued after a certain time, it is absolutely essential - in order to avoid errors - that the last words reproduced before the stop are repeated by the machine., The problem is therefore to be moved by simple maneuvers of change of position by means of a switch, either the phonogram or the sound receiving device, by a certain distance chosen so that when continuing work, the latter nier words from the dictation are reproduced again.

   The machine must then be stopped in the new position of the phonogram or of the sound receiving device, and it must again be made ready for operation so that the reproduction.

 <Desc / Clms Page number 2>

 The operation is continued by simply reversing a switch. It is true that devices are already known in which the aforementioned object is achieved by manipulating several switches.

   But with these devices, the person who transcribes the dictation must give the handling of the machine, care that the en cannot reasonably ask of him,
The present invention is therefore characterized in that the stopping of the machine and the subsequent repetition of the text reproduced before stopping, are obtained by the operation of a single switch. The electrical assembly can be established in such a way that the switch be placed in circuits which, apart from the winding of a relay which controls the advance and reverse of the machine, do not contain other relay windings.

   To stop the machine and then repeat part of the text reproduced before stopping, it will only be necessary to act twice on a switch made for example in the form of a pedal contact. The case is that following the first operation of the switch, the machine is stopped .. and that at the second operation it starts again and then repeats part of the text reproduced before it was stopped. take place in such a way that immediately after the first closing of the switch, the phonogram or the sound-receiving device executes a retrograde movement of fixed duration, at the same time as the machine stops.

   When the switch is closed the second time, the machine continues the dictation, resuming normal operation. In the case of application of the device with known dictation machines with cylinders or discs, the coupling magnet which controls the direction of movement of the phonogram and of the sound receiving device acts on the diaphram so that the latter cannot be influenced by the phonogram,

 <Desc / Clms Page number 3>

 
Another characteristic feature of the invention resides in that in the case where the switch remains closed beyond the duration of the time taken by the backward movement of the above-mentioned machine, the machine continues its operation. reverse until the switch is opened again.



   Here now, with the accompanying drawings, the description of an exemplary embodiment of the object of the invention:
Figure 1 shows the assembly diagram. A disc A is installed on the control shaft w for controlling the contact springs f1 and f2. When the shaft w turns clockwise, it drives the disc by friction, until its edge kl meets the stop b. The disc remains in this position as long as the shaft maintains its direction of rotation.

   The direction of rotation of the shaft w is in normal service that where the disc A occupies the position according to figure 1, without acting on the contact springs fI and f2, When the shaft changes direction of rotation, the disc A assumes a position in which its edge k2 touches the stopper b, and in its movement it first reverses the spring f2 and after a certain time the spring f1. By these switching operations, it becomes possible for the machine to transport its phonogram or sound reception device back a certain distance, to then stop and restart when the machine is activated again. same switch ..



   The assembly shown in Figure 1 can be used both with the well-known Poulsen talking machines, and with cylinder or disc phonographs. The machines mentioned in the first place have, as we know, a magnet, the excitation of which determines the reverse movement of the phonogram. In cylinder or plate machines, it is also possible

 <Desc / Clms Page number 4>

 providing such a magnet, so that it actuates a coupling which operates the rear transport of the sound receiving device. In this case, the phonogram may also participate in the reverse rotational movement, or it may remain stopped while the sound receiving device is running in reverse.

   These details are irrelevant from the point of view of the scope of the invention.



   In figure 1, s and a are the service switches of the machine., R is the above mentioned magnet besides the armature not shown by the drawing, this magnet has for the service of the coupling a oontact r whose purpose emerges from the description.

   M is the control motor of the talking machine, and F is the field winding of this motor,
The mode of action of the assembly is as follows:
The machine is started up by closing switch s, which should only be opened in the event of a long pause in operation, in order to make the easily accessible switch inactive. pedal contact, When the switch 8 is closed, the control motor 33 sets in motion, if the disc A occupies the position shown in the drawing; the current flows through the following circuit: positive pole of the current source, MF motor, rest contact and contact spring f1, switch closed s, negative pole of the source.

   If the switch a is then closed for a little while, the reverse magnet R receives current (circuit; positive pole, magnet R, rest contact and contact spring f2, switch a, switches, blade negative) The shaft w turns backwards, and the disc A which it drives by friction first reverses the contact spring f2, which closes its working contact by which the motor now temporarily receives its working current L 'magnet R remains by its contact r excited in parallel with the motor,

 <Desc / Clms Page number 5>

 
1 When the disc A has now turned far enough for the contact spring fI to be reversed by opening its rest contact,

   the motor and the reverse gear will stop being current at the same time.



  The machine remains stopped. If work has to continue, the switch is closed again at a moment. Since now the contact r of the reverse gear magnet is open, and this magnet therefore remains not energized, the shaft w starts up again. calf to turn in its normal direction of rotation, and drives the disc A. The contact spring f1 is then reversed first and closes its rest contact, so that the motor receives current independently of the switch a that l 'it is thus possible to return to the rest position shown in the drawing.

   When a moment later the disc A again occupies the position in which its edge k1 touches the stopper b, the rest contact of the spring f2 is also closed, and the circuit for the running magnet is switched on. rière R is prepared so that its excitation, as described above, depends on the closing of switch a.



   Figure 2 shows a cylinder phonograph according to the invention.



   On one of the control shafts, for example on the cylinder-holder shaft W1, is placed the disc A as shown in Figure 1 and as described above, Z1 to Z5 are the toothed wheels of a reversible gear harness the wheels Z4 and Z5 are idle on the shaft w2 for the advance of the sound receiving device T, S, and they are provided with coupling elements k3, k4. On the shaft w2 is also mounted a coupling element k5, which can slide but not turn on said shaft, and which is controlled by the armature al of the reverse magnet R.

   This reinforcement is held in the position shown in the drawing (position in which the element

 <Desc / Clms Page number 6>

 coupling k5 is engaged with element k4), by a leaf spring sI, It can be seen that when the magnet is energized, the shaft w2 is reversed ,, The remainder of the arrangement is as it is shown in figure 1. The control of the machine can be done suitably by gears or by belts, on one of the shafts,
To prevent the diaphragm from being influenced during reversing, the arrangements shown in figure 3 have been taken.


    

Claims (1)

Sur l'armature a1 représentée en coupe, on a ménagé une oreille b1 à travers laquelle passe un levier h occupant une position inclinée,, Ce levier forme ensemble avec les leviers b1 et h2 un système articulé pour éloigner le diaphragme du phono- gramme pendant la marche en arrière. On the frame a1 shown in section, an ear b1 has been provided through which passes a lever h occupying an inclined position ,, This lever forms together with the levers b1 and h2 an articulated system for moving the diaphragm away from the phonogram during backwards. Lorsque l'aimant R attire l'armature a1, le levier h se dresse en position plus raide et le levier hI s'élève légèrement tout en restant horizontale; le support de diaphragme T avec le diaphragme S suivent le mouve- ment de montée, et l'aiguille st ne s'appuyera plus sur le phono- gramme cylindrique L. t RESUME 1 - Dispositif applicable aux machines à dicter, pour les arrêter et faire répéter ensuite une partie de texte reproduite avant l'arrêt, caractérisé en ce que l'arrêt et la ré- pétition s'obtiennent par manoeuvre d'un commutateur unique. When the magnet R attracts the armature a1, the lever h rises in a steeper position and the lever hI rises slightly while remaining horizontal; the diaphragm support T with the diaphragm S follow the upward movement, and the needle st will no longer rest on the cylindrical phonogram L. t SUMMARY 1 - Device applicable to dictation machines, to stop them and then repeat a part of text reproduced before stopping, characterized in that stopping and repetition are obtained by operating a single switch. 2 -Les dispositions particulières suivantes : a) le commutateur est placé dans des circuits qui hormis l'enroulement d'un aimant qui commande la marche en avant et en arrière de la machine, ne renferment pas d'autres enroulements de relais; b) à la première manoeuvre du commutateur, la machine <Desc/Clms Page number 7> s'arrête, et à la seconde manoeuvre, elle se remet en marche et répète une partie de texte reproduite avant l'arrêt; c) immédiatement après la première manoeuvre du com- mutateur, le phonogramme ou le dispositif récepteur des sons de la machine exécute un mouvement rétrograde de durée déterminée,, portant la machine à l'arrêt; 2 - The following special provisions: a) the switch is placed in circuits which, apart from the winding of a magnet which controls the forward and reverse movement of the machine, do not contain other relay windings; b) when the switch is operated for the first time, the machine <Desc / Clms Page number 7> stops, and at the second maneuver, it starts up again and repeats a part of the text reproduced before the stop; (c) immediately after the first operation of the switch, the phonogram or the device receiving the sounds of the machine executes a retrograde movement of fixed duration, bringing the machine to a standstill; d) l'aimant qui commande le sens du mouvement du pho- nogramme, agit, pendant le mouvement rétrograde de celui-ci ou du dispositif récepteur des sons, sur le diaphragme de façon que la gravure phonographique n'influence pas ce dernier; e) dans le cas où le commutateur reste fermé au-delà de la durée du temps pris par le mouvement rétrograde de la ma- chine, celle-ci continue sa marche en arrière jusqu'au moment où le commutateur est de nouveau ouverte d) the magnet which controls the direction of movement of the phonogram acts, during the retrograde movement of the latter or of the sound receiving device, on the diaphragm in such a way that the phonographic engraving does not influence the latter; e) in the event that the switch remains closed beyond the duration of the time taken by the retrograde movement of the machine, the latter continues to reverse until the switch is opened again.
BE367795D BE367795A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE367795A true BE367795A (en)

Family

ID=39699

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE367795D BE367795A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE367795A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2952131A1 (en) Electromagnetic switching device for starter utilized to start engine of automobile, has cases structured in body such that magnetic fluxes are formed in flange portion of core in opposite directions when coils are charged, respectively
FR2891025A1 (en) Vehicle engine starter, has delay unit to excite switch at instant having time delay relative to instant at which clutch is excited so that clutch plate is driven to coupling state before armature of electric motor does not start to rotate
BE367795A (en)
FR2514928A1 (en) OPERATING MODE CHANGING DEVICE FOR MAGNETIC TAPE RECORDER
EP0754797B1 (en) Method and device for ascertaining the stop position of a toploading washing machine drum
EP0554194A1 (en) Device for stopping the drum
WO2017220885A1 (en) Motor vehicle starter comprising an electric motor and a contactor for supplying power to the electric motor
BE352328A (en)
BE565436A (en)
JPH11211170A (en) Shutter opening/closing device
JPH0113999B2 (en)
BE530740A (en)
JP2002156684A (en) Shutter device
BE383241A (en)
JP3832166B2 (en) Cleaning mechanism for rotating cylinder head
FR2737820A1 (en) SYNCHRONOUS ELECTRIC MOTOR, ESPECIALLY FOR HOUSEHOLD APPLIANCE PROGRAMMING DEVICES
JPH0549778A (en) Automatic thread cutter of sewing machine
JPH07114869B2 (en) Sewing machine thread trimming cam
JP2001215554A (en) Shutter for digital camera
BE429739A (en)
BE663157A (en)
JP2001356388A (en) Camera shutter
FR2908565A1 (en) Motor rotation controlling method for provoking alternative movement of e.g. roller shutter, has control unit to control state of switch linked to respective inputs of switches, where windings are supplied with power based on switch states
BE338109A (en)
BE456969A (en)