BE365200A - - Google Patents

Info

Publication number
BE365200A
BE365200A BE365200DA BE365200A BE 365200 A BE365200 A BE 365200A BE 365200D A BE365200D A BE 365200DA BE 365200 A BE365200 A BE 365200A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
chamber
additional chamber
load
regulator
additional
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE365200A publication Critical patent/BE365200A/fr

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F02COMBUSTION ENGINES; HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS
    • F02BINTERNAL-COMBUSTION PISTON ENGINES; COMBUSTION ENGINES IN GENERAL
    • F02B21/00Engines characterised by air-storage chambers

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Chemical & Material Sciences (AREA)
  • Combustion & Propulsion (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • General Engineering & Computer Science (AREA)
  • Combustion Methods Of Internal-Combustion Engines (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 de la chambre de combustion. L'écoulement en retour de l'air de la chambre supplémentaire dans la chambre de combustion peut être encore favorisé du fait que, pendant la montée du piston à partir du moment de l'injection de combustible, une petite partie du combustible arrive au contact de l'air dans la chambre supplémentaire et s'y enflamme, en produisant de ce fait une augmentation de      pression dans la chambre supplémentaire. Le vif écoulement en retour de l'air de la chambre supplémentaire produit ensuite un mélange intime ultérieur du combustible injecté, non complètement brûlé, avec l'air qui se trouve dans la chambre de combustion et-qui s'écoule de la chambre supplémentaire, lequel mélange a pour conséquence la bonne combustion constatée. 



   La description qui va suivre en regard du dessin      annexé, donné à titre d'exemple, fera bien comprendre de quelle manière l'invention peut'être réalisée. 



   Les figures 1 et 2 représentent un méthode à injection latérale. a désigne la tuyère d'injection à plusieurs jets menagée sur la paroi du cylindre, et dont les ouvertune et les directions des jets, sont adaptées à la forme de la chambre de combustion. En face de.celle-ci, et dans le prolongement du jet-médian de combustible, est disposée une chambre auxiliaire b, désignée sous le nom de "chambre supplémentaire , qui est reliée à la chambre de combustion c proprement dite au moyen d'une ouverture d. Lors de la montée du piston, une partie de l'air qui se trouve dans le cylindre est chassée dans cette chambre supplémentaire, qui peut déjà être chargée de petites fractions de combustible à partir du moment où l'injection commence. 



    Le combustible   qui est ainsi parvenu dans la chambre 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 supplémentaire, peut s'y enflammer et l'augmentation de pression ainsi produite provoque, en relation avec la chute de pression ayant lieu après le changement de course du piston dans la chambre de combustion propre- ment dite, un puissant écoulement en retour de l'air non brûlé de la chambre supplémentaire, dans la   chmabre   de combustion proprement dite, où la combustion du combustible injecté ensuite a lieu ainsi avec arrivée constante d'oxygène.

   L'air surcomprimé s'écoulant simultané- ment en retour de la chambre supplémentaire dans la chambre de combustion provoque un fort tourbillonnement du contenu de la dite chambre de combustion, et, réalise ainsi la condition préalable bien connue d'une combustion bonne et complète du combustible injecté. 



    @   
Par cette disposition de la chambre supplémentaire il est possible,   dans ,¯des   machines ayant un'faible alésage de faire pénétrer immédiatement dans la chambre supplémentaire une partie du jet médian de combustible. 



  Cette disposition n'est cependant en aucune façon une condition nécessaire pour le but que l'on se propose. 



  Les essais ont montré au contraire, que l'on ootient le même bon résultat avec une chambre supplémentaire montée      latéralement ou entre deux jets de combustion voisins comme ou le voit sur la figure 3. 



   Les Fig. 4 et 5'représentent une réalisation de l'invention avec injection centrale. Dans ce cas, la chambre supplémentaire b peut aussi se trouver, ou bien en direction d'un jet de combustible, ou bien sur le coté c'est-à-dire entre deux jets de combustible. De même, on peut encore monter une deuxième chambre supplémentaire bl faisant face à la première, grâce à laquelle l'effet 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 de tourbillonnement du contenu de la chambre s'écoulant en retour sur le contenu de la chambre de combustion      est encore augmenté. 



   La fig.6. représente enfin un autre mode d'exécution pour moteur à injection latérale, dans lequel on a prévu deux tuyères d'injection a et al diamétrale- ment opposées et deux chambres supplémentaires b et. bl. 



  Les axes des chambres supplémentaires sont encore dans le prolongement des jets de combustible médians. On voit clairement, d'après ce qui'précède, qu'ils ne sont pas tenus d'être à cette place, mais qu'ils peuvent se trouver tout aussi bien latéralement par rapport aux jets de combustible. 



   La chambre supplémentaire provoque un agrandisse- ment de la chambre de compression du cylindre. Au cas où celui-ci n'est pas compensé par une diminution correspond- ante de la distance de compression du piston, le volume de la chambre supplémentaire est rendu avantageusement variable, en dépendance de la charge ou du nombre de tours de la machine. Ses dispositifs permettent d'amener   ou-.'   de maintenir le moteur plus facilement à la température d'allumage nécessaire aussi bien au démarrage que lors de la marche à charge réduite ou à nombre de tours réduit. 



  Les figures suivantes montrent, à titre d'exemple, de quelle façon cette variation du volume de la chambre supplémentaire peut être réalisée. 



   Dans la Fig. 7, a désigne la tuyère d'injection et b la chambre supplémentaire, qui est en relation constante et ouverte avec la chambre de combustion c par une ouverture d. La chambre supplémentaire est par exemple cylindrique et contient un piston e dont la tige el   porte1un-a-d-e-nture   e2 et'se meut dans le filetage 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 intérieur d'une roue dentée f qui engrène avec un secteur denté g. Le secteur denté est relié au moyen d'une tige h au régulateur   d'adm-ission   du moteur. 



  On a interposé sur la tige du régulateur, un dispositif d'accouplement j qui permet de supprimer la liaison avec le régulateur et de la rétablir rendant le fonctionne- ment, de sorte que, par exemple, lors du démarrage de la machine, le piston soit placé à la main dans sa position extrême de gauche, et qu'il puisse être ensuite placé, pendant le fonctionnement, sous l'influence du régulateur au moyen du dispositif d'accouplement. 



   Pour faire démarrer le moteur à froid, on sépare d'abord le dispositif d'accouplement j de la tige du piston et le régulateur est ainsi débrayé. Le piston est ensuite placé à la main dans la position en traits mixtes de la Fig.7 dans laquelle la chambre supplémentaire occoupe le plus petit volume. Après le démarrage le piston est placé par.le dispositif d'accouplement, sous l'influence du régulateur qui le déplace en corrélation avec la charge ou le nombre de tours de la machine, de manière à détermin- er un volume plus ou moins grand de la chambre supplément- aire. 



   Dans le mode d'exécution représenté fig.8, un organe d'étrangement k monté, par exemple, comme une soupape à cône se trouve à la place du piston et est placé de-même façon que ce dernier sous l'influence du régulateur. Lors du démarrage à froid du moteur, cet 'organe d'étranglement est placé à la main de 'telle sorte qu'il obture complètement l'ouverture de liaison d entre la chambre supplémentaire et la chambre de combustion. 



  Pendant le fonctionnement, l'organe d'étranglement est relié au moyen du dispositif d'accouplement j au régulateur qui fait varier maintenant, d'-après la charge 

 <Desc/Clms Page number 5> 

   ou le   nombre de tours, s'a position par rapport à l'orifice de passage d de telle sorte que, lors d'une charge croissante, la section de passage augmente, lors d'une charge décroissante, la section de passage diminue, et qu'ainsi la quantité d'air chassée dans la chambre supplémentaire varie de façon correspondante par   étrangle =   ment. Dans ce cas, c'est la quantité d'air chassée qui varie au lieu que ce soit le volume de la chambre, ce qui revient au même en ce qui concerne l'effet final obtenu. 



   On peut aussi utiliser un disque d'étranglement à la place de la soupape d'étranglement, comme on le voit sur les fig.9 à 11. Dans ce cas, on encastre dans la chambre supplémentaire un disque 1 pourvu d'ouvertures m. En face de ce disque, est monté'un deuxième, disque n, pouvant tourner, fixé sur l'arbre o traversant la chambre supplémentaire et possédant des ouvertures p correspondant aux ouvertures du disque fixe. L'arbre est à son tour relié au moyen d'une tige munie d'un dispositif d'accouplement j au régulateur du moteur.

   Lors du démarrage du moteur, le régulateur est débrayé et le disque mobile n tourne à la main de façon qu'il recouvre les ouvertures m du disque'fixe 1. 'Le contenu de la chambre supplémentaire est par conséquent sépare de la chambre de combustion du moteur. 'Pendant le fonctionnement, le régulateur est relié au moyen de l'organe d'accouplement à   l'arbre   o du disque'tournant n, de sorte que d'après la position du régulateur dépendant de la charge ou du nombre de tours du moteur, le disque mobile n peut être déplacé nar rapport au disque fixe 1 de façon à placer les ouvertures p en face des ouvertures m et à libérer de cette façon une partie plus ou moins grande de ces ouvertures.

   D'après la position relative du disque 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 mobile par rapport au disque fixe, il se produit un étranglement plus ou moins fort de l'ouverture de passage vers la chambre supplémentaire.      



   Résume: 
1.Moteur à combustion interne à.injection avec pulvérisation par jets, et une ou plusieurs chambres supplémentaires reliées à la ,chambre de combustion , caractérisé en ce que la ou les chambres supplémentaires sont montées latéralement à la chambre de combustion et que la tuyère d'injection est disposée de telle façon nar rapport à l'ouverture ou au canal de liaison de ces chambres qu'une injection directe dans cette chambre n'a pas lieu ou a lieu de façon tout à fait insignifiante. 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 of the combustion chamber. The return flow of air from the additional chamber into the combustion chamber can be further promoted because, during the rise of the piston from the moment of fuel injection, a small part of the fuel comes into contact. air in the additional chamber and ignites there, thereby producing an increase in pressure in the additional chamber. The strong return flow of air from the additional chamber then produces a subsequent intimate mixing of the injected fuel, not completely burned, with the air which is in the combustion chamber and which flows from the additional chamber, which mixture results in the observed good combustion.



   The description which will follow with regard to the appended drawing, given by way of example, will make it clear how the invention can be implemented.



   Figures 1 and 2 show a side injection method. a designates the injection nozzle with several jets arranged on the wall of the cylinder, and whose openings and the directions of the jets are adapted to the shape of the combustion chamber. In front of this, and in the continuation of the median fuel jet, is arranged an auxiliary chamber b, designated by the name of "additional chamber, which is connected to the combustion chamber c proper by means of an opening d.As the piston rises, part of the air in the cylinder is forced into this additional chamber, which can already be loaded with small fractions of fuel from the moment the injection begins.



    The fuel which thus reached the chamber

 <Desc / Clms Page number 2>

 further, can ignite there and the resulting pressure increase causes, in connection with the pressure drop occurring after the change of piston stroke in the combustion chamber proper, a strong back flow of l unburned air from the additional chamber, in the actual combustion chamber, where the combustion of the subsequently injected fuel thus takes place with a constant supply of oxygen.

   The supercharged air flowing simultaneously back from the additional chamber into the combustion chamber causes strong swirling of the contents of said combustion chamber, and thus realizes the well-known precondition of a good and complete combustion. of the injected fuel.



    @
By this arrangement of the additional chamber it is possible, in machines having a small bore, to make immediately enter into the additional chamber part of the median jet of fuel.



  However, this arrangement is in no way a necessary condition for the aim which is proposed.



  Tests have shown, on the contrary, that the same good result is obtained with an additional chamber mounted laterally or between two neighboring combustion jets as seen in FIG. 3.



   Figs. 4 and 5 are an embodiment of the invention with central injection. In this case, the additional chamber b can also be located either in the direction of a fuel jet, or on the side, that is to say between two fuel jets. Likewise, one can still mount a second additional chamber bl facing the first, thanks to which the effect

 <Desc / Clms Page number 3>

 swirl of the contents of the chamber flowing back onto the contents of the combustion chamber is further increased.



   Fig. 6. finally shows another embodiment for a side injection engine, in which two diametrically opposed injection nozzles a et al and two additional chambers b and are provided. bl.



  The axes of the additional chambers are still in line with the median fuel jets. It can be seen clearly from the foregoing that they do not have to be in this place, but that they can just as easily be located laterally of the fuel jets.



   The additional chamber causes an enlargement of the compression chamber of the cylinder. In the event that this is not compensated for by a corresponding reduction in the compression distance of the piston, the volume of the additional chamber is advantageously made variable, depending on the load or the number of revolutions of the machine. Its devices allow to bring or-. ' to maintain the engine more easily at the necessary ignition temperature both when starting and when running at reduced load or at reduced number of revolutions.



  The following figures show, by way of example, how this variation in the volume of the additional chamber can be achieved.



   In Fig. 7, a designates the injection nozzle and b the additional chamber, which is in constant and open relation with the combustion chamber c by an opening d. The additional chamber is for example cylindrical and contains a piston e whose rod el carries a-a-d-e-nture e2 and moves in the thread

 <Desc / Clms Page number 4>

 interior of a toothed wheel f which meshes with a toothed sector g. The toothed sector is connected by means of a rod h to the intake regulator of the engine.



  A coupling device j has been interposed on the regulator rod which makes it possible to remove the connection with the regulator and to reestablish it making operation, so that, for example, when starting the machine, the piston is placed by hand in its extreme left position, and that it can then be placed, during operation, under the influence of the regulator by means of the coupling device.



   To start the engine when cold, the coupling device j is first separated from the piston rod and the governor is thus disengaged. The plunger is then placed by hand in the phantom position of Fig. 7 in which the additional chamber occupies the smallest volume. After starting the piston is placed by the coupling device, under the influence of the regulator which moves it in correlation with the load or the number of revolutions of the machine, so as to determine a greater or lesser volume of the additional bedroom.



   In the embodiment shown in fig. 8, a throttle member k mounted, for example, as a cone valve is in place of the piston and is placed in the same way as the latter under the influence of the regulator . When starting the engine from cold, this throttle member is placed by hand so that it completely closes the connection opening d between the additional chamber and the combustion chamber.



  During operation, the throttle member is connected by means of the coupling device j to the regulator which now varies depending on the load

 <Desc / Clms Page number 5>

   or the number of turns, is positioned with respect to the passage orifice d such that, during an increasing load, the passage section increases, during a decreasing load, the passage section decreases, and that thus the quantity of air expelled into the additional chamber varies correspondingly by throttling. In this case, it is the quantity of expelled air which varies instead of the volume of the chamber, which amounts to the same as regards the final effect obtained.



   A throttling disc can also be used instead of the throttle valve, as seen in fig. 9 to 11. In this case, a disc 1 provided with openings m is fitted in the additional chamber. In front of this disc, is mounted a second, disc n, rotatable, fixed on the shaft o passing through the additional chamber and having openings p corresponding to the openings of the fixed disc. The shaft is in turn connected by means of a rod provided with a coupling device j to the engine governor.

   When starting the engine, the regulator is disengaged and the movable disc n rotates by hand so that it covers the openings m of the fixed disc 1. 'The contents of the additional chamber are therefore separated from the combustion chamber of the motor. 'During operation, the regulator is connected by means of the coupling member to the shaft o of the rotating disc n, so that depending on the position of the regulator depending on the load or the number of engine revolutions , the movable disc n can be moved nar relative to the fixed disc 1 so as to place the openings p in front of the openings m and in this way to free a larger or smaller part of these openings.

   According to the relative position of the disc

 <Desc / Clms Page number 6>

 movable relative to the fixed disc, there is a more or less strong throttling of the passage opening to the additional chamber.



   Summary:
1.Injection internal combustion engine with jet spraying, and one or more additional chambers connected to the combustion chamber, characterized in that the additional chamber or chambers are mounted laterally to the combustion chamber and that the nozzle d The injection is so arranged in relation to the opening or to the connecting channel of these chambers that direct injection into this chamber does not take place or takes place quite insignificantly.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

2. Des modes de réalisation du moteur à combustion interne à injection comme spécifié en 1., pré- sentant les particularités suivantes prises séparément ou en combinaison: a) la ou les chambres supplémentaires sont montées en face de la ou des tuyères d'injection de manière à se placer latéralement par rapport aux jets de combustible ou entre deux jets voisins. b) la ou les chambres supplémentaires sont montées de telle façon par rapport aux tuyères d'injection que leurs axes longitudinaux se trouvent dans le prolongement d'un jet de combustible. 2. Embodiments of the internal combustion engine with injection as specified in 1., having the following features taken separately or in combination: a) the additional chamber (s) are mounted opposite the injection nozzle (s) so as to be placed laterally with respect to the fuel jets or between two neighboring jets. b) the additional chamber or chambers are mounted in such a way with respect to the injection nozzles that their longitudinal axes lie in the extension of a jet of fuel. c) on peut faire varier au moyen d'organes de réglage particuliers le volume de la chambre supplémentaires ou la Quantité d'air qui y est chassée, en corrélation avec la charge ou le nombre de tours, de façon que ce volume ou cette quantité d'air décroisse avec une charge ou un nombre de tours décroissant, ou inversement. d) un piston mobile est disposé dans la chambre <Desc/Clms Page number 7> supplémentaire et peut être réglé à la main ou sous l'action du régulateur de manière à adapter le volume de la chambre supplémentaire à la charge ou au nombre de tours du moteur. c) the volume of the additional chamber or the quantity of air which is expelled therein, in correlation with the load or the number of revolutions, can be varied by means of special regulators, so that this volume or this quantity air decreases with a load or a decreasing number of revolutions, or vice versa. d) a movable piston is arranged in the chamber <Desc / Clms Page number 7> and can be adjusted by hand or by the action of the regulator so as to adapt the volume of the additional chamber to the load or the number of engine revolutions. e) dans la chambre supplémentaire est monté un organe d'étranglement qui peut être réglé à la main ou 'car le régulateur, de façon à faire varier la section de liaison entre la chambre supplémentaire et la chambre de combustion en corrélation avec la charge ou le nombre de tours. f) l'organe d'étranglement se comnose d'un disque percé, qui peut tourner devant un disque fixe muni des trous correspondants et que l'on peut déplacer à la main ou au moyen du régulateur en face du disque fixe, de manière à faire varier la section des trous libres. g) la chambre supplémentaire peur être complètement séparée de la chambre de combustion lors du démarrage du moteur. e) in the additional chamber is mounted a throttle member which can be adjusted by hand or 'because the regulator, so as to vary the connecting section between the additional chamber and the combustion chamber in correlation with the load or the number of turns. f) the throttle member consists of a drilled disc, which can rotate in front of a fixed disc provided with the corresponding holes and which can be moved by hand or by means of the regulator in front of the fixed disc, so to vary the section of the free holes. g) the additional chamber can be completely separated from the combustion chamber when starting the engine.
BE365200D BE365200A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE365200A true BE365200A (en)

Family

ID=37534

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE365200D BE365200A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE365200A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2473631A1 (en) FOUR-STROKE INTERNAL COMBUSTION ENGINE
FR2545158A1 (en) METHOD FOR CONTROLLING THE INJECTOR OUTPUT SECTION FOR DIRECT INJECTION INTERNAL COMBUSTION ENGINES AND INJECTOR FOR IMPLEMENTING THE METHOD
BE365200A (en)
FR2888284A3 (en) Internal combustion engine for motor vehicle, has injector with nozzle, whose free end comprises secondary orifice for supplying fuel to primary orifices, where axis of secondary orifice is oriented towards end of preheater plug
FR2520445A1 (en) FUEL INJECTOR
FR2744494A3 (en) Fuel injector for internal combustion engine in motor vehicle
BE460399A (en)
BE486308A (en)
BE399096A (en)
BE500957A (en)
FR2584139A1 (en) Device and method enabling a swirl of variable intensity to be generated in the combustion chamber of an internal combustion engine
BE446598A (en)
BE444185A (en)
BE377116A (en)
CH125795A (en) Internal combustion engine.
BE379921A (en)
FR3041702A1 (en) MOTOR DEVICE COMPRISING A TURBINE, IN PARTICULAR FOR MOTOR VEHICLES
BE540001A (en)
BE555968A (en)
BE377811A (en)
BE350320A (en)
BE368984A (en)
BE383712A (en)
BE402394A (en)
BE365436A (en)