BE365029A - - Google Patents

Info

Publication number
BE365029A
BE365029A BE365029DA BE365029A BE 365029 A BE365029 A BE 365029A BE 365029D A BE365029D A BE 365029DA BE 365029 A BE365029 A BE 365029A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
platform
connecting rod
spring
bending
stop arm
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE365029A publication Critical patent/BE365029A/fr

Links

Classifications

    • GPHYSICS
    • G01MEASURING; TESTING
    • G01GWEIGHING
    • G01G19/00Weighing apparatus or methods adapted for special purposes not provided for in the preceding groups

Landscapes

  • Physics & Mathematics (AREA)
  • General Physics & Mathematics (AREA)
  • Measurement Of Force In General (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  " Perfectionnements aux appareils de pesée." 
L'invention est relative aux appareils de pesée du type comportant un ou plusieurs plateaux ou plate- formes ( désignés ci-après sous le nom de " plate-forme ") avec des moyens de guidage parallèle pour la dite plate-   tonne   ou plate-formes. 



   La présente   invention   a pour objet un appa- reil de pesée perfectionné de ce type qui est pourvu d'un dispositif pour empêcher les erreurs résultant de la flexion du mécanisme de pesée, flexion qui se produit lorsqu'on place une charge hors du milieu de la plate-forme ou plate- tonnes. 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



   Le dit dispositif comprend, de   préférence,   un élément de liaison élastique entre les moyens de guidage parallèles, ou entre les dits moyens et la ou les   plate-fonnes,   ou encore entre ces moyens et la partie fixe, telle que le bâti formant base, ou enveloppe, ou l'enveloppe de l'indicateur. 



   Dans une forme de réalisation dans laquelle les moyens de guidage parallèles consistent, comme à l'ordinaire, en un bras pour la plate-forme, ou sur une ou chacune des plate- formes, et une bielle pour chaque bras, le bras est relié la bielle par un ressort mu élément élastique analogue. Dans une autre forme de construction, le bras même constitue ressort;

   ou, un bras de butée, présenté par la plate-forme, ou par une ou chacune des plate-formes, est relié directement à une bielle, et un ressort ou élément élastique analogue, est utilisé pour relier la dite bielle à uns partie fixe de   l'appareil.,   
Un dispositif de ce genre permettra à la plate-forme ou aux plate-formes d'osciller en tournant autour du point où elles portent sur l'appareil de pesée, sans gêner les opérations de pesée et le guidage de l'appareil, évitant ainsi les erreurs qui pourraient autrement être occasionnées par la flexion des moyens de guidage parallèles lorsqu'on place une charge sur le ou les bords de la plate-forme ou des platée- formes. 



   Des formes de réalisation de l'invention vont mainte- nant être décrites, à titre d'exemple, en référence au dessin annexé, dans   lequel :   
La fig. 1 est un schéma d'une balance automatique telle que des balances, ont éte construites jusqu'ici, montrant l'erreur que l'invention se propose de supprimer. 



   La fig.2 est un schéma d'une balance   automatique   à laquelle l'invention est appliquée, montrant la façon dont l'erreur, dût à la flexion da la plate-forme et du bras de butée, est empêchée. 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 



   La fig. 3 est une élévation, avec l'enveloppe en coupe, d'une balance semi-automatique à laquelle l'invention est appliquée. 



   La fig. 4 est une élévation, à plus grande échelle, du ressort et du mécanisme à bielle ( fig.3 ). 



   Les   marnes   lettres et nombres de référence   désignait   des parties analogues dans les différentes figures du dessin. 



   La construction générale de l'appareil représenté dans le dessin, en ce qui concerne les parties ou organes déjà connus, est la suivante : 
La plate-forme 1 supportant la charge a son point d'appui en 2 sur une extrémité d'un fléau 3 ayant son point d'appui en 4 L'extrémité du fléau 3 éloignée de la plate-   foxma   1 supportant la charge, porte une plate-forme 5 où se placent les poidso.

   A la plate-forme 1 supportant la charge est fixée une extrémité 6 d'un bras de butée   7,,   dont l'autre extrémité 8 s'étend vers le haut de façon à coopérer avec une bielle 9, dans le but de constituer les moyens de guidage parallèles de la plate-forme 1 supportant la charge A la plate-forme 5. portant les poids de la balance semi-automati- que 3 est également fixée une extrémité d'un second bras de butée 11, dont l'autre extrémité s'étend vers le haut et coopère avec une seconde bielle; 12, de façon à constituer les moyens de guidage parallèles pour la plate-forme 5 portant les poids.

   Le bras de butée 7 (   figo3)   est également relié,, par un dispositif de liaison à bielle et à étrier 13, à un poids pendulaire 14 destiné à contre-balancer la partie de la charge qui est Indiqués par l'aiguille 15 fixée à ce dernier et destinée à déplacer en regard d'une échelle ( non représentée ). 



   Comme mentionné précédemment, l'appareil décrit ci-dessus est bien connu dans l'industrie de la fabrication des appareils de pesée.   Jusqu'ici,   cependant la bielle simple 9 ( voir le schéma de la fig. 1) de balances auto- 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 matiques, et les doubles bielles 9.Lw de balances semi-auto- matiques ( voir fig.3 )ont été directement reliées toutes deux au bras de butée respectifs 7 ou 11 et à un palier pré- senté par une partie fixe de l'appareil, telle que l'enveloppe d'indicateur 20 ( fig. 3 et 4).

   Avec cette liaison directe, une erreur est produite du.fait de la flexion du mécanisme de pesée, flexion qui est déterminée par suite de la mise en place d'une charge A ( fig.l) ou d'une charge B ( fig-3) près d'un des bords de la plate-forme   1.,   
L'effet de cette flexion du mécanisme de pesée est représenté schématiquement en lignes ponctuées sur les fig.l et 2. Comme on le verra d'après les dites figures, la charge A , placée sur la plate-forme   lapour   effet d'incliner la plate- forme 1 et d'amener le bras de butée 7 dans la, position repré- sentée en lignes ponctuées. En outre, le fait de poser la charge sur un des bords de la plate-forme a pour effet de modifier l'angle x entre les parties 6 et 8 du bras de butée.. 



   L'effet combiné de cette inclination ou flexion dans   les   appareils de pesée tels qu'ils ont été construits jusqu' ici est de déplacer ou de déformer le parallélogramme qui est constitué en réunissant ensemble les points cojnidant avec l'extrémité 8 du bras de butée 7 et les points d'appui 2,4 et 16 ( traits mixtes sur la fig. 1) car, jusqu'à présent, le point d'appui 16 reliant la bielle 9 à une partie fixe de l'appareil était fixe et la bielle 9, ainsi que le bras d'arrêt 7, étaient reliés ensemble rigidement ou directement. a Par suite, la bielle 9 prenait jusqu'ici la position 9   (fig.,l)   de sorte que le guidage de la plate forme 1 dans un sens -exactement parallèle a jusqu'ici été rendu impossible et que des erreurs ne sont produites dans l'indication des poids, ou des prix, ou des deux. 



   Le dispositif à l'aide duquel, suivant la présente invention, la flexion du mécanisme de pesée ne dérange pas 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 le parallélisme des moyens de guidage pour la plate-forme de la balance, comprend une pièce formant ressort, désignée ci- après sous le nom de   Il   ressort ", qui, dans la fig. 2 est désigné par la lettre de référence a et, dans les figures 3 et 4, est désigné par la lettre de référence b. En se repor- tant tout d'abord à la fig. 2, on voit que la ressort a est relié, à une extrémité, au point d'articulation 16 de la bielle 9 A son autre extrémité, le ressort a est serré dans une consolea'supportée par une partie fixe de l'appareil ( ou suspendue à cette partie fixe ), telle que l'enveloppe d'indicateur ( non représentée fig. 2, mais montrée en 20 fige 3 et 4 ).

   Comme on le comprendra, le ressort a consti- tue un support élastique pour le point d'articulation de la bielle 9. En vertu de l'élasticité du ressort a le point d'articulation 16 peut s'élever ou s'abaisser dans les limites nécessaires pour maintenir le parallélisme des moyens de gui- dage pour la plate-forme 1 de support de la charge.. Par exem- ple, comme montré fig. 2, le ressort a est dans la position qu'il occupe lorsque la plate-forme 1 de support de la charge est chargée   presse   son bord intérieur. 



   Dans le cas, le mouvement d'inclinaison résultant, vers le bas et vers la droite, du bras de butée 7, et la modification de l'angle x entre les parties 6 et 8 du dit bras 7, sont compensés par ele ressort a qui fléchit de fa- çon que le point d'articulation 16   tmmbe   d'une quantité correspondant à la descente de l'extrémité supérieure du bras de butée 7 et de la bielle 9.

   De cette manière, la déformation des moyens de guidage parallèles de la plate- forme 1 est compensée par un mouvement vertical de la bielle 9, pendant tout ce.mouvement la dite bielle est maintenue parallèle à sa position initiale et l'erreur normalement dé- terminée par la dite déformation se trouve ainsi éliminée 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 
En se rapportant aux fige ) et 4, on voit que le ressort b est disposé, comme représenté, entre le bras de butée 7 et la bielle 9. A son extrémité supérieure 8, le bras de butée 7 présente,un prolongement c s'étendant perpendiculairement au bras 7 ( voir fig4) à l'extrémité da ce prolongement c est fixée, par une   vis d,   une extrémité du ressort b   L'extrémité   opposée du ressort b est fixée, par une vis e à la bride ordinaire 17 de la bielle 9.

   Un petit creux f est formé sur la surface supérieure du bras de butée   1. ,de   façon à   empêcher   le   @   contact entre ce bras et la tête de la   vis a .   



   Comme représenté en traits pleins fig.3 la charge   B.,   sur la plate-forme 1 de support de la charge est posée près du bord extérieur de cette   plate-forme.   Ceci oblige la plate-forme . à s'incliner ou à osciller dans le sens des aiguilles d'une montre, le bras de butée 7 étant déplacé vers la gauche.

   Ce déplacement de la plate-forme 1 et du bras de butée 7, ainsi que la modification résultante de l'angle compris entre les parties 6 et 8 du bras de butée 7, sont compensés par l'élas- ticité du ressort b, en raison du fait qua le mouvement résul- tant, vers le haut et vers l'intérieur de l'extrémité   superieu-   re 8 du bras de butée 7, par rapport à l'enveloppe d'indica- teur 20, produit une flexion vers le bas du ressort b) voir lignes ponctuées sur la fig. 4 ),telle que le dit ressort devient convexe en regardant sur le dessus.

   Ainsi, la flexion du   ressort b   empêche le déplacement nuisible des moyens de guidage parallèles de la plate-forme 1 en compensant la tota- lité du mouvement de l'extrémité supérieure au bras de butée 7 et en empêchant que ce mouvement soit   transmis   à la bielle 9. 



   Ainsi qu'on le comprendra, la ressort b compense   égale-   ment le déplacement de la plate-forme 1 et du bras de butée 7, qui est produit lorsqu'on place une charge B sur le bord intérieur de la plate-forme 1 ( voir lignes ponctuées sur la   fig. 3   ). Dans ce cas, la ressort: b fléchit vers le haut, au lieu de fléchir vers le bas comme lorsque la charge est placée 

 <Desc/Clms Page number 7> 

      sur le bord extérieur de la plate-forme 1. 



   A l'aide de la présente invention, on peut obtenir une précision beaucoup plus grande dans les indications des poids ou des prix, ou des deux, qu'il n'a été possible de le faire jusqu'ici dans des appareils de pesée du type mentionné, notamment dans les appareils comportant de grandes   plate-formes.   En outre, dans les appareils de pesée auxquels l'invention est appliquée, il est possible de réduire considérablement la quantité de matière employée dans la construction du bras de butée vertical, auquel on a donné jusqu'ici une solidité plus grande qu'il n'est nécessaire pour le rôle qu'il a à jouer afin d'empêcher la flexion de ce bras en posant des charges excentriquement sur la plate-forme correspondante.

   Les erreurs produites par cette flexion des bras de butée étant maintenant élimi- nées à l'aide de la présente invention, les dits bras n'ont besoin que d'être suffisamment résistants ou rigides pour leur permettre de servir pour le but précis pour lequel ils sont réservés.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  "Improvements to Weighing Devices."
The invention relates to weighing devices of the type comprising one or more trays or platforms (hereinafter referred to as the "platform") with parallel guide means for said platform or platform. shapes.



   The present invention relates to an improved weighing apparatus of this type which is provided with a device for preventing errors resulting from the bending of the weighing mechanism which bending occurs when a load is placed out of the medium. the platform or platform.

 <Desc / Clms Page number 2>

 



   Said device preferably comprises an elastic connecting element between the parallel guide means, or between said means and the platform (s), or between these means and the fixed part, such as the frame forming the base, or envelope, or the envelope of the indicator.



   In an embodiment in which the parallel guide means consist, as usual, of an arm for the platform, or on one or each of the platforms, and a connecting rod for each arm, the arm is connected. the connecting rod by a spring mu similar elastic element. In another form of construction, the arm itself constitutes a spring;

   or, a stop arm, presented by the platform, or by one or each of the platforms, is connected directly to a connecting rod, and a spring or similar elastic member, is used to connect said connecting rod to a fixed part device.,
A device of this kind will allow the platform or platforms to oscillate by rotating around the point where they bear on the weighing apparatus, without interfering with the weighing operations and the guiding of the apparatus, thus avoiding errors which might otherwise be caused by bending of the parallel guide means when placing a load on the edge (s) of the platform (s).



   Embodiments of the invention will now be described, by way of example, with reference to the accompanying drawing, in which:
Fig. 1 is a diagram of an automatic scale such as scales, have been constructed so far, showing the error which the invention proposes to eliminate.



   Fig. 2 is a diagram of an automatic balance to which the invention is applied, showing how error due to bending of the platform and stop arm is prevented.

 <Desc / Clms Page number 3>

 



   Fig. 3 is an elevation, with the envelope in section, of a semi-automatic balance to which the invention is applied.



   Fig. 4 is an elevation, on a larger scale, of the spring and the connecting rod mechanism (FIG. 3).



   The marl letters and reference numbers denote similar parts in the various figures of the drawing.



   The general construction of the apparatus shown in the drawing, with regard to the parts or organs already known, is as follows:
The platform 1 supporting the load has its fulcrum at 2 on one end of a beam 3 having its fulcrum at 4 The end of the beam 3 remote from the foxma platform 1 supporting the load, carries a platform 5 where the weights are placed.

   To the platform 1 supporting the load is fixed one end 6 of a stop arm 7 ,, whose other end 8 extends upwards so as to cooperate with a connecting rod 9, in order to constitute the parallel guide means of the platform 1 supporting the load A the platform 5 bearing the weights of the semi-automatic balance 3 is also fixed one end of a second stop arm 11, the other of which end extends upwards and cooperates with a second connecting rod; 12, so as to constitute the parallel guide means for the platform 5 carrying the weights.

   The stop arm 7 (figo3) is also connected, by a connecting rod and yoke device 13, to a pendulum weight 14 intended to counterbalance the part of the load which is indicated by the needle 15 attached to the latter and intended to move opposite a ladder (not shown).



   As mentioned previously, the apparatus described above is well known in the weighing apparatus manufacturing industry. So far, however, the single connecting rod 9 (see diagram in fig. 1) of self-balancing

 <Desc / Clms Page number 4>

 matics, and the double connecting rods 9.Lw of semi-automatic balances (see fig. 3) were both directly connected to the respective stop arm 7 or 11 and to a bearing presented by a fixed part of the apparatus, such as the indicator casing 20 (Figs. 3 and 4).

   With this direct connection, an error is produced due to the bending of the weighing mechanism, which deflection is determined as a result of the installation of a load A (fig.l) or a load B (fig- 3) near one of the edges of platform 1.,
The effect of this bending of the weighing mechanism is shown schematically in dotted lines in fig. 1 and 2. As will be seen from the said figures, the load A, placed on the platform for the effect of tilting the platform 1 and bring the stop arm 7 into the position shown in dotted lines. Furthermore, placing the load on one of the edges of the platform has the effect of modifying the angle x between parts 6 and 8 of the stop arm.



   The combined effect of this inclination or bending in weighing devices as they have been constructed so far is to displace or deform the parallelogram which is formed by bringing together the points coinciding with the end 8 of the stop arm. 7 and the support points 2, 4 and 16 (dashed lines in fig. 1) because, until now, the support point 16 connecting the connecting rod 9 to a fixed part of the device was fixed and the connecting rod 9, as well as the stop arm 7, were connected together rigidly or directly. a As a result, the connecting rod 9 has so far taken position 9 (fig., l) so that guiding the platform 1 in an exactly parallel direction has so far been made impossible and errors are not produced. in the indication of weights, or prices, or both.



   The device by means of which, according to the present invention, the bending of the weighing mechanism does not disturb

 <Desc / Clms Page number 5>

 the parallelism of the guide means for the platform of the balance, comprises a part forming a spring, hereinafter referred to as the spring ", which in Fig. 2 is designated by the reference letter a and, in figures 3 and 4, is designated by the reference letter b. Referring first to figure 2, it can be seen that the spring a is connected at one end to the articulation point 16 of the connecting rod 9 At its other end, the spring a is clamped in a console supported by a fixed part of the device (or suspended from this fixed part), such as the indicator casing (not shown in fig. 2). , but shown in 20 (figs 3 and 4).

   As will be appreciated, the spring provided an elastic support for the pivot point of the connecting rod 9. By virtue of the elasticity of the spring the pivot point 16 can rise or fall in the. limits necessary to maintain the parallelism of the guide means for the platform 1 for supporting the load. For example, as shown in fig. 2, the spring a is in the position it occupies when the load supporting platform 1 is loaded pressing its inner edge.



   In the case, the resulting tilting movement, downward and to the right, of the stopper arm 7, and the change in the angle x between parts 6 and 8 of said arm 7, are compensated by the spring a which flexes so that the articulation point 16 bends by an amount corresponding to the descent of the upper end of the stop arm 7 and of the connecting rod 9.

   In this way, the deformation of the parallel guide means of the platform 1 is compensated for by a vertical movement of the connecting rod 9, during all movement said connecting rod is kept parallel to its initial position and the error normally de- terminated by said deformation is thus eliminated

 <Desc / Clms Page number 6>

 
Referring to the pins) and 4, it can be seen that the spring b is arranged, as shown, between the stop arm 7 and the connecting rod 9. At its upper end 8, the stop arm 7 has an extension c s' extending perpendicularly to the arm 7 (see fig4) at the end of this extension c is fixed, by a screw d, one end of the spring b The opposite end of the spring b is fixed, by a screw e to the ordinary flange 17 of the connecting rod 9.

   A small hollow f is formed on the upper surface of the stop arm 1., so as to prevent contact between this arm and the head of the screw a.



   As shown in solid lines in fig.3 the load B., on the platform 1 for supporting the load is placed near the outer edge of this platform. This forces the platform. to tilt or oscillate in a clockwise direction, the stop arm 7 being moved to the left.

   This displacement of the platform 1 and of the stop arm 7, as well as the resulting modification of the angle between the parts 6 and 8 of the stop arm 7, are compensated for by the elasticity of the spring b, in due to the fact that the resulting upward and inward movement of the upper end 8 of the stopper arm 7, relative to the indicator shell 20, produces an upward flexion. bottom of spring b) see dotted lines in fig. 4), as said spring becomes convex when looking upwards.

   Thus, the bending of the spring b prevents the harmful movement of the parallel guide means of the platform 1 by compensating for the entire movement from the upper end to the stop arm 7 and preventing this movement from being transmitted to the connecting rod 9.



   As will be understood, the spring b also compensates for the displacement of the platform 1 and the stopper arm 7, which is produced when placing a load B on the inner edge of the platform 1 ( see dotted lines in Fig. 3). In this case, the spring: b flexes upwards, instead of downwards as when the load is placed

 <Desc / Clms Page number 7>

      on the outer edge of the platform 1.



   With the aid of the present invention, much greater precision in the indication of weights or prices, or both, can be achieved than has heretofore been possible in weighing apparatus. type mentioned, especially in devices with large platforms. In addition, in weighing apparatus to which the invention is applied, it is possible to considerably reduce the amount of material employed in the construction of the vertical stop arm, which has heretofore been given greater strength than is required. 'is necessary for the role it has to play in preventing bending of this arm by placing loads eccentrically on the corresponding platform.

   Since the errors produced by this bending of the stopper arms are now eliminated with the aid of the present invention, said arms need only be sufficiently strong or rigid to enable them to serve the precise purpose for which. they are reserved.


    

Claims (1)

RESUME 1. Appareil de pesée, comprenant un dispositif pour empêcher les erreurs résultantes de la flexion du mécanis- me de pesée, flexion qui se produit lorsqu'on place une charge hors du milieu de la plate-forme ou des plate- formes. ABSTRACT 1. Weighing apparatus, comprising a device for preventing errors resulting from the bending of the weighing mechanism, bending which occurs when placing a load out of the middle of the platform or platforms. 2. Appareil de pesée du genre spécifié, caractérisé en outre par les'points suivants pris séparément ou en combinaison-. a) 1'appareil comporte un élément de liaison élas- tique entre les moyens de guidage parallèles ou entre les dits moyens et une partie fixe de l'appareil; <Desc/Clms Page number 8> b) un bras de butée, présenté par la plate-forme, ou par une ; ou chacune des plate-formes, est relit- directement à une bielle, un ressort ou élément élastique analogue étant utilisé pour relier la dite bielle à une partie fixe de l'appareil. 2. Weighing apparatus of the kind specified, further characterized by the following points taken separately or in combination. a) the apparatus comprises an elastic connection element between the parallel guide means or between said means and a fixed part of the apparatus; <Desc / Clms Page number 8> b) a stop arm, presented by the platform, or by a; or each of the platforms is directly connected to a connecting rod, a spring or similar elastic element being used to connect said connecting rod to a fixed part of the apparatus.
BE365029D BE365029A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE365029A true BE365029A (en)

Family

ID=37393

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE365029D BE365029A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE365029A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0017581B1 (en) One-piece parallelogram-shaped load receiver, with capacitive transducer
FR2641773A1 (en) LIFT BOOM CRANE WITH BOOM RETURN DEVICE
EP0384837B1 (en) Damping mechanism for an upright piano
EP0497398B1 (en) Tactile screen device
BE365029A (en)
EP2041532A1 (en) Electronic weighing scale
EP0071578B1 (en) Weighing apparatus such as scales for weighing people
EP0297449B1 (en) Sensor for measuring the dimensions of objects by touch
US1132880A (en) Balance.
JPH05302844A (en) Electronic balance
CH650078A5 (en) Electronic balance
FR2617588A1 (en) Sensor for measuring the dimensions of an object by touch sensing
US2729439A (en) Check rod mounting for a weighing scale
JPS6154203B2 (en)
KR200371095Y1 (en) Structure for fitting springs in scale
FR2495306A1 (en) PALPATION MEASURING INSTRUMENT
CH635678A5 (en) SCALE ALLOWING A CHANGE IN SCALE OF WEIGHING.
FR2794415A1 (en) Bogie suspension for railway vehicle has weight sensor mounted on upper section of spring group
CH718509A1 (en) Centrifugal friction regulator for watch movement.
FR3088739A1 (en) JOYSTICK
FR2498289A1 (en) Expansion mounting for cylinder of heat exchanger - pivots about two points in pin-joined triangle linkage with side extension to fixed pin
CH426295A (en) Scourge of scales
BE524686A (en)
BE336675A (en)
BE628627A (en)