BE361972A - - Google Patents

Info

Publication number
BE361972A
BE361972A BE361972DA BE361972A BE 361972 A BE361972 A BE 361972A BE 361972D A BE361972D A BE 361972DA BE 361972 A BE361972 A BE 361972A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
piston
shock
cylinder
gasket
strut
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE361972A publication Critical patent/BE361972A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B64AIRCRAFT; AVIATION; COSMONAUTICS
    • B64CAEROPLANES; HELICOPTERS
    • B64C25/00Alighting gear
    • B64C25/32Alighting gear characterised by elements which contact the ground or similar surface 
    • B64C25/58Arrangements or adaptations of shock-absorbers or springs
    • B64C25/60Oleo legs

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Aviation & Aerospace Engineering (AREA)
  • Fluid-Damping Devices (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  "Perfectionnements aux jambes de force destinées à absorber des chocs". 



   La présente invention a pour objet dif- férents perfectionnements aux jambes de force qui sont destinées à absorber des chocs et qui sont   .   principalement utilisées sur les trains d'atter- rissage des aéroplanes ou des hydravions. 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



   Un des buts de l'invention est de réali- ser une jambe de force dont la construction soit et simple,/compacte, et qui, non seulement absorbe le choc de l'atterrissage ou les autres chocs su- bis par le train d'atterrissage lorsque l'appareil se déplace sur le sol ou sur l'eau, mais encore absorbe le rebondissement résultant de la oompres- sion du fluide compressible enfermé dans la dite jambe de force. 



   Plus particulièrement, une des caracté- ristiques de l'invention consiste dans la réalisa- tion d'une jambe de force constituée par un ensem- ble d'orgues télescopiques à l'intérieur desquels se trouve une chambre contenant de l'air comprimé et de l'huile ou un autre fluide non compressible grâce à quoi,lorsqu'un choc se produit au cours d'un atterrissage, on obtient un amortissement très satisfaisant et également une suppression ex- trêmement avantageuse de rebondissement brusque. 



   C'est-à-dire que le mouvement de retour des organes télescopiques est retardé de façon à être relativement lent comparativement au mouvement télescopique qui se produit en sens opposé. 



   L'invention vise, en outre, l'application, à un appareil du genre indiqué, d'une valve à une direction très simple, très sûre et d'un faible prix de revient. 



   Enfin, l'invention vise une disposition des organes de l'appareil grâce à laquelle la pres- sion existant au-dessous d'un piston qui vient à être soumis à un mouvement de rebondissement est utilisée pour accroître le serrage et le frottement 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 de contact de la garniture utilisée comme joint entre les éléments qui coulissent les uns par rap- port aux autres,grâce à quoi, non seulement on évi- te de façon efficace les pertes en fluide sous pres- sion au moment où les dites pertes sont susceptibles de se produire, mais encore on accroît la quantité d'énergie dont on peut disposer pour l'opposer au mouvement de rebondissement, l'ensemble ayant pour conséquence d'assurer au dispositif un fonctionne- ment et une action excessivement doux. 



   Les autres objets et nouvelles caracté- ristiques de l'invention apparaîtront dans la des- cription qui va suivre d'un mode de mise en oeuvre indiqué à titre d'exemple et représenté sur le dessin annexé dans lequel : 
La figure 1 représente une coupe diamé- trale longitudinale d'une jambe de force comportant l'application de l'invention; 
La figure 2 représente, à plus grande échelle, une coupe transversale suivant 2-2 de la figure 1; 
La figure 3 représente, toujours à plus grande échelle, une coupe transversale suivant 3-3 de la figure 1 ; 
La figure 4 représente une coupe de dé- tail faite suivant 4-4 de la figure 2, la dite coupe montrant le piston et la valve annulaire dans une position différente de celle dans laquelle ces or- ganes sont représentés sur la figure 1. 



   Sur le dessin en question on a représenté deux organes télescopiques principaux. L'organe supérieur et externe peut être défini d'une façon 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 générale comme constituant un cylindre 10 et com- portant un organe tubulaire 11 taraudé à son extré- mité supérieure de façon à recevoir une tête en forme de dôme 12, l'extrémité inférieure du dit élément tubulaire 11 étant élargie,conformément à ce qui est représenté en 13,de façon à recevoir la garniture qui va être décrite ci-après 
A l'intérieur de l'élément tubulaire 11 est disposé un piston métallique 14 ajusté avec la précision nécessaire pour qu'il puisse glisser dou- cement à l'intérieur du cylindre, le dit piston étant de préférence muni de plusieurs rainures cir- culaires de graissage 15. 



   Au dit piston est reliée,de toute façon convenable,une tige de piston 16 qui est, de pré- férence, tubulaire et dont le diamètre est plus pe- tit que celui du piston. 



   En vue d'assurer la fixation de la tige de piston en question sur le piston, on peut, par exemple, munir ce dernier d'une queue 17 qui se visse dans l'extrémité supérieure taraudée du tube 16 qui constitue la tige de piston, la disposition en question réalisant, entre les deux organes, un assemblage rigide. 



   On peut utiliser n'importe quel moyen pour relier le cylindre 10 et la tige de piston 16 aux éléments mobiles d'un véhicule sur lequel on veut obtenir un effet d'amortissement. 



   Les moyens de liaison en question peuvent varier considérablement suivant le type de véhicule sur lequel le dispositif dont il s'agit doit être appliqué. 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 



   Pour l'utiliser sur des aéroplanes, on peut fixer sur la tâte 12, au moyen d'un assemblage à vis, une barre de prolongement tubulaire 18 à l'extrémité libre de laquelle on pourra fixer éga- lement, par un assemblage à vis ou de toute autre manière analogue, un anneau de liaison 19 dont l'oeil 20 pourra recevoir un boulon ou une tige de fixation. 



   L'extrémité inférieure de la tige du tube 16 qui constitue la tige de piston, peut, elle aussi, être taraudée de façon à recevoir un rac- cord réducteur 21 sur lequel est visséeune tige tubulaire de prolongement 22 semblable à la tige 18 et, comme on le comprendra aisément, à l'extré- mité libre de la dite tige 22 peut être fixé n'im- porte quel organe de liaison et, par exemple, un organe identique à l'organe 19. 



   Le cylindre 10 est destiné à être rempli de   fluides,de   préférence d'huile et d'air sous pression. 



   On peut utiliser n'importe quel bouchon, n'importe quelle valve de remplissage et, comme le mode de construction de ces organes ne fait en au- aune façon partie de la présente invention, on s'est contenté d'en représenter une vue extérieure en 23. 



   Sur-la partie lisse de la queue 17 du piston est monté librement un anneau métallique plat 24 mobile à l'intérieur d'un logement   25   amé- nagé entre le piston proprement dit et l'extrémité supérieure du tube 16 qui constitue la tige de pis- ton. 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 



   Dans l'anneau 24, et à égale distance de son centre, sont percés des canaux 26. la même distance de son axe, le pis- ton 14 comporte lui-même des canaux 27 parallèles au dit axe, canaux qui, si on le désire, peuvent présenter en 28 une partie rétrécie. 



   La surface inférieure de la tête du pis- ton ou la surface supérieure de l'anneau 24 ou les deux peuvent comporter une gorge circulaire destinée à assurer un écoulement continu de fluide à travers les oanaux 27 et les canaux 26 lorsque. l'anneau-valve 24 se trouve dans sa position haute et est, par conséquent, appliqué contre la tête du piston. 



   Dans le mode de réalisation représenté, une des gorges en question est indiquée en 29 dans la surface inférieure du piston, l'autre gorgé étant indiquée en 30 sur la surface supérieure de l'an- neau 24. 



   Entre la surface supérieure du piston et le logement 25, mais plus près de l'axe du piston, que lescanaux   27,   sont prévus   d'autres   canaux 31 qui sont   fermés par   la surface plane supérieure de l'anneau-valve 24 lorsque ce dernier se trouve dans sa position haute. 



   Au point de jonction de l'élément tubu- luire 11 et de sa partie élargie 13.est aménagé un épaulement annulaire 32 et entre la tige de pis- ton 16 et la surface interne de l'élargissement 13 est montée une rondelle de retenue 33 qui peut glisser entre les organes précités, son   déplacement   dans un sens étant limité par l'épaulement 32 qui 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 joue à son égard le rôle de butée. 



   Au-dessous de la dite rondelle 33 et dans l'espace annulaire compris entre la partie élargie 13 du cylindre 11 et la tige de piston 16 est placée une garniture de joint 34 constituée par des anneaux dont certains sont construits de façon à subir une extension radiale lorsqu'on exerce sur eux une certaine pression dans une direction parallèle à   1.'axe   du cylindre. 



   A l'extrémité de la partie élargie 13 est vissé un bouchon fileté 35 qui appuie contre l'extrémité inférieure de la dite garniture de joint 34. 



   Le bouchon fileté en question 35 est utilisé pour régler le frottement minimum exercé par la garniture 34 contre les parois des éléments 
16 et 13. 



   Lorsqu'on visse le bouchon 35 on provoque   l'expansion   de la garniture 34 eton accroîtle frottement correspondant. 



   Un écrou de blocage 36 sert à immobiliser le bouchon fileté 35 dans la position de réglage qu'on lui a donnée. 



   La garniture 34 est d'un type commercial connu et sa forme particulière ne constitue, en au- cune façon,   un   élément de l'invention. 



   Après que les différents organes du dispo- sitif ont été assemblés et après que la jambe de force a été montée, par exemple, entre le train d'atterrissage et le fuselage d'un aéroplane (le -bouchon de remplissage 23 étant ouvert et le piston étant complètement rentré dans le cylindre c'est-à- 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 dire le piston se trouvant contre la'tête ou à peu près cohtre la tête du cylindre.) on introduit de l'huile jusqu'à ce que la   tâte   12 soit sensiblement pleine. 



   On fixe ensuite,sur le bouchon de remplis- sage 23, l'extrémité d'une canalisation d'air com- primé et on introduit de l'air dans la jambe de force   jusqutà   ce que le poids de la partie de l'aé- roplane qui se trouve du côté de l'extrémité supé- rieure de la jambe de force soit équilibré par la pression de l'air introduit, le piston étant sensi- blement dans la position dans laquelle il est re-   prsenté   sur la figure 1. 



   Durant ce remplissage ou gonflage le cylindre 10 monte bien entendu en soulevant l'aé- roplane et, en même temps, l'huile remplit l'espace annulaire 9 entre le piston 14 et la rondelle de retenue des garnitures de joint 33;   l'huile,s'ar-   rête un peu au-dessus du sommet du piston. 



   Lorsque l'aéroplane s'élève en partant du sol et décharge de son poids la jambe de force, la pression existant dans le cylindre 10 provoque l'allongement de la dite jambe de force jusqu'à la limite maximum possible, c'est-à-dire jusqu'au mo- ment où le piston 14 vient s'appliquer contre la rondelle de retenue 33 et exerce sur elle une pres- sion égale à celle qui agit sur sa propre surface. 



   De cette manière, la rondelle 33 est poussée vers le bas provoquant une expansion impor- tante de la garniture de joint 34. 



   On réalise ainsi, lorsque l'aéroplane est en l'air, un joint très étanche entre les deux 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 organes télesoopiques 10 et 16 et, par suite, même si l'aéroplane se renverse au cours de son vol,ce qui a lieu quelquefois, aucune fuite ne se produit dans l'huile qui se trouve à l'extrémité inférieure   de la jambe de force ; outre, étant donné que   l'air sous pression agit sur la garniture de joint, le dit joint reste suffisamment étanche pour empê- cher une perte appréciable quelconque de pression ce qui est extrêmement important avec les disposi- tifs du type considéré. 



   Au moment de l'atterrissage, le train d'atterrissage frappe le sol avec une force consi- dérable. 



   La dite force oblige le piston 14à se déplacer rapidement vers le haut dans le cylindre 10   malgré   la pression antagoniste de l'air comprimé contenu dans le cylindre. 



   Au début de ce mouvement de déplacement l'huile qui se trouve dans la jambe de force est pratiqument toute au-dessus du piston. 



   Toutefois, l'anneau 24 est dans sa posi- tion basse, conformément à ce qui est représenté sur la figure l,et un minimum de résistance est offert à l'écoulement de l'huile à travers les ca- naux 31 et 27 pour se rendre dansle logement 25 et de là,à travers les canaux 26,dans l'espace an- nulaire situé au-dessous du piston. 



   Dès que le piston s'écarte de la rondelle de retenue 33 et avance rapidement à l'intérieur du cylindre 10,réduisant ainsi de façon importante la surface le long de laquelle   la   pression existant dans le cylindre 10 peut agir sur la dite rondelle 

 <Desc/Clms Page number 10> 

 de retenue 33 et créant un léger vide dans l'espace annulaire réservé au-dessous .de la tête du piston; la pression exercée sur la rondelle de retenue 33 se trouvant fortement réduite, la dite rondelle se déplace vers le haut   et-vient   s'appliquer contre l'épaulement   32,   par suite, les parties coulissantes ne sont plus soumises, par la garniture de joint 34, qu'a un frottement minimum. 



   Lorsque la force du choc est équilibrée par la pression qui se développe au-dessous du pis- ton, ce dernier s'arrête et l'énergie ainsi   emmaga-   sinée dans l'air qui se trouve fortement comprimé.; à l'intérieur du cylindre tend à repousser le pis- ton vers le bas en lui faisant subir un déplacement violent. 



   La tête du piston atteint immédiatement l'anneau-valve libre 24, conformément à ce qui est indiqué sur la figure   4,et   cet anneau est maintenu dans sa position haute par la pression de l'huile qui se trouve au-dessous de lui. 



   Par suite, les canaux 31 se trouvent fer- més et l'huile ne peut s'écouler vers le haut à    travers le .piston qu'avec la vitesse limitée réglée rétrécissements   par le28 des canaux 27. 



   Le rebondissement se trouve ainsi ralenti. 



   En même temps, toutefois, l'huile qui se trouve dans l'espace annulaire 9 transmet la forte pression exercée au-dessus du piston à la rondelle de retenue 29 située plus bas et elle force cette rondelle de retenue à s'abaisser et à provoquer l'expansion de la garniture de joint 34. 



   Grâce à ce qui vient d'être indiqué, un 

 <Desc/Clms Page number 11> 

 frottement élevé supplémentaire est provoqué entre les parties   coulissantes   et contribue à ralentir la   coursede:   rebondissement . 



   Quoique, ainsi qu'on l'a déjà indiqué, l'invention ait été décrite en vue de son   applica-     hydravions tion principale aux aéroplanes et hydravions le   domaine de la dite invention n'est, en aucune façon limité à cette application particulière et on pour- rait l'utiliser sur des véhicules quelconques tels, par exemple, que les voitures automobiles.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  "Improvements to the struts intended to absorb shocks".



   The present invention relates to various improvements to the struts which are intended to absorb shocks and which are. mainly used on the landing gear of airplanes or seaplanes.

 <Desc / Clms Page number 2>

 



   One of the objects of the invention is to provide a strut whose construction is simple and compact, and which not only absorbs the impact of the landing or the other impacts suffered by the landing gear. landing when the apparatus moves on the ground or on the water, but still absorbs the rebound resulting from the compression of the compressible fluid enclosed in the said strut.



   More particularly, one of the characteristics of the invention consists in the production of a strut constituted by a set of telescopic organs inside which there is a chamber containing compressed air and oil or other non-compressible fluid whereby when an impact occurs during a landing, very satisfactory damping is obtained and also extremely advantageous suppression of abrupt rebound.



   That is to say, the return movement of the telescopic members is delayed so as to be relatively slow compared to the telescopic movement which occurs in the opposite direction.



   The invention also aims at the application, to an apparatus of the type indicated, of a valve with a very simple direction, very safe and of a low cost price.



   Finally, the invention relates to an arrangement of the members of the apparatus whereby the pressure existing below a piston which comes to be subjected to a rebounding movement is used to increase the clamping and the friction.

 <Desc / Clms Page number 3>

 contact of the gasket used as a seal between the elements which slide with respect to each other, whereby not only is the losses of pressurized fluid effectively avoided at the moment when said losses are likely to occur, but also increases the amount of energy available to oppose the rebounding movement, the whole having the consequence of ensuring the device operation and an excessively smooth action.



   The other objects and new characteristics of the invention will appear in the description which follows of an embodiment indicated by way of example and shown in the appended drawing in which:
Figure 1 shows a longitudinal diametral section of a strut incorporating the application of the invention;
FIG. 2 shows, on a larger scale, a cross section taken along 2-2 of FIG. 1;
Figure 3 shows, still on a larger scale, a cross section on 3-3 of Figure 1;
FIG. 4 represents a detailed section taken on 4-4 of FIG. 2, said section showing the piston and the annular valve in a position different from that in which these organs are represented in FIG. 1.



   The drawing in question shows two main telescopic members. The superior and external organ can be defined in a way

 <Desc / Clms Page number 4>

 generally as constituting a cylinder 10 and comprising a tubular member 11 threaded at its upper end so as to receive a dome-shaped head 12, the lower end of said tubular member 11 being widened, in accordance with what is described above. shown at 13, so as to receive the lining which will be described below
Inside the tubular element 11 is disposed a metal piston 14 adjusted with the necessary precision so that it can slide smoothly inside the cylinder, said piston preferably being provided with several circular grooves. lubrication 15.



   To said piston is conveniently connected a piston rod 16 which is preferably tubular and whose diameter is smaller than that of the piston.



   In order to ensure the fixing of the piston rod in question on the piston, it is possible, for example, to provide the latter with a shank 17 which screws into the threaded upper end of the tube 16 which constitutes the piston rod. , the provision in question realizing, between the two members, a rigid assembly.



   Any means can be used to connect the cylinder 10 and the piston rod 16 to the moving parts of a vehicle on which it is desired to obtain a damping effect.



   The connection means in question can vary considerably depending on the type of vehicle on which the device in question is to be applied.

 <Desc / Clms Page number 5>

 



   To use it on airplanes, it is possible to fix on the head 12, by means of a screw connection, a tubular extension bar 18 at the free end of which it can also be fixed, by a screw connection. or in any other similar way, a connecting ring 19, the eye 20 of which can receive a bolt or a fixing rod.



   The lower end of the rod of the tube 16 which constitutes the piston rod can also be threaded so as to receive a reducing connection 21 onto which is screwed a tubular extension rod 22 similar to the rod 18 and, as will easily be understood, at the free end of said rod 22 can be fixed any connecting member and, for example, a member identical to member 19.



   The cylinder 10 is intended to be filled with fluids, preferably oil and pressurized air.



   Any cap, any filling valve can be used and, as the mode of construction of these members is not in any way part of the present invention, we have only shown a view. exterior in 23.



   On the smooth part of the tail 17 of the piston is freely mounted a flat metal ring 24 movable inside a housing 25 arranged between the piston proper and the upper end of the tube 16 which constitutes the rod. piston.

 <Desc / Clms Page number 6>

 



   Channels 26 are pierced in the ring 24, and at an equal distance from its center. At the same distance from its axis, the piston 14 itself comprises channels 27 parallel to said axis, which channels, if it is desired, may have a narrowed portion at 28.



   The lower surface of the piston head or the upper surface of the ring 24 or both may have a circular groove for providing a continuous flow of fluid through the channels 27 and the channels 26 when. the valve ring 24 is in its upper position and is therefore pressed against the head of the piston.



   In the illustrated embodiment, one of the grooves in question is indicated at 29 in the lower surface of the piston, the other groove being indicated at 30 on the upper surface of the ring 24.



   Between the upper surface of the piston and the housing 25, but closer to the axis of the piston than the channels 27, there are other channels 31 which are closed by the upper planar surface of the valve ring 24 when the latter is in its high position.



   At the junction point of the tubular element 11 and its widened part 13, there is an annular shoulder 32 and between the piston rod 16 and the internal surface of the widening 13 is mounted a retaining washer 33. which can slide between the aforementioned members, its movement in one direction being limited by the shoulder 32 which

 <Desc / Clms Page number 7>

 plays the role of a stopper.



   Below said washer 33 and in the annular space between the widened part 13 of the cylinder 11 and the piston rod 16 is placed a gasket 34 consisting of rings some of which are constructed so as to undergo an extension. radial when a certain pressure is exerted on them in a direction parallel to the axis of the cylinder.



   At the end of the widened part 13 is screwed a threaded plug 35 which presses against the lower end of said gasket 34.



   The threaded plug in question 35 is used to adjust the minimum friction exerted by the gasket 34 against the walls of the elements.
16 and 13.



   When the cap 35 is screwed in, the gasket 34 expands and the corresponding friction is increased.



   A locking nut 36 serves to immobilize the threaded plug 35 in the adjustment position given to it.



   The packing 34 is of a known commercial type and its particular shape does not in any way constitute an element of the invention.



   After the various components of the device have been assembled and after the strut has been fitted, for example, between the landing gear and the fuselage of an airplane (the filler cap 23 being open and the piston being completely retracted into the cylinder, that is

 <Desc / Clms Page number 8>

 say the piston being against the head or roughly cohorts the head of the cylinder.) oil is introduced until the head 12 is substantially full.



   The end of a compressed air pipe is then attached to the filler plug 23 and air is introduced into the strut until the weight of the part of the aé - the plane which is located on the side of the upper end of the strut is balanced by the pressure of the air introduced, the piston being substantially in the position in which it is shown in figure 1 .



   During this filling or inflation, the cylinder 10 naturally rises by lifting the aeroplane and, at the same time, the oil fills the annular space 9 between the piston 14 and the retaining washer of the seal linings 33; the oil stops a little above the top of the piston.



   When the airplane rises from the ground and unloads the strut from its weight, the pressure existing in the cylinder 10 causes the said strut to lengthen up to the maximum possible limit, that is, that is to say until the moment when the piston 14 comes to rest against the retaining washer 33 and exerts on it a pressure equal to that which acts on its own surface.



   In this way, the washer 33 is pushed down causing a large expansion of the gasket 34.



   When the airplane is in the air, a very tight seal is thus achieved between the two

 <Desc / Clms Page number 9>

 telesoopic organs 10 and 16 and, therefore, even if the airplane overturns during its flight, which sometimes occurs, no leakage occurs in the oil which is at the lower end of the leg of strength ; Furthermore, since the pressurized air acts on the gasket packing, said gasket remains sufficiently tight to prevent any appreciable loss of pressure which is extremely important with devices of the type considered.



   Upon landing, the landing gear hits the ground with considerable force.



   Said force forces the piston 14 to move rapidly upwards in the cylinder 10 despite the opposing pressure of the compressed air contained in the cylinder.



   At the beginning of this movement of movement the oil which is in the strut is practically all above the piston.



   However, the ring 24 is in its down position, as shown in Figure 1, and minimal resistance is offered to the flow of oil through channels 31 and 27 to keep the oil flowing through channels 31 and 27. go into housing 25 and thence, through channels 26, into the annular space below the piston.



   As soon as the piston moves away from the retaining washer 33 and advances rapidly inside the cylinder 10, thus significantly reducing the area along which the pressure existing in the cylinder 10 can act on said washer

 <Desc / Clms Page number 10>

 retaining 33 and creating a slight vacuum in the annular space reserved below .de the piston head; the pressure exerted on the retaining washer 33 being greatly reduced, said washer moves upwards and comes to rest against the shoulder 32, as a result, the sliding parts are no longer subjected, by the gasket lining 34, that has a minimum friction.



   When the force of the impact is balanced by the pressure which develops below the piston, the latter stops and the energy thus stored in the air which is strongly compressed. inside the cylinder tends to push the piston downwards, causing it to undergo a violent displacement.



   The piston head immediately reaches the free valve ring 24, in accordance with what is indicated in FIG. 4, and this ring is held in its upper position by the pressure of the oil which is located below it.



   As a result, the channels 31 are closed and the oil can flow upwards through the piston only with the limited speed set by the constrictions through the 28 of the channels 27.



   The rebound is thus slowed down.



   At the same time, however, the oil in the annulus 9 transmits the strong pressure exerted above the piston to the retaining washer 29 located below and forces this retaining washer to lower and back. cause expansion of the gasket 34.



   Thanks to what has just been indicated, a

 <Desc / Clms Page number 11>

 Additional high friction is caused between the sliding parts and helps to slow down the rebound course.



   Although, as already indicated, the invention has been described with a view to its main application to airplanes and seaplanes, the field of the said invention is in no way limited to this particular application and it could be used on any vehicles such as, for example, motor cars.


    

Claims (1)

REVENDICATIONS 1.- Une jambe de force absorbant les chocs et caractérisée par le fait qu'elle comporte une cham- bre qui reçoit des fluides compressibles et non com- pressibles et qui est constituée par deux organes ou cylindres télescopiques lesquels coulissent l'un par rapport à l'autre avec interposition d'un joint constitué par des dispositifs de joint dont l'orga- nisation est telle que, du fait du mouvement téles- copique des organes précités ils exercent sur ces organes une pression qui varie en fonction du mou- vement télescopique; CLAIMS 1.- A shock absorbing strut characterized by the fact that it comprises a chamber which receives compressible and non-compressible fluids and which consists of two telescopic members or cylinders which slide relative to each other. to the other with the interposition of a seal formed by seal devices the organization of which is such that, due to the telescopic movement of the aforementioned members, they exert on these members a pressure which varies according to the movement. telescopic cover; 2.- Une jambe de force absorbant leschocs conforme à la revendication 1. et caractérisée par le fait que la garniture de joint change de forme lorsque la pression augmente sur elle par suite de rallongement de la dite jambe de force et égale- ment lorsque la pression diminue sur elle par suite du raccourcissement de la jambe de force, la va- riation de forme en question ayant pour conséquence de faire varier de façon correspondante le frottement <Desc/Clms Page number 12> entre la garniture de joint et l'un ou l'autre des organes télescopiques; 2.- A shock-absorbing strut according to claim 1 and characterized in that the gasket lining changes shape when the pressure increases on it as a result of the extension of said strut and also when the pressure decreases on it as a result of the shortening of the strut, the change in shape in question having the consequence of correspondingly varying the friction <Desc / Clms Page number 12> between the gasket and one or other of the telescopic members; 3.- Une jambe de force absorbant les chocs, conforme à la revendication 1. et caractérisée par le fait qu'elle comporte' deux cylindres télescopi- ques, le cylindre externe étant muni d'une garniture de joint aménagée de façon à s'appliquer contre la paroi externe du cylindre interne et de manière à agir en combinaison avec une tête constituée à l'intérieur du cylindre interne en vue de donner naissance à une chambre de capacité'variable sépa- rée de l'atmosphère; 4. - Une jambe de force absorbant les chocs, conforme à la revendication 3. et caractérisée par le faitque la tête organisée sur.le cylindre in- terne est aménagée de façon à exercer une pression uur la garniture de joint lorsque la jambe de force est complètement développée; 3.- A shock-absorbing strut, according to claim 1 and characterized in that it comprises 'two telescopic cylinders, the outer cylinder being provided with a gasket arranged so as to s' applied against the outer wall of the inner cylinder and so as to act in combination with a head formed inside the inner cylinder to give rise to a chamber of variable capacity separated from the atmosphere; 4. - A shock-absorbing strut according to claim 3 and characterized in that the head organized sur.le internal cylinder is arranged so as to exert pressure on the gasket when the strut is fully developed; 5. - Unejambe de force absorbant les chocs conforme à la revendication 4 et caractérisée par le fait que la dite tête comporte elle-même une gar- niture de joint qui vient en prise avec la partie externe d'unélément annulaire muni de canaux per- mettant à l'huile de le traverser; 6. - Une jambe de force absorbant les chocs conforme à la revendication 1. et caractérisé par le fait que la garniture de joint est organisée de façon à subir une expansion radiale du fait. de la pression axiale à laquelle elle est soumise, la dite garniture ayant une extrémité en prise avec une butée relativement fixe, son autre extrémité étant aménagée de façon à être sensible aux pressions des <Desc/Clms Page number 13> fluides contenus dans la jambe de force; 5. - A shock-absorbing force leg according to claim 4 and characterized in that said head itself comprises a gasket lining which engages the external part of an annular element provided with per- channels. putting oil to cross it; 6. - A shock-absorbing strut according to claim 1. and characterized in that the gasket is organized so as to undergo a radial expansion as a result. of the axial pressure to which it is subjected, said packing having one end engaged with a relatively fixed stop, its other end being arranged so as to be sensitive to the pressures of <Desc / Clms Page number 13> fluids contained in the strut; 7ê- Une jambe de force absorbant leschocs conforme à la revendication 1. et caractérisée par le fait qu'elle comprend un cylindre en combinaison avec lequel travaille un piston aménagé de manière 'à permettre l'écoulement de fluides d'un de ses côtés à l'autre, l'écoulement se produisant plus librement dans un sens que dans l'autre; le piston en question est, en outre, monté sur un organe té- lescopique et entre celui-ci et le cylindre est placée une garniture de joint extensible grâce à quoi le fluide qui se trouve entre le piston et la freiner garniture sert non seulement à le rebondis- sement, mais, en outre, à régler le frottement en- tre la dite garniture et les organes contre les- quels elle;;est appliquée; 7ê- A shock-absorbing strut according to claim 1 and characterized in that it comprises a cylinder in combination with which works a piston arranged so as to allow the flow of fluids from one of its sides to the other, the flow occurring more freely in one direction than in the other; the piston in question is, moreover, mounted on a telescopic member and between this and the cylinder is placed an expandable seal packing whereby the fluid which is between the piston and the brake seal serves not only to the rebound, but, in addition, to regulate the friction between the said lining and the members against which it is applied; , 8.- Une jambe de force absorbant les chocs conforme à la revendication 7. et caractérisée par le fait, d'une part, que, dans le piston, sont pra- tiques un ou plusieurs passages faisant communiquer l'espace qui est compris entre le piston et la tête du cylindre avec l'espace situé au-dessous du pis- ton à l'extérieur de l'organe télescopique sur le- quel ce dernier est fixé, d'autre part, qu'au dit piston est adaptée une valve organisée de façonna fermer le ou les canaux précités lorsque le piston et le cylindre se déplacent l'un par rapport à l'au- tre dans le sens pour lequel le piston tend à sor- tir du cylindre; 8.- A shock-absorbing strut according to claim 7 and characterized by the fact, on the one hand, that in the piston, there are one or more passages communicating the space which is included. between the piston and the cylinder head with the space below the piston outside the telescopic member to which the latter is fixed, on the other hand, that said piston is suitable a valve organized so as to close the aforementioned channel (s) when the piston and the cylinder move relative to each other in the direction in which the piston tends to exit the cylinder; 9.-.Une jambe de force absorbant les chocs 'conforme à la revendication 7. et caractérisée par le 'fait, d'une part, que le piston comporte un lo- <Desc/Clms Page number 14> gement annulaire périphérique quirencontre le canal ou les canaux précités,' d'autre part, que, dans le logement en question est monté librement un anneau aménagé de façon à se déplacer dans le sens longitudinal par rapport au piston en vue de fonctionner comme valve à un seul sens; 9. A shock-absorbing strut according to claim 7 and characterized by the fact, on the one hand, that the piston comprises a lo- <Desc / Clms Page number 14> peripheral annular element which meets the aforementioned channel or channels, 'on the other hand, that in the housing in question is freely mounted a ring arranged so as to move in the longitudinal direction relative to the piston in order to function as a valve only one meaning; 10.- Une jambe de force absorbant les chocs conforme à la revendication 9. et caractérisée par le fait, d'une part, que l'anneau librement monté dans le logement périphérique du piston comporte un ou plusieurs passages disposés à une distance du centre égale à celle qui sépare de l'axe du piston le ou les canaux pratiqués dans ce dernier, d'autre part, qu'une gorge annulaire est creusée dans l'une dessurfaces @ du piston etde qui sont voisines le fluide l'anneau précitée grâce à quoi qui s'écoule à travers les canaux du piston et de l'anneau n'est pas gêné quelle que soit la position angulaire relative des organes; 10.- A shock-absorbing strut according to claim 9 and characterized in, on the one hand, that the ring freely mounted in the peripheral housing of the piston comprises one or more passages arranged at a distance from the center equal to that which separates from the axis of the piston the channel or channels formed in the latter, on the other hand, that an annular groove is hollowed out in one of the surfaces @ of the piston and which are adjacent to the fluid the aforementioned ring thanks to what flows through the channels of the piston and the ring is not hampered regardless of the relative angular position of the members; enfin, le piston comporte un autre canal ou une autre série de canaux qui débou- chent dans le logement périphérique précité en un point situé en dehors de la gorge annulaire sus- indiquée. finally, the piston comprises another channel or another series of channels which open into the aforementioned peripheral housing at a point situated outside the above-mentioned annular groove. RÉSUMÉ SUCCINCT Une jambe de force absorbant les chocs et caractérisée par le fait qu'elle comporte deux organes télescopiques donnant naissance à une cham- bre dans laquelle sont introduits deux fluides, l'un compressible, l'autre incompressible, les dits éléments télescopiques étant, d'autre part, séparés par une garniture de joint dontla forme varie en fonction des variations de pression résultant de @ BRIEF SUMMARY A shock-absorbing strut characterized by the fact that it comprises two telescopic members giving rise to a chamber into which are introduced two fluids, one compressible, the other incompressible, the said telescopic elements being, d '' on the other hand, separated by a gasket whose shape varies according to the pressure variations resulting from @
BE361972D BE361972A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE361972A true BE361972A (en)

Family

ID=34970

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE361972D BE361972A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE361972A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP2048408B1 (en) Vehicle shock absorber
BE1018580A3 (en) IMPROVED SHOULDER SHIELD.
FR2591695A1 (en) TWO-TUBE VIBRATION SHOCK ABSORBER
JP4950388B2 (en) shock absorber
FR2563882A1 (en) Telescopic hydraulic damper with pressure release stop
FR2743383A1 (en) DAMPING DEVICE FOR ELEMENTS OF A CIVIL ENGINEERING STRUCTURE
FR2633994A1 (en) HYDRAULIC SHOCK ABSORBER
FR2487030A1 (en) IMPROVEMENT IN TELESCOPIC HYDRAULIC SHOCK ABSORBERS
FR2964434A1 (en) SHOCK ABSORBER WITH DISSIPATIVE AND PRACTICALLY NO OIL
BE361972A (en)
WO1997025498A1 (en) Connecting device for elements in a civil engineering construction
EP1989464B1 (en) Rapid relaxation damping system mounted as a strut
EP2481946A1 (en) Device for improved drag damping
FR2497894A1 (en) HYDRAULIC, PNEUMATIC OR OLEOPNEUMATIC SHOCK ABSORBER, IN PARTICULAR FOR THE SUSPENSION OF MOTOR VEHICLES
EP0866924B1 (en) Shock absorber with longitudinal axis and laminating channel
EP1554506A2 (en) Damper hydraulic bump stop for vehicle, damping system and method for using same
FR2914716A1 (en) Hydraulic bump stop for adaptable compensation hydraulic shock absorber of motor vehicle, has compressible unit transforming deflection of stopping component such that stiffness and cutin point of compensation module increases
FR2534650A1 (en) ENERGY RECOVERY HYDROPNEUMATIC REAR BRAKE FOR ARTILLERY AND FIREARMS
FR3098561A1 (en) HYDRAULIC STOP FOR SHOCK ABSORBER
EP0250956A1 (en) Damping device acting with six degrees of freedom
FR2820618A1 (en) Walking stick for ramblers has point at base and handle at top which are connected by piston and cylinder unit, with spring above piston which biases it towards base
FR3086359A1 (en) HYDRAULIC SHOCK ABSORBER WITH HYDRAULIC LIMIT SWITCH WITH SELF-ADJUSTABLE POSITIONING
JP2003172394A (en) Damping force adjusting device for hydraulic shock absorber
EP1930621B1 (en) Shock absorber with rebound stop fixed on the outer tube
EP4363739A1 (en) Hydraulic shock absorber for a motor vehicle suspension