BE352078A - - Google Patents

Info

Publication number
BE352078A
BE352078A BE352078DA BE352078A BE 352078 A BE352078 A BE 352078A BE 352078D A BE352078D A BE 352078DA BE 352078 A BE352078 A BE 352078A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
absorber
boiler
terized
machine according
charac
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE352078A publication Critical patent/BE352078A/fr

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F25REFRIGERATION OR COOLING; COMBINED HEATING AND REFRIGERATION SYSTEMS; HEAT PUMP SYSTEMS; MANUFACTURE OR STORAGE OF ICE; LIQUEFACTION SOLIDIFICATION OF GASES
    • F25BREFRIGERATION MACHINES, PLANTS OR SYSTEMS; COMBINED HEATING AND REFRIGERATION SYSTEMS; HEAT PUMP SYSTEMS
    • F25B17/00Sorption machines, plants or systems, operating intermittently, e.g. absorption or adsorption type
    • YGENERAL TAGGING OF NEW TECHNOLOGICAL DEVELOPMENTS; GENERAL TAGGING OF CROSS-SECTIONAL TECHNOLOGIES SPANNING OVER SEVERAL SECTIONS OF THE IPC; TECHNICAL SUBJECTS COVERED BY FORMER USPC CROSS-REFERENCE ART COLLECTIONS [XRACs] AND DIGESTS
    • Y02TECHNOLOGIES OR APPLICATIONS FOR MITIGATION OR ADAPTATION AGAINST CLIMATE CHANGE
    • Y02ATECHNOLOGIES FOR ADAPTATION TO CLIMATE CHANGE
    • Y02A30/00Adapting or protecting infrastructure or their operation
    • Y02A30/27Relating to heating, ventilation or air conditioning [HVAC] technologies

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Physics & Mathematics (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Thermal Sciences (AREA)
  • General Engineering & Computer Science (AREA)
  • Sorption Type Refrigeration Machines (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  MACHINE FRIGORIFIQUE A ABSORPTION 
La manière selon laquelle l'admission de chaleur pour ma- chines frigorifiques à absorption est interrompue sous l'influen- ce d'un thermostat influencé lui-même par la   température   d'un distillateur, est connue. Il est également   oonnu   d'interrompre l'arrivée de chaleur après une durée de temps déterminée.

   Si l'interruption de l'admission de chaleur s'effectue sous l'in- fluenoe d'un thermostat disposé dans le bouilleur-absorbeur, ce thermostat   interrompant,le   chauffage à une température donnée du distillateur, ou bien si la durée de a période de distilla- tion est fixée à l'avance par un dispositif, la charge expulsée 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 et avec elle la puissance frigorifique peuvent être, suivant les oonditions extérieures, très fortement variables.

   La charge à une température plus élevée de l'eau de refroidissement est, par exemple) moindre   qu'à   une température plus basse de cette eau, c'est-à-dire à température plus élevée de l'eau de refroidisse- ment et par suite à plus forte contre-pression dans la machine) une température plus élevée dans le bouilleur-absorbeur et une plus grande durée de distillation sont nécessaires, pour expul- ser une quantité donnée de la charge, qu'à une température plus basse de l'eau de refroidissement. 



   D'après la présente invention, ces inconvénients sont éli- minés en opérant da   faoon   à ce que l'interruption du chauffage au lieu de dépendre d'une température donnée dans la bouilleur- absorbaur ou d'un temps déterminé, dépende directement de la quantité de charge, c'est-à-dire d'agent réfrigérant (par exem- ple de l'ammoniaque dans les machines travaillant avec une solu- tion d'ammoniaque dans l'eau) expulsée, c'est-à-dire de façon à ce que, quelles que soient les conditions de fonctionnement, donc indépendamment de la   température)de   l'eau de refroidissement de la quantité de cette même eau ainsi que de la température du bouilleur-absorbeur ou de la durée d'expulsion, le chauffage soit supprimé aussitôt qu'une certaine quantité de charge à été refoulée vers l'évaporateur. 



   L'invention consiste en ce que la machine frigorifique a absorption est munie d'un dispositif automatique interrompant l'admission de chaleur en dépendance de la quantité d'agent ré- frigérant refoulé hors du bouilleur-absorbeur. 



   Sur le dessin il a été représenté un exemple de   réalisa-   tion de l'objet de l'invention. 



   La figure I est le schéma d'une machine frigorifique a ab- sorption construite conformément à l'invention et fonctionnant par intermittences. 



   La figure 2 représente le dispositif d'arrêt de la machi- ne en partie vu en plan et en partie en coupe. 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 



   Les figures 3 à 5 indiquent la positiondu dispositif d'ar- rêt, et 
La figure 6 indique la position de l'organe de commande de l'eau de refroidissement pendant la période de distillation. 



   Les figures 7 et 8 représentent la position du dispositif d'arrêt et 
La figure 9 celle de l'organe de commande da l'eau de re-   froidissement   pendant la période d'absorption. 



   A est le bouilleur-absorbeur, B le condenseur, C   l'évapoè   rateur, D le dispositif de mise en circuit du moyen de chauffa- ge, E le dispositif de commande et d'arrêt pour l'agent de re-   froidissement.   La conduite de refoulement   1   relie le bouilleur- absorbeur A à un espace 2 relié lui-même au récipient régulateur 4 par l'intermédiaire de la conduite 3. Le récipient 4 est re- lié par la conduite 5 au condenseur B dont les serpentins vont aboutir dans l'évaporateur C. 



   L'évaporateur C est constitué par un grand récipient su- périeur 6 et un serpentin de refroidissement 7 qui,,lui est pro- pre et dont le point   de   plus bas est relié, par un tuyau de trop plein 8 à la partie supérieure d'un récipient 9 disposé au-dessus du bouilleur-absorbeur A. Le récipient 6 de l'évapo- rateur est relié par la conduite d'absorption 10 au récipient régulateur 4 et par celui-ci et la conduite 10' avec la partie inférieure du récipient 9. L'extrémité II de ce dernier récipient est introduite de facon à être entourée par un tuyau 12 muni d'ouvertures de circulation et disposé à l'intérieur du disposi- tif de refroidissement   13.   Aux bornes 14 du conducteur électri- que 15 est branché le dispositif de chauffage, non représenté, du distillateur. 



   L'adduction de l'eau de refroidissement s'effectue par exemple à partir d'une conduite d'eau ordinaire 16 d'abord dans le condenseur B et de là, par la conduite 17, dans l'organe de   commande   représenté à titre d'exemple sons la forme d'un robi- net   18(figure     2.)   

 <Desc/Clms Page number 4> 

 
Selon la position de cet organe de commande, la conduite 19 conduisant au dispositif de refroidissement du bouilleur- absorbeur ou bien la conduite 21 conduisant au départ 20, peut être reliée à la conduite 17. Dans la conduite d'adduction 16 est prévu un organe de régulation 22 et dans la conduite d'éva- cuation 23 du bouilleur-absorbeur est prévu un organe de régu- lation 24. 



   Le dispositif de mise en circuit D du courant de chauffa- ge peut être ouvert ou fermé, ainsi que cela va être décrit plus loin, par l'intermédiaire du dispositif de commande E pour l'eau de refroidissement. 



   Le dispositif de commande E est constitué par deux membra- nes 25 et 26 dont une, la membrane 25 est influencée par le thermostat 27 disposé dans le bouilleur-absorbeur A tandis que la membrane 26 est influencée par le thermostat 28 disposé dans le récipient 9. 



   Conjointement à la membrane 25, travaille un levier 30 à un seul bras, pivotant en 29, lequel au moyen d'un cliquet 31 s'engage dans l'encoche 32, d'un disque 34 claveté sur un arbre 33'monté dans les paliers 35 et 36. 



   Un ressort 37 maintient le levier d'arrêt 30 dans sa po- sition de fermeture. La membrane 26 est reliée à un levier dou- ble 38 pivotant en 29 de sorte que lorsque la membrane 26 sa contracte, le cliquet 39 est dégagé de l'encoche 32 du disque 34. 



   Afin de mettre la machine en marche, un volant de manoeu- vre 40 est claveté sur l'arbre 33 et par ce volant l'organe-de commande 18 peut être amené en sens contraire à l'action du ressort 41, dans la position représentée. 



   Le mode de fonctionnement da l'appareil est le suivant: 
La mise en train de la distillation s'effectue en tour- nant le volant 40 de façon que le courant d'eau de refroidisse- ment s'écoulant depuis le   condenseur B   par la conduite 17 vers l'organe de commanda 18, est détourné par la   conduite   21.

   L'eau 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 de refroidissement   s'écoule   d'abord dans le récipient bascu- lant 45 du dispositif de mise en circuit D, lequel récipient tombe de la position représentée en pointillé dans celle re- présentée en traits pleins, étant donné que le bec d'écoulement 46 est trop petit et que l'eau de refroidissement ne peut sor- tir suffisamment qu'après avoir atteint le tuyau de trop plain   47.   La fermeture du dispositif de chauffage électrique du bouil- leur-absorbeur s'effectue par l'intermédiaire de l'interrupteur à mercure 48 au moment du changement de position du récipient basculant 45. 



   Les gaz expulsés du bouilleur-absorbeur A arrivent par la conduite de refoulement dans l'espace 2 d'où par l'intermédiai- re du récipient régulateur 4, servant aussi de rectificateur avec l'espace précité et de la conduite 5 ils arrivent dans le condenseur B. Dans celui-ci s'effectue à la manière connue, la liquéfaction de l'agent réfrigérant qui arrive dans le récipient 6 et de celui-ci dans le serpentin 7 de l'évaporateur C. 



   Au commencement de la période de distillation le disposi- tif d'arrêt se trouve dans la position représentée sur la figu- re 3, Le levier 30 maintient à l'aide du ressort   37   et du cli- quet 31, le disque 34 dans la position fixée à l'aide du volant 40. L'organe de   commande   18 est verrouillé lorsque les deux ther- mostats sont chauds ou sont tous deux refroidis. Pendant la dis- tillation la température du bouilleur-absorbeur monte et exerce sur le thermostat 27 une action telle que,   comme   cela est re- présenté sur la figure 4, la membrane 25 se dilate et que le levier 30 ainsi que le cliquet 31 sont soulevés.

   En même tamps, les gaz   comprimés   dans l'espace 2 exercent aussi une action dans le même sens sur le thermostat   28   lequel provoque de même une dilatation de la membrane 26 d'où il s'ensuit que le cliquet 39 du levier 38 est pressé dans l'encoche 32 et bloque le rochet 34 et par conséquent l'organe de commande 18 avant même que le cliquet 31 ait libéré le disque   34.   Par suit de l'admission continue de chaleur dans le bouilleur-absorbeur, la membrane 25 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 'se dilate toujours plus. fortement, jusqu'à ce que le cliquet 31, ainsi que cela est représenté sur la figure 5 se dégage avant la fin de la période de distillation, tandis que le cli- quet 39 du levier 38 maintient l'organe de commanda dans sa po- sition. 



   En chauffant, on a ainsi peu à peu refoulé dans l'évapo- rateur 0 une quantité telle d'agent réfrigérant., que le niveau 42 est atteint et que le tuyau de trop plein 8 entre en action. 



  L'agent réfrigérant liquide et froid s'écoule alors à travers le dispositif de conduite 4 9 disposé dans le récipient 9 autour du thermostat 28 et provoque par un refroidissement d'environ   20-30 -     C.   ou plus, une contraction de la membrane 26 (figure 7) d'où il s'ensuit que la cliquet 39 libère le disque 34 et que l'organe de commande 18 sous l'action du ressort 41 est amené par rotation dans la position représentée sur la figure 6 à celle représentée sur la figure 9. La conduite 21 est alors débranchée de la conduite 17 de sorte que l'eau de refroidissement s'écoule par la conduite 19 dans le dispositif de refroidissement 13 du bouilleur-absorbeur d'où elle est évacuée par la conduite 23. 



  Etant donné que l'eau cesse de couler par la conduite 21, le récipient basculant 45 se vide par.le beo d'évacuation 46 d'où il s'ensuit que le dispositif de mise en circuit bascule de nou- veau dans la position représentée en pointillé et interrompt ain- si le courant de chauffage. Dans le bouilleur-absorbeur commen- ce la période d'absorption. Pendant cette période le dispositif d'arrêt prend la position représentée sur la figure 8 de sorte que en renversant l'organe 18, le cliquet 31 est à   même   d'entrer en prise derrière le rochet   34.   



   Pour commencer une nouvelle période de distillation, ce qui peut se faire à la main ou par l'intermédiaire d'un dispo- sitif automatique) le dispositif d'arrêt   @   E est de nouveau amené dans la position représentée sur les figures I et 3 en suite de quoi le fonctionnement qui vient   d'être   décrit reoom-   mence.   

 <Desc/Clms Page number 7> 

 



   En réglant, par exemple la vis de réglage 50, le moment de libération du disque 34, et par conséquent de l'organe de com- mande 18 par le cliquet 39 peut être modifiée. Le roohet 34 peut être libéré quelques secondes déjà après la début du déversement par le trop plein ou encore seulement après quelques minutes, si par exemple on désire évacuer de l'évaporateur dans le but de le nettoyer une quantité plus ou moins grande d'agent réfrigé rant souillé d'eau. 



   REVENDICATIONS. 



   I)- Machine frigorifique à absorption avec   bouilleur-absor-   beur, caractérisée par un dispositif automatique d'interruption de l'admission de chaleur au bouilleur-absorbeur, en dépendance de la quantité d'agent réfrigérant expulsée de ce bouilleur-absor beur.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  ABSORPTION REFRIGERATION MACHINE
It is known how the supply of heat for absorption refrigeration machines is interrupted under the influence of a thermostat which is itself influenced by the temperature of a still. It is also a good idea to stop the heat supply after a fixed period of time.

   If the interruption of the heat intake is effected under the influence of a thermostat placed in the boiler-absorber, this thermostat interrupting the heating to a given temperature of the still, or if the duration of a distillation period is fixed in advance by a device, the charge expelled

 <Desc / Clms Page number 2>

 and with it the cooling capacity can be, according to the external conditions, very strongly variable.

   The charge at a higher temperature of the cooling water is, for example) less than at a lower temperature of this water, i.e. at a higher temperature of the cooling water and as a result of a higher back pressure in the machine) a higher temperature in the boiler-absorber and a longer distillation time are necessary, in order to expel a given quantity of the charge, than at a lower temperature of cooling water.



   According to the present invention, these drawbacks are eliminated by operating so that the interruption of the heating, instead of depending on a given temperature in the boiler-absorber or a determined time, depends directly on the temperature. quantity of charge, i.e. coolant (eg ammonia in machines working with an ammonia solution in water) expelled, i.e. so that, whatever the operating conditions, therefore regardless of the temperature) of the cooling water, the quantity of this same water as well as the temperature of the boiler-absorber or the expulsion time, the heating is removed as soon as a certain quantity of charge has been delivered to the evaporator.



   The invention consists in that the absorption refrigeration machine is provided with an automatic device interrupting the admission of heat in dependence on the quantity of refrigerant discharged out of the boiler-absorber.



   In the drawing there is shown an embodiment of the object of the invention.



   FIG. I is the diagram of an absorption refrigeration machine constructed in accordance with the invention and operating intermittently.



   FIG. 2 shows the stop device of the machine partly seen in plan and partly in section.

 <Desc / Clms Page number 3>

 



   Figures 3 to 5 show the position of the stop device, and
Figure 6 shows the position of the cooling water controller during the distillation period.



   Figures 7 and 8 show the position of the stop device and
Figure 9 shows that of the cooling water control member during the absorption period.



   A is the boiler-absorber, B the condenser, C the evaporator, D the device for switching on the heating means, E the control and switching device for the cooling medium. The discharge pipe 1 connects the boiler-absorber A to a space 2 itself connected to the regulating vessel 4 by means of the pipe 3. The vessel 4 is connected by the pipe 5 to the condenser B whose coils go end in the evaporator C.



   Evaporator C consists of a large upper vessel 6 and a cooling coil 7 which is specific to it and whose lowest point is connected by an overflow pipe 8 to the upper part d 'a receptacle 9 arranged above the boiler-absorber A. The receptacle 6 of the evaporator is connected by the absorption pipe 10 to the regulating vessel 4 and by the latter and the pipe 10' with the lower part of the receptacle 9. The end II of the latter receptacle is introduced so as to be surrounded by a pipe 12 provided with circulation openings and disposed inside the cooling device 13. At the terminals 14 of the electrical conductor that 15 is connected the heater, not shown, of the still.



   The cooling water is supplied, for example, from an ordinary water pipe 16 first to the condenser B and from there, via the pipe 17, to the control member shown as example is the shape of a valve 18 (figure 2.)

 <Desc / Clms Page number 4>

 
Depending on the position of this control member, the pipe 19 leading to the cooling device of the boiler-absorber or the pipe 21 leading to the outlet 20, can be connected to the pipe 17. In the supply pipe 16 is provided a member regulator 22 and in the evacuation pipe 23 of the boiler-absorber is provided a regulator 24.



   The heating current switching device D can be opened or closed, as will be described later, by means of the control device E for the cooling water.



   The control device E consists of two membranes 25 and 26, one of which, the membrane 25 is influenced by the thermostat 27 placed in the boiler-absorber A while the membrane 26 is influenced by the thermostat 28 placed in the receptacle 9. .



   Together with the membrane 25, a lever 30 works with a single arm, pivoting at 29, which by means of a pawl 31 engages in the notch 32 of a disc 34 keyed on a shaft 33 'mounted in the steps 35 and 36.



   A spring 37 maintains the stop lever 30 in its closed position. The diaphragm 26 is connected to a double lever 38 pivoting at 29 so that when the diaphragm 26 contracts, the pawl 39 is released from the notch 32 of the disc 34.



   In order to start the machine, a handwheel 40 is keyed on the shaft 33 and by this handwheel the control member 18 can be brought in the opposite direction to the action of the spring 41, in the position. represented.



   The operating mode of the device is as follows:
The distillation is started by turning the flywheel 40 so that the current of cooling water flowing from the condenser B through the line 17 to the control member 18 is diverted. by pipe 21.

   The water

 <Desc / Clms Page number 5>

 cooling first flows into the tilting vessel 45 of the switching device D, which vessel drops from the position shown in dotted lines to that shown in solid lines, since the outlet 46 is too small and the cooling water can only flow out sufficiently after reaching the overflow pipe 47. The electric boiler-absorber heater is closed by means of the mercury switch 48 when changing the position of the tilting container 45.



   The gases expelled from the boiler-absorber A arrive through the discharge pipe in space 2 from where, through the intermediary of the regulating vessel 4, also serving as a rectifier with the aforementioned space and from the pipe 5, they arrive in condenser B. In the latter is carried out in the known manner, the liquefaction of the refrigerant which arrives in the receptacle 6 and of the latter in the coil 7 of the evaporator C.



   At the beginning of the distillation period the stop device is in the position shown in figure 3. The lever 30 maintains with the aid of the spring 37 and the pawl 31 the disc 34 in the position fixed using the handwheel 40. The control member 18 is locked when the two thermostats are hot or both are cooled. During the distillation the temperature of the boiler-absorber rises and exerts on the thermostat 27 an action such that, as shown in FIG. 4, the membrane 25 expands and that the lever 30 as well as the pawl 31 are raised.

   At the same time, the compressed gases in space 2 also exert an action in the same direction on the thermostat 28 which likewise causes an expansion of the membrane 26 from which it follows that the pawl 39 of the lever 38 is pressed. in the notch 32 and blocks the ratchet 34 and therefore the control member 18 even before the pawl 31 has released the disc 34. As a result of the continuous admission of heat into the boiler-absorber, the membrane 25

 <Desc / Clms Page number 6>

 'expands more and more. strongly, until the pawl 31, as shown in Fig. 5 disengages before the end of the distillation period, while the pawl 39 of the lever 38 keeps the control member in its position. - sition.



   While heating, such a quantity of coolant has thus been gradually pumped into evaporator 0, that level 42 is reached and the overflow pipe 8 kicks in.



  The liquid and cold refrigerant then flows through the pipe device 49 arranged in the container 9 around the thermostat 28 and causes by cooling of about 20-30 ° C. or more, a contraction of the membrane. 26 (Figure 7) from which it follows that the pawl 39 releases the disc 34 and that the control member 18 under the action of the spring 41 is brought by rotation in the position shown in Figure 6 to that shown in FIG. 9. The pipe 21 is then disconnected from the pipe 17 so that the cooling water flows through the pipe 19 into the cooling device 13 of the boiler-absorber from which it is discharged through the pipe 23 .



  Since the water stops flowing through line 21, the tilting container 45 empties through the discharge valve 46 from which it follows that the switching device switches back to the position. shown in dotted lines and thus interrupts the heating current. The absorption period begins in the boiler-absorber. During this period the stop device takes the position shown in Figure 8 so that by reversing the member 18, the pawl 31 is able to engage behind the ratchet 34.



   To start a new distillation period, which can be done by hand or by means of an automatic device) the stop device @ E is again brought into the position shown in Figures I and 3. following which the operation which has just been described begins again.

 <Desc / Clms Page number 7>

 



   By adjusting, for example the adjusting screw 50, the moment of release of the disc 34, and therefore of the actuator 18 by the pawl 39 can be changed. The roohet 34 can be released a few seconds already after the start of the discharge by the overflow or even only after a few minutes, if for example it is desired to evacuate from the evaporator in order to clean it a greater or lesser quantity of agent. refrigerated soiled with water.



   CLAIMS.



   I) - Absorption refrigeration machine with boiler-absorber, characterized by an automatic device for interrupting the admission of heat to the boiler-absorber, depending on the quantity of refrigerant expelled from this boiler-absorber.


    

Claims (1)

2) - Machine frigorifique suivant la revendication 1 oarao- térisée en ce que l'action du dispositif interrupteur de l'ad- mission de chaleur est transmise à l'organe de commande de l'a- gent de refroidissement et l'interruption de l'admission de cha- leur ne s'effectue qu'après renversement de cet organe de com- mande. 2) - Refrigerating machine according to claim 1 oarao- terized in that the action of the switch device of the heat admission is transmitted to the control member of the cooling aid and the interruption of the heat is only admitted after reversing this control unit. 3) - Machine frigorifique suivant la revendication I carac- térisée en ce que le dispositif d'interruption de l'admission de chaleur est commandé par deux thermostats d'un type connu. 3) - Refrigerating machine according to claim I charac- terized in that the device for interrupting the heat admission is controlled by two thermostats of a known type. 4)- Machine frigorifique suivant la revendication 3 carac- térisée en ce que chacun des thermostats agit sur une membrane et un dispositif d'arrêt est réglé de telle façon qu'il est ver- rouillé lorsque les deux thermostats sont chauds ou sont tous deux froids. 4) - Refrigerating machine according to claim 3 charac- terized in that each of the thermostats acts on a membrane and a shut-off device is adjusted such that it is locked when the two thermostats are hot or are both hot. cold. 5) - Machine frigorifique suivant la revendication 3 carac- térisée en ce qu'en outre d'un thermostat disposé dans le bouil- leur-absorbeur, un autre thermostat soumis à l'influence d'un tuyau de trop plein raccordé à l'évaporateur, influence le,dis- positif 'd'arrêt. <Desc/Clms Page number 8> n 6) - Machine frigorifique suivant la revendication 5, carac- térisée en ce que le dernier des thermostats est disposé dans un récipient relié au bouilleur-absorbeur. 5) - Refrigerating machine according to claim 3 charac- terized in that, in addition to a thermostat disposed in the boil- their absorber, another thermostat subjected to the influence of an overflow pipe connected to the evaporator, influences the shut-off device. <Desc / Clms Page number 8> n 6) - Refrigeration machine according to claim 5, charac- terized in that the last of the thermostats is arranged in a receptacle connected to the boiler-absorber. 7)- Machine frigorifique suivant la revendication 5, carac- térisée en ce que le récipient précité est entouré par un espace à travers lequel sont guidés les gaz ohauds refoulés hors du bouil leur-absorbeur. 7) - Refrigerating machine according to claim 5, charac- terized in that the aforementioned container is surrounded by a space through which are guided the hot gases discharged out of the boil their-absorber. 8)- Machine frigorifique suivant la revendication 6, carac- térisée en ce que les organes d'arrêt sont montés et sont reliés à des membranes de telle façon que la libération de l'organe de commande pour l'eau de refroidissement ne s'effectue que si la membrane influencée par le thermostat disposé dans la bouilleur- absorbeur, se dilate et si la membrane influencée par le thermos- tat soumis à l'action du trop plein de l'évaporateur se contrac- te. 8) - Refrigerating machine according to claim 6, charac- terized in that the stop members are mounted and are connected to membranes such that the release of the control member for the cooling water does not occur. performs only if the membrane influenced by the thermostat placed in the boiler-absorber expands and if the membrane influenced by the thermostate subjected to the action of the evaporator overflow contracts. RESUME SUCCINT. BRIEF SUMMARY. ----------------- Machine frigorifique àabsorption avec bouilleur-absorbeur dans laquelle un dispositif automatique d'interruption de l'ad- mission de chaleur au bouilleur-absorbeur est sous la dépendance de la quantité d'agent réfrigérant expulsée de ce bouilleur-absor beur, @ l'action du dispositif interrupteur de l'admission de chaleur pouvant être transmise à l'organe de commande de l'agent de refroidissement et l'interruption de l'admission de chaleur pouvant ne s'effectuer qu'après renversement de cet organe de commande. ----------------- Absorption refrigeration machine with boiler-absorber in which an automatic device for interrupting the supply of heat to the boiler-absorber is dependent on the quantity of refrigerant expelled from this boiler-absorber, @ the action of the switch device of the heat intake which can be transmitted to the control member of the cooling medium and the interruption of the heat intake can only be carried out after overturning of this control member.
BE352078D BE352078A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE352078A true BE352078A (en)

Family

ID=26898

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE352078D BE352078A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE352078A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2486638A1 (en) REFRIGERATION UNIT WITH DIFFERENT TEMPERATURE COMPARTMENTS
FR2577278A1 (en) THERMOSTATIC VALVE VALVE FOR CONTROLLING THE TEMPERATURE OF THE COOLANT OF AN INTERNAL COMBUSTION ENGINE
EP0451672B1 (en) Coffee machine for domestic use
FR2642152A1 (en) HEAT PUMP CAPABLE OF SIMULTANEOUSLY SUPPLYING HOT AND COLD FLUIDS
BE352078A (en)
EP0471598B1 (en) Process and system for storage and conservation of bulk milk in a vessel
FR2469679A1 (en) AIR CONDITIONING APPARATUS, PARTICULARLY HEAT PUMP
EP0598652A1 (en) Improved apparatus for the production of warm or cold sterile water from city water
FR1465121A (en) Device for sterilizing closed containers filled with liquid, gas or a mixture of the two fluids
JP4008393B2 (en) Water cooler
CA1087409A (en) Heat exchange system using refrigerant
FR2552863A1 (en) HEAT EXCHANGER DEVICE FOR AUTOMATIC DEFROST OF THE NORMAL COLD CHAMBER OF DOUBLE COLD CHAMBER COMPRESSOR REFRIGERATORS
FR2625872A1 (en) DIRECT EXPANSION AND VAPOR COMPRESSION CYCLE COOLING SYSTEM FOR MILK STORAGE AND PRESERVATION
FR2504244A1 (en) LIQUID HEATING SYSTEM
BE514719A (en)
BE519716A (en)
FR2482275A1 (en) Refrigeration system for liquids - has container with ice and two exchangers in series with refrigerant e.g. ethylene glycol circulating between them
WO2001031265A1 (en) Method and device for accumulating heat by evaporation-condensation
FR2470409A1 (en) Regulator for heating installation - has working fluid thermostat automatically altered by room thermostat via two position switch supplying bidirectional electric motor
CH340033A (en) Installation for the supply of hot water
EP0084489A2 (en) Espresso-coffee machine with a small heating element and with an electromagnetic pump
FR2748797A1 (en) Water economiser for storage type water heater
BE336727A (en)
BE346884A (en)
BE387174A (en)