BE350749A - - Google Patents

Info

Publication number
BE350749A
BE350749A BE350749DA BE350749A BE 350749 A BE350749 A BE 350749A BE 350749D A BE350749D A BE 350749DA BE 350749 A BE350749 A BE 350749A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
cells
cnarge
dispenser
loaded
distributor
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE350749A publication Critical patent/BE350749A/fr

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F42AMMUNITION; BLASTING
    • F42BEXPLOSIVE CHARGES, e.g. FOR BLASTING, FIREWORKS, AMMUNITION
    • F42B33/00Manufacture of ammunition; Dismantling of ammunition; Apparatus therefor
    • F42B33/02Filling cartridges, missiles, or fuzes; Inserting propellant or explosive charges

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Manufacturing & Machinery (AREA)
  • General Engineering & Computer Science (AREA)
  • Feeding, Discharge, Calcimining, Fusing, And Gas-Generation Devices (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



    PERFECTIONNEMENTS   AUX APPAREILS  .DE   CHARGEMENT 
La présente invention concerne les appareils de   cnargement   particulièrement applicables au cnargement des cartouches. 



   Là présente invention a pour objet un appareil de chargement dans lequel la matière à cnarger,¯contenue dans un ou plusieurs magasins est déversée dans une ou plusieurs   alvéoles   d'un distributeur, et de là dans les objets   à   onarger. Le distributeur, fixe ou mobile, se déplace par rapport aux magasins et aux objets à cnarger. 



   En particulier les alvéoles sont de'volume variable et servent à recevoir soit la totalité, soit une partie prédéterminée de la cnarge. 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



  L'arasement des alvéoles est facilité par l'emploi de bagues en matières plastiques telle que le celluloïd. 



   Dans un premier mode de réalisation, la matière à cnarger contenue dans un pu plusieurs magasins est prisa dans des alvéoles portées par un distributeur mobile, et déversée ensuite dans les objets à cnarger apres rota- tion du distributeur autour d'un axe vertical. Le volume des alvéoles est avantageusement obtenu au moyen de bagues de cnargement. 



   Dans un second mode de réalisation, le   distri-   buteur tourne autour d'un axe norizontal et les fonds des alvéoles sont constitués par des pistons de position réglable. Des taquets d'arrêt sont avantageusement placés pour indiquer les positions de chargement et de décnarge- ment des alvéoles. 



   Dans un troisième mode de réalisation, le cnargement de la matière se fait dans plusieurs alvéolée de volume prédéterminé, et dont on obture un nombre conve- nable suivant la cnarge à mettre, De préférence ces ran- gées sont disposées sur un distributeur mobile en p rangées de n alvéoles et en une autre rangée de n-1 alvéoles eh sens perpendiculaire aux premiers. 



   Dans un quatrième mode de réalisation les alvéoles sont disposés symétriquement et permettent de cnarger deux objets à cnarger. 



   Dans une cinquième variante, les alvéoles au lieu d'être disposés en rangées rectilignes sont placés sur des cercles autour de l'axe de rotation da distribu- teur. 



   Dans un sixième mode de réalisation, on a dispo sé entre l'alvéole du distributeur et le magasin une cnambre de mise en charge pour éviter les erreurs dues au tassement de la matière ,sous son propre poids. De préférence les obturateurs qui isolent la   cnambre   de 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 mise en cnarge du magasin et de l'alvéole sont commandés élastiquement et les alvéoles sont   -constitués   par deux pièces de position réglable. 



   La présente invention couvre également une balance de cnargement, dans laquelle on équilibre alter- nativement la cnarge de l'un ou l'autre plateau de fa- çon que le fléau s'incline automatiquement dès que l'un des plateaux a reçu une cnarge prédéterminée. 



   De préférence la cnarge est équilibrée par une masse placée sur le fléau ou le balancier, de position et de poids variables, dont le moment par rapport   à   l'axe de rotation de la balance cnange de sens avec   l'inclinai-   son de la balance  
Des masses peuvent être placées sur le fléau de de manière à différencier les charges l'un ou l'autre bras pour lequel se produit l'inclinaison. Une lame élastique permet d'amortir les oscillations. Le cnar- gement des plateaux peut être commandé par la balance elle-même. 



   A titre d'exemple on a   représenté :   
Figure 1, une première réalisation d'un appa- reil conforme à la présente invention en coupe suivant la ligne I-I de la figure 3 
Figure 2, une vue de coté de l'appareil repré- senté figure 1, 
Figure 3, une coupe suivant la ligne   III-III   de la figure 1. 



   Figure 4, une seconde réalisation de la pré- sente invention en coupe suivant la ligne IV-IV de la figure VI. 



   Figure 5, un taquet d'arrêt de cet appareil. 



   Figure 6, une coupe .suivant la ligne   VI-VI   de la figure 4. 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 



   Figure 7, une troisième réalisation de la pré- sente invention en coupe suivant la ligne   VII-VII   de la figure 9. 



   Figure 8, une coupe suivant la ligne VIII-VIII de la figure   7.   



   Figure 9, une vue en plan du distributeur et de ses butées de l'appareil représenté figure 7. 



   Figure 10, la vue par dessous de la bague de butée du même appareil, 
Figure 11, une quatrième réalisation de la présente invention en coupe. 



   Figure 12, une cinquième réalisation de la présente invention en coupe suivant la ligne XII-XII de la figure 13. 



   Figure 13, une coupe de cet appareil suivant la ligne   XIII-XIII   de la figure 12. 



   Figure 14, une sixième réalisation de la pré- sente invention vue en coupe. 



   Figure 15, une coupe suivant la ligne XV-XV de la figure 14. 



   Figure 16 une coupe   suivant   la ligne   XVI-XVI   de la figure 14. 



   Figure 17 une variante de la plaque à alvéole de l'appareil représenté figure   16.   



   Figures 18 et 19, des   scnémas   expliquant comment peuvent se coincer les grains de plomb. 



   Figure 20, une balance conforme à la présente invention. 



   Figure 21 une coupe suivant la ligne   XXI-XXI   de la figure 20. 



   Figures 22,23 et 24, divers détails de la commande de l'obturateur de cet appareil. 



   Figure 25, un détail d'une variante de l'appa- reil représenté figure 20. 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 



   Dans le premier mode de réalisation de la pré- sente invention représenté figures 1 à 3, l'appareil comporte un distributeur mobile 1, percé de deux alvéoles 
2 et 22 dans lesquels on peut introduire des bagues de   cnargement   3. 



   Le distributeur 1 est enfermé dans un boitier   7 que,   ferme une   plaque @.  Celle-ci supporte deux magasins       
5 et 6, tandis que le boitier 7 supporte un entonnoir 20. 



   La plaque 4 et le boitier 7 sont fixés l'un par rapport l'autre par un emmanchement 10, serré par une vi s 15, 
Pour fixer l'appareil, il suffit de serrer le bout d'une table entre le boitier 7 d'une part et le plateau 11 d'une vis de   serragejh.2, montée   sur un étrier 13 porté par la vis 15 et maintenu à une certaine distan- ce du boitier 7 par une entretoise 14. 



   Le distributeur 1 est muni en outre de deux trous filetés 17 et 18 dans lesquels on peut fixer un bouton moleté 16, dont le corps traverse une rainure 19 du boitier 7. 



   Dans la position indiquée figure 1, l'alvéole 2 est rempli de poudre par exemple, en faisant tourner le distributeur 1 au moyen du bouton 16 dans le sens de la flèche f d'un angle convenable, l'alvéole 2 vient au-dessus de l'entonnoir 20 et la poudre tombe dans la douille de cartouche 21. En ramenant le bouton 16 dans la position indiquée figure 3, on revient dans la position initiale en fixant ensuite le bouton 16 dans le trou 18, et en déplaçant le bouton 16 dans le sens inverse à celui de la flèche f, c'est l'alvéole 22, qui cnargée de plomb du magasin 6, vient se vider dans l'entonnoir 20 et la douille 21. Ainsi la cartoucne est remplie de poudre et de plomb. 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 



   Il est évident que cet .appareil peut servir également dans le cas où les magasins 5 et 6 sont tout) deux cnargés de la même matiere, l'un des magasins servant pendant que l'autre est en remplissage. 



   Dans le   se cond   mode de réalisation de la   présente   invention représenté aux figures 4 à 6, le distributeur 1 est muni de quatre alvéoles 2 dont le fond est formé par un piston mobile 23. On peut ainsi faire varier le volume des alvéoles 2 en   déplacent   les pistons   23.   A cet effet il suffit   dagir   sur le mancnon 24, qui par l'intermédiaire des biellettes 25 fixe la position exacte des pistons 23. Une vis d'arrêt 26 permet de verrouiller sur le distributeur 1 le   mancnon   24 dans cette position. 



   Le   distribuiez   1 est enfermé dans un carter 7, qui peut être fixé sur le bord d'une table au moyen d'une vis de serrage   12. Ce   carter 7 porte d'une part un logement 28 à fenêtres clans lequel on place une bague en   celluloïd   27 et d'autre part un logement supportant un entonnoir 20. Une trémie 5 est disposée au-dessus du logement 28. 



   La bague de celluloïd 27 joue un double rôle; par sa transparence, elle permet de contrôler la quantité de matière se trouvant encore en magasin et par sa plas-   ticité   diminue les risques de coincement de plomb ou matières granuleuses au moment de l'arasement quand le distributeur 1 est mis en mouvement. 



   La rotation du distributeur 1 est obtenue au moyen d'un bouton moleté non représenté. Un taqaet d'arrêt 29 (figure 5) monté sur le carter 7, vient s'enfoncer dans des alvéoles 30 du distributeur 1 pour indiquer que le distributeur 1 est dans les position s de chargement ou de   décnargement,   
Dans le troisième mode de réalisation de la 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 présente invention représenté aux figures 7   à   10, l'appa- reil comporte un distributeur 1 muni de p rangées trans- versales de n alvéoles 2 et d'une rangée longitudinale de   n-1   alvéoles 22. Ce distributeur peut se déplacer entre une glissière 7 formant bâti et supportant un entonnoir 20 et un support 4 de magasin 5 fixé sur la glissière 7. 



   Pour fermer le magasin 5 sur le distributeur 1, on applique sur ce dernier les pattes 32 d'une bague 33, au moyen d'un écrou 34 vissé sur le support 4, Cette forme de bague, montrée en plan figure 4, permet d'em- ployer des distributeurs 1 d'épaisseur variable. 



   Le déplacement du distributeur 1 est limité par des butées 35 et 36, qui comportent des rangées de trous 37 et 38, ce qui permet de régler leurs positions sur le distributeur au moyen de vis 39 et 40, venant pénétrer dans les trous 41 et 42. La butée 35 pourrait être également remplacée par unbouton d'arrêt qui serait placé suivant les cas dans l'une ou l'autre des alvéoles 22. 



   Le fonctionnement de l'appareil est le suivant; Si on suppose par exemple que le magasin   5' contient   du plomb et que chaque alvéole 2 ou 22 peut contenir un seul grain de plomb, en plaçant convenablement la butée 36 on limite le mouvement du distributeur ² vers la gauche et on règle ainsi le nombre de rangées de n alvéoles 2 qui passeront au-dessus de l'entonnoir 20 et pourront déverser leur   plopb   dans   celui-ci.   De même en réglant la position de la butée 35, on ne laisse découverts qu'un nombre déterminé d'alvéoles 22 , deux dans le cas de la figure.

   Il suffira donc de donner au distributeur 1 un mouvement d'aller et retour complet,   c'est-à-dire   limi té par le heurt successif des butées 35 et 36   @@@ sur   

 <Desc/Clms Page number 8> 

 les pattes   32   de la bague 33, pour obtenir dans le sens de la flècne   1 le   chargement des alvéoles 2 et 22 en grains de plomb par passage sous le magasin 5 et dans le sens inverse leur   décnargement   dans l'entonnoir 20 par passage des alvéoles remplies au-dessus de celui-ci. 



     Grâce   à cet appareil, on peut régler exactement le nombre de grains de plomb à mettre dans cnaque douille 21. 



   Il est évident que cet appareil pourrait également comporter des alvéoles pouvant contenir deux ou plusieurs grains de plomb, et servir à d'autres ma- tières que des grains de plomb et même aux matières pulvé- rulentes. 



   Dans le quatrième mode de réalisation de la présente invention représentée   à la   figure 11, l'appa- reil est un appareil à double effet et comporte deux alvéoles 2 disposés symétriquement. Deux entonnomrs 20 sont également placés de part et d'autre du magasin 5. 



  On comprend ainsi qu'à cnaque mouvement du distributeur 1 on provoque le cnargement des alvéoles de droite et le déchargement des alvéoles de gaucne ou réciproquement. 



   Dans le cinquième mode de réalisation de la présente invention représenté aux figures 12 et 13, le mouvement alternatif du distributeur 1 des troisième et quatrième modes de réalisation est remplacé par un mouvement circulaire . La fermeture du magasin sur le distributeur 1 tournant autour d'un axe 43 est obte- nue au moyen de butées 33 réglables en nauteur, les alvéoles 2 sont disposés sur des cercles et l'entonnoir 20 n'est placé qu'au-dessous d'un certain nombre de ran- gées circulaires d'alvéoles 2, comme l'indique la figure 13, ou la rangée intérieure seule reste constamment cnargée sans pouvoir se décnarger. La rotation du dis- 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 tributeur 1 assure d'abord le chargement des alvéoles 2, puis leur déchargement dans   l'entonnoir   20. 



   Il est bien évident que la présente invention couvre également le cas où le distributeur 1 est fixé et où le magasin 5 et l'entonnoir 20 sont mobiles.' 
Le mouvement du distributeur 1-ou du magasin 
5 et de l'entonnoir 20 pourrit être combiné à des mouvements de douille et être provoqué mécaniquement ou électriquement. 



   Dans le sixième mode de réalisation de la pré- sente invention représenté aux figures 14 à 16, l'appa- reil comporte un magasin 5 dans lequel se trouve la matière à charger et au-dessous duquel se trouve une chambre de mise en charge 31, placée au-dessus d'une alvéole 2. La cnambre de mise en charge 31 peut être isolée d'une part du magasin par un obturateur 32 et d'autre part de l'alvéole par un obturateur 33. Le fond de l'alvéole 2 peut être également fermé par un obturateur 34. Un entonnoir 20 recueille la matière se trouvant dans l'alvéole 2 et la laisse tomber dans une douille de cartoucne 21, 
Les obturateurs   32,33,34,   munis d'orifices 43,44 et 45 sont   -instamment   maintenus par des ressorts 35, 36 et 37 contre des cames 38, 39 et 40, commandés par un arbre 41 à manivelle 42. 



   On comprend qu'en donnant aux cames une forme convenable, on puisse éviter que la cnambre de mise en cnarge 31 soit en même temps en communication par   l'ori-   fice 43 avec le magasin 5 d'une part pt par l'orifice 44 avec l'alvéole 2 d'autre part, ou que cette dernière soit   également!   en communication en même temps par   l'ori-   fice 44 avec la chambre Si d'une part et par l'orifice 

 <Desc/Clms Page number 10> 

 45 avec l'entonnoir 20 d'autre part. 



   Dans ces conditions, la matière du magasin 5 remplit la cnambre de mise en   cnarge   31 et quand l'orifice 43 est juste au-dessous du magasin 5. Ensuite la matière contenue dans cette cnambre 31 après avoir été isolée du magasin par l'obturateur 32 passe dans l'alvéole de mesurage 2, quand l'orifice 44 est à l'aplomb de la cnambre 31. Enfin la matière contenue dans l'alvéole 2, après avoir été isolée de la cnambre 31, tombe dans l'entonnoir 20 et de là dans la douille 21. 



   On comprend aisément que, dans ces conditions, la matière qui est mesurée dans l'alvéole 2 est tassée d'une manière sensiblement uniforme puisqu'elle n'a à supporter que la pression de la masse de matière conte- nue seulement dans la cnambre 31, dont le niveau est sensiblement constant et dans tous les cas, les varia- tions de niveau dans la cnambre 31 sont incomparablement plus faibles que celles qui se produisent dans le magasin 5. 



   La présence des ressorts   35,36   et 37 présentent en outre un autre avantage spécialement dans le cas du mesurage des matières granuleuses telles que le plomb. 



     En   effet, il peut arriver qu'un grain de plomb soit coincé entre l'obturateur 32 et la cnambre 31 au   mome&t   où l'obturateur se referme. Si la commande de ce dernier   Jetait   rigide, la macnine serait bloquée par suite de la commande élastique. Ici le fonctionnement de la macnine n'est pas arrêté, le ressort correspondant 35 seul reste tendu plus que normalement.

   Au pro chain tour, le plomb retombera dans la cnambre   31,   
Le fait que l'obturateur 32 ne ferme pas com- plètement est dans inconvénient, car le plomb coincé 46 se placer à   1,'endroit   le plus rapprocné de l'arbre   41   et par suite de la forme circulaire de l'orifice 43 et de la chambre 31, il ne peut passer un autre grain de 

 <Desc/Clms Page number 11> 

 plomb par l'orifice 43, Ainsi donc il n'y a pas de dan- ger que cet incident fausse les mesures. 



   Il   @'y   a lieu de remarquer en outre le moyen employé Pour faire varier les dimensions de l'alvéole. 



   A cet effet les parois de celle-ci sont formées d'une part par une pièce   50 -en   forme de fer à cheval, et   d'au-   tre part par une piece de fermeture 51, Cette dernière est fixée par rapport   à   la pièce 50 au moyen d'une vis 
52 dont l'extrémité vient appuyer sur la dite pièce 51. 



   La pièce 50 est enfin fixée sur le bati de l'appareil au moyen d'une vis 52. On comprend aisément qu'en dé- plaçant plus ou moins la pièce 51 par rapport à la pièce   50,   on fait varier le volume de l'alvéole 2. Des   échelles   graduées pour les divers plombs et poudres peu- vent également être tracées sur les parties de la pièce 
51 voisines des angles de celle-ci. 



   On a représenté   figure 17;,   une variante de réalisation de la plaque à alvéole 50. Les pièces 50 et 51 de la figure 16 sont remplacées par une seule pièce   53,   comportant deux alvéoles 2 et 22, dont les dimen- sions correspondent l'une à la   'Charge   de poudre et l'autre à la cnarge de plomb, des crans 54 permettent de fixer cette plaque sur le bâti au moyen de la vis 52. 



   Naturellement tous ces appareils peuvent servir également au cnargement de matières quelconques dans un but quelconque. 



   La balance représentée aux figures 20   à   24 est constituée par un fléau à deux bras 1 et 101, suppor- tant   cnacun   un plateau 2 ou   102,   et un balancier 3. 



   Le fléau forme, comme le montre la figure 2 une gouttière en forme d'U, dont les joues portent des rainures 4 et le fond une rainure 5. Ces rainures 4 et 5 servent respectivement de guide à des poids 6 et 7. 

 <Desc/Clms Page number 12> 

 



   Le balancier également à deux flasques comporte également des rainures 9 et 10 qui servent respectivement de guide à des poids amovibles 11 et 12. 



   Les centres de gravité des poids 6 et 7, 11 et   lisent   astreints à se déplacer dans le plan vertical passant par le centre de gravité de la balance et perpen- diculaire au couteau 8 de celle-ci. 



   Les poids 7 et 12 servent   à   régler la position du centre de gravité de la balance sur l'arête du couteau 
8, Le poids 11 placé sur le balancier 3 détermine un mo- ment autour de l'axe d'oscillation formé par l'arête du   couteau.8,   qui est de signe différent suivant que le fléau de la balance incline à gaucne ou à droite, elle équilibre ainsi la charge du plateau le plus élevé 2, jusqu'au moment où le moment de la cnarge du plateau 2 l'emporte sur celui du poids 11. A ce moment la balance oscille tandis que le moment du poids 11 diminue cons- tamment, puis s'annule lorsque le centre de gravité du poids 11 est dans le plan vertical passant par l'arête du couteau. Le moment du poids 11 augmente alors de nou- veau en appuyant l'effet6 de la cnarge du plateau 2 et ainsi de suite.

   Le poids/sert à modifier le moment où la cnarge du plateau 2 met en mouvement la balance. On comprend aisément que dans la position indiquée figure 1, il faudra dans le plateau 2 une cnarge plus faible pour amener l'abaissement du bras 1 que si le poids 6 n'existait pas et qu'au contraire il faut une cnarge plus forte dans le plateau 102 pour amener l'abaissement du bras 101, 
Ainsi en réglant convenablement les moments des poids 6 et 11 par rapport à l'arête du couteau 8, en agissant soit sur leurs masses, soit sur leurs positions dans les rainures 4 ou 9, on peut déterminer exactement 

 <Desc/Clms Page number 13> 

 les charges des plateaux 2 et 102 qui provoqueront l'oscillation de la balance. 



   On a prévu également des moyen s pour ralentir le mouvement d'oscillation de la balance, en donnant à l'extrémité inférieure du balancier une forme arrondie sur laquelle vient frotter une lame élastique 14. Des cnevilles 36 et 136 permettent de régler la longueur libre de la lame 14 et par suite à modifier l'effet d'amortissement. 



   Il y a lieu de remarquer   qu'an   disposant les cnevilles 36 et 136 à des niveaux différents,   l'ef-   fet d'amortissement de la lame 14 est plus grand dans un sens que dans   l'autre.   



   Les mouvements d'oscillation du fléau sont limités par des butées   15,115   qui sont placées de telle sorte que dans la position basse, la charge contenue dans le plateau le plus bas se vide automatiquement dans un entonnoir 16, placé au-dessus de la douille de cartoucne 17. 



   Le remplissage des plateaux 2 et 102 se fait de la manière suivante. La matière se trouve dans des magasins 5 et 105 commandés par un distributeur 18. Un piton 19   solidaire/Le   celui-ci coagit avec une   fourcne   20 solidaire d'une tige 21 tournant autour de son axe et dont l'autre extrémité est commandée par une fourche 22, solidaire d'une tige coulissanté 23, dont les extrémités portent   deaplaquettes   24 et 124, coagis- sant cnacune avec un électro-aimant 25 ou 125 qui font partie cnacune d'un circuit 26 ou 126, dont la fermeture et l'ouverture sont commandées par le balancier 3, A cet effet, celui-ci porte une butée 27 qui repousse une 

 <Desc/Clms Page number 14> 

 des lames élastiques 28 ou 128 sur un plot 29 ou 
129.

   Des dispositifs élastiques 30 permettent d'amortir la violence des mouvements de la tige 23. On comprend que dans ces conditions le balancier 3 commande le distribu- teur 18, qui porte des orifices 31 et 131, qui viennent soit découvrir 1'.orifice 32 ou 132 du magasin 5 ou 
105, soit   l'obturer.   



   Il est évident que la présente invention   cou-   vre également le cas où le distributeur 18 est commandé à la main. 



   On a représenté figure   25,   un détail de la balance représentée figure 20, le poids 11 est remplacé par une bille 33 qui se déplace dans la gouttière formée par les bras 1 et 101 du fléau. Dans ce cas les poids 
34 et 35 formant écrous, remplacent respectivement les poids 6 et 7, le premier servant à placer le centre de gravité sur l'arête du couteau 8, tandis que le second sert à différencier les   cnarges   des plateaux 2 et   102   pour lesquelles se produit l'oscillation du fléau.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



    IMPROVEMENTS TO LOADING DEVICES
The present invention relates to cnargement devices particularly applicable to the cnargement of cartridges.



   The present invention relates to a loading apparatus in which the material to be picked up, contained in one or more magazines, is discharged into one or more cells of a dispenser, and thence into the objects to be picked up. The distributor, fixed or mobile, moves in relation to the stores and the objects to be loaded.



   In particular the cells are of variable volume and serve to receive either all or a predetermined part of the cnarge.

 <Desc / Clms Page number 2>

 



  The leveling of the cells is facilitated by the use of plastic rings such as celluloid.



   In a first embodiment, the material to be picked up contained in one or more magazines is taken in cells carried by a mobile dispenser, and then discharged into the objects to be picked up after rotation of the dispenser around a vertical axis. The volume of the cells is advantageously obtained by means of cnargement rings.



   In a second embodiment, the distributor rotates around a norizontal axis and the bases of the cells are formed by pistons of adjustable position. Stop tabs are advantageously placed to indicate the loading and unloading positions of the cells.



   In a third embodiment, the material is loaded in several cells of predetermined volume, and a suitable number of which is closed according to the size to be placed. Preferably these rows are placed on a mobile dispenser at p. rows of n cells and in another row of n-1 cells eh direction perpendicular to the first.



   In a fourth embodiment, the cells are arranged symmetrically and make it possible to cnarger two objects to be cnarger.



   In a fifth variant, the cells, instead of being arranged in rectilinear rows, are placed on circles around the axis of rotation of the distributor.



   In a sixth embodiment, a loading cnambre has been arranged between the cell of the distributor and the store to avoid errors due to the settling of the material, under its own weight. Preferably the shutters which isolate the cnambre from

 <Desc / Clms Page number 3>

 setting cnarge the store and the cell are elastically controlled and the cells are -constituted by two adjustable position parts.



   The present invention also covers a load scale, in which the cnarge of one or the other plate is alternately balanced so that the beam tilts automatically as soon as one of the plates has received a load. predetermined.



   Preferably the cnarge is balanced by a mass placed on the beam or the balance, of variable position and weight, of which the moment in relation to the axis of rotation of the balance changes direction with the inclination of the balance.
Masses can be placed on the beam so as to differentiate the loads from one or the other arm for which the tilt occurs. An elastic blade helps dampen oscillations. The loading of the trays can be controlled by the balance itself.



   By way of example, we have shown:
Figure 1, a first embodiment of an apparatus according to the present invention in section along the line I-I of Figure 3
Figure 2, a side view of the apparatus shown in figure 1,
Figure 3, a section along the line III-III of Figure 1.



   Figure 4, a second embodiment of the present invention in section along the line IV-IV of Figure VI.



   Figure 5, a stopper of this device.



   Figure 6, a section following the line VI-VI of Figure 4.

 <Desc / Clms Page number 4>

 



   Figure 7, a third embodiment of the present invention in section along the line VII-VII of Figure 9.



   Figure 8, a section along the line VIII-VIII of Figure 7.



   Figure 9, a plan view of the dispenser and its stops of the apparatus shown in Figure 7.



   Figure 10, the view from below of the stop ring of the same device,
Figure 11, a fourth embodiment of the present invention in section.



   Figure 12, a fifth embodiment of the present invention in section along the line XII-XII of Figure 13.



   Figure 13, a section of this device along the line XIII-XIII of figure 12.



   Figure 14, a sixth embodiment of the present invention seen in section.



   Figure 15, a section along the line XV-XV of figure 14.



   Figure 16 a section along the line XVI-XVI of figure 14.



   Figure 17 a variant of the cell plate of the apparatus shown in Figure 16.



   Figures 18 and 19, diagrams explaining how lead grains can get stuck.



   Figure 20, a balance according to the present invention.



   Figure 21 a section along the line XXI-XXI of Figure 20.



   Figures 22, 23 and 24, various details of the shutter control of this camera.



   Figure 25, a detail of a variant of the apparatus shown in Figure 20.

 <Desc / Clms Page number 5>

 



   In the first embodiment of the present invention shown in FIGS. 1 to 3, the apparatus comprises a mobile distributor 1, pierced with two cells.
2 and 22 in which it is possible to insert the cnargement rings 3.



   The distributor 1 is enclosed in a case 7 which closes a plate @. This supports two stores
5 and 6, while the box 7 supports a funnel 20.



   The plate 4 and the housing 7 are fixed relative to each other by a fitting 10, tightened by a screw 15,
To fix the device, it suffices to clamp the end of a table between the box 7 on the one hand and the plate 11 with a clamping screw jh.2, mounted on a bracket 13 carried by the screw 15 and held in place. a certain distance from the housing 7 by a spacer 14.



   The distributor 1 is also provided with two threaded holes 17 and 18 in which a knurled knob 16 can be fixed, the body of which passes through a groove 19 of the housing 7.



   In the position shown in figure 1, the cell 2 is filled with powder for example, by turning the distributor 1 by means of the button 16 in the direction of the arrow f at a suitable angle, the cell 2 comes above from the funnel 20 and the powder falls into the cartridge sleeve 21. By returning the button 16 to the position shown in figure 3, we return to the initial position, then fixing the button 16 in the hole 18, and moving the button 16 in the opposite direction to that of the arrow f, it is the cell 22, which filled with lead from the magazine 6, empties into the funnel 20 and the socket 21. Thus the cartridge is filled with powder and lead.

 <Desc / Clms Page number 6>

 



   It is obvious that this device can also be used in the case where the magazines 5 and 6 are all) two cnargés of the same material, one of the magazines serving while the other is being filled.



   In the second embodiment of the present invention shown in Figures 4 to 6, the distributor 1 is provided with four cells 2, the bottom is formed by a movable piston 23. It is thus possible to vary the volume of the cells 2 by moving them. the pistons 23. For this purpose it suffices to act on the pin 24, which via the rods 25 fixes the exact position of the pistons 23. A stop screw 26 makes it possible to lock the pin 24 on the distributor 1 in this position .



   Distribute 1 is enclosed in a housing 7, which can be fixed to the edge of a table by means of a clamping screw 12. This housing 7 carries on the one hand a housing 28 with windows in which a ring is placed. celluloid 27 and on the other hand a housing supporting a funnel 20. A hopper 5 is placed above the housing 28.



   The celluloid ring 27 plays a dual role; by virtue of its transparency, it makes it possible to control the quantity of material still in the store and, by virtue of its plasticity, reduces the risks of lead or granular material jamming when leveling when the distributor 1 is set in motion.



   The rotation of the distributor 1 is obtained by means of a knurled knob, not shown. A stop taqaet 29 (Figure 5) mounted on the housing 7, is inserted into the cells 30 of the distributor 1 to indicate that the distributor 1 is in the loading or unloading positions,
In the third embodiment of the

 <Desc / Clms Page number 7>

 present invention represented in FIGS. 7 to 10, the apparatus comprises a distributor 1 provided with p transverse rows of n cells 2 and a longitudinal row of n-1 cells 22. This distributor can move between a slide 7 forming a frame and supporting a funnel 20 and a magazine support 4 5 fixed on the slide 7.



   To close the magazine 5 on the distributor 1, the tabs 32 of a ring 33 are applied to the latter, by means of a nut 34 screwed onto the support 4, This form of ring, shown in plan in FIG. 4, allows to 'use distributors 1 of variable thickness.



   The movement of the distributor 1 is limited by stops 35 and 36, which have rows of holes 37 and 38, which makes it possible to adjust their positions on the distributor by means of screws 39 and 40, entering the holes 41 and 42 The stop 35 could also be replaced by a stop button which would be placed, depending on the case, in one or the other of the cells 22.



   The operation of the apparatus is as follows; If we assume for example that the magazine 5 'contains lead and that each cell 2 or 22 can contain a single grain of lead, by properly placing the stop 36 we limit the movement of the distributor ² to the left and thus adjust the number of rows of n cells 2 which will pass above the funnel 20 and will be able to pour their plopb into the latter. Likewise, by adjusting the position of the stop 35, only a determined number of cells 22 are left uncovered, two in the case of the figure.

   It will therefore suffice to give the distributor 1 a full back and forth movement, that is to say limited by the successive impact of the stops 35 and 36 @@@ on

 <Desc / Clms Page number 8>

 the tabs 32 of the ring 33, in order to obtain, in the direction of the arrow 1, the loading of the cells 2 and 22 with grains of lead by passing under the magazine 5 and in the reverse direction their release in the funnel 20 by passing the cells filled in above it.



     Thanks to this device, you can adjust exactly the number of grains of lead to put in the socket 21.



   It is obvious that this apparatus could also comprise cells which may contain two or more grains of lead, and be used for materials other than grains of lead and even for pulverulent materials.



   In the fourth embodiment of the present invention shown in FIG. 11, the apparatus is a double-acting apparatus and comprises two cells 2 arranged symmetrically. Two entonnomrs 20 are also placed on either side of store 5.



  It is thus understood that cnaque movement of the distributor 1 causes the cnargement of the right-hand cells and the unloading of the left-hand cells or vice versa.



   In the fifth embodiment of the present invention shown in Figures 12 and 13, the reciprocating movement of the distributor 1 of the third and fourth embodiments is replaced by a circular movement. The closure of the magazine on the distributor 1 rotating around an axis 43 is obtained by means of stops 33 adjustable in nauteur, the cells 2 are arranged on circles and the funnel 20 is placed only below. of a certain number of circular rows of cells 2, as shown in FIG. 13, where the inner row alone remains constantly open without being able to unfasten. The rotation of the dis-

 <Desc / Clms Page number 9>

 tributor 1 first ensures the loading of the cells 2, then their unloading in the funnel 20.



   It is obvious that the present invention also covers the case where the dispenser 1 is fixed and where the magazine 5 and the funnel 20 are movable.
The movement of the distributor 1-or the store
5 and funnel 20 may be combined with sleeve movements and be induced mechanically or electrically.



   In the sixth embodiment of the present invention shown in Figures 14 to 16, the apparatus comprises a magazine 5 in which there is the material to be loaded and below which is a loading chamber 31. , placed above a cell 2. The loading cnambre 31 can be isolated on the one hand from the store by a shutter 32 and on the other hand from the cell by a shutter 33. The bottom of the cell 2 can also be closed by a shutter 34. A funnel 20 collects the material located in cell 2 and lets it fall into a cartridge case 21,
The shutters 32, 33, 34, provided with orifices 43, 44 and 45 are -instantly maintained by springs 35, 36 and 37 against cams 38, 39 and 40, controlled by a shaft 41 with a crank 42.



   It will be understood that by giving the cams a suitable shape, it is possible to prevent the setting cnarge 31 being at the same time in communication through the orifice 43 with the magazine 5 on the one hand pt through the orifice 44. with the cell 2 on the other hand, or that the latter is also! in communication at the same time through the port 44 with the chamber Si on the one hand and through the orifice

 <Desc / Clms Page number 10>

 45 with funnel 20 on the other hand.



   Under these conditions, the material from the magazine 5 fills the cnarge setting 31 and when the orifice 43 is just below the magazine 5. Then the material contained in this chamber 31 after having been isolated from the magazine by the shutter 32 passes into the measuring cell 2, when the orifice 44 is directly above the shaft 31. Finally, the material contained in the cell 2, after having been isolated from the chamber 31, falls into the funnel 20 and from there in the socket 21.



   It is easily understood that, under these conditions, the material which is measured in cell 2 is packed in a substantially uniform manner since it only has to withstand the pressure of the mass of material contained only in the chamber. 31, the level of which is appreciably constant and in all cases, the variations of level in cnambre 31 are incomparably smaller than those which occur in store 5.



   The presence of the springs 35, 36 and 37 furthermore exhibit another advantage, especially in the case of measuring granular materials such as lead.



     Indeed, it may happen that a grain of lead is stuck between the shutter 32 and the cnambre 31 at the same time & t where the shutter closes. If the latter's drive was rigid, the machine would be blocked as a result of the elastic drive. Here the operation of the machine is not stopped, the corresponding spring 35 alone remains tensioned more than normally.

   In the next turn, the lead will fall back into number 31,
The fact that the shutter 32 does not close completely is a drawback, because the jammed lead 46 is placed at the point closest to the shaft 41 and consequently of the circular shape of the orifice 43 and of chamber 31, it cannot pass another grain of

 <Desc / Clms Page number 11>

 lead through orifice 43, So there is no danger that this incident will distort the measurements.



   It @ 'should also be noted the means employed to vary the dimensions of the cell.



   To this end, the walls of the latter are formed on the one hand by a part 50 in the form of a horseshoe, and on the other hand by a closing part 51, the latter is fixed relative to the part. 50 by means of a screw
52, the end of which comes to rest on said part 51.



   The part 50 is finally fixed to the frame of the apparatus by means of a screw 52. It is easily understood that by moving the part 51 more or less with respect to the part 50, the volume of the unit is varied. Cell 2. Graduated scales for the various weights and powders can also be drawn on the parts of the workpiece.
51 neighboring angles thereof.



   There is shown in FIG. 17; an alternative embodiment of the cell plate 50. The parts 50 and 51 of FIG. 16 are replaced by a single part 53, comprising two cells 2 and 22, the dimensions of which correspond to the size of the cell. one to the powder charge and the other to the lead cnarge, notches 54 allow this plate to be fixed to the frame by means of the screw 52.



   Of course, all of these devices can also be used for cnargement of any material for any purpose.



   The balance shown in Figures 20 to 24 consists of a beam with two arms 1 and 101, each supporting a plate 2 or 102, and a balance 3.



   The flail forms, as shown in Figure 2 a U-shaped gutter, the cheeks of which have grooves 4 and the bottom a groove 5. These grooves 4 and 5 serve respectively as a guide for weights 6 and 7.

 <Desc / Clms Page number 12>

 



   The balance, also with two flanges, also has grooves 9 and 10 which respectively serve as a guide for removable weights 11 and 12.



   The centers of gravity of the weights 6 and 7, 11 and read compelled to move in the vertical plane passing through the center of gravity of the balance and perpendicular to the knife 8 thereof.



   Weights 7 and 12 are used to adjust the position of the balance's center of gravity on the edge of the knife
8, The weight 11 placed on the balance 3 determines a moment around the axis of oscillation formed by the edge of the knife. 8, which has a different sign depending on whether the beam of the balance tilts to the left or to the left. right, it thus balances the load of the highest platform 2, until the moment when the load of the platform 2 outweighs that of the weight 11. At this moment the scale oscillates while the moment of the weight 11 decreases. constantly, then vanishes when the center of gravity of the weight 11 is in the vertical plane passing through the edge of the knife. The moment of the weight 11 then increases again by supporting the effect 6 of the cnarge of the plate 2 and so on.

   The weight / is used to modify the moment when the cnarge of platform 2 sets the scale in motion. It is easily understood that in the position shown in figure 1, it will take in the plate 2 a lower cnarge to bring the lowering of the arm 1 than if the weight 6 did not exist and that, on the contrary, a stronger cnarge is needed in the plate 102 to bring the lowering of the arm 101,
Thus by suitably adjusting the moments of the weights 6 and 11 relative to the edge of the knife 8, by acting either on their masses, or on their positions in the grooves 4 or 9, it is possible to determine exactly

 <Desc / Clms Page number 13>

 the loads of the plates 2 and 102 which will cause the oscillation of the balance.



   Means have also been provided for slowing down the oscillating movement of the balance, by giving the lower end of the balance a rounded shape on which an elastic blade rubs 14. Cnevilles 36 and 136 allow the free length to be adjusted. of the blade 14 and consequently to modify the damping effect.



   It should be noted that by arranging the cnevilles 36 and 136 at different levels, the damping effect of the blade 14 is greater in one direction than in the other.



   The oscillating movements of the flail are limited by stops 15,115 which are placed so that in the lower position, the load contained in the lowest plate automatically empties into a funnel 16, placed above the bushing of cartoucne 17.



   The filling of the trays 2 and 102 is done as follows. The material is in stores 5 and 105 controlled by a distributor 18. A stud 19 integral / The latter coacts with a fork 20 integral with a rod 21 rotating around its axis and the other end of which is controlled by a fork 22, integral with a sliding rod 23, the ends of which carry plates 24 and 124, coacting none with an electromagnet 25 or 125 which form part of a circuit 26 or 126, of which the closure and the 'opening are controlled by the balance 3, For this purpose, the latter carries a stop 27 which pushes back a

 <Desc / Clms Page number 14>

 elastic strips 28 or 128 on a stud 29 or
129.

   Elastic devices 30 make it possible to damp the violence of the movements of the rod 23. It will be understood that under these conditions the balance 3 controls the distributor 18, which carries orifices 31 and 131, which either come to discover the orifice 32. or 132 from store 5 or
105, or close it.



   It is obvious that the present invention also covers the case where the dispenser 18 is manually operated.



   There is shown in Figure 25, a detail of the balance shown in Figure 20, the weight 11 is replaced by a ball 33 which moves in the gutter formed by the arms 1 and 101 of the beam. In this case the weights
34 and 35 forming nuts, respectively replace the weights 6 and 7, the first serving to place the center of gravity on the edge of the knife 8, while the second serves to differentiate the cnarges of the plates 2 and 102 for which occurs the oscillation of the plague.


    

Claims (1)

RESUME La présente invention a pour objet un appareil de cnargement dans lequel la matière à cnarger contenue dans ou plusieurs magasins est déversée dans un ou plusieurs alvéoles d'un distributeurn et de là dans les objets à charger. Le distributeur, fixe ou mobile, se déplace par rapport aux magasins et aux objets à cnarger. ABSTRACT The present invention relates to a cnargement apparatus in which the material to be cnarger contained in or more magazines is discharged into one or more cells of a dispenser and from there into the objects to be loaded. The distributor, fixed or mobile, moves in relation to the stores and the objects to be loaded. En particulier les alvéoles sont de volume variable et servent à recevoir soit la totalité soit une partie prédéterminée de la cnarge. In particular, the cells are of variable volume and serve to receive either all or a predetermined part of the cnarge. L'arasement des alvéoles est facilité par l'emploi de bagues en matières plastiques telle gue le celluloi'd. <Desc/Clms Page number 15> The leveling of the cells is facilitated by the use of plastic rings such as celluloi'd. <Desc / Clms Page number 15> Dans un premier mode de réalisation, la matiè- re à cnarger contenue dans un ou plusieurs magasins est prise dans des alvéoles portées par un distributeur mobile, et déversée ensuite dans les objets à charger après rotation du distributeur autour d'un axe vertical. In a first embodiment, the material to be loaded contained in one or more magazines is taken in cells carried by a mobile dispenser, and then discharged into the objects to be loaded after rotation of the dispenser around a vertical axis. Le volume des alvéoles est avantageusement obtenu au moyen de bagues de chargement. The volume of the cells is advantageously obtained by means of loading rings. Dans un second mode de réalisation, le dis- tributeur tourne autour d'un axe horizontal et les fonds des alvéoles sont constitués par des pistons de position réglable. Des taquets d'arrêt sont avantageu- sement placés pour indiquer les positions de chargement et de déchargement des alvéoles. In a second embodiment, the dispenser rotates around a horizontal axis and the bottoms of the cells are formed by pistons of adjustable position. Stop tabs are advantageously placed to indicate the loading and unloading positions of the cells. Dans un troisième mode de réalisation, le chargement de la matière se fait dans plusieurs alvéoles de volume prédéterminé, et dont on obture un nombre convenable suivant la cnarge à mettre. De préférence ces rangées sont disposées sur un distributeur mobile en p rangées de n alvéoles et en une autre rangée de n-1 àlvéo les en sens perpendiculaire aux premiers, Dans un quatrième mode de réalisation, les alvéoles sont disposés symétriquement- et, permettent de chargea deux objets à charger. In a third embodiment, the material is loaded into several cells of predetermined volume, and a suitable number of which is closed according to the size to be placed. Preferably, these rows are arranged on a mobile distributor in p rows of n cells and in another row of n-1 to alveo them in the direction perpendicular to the first ones, In a fourth embodiment, the cells are arranged symmetrically- and allow two objects to be loaded. Dans une cinquième variante, les alvéoles au lieu d'être disposées en rangées rectilignes sont placées sur des cercles autour de l'axe de rotation du distributeur. In a fifth variant, the cells, instead of being arranged in rectilinear rows, are placed in circles around the axis of rotation of the dispenser. Dans un sixième mode de réalisation, on a disposé entrai'alvéole du distributeur et le magasin, une cnambre de mise en cnarge pour éviter les erreurs dues au tassement de la matière sous son propre poids. In a sixth embodiment, there is disposed between the dispenser and the store, a cnarge setting cnambre to avoid errors due to the packing of the material under its own weight. De préférence les obturateurs qui isolent la cnambre de mise en cnarge du magasin et de l'alvéole sont comman- <Desc/Clms Page number 16> dés élastiquement et les alvéoles sont constituées par deux pièces de position réglable. Preferably, the shutters which isolate the cnarge setting of the store and the cell are ordered. <Desc / Clms Page number 16> dice elastically and the cells are formed by two adjustable position parts. La présente invention couvre également une balance de chargement, dans laquelle on équilibre alternativement la cnarge de l'un ou l'autre plateau de façon que la fléau s'incline automatiquement dès que l'un des plateaux a reçu une cnarge prédéterminée. The present invention also covers a load scale, in which the cnarge of one or the other plate is alternately balanced so that the beam tilts automatically as soon as one of the plates has received a predetermined cnarge. De préférence la cnarge est équilibrée par une masse placée sur le fléau ou le balancier, de posi- tion et de poids variables, dont le moment par rapport à l'axe de rotation de la balance cnange de sens avec l'inclinaison de la balance. Preferably the cnarge is balanced by a mass placed on the beam or the balance, of variable position and weight, of which the moment with respect to the axis of rotation of the balance changes direction with the inclination of the balance. . Des masses peuvent être placées sur le fléau de manière à différencier les cnarges de l'un ou l'autre bras pour lequel se produit l'inclinaison. Masses can be placed on the beam so as to differentiate the cnarges of one or the other arm for which the tilt occurs. Une lame élastique permet d'amortir les oscillations. Le chargement des plateaux peut être commandé par la balança elle-même, An elastic blade helps dampen oscillations. The loading of the trays can be controlled by the balança itself,
BE350749D BE350749A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE350749A true BE350749A (en)

Family

ID=25815

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE350749D BE350749A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE350749A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP1025424B2 (en) Weight filling device
EP0139598B1 (en) Dosing-feeding device for pulverulent products
EP1502651A1 (en) Device and method for balancing a rotating plate of a centrifuge
WO2006067597A2 (en) Wristwatch regulating member
BE350749A (en)
FR2551578A1 (en) APPARATUS FOR RECORDING AND / OR READING A SOFT DISK
FR2598223A1 (en) AUTOMATIC WEIGHTING SYSTEM
EP0029189A1 (en) Double acting door-closer
EP0007411B1 (en) Dosing and balancing mechanism
EP0369978A2 (en) Loading, unloading and centering device for discs with different diameters
BE404430A (en)
CA2010760A1 (en) Device for weighing free-flowing or strewable solid material, in particular granular or powdered material, during throughflow
FR3046840B1 (en) MODULE FOR WEIGHING A PRODUCT
CH715531A2 (en) Regulating organ for watch.
EP1694172B1 (en) Device for displaying objects
CH263324A (en) Balancing device for reserve discs of an automatic disc changer.
CA2039661A1 (en) Metal strip voltage measurement device and process thereof
BE354702A (en)
BE405704A (en)
EP3927486A1 (en) Bar guide
CH713473A2 (en) Anti-shock mechanical device, in particular for watchmaking.
CH426295A (en) Scourge of scales
CH720582A2 (en) Autonomous adjustment device for the active length of a hairspring
FR2547798A1 (en) Conveying device of the revolving carousel type, transporting compartments
FR2729374A1 (en) Cassette or loose electronic components for fixing to PCB loader