BE337369A - - Google Patents

Info

Publication number
BE337369A
BE337369A BE337369DA BE337369A BE 337369 A BE337369 A BE 337369A BE 337369D A BE337369D A BE 337369DA BE 337369 A BE337369 A BE 337369A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
receiver
additional device
lamp
frame
additional
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE337369A publication Critical patent/BE337369A/fr

Links

Classifications

    • HELECTRICITY
    • H04ELECTRIC COMMUNICATION TECHNIQUE
    • H04BTRANSMISSION
    • H04B1/00Details of transmission systems, not covered by a single one of groups H04B3/00 - H04B13/00; Details of transmission systems not characterised by the medium used for transmission
    • H04B1/06Receivers
    • H04B1/16Circuits
    • H04B1/26Circuits for superheterodyne receivers

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Computer Networks & Wireless Communication (AREA)
  • Signal Processing (AREA)
  • Input Circuits Of Receivers And Coupling Of Receivers And Audio Equipment (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Récepteur avec amplification à haute fréquence pour la réception sur cadre. 



   L'invention concerne des récepteurs qui, étant munis d'une amplification à haute fréquence simple ou multiple, ont l'avantage d'une grande sensibilité et par conséquent-lorsque le poste comporte au moins trois lampes et que les conditions atmosphériques ne sont pas trop défavorables- permettent de recevoir tous les postes émetteurs européens, et elle a pour but de rendre ces ré- cepteurs utilisables lorsqu'il n'est pas possible d'ins- taller une antenne aérienne ou lorsqu'on désire, pour des raisons quelconques, recevoir sans antenne. On sait que même le récepteur neutrodyne très sensible (à compensa- , 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 tion de capacité entre les lampes) ne peut recevoir dans ces conditions que sur une antenne.

   En général l'instal- lation d'une antenne aérienne ne présente pas de trop grandes difficultés, de sorte que les récepteurs en ques- tion, qui ont de grandes qualités, ont été bien acoeuil- lis malgré leur prix relativement élevé. Il est donc sans inconvénient, au point de vue économique, d'organiser la fabrication en série de récepteurs de ce genre. Toutefois il peut se présenter des cas dans lesquels l'installation d'une antenne aérienne rencontre des difficultés parti- culières, ou bien dans lesquels on désire ou même il faut renoncer à l'utilisation d'une antenne existante. Des dif- ficultés de ce genre peuvent constituer un obstacle.

   L'in- vention résoud le problème consistant à tenir compte de ces cas à l'avance et de façon économique dans la fabri- cation, non pas-comme cela serait possible- en fabriquant, en plus des récepteurs dont il vient d'être question, les récepteurs superhétérodyne qui se prêtent bien à la ré- ception sur cadre, mais par la création d'un appareil supplémentaire par lequel il est possible de compléter les récepteurs mentionnés plus haut pour les transformer en superhétérodynes, sans qu'on soit obligé de les changer ou de changer leurs connexions. La fabrication se trouve ainsi limitée à deux types courants qui suffisent, pour tous les cas.

   En même temps l'invention permet de favo- riser l'application générale, dans la pratique, du prin- cipe du superhétérodyne, qui satisfait même les personnes les plus difficiles, car on peut maintenant commencer par introduire ou adopèer les récepteurs moins coûteux, par exemple les récepteurs neutrodynes, pour les transformer plus tard en récepteurs superhétérodynes.

   Le désir   d'une   pareille transformation se fait sentir presque, toujours au bout de quelques temps chez les usagers, et il est maintenant possible de le satisfaire sans complication. / 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 
Les appareils déjà en service peuvent aussi être   complé-   tés par l'appareil supplémentaire, parce qu'il suffit, le cas échéant, de changer les bobines pour rétablir, après la transformation, la portée dont on disposait précédem- ment et qui se trouve quelquefois réduite au début par le procédé de superposition. 



   L'appareil supplémentaire se composé essentiel- lement d'une lampe cathodique avec son circuit oscillant, lampe servant à produire de façon connue une oscillation superposée (principe de l'hétérodyne); Le condensateur variable du circuit oscillant peut être réglé au moyen d'une manette ou d'un bouton. Le condensateur variable de l'antenne est également monté de préférence dans l'appa- reil supplémentaire. Dans ce cas les deux condensateurs variables sont munis de préférence d'une manette de ré- glage commune, si l'appareil est toujours utilisé avec le même cadre. L'antenne est constituée simplement par un petit cadre ou une petite bobine cylindrique.

   Ces bo- bines ont de petites dimensions et une bobine de cadre de 5 cm. de largeur de spires sur 25 cm. de diamètre dans chaque sens suffit déjà par exemple complètement pour en- tendre avec une intensité suffisante, en tous lieux du centre de l'Allemagne et avec l'appareil qui fait l'objet de l'invention, tous les postes européens (dans les con- ditions mentionnées ci-dessus). L'appareil supplémentaire est construit-de préférence de façon à pouvoir s'adapter directement au meuble du récepteur neutrodyne ou autre, les connexions se faisant par exemple au moyen de fiches de contact s'engageant dans des prises de courant lors- qu'on rapproche les deux appareils. A cet effet des prises de courant appropriées sont prévues sur le récepteur neu- trodyne.

   Pour qu'on ne soit pas obligé de munir l'appa- reil supplémentaire de fiches formant saillie et exposées?   @   

 <Desc/Clms Page number 4> 

 à être endommagée on utilise suivant l'invention, pour le raccordement des deux appareils en question, un câble souple fixé à l'appareil supplémentaire ou fourni avec cet appareil sous forme de câble détaché à double fiche. 



   Lorsqu'il s'agit d'un accouplement en capacité, ce câble souple n'a besoin que de comporter un brin conducteur à haute fréquence, les connexions entre l'appareil supplé- mentaire et les batteries se faisant ailleurs. Au lieu d'être faite en capacité, la liaison entre l'appareil sup- plémentaire et le récepteur peut se faire aussi en induc- tion, soit en introduisant dans une ouverture ad hoc, pré- vue sur le meuble du récepteur, une bobine faisant partie du circuit de lampe de l'appareil supplémentaire et reliée à ce dernier par un cordon souple, soit en accouplant sim- plement les bobines à travers les parois des deux appa- reils. Ceci se fait par exemple en rapprochant très près les deux appareils, de façon que les deux bobines à accou- pler soient voisines l'une de l'autre.

   Dans ces conditions la bobine d'accouplement de l'appareil supplémentaire est disposée de façon à pouvoir être placée à la position vou- lue au moyen d'une manette. Au lieu de cette façon de pro- céder, on peut aussi utiliser, pour l'accouplement en in- duction, le cadre de réception lui-même, s'il est relié par un câble soupleà l'appareil supplémentaire, en mon- tant ce cadre à proximité du meuble du récepteur. Dans ce cas les appareils eux-mêmes peuvent être installés à une distance quelconque l'un de l'autre. 



   Le fonctionnement de l'appareil complété est le suivant. La position des condensateurs variables du récep- teur neutrodyne étant déterminée une fois pour toutes, on ne règle plus, pour les différentes longueurs d'onde à recevoir, que la position du ou des condensateurs variables 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 de l'appareil supplémentaire. Comme toutes les manipula- tions se font en somme sur l'appareil supplémentaire, com- me on le voit, le récepteur lui-même peut être installé à un endroit quelconque où il ne gêne pas, par exemple sous la table de l'appareil supplémentaire. Cette dispo- sition se trouve facilitée lorsque l'interrupteur princi- pal de l'ensemble est logé aussi dans l'appareil supplé- mentaire.

   Suivant l'invention eet appareil comporte aussi un régulateur de précision pour le chauffage, de sorte qu'après avoir réglé une fois pour toutes la position des résistances de chauffage du récepteur, le réglage du chauf- fage ne se fait plus que sur l'appareil supplémentaire. 



   L'ensemble constitué par l'appareil principal et l'appareil supplémentaire équivaut à un récepteur su- perhétérodyne du type usuel. Si l'on adopte une onde de fréquence intermédiaire correspondant aux ondes usuelles, soit environ = 4000 - 10000 m., il faudra généralement d'autres bobines pour faire fonctionner l'appareil princi- pal seul, comme cela est dit plus haut,parce que la gamme d'ondes devant être reçues directement par l'appareil prin- cipal se trouve maintenant au-dessous de la longueur d'on- des de 4000 m. Suivant l'invention onpeut éviter de chan- ger les bobines en adoptant une onde de fréquence inter- médiaire comprise dans la gamme d'onde émise, par exemple = 200 m.

   L'appareil principal peut alors servir directement de récepteur séparé ou être combiné sans changement de bo- bines avec l'appareil supplémentaire, à condition toutefois que le récepteur soit construit sous forme de récepteur neutrodyne. Des essais ont montré que c'est dans ce cas seulement qu'on obtient une amplification suffisante de l'onde de fréquence intermédiaire de longueur plus faible. 



  Ceci est dû à ce qu'il est possible, par suite de la neu- tralisation lors du réglage de l'appareil, de se rapprocher/ 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 très près de la limite d'oscillation des lampes. Lorsque l'appareil n'est pas neutralisé, au contraire, il faut se tenir à une distance plus grande de cette limite, ce qui exige alors l'utilisation d'une onde de fréquence inter- médiaire d'au moins 4000 m. environ. Le récepteur super- hétérodyne neutralisé suivant l'invention est donc notable- ment supérieur aux superhétérodynes ordinaires, puisqu'il permet d'utiliser séparément l'appareil principal. 



   L'objet de l'invention est représenté sur le dessin. L'appareil principal, qui est un récepteur neu- trodyne, est indiqué par H, l'appareil supplémentaire par 
Z et le cadre par A. Les appareils H et Z sont très rappro- chés l'un de l'autre et reliés électriquement par le câble souple à fiches   V.   La batterie d'anodes est représentée en 
B1 et la batterie de chauffage   en B .   Les batteries sont reliées par des câbles K1 K2 d'une part à l'appareil supplémentaire Z et d'autre part à l'appareil principal H ces appareils comportant des douilles de prise de courant à cet effet.

   Sur sa paroi de connexions, l'appareil sup- plémentaire porte un interrupteur principal E un bouton tournant D1 pour le condensateur d'antenne, un bouton tournant D2 pour le condensateur variable de la lampe de superposition qui se trouve à l'intérieur, et un bouton tournant P par lequel on règle le chauffage de la lampe en question et des lampes de l'appareil H Ce dernier pos- sède un bouton de réglage approximatif commun G pour trois condensateurs variables dont les boutons de réglage de précision sont représentés par F1 F2 et F3 Si l'on veut utiliser l'appareil principal H sans l'appareil supplémen- taire,

   il suffit de relier le brin a du câble souple K1 comme on le voit en a1 directement à la borne de la bat- terie B2 au lieu de l'amener par le câble K2 et par l'in 

 <Desc/Clms Page number 7> 

   termédiaire   d'un contact au bouton de chauffage P de l'ap- pareil supplémentaire. 



   .Ceci dit, noua déclarons considérer comme étant de notre invention et revendiquer : 
1 .- Un récepteur avec amplification à haute fréquence pour réception sur cadre, caractérisé en ce qu'un appareil supplémentaire composé d'une lampe desti- née à produire des oscillations et d'un condensateur va- riable est monté entre le cadre et la première lampe du récepteur, lampe servant d'amplificatrice à haute fréquen- ce, ce montage ayant lieu de telle sorte que le récepteur se trouve ainsi transformé en récepteur superhétérodyne 
2 .- Un récepteur pour la réception sur cadre .

   selon 1, caractérisé en ce que l'appareil supplémentaire servantà le transformer en récepteur superhétérodyne con- tient, outre la lampe destinée à produire les oscillations, et son condensateur variable, le condensateur d'antenne, un réglage commun pouvant être prévu le cas échéant pour les deux condensateurs, 
3 .- Un récepteur pour la réception sur cadre selon 1 et 2, caractérisé en ce que la liaison entre l'ap- pareil supplémentaire et la première lampe du récepteur se fait en capacité par un câble souple à fiches et à un seul   b rin.    



   4 .- Un récepteur pour la réception sur cadre selon 1 à   3,   caractérisé en ce que le cadre est logé, lui aussi, dans l'appareil supplémentaire. 



   5  Un récepteur pour la réception sur cadre selon 1 à 4, caractérisé en ce que l'accouplement en induc- tion entre l'appareil supplémentaire et le récepteur peut être obtenu au moyen d'une bobine s'introduisant dans le récepteur et faisant partie du circuit de la lampe de l'ap- pareil supplémentaire. 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 



   6 .- Un récepteur pour la réception sur oadre selon 1 à 4 récepteur caractérisé en ce que l'accouplement en capacité entre l'appareil supplémentaire et le récepteur peut être obtenu en rapprochant les deux appareils, une bobine inté- rieure de l'appareil supplémentaire, bobine dont la posi- tion peut être réglée au moyen d'une manette ad hoc, éta- blissant l'accouplement à travers les parois des deux ap- pareils. 



   7  Un récepteur pour la réception sur cadre selon   1 à 3,   récepteur caractérisé en ce qu'on utilise pour l'accouplement en induction entre l'appareil supplémentaire et le récepteur, le cadre relié à l'appareil supplémentaire par un câble souple et rapproché de cet appareil de façon appropriée, la position réciproque des deux appareils pou- vant alors être quelconque. 



   8 .- Un récepteur pour la réception sur cadre selon 1 à 7, caractérisé en ce que l'appareil supplémentai- re comporte un interrupteur principal et un dispositif de réglage précis pour les circuits de chauffage du récepteur. go.- Un appareil supplémentaire pour récepteur, appareil construit selon 1 à 8. 



   10  Un appareil récepteur caractérisé par un récepteur à trois ou plus de trois lampes combiné avec un appareil supplémentaire selon 1 à 9. 



   11  Un récepteur pour la réception sur cadre selon 10, récepteur caractérisé par le fait que l'onde de fréquence intermédiaire de l'appareil a une longueur infé- rieure à 4000 m et que le récepteur, qui peut être utilisé séparément, est un récepteur neutrodyne.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Receiver with high frequency amplification for frame reception.



   The invention relates to receivers which, being provided with single or multiple high frequency amplification, have the advantage of high sensitivity and therefore when the station has at least three lamps and the atmospheric conditions are not. too unfavorable - allow all European transmitters to be received, and its purpose is to make these receivers usable when it is not possible to install an aerial antenna or when desired, for whatever reasons , receive without antenna. We know that even the very sensitive neutrodyne receptor (to compensa-,

 <Desc / Clms Page number 2>

 capacity between the lamps) can only receive under these conditions on an antenna.

   In general, the installation of an aerial antenna does not present too great difficulties, so that the receivers in question, which have great qualities, have been well received despite their relatively high price. From an economic point of view, it is therefore without disadvantage to organize the mass production of receivers of this type. However, there may be cases in which the installation of an aerial antenna encounters particular difficulties, or in which it is desired or even necessary to give up the use of an existing antenna. Difficulties of this kind can be an obstacle.

   The invention solves the problem of taking these cases into account in advance and economically in the manufacture, not - as would be possible - by manufacturing, in addition to the receivers which have just been described. question, the superheterodyne receivers which lend themselves well to the reception on frame, but by the creation of an additional device by which it is possible to complete the receivers mentioned above to transform them into superheterodynes, without having to be obliged to change them or to change their connections. The manufacture is thus limited to two common types which suffice, for all cases.

   At the same time the invention makes it possible to promote the general application, in practice, of the principle of superheterodyne, which satisfies even the most difficult people, since it is now possible to start by introducing or adopting the less expensive receivers, for example neutrodyne receptors, to transform them later into superheterodyne receptors.

   The desire for such a transformation is felt almost, always after a while among users, and it is now possible to satisfy it without complication. /

 <Desc / Clms Page number 3>

 
Devices already in service can also be supplemented by the additional device, because it suffices, if necessary, to change the coils to restore, after conversion, the range which was previously available and which is sometimes reduced at first by the process of layering.



   The additional apparatus consists essentially of a cathode lamp with its oscillating circuit, a lamp serving to produce a superimposed oscillation in a known manner (heterodyne principle); The variable capacitor of the oscillating circuit can be adjusted by means of a joystick or a knob. The variable capacitor of the antenna is also preferably mounted in the additional apparatus. In this case, the two variable capacitors are preferably provided with a common adjustment handle, if the device is always used with the same frame. The antenna is simply a small frame or a small cylindrical coil.

   These spools have small dimensions and a 5 cm frame spool. of spiral width over 25 cm. diameter in each direction is already for example completely sufficient to hear with sufficient intensity, anywhere in central Germany and with the device which is the object of the invention, all European stations (in the conditions mentioned above). The additional apparatus is preferably constructed so as to be able to adapt directly to the cabinet of the neutrodyne receiver or the like, the connections being made for example by means of contact plugs engaging in sockets when one brings the two devices together. Appropriate sockets are provided for this purpose on the neutrodyne receiver.

   So that we do not have to provide the additional device with protruding and exposed plugs? @

 <Desc / Clms Page number 4>

 to be damaged according to the invention, for the connection of the two devices in question, a flexible cable is used which is fixed to the additional device or supplied with this device in the form of a detached cable with double plug.



   When it comes to capacitance coupling, this flexible cable only needs to include one high frequency conductor strand, the connections between the additional device and the batteries being made elsewhere. Instead of being made in capacity, the connection between the additional device and the receiver can also be done by induction, either by inserting in an ad hoc opening, provided on the receiver cabinet, a coil forming part of the lamp circuit of the additional device and connected to the latter by a flexible cord, or by simply coupling the coils through the walls of the two devices. This is done, for example, by bringing the two devices very close together, so that the two coils to be coupled are close to each other.

   Under these conditions the coupling coil of the additional apparatus is arranged so that it can be placed in the desired position by means of a lever. Instead of this way of proceeding, it is also possible to use, for the coupling in induction, the receiving frame itself, if it is connected by a flexible cable to the additional device, by mounting this frame near the receiver cabinet. In this case the devices themselves can be installed at any distance from each other.



   The operation of the completed device is as follows. The position of the variable capacitors of the neutrodyne receiver being determined once and for all, we no longer adjust, for the different wavelengths to be received, only the position of the variable capacitor (s).

 <Desc / Clms Page number 5>

 of the additional device. As all the operations are done on the additional device, as can be seen, the receiver itself can be installed in any place where it does not interfere with it, for example under the table of the device. additional. This arrangement is facilitated when the main switch of the assembly is also housed in the additional apparatus.

   According to the invention, this apparatus also comprises a precision regulator for the heating, so that after having adjusted once and for all the position of the heating resistors of the receiver, the heating is only adjusted on the. additional device.



   The assembly constituted by the main apparatus and the additional apparatus is equivalent to a superheterodyne receiver of the usual type. If one adopts an intermediate frequency wave corresponding to the usual waves, that is to say approximately = 4000 - 10000 m., It will generally be necessary to other coils to operate the main apparatus alone, as mentioned above, because that the range of waves to be received directly by the main apparatus is now below the wavelength of 4000 m. According to the invention, it is possible to avoid changing the coils by adopting a wave of intermediate frequency included in the transmitted wave range, for example = 200 m.

   The main device can then serve directly as a separate receiver or be combined without changing coils with the additional device, provided, however, that the receiver is constructed as a neutrodyne receiver. Tests have shown that it is only in this case that a sufficient amplification of the intermediate frequency wave of shorter length is obtained.



  This is due to the fact that it is possible, as a result of neutralization during the adjustment of the device, to approach /

 <Desc / Clms Page number 6>

 very close to the oscillation limit of the lamps. When the device is not neutralized, on the contrary, it is necessary to stay at a greater distance from this limit, which then requires the use of an intermediate frequency wave of at least 4000 m. about. The neutralized superheterodyne receiver according to the invention is therefore notably superior to ordinary superheterodynes, since it allows the main apparatus to be used separately.



   The object of the invention is shown in the drawing. The main device, which is a neutrodyne receiver, is indicated by H, the additional device by
Z and the frame by A. The devices H and Z are very close to each other and electrically connected by the flexible cable with V plugs. The anode bank is represented in
B1 and the heating coil in B. The batteries are connected by cables K1 K2 on the one hand to the additional device Z and on the other hand to the main device H these devices having socket outlets for this purpose.

   On its connection wall, the additional device carries a main switch E a rotary knob D1 for the antenna capacitor, a rotary knob D2 for the variable capacitor of the superimposition lamp which is located inside, and a rotary knob P by which the heating of the lamp in question and of the lamps of the apparatus H is adjusted. The latter has a common rough adjustment knob G for three variable capacitors, the fine adjustment knobs of which are represented by F1 F2 and F3 If you want to use the main device H without the additional device,

   it suffices to connect the a strand of the flexible cable K1 as seen in a1 directly to the terminal of the battery B2 instead of bringing it by the cable K2 and by the in

 <Desc / Clms Page number 7>

   via a contact to the heating button P of the additional device.



   That said, we declare to consider as being of our invention and to claim:
1 .- A receiver with high frequency amplification for reception on frame, characterized in that an additional device composed of a lamp intended to produce oscillations and of a variable capacitor is mounted between the frame and the first lamp of the receiver, lamp serving as a high frequency amplifier, this assembly taking place in such a way that the receiver is thus transformed into a superheterodyne receiver
2 .- A receiver for reception on frame.

   according to 1, characterized in that the additional apparatus serving to transform it into a superheterodyne receiver contains, in addition to the lamp intended to produce the oscillations, and its variable capacitor, the antenna capacitor, a common setting which can be provided if necessary for the two capacitors,
3 .- A receiver for reception on a frame according to 1 and 2, characterized in that the connection between the additional device and the first lamp of the receiver is made in capacity by a flexible cable with plugs and a single wire. .



   4 .- A receiver for reception on a frame according to 1 to 3, characterized in that the frame is also housed in the additional device.



   5 A receiver for frame reception according to 1 to 4, characterized in that the inductive coupling between the additional device and the receiver can be obtained by means of a coil which is introduced into the receiver and forming part of the lamp circuit of the additional device.

 <Desc / Clms Page number 8>

 



   6 .- A receiver for the reception on a frame according to 1 to 4 receiver characterized in that the coupling in capacity between the additional device and the receiver can be obtained by bringing the two devices together, an internal coil of the device additional coil, the position of which can be adjusted by means of an ad hoc lever, establishing the coupling through the walls of the two devices.



   7 A receiver for reception on a frame according to 1 to 3, receiver characterized in that for the induction coupling between the additional device and the receiver, the frame connected to the additional device by a flexible and close cable is used of this device appropriately, the reciprocal position of the two devices can then be arbitrary.



   8 .- A receiver for receiving on a frame according to 1 to 7, characterized in that the additional apparatus comprises a main switch and a precise adjustment device for the heating circuits of the receiver. go.- An additional device for receiver, device constructed according to 1 to 8.



   10 A receiving device characterized by a receiver with three or more lamps combined with an additional device according to 1 to 9.



   11 A receiver for frame reception according to 10, characterized in that the intermediate frequency wave of the device has a length of less than 4000 m and that the receiver, which can be used separately, is a receiver neutrodyne.


    

Claims (1)

RESUME EMI8.1 ----..--r . -..--.. w Un appareil supplémentaire composé d'une lampe @ <Desc/Clms Page number 9> destinée à produire des oscillations et d'un condensateur variable est monté entre le cadre et la première lampe du récepteur, lampe servant d'amplificatrice à haute fré- quence, ce montage ayant lieu de telle sorte que le récep- teur se trouve ainsi transformé en récepteur superhétéro dyne ; l'appareil supplémentaire servant à le transformer en récepteur superhétérodyne contient, outre la lampe des- tinée à produire les oscillations, et son condensateur va- riable, le condensateur d'antenne, un réglage commun pou- vant être prévu le cas échéant pour les deux condensateurs. ABSTRACT EMI8.1 ----..-- r. -..-- .. w An additional device consisting of a lamp @ <Desc / Clms Page number 9> intended to produce oscillations and a variable capacitor is mounted between the frame and the first lamp of the receiver, the lamp serving as a high-frequency amplifier, this assembly taking place in such a way that the receiver is thus transformed as a superhetero dyne receptor; the additional device used to transform it into a superheterodyne receiver contains, in addition to the lamp intended to produce the oscillations, and its variable capacitor, the antenna capacitor, a common setting which can be provided for the oscillations if necessary. two capacitors.
BE337369D BE337369A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE337369A true BE337369A (en)

Family

ID=15513

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE337369D BE337369A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE337369A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0889541A1 (en) Helix antenna with variable length
EP0649181A1 (en) Antenna for portable radio apparatus, method for manufacturing the same and portable radio apparatus comprising the same
FR2485834A1 (en) RADIO RECEIVER, IN PARTICULAR HEADPHONES RECEIVER
FR2742949A1 (en) WIRELESS COMMUNICATION DEVICE HAVING ELECTRICAL CONTACTS
FR2597266A1 (en) BROADBAND ANTENNA
EP0343585A1 (en) Microwave multiplex filter
FR2750260A1 (en) INTEGRATED ANTENNA ASSEMBLY FOR A RADIO AND MANUFACTURING METHOD
BE337369A (en)
GB2148604A (en) Monopole aerial
EP0235623B1 (en) Device for adjusting the polarization of an antenna and method for using such a device
EP0013223B1 (en) Harmonics filtration device for a radio transmitter
FR2806535A1 (en) Antenna for car&#39;s roof is made of many concentric antennas each with its own connection cable
CA2031076A1 (en) Micro-wage guide band-stop filter
EP0894357B1 (en) Electrical installation using electromagnetic induction
BE423849A (en)
FR2785094A1 (en) HF skywave land vehicle radio antenna, has curved whip aerial one end with variable capacitance earth connected and other end transformer primary earth connecting and secondary inputting regulating voltage.
EP0897200A1 (en) Half-loop antenna for high frequencies
US3324425A (en) Adjustable electromagnetic coupling apparatus
FR2497000A2 (en) Wide frequency band car aerial - has cylindrical mounting holding aerial and enclosing ferrite transformer for connection
BE419189A (en)
FR2741491A1 (en) Low pass filter for use on bifilar telephone line
BE336190A (en)
FR2612673A1 (en) Coded alarm detector without battery or wires
FR2958803A1 (en) Dual band antenna for vehicle, has elements provided with respective portions forming dipole that functions in one frequency band and is electrically supplied by power supply circuit
CH245240A (en) A method of manufacturing electrical appliances and an apparatus obtained for implementing this method.