BE332408A - - Google Patents

Info

Publication number
BE332408A
BE332408A BE332408DA BE332408A BE 332408 A BE332408 A BE 332408A BE 332408D A BE332408D A BE 332408DA BE 332408 A BE332408 A BE 332408A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
drum
oil
air
filter
reservoir
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE332408A publication Critical patent/BE332408A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B01PHYSICAL OR CHEMICAL PROCESSES OR APPARATUS IN GENERAL
    • B01DSEPARATION
    • B01D46/00Filters or filtering processes specially modified for separating dispersed particles from gases or vapours
    • B01D46/24Particle separators, e.g. dust precipitators, using rigid hollow filter bodies
    • B01D46/26Particle separators, e.g. dust precipitators, using rigid hollow filter bodies rotatable

Landscapes

  • Chemical & Material Sciences (AREA)
  • Chemical Kinetics & Catalysis (AREA)
  • Filtration Of Liquid (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 
 EMI1.1 
 



  T' TTTGl'IOTÏJ.îViF2ï.' AUX FILTRES If AIR 
Cette invention est relative à l'épuration de l'air effectuée en en éliminant par filtration les matières qu'il   contient   en suspensiono Dans les grandes villes, surtout lorsque l'air est plus ou moins contaminé par des particules de suie, de poussières etc. il est extrê- mement désirable que la santé publique soit sauvegardée en enlevant les dites particules de l'air délivré aux théâtres, salles  de   réunion et autreslieux où se rassem- blent un nombre relativement grand de personnes;

   et l'on avait déjà proposé de réaliser cette élimination par l'emploi d'appareils de filtration, mais, pour satisfaire 

 <Desc/Clms Page number 2> 

   d'une   manière satisfaisante aux conditions à réaliser en pareils cas, il est nécessaire que l'épurateur d'air soit construit pour   fonctionner   d'une façon continue et automatique, afin qu'il n'exige qu'une surveillance relati-   vement   faible etqu'on puisse toujours compter sur lui pour un travail efficace.

   Lorsque l'air à épurer contient une quantité relativement grande de suie ou d'une   autre   matière solide, si l'on fait passer cet air à travers un filtre à air, la matière filtrante sera évidemment rapidement obs- truée au point de faire obstacle au libre passage de   l'air,   ce qui diminuera notablement l'efficacité de   l'appareil,   à   supposer   même que ce dernier ne seit pas entièrement mis hors service, à moins que des moyens ne soient prévus pour maintenir continuellement la matière filtrante relativement propre par l'élimination des impuretés séparées et,   quelque   divers artifices aient été proposés antérieurement dans ce but, on n'avait pas encore à la connaissance de la deman- deresse,

   établi antérieurement à la présente invention un filtre à air, sur le fonctionnement duquel on puisse comp- ter, dans lequel une matière filtrante soit maintenue au-   tomatiquement   à l'état voulu pour accomplir un travail satis- faisant. Le but de la présente invention est précisément d'établir un appareil à filtrer l'air qui satisfasse à toutes les conditions qui doivent être réalisées pour épu-      rer un grand volume d'air et effectuer ce travail économi-   quement.   Ces desiderata sont réalisés de la façon qui sera décrite ci-après en se référant aux dessins annexés qui   montèrent   un mode de réalisation pratique de   l'invention.   



     Fig.   1 est une vue de coté d'un filtre   à   air compor- 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 tant les perfectionnements suivant l'inventiono 
Fig.2 est une vue en bout partielle de l'extrémité de droite du filtre à air. 



     Fig.   3 est un détail montrant la nature de la matière filtrante préférablement employée* 
Fig. 4 est une coupe verticale longitudinale centrale. 



     Fig.   5 est une coupe verticale transversale, un des filtres à huile étant représenté partiellement en éléva- tion. 



   Le filtre à air suivant l'invention comprend principa- lement un tambour dont une partie plus ou moins grande de la périphérie constitue une zone de filtration, qui est formée d'une masse de matière filtrante convenable perméa- ble à l'air, et qui est constamment enduite d'un liquide visqueux, tel que de l'huile, agencée pour entraîner les particules solides en suspension dans l'air. L'air est amenéà passer vers l'intérieur à travers la zone de filtra- tion et est retiré du tambour parallèlement à l'axe par des moyens convenables tels qu'un aspirateurs Bien entendu, la matière filtrante deviendrait rapidement obstruée par les impuretés séparées de l'air et s'accumulant dans la dite mmatière si celle-ci n'était pasconstamment nettoyée ou débarrassée des dites impuretés.

   A cet effet, le tambour est animé d'un mouvement de rotation continu à une vitesse très faible et, à un point de sa rotation, la matière fil- trante est soumise à l'action d'un dispositif de nettoyage et de remise en état qui, en outre qu'il enlève les impuretés, rétablit l'état d'activité de la matière   filtrante   en lui délivrant une nouvelle quantité de liquide visqueux propre.. 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 



  Ce dispositif consiste en un appareil qui délivre du liquide visqueux propre de l'intérieur vers l'extérieur à travers la matière filtrante et le long d'une bande étroite dis- posée transversalement par rapport à la zone de filtration. 



  Il est préférable de disposer le tambour de façon   qu' il   tourne autour d'un axe horizontal et de   placer le   dispositif ce nettoyage et de remise en état au point le plusbas du tambour, de sorte que le liquide est délivré de haut en bas par ce dispositif et, après avoir traversé la matière filtrante, peut commodément être recueilli, et nettoyé, de préférence par filtration, après q.uoi il peut être réutiliséo   A   l'aide d'une pompe convenable, le liquide visqueux peut par conséquent être amené à circuler d'une façon continue et, en faisant tourner le tambour d'une façon continue, la matière filtrante sera toujours maintenue à l'état qui convient pour travailler efficacement sans exiger la sur- veillance d'un opérateur,

   à l'exception de la surveillance occasionnelle qui peut être requise en ce qui concerne l'épuration du liquide visqueux, épuration qu'il suffit d'effectuer à de longs intervallesde tempe. 



   On décrira maintenant plus particulièrement la forme de réalisation représentée sur   le.,dessin. 6   désigne, d'une façon générale, le tambour filtrant qui, comme représenté clairement sur les fig. 1/et 4, comprend deux pièces   d'extré-   mité 7, 8 constituées par des plaques annulaires fixées respectivement à desanneaux d'extrémité 9, 10 en fer cornière. L'anneau 10 porte aussi une plaque d'extrémité 11 qui obture l'extrémité de gauche ( fig. 4   )'   du tambour  L'autre extrémité du tambour est laissée ouverte axialement, et un anneau en fer cornière 12 est fixé sur la face externe 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 de la pièce 7, une de ses ailes 13 étant disposée horizontale- ment vers l'extérieur par rapport à la pièce 7.

   Les pièces d'extrémité du tambour sont reliées entre elles par des tamis ou cribles cylindriques interne 15 et externe 14, de préfé- rence en toile métallique, la diamètre de ces  tandis   étant tel qu'un espace est prévu entre eux pour recevoir la masse de matière filtrante 16. Cette matière estpréférablement composée de filamentsde cuivre tissés ou tricotés de façon qu'ils soient flexibles et puissent être rassemblés en une masse spongieuse  qui/pourra   cependant être traversée librement par   l'air.   Cette matière filtrante est emprisonnée entre les tamis interne et externe qui, de préférence, vont d'une extrémité à l'autre du tambour,quoique ceci ne soit pas essentiel.

   La partie périphérique du tambour constitue, par conséquent, une zone de matière filtrante à travers laquelle de l'air peut passer librement sous l'influence d'une aspiration, comme, il sera décrit ci-après. 



   Pour que le tambour puisse tourner librement, il est monté sur deux paires de poulies 17, 18 portées respective- ment par des arbres 19, 20 situés de part et d'autre de l'axe du tambour, comme on le voit le plus clairement sur la fig. 5. Ces poulies sont munies de gorges périphériques et sont situées de façon à coïncider avec les bords des piècesd'extrémité 7, 8 du tambour, lesquels bords s'adap- tent dans les dites gorges, ce qui empêche le tambour de se déplacer suivant son axe. L'arbre 19 est monté dans des co- lonnes   21   s'élevant d"une des extrémités d'un socle 22, et l'arbre 20 est monté dans des colonnes analogues 23 s' éle- vant de l'autre extrémité du dit socle ( fig. 5).

   Les pou- lies 17 sont fixées à l'arbre 19 de façon qu'elles ne puissent 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 pas tourner sur cet arbre, qui constitue 1'arbre moteur du tambour, mais les poulies18 n'ont pas besoin d'être fixéesà l'arbre 20 puisqu'elles ne sont pas des poulies de commande, et, si on ledésire, au lieu de monter ces dernières poulies sur le même arbre, elles   pourraient   être convenablement   supportées   d'une autre manière. 



   La force motrice est communiquée à l'arbre  19   pour faire tourner le tambour à l'aide d'une roue   à   chaîne 24 qui est fixée à cet arbre de façon qu'elle ne puisse tour- ner par rapport à lui et qui est reliée par une chaîne   25   à une roue à chaîne   26   montée sur un arbre 27. Cet arbre pénètre dans une boîte 28 contenant un type convenable d'engrenage réducteur de vitesse qui reçoit sa commande d'un moteur électrique 29 par l'entremise d'une courroie 30. La courroie 30 passe sur une poulie montée sur l'ar- bre 31 de l'induit du moteur etsur une poulie plus grande qui est montée sur un arbre   33   pénétrant dans la dite boîte et actionne l'engrenage réducteur de vitesse.

   Le rôle de cette disposition est de faire tourner letambour   à   une vitesse très faible, par exemple à un   demi-tour   par heure, quoique la   vitesse   au tambour puisse être plus grande ou plus petite que celle sus-mentionmée, suivant   qu'on   le juge   préférable.   L'arbre 33 porte aussi une poulie   34   reliée par une courroie 35 à une poulie 36 qui est montée sur l'arbre 37 d'une pompe rotative 38 dont le rôle sera décrit plus loin. 



   L'extrémité ouverte du tambour 6 communique avec une chambre 39 formée par un tambour fixe  40   qui est disposé suivant l'axe du   tambour 6,   et muni d'un anneau en fer 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 cornière 41 dont l'aile horizontale   42   est placée en re- gard de l'aile horizontale 13 de l'anneau 12 porté par le tambour rotatif. Cesdeux ailes ne sont pas en contact, quoique leurs bords soient à proximité immédiate l'un de l'autre, et une bande de feutre est adaptée autour des dites ailes et forme un joint hermétique à l'air à la jonction de ces ailes, mais ne fait pas obstacle à la rotation du tambour 6.

   Le tambour fixe   40     communique   du côté opposé au tambour 6 avec une conduite d'échappement 44 aboutissant à un exhausteur ou aspirateur 45 actionné d'une manière quel- conque de façon à aspirer l'air entièrement à travers la zone filtrante du tambour 6 et à délivrer cet air à l'en- droit, ou aux endroits, où il est destiné à être employé. 



   La matière filtrante serait relativement inapte à net- toyer l'air si elle n'était pas constamment enduite d'un liquide visqueux capable d'entraîner les particules solides en suspension dans l'air et, dans le but de maintenir la matière filtrante continuellement à l'état d'activité, en outre que des moyens sont prévus pour appliquer un liquide convenable tel que de l'huile à la dite matière, des moyens sont aussi prévus pour enlever continuellement l'huile dans laquelle se sont accumulées des impuretés et pour la rempla- cer par de l'huile fraîche.

   A cet effet, on prévoit un tuyau convenable 46 s'étendant longitudinalement par rapport au tambour près de la surface interne de la toile métallique interne 15, ce tuyau présentant, à certains intervalles, des trous 47 disposés de façon que le contenu du tuyau soit délivré, d'une façon générale, versle bas etcontre la surface adjacente de la dite toile. Ces perforations sont préférublement un peu décalées les unes par rapport aux autres, de façon que le liquide délivré soitdirigé dans une certaine mesure latéralement le long d'une bande 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 relativement étroite qui s'étend transversalement par rapport à la zone filtrante.

   Une des extrémités du tuyau 46 est reliée par un tuyau vertical 48 et un tuyau horizon- tal 49 à la pompe à huile 38, qui est à son tour reliée par un tuyau 50, à un réservoir ou cuve 51 destiné à contenir de l'huile, comme représenté le plus clairement sur la fig. 4. La disposition est telle que, par suite du fonctionnement de la pompe 38, l'huile est puisée hors   -du   réservoir 51 et délivrée sous pression au tuyau 46, d'où elle est délivrée vers le bas contre   la   matière fil- trante, comme décrit précédemment.

   Le tuyau 48 est   préfé-   rallement muni   d'un   robinet   52,  de facon à permettre de régler le débit de l'huile délivrée au tuyau   46.   L'huile sortant du tuyau   46   est retenue latéralement par une plaque de garde 53 qui est portée par ce tuyau et munie d'ailettes   54   divergeant vers le bas, les bords inférieurs de ces ailettes étant situés à proximité de la surface in- terne de la toile métallique 15 et étant espacés les uns desautres d'une distance approximativement égale à la largeur de la bande sur laquelle l'huile est distribuée. 



  Cette plaque de garde a pour rôle de limiter l'huile à la surface sur laquelle on désire l'appliquer, et elle a en outre pour effetde protéger la partie correspondante de la zone filtrante contrel'influence de l'aspirateur, de sorte que l'air ne passe par vers l'intérieur à travers la matière filtrante en ce point et, par conséquent, n'influence pas de façon nuisible l'efficacité de l'opé- ration de nettoyage. 



   L'huile délivrée par le tuyau 46 passe vers le   bas   à travers la matière filtrante avec une force suffisante 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 pour déloger l'huile sale qui y adhère et la munit d'un nouvel enduit d'huile fraîche, et cette opération a lieu d'une façon continue pendant que le tambour tourne, de sorte que toutes les parties de   la,   zone filtrante sont nettoyées et remises en état dans le cours de chaque révo- lution du tambour - 
L'huile impure tombant de la toile externe   14   est recueillie par une cuvette 55 placée pour la recevoir, cette cuvette étant supportée par des consoles en fer cor- nière 56 montées sur le socle 22 comme représenté sur la fig. 4.

   Sur ces bords opposés, cette cuvette est munie de lèvres latérales 57 dirigeant le trop-plein vers une série de poches filtrantes 58 faites d'un tissu filtrant   l'huile.   



  Comme le montrent les fig. 4 et 5, ces poches sont lon- gues et étroites, et chacune d'elles est munie, à son extrémité supérieure,   d'un   cadre métallique 59 dont les parties extrêmes sont recourbées pour constituer des lè- vres 60, comme on le voit le plus clairement sur la fig.5 Ces lèvres sont agencées pour s'accrocher sur des barres 51 portées par des consoles 62 fixées aux extrémités opposées du   socle,.les   dites barres servant ainsi à supporter les poches de façon démontable au-dessus du réservoir 51. Il est prévu un nombre suffisant de poches filtrantes 58 pour permettre à l'une d'elles   d'entre   placée au-dessous de chaque paire de lèvres 57 en vue de recevoir l'huile délivrée par ces lèvres.

   Ces poches sont préfé-   rablement   supportées en des points intermédiaires de leur longueur par unesérie d'étriers 63 dont les extrémi- tés supérieures sont fixées aux cadres 59,   comme   on le voit sur la fig. 4. 

 <Desc/Clms Page number 10> 

 



   Il ressort de la description qui précède que l'hui- le impure arrivant de la partie de matière filtrante qui est en train d'être nettoyée est dirigée vers l'intérieur des poches filtrantes 58 et, après s'être infiltrée à travers les dites poches, se dépose dans le réservoir 51, d'où elle est retirée et remise en circulation par une pompe 38. Cette filtration de l'huile a pour effet de'la nettoyer, de sorte qu'elle est prête à être réutilisée. 



  Lorsque les poches filtrantes ont été employées pendant une certaine période de temps, elles finissent par s'obstruer plus ou moins, et il est nécessaire de les nettoyer, ce qui peut être effectué facilement en enlevant les cadres 59, auxquels sont assujetties les poches des barres 61, après quoi, on peut détacher les poches sales des dits ca- dres et les laver de. toute manière convenable pour leur permettre d'être de nouveau utilisées, des poches propres étant substituées, dans l'intervalle, à celles qui ont été enlevées.

   Si la filtration à travers les poches filtrantes est retardée dans une mesure telle- qu'elles se remplissent d'huile, le trop-plein est délivré par dessus les lèvres 60 dans le réservoir 51 et remis en circulation, de sorte que, alors même qu'on négligerait de maintenir les poches filtrantes à l'état convenable, l'appareil continuerait à fonctionner, quoique avec une huile circulante moins propre que cela est désirable; toutefois, en veillant rai-   sonnablement   à maintenir les poches filtrantes 58 à   l'état   qui convient pour l'emploi, l'huile délivrée au tuyau 46 sera relativement propre et à l'état qui convient pour assurer l'obtention de résultats satisfaisants. 



   Comme il peut être désirable, après une longue période de service, de vider le tuyau à huile par une action de 

 <Desc/Clms Page number 11> 

 soufflage, et de nettoyer la matière filtrante à l'aide de vapeur d'eau ou d'eau chaude, on prévoit un bouchon démon- table 64 en quelque point convenable, par exemple à la jonction des tuyaux 46 et 48 (   fige 2  ), ce qui permet de raccorder en ce point une tuyauterie à vapeur ou à eau chaude. 



   L'application d'une matière filtrante métallique pour constituer la zone filtrante d'un filtre à tambour rotatif conjointement avec des moyens pour enlever progressivement les impuretés accumulées. et remettre la matière filtrante en état est importante, parce que la nature de la matière filtrante empêche l'huile etles impuretés d'imprégner les dites matières ou d'y adhérer assez fermement pour nuire à son nettoyage convenable ; et, en outre, les interstices séparant les filaments dont est composée la couche filtran- te peuvent être suffisamment fins pour que les impuretés entraînées par l'air soient interceptées et entraînées par la couche d'huile, sans nuire toutefois notablement au passage de l'air à travers la matière, ce qui n'est pas le cas lorsque la matière filtrante est sujette à   s' obstruer.   



  La distribution du liquide de. nettoyage le   Ion.;   d'une bande relativement étroite s'   étendant   transversalement par rapport à la zone filtrante constitue aussi une caractéristique importante de l'invention, puisque l'opération de lavage n'est pas entravée par le passage de l'air à travers la   matière   filtrante; et   la   couche   filtrante   est remise en état par l'huile fraîche délivrée à cette couche sans être expo- sée   à   la perturbation qui serait occasionnée en faisant passer l'air en sens inverse à travers la matière filtran- te à ce moment.

   Il est préférable de disposer le tuyau de 

 <Desc/Clms Page number 12> 

 distribution d'huile 53 au-dessous de l'axe du tambour, et, en substance,dans le plan vertical longitudinal de cet axe, mais l'invention n'est paslimitée à cette disposition précise. Toutefois, il convient de situer le tuyau dans la partie inférieure du tambour et aussi près que   possible   du point le plus bas du dittambour.

   En outre, quoiqu'il soit préférable de faire tourner le tambour par le frottement des poulies 17 avec sa   périphérie, il   est bien entendu que ce   tambour   peut être actionné par un   engrenage     disposé   en sub- stance de la même manière et que, si on le désire, on peut actionner les deux paires de poulies, quoique, ordinairement  il suffira d'actionner une des paires de poulies.



   <Desc / Clms Page number 1>
 
 EMI1.1
 



  T 'TTTGl'IOTÏJ.îViF2ï.' TO If AIR FILTERS
This invention relates to the purification of the air carried out by eliminating by filtration the matters which it contains in suspension. In large cities, especially when the air is more or less contaminated by particles of soot, dust etc. . it is highly desirable that public health be safeguarded by removing said particles from the air delivered to theaters, meeting rooms and other places where a relatively large number of people congregate;

   and it had already been proposed to achieve this elimination by the use of filtration apparatus, but, to satisfy

 <Desc / Clms Page number 2>

   satisfactorily under the conditions to be achieved in such cases, it is necessary that the air cleaner be constructed to operate continuously and automatically, so that it requires relatively little supervision. and that we can always count on him for efficient work.

   When the air to be purified contains a relatively large quantity of soot or other solid material, if this air is passed through an air filter, the filter material will obviously be quickly blocked to the point of obstructing the free passage of air, which will significantly reduce the efficiency of the apparatus, even assuming that the latter is not entirely taken out of service, unless means are provided to continuously keep the filter material relatively clean by the elimination of the separated impurities and, some various devices having been proposed previously for this purpose, one had not yet to the knowledge of the applicant,

   Established prior to the present invention an air filter, which can be relied upon, in which a filter material is automatically maintained in the condition desired to do a satisfactory job. The object of the present invention is precisely to provide an air filtering apparatus which satisfies all the conditions which must be fulfilled in order to purify a large volume of air and to perform this work economically. These desiderata are realized in the manner which will be described hereinafter with reference to the accompanying drawings which show a practical embodiment of the invention.



     Fig. 1 is a side view of an air filter comprising

 <Desc / Clms Page number 3>

 both the improvements according to the invention
Fig.2 is a partial end view of the right end of the air filter.



     Fig. 3 is a detail showing the nature of the filter material preferably used *
Fig. 4 is a central longitudinal vertical section.



     Fig. 5 is a transverse vertical section, one of the oil filters being shown partially in elevation.



   The air filter according to the invention mainly comprises a drum of which a more or less large part of the periphery constitutes a filtration zone, which is formed of a mass of suitable filter material permeable to air, and which is constantly coated with a viscous liquid, such as oil, arranged to entrain the solid particles suspended in the air. The air is made to pass inwardly through the filtration zone and is withdrawn from the drum parallel to the axis by suitable means such as vacuum cleaners Of course the filter material would quickly become clogged with the separated impurities. air and accumulating in said material if it was not constantly cleaned or free of said impurities.

   To this end, the drum is driven in a continuous rotational movement at a very low speed and, at one point of its rotation, the filter material is subjected to the action of a cleaning and resetting device. state which, in addition to removing impurities, restores the state of activity of the filter material by delivering a new quantity of clean viscous liquid to it.

 <Desc / Clms Page number 4>

 



  This device consists of an apparatus which delivers clean viscous liquid from the inside to the outside through the filter material and along a narrow strip arranged transversely to the filter zone.



  It is preferable to arrange the drum so that it rotates about a horizontal axis and to place the cleaning and reconditioning device at the lowest point of the drum, so that the liquid is delivered from top to bottom by. this device and, after passing through the filter material, can conveniently be collected, and cleaned, preferably by filtration, after which it can be reused. Using a suitable pump, the viscous liquid can therefore be supplied to circulate in a continuous manner and, by rotating the drum in a continuous manner, the filter material will always be maintained in the condition suitable for working efficiently without requiring the supervision of an operator,

   with the exception of the occasional supervision which may be required with regard to the purification of the viscous liquid, which purification is sufficient to carry out at long intervals of time.



   The embodiment shown in the drawing will now be described more particularly. 6 designates, in general, the filter drum which, as clearly shown in FIGS. 1 / and 4, comprises two end pieces 7, 8 formed by annular plates fixed respectively to end rings 9, 10 of angle iron. The ring 10 also carries an end plate 11 which blocks the left end (fig. 4) 'of the drum The other end of the drum is left open axially, and an angle iron ring 12 is fixed on the face external

 <Desc / Clms Page number 5>

 of part 7, one of its wings 13 being arranged horizontally outwards with respect to part 7.

   The end pieces of the drum are interconnected by internal 15 and external 14 cylindrical screens or screens, preferably of wire mesh, the diameter of these being such that a space is provided between them to receive the mass. of filter material 16. This material is preferably composed of copper filaments woven or knitted in such a way that they are flexible and can be gathered into a spongy mass which can, however, be freely traversed by air. This filter material is trapped between the inner and outer screens which preferably run from one end of the drum to the other, although this is not essential.

   The peripheral part of the drum therefore constitutes an area of filter material through which air can pass freely under the influence of suction, as will be described below.



   So that the drum can rotate freely, it is mounted on two pairs of pulleys 17, 18 carried respectively by shafts 19, 20 located on either side of the axis of the drum, as can be seen most clearly. in fig. 5. These pulleys are provided with peripheral grooves and are located so as to coincide with the edges of the end pieces 7, 8 of the drum, which edges fit into the said grooves, which prevents the drum from moving next. its axis. The shaft 19 is mounted in columns 21 rising from one end of a pedestal 22, and the shaft 20 is mounted in like columns 23 rising from the other end of said base. plinth (fig. 5).

   The pulleys 17 are fixed to the shaft 19 so that they cannot

 <Desc / Clms Page number 6>

 not to rotate on this shaft, which constitutes the motor shaft of the drum, but the pulleys 18 do not need to be fixed to the shaft 20 since they are not control pulleys, and, if desired, instead. to mount these latter pulleys on the same shaft, they could be suitably supported in another way.



   The driving force is imparted to the shaft 19 to rotate the drum by means of a chain wheel 24 which is fixed to this shaft in such a way that it cannot rotate relative to it and which is connected. by a chain 25 to a chain wheel 26 mounted on a shaft 27. This shaft enters a box 28 containing a suitable type of speed reduction gear which receives its control from an electric motor 29 through a belt 30. The belt 30 passes over a pulley mounted on the armature shaft 31 of the motor and over a larger pulley which is mounted on a shaft 33 entering said box and actuates the speed reduction gear.

   The role of this arrangement is to make the drum turn at a very low speed, for example half a turn per hour, although the speed of the drum may be greater or less than that mentioned above, as judged. preferable. The shaft 33 also carries a pulley 34 connected by a belt 35 to a pulley 36 which is mounted on the shaft 37 of a rotary pump 38, the role of which will be described below.



   The open end of the drum 6 communicates with a chamber 39 formed by a fixed drum 40 which is arranged along the axis of the drum 6, and provided with an iron ring

 <Desc / Clms Page number 7>

 angle iron 41, the horizontal flange 42 of which is placed facing the horizontal flange 13 of the ring 12 carried by the rotating drum. These two wings are not in contact, although their edges are in close proximity to each other, and a felt strip is fitted around said wings and forms an airtight seal at the junction of these wings, but does not obstruct the rotation of the drum 6.

   The stationary drum 40 communicates on the side opposite to the drum 6 with an exhaust duct 44 leading to an exhaust or aspirator 45 actuated in any way so as to draw the air entirely through the filtering zone of the drum 6 and to deliver this air to the place, or places, where it is intended to be used.



   The filter material would be relatively unsuitable for cleaning the air if it were not constantly coated with a viscous liquid capable of entraining the solid particles suspended in the air and, for the purpose of maintaining the filter material continuously in the state of activity, further that means are provided for applying a suitable liquid such as oil to said material, means are also provided for continuously removing the oil in which impurities have accumulated and to replace it with fresh oil.

   For this purpose, a suitable pipe 46 is provided extending longitudinally of the drum near the inner surface of the inner wire mesh 15, this pipe having, at certain intervals, holes 47 arranged so that the contents of the pipe are delivered, generally, downwards and against the adjacent surface of said web. These perforations are preferably a little offset from each other, so that the liquid delivered is directed to a certain extent laterally along a strip.

 <Desc / Clms Page number 8>

 relatively narrow which extends transversely to the filtering zone.

   One end of the pipe 46 is connected by a vertical pipe 48 and a horizontal pipe 49 to the oil pump 38, which in turn is connected by a pipe 50, to a reservoir or vessel 51 for containing oil. oil, as shown most clearly in fig. 4. The arrangement is such that, as a result of the operation of the pump 38, the oil is drawn from the reservoir 51 and delivered under pressure to the pipe 46, from where it is delivered downwards against the filter material. , as described previously.

   The pipe 48 is preferably provided with a valve 52, so as to allow the flow rate of the oil delivered to the pipe 46 to be adjusted. The oil leaving the pipe 46 is retained laterally by a guard plate 53 which is carried. by this pipe and provided with fins 54 diverging downwards, the lower edges of these fins being situated near the inner surface of the wire mesh 15 and being spaced from each other by a distance approximately equal to the width of the belt on which the oil is distributed.



  This guard plate has the role of limiting the oil to the surface on which it is desired to be applied, and it also has the effect of protecting the corresponding part of the filtering zone against the influence of the vacuum cleaner, so that the Air does not pass inwardly through the filter material at this point and therefore does not adversely affect the effectiveness of the cleaning operation.



   Oil delivered from pipe 46 passes down through the filter material with sufficient force

 <Desc / Clms Page number 9>

 to dislodge the dirty oil which adheres to it and provides it with a new coating of fresh oil, and this operation takes place continuously while the drum is rotating, so that all parts of the filtering area are cleaned and repaired in the course of each drum revolution -
The impure oil falling from the outer screen 14 is collected by a bowl 55 placed to receive it, this bowl being supported by iron brackets 56 mounted on the base 22 as shown in FIG. 4.

   On these opposite edges, this bowl is provided with side lips 57 directing the overflow towards a series of filter bags 58 made of an oil filter cloth.



  As shown in Figs. 4 and 5, these pockets are long and narrow, and each of them is provided, at its upper end, with a metal frame 59, the end parts of which are curved to form the lips 60, as can be seen most clearly in fig.5 These lips are arranged to hook onto bars 51 carried by consoles 62 fixed to the opposite ends of the base, the said bars thus serving to support the pockets in a removable manner above the tank. 51. A sufficient number of filter bags 58 is provided to allow one of them to enter placed below each pair of lips 57 in order to receive the oil delivered by these lips.

   These pockets are preferably supported at intermediate points along their length by a series of stirrups 63, the upper ends of which are fixed to the frames 59, as can be seen in FIG. 4.

 <Desc / Clms Page number 10>

 



   From the foregoing description it will be seen that the impure oil arriving from the portion of filter material which is being cleaned is directed towards the interior of the filter bags 58 and, after having infiltrated through said filter bags. pockets, is deposited in the reservoir 51, from where it is withdrawn and recirculated by a pump 38. This filtration of the oil has the effect of cleaning it, so that it is ready to be reused.



  When the filter bags have been in use for a certain period of time, they end up getting clogged to a greater or lesser extent, and it is necessary to clean them, which can be easily done by removing the frames 59, to which the bags are attached. bars 61, after which, the dirty pockets can be detached from said frames and washed from. in any suitable manner to enable them to be used again, clean bags being substituted in the interim for those which have been removed.

   If the filtration through the filter bags is delayed to such an extent that they fill with oil, the overflow is delivered over the lips 60 into the reservoir 51 and recirculated, so that even that if one neglects to maintain the filter bags in the proper state, the apparatus would continue to function, although with a circulating oil less clean than that is desirable; however, with reasonable care to maintain the filter bags 58 in the proper condition for the use, the oil supplied to the pipe 46 will be relatively clean and in the proper condition to assure satisfactory results.



   As it may be desirable, after a long period of service, to empty the oil pipe by a pressing action.

 <Desc / Clms Page number 11>

 blowing, and to clean the filtering material using steam or hot water, a removable plug 64 is provided at some suitable point, for example at the junction of pipes 46 and 48 (fig 2) , which makes it possible to connect a steam or hot water piping at this point.



   The application of a metallic filter material to constitute the filtering zone of a rotary drum filter together with means for gradually removing accumulated impurities. and rehabilitating the filter material is important, because the nature of the filter material prevents oil and impurities from impregnating said material or adhering thereto firmly enough to interfere with its proper cleaning; and, in addition, the interstices separating the filaments of which the filtering layer is composed can be sufficiently fine so that the impurities entrained by the air are intercepted and entrained by the oil layer, without however appreciably interfering with the passage of the air. air through the material, which is not the case when the filter material is prone to clogging.



  The distribution of liquid from. cleaning the Ion .; a relatively narrow strip extending transversely to the filtering zone is also an important feature of the invention, since the washing operation is not hampered by the passage of air through the filter material; and the filter layer is rehabilitated by the fresh oil supplied to that layer without being exposed to the disturbance which would be caused by passing air in the reverse direction through the filter material at this time.

   It is preferable to lay out the

 <Desc / Clms Page number 12>

 distribution of oil 53 below the axis of the drum, and, in substance, in the longitudinal vertical plane of this axis, but the invention is not limited to this precise arrangement. However, the pipe should be located at the bottom of the drum and as close as possible to the lowest point of the drum.

   Further, although it is preferable to rotate the drum by the friction of the pulleys 17 with its periphery, it is understood that this drum can be actuated by a gear substantially arranged in the same way and that, if one If desired, the two pairs of pulleys can be actuated, although usually it will suffice to actuate one of the pairs of pulleys.


    

Claims (1)

R E S U M E Un filtre à air comprenant un tambour rotatif fermé à l'une de ses extrémités et présentant un orifice de sortie pour l'air à l'extrémité opposée, sa surface cylindrique étant constituée par une structure analogue à un crible ou tamisportant une masse métallique ajourée à travers laquel- le l'air peut passer de l'extérieur à l'intérieur du tambour et vers l'orifice de sortie du dit tambour, des moyens pour faire tourner le tambour lentement, un réservoir à huile situéau-dessous du dit tambour, un conduit de distribution d'huile disposé à l'intérieur du tambour au-dessus du réser- voir et agencé pour distribuer l'huile sur la surface inter- ne inférieure/du tambour d'une extrémité à l'autre du dit tambour, ABSTRACT An air filter comprising a rotating drum closed at one of its ends and having an outlet for air at the opposite end, its cylindrical surface being formed by a structure similar to a sieve or sieve carrying a perforated metal mass through which air can pass from the outside to the inside of the drum and to the outlet of said drum, means for rotating the drum slowly, an oil reservoir located below said drum , an oil distribution duct arranged inside the drum above the reservoir and arranged to distribute the oil on the lower internal surface / of the drum from one end of said drum to the other. , de sorte que l'huile délivrée par ce conduit tra- verse la matière filtrante en sens inverse du courant d'air passant à travers la dite matière, et une pompe pour régler convenablement l'huile du réservoir au conduit de distribu- tion, ce filtre pouvant être caractérisé, en outre, par les <Desc/Clms Page number 13> points suivants, ensemble ou séparément : so that the oil delivered by this duct passes through the filtering material in the opposite direction to the air flow passing through said material, and a pump for suitably regulating the oil from the reservoir to the distribution duct, this filter which can be further characterized by the <Desc / Clms Page number 13> following points, together or separately: a ) Des moyens sont associés au conduit de distribu- tion d'huile pour limiter le passage de l'huile sur la matière filtrante le long d'une bande étroite de cette Matière. b ) Entre le tambour et le réservoir sont prévus des moyens pour nettoyer l'huile dans son passage vers le réservoir, ces moyens comprenant une cuve de décanta- tion présentant des orifices de déversement au-dessus de sa paroi inférieure. c ) Un dispositif à filtrer l'huile est disposé entre la cuve et le réservoir a) Means are associated with the oil distribution duct to limit the passage of oil over the filter material along a narrow strip of this material. b) Between the drum and the reservoir are provided means for cleaning the oil in its passage to the reservoir, these means comprising a settling tank having discharge orifices above its lower wall. c) An oil filtering device is placed between the tank and the tank
BE332408D BE332408A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE332408A true BE332408A (en)

Family

ID=11345

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE332408D BE332408A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE332408A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP1959809B1 (en) Filter cleaning device for a vacuum cleaner
FR2836362A1 (en) Cyclone dust collecting apparatus for vacuum cleaner has contaminant removing unit that moves along outer periphery of grill unit in up and down motion to remove contaminants adhering to and around longitudinal slots of grill assembly
EP0023444B1 (en) Portable water purifier for domestic use
CA2784621A1 (en) Cylindrical filter screen panel for water inlet
FR2524826A1 (en) DEVICE FOR WASHING ROTARY SIEVES FOR WATER INLET OF INDUSTRIAL PLANTS
EP0783912B1 (en) Self-cleaning filtration device
BE488655A (en)
BE332408A (en)
FR2461513A1 (en) Filamentary filter elements for contaminated fluids - as movable parallel rows between upper and lower grids in housing
CN206824137U (en) A kind of circulating quartz sand dedusting screening plant
FR2483249A1 (en) METHOD AND EQUIPMENT FOR SUSPENDING OR PULPING
JP3781297B2 (en) Safety screen cleaning device for filter
WO1995009039A1 (en) Device for thickening slurry
JP3755148B2 (en) Screening method and screening device for screen residue
US1747694A (en) Air filter
SU13201A1 (en) Continuous sieve box filter
TWI533918B (en) A water treatment device that can scrape off the membrane sludge
JPS6397210A (en) Liquid filter
FR2642326A1 (en) Device for purification/filtration of a fluid mixture of a component to be separated from impurities, especially for a wax feather-plucking plant
BE533935A (en)
CH100935A (en) Continuous filtering device, working by vacuum.
JPH0490809A (en) Solid-liquid separation apparatus
BE346969A (en)
BE388473A (en)
BE493605A (en)